MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *kesäkuussa*

Heips

Tervetuloa Anukkio tarinaasi seurasinkin tuolta toisesta ketjusta, onnea sylin täydeltä hyvistä tuloksista :heart:

Nellielli en oikein uskalla mitään varmaa sanoa, enkä neuvoa, kun en tiedä millä alalla työskentelet ja minkä työehtosopimuksen piiriin työnantajasi kuuluu. Mutta sinuna kysyisin työnantajaltasi yleisiä käytäntöjä äitiysloman suhteen sekä omasta liitosta mielipiteitä tuohon irtisanoutumiseen. Tsemppiä.

Mulle kätilö sanoi nt-ultrassa, ettei sen hetkisellä istukan sijainnilla ole mitään merkitystä, sillä kohtu on vielä niin pieni, että istukka tulee varmasti vielä siirtymään. Itse oletan istukan olevan aikalailla edessä, sillä liikkeitä tunnen äärimmäisen harvoin ja kuitenkin viimeksi neuvolassa sydänääniä kuunnellessa, pieni jumppas koko ajan niin, että dopleri paukkui :)

Inari & Juri Kakara 17+6
 
Heips,

En ole kirjoitellut piiiiiiiitkääääääään aikaan, mutta hengessä olen ollut mukana ja lukenut juttuja.

Voimia menetyksen kohdanneelle ja muille joilla ollut rankkaa:hug:

omaa (.) sen verran, että se aivan kauhia pahoinvointi helpotti ja oli ihanaa päästä takaisin töihin ja kiinni elämään yleensä. Oli kyllä niin rankka kokemus etten halua koskaan enää vastaavaa kokea:( Nyt tuntuu vaan että kaiken sen oksentamisen ja pakko lepäämisen jälkeen on minun kuntoni täysin romahtanut, tuntuu että jo pienet portaat ottaa niin koville et taju meinaa lähteä... Onko täällä muita joilla vastaavaa? Mietin vaan että kauankohan kestää palautua moisesta...

Sukupuoli aiotaan kysyä reilu viikon päästä kun on rakenne ultra... Tyttöä ehkä veikkaan kun tuntuu että vois taas syödä vaan kakkua ja kaikkea makeaa:p kaksi tyttöä on siis entuudestaan ja aiemmissa raskauksissa samat "oireet".

Liikkeistä: On tuntunut jo pari viikkoa ihan kunnolla, taitaa olla kunnon jatsaaja massussa kun myllertää niin:heart:

Harjoitus suppereista joku kyseli... On ollut jo monta viikkoa taisi alkaa jo viikolla 14. Osasin kyllä jo odottaa kun aiemmissa raskauksissa ollut niin supistusherkkä kohtu, pitää vaan aina mennä sen mukaan mikä tuntuu hyvälle. Toivon mukaan eivät vaan yltyisi kovin säännöllisiksi koska viimeksi jouduin kolmeen otteeseen sairaalaan niiden vuoksi.

Hankinnoista sen verran että vaunut, turvakaukalo ja ensisänky sekä imetystyyny ollaan hankittu. kaikki olen ehtinyt jo vanhemmilta lapsilta hävittää joten kaikki hankinnat tehtävä...=)

Olisin halunnut kysyä onko muilla vastaavaa tilannetta kuin itsellä liittyen osittaiseen hoitovapaaseen ja äitiysloman ajan palkkaan...Eli olen osittaisella hoitovapaalla 31.12.12 asti ja mietin maksaako työn antaja 72 arkipäivältä äippäloman alussa palkan minkä mukaan? Palkan laskijalta tiedustelin asiaa mutta hän ei osannut vastata vaan selvittää asiaa. Esimieheltä kysyin jos voitaisiin keskeyttää hoitovapaa kun palaan lomilta, mutta ei kuulemma käy. Mutta jostain luin että minulla olisi oikeus keskeyttää hoitovapaani viimeistään siihen kun äitiyslomani alkaa... Uusi asia täysin minulle, kokemuksia vastaavasta kenelläkään??

Mukavaa kesäistä torstaita kaikille!

nami 18+5
 
Tervetuloa joukkoon! :)

Tuli tuosta LA:sta mieleen, että onkos täällä minkä verran odottajilla muuttuneet LA:t np-ultrassa? Itselläni vaihtui neuvolan laskemasta 18.11. -> 7.11. En tosin tiedä miksi neuvolassa saatiin 18.11. kun kaikilla laskureilla ja varhaisraskauden uä:ssä saatiin 17.11., joka on muuten oma syntymäpäiväni :D
 
Kiitoksia paljon kaikille onnitteluista! Olen ollut tosi liikuttunut siitä, miten moni on seurannut meidän tarinaamme. Olo on tällä hetkellä hyvin kiitollinen ja nöyrä.. ja niin superonnellinen! Hetki sitten soittaessani sinne per.polille aloin ihan hillittömästi taas parkumaan kuultuani tämän poikauutisen. Langan päässä oli joku aika jäykän oloinen tutkija (?) joka meni vaikean oloiseksi parkukohtauksestani. Piti oikein selittää, että olen niiiiiin onnellinen :) Tämä jäykkä tyyppikin tuntui sulavan ja toivotteli onnea ja hyvää jatkoa :)

Kävin äsken tekemässä ihan ensimmäiset vauvahankintani: miehekkään autokuviollisen, sinisen potkupuvun ja kaksi vaaleansinistä tuttia. (Nekin miehekkäitä, toisessa on tähden kuva ja toisessa kala) Otin niistä kännykällä kuvan ja lähetin mieheni kännykkään, koska hän on töissä. Uskon, että hän omalla hillityllä tavallaan repeää onnesta, sillä luulen hänen toivoneen salaa poikaa :heart:

Mulla on ollut alusta asti sellainen olo, että poika tulee. Mistä se tuli, en yhtään osaa sanoa.. koska olen ensimmäistä kertaa raskaana, ja muutenkin tietoni raskaudesta ja vauvoista on vähäistä..

Raskauspahoinvointini alkoi helpottaa vasta viime viikolla :x Se oli todella rankkaa tuon muun ohella. Painonikin on laskenut alkuperäisestä 5kg. Ruoka ei oikein vieläkään maistuisi, mutta nyt on pakko puputtaa, koska maanantaina diagnosoitiin myös raskausdiabetes. Pienikin ponnnistelu vie tällä hetkellä voimat, mutta luulen sen johtuvan tuosta henkisestä koettelemuksesta ja siitä, että sen vuoksi olen jumittanut kotona noin kuukauden. kaipa se tästä alkaa pikkuhiljaa suttaantumaan :)

Anukkio ja Poika 16+6
 
Teretulemast uusille :) johan meitä alkaa olla kasassa aika läjä!

Muutto edessä ja meikä repii hiuksia päästä kotosalla, ite haluaisin ottaa jonku muuttofirman kun oon niin hyödytön eikä paikkakunnalta tunneta ketään joka vois tulla auttaan, mutta mies on jäärä ja kantaa kuulemma vaikka yksin kaikki tuonne uuteen kämppään :kieh: miten nämäki tilanteet tulee näin nopeaa? kuunvaihteeseen on niin hirveän vähän aikaa, toisaalta kiire että tulis rakenneultra nopeasti 4.7 toisaalta toivois et hitaasti että ehtis tämän muuton :D

Juhlista on täällä paljon pölisty, ensin meinasin että en kommentoi koko asiaan mitään koska ei meillä ole kauheasti pömpötelty edes ennen raskautta ja ollaan aika erakoita kun kummallakaan ei ole täällä paikkakunnalla kavereita kun miehen töiden perässä muutettiin.. kerran olen käynyt tanssimassa täällä ja muuten harrastettiin lähinnä kalsarikännäilyä harvakseltaan miehen kanssa kotosalla.
Minua ei juurikaan kutsuttu juhlimaan ennen raskauttakaan kun Treelle on sen verran matkaa, niin en tunne jääväni niin ulkopuoliseksikaan ja minulla on yksi väkivaltanen suhde takana alkoholistin kanssa niin kammoksun ja inhoan yletöntä perseet olalle juomista muutenkin, niin en tosiaankaan sietäisi mitään juhlia vaikka meillä ei edes ole lapsia niin pelkästään siksi että olen raskaana. Olen pahimmillaan vetänyt koko kasvimaan nenään tämän raskauden aika miehelle jo yhden saunakaljan takia, toki mietiskelyjen jälkeen tajuan ite miten typerää se on, mutta alkoholi on mulle kova paikka ihan mitä ite siedän ja tykkään kattella. Jos vielä olisi lapsia niin mä varmaan repisin perseeni jos mies edes suunnittelis jotain illanistujaisia meillä :kieh:
En tiedä sitten jos varmuudella tietää että osataan olla oikeasti nätisti/kohtuullisia ja ajoissa lähdetään ja ollaan vaikka tyyliin pihalla grillaamassa niin joo, mutta meillä ei kyllä kummallakaan ole tällä hetkellä sellaisia kavereita ollutkaan, ja aika kauan kestää luottamus saada multa ainakin tuossa suhteessa niin veikkaan vähän ettei meillä kyllä tule varmaan koskaan olemaan mitään muutakun sukulaisia lasten aikana tölkki kädessä aniharvoin, käydään sitten itse muualla jos huvittaa pömmätä.

Jotaki oli mielessä mutta en muista enää mitä. No... vois lähteä syömään :)

Lumineiti + Uubo 17+5
 
Nami78 mä olen kans osittaisella hoitovapaalla toistaiseksi ja tosiaan mietiskellyt myös tuota että minkä munkaan maksetaan palkka äitiyslomalla kun täyden palkan kuitenkin saan. No mä alan kyselemään tuota vasta syksyllä tarkemmin palkanlaskijalta...

Anukkio onnea hyvistä uutisista ja poikalupauksesta....


ipna 18+4
 
  • Tykkää
Reactions: Anukkio
hihittelen täällä yksinäni tuolle lauseelle.. :LOL:
joo tää kolahti :D

vaikkakin ite en kato pahalla, et mies ottaa himassa ehkä kerran kuussa enemmän,nyt kun mä en ota mitään. ostan sille joskus oluttakin ilman pyytämättä. kun sit taas ei ole ollenkaa reilua et kukaan muukaan ei saa ottaa mitään jos mäkään en saa. pointtini ei siis ole tämä. :)

mut kännithän siit tulee kunnolla, kun porukan tietää :D ottaisin itekkin jos voisin. vaan ei ihan määräämättömästi... kohtuudella niin et on mukavaa ja hauskaa ja rentoa menoa...

eksän aikaan olen tehnyt sen virheen että kerran pakotettiin aina juomaan niin en uskaltanut kieltäytyä, loppupeleissä alkoholisoiduin itsekin, ja kannan loppuelämäni huonoa omaatuntoa, etten jaksanut suojella lapsia tarpeeksi. he näkivät vaikka ja mitä.....
kerran olen saanut uuden mahdollisuuden elämään, en anna periksi tässä asiassa. vierelläni on mies, jota ei tarvitse edes muutaman oluen jälkeen pelätä.... pohjimmiltaan hän on ehkä vain nuori ajattelemaan sitä puolta et taapero ois mukana. koska eihän sen ikäinen välttämättä ymmärrä jos joku on kännissäkään. juu ei, mutta vaistoaahan sen ikäiset jo oudon käytöksen ja saattavat pelästyä kovastikin.
meillä ei onneksi riitoja tule oikein mistään, asian eri haarat otetaan esiin ja neuvotellaan. jos ei toinen tykkää, se uskaltaa sen sanoa, eikä toinen pakota olemaan itsensä kanssa samaa mieltä. vaikka miehen kasvoista näin että pettyi kovasti, mutta uskon että ajan myötä kasvaa isäksi tässäkin suhteessa, kun tähänkin asti on jo osoittautunut loisto-isäksi ja vielä ihanammaksi puolisoksi. ei siis ollut syytä saada munkaan mitään kasvimaan vetämis-raivaria :D vaikkakin tällä hormoni-tasolla sen oisi helpostikin saanut kyhätyksi :)

pelosta vielä se on parempi juu että ei edes pahemmin paneudu noihin kauhu-skenaarioihin.... tottakai pienestään huolta kantaa, mut näin jos liikkeet joku jo tuntee, niin kannattaa muistaa et ei niitä joka tunti tunnu ... vauvahan voi vaikka kolme tuntia olla täysin liikkumatta, nukkua :)
sitten kun mennään pidemmille viikoille, lähemmäs laskettua aikaa, neuvolasta saa liikelaskentaan tarkat ohjeet, ja milloin on syytä huolestua...
ja odottakaas sitä huolta, kun nuo tenavat on murrosiässä :D tai mitä se onkaan sitten ku muuttaavat omaan kotiin :D

hahah, kyllä vähemmällä pääsee se joka ei ole äiti, mutta kyllä lapset on se rikkaus, voimavara ja ilonkin tuoja elämään :)

sitten ulkoileen, varjossa +25 et alkaa tarkeneen :)
 
Pahoittelut Maniokille suuresta menetyksestä :( Todella surullista, ja kun noin pitkälle jo raskaus edennyt, ei enää soisi tässä vaiheessa tällaisia uutisia kuulla. :hug:

Tuntuu nyt vähän hölmöltä heti perään hehkuttaa, mutta toisaalta haluan kyllä ihan mielettömästi kertoa, että rakenneultra on onnellisesti takana päin, kaikki näytti olevan kunnossa ja meille tulee poika:heart: Niin selkeästi näkyi, että ei siinä paljon tulkinnanvaraa ollut;) Tuntuu jotenkin paljon todellisemmalta tämä raskaus ja osaa paremmin ajatella vauvaa persoonana kun tietää mitä on tulossa.

Täällä oli myös muutama muu jo saanut tietää sukupuolesta, onnea sekä tyttö-että poikalupauksista ja tietysti ennen kaikkea sen takia, että kaikki on kunnossa! :)

PikkuA ja Poika 20+3
 
Pakko tulla poksumaan 20+0 =)

(.) sitä otetaanki rennosti tämä ilta, kun tuntuu, et maha muuttuu kiveks heti kun ees koittaa nousta ylös... olettaisin kuitenkin olevan ihan normaalia tässä vaiheessa. Mul ei oo näitä harjotussupistuksia ollut ennen eilistä. Eilen seve polki aikamoista rinkiä mahassa, mut tänään mun seuranani on ollu vaan noi harkat :/ ehkäpä pieni kerää tän päivän voimia ja palaa potkimaan taas huomenna mamin masua :heart:

Niiskuneiti-87
Mä niin ymmärrän sun tuskas noitten himojen kanssa. Ite oon ennen raskautta ollut jonkun verran ylipainonen, joten yritän kovasti kattoa syömisteni perään, ettei sitä painoo tulis ihan älyttömästi ja toisaalta, jos se vähän auttais, ettei jäis kiinni sokerirasituksessa... mutta kun mikään terveellinen ei maistu miltään, mut sen sijaan jäätelö kaikissa muodossa ja kaikilla mausteilla maistuis kyllä. Alkuraskauden aikana mieli ei muuta tehnyt kun ranskalaisia :D

Milläs viikoilla teille muille on muuten lupailtu sokerirasitusta vai onko jo tehtykin?

sisunen ja seve 20+0 POKSPOKSPOKSPOKS!!!
 
No siis mul oli ekas ja tokas raskaudes paastoarvo just siin rajalla ni mun piti käydä nyt ennen viikoa 16 ja hittolainen taas oltiin paastoarvos siinä rajalla ja muut arvot oli tosi hyvät. Elikkä eka mun piti mittailla viikko, joka päivä. Ja sit soitin neuvolaa ja kerroin et arvot oli tosi hyvät, yksikään paastoarvo ei oo ollu yli 5. ja muut arvot on tosi hyvii ollu kokoajan. Elikkä nyt ei tartte mittailla ku 2 päivänä viikossa ja on ollu nekii hyvii arvoja. Myös viimeraskauksissa arvot oli hyvät vähän ku katto mitä aina söi ja esikoinen paino syntyes 3,4kg ja toinen 3,5kg. Ens viikol mun pitää käyä verikokeissa ja sit otetaam kilppariarvot, verenkuva ja pitkäsokeri.. ja siit viikon pääst ois sitte se ultra ja lääkäri. Lääkärikäynti just sen RD:n takia vaik olikin raja-arvo.. mut hyvähän se on seurailla ettei tuu mitää ongelia äidille tai vauvalla, saatikka vauva kasva liian isoksi. Mun sisko, semmonen 55 kilonen sai 3 vuotta sitte pojan 5 kilosen ja eihän sen kokosia mihinkää testeihin laiteta, eikä se tietty välttämättä se syy olekkaan, mutta mun mielestä kaikki raskaana olevat pitäis laittaa rasitukseen ihan varuiksi. Mä ite oon ollu ylipainen 1 vuotiaasta saakka, joten "kiva" päästä ekaa kertaa eläissää tsekkaa ne kilppariarvot, toisaalta pelottaa jos niissä onkii jotaa häikkää ja jos vauva on kärsinny sen takia : / noh, viikko menee onneks nopeesti ja sit selviää sekin asia ja onneks tarvittaessa saa alotettua lääkkeet sitten heti.

Jos hakis vaik vihdoinkin päivän postin ja pyykit ulkoota kuivumast ku lapset yöunilla :)

Niiskuneiti-87 ja murunen 18+4
 
Moikka! Täällä ollaan hengissä vaikka ei ole kuulunut mitään,on toi väsymys iskenyt taas ihan olan takaa! Täytyy tästä kohta mennä nukkumaan!
pahoittelut menetyksen kokeneelle :(

Liikkeitä ei oo vielä oikein tuntunut,ku ekaa kertaa oon asialla niin on niin epäileväinen niiden suhteen,mut kyllä niitä kerkiää tuntemaan :D! Ja viime ultrassa kätilö sanoi että mun istuva on ihan tossa edessä,et se vaikuttaa siihen,ettei tunne välttämättä liikkeitä kovin aikaisin!

Rakenneultra on 6.7 ja sinne on niin pitkä aika vielä :D. Aijotaan kysyä kumpi siellä on jos vaikka pikkuinen suostuisi näyttämään. Erittäin vahva poikaolo on ollut alusta asti.
Mahaon kasvanut kovaa tahtia ja se on tullut niin selkeästi vaan tohon eteen,ettei ollenkaan sivuille.
Ja mutkin voisi lisätä et Uskoa Täynnä/ensimmäinen/LA 20.11.2012/ Tays

Uskoa Täynnä ja muru 17+2
 
Viimeksi muokattu:
aikaista aamua jälleen :)

aikansa sängyssä kieppuneena totesin et tämä yö oli taas tässä....

kotipirskeiden lopputulos mulla on kyllä hyvä mies :) ei paljoo kauniimpaa keskustelua ois voitu enää käydä...
selitin vielä viimeisen kerran kantani ja sit se tajusi... ja totesi itekin et parempi onkin ettei pieninkään ole paikalla.
ja ne toiset iltamat olis hänen synttärinsä, joihin hän sit olikin vuokrannut tilat. niin fiksua. siellä on saunat ja muut ja voi jäädä yöksikin, mun ei tartte ottaa vastuuta kokkailun eikä siivoilun suhteen, saati lähteä lasten kanssa evakkoon :)
Rauha on maassa, ollutkin. Ja nyt kun ajattelee, niin ehkäpä mies oli miettinyt pari päivää rauhassa, ja otti mielipiteeni eri tavalla huomioon kerran en ollenkaan asiasta hermostunut.
silloin jos tunteet kiehahtaa heti, niin toisellehan nousee puolustus-asema päälle välittömästi.
On niin hienoa olla tällaisessa suhteessa, kun ei tartte ite pelätä vastapuolen reaktiota, silloin osaa itsekin miettiä sanansa rauhassa, suuttumatta, sekä suututtamatta toista.
Asia on siis loppuunkäsitelty, ja juhannukseen meille tulee vain läheisin ystäväpariskunta käymään, ja niistä ei tartte ikinä mitään paineita ottaa, eikä niiden parit saunajuomat todellakaan haittaa :) ihanaa ettei tartte stressata enää mitään tähän liittyvää :)

tänään sitten neuvolaan.... :)

ja taas oli uusia tupsahtanut mukaan, kivaa!!! :wave:

tarvikkeiden hankinta edelleen en ole hommannut mitään :D mä olen niin tavoilleni uskollinen tässä asiassa.. sen verran oon vanhanaikainen etten usko ennenkuin näen kumpi tulee, et mitään en oikeestaan hommaa... turvakaukalonkin osaa mies ostaa, (sen ehtisin jo myymään pois) että päästään sairaalasta kotiin, osti edellisenkin ite.. sitten kun pienokainen syntyy ja nähdään kumpi on, on niiiiiin ihana lähteä ostoksille!! se on semmosta hömpötystä sitten...
tosin valmiina mulla on semmonen perus-vaatevarasto, että ekat pari viikkoa pärjää loistavasti. ja mies hommasi viimeksikin vastasyntyneelle vaippoja ja korviketta valmiiksi, ei mun tarvii kaikkea ite huolehtia :)

sokerirasitus mä olen päässyt vähällä tässä raskaudessa, terkkari sanoi et saan mitata sillon kun jaksan ja muistan. kerran arvot olleet hyviä. rasitukseen menen sitten myöhemmillä viikoilla.
se litku ei ole edes pahaa, heittämällä menee ales eikä huono olo tullut ollenkaan. ei odotusaikana, eikä kontrollissa puoli vuotta synnytyksen jälkeen. ja molemmilla kerroilla sattui juttuseuraa samaan huoneeseen, aika meni tosi äkkiä :) ja sit on niin ihanaa mennä kanttiiniin kahville kun tuosta on selvinnyt :)
mulla on suht hiilariton ruokavalio ollu helmikuusta saakka, karkkipäivästä yritän pitää kiinni, pullia tai viinereitä saati suklaata en syö oikeestaan ikinä, sipsitkään ei nappaa ikinä.
juusto ja salmiakki on ehkä ne mun pahimmat viholliset :D
ja painoa tullut aloituksesta vasta kilo, et tähän mennessä tuskin hätää onkaan.

ihana aurinkoinen aamu :) kyllä se mielelle tekee niin hyvää kun heti herättyä näkee et on nätti päivä tulossa! tarttis käydä pikaiseen kastelemassa pihakukkaset ennen kuuminta aikaa päivästä.

ja oikein mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille mammoille :)
 
Aurinkoista huomenta

Piti tulla poksahtamaan ennen polttareihin lähtöä. Vähän hirvittää, kun extra huono yö takana, valvoin varmasti enemmän kuin nukuin, ärsyttävä Herra Nukku Matti, kun minut öisin hylkää.

Sokerirasitus on mulla rv. 24-26 eli heinä-elokuun vaihteessa. Mulla ei ole mitään sukurasitetta eikä normaali oloissa ylipainoakaan. Viime raskaudesta en kaikkia kiloja ennättänyt pudottaa, joten lähtö on 6kg enempi, kuin normaali paino. Sokerirasitukseen joudun esikoisen suuren syntymäpainon vuoksi 3,9 kg, olisi siis ollut reilu 4 kiloinen jos ei oltais käynnistetty ennen laskettua aikaa. Sokerirasituksessa kävin kyllä esikoisen aikaankin, mutta ei ollut mitään ongelmia. Silloin meni herkkua jos toisenkinlaista, nyt yritän olla vähän tarkempi herkkujen suhteen, intohimoja ovat salmiakki, jäätelö ja erilaiset juustot. Tulevana viikonloppuna en kyllä jaksa tarkkailla joka suupalaa, vaan nautin polttari ruuista :)

Painoa ei vielä onneksi ole kauheasti tullut, mutta esikoisestakin ne kilot rupes tuleen raskauden loppupuolella. Viime viikolla katsoin vanhaa äitiys korttia, niin rv. 24 hujakoilla mulle oli tullut jo 12 kg, onneksi nyt ei aikanakaan vielä tuollaisia lukemia vaakaan tule.

Aurinkoista viikonloppua kaikille :)

Inari & Juri Kakara 18+0 (Poks, poks)
 
Nami78 mä olen kans osittaisella hoitovapaalla toistaiseksi ja tosiaan mietiskellyt myös tuota että minkä munkaan maksetaan palkka äitiyslomalla kun täyden palkan kuitenkin saan. No mä alan kyselemään tuota vasta syksyllä tarkemmin palkanlaskijalta...

Huomenta!

Ipnalle: selvisi eilen miten menee se hoitovapaan keskeytys... Tässä linkki sivulle missä asiaa käsitellään. Eli viimeistään kahta kuukautta ennen äitiysloman alkua kun ilmoittaa työnantajalle niin osittainen hoitovaa voidaan keskeyttää siihen kun äitiysloma alkaa=)

Hoitovapaan keskeyttäminen uuden raskauden johdosta

Aurinkoista perjantaita kaikille... Tää lähtee tänään 7 viikon kesä lomalle:whistle:=)

nami 18+6
 
Huomenta!

Kyl taas väsyttää niin paljo ku nuorempi neiti päätti herää 6.30.. pitäsköhän käyä ite aikasemmin nukkuu ku 12 yöllä :D vaikka tietää et lapset herää aikasin ni ei sitä vaa osaa ajois nukkuu mennä.

Tänää onkii aika kiirus päivä ku pitää keretä asioilla käydä ja eläinlääkärissä ennen ku mies lähtee töihin.

Mul on kokoajan ollu semmoin tunne et on pakko saada tietää kumpi sukupuoli sielt on tulossa, mut nyt jostaa kumman syyst tuntuuki silt et ois kiva saada tietää vast syntyessä. Hankinnat meil oikeestaan on kahelta vaikka ja mitä vielä tallella, yhet matkarattaat joudutaan varmaan ostamaan ku tuplarattaat on mut sit jos lähtee johonkii pidemmälle ni en usko et vanhempi tyttö välttämättä jaksaa viel pidempii matkoi kävellä. Toinen syöttötuoli varmaan joudutaan hommaamaan ja ihan pienet vauvan vaatteet ku kaikista pienimmistä tuli luovuttua viime syksynä ku muutettii tähän nykyseen kämppään. Toisaalt ois ihana jos vois ostaa tytölle vaaleenpunasta tai pojalle sinistä.
Mä meinasin ottaa äityspakkauksen täl kertaa rahana ku 2 ollaa aiemmin niitä jo otettu ja molemmat talvipuvut ja pussukat on niistä säästössä ja oikeestaa ainoot vaatteet mitä niist pidettii ni oli se body mis sai kädet piilotettuu ettei raavi naamaa verille ja niihin kuuluvat potkuhousut. Muuten ne vaatteet on ollu jotenkii hassun malliset ettei oo meijän likoille käyny ja sit ihan semmost turhaa paperii yms. Mielummin otan sit rahana ku voi sitte ostaa pikkaselle pienemmän talvipuvun ku se äitiyspakkauksen on liian iso ekan talven ja tokan talvena ei meijän mukulalle varmaankaa mee ku ei menny kahelle ekallekkaan. ja sit voi just ostaa semmosii vaatteita mil varmast tulee käyttöö :)

Hiukset ja iho Siis vähäkö eilen rupes niiku itkettää ku kylppärin viemäri meni tukkeesee ku mult lähtee niin paljo hiuksii päästä, siis ei oo aiemmissa raskauksissa lähten hiuksii yhtää, nyt on puolet jo vissii menny :'( ja naama ja iho jokapaikat näppyy vaan täynnä. Mulle on aiemmin sanottu ku oon ollu raskaana, että oon niin hyvän näkönen ja raskaus sopii mulle mut nyt on kyl ihan päinvastoin, oiskohan se poika tulossa ku on kahen tytön jälkee niin erilaista?

Jeps, mut nyt tyttöstenkaa aamupuurolle, sitte koiran lenkitys ja asioille :)

Aurinkoista päivää odottavat :hug:

Niiskuneiti-87 ja murunen 18+5
 
Aurinkoista huomenia kaikille!

Sisunen kyseli tuosta sokerirasituksesta. Mulle laitettiin lähete jo ihan ekassa neuvolassa. Olen ylipainoinen, en nyt mitenkään sairaalloisesti mutta kyllä sitä ylimääräistä on. Raskausviikoilla 12-16 suositeltiin käymään ja kävin sitten juuri ennen kuin poksui rv16, koska pahoinvointi oli koko ajan ollut niin järkyttävää, etten pystynyt menemään aiemmin. Mulla oli se paastoarvo juuri rajalla eli 5,3. Muut arvot olivat hyviä. Maanantaina kuitenkin neuvolasta soitettiin että kyllä tästä rd-diagnoosi tulee ja nyt tulevana maanantaina pitää mennä sinne kuulemaan neuvontaa ruokavaliosta ja saan jonkun mittarin mukaan, jolla pitää seurata sokeriarvoja. Mä ihmettelin tuota, että just paastoarvo oli liian korkea. Oon viikkotolkulla syönyt ihan liian vähän ja usein oksentanut senkin vähän. Maalaisjärki sanoo, että eikö silloin pitäisi olla alhainen verensokeri.. :confused: Mutjoo.. ehkä se on ihan hyväkin juttu, että nyt on pakko seurata, mitä syö.. ja on pakko syödä. Mulla tosiaan on paino vaan pudonnut, nyt 5kg. Onhan mulla mistä ottaa, mutta itseäni pelottaa vauvan hyvinvointi. Luin jostain, että laihdutusta raskauden aikana ei suositella sen vuoksi, koska rasvasoluista lähtee liikkeelle jotain myrkkyjä :O Ja enhän mä tosiaankaan ole tarkoituksella laihtunut, mutta tuskin mun keho sitä tietää.. huoh!

Ostinpa eilen ensimmäiset mamma-alkkaritkin. Voi jestas ne on kamalan näköiset :LOL: Mut voi ihanuus kun vedin ne aamusuihkun jälkeen päälle. Ihanan tuntuset! Kamalan kalliit nämä oli, 25e. Ja tuskin nyt yksillä pärjää. tavalliset alkkarit alkoi vaan tuntumaan niin ahdistavilta, vaikka luulin niillä pärjääväni. Mun vauvamaha alkaa niin alhaalta.

Kaikenlaiset hankinnat on tuntuneet niin kaukaisilta ajatuksilta niin pitkään, että vasta nyt oon alkanut ajatella niitä. Alkoi ahdistamaan eilen kaupassa, kun on kaikki hankkimatta ja kauppa oli täynnä vauvatavaraa ja en tiedä edes mitä pitää olla ja ja.. millaiset niiden vaunujenkin pitää olla ja ja .. argh!

Mukavaa masunkasvatuspäivää! :)

Anukkio ja Poika 17+0
 
Huomenia huomenia :)

Haluaisin ilmaista osanottoni menetyksen kohdanneille :hug:

Liikkeitä en koe tuntevani, vaikka välillä jokin kuplinta kiinnittääkin huomioni. Ajattelen taas, että suoli se siellä vain laukkaa. Oma mielikuvitus juoksee villinä välillä, nyt varsinkin kun on kuullut muiden menetyksistä. Innolla odotan kuitenkin juhannuksen jälkeistä neuvolaa, josko siellä kuunneltaisiin sydänääniä lisää? :) Rauhoittuisi mielikin taas. Kenelläkään kokemuksia noista kotona käytettävistä Dopplereista?

Äitiyspakkaus on ehdottomasti hankintalistallamme, ensimmäistä kun odotetaan. On hieman jännässä, että saanko vielä sen vanhan pakkauksen vai lykästäisikö ja saisi sen uuden :) Se on kyllä hieno, se uusi, sukupuu ja kaikkea :) Vaikka epäilen, että täyttäisinkö sitä sukupuuta ollenkaan, ajatuksena kuitenkin tosi hieno :)

Hankinnoista puheenollen, ostimme toissapäivänä ensimmäisen vauvahankintamme :) Käytettynä Brion 2009 mallinen turvakaukalo ja telakka, semmoinen musta-vihreä (olen ihan hönttinä vihreään ;) Vähän jäi hinta mietityttämään, että oliko kallis.. 60€ siitä maksettiin, kaikki kankaat oli puhtaita ja koko komeus kolaroimaton. Naarmuja oli kaukalon pohjassa, mutta mitäpä tuo nyt haitannee :)

Jossain aiemmassa postauksessa oli puhetta kola-juomista ja siitä, ettei niitä suositella raskauden aikana. Osaako joku kertoa, että onko syynä kofeiini vai sokeri vaiko peräti molemmat? Näin kesäisin juon mielelläni noita sokerilitkuja ja varsinkin kola-juomia (joskus kakarana totesin, että ainoa oikea limsa on kokis, eli kaikki mustat limsat :D Mikään muu ei kelvannut) ja nyt raskauden myötä kokiksen kulutus tuntuu kasvaneen :p

Tälle päivää tiedossa aamu-uintia, jahka pääsen irtautumaan tästä koneelta ja saan tavarat kasaan :) Eilen kaupassa koin täydellisen unohtamisen ja unohdin ostaa jugurttia täksi aamua, pakko varmaan yrittää ahtaa jotain leipää sisäänsä ennen lähtöä..

Mai83 ja Pikku-Motti rv 17+0 Poks ;)
 
Mai83 mulle sanottiin nuista kolajuomista sen kofeiinin takia. Kahviakaan kun ei suositella kuin x kuppia päivässä, niin kolajuomistakaan ei saisi sitä kofeiinia enempää päivässä tulla.

Mie en oo huomannu hiuksissa, kynsissä tai ihossa mitään muutoksia. Kynnet ehkä saattaa kasvaa vähän nopeampaa, mutta mulla on kyllä pitkät kynnet ettei sitä niin ajattele. :D

Eilen ostin ekat pikkuruiset lapaset vauvalle. Mies katto ehkä vähän kummissaan ku ihastelin niitä sitte koko illan. :heart: Edelleen on hankala ostaa mitään vaatteita, ku ei tiä onko tyttö vai poika. Mut nuo oli vain valkoset, joten oli pakko ostaa. Huomasin sentään, että voishan sitä vaikka kutoa villasukkia pienelle valmiiksi, että jotain konkreettista ois.

Huoh, nyt onki sitte pakko jatkaa töitä. Paljon mielummin ois kotona kasvattelemassa vain masua. Vielä kolme pitkää viikkoa kesälomaan ellei ne pistä saikulle, ku tämä jatkuva istuminen tuntuu melko tukalalta. Porukka ihmettelee, ku meikäläinen hiihtää käytävää päästä päähän vähän väliä.

Pampula84 & pikkupapu 20+2
 
mai83 mulla on sulle nyt vastauksia vaikka kuinka moneen kysymykseen. :D

Ensimmäisenä dopplerista, itse ostin sen rv 10+ ihan oman mielenrauhan vuoksi, ja täytyy sanoa kyllä että se oli erittäin hyvin sijoitettu 30€ :D Kuuluu todella selkeästi sydämenlyönnit ja aivan uskomaton stressinlievittäjä, kun koska tahansa voi kuunnella toista ja tarkistaa vieläkö siellä ollaan elossa. Väkisinkin välillä tulee pelko, että entäs jos ei pienellä olekaan asiat hyvin masussa. Nyt kun liikkeitä on alkanut tuntua päivittäin, niin dopplerin käyttö on vähentynyt, mutta edelleen silloin tällöin kuuntelen.

Kola-juomia ei suositella sen kofeiinin eikä sokerin takia. Kofeiinin saanti pitäisi neuvolan mukaan rajoittaa alle 200mg päivässä, joka täyttyy 3dl:sta kahvia, mutta sama kofeiinimäärä tulee esim. coca-colassa täyteen kahden litran kohdalla. Itse en juurikaan juo kahvia, joten saatan toisinaan ostaa puolen litran cokis pullon ja nautiskella hyvällä omallatunnolla. :)

Turvakaukalo ei todellakaan ole kallis, jos telakoineen maksaa 60€. Jo pelkkä telakka maksaa uutena 70€ ja Brio Primo kaukalo siihen päälle 100€. Tuollainen setti on minullakin suunnitelmana hankkia.

mai83 oletko sä jossain nähnyt jo sen uuden äitiyspakkauksen? Sain tuosta kirjoituksestasi sellaisen kuvan että olet. Kerro heti missä siihen voi tutustua! :D Jostain luin, että se 2012 pakkaus julkistettaisiin vasta elokuussa..

Anukkio, nuo mammakalsarit kuulostaa todella houkutteleville. :D Mukavuus ennen kaikkea, vaikka sitten mies joutuisikin itku silmässä kattelemaan uusinta alusasumuotia. :D

Acacia ja pikkuinen 19+2
 
Huomenia =)

Sokerirasituksesta Oon menossa siihen joskus rv25 paikkeilla eli samoihin aikoihin kuin Inarikin. Ja syynä on siis lievä ylipaino (hah, täytyy itselleen vakuuttaa, että LIEVÄ ylipaino, hih). Mutta paljon tuntuu käytännöt vaihtelevan tässäkin asiassa, jos joku on ollut jo rv12. Ja ehkä riippuu hiukan sitten syistäkin, esim. jos ollut aiemmin rd jne.

Kotidopplerista Mai kyseli ja voin kyllä suositella. Mun mieltä se rauhoitti päivittäin rv10-rv17 asti. Nyt en enää ole kuunnellut kuin todella harvoin, koska liikkeet tuntuu päivittäin. Joten Mai jos jaksat odotella liikkeiden tuntemista, niin välttämättä doppleria ei enää kannatta ostaa. Mutta toisaalta taas, voi olla päiviä, ettei liikkeitä tunnekaan ja silloin taas dopplerista on iloa ja turvaa :)

Hankintoja on tehty lipasto-hoitopöytä-systeemi ja kaukalo. Telakka pitäis vielä siihen ostaa. Sänky, sitteri ja kantoreppu saadaan käytettynä, mutta ne on vielä miehen siskon luona. Eli itseasiassa vaunut on enää isoimmista hankinnoista jäljellä. Ne varmaan ostetaan vasta syksymmällä. Muutaman vaatteen oon ostanut, mutta en vielä kovin paljon.

Hiukset ja iho Mulla on yleensä helposti rasvoittuvat hiukset, mutta nyt voin olla monta päivää pesemättä hiuksia. Ja normaalisti on myö helposti rasvoittuva iho, mutta nyt iho on tosi kuiva ja joudun rasvailemaan sitä pitkin päivää. Oon kuitenkin tilanteeseen tyytyväinen, koska ihon epäpuhtaudet on myös samalla häipyneet :D

Aurinkoista viikonloppua kaikille :flower:

idylli 19+6 :heart: (Huomenna poksuu puoliväli, jee!)
 

Yhteistyössä