MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

MARRASKUUN 2012 MASUASUKIT


Menossa mukana:

Laskettuaika (LA) / nimimerkki / monesko lapsi / synnytyssairaala


30.10
Henna-Riikka / ensimmäinen / KOKS

31.10 - 1.11
Rusina2010 / 2. / LKS
pikkupampula/toinen/ ?
PePa / kolmas / KOS
SaNi81 / kolmas/ PKKS
Micaela / ensimmäinen / LS / tyttöolo

2.11.
neonroze / ensimmäinen / ?

3.11.
idv / ensimmäinen / K-SKS
Haavemamma / toinen / KYS / tyttöolo
Lily_ / ensimmäinen? / ?
PikkuA/2.lapsi/ PHKS

4.11.
idylli / ensimmäinen / ? / poikaolo
mammuttiäiti / neljäs / SAS
Jenema91 / toinen / TAYS
nellielli / ensimmäinen / TAYS
kaimaki/ toinen/ SatKS

5.11.
minena / ensimmäinen / ?
Erika76 / 3. / HYS/NKL
Mirtsu81 / 1. lapsi / ?

7.11.
Ipna / toinen / NKL tai PS
x2 / ? / Satks
kiukuttelija / toinen / PKKS
Kehrä / toinen / NKL
HilmaVilma/toinen/NKL
natuzani/toinen/?

8.11
Maaria-80/ toinen/KYS
Adelen / toinen lapsi / Kättäri
*metsätähti*/ensimmäinen/OYS

9.11
turbiini84/neljäs/VAS tai TAYS
Cattibrie / ensimmäinen / ?
PikkunenKakkonen / toinen/ ?
Maniokki / toinen / Seks
Acacia / ensimmäinen /K-SKS
Miramei/ ensimmäinen/LKS


10.11

HK3 / neljäs / TAYS
HJ / 1. / ? (ei vielä tiedossa)
Senna / toinen / KYS
Miukuliini77/kolma/Kys
Lissukka / kolmas / SAS
nami / kolmas / PHKS

11.11
Eris/ensimmäinen/PHKS
Scala, kahdeksas, NKL

12.11.
Janoscin tarinatuokio/neljäs tulossa/ SatKS
Kerpele / kolmas / LS
miraaz/toinen/LPKS

13.11
Nasuli/Tikru / ensimmäinen / SatKs

14.11
iia84/esikoinen/PS

15.11
Helmi_Ilmari / toinen / PHKS
Lumineiti / ensimmäinen / TAYS?

16.11
mibetsy / toinen / ?
Inari-11/toinen/LPKS
annis_ / toinen / K-HKS
kultakimpale2 / toinen / ?

17.11
Kasvimaa/ kolmas /TYKS
Nelli /kolmas / TYKS
Kuume 82/ toinen/ Tays / poikaolo
Lumpe / toinen / ?
kumisaapas / toinen / Kätilöopiston sairaala

18.11
Rontti1 / toinen / PKKS

19.11
Aada 76 / toinen lapsi/ TYKS
Empiria / eka / Tays mukaan remmiin

20.11
Tunafish-78 / ensimmäinen / NKL

21.11
Toiveajatus/ensimmäinen/ OYS

22.11
Jenskuliina / neljäs lapsi/ ?

23.11
emmilotta / ensimmäinen / ?

24.11
daizy06 / kuudes / ksks
Neitipippuri / Ensimmäinen/ NKL?

26.11
Aniit / toinen / TYKS / tyttöolo

29.11
Melanie75 / kolmas / ?
fourth gift / neljäs lapsi / SatKS

* * * * *
Menetyksen kohdanneet:

pesco
marrasmasu12

* * * * *


Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Noniin täällä jatkamme sitten juttuja maaliskuun osalta :)

Omaa napaa: selkäkivut ovat hieman helpottaneet ja nyt oon saanut jo hyvin nukuttua. Arvelivat sitä että vois johtua kovat selkäkivut siitä kun mun kohtuhan on tosi paljon taakse kallistunut niin jos se jotenkin vaikuttaisi kun kohtu kumminkin kasvaa ja sitten painaisi jotenkin.. Who knows? :D Nyt on ainakin parempi olo! :)
 
Heippaarallaa!

Täällä ollaan onnen kukkuloilla, ainakin hetken, veritesti hCg-arvo oli huippulukemissa 350 eilen, joten taas on yksi virstanpylväs saavutettu, kun hoitajan sanojen mukaan olen "tukevasti raskaana" :) Varhaisultra on 16.3. jolloin viikkoja on 6+4, jänskää!

idylli ja Micaela mä liityn teidän "kuka oksentaa ensin" -kisaan, koska etova olo alkaa pikkuhiljaa hiipimään kuvioihin mukaan, toistaiseksi ainakin liittyy selvästi nälkään. Ja maha kipuilee, välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta kyllä sen kokoaika tiedostaa, että jtn siellä tapahtuu :)
Mullakin on Micaela toi issian vaiva, ja huomaan, että se on kivasti ärsyyntynyt tässä parin päivän aikana, hyvä syy mennä hierojalle :D Ja hyvä, että sulla on olo helpottanut!

Mulla on laskureiden mukaan LA 5.11., joten sen voisi korjailla :)

minena
 
Heippa kaikille tasapuolisesti! Olen juttuja lukenut mutta jotenkin ei vaan ole uskaltanut hypätä tänne odotuspuolelle tuolta kuumeilusta :whistle:

Elikkäs
LA 31.10 tai 1.11 / Rusina2010 / 2. / LKS

En oikein tienny sitäkään että olenko lintu vai kala, mutta tämä marraskuisten ketju tuntu paljon enempi omalta kun pääsee vielä juttuihin hyvin matkaan :heart:

Olo on epäuskoinen ja pelottaa kaikki maailman kohdun ulkoiset ja tuulimunat, vaikka hassua sinänsä että esikoisen kohdalla ei mitään pelkoja että jos jotakin tapahtuu. Huomasin että jollain muullakin oli nuita alavatsakipuja ja vihlontaa, tuttua täälläkin. Jos sängyssä kääntää kylkeä niin voi jumankauta sitä vihlasua :LOL: Mitään sen kummempia oireita ei ole niin ehkäpä siksikin mieli on kovin epäileväinen että onkohan siellä masussa sittenkään elämää. Eka neuvolakin on hyvissä ajoin soitettu ja varattu 2.4 että saa sopimaan työaikojen kanssa ennen uusia vuorolistoja ;) Yritän kovasti saada itseni uskomaan että olen raskaana ja sitä myöten sitten aktivisoitua kirjoittamisen kanssa :D

minena pääsitkö mitä kautta hcg mittaukseen? hienoa että on arvot kohdillaan :heart:
 
Mä en oikeesti edes tiedä miten siihen pääsee, kun meillä se oli pakollinen ICSI:n takia, niinkuin on varhaisultrakin. Mutta luulisi, että lääkäri kuin lääkäri voi lähetteen kirjoittaa, Lääkärikeskuksessa se maksoi 57€.

Ja tervetuloa rusina2010 ja onnea plussasta!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä juttu! Tulehan sitten kertomaan mitä näyttää! :)
Mulla on päivän aikana taas päässy onni muuttumaan huoleksi, on taas niin vuoristorataa. Yritän vaan hokea itselleni, että ole nyt onnellinen ja sure sitten jos on aihetta! Jossittelu kun ei näissäkään asioissa auta mitään :ashamed:
 
Hei! Täällä olisi yksi marraskuulle luvattu :)
Eli 2.11. / neonroze / ensimmäinen / ?
viikoista en osaa tarkasti sanoa, n. 4-5. ensimmäinen neuvola tämän kuun lopulla.
Jännittää, ei osaa käsittää, hirvittää, naurattaa, itkettää.. näillä mennään :D
 
Micaela Olisko sinne Mehiläiseen tarvinnut silti lääkärin lähetteen vai miten se homma menee? Ja veikkaan, että sulla voi olla jopa tuplat noi lukemat, JOS siellä kaksoset on tuloillaan =) Jännää!!
 
Ei olis tarvinnut lähetettä, voi suoraan lampsia laboratorioon ja he ottavat verikokeet. Tuloksen saa heti seuraavana päivänä ja hintaa olisi ainakin Helsingin keskustassa ollut 45€. Joten ei ollenkaan paha! Kantsii mennä! :)

Ei mulla kyllä yhtään ole kaksos-olo. Toivotaan että edes 1 roikkuisi mukana ;)
 
Okei, mun tekis kanssa mieli mennä, mutta jos lukema onkin alhainen, niin en tiedä miten kestän sen stressin ja odotuksen sinne varhaisultraan asti... Ja tietty keskenmenonpelko lisääntyisi sitten entisestään.
 
Mä menin juuri sen vuoksi kun mun historia on mikä on niin on kiva tietää ja varautua kun olla epätietoisuudessa, koska silloin stressaan paljon enemmän. Äsken kun tulin kotiin ni piti viel yksi ovitesti uhrata ja :) ruutuun pamahti että ainakin vielä ollaan raskaana :LOL:
 
tervetuloa minunkin puolesta neonroze :wave:
Heti kun pääsin valittamasta että ei ole oireita oikeastaan yhtään niin eiköhän meinannu yrjö alkaa lentämään kaaressa ja meinas olla niin pitkä päivä olla esikon kanssa kotona kun tuntuu että pystyyn nukahtaa :LOL:
Meinasin sortua tilaamaan kotidopplerin kun oli tarjouksessa mutta sain onneksi sen verran suitsittua itseäni etten tilannu. Siinähän sitä sitten oltais kun liian aikasten yrittää kuunnella ääniä ja ei kuuluiskaan niin sais sen pienen pienen paniikin lietsottua itselle :D Miten, onko teillä kellään sitä doppleria kotona ja kuinka aikasin on saanu äänet kuuluviin?
 
Tervetuloa neonroze!

Ja kyllä, tänään on ekan kerran paha olo. Voi elämä! Toisaalta sillä että kävin vetämässä kiinalaisessa ähkyt, voi olla jotain osuutta asiaan :$

Mahaa juilii ja koskee niin ku vähän ennen menkkoja. Ja mun tissit, voi että.. Mä en nyt halusi lopettaa tuota imetystä vielä kun se on niin tärkeetä tuolle meidän vauvalle, muttei kyl hyvältä tunnu..

Muutenkin tänään on ollut jotenki ihan veto pois..
 
Iiks! Kai munkin on pakko nyt osallistua tähän ketjuun. Meille tulee yllätysvauva ja LA tulee olemaan joskus marraskuussa. Toissapäivänä tein positiivisen testin ja tänään varailin ensimmäistä neuvola-aikaa, mutta meidän terveydenhoitaja on sairaslomalla joten ajan saan varattua vasta ensi viikolla. Oli aika järkytys, että odotan nyt vauvaa, mutta vähitellen ensishokin jälkeen alan olemaan ihan onnellinen tästä.

Mies on edelleen vähän kuin puulla päähän lyöty, mutta on ilmaissut asian että "no ei tämä nyt ainakaan kauhean pahalta asialta tunnu". Tarkoitus oli alunperin odottaa vielä muutama kuukautta ennen toisen lapsen yrittämistä, mutta tämä nyt sitten vaan päätti asuttautua meikäläisen yksiöön :D Onneksi kuitenkin meillä on mahdollisuus toinen lapsikin tänne kotiin ottaa, ja on ns. vakaa talous jne. Jännittää silti vähän kun edellinen on nyt vasta 1v2kk. :/ Mutta onhan pienestä ikäerosta etuakin ja on siitä ennenkin vanhemmat selvinneet.

LA selvinnee kun pääsen ekalle neuvolakäynnille joskus huhtikuussa :) Netin mukaan oli 7.11. Synnytyssairaala (valitettavasti) satks. On vähän huonoja kokemuksia. Toivottavasti seuraavasta kerrasta tulee parempi.
 
HK3
Iltoja pinoon :wave:

Täällä myös yksi marraskuulainen tahtoisi mukaan :) Tänään testattu kotitestin liuskaan hennon hieno, hyvin erottuva viivanen ja LA osuisi 10.11.12

Elikkäs: 10.11 / HK3 / neljäs / TAYS

HK3 3+5
 
Moikkamoi! Uusi marrasmamma ilmoittautuu mukaan :) Viikonloppuna tuli plussa :heart: LA olis varmaankin 4.11. Neljäs lapsi tulossa ja SASiin pitäis mennä ähkimään :D

En osaa laittaa mitään punaiseksi :D
 
Viimeksi muokattu:
Mä menin juuri sen vuoksi kun mun historia on mikä on niin on kiva tietää ja varautua kun olla epätietoisuudessa, koska silloin stressaan paljon enemmän. Äsken kun tulin kotiin ni piti viel yksi ovitesti uhrata ja :) ruutuun pamahti että ainakin vielä ollaan raskaana :LOL:
Niinpä, siksi mäkin sitä mietin, kun on taustalla niitä epäonnistumisia. Hyvä tulos toisi varmuutta ja poistaisi edes hiukan huolta, mutta alhainen tulos taas lisäisi vaan stressiä eikä sekään ole vauvalle hyväksi. Ja kun sehän voi näyttää korkeeta lukemaa, vaikka olis ku tai tm. Ääh! Toiset hehkuttaa tässä vaiheessa jo facebookissa raskauttaan tai juttelee palstalla, että meille tulee vauva ja millaiset vaunut ostatte ym. Mä mietin vaan, että onko kaikki hyvin ja JOS meille tulee vauva/JOS pääsen neuvolaan asti/JOS olen raskaana vielä kesällä jne. Tuttuja ajatuksia varmaan sullekin :ashamed:
Mä kanssa oon noita ovistestejä uhraillut :LOL: Raskaustestit oon jo kuluttanut, mutta ovistestejä vielä viis jäljellä. Vaikka kyllähän ne voi näyttää plussaa, vaikka oliskin jo km tapahtunut. Mut se positiivinen tulos silti rauhoittaa mieltä =)
 
Hei!:wave: Kaipa mäkin voisin uskaltautua ilmoittautua tähän pinoon. Tänään tehty ensimmäiset positiiviset raskaustestit ja netin mukaan LA 8.11.2012/ ensimmäinen/ TAYS. Nyt on pää pyörällä ja hivenen hirvittää, että mitenkä tää oikein tulee sujumaan, mutta kaipa se siitä... Vuoden verran ollaan tosissaan yritetty, että tähän tulokseen ollaan päästy, jonkin verran lääkkeellistä apuakin tarvittiin. Toivottavasti vaan kaikki sujuis hyvin! Neuvola-aikaa ajattelin joskus ensi viikolla alkaa kyselemään, mikäli raskaustestit pysyvät positiivisena ja menkat poissa.:)
 
Jei, sain la-kamun :) Rusina2010 :)
Mulla kanssa vähän laskutavasta riippuen on la joko 31.10. tai 1.11. Mutta samasta syystä tulin tähän ketjuun, tuntuu kuin lokakuiset olisivat jo niiiiiin pitkällä :D Tähän ketjuun vielä hyvin ehtii omien oireidensa ja neuroosiensa kanssa :)
Mulla ei kyllä juuri oireita ole, tissit vähän kipeät vaan.
Vähän kyllä huolettaa, koska eka viikko oli aikamoista pahoinvointia mutta se on sitten loppunut.. Tosin, varmistuksen varmistuksen varmistus digitesti näytti 5+0 että raskaana 3+.
Huoh, kiva että ei ole oireita mutta samperi että huolestuttaa kun ei ole oireita..
 
Heippaarallaa!

Täällä ollaan onnen kukkuloilla, ainakin hetken, veritesti hCg-arvo oli huippulukemissa 350 eilen, joten taas on yksi virstanpylväs saavutettu, kun hoitajan sanojen mukaan olen "tukevasti raskaana" :) minena
Soittelin arvot ja mulla on 5600!!!! APUA!!! :D :D MAHTAVAA!! Täti vähän naureskeli toisessa päässä ku mä odotin sellaista 300-400 ja pamautti mulle ton :LOL:

Kyllä helpotti ainakin hetkeksi :heart:
 
Päivää! Mäkin tulin tänne kurkkimaan. Eilen (dpo10) tein Clearbluen digillä positiivisen testin ja ihan alussa vasta. Mutta toivotaan että tästä edistyy. Itellä on kolme muksua jo ennestään: poika 04/06, tyttö 01/10 ja tyttö 04/11. Eli hulinaa on jo enemmän kuin tarpeeksi mutta lisää mahtuu :D

12.11.2012 /Janoscin tarinatuokio/neljäs tulossa/ SatKS
 

Yhteistyössä