Marraskuun 2012 masuasukit <3 *syyskuussa*

Täällä kans yks perätila :wave: Mulla on 36+2 synnytystapa-arvio, en tiedä voiko silloin enää kääntää ja mikä on istukan tilanne. Olin neuvolassa 34+0 eikä terkka laittanut lähetettä perätilan takia..Oliskohan pitänyt..

Varpajaiset on miehellä toiveena pitää heti kun vauva on syntynyt. Esikoinen kun syntyi, piti meillä kotona. Nyt sitten vaan se ongelma että mihin esikoisen pistää varpajaisten ajaksi. Itse en ole kovin innostunut ajatuksesta.. siis siitä että mä makaan vauvan kanssa sairaalassa, esikoinen pitää kiikuttaa johonkin hoitoon ja mies örveltää täällä yötä myöten kavereiden kanssa ja siivo on aamulla varmaan melkoinen.. Toki siivoaa itse mutta menee varmasti koko päivä toipumiseen. Musta olis tärkeetä että tulevat esikoisen kanssa joka päivä katsomaan, esikoisella vaikka jo 5 v. onkin, on varmasti äitiä ikävä ja uusi tilanne muutenkin. Just keskusteltiin asiasta ja mies ei vielä tiedä, miten ongelman ratkaisee. Mä sanoin aika jyrkästi että niitä ryyppyjuhlia ei meillä kotona pidetä eikä poikaa saa kikuttaa niiden takia yöhoitoon, joka helpolla venyy sitten seuraavaan iltaan krapulan vuoksi. Taidan olla vähän tiukkapipo mutta en nyt voi tälle mitään että ärsyttää :stick:


HilmaVilma 34+3
 
Iltoja,

Viikonlopun saldona tapetit revitty irti olohuoneesta ja ruokailutilasta, onko tää nyt pesän tuhoamis vimma? Josko parin viikon sisään sais uudet pinnat aikaiseksi.

Varpajaiset Mies saa ne pittää jos tahtoo, mutten oikein usko, että pitää, ei ole hänen tyylistä. Esikoisen aikoi viedä mummilaan muutamaksi päiväksi, jotta saapi olla meidän kanssa synnärillä.

Inari & Juri Kakara
 
Heipat ihanaiset! :)
Täällä porukalla viikot vähenee ja moni on jo jäänyt mammalomalle, ihanaa!
Mammaloma alkaa virallisesti täällä 13 päivä, mutta vuoroja olis töissä enään 6 yövuoroa. Eli ei paljoa!! Vaikka vielä riittäis puhtia työn tekoon, niin on se ihanaa jäädä pois, työmotivaatio rupee olemaan aika nollassa.
Vaikka mä jo pohdin että miten ihmeessä mä saan ajan kulumaan äitiyslomalla, kun muutama vapaa päiväkin keskellä viikkoa on välillä ihan tuskasta kun ei oo mitään tekemistä..
Mammaloman taidankin aloittaa pikkuihmisen vaatteiden pesulla. :)

Neuvola oli mulla torstaina ja siellä kaikki hyvin, painoakin oli tullut vain 220g/vko.. Tähän mennessä ekasta neuvolasta tullut kiloja n. 15kg. Eli 20kilon raja menee ihan just rikki...
Hemppa oli vähän laskenut, 112, kun viimeeksi 122, joten rautakuuria jatketaan.

Nukkumisesta: Pääasiassa nukun ihan hyvin, tosin välillä on vähän ollut tuskaista löytää hyvä asento. Mutta nyt viime aikoina olen ollut tikkana pystyssä aina aamu 6-7 aikoihin, ja sit ei tuu enään uni... Ja meen yleensä vasta siinä puolenyön aikoihin nukkumaan. No päivällä kyllä tulee nukuttua sitten ihan reilut 3-4 tunnin "päikkärit"... Kroppa rupee totuttelee pätkittäiseen nukkumiseen, kai se sit on ihan hyvä juttu. :)

Hankkinnat rupee olemaan kaikki jo hankittu. Ainoastaan turvakaukalo ja sitteri puuttuu,turvakaukalo tod.näköisesti saadaan kaverilta.

Lily_ +pikkujätkä 32+5
 
  • Tykkää
Reactions: Millimama
Täällä edelleen vatsassa satunnaisesti supistelee ja alhaalta vihloo kovastikin. Vatsassa myllerretään ja välillä tekee oikeen kipeetä. Öisin vessareissujen jälkeen myllerrys alkaa ja kestää hetken ennekuin saa taas unenpäästä kiinni.

Mäkin henk. koht. toivon ettei mies järjestäis mitään varpajaisia. Mut jos haluu ne pitää niin pitäkööt ja siivotkoon sitten myös jälkensä. Esikoisen syntyessä aloitti heti isyysloman ja kävi mua ja vauvaa sairaalassa katsomassa joka päivä. Vietti yleensä useamman tunnin meidän kanssa ja hoiti vauvaa. Sain ite vaan makoilla sängyllä ja käydä suihkussakin rauhassa. Se oli todella ihanaa!
Huomenna taas poksahtelee viikot =)
 
Eilen sain miehen hakemaan varastosta vauvan vaatelaatikon ja tänään olen hiukan niitä pikkuisia vaatteita päässyt hypistelemään. Vielä en oikein viitsisi niitä alkaa pesemään, meinaan kovasti yrittää pitää kiinni suunnitelmasta, että vasta äippäloman alkaessa =)
Kipeämpiä suppareita ei ole nyt tullut, harjoituksia vaan.

Täällä poksuis 32+0 :wave:
 
20.11.
Charolina / ensimmäinen / KAKS / ??


Tulempa minäkin ensimmäistä kertaa teidän kanssa pulisemaan. :)

Mahassa tälläkin hetkellä on joku jumppatuokio menossa, kun sen verran kovasti hyllyy ja hytkyy. :) Mukava seurailla sen liikkeitä vaikka kyllähän tuota välillä on semmonen olo et "alappa tulla jo ulos sieltä.."

Viikolla kävin neuvolassa, hemoglobiini alhaalla joten rautatabletteja nassuun. Muuten oli kaikki ok. Sydänäänet hyvät ja kovasti pikkunen potkiskeli vastaan kun mahaa tökittiin. Tiistaina sitten taas lääkärinaika. :)
Huomenna alkaisi myös perhevalmennukset... Yksinhän sitä sinne joutuu tietenki menemään kun ei tuota ukkoa kuulema mikään "kotiksen leikkiminen" kiinnosta. -.- Sais kyllä kiinnostaa, prkl!

Hankinnat ovat vielä hakusessa... Tuntuu että kaikki puuttuu ja ukko on sitä mieltä että "kyllä ne kerkeää vielä... No mistä sitä tietää jos vaikka tänä iltana tulee lähtö? :p Ja eihän tuohon marraskuuhun todellakaan ole enää pitkä aika....!!
Muutenkin itsellä hirveä pesänrakennusvietti päällä ja tuntuu että koko ajan pitäisi olla jotain siivoamassa/järjestelemässä ja järkkäämässä penskalle kaikkea kivaa... Ihan stressaa! :D

Supistuksia tulee aina välillä. Varsinkin iltasella.
Nukkumisestakaan ei oikein tunnu tulevan mitään. On kuuma, ei löydy kunnon asentoo ja sitä heräilee pitkin yötä millon mihinkin: Joko pitää mennä vessaan, ukko kääntää kylkeä / mutisee unissaan tai kissa hyppää sängyltä/sänkyyn...
Selällään ei voi nukkua, joten kylkiasento on ainoa. Sänkykin on aivan hanurista... Alkaa aina joka paikkaa särkemään... Yleensä siirrynkin jossain välissä yötä patjalle lattialle. Siellä on viileämpää ja se patja tuntuu huomattavasti mukavemmalta.
Ja yleensä sitä on sitten hereillä jo siinä 6 aikaan aamulla...
 
Juu ottakaa jompikumpi vaan teistä Millimamma tai kuume tuo päivitys kontollenne, mie oisin voinut sitten alkaa jos kukaan ei halua, mutta nyt oon ollut muutenki nii poissaoleva tällä puolen että parempi jos joku innokkaampi hoitaapi nämä kyttäilyt :) (alkaa varmaa olee päiviteltävää pikkuhiljaa ;D)

- Lumineiti ja Uuboli 33+0 POKS! <3
 
33+0 poks! :heart:
Ja sehän ois jo lokakuun puolella... ens kuussa olis sitten jo meidän kuu. Ihan uskomatonta että aika on mennyt näinkin nopeasti, vastahan äsken oli maaliskuu ja jännäiltiin ekaa alkuraskauden ultraa ja ens kuussa pitäis jo lähteä synnyttämään!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :)
 
tervetuloa charolina :) lopppusuoralle tulit mukaan kirittämään :)

oma ah, tila-auton ihanuutta maisteltu viikonloppu :heart: ja imetysliivit hommattu hennesiltä. onpahan sit varuiksi, kun ei sit tiedä miten tällä kertaa, se voi olla et maitoa riittääkin.. mut jos ei, niin sitten on myydä hyvät liivit jollekin :)

aika kiva viikonloppu ollut, nyt sit on pinnasänkykin koottuna ja pedattuna :flower:

vielä vähän kaappien järjestelyä ja sitä rataa.. ei ihmeitä.. herkuttelinkin ihan hyvin omintunnoin, olihan sentäs viikonloppu :)

nyt sitten saa alkaa leipomaan pakkaseen kaikkea sämpylöistä makaronilootaan valmiiksi :)

heippa vaan ja oikein kivaa uuden kuun ja uuden viikon alkua :)
 
Huomenia mammaset

Ja se olisi sitten taas uusikuu. Ei voi mitään mutta aika menee kyllä hurjaa kyytiä. Kiitos vain kaikille päivitysvastaaville olleille ja vielä tuleville. Aivan mieletöntä oikeasti ajatella että se h-hetki on tosiaan jo sitten ens kuussa viimeistään. On se kyllä kumma vaikka ennenkin on niitä hetkiä ollut, kuinka sitä taas odottaa ja jännittää ja suree jo odotusajan päättymistä, kun sekin on niin ainutlaatuista.
Noh tässä sitä jo fiilistellään...

Tervetuloa Charolina

Nyt pitäisi kai pikkuhiljaa ruveta tekemään hankintoja mitä puuttuu, niin olisi sitten valmiina. Lauantaina sai taas tuntea sen pitkästä aikaa miltä sitten tuntuu kun oikein luulee et nyt se on menoa. Alko kyllä niin kovat supistukset kun oltiin lasten kanssa kauppoja kiertelemässä. No onneksi rauhottui, mutta se on hyvä että pikkuinen välillä muistuttelee että voisi laittaa paikat kuntoon häntä varten ja käyttäytyä kuin viimeisillään oleva mamma eikä touhuta niinkuin viimeistä päivää, kun ei kuitenkaan pysty samaan pallomahalla kuin ilman:)

Varpajaisista on ollut puhetta. Meillä mies piti esikoiselta silloin kun olin vauvan kanssa laitoksella ja oli musta ihan ok, huusholli oli siisti kun kotiuduttiin. Kakkoselta ei tainnu sen kummemmin mitään pitää, kävivät muutaman kaverin kanssa sitten juhlistamassa. Kolmannelta piti sitten, kun oltiin muutettu omakotitaloon samalla vähän tupareita työkavereille. Neljänneltä ei ole sitten taasen pitänyt. Eipä nuo ole minua millään lailla haitanneet.

Yöt menee yllättävän hyvin, tosin ehkä kuitenkin saisi kerran yössä nousta sinne vessaan käymään, niin olisi vielä helpompaa. Sen olen huomannu että joka yö herään siihen että olen kääntynyt selälle nukkumaan ja olo ei ole kovin mukava sitten ollenkaan. Ja meinaan en sitten ikinä nuku selälläni.
Jahas jos sitä laittaisi suuhunsa jotain aamupalaa jo pikkuhiljaa.
Hyvää alkanutta kuuta kaikille!

hannama&pikkumuru 33+2
 

Yhteistyössä