MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *toukokuussa*

Moikka! Töistä rankka ja pitkä viikko takana..teen seisomatyötä ja jalat ei meinaa enään jaksaa pitkiä vuoroja ja sitten on toi issias kivut :/ no mut en valita:D. Hei potkuista piti kysymäni...ekaa odotellaan niin haluisin kysäistä,et voinko ne olla sellasta elohiirimäistä tunnetta? Huomasin tänään töissä sellaisen tunteet masun oikealla puolella??!!odotan niin innoissani ekoja liikkeitä :heart:!

Uskoa täynnä ja muru 14+4
 
Iltoja :)

Piti tulla illan ratoksi vielä pikaisesti poksumaan.

Unet ovat mielenkiintoisia, todentuntuisia ja sekopäisiä. Harmittaa vaan, kun yöllä käy pisulla, ei uni meinaa enää tulla, pari tuntia tulee yöllä pyöriskeltyä hereillä. Takuuvarmoja nukahtamisvinkkejä otetaan vastaan.

Neuvola meillä on nyt alkuun 4vko välein, olen kyllä tainut jo aiemmin sanoakin. Ultrat eivät neuvola aikoihin vaikuta ja aina saapi mennä kuunteleen sydänääniä jos siltä tuntuupi, en ole kyllä käynyt.

Tsemppiä fourth giftille

Inari & Juri Kakara 15+0 (POKS POKS)
 
hyvää huomenta :) täällä mä jälleen olen, nyt jo hiukan paremmalla mielellä, kun eilinen henkisesti raskas päivä on onnellisesti takana....

katetri en mä pissahätää sen kanssa koko ajan tunne, eikä se makuuasennossa tunnu ollenkaan. mutta kävellessä .... ja sitten istuminen kovalla tuolilla on kenkkua. johtunee mulla siitä, kun tämä oli viikon aikana nyt neljäs kerta kun tuo letku tungettiin .... hiukan on arkana ...
mutta katetri toimii, herätykset on yötä päivää kolmen tunnin välein. ja opetan rakkoa olemaan pienempi. toivoa paremmasta on.

liikkeet kyllä ne on just semmosia elohiiri-pompahduksia :) mäkin odottelen kovasti omalla kohdalla.. mutta ei ihan vielä taida olla niiden aika. parisen viikkoa jos vielä niin sitten saattaisi tuntuakin.

niipalle hyvää lomaa :wave:

uskoa täynnä käytätkö tukisukkia ja tukivyötä? seisomatyötä tehneenä tiedän ..... ja onko mahdollisuutta saada esim satulatuoli? riippuen mitä työsi käsittää... issiakseen kannattaa töihinkin ottaa mukaan pieniä venyttely-taukoja. mutta sitten kun se ottaa vaivatakseen, niin sitten se onkin tylsä työkaveri... kestämistä!! :)

itse makoilen tämän päivän, lapset meni jo aikaisin aamusta mummulaan, ja mies lähti jotain ostelemaan... mä saan vaan OLLA :) joskus iltapäivän puolella tuleevat takaisin. eka yö pitkään aikaan, että nuo vessa-välit sain nukkua :heart: olo on kohtuu hyvä nyt, ja aamupalakin maistui. suurin stressi hetkeksi tainnutettu. maanantaina on neuvolalääkäri, ja saan sairaslomaa loppukesän. oletettavasti. mies jaksanut tukea mua valtavan paljon, yölläkin nousi taaperoa rauhoittelemaan kun se kiekui moneen otteeseen taas jotain. myötätuntoa saan, vaikka olenkin koittanut esittää urheampaa mitä oikeasti olen..... parasta tässä on se, että nyt ei tartte stressata vessaan mennessä tuleeko mitään... saa hermot hiukan levätä... teinkin itselleni herkullisen aamiaisen, ja tulin läppäri mukana sänkyyn sen mussuttamaan :D pieniä iloja :)
tänään on aikaa, joten ajattelin alkaa kirjoittamaan odotus-kirjaan miten tämä odotus on tähän asti mennyt. maanantaina myös soitan psykologille ajan, päätä on mentävä purkamaan tuttuun paikkaan, ettei masennus iske salakavalasti....

ihana kun olette jaksaneet jälleen tukea:attn: mun kohdalla tämä on ollut järkytys, kolme hyvin mennyttä odotusta kun oli takana, ei voinut moisia ongelmia edes kuvitella... mutta taistelutahtoa löytyy taas, kun on saanut pahimmat järkytykset alta pois.
alapäätä on sitten ronkittu viime päivinä suuntaan jos toiseen, että tuntuu ettei millään ole enää mitään väliä, tuttua hommaa... yh...
antibiootti-kuuri on myös päällä, ettei pääsisi tulehdus nyt iskemään.
-MINÄ NOUSEN TÄÄLTÄ VIELÄ :wave:

fourth gift ja Eki, tänään jo hiukan valoisammalla mielellä.
 
Tulin pikaisesti vaan poksumaan - tänään 17+0 :heart:

Fourth giftille tsemppiä ikävään tilanteeseen :)

Meillä neuvolat normaalisti kuukauden välein, mutta mullakin on nyt seuraava vasta heinäkuussa, koska meillä on rakenneultra juhannuksen jälkeen ja kesäkuun 30.päivä tulee täyteen se joku tietty raskausviikkomäärä, että neuvolasta voidaan täyttää kelan äitiysavustusta ym. varten jotain papereita, niin sovittiin, että menen sitten vasta sen ja ultran jälkeen, kun kaikki on ollut tähän asti kunnossa.

Mukavaa viikonloppua - nyt pihalle nauttimaan auringosta ja lämmöstä :flower:
 
Neuvolat: Musta tuntuu että mulla on enemmän neuvoloita tässä raskaudessa kuin edellisessä :D Ekassa raskaudessa niitä olikin tosi paljon ja ultria oli silloin myös joku kuusi? Ainakin sen takia kävin kun istukka oli kohdunsuulla.. Muista en sitten muista miksi oli noi ylimääräiset..

Meillä on tossa neuvolassakin ultra, sillä lääkäri kurkki viimeksi. Sellainen vanha, mutta vauva näkyi ja sydämensyke :)

Kaipa noi on olleet nyt noin kuukauden välein..

Fourth giftille jaksamista vaivojen kanssa..

Tein eilen kesän ensimmäisen raparperikiisselin, nami!!

Kerpele ja pikkuSanni rv. 16+0 (vai onkohan nyt jo 17+0? No voi äh... Joo, ei kyl sen on pakko olla 16... Vastahan oli joku 14+jotain.. Miten mä voin olla näin pihalla???)
 
Viimeksi muokattu:
Inari-11 Täällä on sama ongelma, yöllä pitää vähintään kerran käydä vessassa ja sen jälkeen on ollut hankala saada unen päästä kiinni... Vaikka muuten kyllä aamusin uni maistuis paremmin kuin hyvin!

Liikkeistä täällä en ole huomannut mitään, mutta malttamattomana odotellaan... :heart:

Jaksuja fourth gift! :)

Huiii kun täällä on jo osa niin pitkällä jo 18 viikkoa paukkuu... Kohtahan täällä ensimmäiset on jo puolivälissä.

Rakenneultra on mulla tasan rv 20+0, eli heinäkuun ekalla viikolla.
Tätä onkin varmaan jos kysytty aikaisemmin mutta kuinka moni on ottamassa selvää sukupuolesta? Täällä ainakin malttamattomina odotellaan seuraavaa ultraa jos näkyisi sitten että kumpi sieltä ois tuloillaan.

Hankinnoista ystävältäni sain jo vissiin viikolla 5 tai 6 kassillisen vauvan vaatteita... :LOL: Ja lisää kuulema on tulossa jos masuasukki osoittautuu pojaksi.
Torstaina ostin ensimmäiset vaatteet pienelle, mutta muuta hankintaa ei ole tullut vielä hommattua.

Lily 14+5
 
Taas näin viikonloppuna ehtii täälläkin vierailla, pikaisesti vaan viikolla ehtii ja jaksaa vähän lueskella. Ollut taas pitkää päivää töissä, paitsi eilen. Joten eilen ehti päikkärit ottaa ja tuli kunnon yöunetkin nukuttua. Eilinen kun meni myös migreenin kourissa, nyt onneksi enää pientä jomotusta.

Rakenneultra on minulla näköjään viikolla 21+, eli sinne on vielä matkaa. Sukupuolta luultavasti kysytään, jos sen vaan selville saa. On sitten vaatehankintoja vähän helpompi tehdä. Mitään hankintoja ei tähän mennessä ole tehty, tosin rattaat on tulossa, kunhan ne saadaan haettua. Ja kassillinen vaatteita saatu myös samasta paikasta. Vähän oon jo hypistellyt kaupoissa vaatteita, mutta mitään kivaa ei oikein ole löytynyt.

Liikkeitä täälläkin odotellaan. Parina päivänä on tuntunut tuollaista pientä elohiirimäistä tunnetta hetken, mutta tiedä sitten oliko liikkeistä vai ei. Parina päivänä vähän juilinut vatsaa, onneksi ei kovinkaan paljon ja hyvin lievää siis. Eilen en löytänyt dopplerilla ääniä, mutta onneksi tuosta en juurikaan hätääntynyt. Kun tänään sitten löytyi.

Seuraava neuvola on reilun kolmen viikon päästä, eli noin kuukauden väli edellisestä. Ja sit tosiaan siitä kuukauden päästä on ultra, saa nähdä onko noiden välillä neuvolakäyntiä.

Onko kellään muuten tehty sähkösilmukkahoitoa? Siis ennen mahdollisia edellisiä raskauksia. Kun olisi kiva asiasta vähän kuulla muiden kokemuksia, miten on vaikuttanut raskauden edetessä. Minulla tuo on siis tehty, noin puolitoista vuotta sitten. Neuvolassa ekalla kerralla oli puhetta vaan että sitten loppuvaiheilla tarkkaillaan enemmän just tuota kohdunsuuta.

Nyt takaisin ulos, ihan vaan auringossa istuskelua luvassa, myöhemmin kaverin mökille käymään.

Tirppana83 & PikkuJ 14+0
 
Piti tulla yksi varoituksen sana tänne antamaan. Nimittäin kun joku täällä suositteli olemaan mahdollisimman paljon auringossa ilman meikkiä/rasvoja. Mä olin taas autuaasti unohtanut mitä mun kasvoille tapahtuu auringossa ja raskaushormonien vaikutuksen alaisena: tulee vauhdilla maksaläiskiä. Vaikken tosiaan ole muutenkaan auringossa ilman suojausta niin tänään oli ilmeisesti liian pienet kertoimet kun maksaläiskät ilmaantuneet otsaan ja poskipäihin. V. 2003 kun odotin ekaa mulla oli valtavat VIIKSET, maksaläiskä tuossa ylähuulen päällä, kaunista. Eikä lähtenyt ihan äkkiä pois...Tästä lähtien korkeimmat suojakertoimet nassuun ennen aurinkoa...

Nelli-N 15+0
 
Moikka moi!

Ja mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Tultiin juuri saunasta ja nyt mies ja pikku likka katsovat yhdessä töllöä ja minä saan hetken olla koneella. :)

Sukupuolen selvittämisestä Kyllä me haluttaisi kovasti se tietää, jos vain sen pystyy selkeästi näkemään. Mutta en usko, että mihinkään 3D-ultraan kuitenkaan lähdetään rahojamme laittamaan, jos ei ihan rakenneultrassa näy. Sitten tulee, kumpi tulee. :)

Olotiloista Ovat vihdoin ottaneet askeleen parempaan. Enää ei tule kun 1-2 yökkäystä per päivä, kun vielä viime viikolla tuli koko ajan. Sormet ristissä ja varpaat pystyssä, että nyt alkaisi vihdoin helpottaa! :)

Liikkeistä Väitän kyllä, että liikkeitä on jo tuntunut. Semmoisia hyvin pieniä ja kevyitä hipaisuja/muljahteluja. Usein juuri iltaisin kun olen pistänyt maate ja vielä lueskelen. <3

Harakanhattu ja pieni 15+3
 
Heissulihei! :wave:
Joku kyseli hemoglobiinista. Se riippuu tosi pitkälti siitä onko juonut paljon vai vähän vai eikö ollenkaan. Eli siis mitä kuivempi on (vähemmän juonut), niin sitä korkeempi on hemppa. C-vitamiini auttaa raudan imeytymistä, eli marjoja, sitruksia, appelsiinimehua tms rautatablettien kanssa, tai sitten vaan reilusti liharuokia, jos ne riittää.
Mulla eka lääkärineuvola takana, must se oli ihmeen myöhään, viikolla 16 vasta... Seuraava neuvola on kesäkuun puoles välis eli viikolla 19. Rakenneultraa en oo viel varannu. Mitäs luulette / tiedätte, pystyyköhän ultrassa välttämään tiedon sukupuolesta? Siis eihän ultraaja sitä tiettykään kerro, jos kielletään, mut näänköhän sen ite? Joku täällä opiskeli terkkariks, kivaa! Mä oon ite terkkari ja oon ollu äitiysneuvolassa töissä et jotain noista ultrista osaan kattoo. Eli kysymys kuuluu: pitääkö mun maata ultrattavana silmät kiinni varuilta kun en haluu tietää sukupuolta vai uskallanko kurkkia..? No, kyl mä sen itekin tiedän että tuijotan ruutua haltioituneena silmää räpäyttämättä kuitenkin :D Ja oiskohan se niin hirveetä tietää sukupuoli etukäteen..? must se on vaan niin kivaa jännittää loppuun asti!
Liikkeitä ehkä tuntuu, mut varma en oo vieläkään.
Hyviä vointeja meille!
:heart:
Kasvimaa 16+0!!! (kun vaihtui toi vrk sopivasti jo)
 
no oli fourth gift tarkoitus ihan hyvässä hengessä antaa vinkki kun esim. mä saatan vaikka olla sellainen joka ei TAJUA laittaa aurinkorasvaa jos olen vaikka aurinkoisessa säässä puuhastelemassa, en ottamassa aurinkoa. Mutta anteeksi jos koit että tulin sun varpaille.

nelli
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift
Aurinkorasvasta Mie palan joka kesä melkein ku en osaa käyttää aurinkorasvaa : / ja sit ku on jo kärvähtäny ni ei raskat enää auta...

Kertomisesta vielä tätä lumipalloa ei voi enää pysäyttää,, ite en ole saanut kertoa kuin tuleville mummeille ja 2 siskolle muuten tieto kulkee miun edellä äitin, anopin tai kavereiden kertomana.. no samapa tuo on jo ku "turvallisilla" viikoilla jo ollaan :D

rontti1 15+0
 
Neuvoloista: Mulla oli eka rv 9, lääkärineuvola rv 14 ja seuraava on rv 21 rakenneultran jälkeen. Ja sitä seuraava joskus rv 26-27. Uudelleensynnyttäjillä kuulemma pidemmät välit, esikoisen kanssa oli kerran kuussa ja lopussa tietty sit useammin. Ideana kait se että toisen kanssa osaa itse ottaa yhteyttä jos on jotain huolta.

Liikkeistä: Ei vieläkään. Siis kuplintaa jne. on välillä muttei vielä selviä ja säännöllisiä liikkeitä, niitä odotan. Ja yritän olla huolehtimatta, esikoista odottaessa oli koko ajan paniikki päällä milloin mistäkin syystä ja nyt yritän välttää samaa. Tosin kaveri oli sitä mieltä että mun pitäis soittaa neuvolaan, jos liikkeet ei pian ala tuntua kun ne tuntui esikoisenkin kohdalla jo tässä vaihessa.. Neuvolaan en haluaisi jostain hassusta periaatteesta olla yhtään yhteydessä enkä huolehtia turhia.. Oliskohan tässä lähellä jollain kotidoppleria (L-Vantaa)?

HilmaVilma 16+4
 
Sukupuolen selvittämisestä Minä haluaisin selvittää, mies ei. Vielä on muutama viikko aikaa puhua mies ympäri. Ja jos hyvä tuuri käy ja kätilö näyttää taas 4D-kuvaa, niin voihan olla, että sen näkee itsekin hyvin selvästi.

Liikkeitä en vielä varmaksi ole tuntenut. Parina iltana sängyssä maatessa oon miettinyt, että onko liikkeitä vai jotain muuta. Saattaa siis olla, että olen tuntenut, mutta en ole varma. Enkä ole stressiä asiasta ottanut, nyt kuitenkin vasta 18.viikko menossa ja ensisynnyttäjä kun olen, niin nyt parin viikon sisällä vasta "pitäisikin" alkaa tuntua.

Muuten, kukahan tätä listaa päivittelee, en muista enää... Kirjoittelin joskus aiemmin, että sen poikaolokohdan voisi ottaa pois, kun mulla on jo monta monta viikkoa ollut tyttöolo. Sen voi jättää kokonaan tyhjäksikin, kun harvalla lukee kumpaakaan oloa. Niin ja laskettuaika onkin 3.11., kuten se alunperin olikin. Neuvolassa olivat sählänneet ja kirjoittaneet mun neuvolakorttiin väärin, että 5.11. Eihän sillä siis mitään merkitystä ole, ihmettelivät vain viimeksi, että kun koneella lukee 3.11. ja kortissa 5.11., että ei voi olla kahta laskettua aikaa :D

Eilen hääräilin pihalla istuttelemassa marjapensaita ja pesemässä terassikalusteita, mutta alkoi vatsassa ja selässä tuntua niin ikäviä kipuja, että oli pakko tulla sisälle lepäilemään. Pelästyin oikein kunnolla, mutta onneksi aamulla kuului taas tuttu jumputus dopplerista. Ilmeisesti kroppa vaan varoitteli, että otahan rauhallisemmin :)

idylli 17+1
 
Viimeksi muokattu:
nelli-n et sä mitään varpaille astunu :) mulla oli itellä niin kova kiirus tossa kohtaa et ilmiannoin vaan itseni, mutta en todellakaan loukkaantunut. painotin vain mitä kehotin jättämään pois :) nouppi hätäppi eiköstä :) ja hyvä muuten sikäli tietää että MIKSI maksaläiskiä tulee, en oo meinaan huomannukkaan että aurinko niitä tekisi. eikä mulla ole niistä ennestään mitään tietoa, pari pientä laikkua on ollut jo iät ja ajat, kai ne sitten niitä on. mitäs suositella ois niihin käyttää, muuta kuin helena ahdin arbutin ;) mä en pala oikeestaas ikinä, joten en koskaan käytä aurinkorasvoja. iho tulee kahvin ruskeaksi , kaveri kutsuukin mua "sekunda-neekeriksi" ;) (toivottavasti tästä nyt ei kukaan loukkaannu ..)

oma olo kävin poistattamassa katetrin. koska mä en saanut ketään auttamaan tuon 1-veen kanssa huomenna lääkärin ajaksi.... pitäkää peukkkuja että rakko alkaa toimia...
 
Hyvä homma fourth gift ettet loukkaantunut. Meikäläinen on kyllä ainakin välillä hormonihuuruissa niin herkkä että saattaa pahoittaa mielensä vaikka kuinka pienestä. Mutta muistetaan että ollaan täällä tukemassa toisia eikä todellakaan kukaan halua pahoittaa kenenkään mieltä, joskus kirjoittamalla ei saa asiaansa perille niinkuin tahtoisi vaan se saattaa näyttää ihan joltain muulta :)

Mä yritän kovasti kuullostella liikkeitä mutta mitään selvää en oo vielä huomannut. Pikkaisen jo stressaakin. Muistan ekasta et tuntui viikolla 17, tokasta ei mitään muistikuvaa, mut luultavasti reilusti aikaisemmin...Mutta eiköhän parin viikon sisällä pitäisi jotain tuntua kunnolla.

Nelli 15+1
 
fourth giftille paljon jaksamisia! :)

Sukupuoli aijotaan kysyä, toivottavasti myös näkyy, ei millään malttas oottaa syntymään saakka, että kumpi sieltä tulee. :)

Rakenneultra taitaa olla 21+1 jos oikein laskin, ja yleensä se täällä onkin rv 20 kieppeillä.. Ja sitä ennen vielä kaksi neuvolakäyntiä. Neuvoloita on nyt ollut kolme + yksi lääkärineuvola (rv 9+) ja sitten se np-ultra. Esikoisen aikaan lääkärineuvoloita oli kolme: rv 9, 30 ja 40.
Täälläkin esikoista oottaessa on käynnit n.kuukauden välein ja loppua kohti tihenee ja uudelleensynnyttäjillä sitten harvemmin, vaikka minusta kyllä tuntuu että yhtä usein on nytkin käyntejä..

Nyt tarttee mennä syömään ja sitten joutaakin jo nukkumaan. Hyviä öitä!

kiukuttelija 16+6 tai jotain sinne päin..
 
Lumineiti laita yv tuosta Facebook jutusta nimimerkille Hanna-Riikka75, hän on se joka lisäilee porukkaa fb-ryhmään. :)

Sukupuolen haluaisin selvittää rakenneultrassa, ja pidän peukut pystyssä että pikkumönkijä suostuu meille näyttämäänkin sen. Jos ei siinä näy, niin melkein jo joudun kustantamaan käynnin yksityisellä ihan vain sen takia, sillä en todellakaan pysty odottamaan marraskuulle asti että sukupuoli selviää. :D Malttamaton kun olen.

Muuten täällä on mennyt tasaisen tappavasti tämä odottaminen. Olo on aivan normaali, liikkeitä tuntuu silloin tällöin, mutta ei vieläkään joka päivä. Vielä on tuskaiset neljä viikkoa tuonne rakenneultraankin, ja sitten siitä pari päivää eteenpäin on seuraava neuvolakin. Pitkä on odotus, mutta kai se lyhenee päivä päivältä.

Acacia ja toukka 16+6
 
fourth gift Voimia kauheesti! :hug: Toivottavasti tilanne nyt paranee kun kohtu alkaa nouseen vähän ylemmäs..

Sukupuoli halutaan miehen kanssa kyl tietää.. :) ensin mies oli sitä mieltä, ettei halua, mut kummasti muuttikin yhtäkkiä mieltään! :D ja oon ihan täpinöissäni, kun odotan vaan sitä rakenneultraa joka päivä! :LOL: vielä olis reilu kolme viikkoa..sillon on mulla 20+3.. mä en malttais odottaa! Ja toivottavasti pikkunen aikoo näyttää meille sukupuolen.. :)

Liikkeistä.. Pieniä tuntemuksia on ollu..sellasta kutinaa mahassa ja joskus vähä niin ku ilmakuplia..mut ei niistä varmaks osaa sanoo, et onko liikkeitä vai ei.. ja yks aamu tunsin sängyllä maatessani muka pienen pieniä potkuja muutaman..mut ei siitäkään voi olla varma kyl, joten tiedä sit onko tässä mitään tuntenu! :LOL:

nellielli ja pötkö 17+1
 
Viimeksi muokattu:
Oma elämä vähän rauhoittui niin jospa sitä ehtisi välillä tännekin kirjoitella... lueskellu olen mutta ei vaan aika ole riittänyt kommentointiin kun töissä käyvänä yh:na oli 6 viikkoa 1v 10kk ikäiselle neitoselle kun miehellä oli projekti muualla.

Four gift et ole kyllä helpolla päässyt tässä raskaudessa. Todella paljon tsemppiä ja toivottavasti vaivat on pian historiaa!!!

Sukupuoli varmaan kysytään jos vaan saa selville näin tehtiin esikoisestakin. Siihen on reilu 3 viikkoa aikaa tälläkin.

Liikkeitä jotain satunnaisia potkuja olen tuntenut, mutta en läheskään päivittäin. Ehkä ne tästä alkaa kohta voimistumaan pikkuhiljaa.

).( masu kasvaa, joten pitää varmaan siirtyä käyttämään (.) ennemmin ;-)... tänään oli pakko kertoa pomollekin kun aamulla katsoin mahaa niin eipä sitä enää kauaa peitellä. Onnitteluthan sieltä sai... Mun vointi on hyvä ei mitään vaivoja tai muutakaan. Mä pääsen nämä raskaudet niin helpolla... ainakin vielä olen päässyt. Mä en tiedä koska sitä alkaa ottamaan rennosti tämän raskauden kanssa, jotenkin olen keskenmenon jälkeen vaan niin vainoharhainen että en osaa vaan nauttia. Onneksi on dopleri kotona millä saa kuunneltua äänet kun alkaa huolettamaan...

muoks * ipna 16+1 *
 
Moikka!

On tää kirjottelu ollut melko laiskaa, lukemassa olen kyllä käynyt :) Täällähän on porukkaa kuin Vilkkilässä kissoja, kiva juttu =D

NP-ultrassa käytiin jonkun aikaa sitten, kaikki oli hyvin, niskaturvotus normaali ja muutenkin kaikki tällä hetkellä näkyvät osaset paikoillaan, nenä ja reisiluu jne. Nyt vielä hiukan jännäilen veriseulan tuloksia, jos mitään ei kuuluu (lääkäri soittaisi sitten) muutamaan päivään niin saa huokaista helpotuksesta. Meillä ultraa kätilö ja oli kyllä tosi ihana klö np-ultrassa, ultraili ja selitti vaikka kuinka ja saatiin tosi hienoja kuvia mukaan :) Rakenneultra on heinäkuun puolivälin jälkeen ja menen sitten samalla erikoislääkärille ton perus-sairauteni vuoksi. Ihan kiva, ei tarvi sitten kysellä mitään lähetettä erikseen neuvolasta.

Sukupuoli ei oikeastaan jäänyt ultrassa arvailujen varaan, tavallisessa kuvassa sitä ei näkynyt mutta kun kätilö ultrasi 4D:llä niin pieni pippeli tupsahti kuvaan tämän tästä. Mä en kyllä tajunnut, että sukupuolesta voisi saada näillä viikoilla vielä mitään tolkkua...Kysyin, että olikohan toi se mitä luulen ja ensin ultraaja sanoi, että ei sitä sukupuolta vielä voi ollenkaan varmasti sanoa, mutta kun aina poikamerkit vaan näkyi, niin totesi, että kyllä tää nyt aika selvä juttu on =D Aika vahva poikalupaus kyllä siis tuli! Kun niitä mukaan saatuja kuvia katsoo, niin ei hirvee neropatti tarvi olla että sitä pikkuista pippeliä ei näkisi =D Rakenneultrassa sitten varmistunee.

Olo on ihan hyvä toistaiseksi, mutta jos jotain raskaampaa tekee, esim. kyykkii kovin kasvimaalla niin vatsa tulee kipeäksi ja alapää alkaa jomottamaan, häpyhuuliin tulee semmoinen pakotus. Rauhallisesti siis pitää olla...Mummu tulee tekemään kukkapenkkiä =D

Kerrottu ollaan lähes kaikille, sukulaiset ja tosi monet kaverit tietää ja mun työpaikalla varmaan kaikki. Pakko oli sano, etteivät rupea luulemaan että oon alkanut vieroksuun työntekoa, kun ihan kaikkia hommia ei ole tässä tilanteessa järkevää tehdä, tai sitten se on suorastaan haitallista. Muutenkin sellainen olo, että noita vauvauutisia alkaa töissä taas tupsahtelemaan....

Jaksamisia kaikille ja erityisesti fourth giftille! Nautitaan kesästä ja pullistuvista vatsoistamme. Esikko on sitä mieltä, että äidin masussa on vauva, mutta dinosaurustakin on kyllä ehdotettu. Oikeastaan ei olla pikkumiehelle vielä sanottu, mutta kyllä hän sen jollakin tavalla tietää...

Vili-Jonkka ja Hampus 14+2
 

Yhteistyössä