Marraskuun inseminaatio hoidot!

Eli ajattelin nyt aloittaa tällaisen aloituksen ja kaikki joilla on inseminaatio edessä ensi kuussa niin voidaan vaihdella kuulumisia ym...

Meillä siis edessä ihan eka inssi ja tässä jo odottelen kerrankin tädin tuloa...
Sit kp3-7 syön clomeja ja kp8-9 pistän puregonia 50iu jonka jälkeen ultra ja jos kaikki ok niin sit pregnyl ja menoksi...

Ihan kuin olisin taas pitkästä aikaa tuntenut oviksen viime yönä, mutta eipä se varmaa ole...pitäisi silti varmistaa asia kellistämällä mies... =)

Elikkä tervetuloa jakamaan kokemuksia!!! =)
 
heip!!
mulla myös edessä eka inssi,eilen käynti naistenklinikal ja tänään alko pistokset puregonilla..
ens maanantaina ultra ja sit oikeana pvänä pregnyl ja inssiin..
jotenkin niin toiverikas olo mutta kun lukee että joillakin menos viides inssi ni kyllä toiveet karisee..
onko sulla syytä lapsettomuudelle ja kauan ootte odotellut??
-minttu-
 
Mä en tiedä onko se nyt täs kuus vai meneekö ens kuuhun. Mutta mukaan liityn kuitenkin. Eilen kävin taysissa. Sain 4 päivän menopur pistoshoidon ja sit pe ultraan. Sit tsekataan tilanne. Mua vaan hieman ihmetyttää, kun viimeksi en ovuloinut menopurien ja pregnylin avulla, mutta silti lääkäri määräsi yhä samaa. Tosin hieman suuremman annoksen. Nyt oli kyllä valitettavasti lääkäri vaihtunut, mutta vain hetkeksi. Mutta eiköhän tämäkin asiansa osaa. :)
 
Meillä löytyi vikaa miehen simpoissa...niitä on vähän ja ne vähäisetkin ovat laiskoja ja 3% ovat normaalimuotoisia, mutta toivottavasti pesun jälkeen jäisi sopiva määrä simppoja siirrettäväksi.

Ihme, että kerrankin sitä tätiä sit odottelee...sit pääsiskin jo clomit aloittamaan ja puregonit sen jälkeen...

Tietääkös muuten kukaan siellaista, että jos inssillä tuleekin raskaaksi ja menee kesken niin jatketaanko inssejä vaan siirrytäänkö ivf:ään?

Kun meille tehdään vaan kaksi inssiä jonka jälkeen ivf ja mä varmaan haluaisin ainakin ne kolme inssiä...riippuu tietysti noista miehen veijareista...

 
sh-80
Jos inseminaatiolla onnistuu mutta raskaus menee kesken, jatketaan inseminaatioilla, koska hoito on todettu toimivaksi - raskauden keskeytymisellähän ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten raskaus on saatu alulle.

Kyllä inseminaatiota kannattaa ainakin kolme kertaa yrittää!

Sinulle, nim. Minttu, ja toki kaikille muillekin, haluan sanoa, että vaikka meitä useamman inseminaation käyviäkin on, niin monilla on toisaalta onnistunut jo ensimmäisellä kerralla. Itse menen siis viidenteen hoitoon parin viikon kuluttua.
 
pure love pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 11:55 sh-80 kirjoitti:
Jos inseminaatiolla onnistuu mutta raskaus menee kesken, jatketaan inseminaatioilla, koska hoito on todettu toimivaksi - raskauden keskeytymisellähän ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten raskaus on saatu alulle.

Kyllä inseminaatiota kannattaa ainakin kolme kertaa yrittää!

Sinulle, nim. Minttu, ja toki kaikille muillekin, haluan sanoa, että vaikka meitä useamman inseminaation käyviäkin on, niin monilla on toisaalta onnistunut jo ensimmäisellä kerralla. Itse menen siis viidenteen hoitoon parin viikon kuluttua.

Kiitoksia vastauksesta! =)
Meille lääkäri sanoi että koitetaan vaan kaksi inssiä, mutta aion kyllä tarvittaessa vaatia ne kolme ainakin. Toivottavasti ei tarvitsisi niin montaa tehdä... =)

 
Pitkästä aikaa taas täälä =) Kovasti odottelen menkkoja (nyt kp32/30-31).Aina kun niitä odottaa alkaviksi niin silloin kierto on piiitkä,tosin tässä kierrossa ei ollut ovistakaan.Nyt siis oli yksi luomukierto inssien välissä keltarauhasrakkulan ja vatsaontelon verentäyttymyksen takia.

Toinen inssi olisi aikomuksissa,nyt vain eri lääkkeillä..en vain tiedä vielä millä.Palaan taas kun jotain tapahtuu =)
 
Sama vika täällä... Pian kääntyy kp 31 puoleen :( Kipristelee vatsaa sen minkä kerkeää ja silti ei edes tiputtele. Pah. Eniten inhottaa varuilta kulkea rätti housussa, ettei pääse yllättämään...
 
Minäkin uskallan pinoutua tähän läjään kun selvisi, että päästään vihdoin tekemään asialla jotain konkreettista. Jipii, jipii jipii B)

Eli inssi tähtäimessä ja Puregonit kehiin perjantaina. Viisi pistosta ennen ekaa ultraa, jossa sitten katsotaan miten siitä eteenpäin.

Uskoa ei hirveästi löydy, mutta toivoa kyllä. Ja tuntuu myös että vihdoinkin tälle asialle voi tehdä jotain.

IVF jonoon päästäisiin tammikuussa ja lääkäri ehdotti, että jos halutaan niin voidaan kokeilla 3 inssiä ensin ennen jonoon siirtymistä.
Samalla vihjattiin, että kannattaa miettiä mitä tehdään jos saan kypsyteltyä yhden sijasta kaksi munasolua. Ja kehoitettiin varautumaan, että meidänlaisissa caseissa on tapahtunut niin että munasoluja kypsyykin tyyliin 5kpl. Ja siinä tapauksessa ei kuulemma poimita talteen :/ vaan annetaan mennä hukkaan. Tuntuu, että samalla vaivalla saataisiin pakkaseen jotain jos niin käy. Mutta menin asioiden edelle.

Tsemppiä kaikille!
 
Päivi 68
Moi! Mulla kans toinen inssi menee marraskuulle. Ekassa inssissä syyskuun 15.päivä tehdyssä oli toiseen munasarjaan kasvanut 4,5 kysta.
Joka alkoi vuotamaan viikkoa ennen kuin olisi saanut testata. Ja nyt on vissiin kierto vähän sekaisin. Odotellaan.
 

Vinita kirjoitti"]
Minäkin uskallan pinoutua tähän läjään kun selvisi, että päästään vihdoin tekemään asialla jotain konkreettista. Jipii, jipii jipii B)

Hienoa Vinita! Että tekin pääsette kunnolla puuhaan kiinni! :hug:

Taas tää sössi ton lainauksen.. Anteeksi Vinita. :ashamed: <br><br>
 
PIETU! Joko rättipäivät alkoivat?Täälä ei vieläkään :'( Ärsyttää...

Oletteko muuten lukeneet semmoisen kirjan kun "Linda P.Salzer- lapsettomuus kriisinä"?Kyllä itku tuli kun luin sitä.Kirjassa oli niin samoja ajatuksia kuin olisin sen itse kirjoittanut,kannattaa ehdottomasti lukea.Varmasti löytyy samoja ajatuksia kuin tekin ajattelette.Hyvä kirja vaikka saikin itkeä. Kirja on "käytännönläheinen opas lapsettomuudesta kärsiville ja heidän läheisilleen sekä lääkäreille,sairaanhoitajille ja psykologeille" ja kirjaan on poimittu paljon lapsettomien ajatuksia ym.
Lukekaa! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2006 klo 18:54 VIP1 kirjoitti:
PIETU! Joko rättipäivät alkoivat?Täälä ei vieläkään :'( Ärsyttää...

Oletteko muuten lukeneet semmoisen kirjan kun "Linda P.Salzer- lapsettomuus kriisinä"?Kyllä itku tuli kun luin sitä.Kirjassa oli niin samoja ajatuksia kuin olisin sen itse kirjoittanut,kannattaa ehdottomasti lukea.Varmasti löytyy samoja ajatuksia kuin tekin ajattelette.Hyvä kirja vaikka saikin itkeä. Kirja on "käytännönläheinen opas lapsettomuudesta kärsiville ja heidän läheisilleen sekä lääkäreille,sairaanhoitajille ja psykologeille" ja kirjaan on poimittu paljon lapsettomien ajatuksia ym.
Lukekaa! :)
Enpä oo lukenut, mutta kiitos vinkistä. Taidanpa kaivaa jostain ja lukea. Jos tosiaan oli hyvä. :)
 
VIP1: Kiitos kirjavinkistä!

Nampula: Oliko sulla ultra tänään? Miten meni?

Yritin käydä noviisina ostamassa Pregnyliä aamulla, mutta piti jättää apteekkiin kun jääkaapissahan ne pitää säilyttää. Pitää töiden jälkeen kurvata takaisin ja alkaa piikittelemään.

Onko pistosten aikana muuten sekstailukielto?

Kyllä on ihana ilma täällä pääkaupunkiseudulla :headwall:
 
Vielä pitäisi ainakin viikko odotella tädin tuloa...ihan kuin olisin oviksen tuntenut...olisko ollut sunnuntai yönä, mut viimeksi lekuri näki vain yhden mitättömän näköisen munarakkulan eli en varmaan ole ovuloinut edes...tai ei osannut lekuri sanoa, että ovuloinko kun kiertokin on mitä sattuu... :(
Nyt on sit taas nippaillut pari päivää munasarjoja...mistä ihmeestä seki voi johtua?

Tänään tuli kivaa postia, mä pääsin nimittäin kouluun!!!
Luulin jo etten pääse kun hakijoita lähes 300 ja n. 60 valittiin. Kerrankin oli mulla onni matkassa!!! =)

Hyvää perjantai päivää kaikille!!!
Täällä ihan kamala lumimyräkkä...
 
Jeeesh! Menkat alkoi tänään eli n. 2 vkon päästä seuraava inseminaatio :D Sunnuntaista torstaihin otan Clomifenit, perjantaina ja lauantaina Menopur-pistokset, maanantaihin menee sit ultra ja sen jälkeen varmaan samalla viikolla kp 14-15 inssi...

Voi vitsiläinen...
 
Moi! Mulla kans toinen inssi menee marraskuulle. Ekassa inssissä syyskuun 15.päivä tehdyssä oli toiseen munasarjaan kasvanut 4,5 kysta.
Joka alkoi vuotamaan viikkoa ennen kuin olisi saanut testata. Ja nyt on vissiin kierto vähän sekaisin. Odotellaan.


"PÄIVI 68"!!! :wave:
Kerroit että sinulle oli ilmestynyt kysta viime inssin aikoihin.Minulla oli myös joku semmoinen ilmestynyt syyskuun inssissä ja pidettiin yksi kuukausi väliä inssistä (vuoto alkoi n.viikkoa aikasemmin ennen testauspäivää).Tuntuu että kierto heittää nyt sitten häränpyllyä kun ei menkkoja kuulu eikä näy.Kp on 30/35,ja kierto oli ovuloimaton.Ihmettelen vain että kuinkakohan kauan tässä saa odotella menkkojen alkamista? :headwall:
 
Heippa Nampula ja muut!!!
Meillä myös eka inssi keskiviikkona 1.11,et samassa tilanteessa ollaan.
Ootteko kuullut et onko se kivuliasta se inssi?
Mua jänskää ihan hirveesti,eilen illalla varsinkin tosi raskas olo alavatsassa ja sellasta kipua kun ois menkat alkamassa,mut kuuluu asiaan kuulemma,ultrassa kaikki oli tosi hyvin...
TSEMPPIÄÄÄÄ meille kaikille!!!! :heart: :heart: :heart: :heart:
-minttu-
 
Hei, liitympä minäkin nyt tähän ketjuun. Tänään nimittäin selvisi et minulle tehdään inssi, ja jo torstaina 2.11.. Clomeja olen popsinut nyt kp 3-7 ja nyt kp 9 pistän menopuria ja kp 10 pregnylin.

Hiukkasen jännittää koko toimenpide ja toi pistäminenkin, sillä inssi ja pistokset ovat aivan uutta mulle.. Ja minuakin kiinnostaa tieää et koskeeko inssi miten paljon?
Tsemppiä kaikille kanssa sisariille! :heart: :heart:
 
Moikka taas!

Minttu! Jes, hienoa että oot nyt saanut päivän selville. Ja että kaikki loistavasti ultrassa!! Sitten samana päivänä toimenpiteessä! :)
Mikä kp sulla on se inssi? Mulla kun on kp 13. Tuli jo niin hirmu äkkiä toi munkin aika ja sulla taitaa olla vielä aiemmin. Mullahan tosin ei viel kauheesti ollut pe mennessä tapahtunut. Mutta toivottavasti nyt jo on. :)Tänään sitten pregnyliä piikkiin ja pistämään. Mites sulla?
Mulla tuntu tänään alavatsassa kans sellasta menkkakivun tuntusta, ihan hyvä jos sullakin, niin ei tartte huolestua!

Mun lääkäri sanoi ettei inssi satu. Katetri on ohut kuulemma. Mä selvisin aukiolotutkimuksestakin ihan hyvin ja kuulemma tuntuu paljon vähemmän. HUI! =)

Nyt sit vaan ootteleen keskiviikkoa!

Niin ja viiverolle tsemppiä torstaille!!! :hug: <br><br>
 
Nampula!!
mullakin on se keskiviikko kp 13 eli ihan samoissa mennään,tänä iltana klo 23 täytyy pistää pregnyl ja sit se inssi tehään mulle keskiviikkona klo 14,eka aamulla mies vie tietty simppansa pestäväks...
tuli se inssi mulle aika nopeesti,mut parempi niin...
mitä sillon perjantaina sitten näky sulla??mulla oli ne rakkulat 18mm kokosia nyt joten kuulemma juuri niin kun pitää,on tää niin jännää..
mulla on kyl koko pvän tänään ja eilen ja jo parina aiempanä pvänä tuntunut kipua alavatsassa mut on kuulemma ok.
niin missä sulle se inssi tehään??
-minttu-
 

Yhteistyössä