Marraskuun masuasukit 2013 *elokuussa*

Huomenta!

Murri jaksuja ja toivottavasti tippa tehoaa ja pääset kotia pian! Pienelle terkkuja että malttaa pysyä masussa vielä!
Mutta liian tiheitä harjotussupistuksia, voiko sellasiaki olla!? Tai siis näköjään voi.

PinskuPinsku toivottavasti vuoto loppu!

Mä sain ajan äitipolille torstaiks ja viel semmonen aika että mieski kotona ja pääsee mukaan :)
Eilen aamulla makasin kaks tuntia sängyssä ja kärvistelin särkevän ristiselän ja vihlovan mahakivun kanssa, sit helpotti. Loppupäivä olikin harkka suppareita tai pikkusen kipeempiä. Illaks ne sit loppu ja tilalle jäi kipee alapää, ei pystyny edes istumaan kunnolla kun paikat ihan hellänä! Onneks pian pääsen tarkistuksiin.

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 28+4
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Kiitos Kyyneltenhymy. Mulle jo viime raskaudessa kätilö kertoi, että mulla on supistusherkkä kohtu. Keräsin Kittanan leluja, kun alkoi supistella alle kymmenen min välein. Siis ihan harkkoja. Soitin Koksiin, jonka myötä olen nyt Hesassa.
 
Kääääk mä vihaan tätä mun konetta... Kirjotin kauhian litanian tekstiä ja kaikki hävis :( No uus yritys...

Murri Jaksuja... Muakin kiinnostaa et onko sun supparit saanu alhaal jotain aikaseks?

Pinsku pinsku toivotaan että vuodot loppuu ja saat nauttia loppu raskaudesta ilman niitä...

Mun täytyy nolona tunnustaa jotta en ole itse uskaltaunut soittamaan neuvolaan näistä mun supisteluista :( Lääkärin neuvolas niistä mainittin ja tulehdus näytteet otti... Ne oli puhtaat eikä kyllä muutenkaan oireita tulehduksiin viitaten ole ollut... Saikkulomaa ois antanu, mut se loma siin tuli niin en ottamu vastaan... Loman aikanahan ne supistukset sit pahenikin :/ Ei tarvii ko pyykkiä lajitella, mut pakkohan tätä koti arkea on yrittää pyörittää... Ei sitä viitti miehen ja lasten harteille iskee :/ Ja töissäkin haluaisin mahdollisimman pitkään käydä... Toki sijainen löytyy kyllä pienelläkin varoajalla jos joudun saikulle jäämään, mutta osaako sitä kotonakaan vaan olla????? Mut jos nää supparit kovinki näin jatkuu niin pakkohan täs on johki soitella... Ei näiden kans jaksa kyl kovin montaa yötä valvoo :(

Selkä säryt on menny ihan järkyttäviks... Alaselän/persauksen seutu on kyl niiiiin jumissa ja kipee et kävely tekee tiukkaa... Se et hetken istuu niin sen jälkeen kävely on omaa laatuaan... Ja nukkuminen ennen kaikkea kyljen kääntäminen on yhtä tuskaa... Ylös noustes ja liikkeelle lähtiessä saa miettiä kaks kertaa kuinka siit lähtee ja ottaako jalat alle vai ei :( Pahoin pelkään että en pysty 100% töihini syyskuun loppuun asti...

Mua on alkanu hirvittää tuleva, siis kun vauva syntyy... Meidän 2v6kk on yli riippuvainen minusta ja tooooooosi kiinni... Tilanne pahentu sen jälkeen kun alotti nyt kunnallisessa päivähoidossa eikä enään hoidakaan mummo kotona :/ Mä en sais poistua kotoo mihkää ilman häntä ja syli on kyllä aika kulutettu paikka varsinkin kun tuun töistä kotiin... Jos joku sisaruksista tulee liian liki minua niin on häätämässä pois kauhean huudon kanssa että minun äiti... Edes koira ei saa tulla minun viereen jos hän siinä istuu... Kohta kun sen sylin valtaakin toinen niin tilanne pelottaa... Meillä ei oo koskaan ollu aiemmin tällasta tilannetta, kukaan muu lapsista ei oo ollu noin kiinni ja omistushaluinen ko toi kuopus... Ja kuitenki valta osin toi ikäero on ollu samaa luokkaa kaikilla toisen ja kolmannen ikäeroo lukuunottamatta...

Vaatepuolesta vielä sen verran... Mulla taas eilen karkas mopo käsistä :) Ostin naapurilta kassillisen vaatteita tulokkaalle :D Nyt meillä on kaikki mitä vauva tarvittee ensimmäisen puolen vuoden aikana :) Eli ei käytännös tartte ostaa enää mitään... Yhdistelmätkin kun saan samalta naapurilta ostettua :D Eli hyvällä mallilla ollaan... Nyt vaan puuttuu enään se vaatteiden sisältö <3

Mut josko nyt yrittäs saada siivoushommat loppuun niin vois loppu päivän yrittää vetää lonkkaa :)

Anskuli&Papu 28+1
 
Viimeksi muokattu:
Oli ne supparit jotain avausta ilm. tehnyt. Tosin mut tutki eilen kolme eri lääkäriä.
Supistukset loppu eilen iltana. Nyt oottelen toista keuhko-piikkiä ja lekurin
tutkimusta.
Samperi kun tämä känkkä toimii vaihtelevasti.????
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Murrille!

Mulla olo ihan ok. Meillä alkoi 3v:n päivähoito. Tuntuu niin pahalta viedä hoitoon kun toinen ei ollenkaan halua ja jää itkemään perään. Päivät kuitenkin ovat menneet hyvin ja itku loppunut heti kun olen kadonnut näköpiiristä.

Koulu alkoi tänään isommilla. Vähän jännitään että miten 3luokkalainen pärjää yksin kotona (tai siis se että paljonko sotkevat kavereiden kanssa) ja miten ekaluokkalaisen päivä on mennyt.

Vauva valvottaa öisin ja ramppaan vessassa. Väsyttää..
 
murri nyt jalat tiukasti ristissä siellä, äläkä päästä pientä vielä syntymään <3

anskulin supparit kuulostaa kyllä aika kovilta, soita vaan lekurille heti kun vähänkään siltä tuntuu! Kyllä ne työt siellä odottaa kunnes saadaan nämä pienet ensin turvallisesti maailmaan!

(.) masu on ollut pari päivää kipeä ja vessassa saanut ravata :( nyt on koko vatsanahka jotenkin arka ja kosketusherkkä.. Toivottavasti pian taas masu kunnossa! Nyt on kaalilaatikko uunissa muhimassa, eiköhän sillä masukivut häviä :)


Talventähti ja pikkumies 24+6
 
anskuli kannattaa varmasti kertoo neuvolaan noista supistuksista, ei alkas ainakaan pikkunen liian aikasin ulos tulemaan.

murri hyvä ettei supistele. Onko sun mahollista päästä jo kotia tänään? Vai kuinkauan ne pitää sua tarkkailussa?

talventähti kaalilaatikkoa, nam :p Isäntä tääl kiels jo sen tekemisen tällevuodelle :D

Ehin vetästä päikkärit ennenku poika nukahti, sain siis levättyä ja nyt nautin hiljasuudesta :) Kaatosade ja ukkosen jyrinä tosin taustalla.
 
Huooh, täällä iskenyt työuupumus, kun joudun tekemään 9-10 tunnin päiviä :/ lääkäri kyllä meinas kirjottaa saikkua kun kuulosti etten jaksa muuta tehdä kuin töitä ja nukkua. Kieltäydyin silti, en halua -ainakaan vielä. Parina yönä vetänyt suonta niin että olen huutanut särystä. Magnesiumin pitäs kuulema auttaa niin ei auta kuin testata.
Tänään toistamiseen tiedossa perhevalmennusta.

Jaksuja muillekkin, varsinkin teille, jotka suppareiden kanssa jo kamppailette!

Miramei & Sintti 29+0 *poks* 30. viikko käyntiin, huih!
 
täällä on myös vatsanahka hellänä :/ ei oo kiva tunne mutta ei auta valittaa kun muuten ei ole juurikaan mitään vaivaa. jos tänä yönä saisin nukutuksi kunnolla ja huomenna on vapaa päiväkin :) remppa etenee mukavasti! jaksuja kaikille suppareista kärsiville!
 
Jaksuja Murrille toivotaan että supistelut rauhoittuu ja PinskuPinskulle että vuodot loppuu.

Täälläkin on supistellut nyt kun työt on alkanut täytyy nyt vähän kuulostella toivotaan, että menee ohi.. Koira lenkilläkin niitä tulee, mutta olen yrittänyt kävellä vähän hitaammin..

Päivittäiskö Miramei mulle tuon 26.8. N

Huomenna onkin sitten eka valmennus jännä nähdä paljonko meitä sielä on.. :)

susupala & masukki<3 27+6
 
Supisteluiden kanssa kärsiville tsemppiä ja käykää näytillä jos alkaa olla kipeitä! Ei kannata näillä viikoilla ottaa turhaa riskiä että alkaisi syntyä!

Mulla on ollut tosi vähän harkkasuppareita, esikoisesta oli ainakin lopummassa tosi paljon, saa nähdä tuleeko tästäkin. Katselin valokuvista niin mulla oli esikoisesta tän kokoinen maha rv 30+! Eli nyt on paljon isompi!
Saa nähdä miten iso oon marraskuussa :D

Liitoskivut on karseet! Huomenna lääkärineuvola muttei kai se mitään oikein näille voi.. Saa nähdä olenko työkykyinen syyskuun loppuun.. Googletin eilen liitoskivuista niin jotkut on joutuneet kepeillä käveleen kun ei muuten oo liitoskivuilta pystyneet ja nää saattaa jatkua kai aika kauankin synnytyksen jälkeen.. Huh mitä kauhukuvia!
Koitan nyt vältellä kävelyä kun se tuntuu pahentavan kipuja, nyyh, muuten tekis mieli päästä lenkille!

Huomenna poksuu!

Susimieli ja Pikkusisko 25+6
 
Hei minä ilmoittaudun mukaan joukkoo.. onnea kaikille odottajille..:)
Nyt viikkoja 27+6 ja laskettu aika olis 7.11 ja tarkoitus olis synnyttää jorvissa jos sinne mahtuu:)
Täällä jo masulla kokoa ja vauveli on vilkas tapaus :)

Ja tosiaan äippä pakkaus saapui kuukausi sitten :) ihana pakkaus
Harsoja vain yks pakkauksessa niitä sitten ostamaan lisää ..
Vauva hankintojakin jo tehty paljon ... mutta muutama asia vielä puuttuu.

Täällä tosiaan raskaus sujunu hyvin yhtä veren vuotoa lukuun ottamatta!
Eli oli veren vuoto josta kävin synnytys puolella tarkistaa tilanteen ja onneksi kaikki oli hyvin..eli hyvin tarkistivat kaiken ja pitivät mua tarkkailussa ja veren vuoto jäi mysteeriksi :)
Toiv ei tuuu uudestaa mitää tällästä :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :wave:

susimieli toivotaan että hellittäs nuo liitoskivut sulla :hug: Tiedän kokemuksesta että ne on kamalat, poikaa odottaessa konttasin viikon verran itkien kun koski joka paikkaan.

susupala onko teil monta valmennuskertaa? :)

jenha koitahan nauttia vapaasta :)

Miramei toivottavasti saat jalat aisoihin yöllä! Ite oon viel vaan ruunsaalla veden juonnilla säästyny suonenvedoilta. Ja elähän vedä ihtees ihan venttiin siellä töissä! :)

sudesude tervetuloa joukkoon :) Onneks on vaan kerran ollut vuotoa ja toivottavasti pysyykin poijes :hug: Laitahan tietos punasella tulemaan, Miramei laittaa ne listalle jahka kerkiää.

Harsoista tulikin mieleen, mistä niit kuviollisia ja värillisiä löytää? Pojan aikaan tilasin netistä, makso 1-2e kipale kuviollisia, mutta nyt en löydä koko verkkokauppaa enään! Ois kiva saada ei niin tylsiä harsoja (niinku niillä ois jotain väliä) :D

Näin unta että menin äitipolille, olin 3cm auki ja jäin osastolle. Mun piti maata takapuoli ja jalat ilmassa ja kaiken kukkuraks mies ei saannu vapaata, joten meijän 3v poika menin tuntemattomalle ihmiselle hoitoon ja mä itkin päivät sairaalassa. Sit vauva synty ihan iteksiään ja paino jo 3kg!
Saakohan mies saikkua tai jotain jos mä joudun osastolle? Koska uskon ettei sen pomot jousta että sais pitää pekkasia. Ja mähän en tilanteelle vois mitään.

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 28+5
 
sudesude tervetuloa joukkoon!!

kyyneltenhymy mä just tilasin netistä sellaisen 5:den kuvioharson pakkauksen pojalle, olikohan se mussukat se nettikauppa :) Googleen vaan hakua, vauvan harsot, niin tulee vaihtoehtoja!

Jaksamista liitoskivuista kärsiville <3

(.) : me ei olla vielä saatu äippäpakkausta, eikä edes päätöstä ole muka 2 viikossa tehty! Olen malttamaton :) haluaisin jo niin päästä hypeltään niitä pakkauksen vaatteita! Noh yritän malttaa mieleni, eiköhän se pian tule ;)

Masunahka on arka ja nyt pari päivää vauvan liikkeet tuntuneet tosi kivuliailta, kun kohdun seinämätkin on olleet toooooosi arat :/ kasvusta johtuvaa varmaan? Mutta toivotaan, että pian olis jo parempi!

Talventähti ja pikkumies 25+0
 
Viimeksi muokattu:
Kumpa saisi nukuttua edes yhden yön kunnolla! Laitoin miehen sohvalle nukkumaan, mutta aamulla kaksi lapsista oli mun vieressä. Ei normaalia meillä mutta otin esikoisen viereen kun tyttöä itketti kauheasti kaverin isän kuolema. Itkettiin kyllä yhdessä aika myöhään ja viiden maissa kuopus kömpi viereen.

Mulla ei ole ollut minkäänlaisia supistuksia vielä. Eilen laskin että nyt on sitten vika kolmannes menossa.

Tervetuloa Sudesude mukaan munkin puolesta! Kiva saada porukkaa lisää.
 
Tervetuloa sudesude :wave:

Kyyneltenhymy 4 kertaa on valmennusta. :) Ja hurja uni sulla. :D Mä en oo hetkeen nähny vauvasta/ synnytyksestä mitään unia..

Otin nyt itteä niskasta kiinni ja soittelin neuvolaan, kun tänäänkin supisteli, siellä oli kyllä lääkäri paikalla, se ei kerinnyt mua ottamaan, mutta neuvolasta kirjoittettiin mulle loppuviikon saikkua. Ja sitten vaan kuulemma soittoa Seinäjoelle jos jatkuu supistelut..
Ei ole tainnut kroppa oikeen tykätä nyt kun oon töissä, vaikka oon mä lomallakin touhottanut vaikka ja mitä siivonnut talon lattiasta kattoon kirjaimellisesti, leiponut, yms, mutta oon kyllä huilinutkin välillä ja ottanut päikkärit.
No täytyy katsella ja kuulostella ja yrittää ottaa iisisti..

susupala & masukki<3 28 *poks* :)
 
Mäkin voisin liittyä joukkoon mukaan :) Oon välillä käyny lueskelemassa täällä teidän juttuja mut en oo jotenki ehtiny kirjoitella aiemmin. Mulla siis LA 30.11, toinen poika tulossa ja Jorvissa synnytän jossei satu sulku kohdille. :)

Raskaus on sujunu ihan hyvin tähän asti, tosin lonkat ja selkä on ihan hajalla koko ajan ja joudun varmaan jonkun tujumman lääkkeen niihin kipuihin pyytämään ens viikon lääkärineuvolassa. Viime raskaudessa oli sama juttu, tosin aavistuksen lievempänä, mut silloin jouduin kans napsimaan Panacod-kuurin about näillä samoilla viikoilla, ja jäin myös töistä sairaslomalle reilun kuukauden ennen äippäloman alkua. Toivottavasti sais nää kivut pois, ei meinaa ton 1v10kk esikoisen perässä pysyä ku on niin vaivainen olo :D

Tinttti ja Nuijis 24+3 =)

ps. voisin liittyä myös sinne Facebookin puolelle, kenelle saa laittaa yksityisviestiä? :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Tintti :wave: Facebookkiin ei vissiin oteta enempää porukkaa? Itse en siellä ryhmässä ole joten korjatkaa jos olen väärässä..

Pakko vielä tänne kirjoittaa.. :)
Lueskelin tuossa huhtikuun pinoa ja kyllä siinä tajusi, että aika on mennyt niin äkkiä. Ensin sai sen haalean plussan, sitten jännättiin että vahvistuuko viiva testeissä ja sen jälkeen tuleeko digiin lisää viikkoja, maailman onnellisin ja pelottavin tunne samaan aikaan oli ne kaksi viivaa testissä.. Jotenkin sitä on tässä kerinnyt unohtaa jo sen kutkuttavan tunteen mitä alussa oli, on vain onnellisesti raskaana. :) Mutta oli kiva lueskella ja palata omassa päässä ajassa taaksepäin, siinä mietti että onnistuuko tämä tällä kertaa, ja että siihen menee ikuisuus kun tuntee potkut ja vatsa on selvä vauvavatta, no tässä sitä ollaan, ja tosiaan se vika kolmannes alkamassa. <3 Vauva potkiskelee ja massu on pyöreä ja veikkauksiakin on ihmisiltä tullut, on kuulemma poikavatsa. :)
Poikaolo minulla onkin mutta en ole sitä veikkaajille paljastanut.. :)

Että semmosta vaan vielä kirjoittelin, onko muista aika mennyt nopeaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Aika on todellakin mennyt nopsaan!

Lääkärineuvola takana (rv 26+0)

Kohdunsuu on kuulemma ihan kiinni niinkuin pitääkin.

Hemoglobiini on laskenut entisestään vaikka syön rautaa nyt, viimeksi oli 118 nyt 112. Pitää alkaa ottaan isompia rauta-annoksia ja useammin.

Painoa on tullut +275g/ viikko, mulla on nyt noussut paino samaa tahtia kun aiemmassa odotuksessa, melkein grammalleen samoissa lukemissa oon nyt kun Esikoisesta samoilla viikoilla.

Verenpaineet ok, sf-mitta 24, aika sama kun Esikoisesta (rv 27 oli 25cm)

Vauvan painoarvio oli 941g ja jonkun taulukon mukaan olisi lasketun ajan tienoilla n. 3700g, tän paikkaansa pitävyydestä ei ole kokemusta kun esikoisesta en arviota saanut. Esikoinen painoi 4235g eli tää ois ton arvion mukaan puolikiloa kevyempi! Hurjalta kuulostaa mutta kelpais synnyttää ;)

Liitoskivuista sanoi vaan että saikkua jos ei kestä, sekä terkka että lääkäri sanoivat molemmat että ne todennäköisesti vaan pahenee loppua kohti, sen kyllä tiesinkin. Tukivyöstä saattaa kuulemma olla apua mutta se pitäs itse maksaa.

Eli kaikki hyvin, kun vaan sais ton hemoglobiinin nouseen ja kestäis liitoskivut.

Kelpaa poksua 26+0!
 
Terveisiä jumppapallon ratsailta! Tää näyttää rentouttavan selkää ja ei kiristele mahaakaan.

susupala onks teil viel siin valmennuksessa samaan aikaan räjähtävät? :D Täällä ei ollu kun 4tuntia sillon 2010vuonna, käytiin kivunlievitys ja asentoja kuvista läpi, sit kierrettiin synnäri. Omasta mielest oli aika turha sillon.
Tääl on ainakin mietitty kuinka nopeeta se aika meni ja kuinka sitä viimeinki vaan raskaaks tuli vaikka oli takapakkeja.

Tinttti tervetuloa ja munkin mielestä fb on sulettu uusilta.

Susimieli mä sain raudan nouseen ku otin yhen napin päivässä, mut sit munttasin paprikaa ja pinaattia urakalla ja rautanapin nappasin aina appelsiinimehun kanssa :) Toivotaan et saat sen nouseen! :)

Toivottavasti on valkkaria mikä holahti housuihin!
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Aika on mennyt tässä raskaudessa todella nopeasti! Tuntuu että vasta sain tietää olevani raskaana.

Täällä myös neuvolalääkäri takana, kaikki hyvin eikä supistukset oo kypsennelly paikkoja. Paino noussut raskauden alusta 4,3kg. Hemoglobiini oli myös pienessä nousussa, joten lisärautaa ei vielä tarvita. Mulla oli sf-mitta JO 25,5cm kun esikoisen aikaan näillä viikoilla se oli 23cm :D
Huomenna sokerirasitukseen ja sen jälkeen tukivyötä lainaamaan apuvälineyksiköstä jos pystys sitten vähän lenkkeilemäänkin.

Oon kans miettinyt että mistä saisin ostettua noita värillisiä/kuviollisia harsoja, onko tietoa saako niitä muualta kuin nettikaupoista, kuten esimerkiksi prismoista? Oon innostunut nyt ostelemaan kaikenlaisia vauvanvaatteita kun isommat hankinnat on tehty jo viikkoja sitten :D Seuraavaksi tuttipullo/tutti ostoksille!! :)

Mirkkeli & Pikkuveli 26+2 <3
 
kiitos mussukoiden sivujen vinkkauksesta :) tuli tehtyä isäinpäiväksi lahja tilaus! super pappa ja super vaari t-paidat ja isyyspakkaus isännälle :) <3 pakkaus sisälsi super isi t-paidan, bodyn ja pipon jossa lukee isin kulta :)
 
Jopas on aikaa kun olen kirjoitellut.. varmaan 20 viikkkoa vierähtänyt :saint:

On ollut muuttoa, esikoisen koulun aloitukset yms. Mutta nyt jälleen aikaa palstailuun. Kesäloma menossa ja saa keskittyä vauva juttuihin.

Nyt menossa 27. Viikko ja välillä tuntuu että masu on toooosi iso, mutta välillä että onpas pieni. Ma sokerirasitus jota inhoan jo valmiiksi ylikaiken. Piikit ei oo mun juttu. Ti neuvola, saiskohan siellä jo tuloksiakin labroista?

Nyt lueskelen ketjua läpitte niin olen taas ajantasalla:popcorn:
 

Yhteistyössä