Marraskuun masuasukit 2013 *heinäkuussa*

Valtavasti voimia lunalle! En olekaan aikoihin käynyt täällä lukemassa, mutta nyt facebookin puolella kuulin, että täällä on näin kauheita uutisia :( Toivon kaikesta sydämestäni, että asia vielä kuitenkin ehtisivät mennä parhain päin! :hug:

Täällä mennään nyt vkolla 22+3, ru oli reilu vko sitten, kaikki oli hyvin ja poika tulossa. Kohta on siis molempia yksi :)

Mun tulee käytyä täällä nyt aika paljon harvemmin näköjään kun ennen, joten tuonne etusivulle voisi ehkä päivittää jonkun muun, jolle fb-ryhmän pyynnöt laitetaan. Joku joka käy täällä useammin, nytkin joutui muutaman päivän yksi odottelemaan, ennen kun huomasin viestin :/
 
Lunan perheelle oikein paljon jaksamista ja voimia! Miten julmaa tämä välillä onkaan. Minulle tuli itku silmään.

Kisulle ei riitä kyllä sympatioita minulta. En muutenkaan ymmärrä miksi halutaan tyttö tai poika. Jokainen lapsi on oma yksillöllinen itsensä ja tulisi olla yhtä rakas vanhemmilleen sukupuolesta riippumatta. Ymmärrän toki että toiveita voi olla, ja varmasti ihan normaalia että jotkut hieman pettyvätkin, mutta kyllä se nyt tosiaan pitäisi ymmärtää että kumpi tahansa sieltä voi tulla eikä lapsia tosiaan pitäisi hankkia sukupuolen takia! Vähän voisi osoittaa myös hienotunteisuutta täälläkin: oli ikävä lukea täysin turhanpäiväistä marinaa sukupuolesta kun toiset ovat menettämässä kovasti toivomansa lapsen.
 
Luna Tulin toivottamaan sinulle ja miehellesi oikein paljon voimia tulevaan. Tekee niin pahaa lukea enkä osaa edes kuvitella miten raskasta aikaa tällähetkellä elätte. Toivon koko sydämmestäni, että saatte terveen vauvan, että joku piene ihme kohtaisi teidät ja kaikki kääntyisi hyvin! On kovin epäreilua, että viellä näin myöhään ja suurilla viikoilla voi odottamatonta tulla vastaan. :hug:

Kisu3 toivottvasti pääset johonkin purkamaan tuntojasi. Ei ole ennenkuulumatonta, että äiti tai isä on pettynyt lapsen sukupuoleen. Ja siitä voi, sekä pitääkin, päästä yli. Lapselle voi olla kovin raskasta tuntea olevansa "väärää" sukupuolta ja sinulle taas vaikea kiintyä lapseen sen vuoksi. Jokainen lapsi on kuitenkin arvokas ja ansaitsee tulla rakastetuksi juurikin sellaisena kuin on. Toivottavasti pettymyksesi vaihtuu sydämen täyttävään rakkauteen, kun saat pienen pojan syliisi :)
 
Voi Luna voimia teidän perheelle, ootte ajatuksissa :hug: Täälläkin tuli paha mieli kun luin huonot uutisesi. :(

Miksei mua löydy listalta? :( Olen kuitenkin alusta saakka ollut täällä ja kirjoitellut. Tässä mun tiedot Shalley/27v/1.lapsi/KOS ja poikalupaus. niin ja la oli 11.11.
 
Luna Todella paljon voimia teille ja pidetään peukkuja että kaikki kääntyisi parhain päin :heart: Elämä koettelee liian usein vääriä ihmisiä :'(

Kisun kommentit kuulosti nyt aika koville sukupuoli asiassa... Vaikka minäkin petyin sukupuolen suhteen, niin en koskaan ikinä voisi ilmaista asiaa noin että se on "vain" poika... Et tiedäkään kuinka monta kertaa minä olen lausunut lauseen TAAS poika... Mutta se tunne kun saa sen vauvan syliin, siinä unohtuu kokonaan se sukupuoliasia... Kaikki on minulle yhtä rakkaita silti ja niin tullaan tätäkin poikaa rakastamaan koko sydämestä, vaikka tyttöä toivottiinkin... Lapsi on lahja jota tulee vaalia, kaikille ei sitä mahdollisuutta suoda... Minä en tätä raskautta suunnitellut ja olin kahden vaiheilla pidänkö vai en, ajatuksissa on joka keskenmeno uutisen ym. jälkeen tullut ajatus miksi minä saan lapsen kun se kuuluisi jollekin niistä joka menetyksen kokee varsinkin kun kyseessä ne ensimmäiset lapset... Itse en ole montaakaan päivää iloinnut raskaudestani juurikaan siitä syystä kun täällä palstalla ja lähipiirissänikin on tullut ultrassa havaitun sairauden takia raskauden keskeytyksiä, keskenmenoja, epäonnistumisia raskautumisessa ym... Minulla kun näitä rakkauspakkauksia kuitenkin jo ennestään on... Niin ehkä tämänkin pienen olisi ansainnut joku omansa menettänyt... Mutta kaikella on tarkoituksensa ja niin olen ajatellut itsekin, että tällä pienellä miehen alulla on jokin takoitus minun ja perheeni elämässä...

Kirjoittelin epähuomiossa viimekuun palstalle niin laittelen tohon loppuun kopioo mitä sinne olin kirjoitellut:

Aurinkoisia ajatuksia Lasten iät on siis P: pian 16v, T: 13v, P: pian 8v, P: 5v ja P: 2v
Olin kyllä kaikki laittavinani, mutta on toki voinut joku välistä unehtua

Susimieli Mulla ressiä nostaa tos painon nousus se kun joka kerta jos sattuu eri nla täti niin otetaan puheeks mun paino ja sen hallinta ja ja ja... Sijainen niin kauniisti ei nyt vaan edellisellä kerralla otti puheeks että olenko ajatellut miten ja tarvitsenko neuvoja painon hallinnassa ym. Hän ei vissin ollut perehtynyt minun taustoihini siinä että olen piiiiiiitkään ollut toooooosi ylipainoinen ja nyt vimosen parin vuoden aikana sain raskauden myötä ja sen jälkeen painon putomaan yli 30kg ja todellakin painon pudotusta on tarkoitus vielä jatkaa kunhan tästä masusta pääsen... Ja kun paino oli silläkin kerralla miinuksella edellis kertaan nähden ja kiloakaan en ole saanut yli sen mitä nyt lähtöpaino oli ekalla nla kerralla vaan edelleen olen viitisen kiloa miinuksella... Sitä vaan alkaa sit stressaamaan pienestäkin painon noususta... Tavoitteena on se että paino pysyisi paikallaan tai ainakin et ei tulis lisä kiloja suuresti... Mulla kun on vara tästä vielä pudottaa ihan huoletta... Ei tässä mahakkaana oikeen viittis alkaa himo laihikselle ko kaverillekin pitäs sapuskaa riittää... Muutenkin kun mulla työpäivinä usein toi syöminen unohtuu :/

Mutta nyt jos alkas ettii evästä ko menny päivä taas vesilinjalla ni alakaa yleisjaksuissa jo näkymään...

Anskuli&Papu 22+3
 
Viimeksi muokattu:
Miramei kiitos uudesta pinosta :hug: :)

Luna paljon voimia teille! :hug:

Huomenna onkin ultria ja neuvoloita, ite vaan pitäs muistaa mennä sinne neuvolaan :D

Mikähän tää kisun kommennti homma on?! No ehkä asia ei mulle kuulu kun on mennyt ihan ohi :D

Ostin eilen Anitan tukivyön, mutta tänään ekan käytön jälkeen reuna meni jo ihan kasaan vaikka siin pitäs olla luita tukemassa.. Pitää kyl huomenna käydä liikkeessä näyttämässä, onko joku vika vai onko mun läskit painanu sen ihan kasaan!

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 22+6
 
KyyneltenHymy siellä oli aika karua kommentointia "väärästä" suokupuolesta... Se herätti närää paljon kun kyseessä kuitenkin terve lapsi vaikka sukupuoli ei niin toivottu ollutkaan... Nyt se kommentti on näemmä poistettu kun ei täällä enään ole...
 
Minutkin saa lisäillä tuonne listalle kun kerkiää, ja tiedothan olivat: SaraTuulia/22v/1.lapsi/SeKs ja poikalupaus:) ja LA on 6.11

niin ja tässä on tullut nyt jonkinverran esille joku tämän ryhmän Facebook-ryhmä? Millähän tuonne pääsisi vai onko vielä olemassa?

SaraTuulia 22+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Anskulille tiedoista. Sieltä taisi puuttua se poika 2v. Olen aina tämmöinen utelias kun on isosta perheestä kyse (meillekin siis viides tulossa)... Ollaan näköjään samaa vuosimallia. Itse olin 21, kun esikoinen syntyi vuonna 2000 ja pidin itseäni nuorena äitinä, vaikken enää teini kuitenkaan ollut. Sulla olikin siinä vaiheessa jo kaksi lasta :)

Lunalle en oikein tiedä, mitä sanoisin. Tuntuu, ettei sellaisia sanoja olekaan. Voikohan sen järkyttävämpää olla, kuin oman lapsen menettäminen? Jotenkin se vain on niin luonnotonta. Toivon, että saatte riittävästi tukea ja sitä kautta voimia selvitä ja jatkaa elämässä eteenpäin. Jos vain jaksat, niin päivittele tänne vielä kuulumisia.
 
Viimeksi muokattu:
Lunalle hurjasti voimia ja halauksia! :heart: Todella surullista luettavaa :(

Facebook-ryhmästä: Tulkaa ihmeessä kaikki sinne :) Keskustelu on vilkasta ja antoisaa. Ohje etusivulta: "Salaiseen Facebook-ryhmään haluavat: Yksityisviesti kaksplussassa waveelle. Viestiin SUORA LINKKI omaan profiiliin."
 
Tirppana mulla oli eka selvä harkkasupistus pari päivää sitten aamulla kun makasin vielä sängyssä ja oli kova pissahätä. Esikoisesta ne alkoi muistaakseni sitten vähän isommalla mahalla (tai isommilla viikoilla, maha on tällä kertaa paljon isompi). En osaa niistä huolestua niin kauan kuin ovay kivuttomia, esikoisesta oli maha aina kivikova kun vähänkin kävi kävelylenkillä, eikä mulla ainakaan tehnyt kohdunsuulle mitään. Ennakoivat supistukset hieman ennen laskettua aikaa/synnytystä ovat sitten toinen juttu, eivät välttämättä satu nekään mutta ovat säännöllisiä ja saattavat kypsytellä paikkoja.

Kisu hieman tyynnyttyäni, olen samaa mieltä muiden kanssa, sinun kannattaisi ottaa tuntemuksesi puheeksi esimerkiksi neuvolassa, viimeistään vauvan synnyttyä jos tuntuu ettet silloinkaan pääse pettymyksestäsi yli, saat apua ja tukea sinun ja vauvan väliseen suhteeseen. Toivon että nautit raskaudestasi ja vauvastasi.

Maha on iso! Miten se on näille viikoille jo tälläinen pallo! Jestas, mä oon valtava syksyllä :D Vaan on tää ihanakin ja vauvan liikkeey tuntuvat mukavan voimakkaina jo. Meidän muru<3

Susimieli ja Pikkusisko 20+1
 
Pakko mun on tänne sen verta kirjoittaa, että älkää nyt aivan hyökätkö sen kisun kimppuun. Vaikkakin vähän typerään kohtaan laittoi nuo harmittelunsa, mutta kisuhan itse kirjoitti sen jälkeen että nyt vasta huomasi lunan kommentit kun oli ensin omat viestit lähettänyt, ei hän varmaan olisi noita asioita kirjoitellut jos olisi huomannut aiemmin.. Ja kyllä mä toisaalta sen harmituksen ymmärrän ja uskon että ajan kanssa se menee ohi.. Ja sitä tässä yritän vielä sanoa, että yhtä hyvin meistä kuka tahansa muukin olisi voinut kirjoittaa jotain vähän turhanpäiväistä valitusta ja sitten vasta huomata, että pienistä valittaa.. Minä ainakin tunnustan että yhtähyvin olisin voinut minäkin valittaa jostain typerästä, kun sillä hetkellä kun niitä asioita täällä kotona pyörittää niin ne voi tuntua tosi isoilta ja sitten vielä hormonit hyrrää, niin tuntuu hyvältä saada purkaa niitä tänne kun täällä on samassa tilanteessa olevia ja varmasti aina joku joka tsemppaa eteenpäin ja sitten vasta huomata enter napin jälkeen että täällä on nyt isompiakin murheita.. Tämä on nyt puhelimella kirjoitettu, toivotaan että saatte selvää eikä kovin ole virheitä.. :)
 
KyyneltenHymy: Mulla ollut sellainen Anitan tukivyö, eikä se kyllä mielestäni ole mikään kovin hyvä, ikävä kyllä... Onhan siitä jotain apua ollut. Itse teen istumatyötä ja päivän aikana se vaan on painanut vatsaa. Vielä en ole sitä tässä raskaudessa tarvinnut.

Minäkin taisin eilen aika kiivaasti kommentoida Kisun tekstiä. Olisi kuitenkin kiva jos Kisu jatkossakin tänne kirjoittelet. Moni jo ehdottikin että asiasta voisi käydä juttelemassa neuvolassa. Tilanne kuitenkin on se että olet raskaana ja nyt täytyy katsoa eteenpäin, jotta saat itsesi paremmalle mielelle ja että pystyt luomaan vauvaasi vahvan suhteen.
 
Mulla on yksi tuttu, joka muutama vuosi sitten odotti kolmatta lasta. Hänellä oli kaksi tyttöä ja tuleva vauva oli poika. Muistan, kuinka tämä äiti meillä ollessaan kahvipöydässä ihan itki pettymystään. Hän olisi halunnut kolmannen tytön. Oman anoppinsakin kanssa hän vähän riitaantui, kun anoppi oli iloinen pojasta. Sitten koitti päivä, kun heidän pieni poika syntyi. Pojalle ja äidille kehittyi aivan erityislaatuinen suhde. Positiivisella tavalla. Jälkeenpäin tämä äiti sitten pahoitteli itku- ja raivokohtauksiaan liittyen sukupuoleen. Häntä hävetti aivan suunnattomasti, koska ei mielestään ollut silloin oma itsensä.

Hormoonit voivat aiheuttaa kaikenlaista. Joku raivoaa miehelle, joku hermostuu helposti lapsille ja jonkun mielestä kaikki mitä ympärillä tapahtuu ärsyttää aivan suunnattomasti. Sitten on taas niitä, jotka raskaushormooni saa oikein kukoistamaan ja äiti on elämänsä kunnossa.

Toivoisin sellaista, että tänne voisi jokainen kirjoittaa omia tuntojaan ja olojaan sellaisina kuin ne itse kokee. Ihmisen elämässä on pieniä ja isoja murheita. Jos ne kaikkein pienimmät täytyy tukahduttaa, niistä voi kasvaa suhteettoman suuria.

Tsempataan ja tuetaan toisiamme aina tarpeen tullen.

Ihanaa viikonlopun alkua kaikille toivottelee
Aurinkoisia ajatuksia 23 tasan
 
Minusta olisi tärkeää, että tänne voisi pelkäämättä kirjoittaa rehellisesti kaikesta, myös mahdollisista negatiivisista, myrkyllisistä ja "kielletyistä" tunteista. Totta kai on poliittisesti epäkorrektia toivoa tiettyä sukupuolta, mutta uskon, että ainakin salaa monella näitä toiveita on, eikä toinen voi niihin sanoa, ettei noin saa ajatella. Kisun virhe tässä kohtaa oli nyt asiasta kirjoittaminen väärässä kohdassa, minkä hän itse jo huomasi ja totesikin.

Toki hänen viestinsä kuulostivat aika rankoilta, mutta häntä tuntemattakin uskon vakaasti, että äiti kyllä rakastuu lapseensa viimeistään saadessaan hänet syliinsä. En siis näe syytä huoleen tai paheksuntaan. Harmi, jos Kisu nyt menetti vertaistukipaikan, jossa pettymyksen tunteitakin voisi käsitellä.

Esimerkiksi synnytyksen jälkeinen masennushan on tosi yleistä, ja silloin äiti saattaa synkimpinä hetkinä jopa vihata vauvaansa. Tätä on helppo ulkopuolisen kauhistella, mutta kaikesta huolimatta nuokin äidit rakastavat lapsiaan ja ovat useimmiten aivan hyviä äitejä. Niin kauan, kun lapsesta kuitenkin huolehditaan ja hän on turvassa, nämä äidit eivät tarvitse moraalisaarnoja tai kauhistelua vaan tukea ja mahdollisuuden puhua rehellisesti aivan kaikesta. Se on lapsenkin kannalta parempi - usein äitiä auttaa, kun saa purkaa ajatuksiaan.

Täällä on aiemminkin päästy kutakuinkin yhteisymmärrykseen siitä, että olisi ikävää, jos valitus ja peloista puhuminen olisi kielletty ja vain kaiken ihanuutta ihastelevat viestit sallittu. Puhuttiin myös siitä, etteivät valitus tai pelot tarkoita sitä, ettei odottava äiti osaisi olla iloinen tai kiitollinen raskaudestaan.
 
Helpottavaa kuulla, että muillakin jo noita harjoitussupistuksia on. Kun tosiaan edellisessä raskaudessa niitä ei näin aikaisin ollut, vaikka töissäkin olin ja teen suht raskasta työtä ja pitkiä päiviä. Tosin ei tarvii nostella mitään. Ja toivotaan ettei vielä kypsytä paikkoja. Kun en omalla kohdallani tiedä siitä, kun on riski tuohon kohdunsuun lyhenemiseen liian aikaisin. Jokunen vuosi sitten kun sieltä poistettiin pala, kun löytyi solumuutoksia sieltä. Pitää ens maanantaina neuvolassa mainita asiasta, tosin oma terkka on vissiin lomalla vielä. Mut viimeistään sit seuraavalla viikolla kun on esikoisen 8kk neuvola.

Jotenkin tuo esikoinen on alkanut tuntua jo isolta tytöltä kun on viime aikoina oppinut niin paljon kaikkea uutta. Onneksi on alkanut syömäänkin ihan kunnolla viime aikoina, aiemmin söi aina vaan vähän kerrallaan ja sai syöttää vähän väliä. Nyt on iltaisin etenkin syönyt melkein tuplasti sen mitä ennen ja yöt onkin nukkunut läpi heräämättä, paitsi nyt viime yön. Kun ei illalla niin paljon syönyt. Eli tarvitsi vielä sen yhden syötön yöllä, vaikka jotkut kovasti väittääkin ettei yli puolivuotias ruokaa yöllä tarvii.

Ekat vaatteetkin on tullut hankittua tulokkaalle, pitihän tuo alennusmyynneistä ja kirpparilta parit poikien vaatteet ostaa kun kohdalle osui. Enimmäkseen ostelen tuolle tytölle vaatteita, kun tarvetta on nyt 80-86 senttisille, mutta samalla tulee katseltua kyllä niitä ihan pieniäkin vaatteita. Tytölle menee nyt pääasiassa 74, mut osa 68 bodeista ja etenkin paidoista on sopivia vielä. Ja housuista sit jotkut 80 jo menee. Riippuu niin paljon valmistajasta. Vähän vinkkinä vaan tänne, kun on siis marraskuussa hänkin syntynyt. Toki vauvat tuppaa kasvamaan omaa tahtiaan, meillä mennään pituuden puolesta keskikäyrällä tai hivenen yli, mutta paino taas vähän alakäyrällä. Enemmällä painolla varmaan pitäis olla kokoa isommat nuo bodyt ainakin. Saa nähdä meneekö sitten pojalle ens kesänä nuo kesävaatteet mitä nyt tytöllä on. Tosin ehkä pitää ostaa vähän jotain poikamaisempiakin vaatteita, kun ei viitsi toista välttämättä vaaleanpunaisiin shortseihin ja paitoihin pukea :D
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
sanonpa nyt tietty oman mielipiteeni tähän Kisun kirjoitteluun.
Kommentoin asiaa aika suoraan aikaisemmin ja en rupea pahoittelemaan sitä. Täällä tosiaan saa ja pitääkin kirjoittaa asioista jotka painaa jne - se ei mun mielestä tarkoita kuitenkaan sitä etten voisi kritisoida toisen kirjoittelua.
Varmasti Lunan tilanne sai ihmisiä reagoimaan, mutta vaikka Lunan tilannetta ei olisi en silti koe, että Kisun poika/tyttö pointti olisi mun mielestä ollut yhtään sen "hyväksyttävämpi" tai jotenkin "lievempi"
Itselle tuo on niin toissijainen asia, etten vain käsitä näkemystä, mutta ei mun tarvitsekaan.
 
Hei vaan kaikille
Tulee tooosi harvoin täälllä kaks+ enää kirjoiteltua eikä aika oikein meinaa riittää edes selaamaan juttuja. Fb:ssä meillä on tosi kiva ryhmä ja paljon keskustelua ja kaikki haluavat vaan sinne mukaan. Jos viitsitte, niin lihavoikaa täällä jos olette laittaneet minulle viestiä niin tajuan kirjautua sisään ja katsoa pyynnöt jotta pääsen lisäämään ryhmään :)

muuten tänne ei kummempaa, keskiraskautta elellään. helteet osaa vetää vedon ihan pois ja pienikin nestehukka saa kyllä huimaamaan :/ Meillä oli ru jo tossa jokunen aika sitten, ja toinen Poikahan meille on tulossa<3 ei millään malttaisi odottaa syksyyn :)

mukavaa vkloppua kaikille

wavee ja poitsu 22+2 <3
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
Pahoitteluni minunkin puolestani lunalle, todella kurjia uutisia :(

Me ei tosiaan saatu ultrassa tietää sukupuolta kun pirulainen piilotteli niin. Jollain lailla ymmärrän sukupuolitoiveen. Itse toivoin ekassa raskaudessa tyttöä. Poika kuitenkin tuli ja hän on mahtava. Nyt jopa tuntuisi oudolta saada tyttö, jotenkin sitä mieltää itsensä pojan äidiksi. Itsellä ei ainakaan ennen omaa lasta ole ollut mitään kokemusta pojista, siksi kai silloin niin kovin tyttöä toivoi. Nyt asialla ei ole enää mitään merkitystä.
 
Toivotan kaikille oikein hyvää ja onnentäytteistä loppuraskautta :heart:
Lunalle hirmuisesti voimia :hug:
Minut voi poistaa listalta :)
Olen ihan uppoutunut fabo-ryhmään, että en tule kirjoittaneeksi tänne mitään ikuna ja todella harvoin seurailtuakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Starhope: olen samaa mieltä siitä, että kritiikki on sallittua :) Monesti aletaan vedota sananvapauteen tms, kun joku on eri mieltä, vaikkei keskustelukumppanin sananvapautta ole missään vaiheessa kyseenalaistettu. On vaan esitetty vasta-argumentteja. Minulle tuli tässä tapauksessa kuitenkin sellainen tunne, että Kisu sai sen verran rajua palautetta, ettei hän välttämättä halua tai uskalla kirjoittaa tänne enää. Vaikutti siltä, että hän oli jo valmiiksi ahdistunut, ja asia herkkä.

Voi myös ajatella niin, ettei toisen puolesta voi ottaa kantaa siihen, saako hän toivoa tiettyä sukupuolta. Toiselle sukupuoli voi olla yhdentekevä (ja toivottavasti mahdollisimman monelle onkin!), mutta toiselle ei, eikä mikään järkiargumentointi todennäköisesti muuta tuollaista hyvin tunneperäistä ajattelutapaa. Ymmärrän kritiikin, jos äidin tunteet vaikuttavat esim. lapseen niin, että hän tuntee olevansa ei-toivottu tai jos lasta oikeasti laiminlyödään. Muilta osin keskustelu on jollain tavalla "turhaa", koska kyse on vain äidin pään sisäisistä ajatuksista ja siitä, että ne ovat jonkun mielestä vääriä tai kiellettyjä. Ajatuksiaan on kuitenkin hankala muuttaa, jos kyse ei ole loogisen päättelyn kautta muodostettavista mielipiteistä vaan tunneseikoista.
 
  • Tykkää
Reactions: Pippari ja Joosukka
Hei Wawee, laitoin sinulle viestillä pyynnön päästä facebook-ryhmään:)

Minustakin on hyvä että täällä saisi jakaa kaikenlaiset raskauteen liittyvät asiat ja tuntemukset, niin hyvät kuin huonotkin, koska epäilen suuresti että kenenkään 9kk olisi aina pelkkää ruusuilla tanssimista vaikka varmasti kukin odottaja on maailman onnellisin omasta tulevasta pienestään. Kisullakin voi tässätapauksessa olla takana monta erittäin raskasta odotusta ja synnytystä, ja pettymys samasta sukupuolesta voi tällä hetkellä ja näin pian RU:n jälkeen vain olla vielä niin suurta, kuka tietää. En toki minäkään kaikkia muiden sanomisia osaa käsittää, enkä tunne että minun tarvitseekaan kun kukin kuitenkin loppujen lopuksi keskittyy vain saamaan sen oman pienokaisensa turvallisesti ja terveenä maailmaan:) Vertaistuki on mielestäni mahtava asia ja on ihanaa lukea teidän kokemuksianne ja jakaa mieltäpainavia kysymyksiä ja asioita teidän kanssanne! Itse esikoista odottavana pidän myös tärkeänä että täällä on niitä joilla jo on ennestään lapsia ja siis kokemusta myös loppuraskaudesta, synnytyksestä ja sen jälkeisestä elämästä vauvan kanssa:)

Ihanaa lauantai <3 Tänään olisi tiedossa sukulaisen lääkäri-valmistujaiset ja kaikkia ihania kakkuja:rolleyes::D Harvoin sitä jaksaa itselle varsinkaan nyt tässä tilassa leipoa, joten ihanaa välillä juhlia:) Ja maanantaina 8.7 olisi neuvola! Mahtavaa taas jotain actionia:D

Aurinkoista lauantaita kaikille!

SaraTuulia 22+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: susupala
tillinäiti mä kyl ihan tykkään tuosta vyöstä, pitää mahaa paikoillaan eikä pääse kiinnikkeet niin repeilemään. Mulla on semmonen mis tulee se pussi mahan päälle.

Harkkasuppareita on täälläkin ja nyt on alkanu tulla kipeitäkin aina sillon tällön, niist ei viel huolestuta kun loppuvat heti.

Tääl kyl toivotaan tyttöä tulevaks kun on jo poika, erinlaiset oireetkin lisää uskoa ja halua enemmän. En tiä petynkö pikkasen jos poika tulee, mutta yhtäpaljon uskon että sitä rakastan kuin tyttöäkin :)

Eilen olin neuvolassa ja sokeria löyty virtsasta, joten sain mittarin kainaloon 2viikon ajaks ja pitää kokoajan mittailla arvoja! Vauvan sykkeitäkin kuunneltiin pitkään kun toisella oli vauhti päällä ja sykkeet ei meinannu laskea alle 170, mutta tasaantu sit 145-150 kun maltto rauhottua :) Saatiin pampersin lahjapakkauksen, siel oli äitille rättejä, shampoota ja vauvalle oli vaate, vaippoja, kosteuspyyhkeitä ja rasvoja. Ihan kiva saada ja sit synnäriltä saa sen libero pakkauksen :)

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 23+1
 
Heippa

Seurailen vielä pari viikkoa tätä kaks+ ketjua ja otamme mukaan facebook ryhmään. Sen jälkeen pistämme ryhmän kiinni. Tämä on siis yhteispäätös, koska todella harva fb:läinen seuraa tätä palstaa ja kuitenkin omilla nimillä kirjoitellaan henkilökohtaisuuksia. Eli nyt jos haluaa liittyä ryhmään niin se täytyy tehdä pikimmiten :)
 

Yhteistyössä