Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Kyynelten hymyMinulla taisi olla ensimmäisenä neuvola tästä ryhmästä:) Se oli nimittäin jo viime perjantaina. Tiedän, että aikaisin, mutta neuvolan lomien ja työni takia piti ottaa se jo siihen.

Tuon neuvola-ajan voi laittaa listaan.
Rosuliina/ neuvola 8.3.2013

Rosuliina 6+2
 
Huomenta! :)

Aminohappolle, juu taitaa nuo koiruudet kyllä haistaa raskauden ja sairauksia ihmisistä. :) Itsekin tässä ihmettelee, seuraavaa kertaa, kun menee appivanhemmille kyläilemään. Että, paljastaako heidän koiraneitinsä tämän raskauden. :)

KyyneltenHymylle, kyllä täällä alkaa tämä rouva olemaan jo aika täpinöissä. :D
N.30 tuntia pitäisi vielä jaksaa...Argh. Mut samalla tietty se pelko hiipii, ettei kaikki olisikaan kunnossa. :(

Sona82, ilmoittele mitä neuvolassa kävi.

6+3, kunnes toisin todistetaan.
 
Niin ja Nuppusein, Mulla oli tosiaan esikon raskaus oireeton, ja silloin olisin varmasti kaikkia oireita säikähtänyt, jos olisi tullut. Mut ihan ilolla olen nämä oireet kokenut. Tosin en tykkää palella. :( Ja nyt sitä menis paniikkiin jos oireet katoaisivat.
 
Huomenia kaikille! Täällä jo ekoilla alkaa olemaan neuvola-ajat käsillä, ja VU myös :) Tulkaahan heti kertomaan kuulumisia, toivotaan että kaikki on niin kuin pitääkin:heart:

Oireettomuus jatkuu, pahoinvointi tulee niin pienen pieninä ailahduksina ettei voi vielä kunnon oireeksi laskea. Rinnat on ihan järkyttävän kipeät edelleen, onko jollain jo helpottanut? En muista yhtään miten pitkään ed. kerralla oli kipeät, mutta varsinkin nukkuessa sattuu kun en tahtois liivejä pitää, nyt vaan on pakko, ilman jos on niin joka hipaisulla sattuu. Ja painavat ne on, en tiedä onko varsinaisesti kasvanut. Kai ne siitä laantuu..?

Meillä ei koirat ole osoittanut mitään merkkejä, mutta tiedän kyllä tapauksia että koira vaistoaa sairauden tai muun "poikkeustilan". Äitini kun sairasti syöpää niin meidän vanhempi koira osoitti poikkeuksellista hellyyttä, muuten ei oikein tykkää kuin omasta väestä, helposti murisee ja näyttää hampaita vieraammille ja on omissa oloissaan.
Onko muilla odottajilla lemmikkieläimiä? Miten arvelet sujuvan esim. koiran tai kissan suhteen? Meillä on lauma molempia, hieman mietityttää kun yksi kissoista on vasta pentu, millaisia kissaverkkoja mahtaa tarvita vauvasänkyyn.. Samoin mietityttää se toksoplasmoosi kun kissanhiekan kanssa on pakko olla tekemisissä joka päivä.

Toksoplasmoosi! Pitääkö kissaa varoa?

Täällä aamulenkki tehty, poika saatettu kouluun, nyt vois ottaa kupposen kahvia (kun se vielä maistuu!) ja ruveta suunnittelemaan vapaapäivän ohjelmaa.. Mulla alkaa tulla jo tämä hössötys ja siivous ja kodinlaittovimma, nyt pitäis saada uusia viherkasveja ja olkkariin uudet verhot ja... Mä tykkään tästä olotilasta <3

Aurinkoista päivää kaikille ja hyviä vointeja!
 
Tänään on vähän parempi vointi, jos jaksaisi vähän kirjoitellakin tänne :)

Viime päivät on olleet aika inhottavia kun tuntuu ettei vatsa toimi mitenkään päin. Mies kävi eilen tyhjentämässä apteekin ja toi lääkettä niin närästykseen kuin ummetukseenkin :| Onneksi on ollut vapaapäiviä tässä vaikka kuinka, olisi muuten ollut töissä aika rajua olla. Noh jospa se tästä alkaisi helpottamaan jo :)

Meillä on myös jokunen koira, enkä jännitä kyllä yhtään niiden reaktioita vauvaan. Ovat kääpiökoiria ja erittäin kilttejä sellaisia, joten oletan, että yhteiselo tulee olemaan helppoa. Veikkaan, että nukkuvat samalla peitolla lattialla kylki kyljessä vauvan kanssa, jos mahdollisuus annetaan.

Onnea kaikille ekoihin neuvoloihin ja erityisesti ultriin!

mylvinen 6+4
 
Hyviä huomenia!

Huhhuh tekö jo ultraan ootte menossa? :D ite vasta mietin että millonkohan sitä viittis soittaa sinne neuvolaan...:) kaippa sitä ehtii. Tsemppiä kaikille ultriin ja täällä ollaan peukut pystyssä että kaikki menee hyvin!!:heart:

Oireista jälleen sen verran, että hävettää myöntää, mutta olen jo ehtinyt miettiä että ois se helppoo ku ei ois raskaana. Vaikka erittäin toivottu raskaus onkin!!!!<3 Oon siis halaillu pönttöä jo muutamaan otteeseen eikä paha olo tunnu helpottavan missään vuorokauden vaiheessa. Minusta ja vessanpytystä tulee varmasti vielä hyvät ystävät tään raskauden aikana, vaikka niin en toivokaan.. Onko kellään mitään neuvoja, jotka saattais vähääkään auttaa pahoinvointiin?!?!? Neuvoja todella tarvittais..

Ihmettelen täällä kun luen näitä viestejä että miten ootte nuin reippaita että pyrähdätte tuosta nuin vain aamulenkin ja teillä on joku siivousvimma?:D Oon todella kateellinen, ite kun sohvan nurkassa yritän piättää oksennusta ja olo on mitä kamalin. :S Miehelle olen jo itkeskellytkin tätä olotilaa :´( Normaalisti olen reipas salilla ja lenkillä kävijä.

Anteeksi valitus, ei vain meinaa aina jaksaa äklöillä.

Meitä on todellakin jo paljon!! Ja lisää tulee :)) Mahtava juttu! Tervetuloa siis uusille ja onnea! :flower: :)
 
Hyviä huomenia!

Huhhuh tekö jo ultraan ootte menossa? :D ite vasta mietin että millonkohan sitä viittis soittaa sinne neuvolaan...:) kaippa sitä ehtii. Tsemppiä kaikille ultriin ja täällä ollaan peukut pystyssä että kaikki menee hyvin!!:heart:

Oireista jälleen sen verran, että hävettää myöntää, mutta olen jo ehtinyt miettiä että ois se helppoo ku ei ois raskaana. Vaikka erittäin toivottu raskaus onkin!!!!<3 Oon siis halaillu pönttöä jo muutamaan otteeseen eikä paha olo tunnu helpottavan missään vuorokauden vaiheessa. Minusta ja vessanpytystä tulee varmasti vielä hyvät ystävät tään raskauden aikana, vaikka niin en toivokaan.. Onko kellään mitään neuvoja, jotka saattais vähääkään auttaa pahoinvointiin?!?!? Neuvoja todella tarvittais..

Ihmettelen täällä kun luen näitä viestejä että miten ootte nuin reippaita että pyrähdätte tuosta nuin vain aamulenkin ja teillä on joku siivousvimma?:D Oon todella kateellinen, ite kun sohvan nurkassa yritän piättää oksennusta ja olo on mitä kamalin. :S Miehelle olen jo itkeskellytkin tätä olotilaa :´( Normaalisti olen reipas salilla ja lenkillä kävijä.

Anteeksi valitus, ei vain meinaa aina jaksaa äklöillä.

Meitä on todellakin jo paljon!! Ja lisää tulee :)) Mahtava juttu! Tervetuloa siis uusille ja onnea! :flower: :)

Ana 5+6
 
Ana94 Eipä täälläkään kyllä ole edes haaveiltu salilla käymisestä pariin viikkoon huonojen olojen kanssa. Eilen oli peräti niin hyvä olo illasta, että sain jopa imuroitua! :D
Itsellä pahaa oloa on helpottanut vain säännöllinen syöminen mutta muuten olen itsekin vähän neuvoton :| Ja voin myöntää, että itsekin on synkissä ajatuksissa toivonut välillä, ettei olisikaan raskaana vaikka toivottu lapsi tämäkin on :)
 
Ilmoittaudun uutena mukaan. :) LA on vielä epävarma, mutta omien laskujeni mukaan se olis 9.11. Taustalla useamman vuoden lapsettomuushoidot, molemmat lapset saaneet alkunsa mikroinjektiolla, esikoinen tuoresiirtona ja tämä tulokas pakkasesta.

Nyt ollaan 6. viikolla, perusoireet kuvioissa: kuvotusta, väsymystä!, palelua jne.

9.11. / Reine / 35 (lapsen syntyessä) / 2. lapsi / K-HKS

Reine VU 22.3., N 4.4.
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Hyyppäjäinen kiva saada lisää tuttuja joukkoon ;) ja oikein paljon onnea plussasta

terv.toinen koksilainen (ent joulumamma11)
No mä tätä pinoa lueskelin ja jotenkin tunnistin sut rivien välistä, hassua sinänsä :) Onnea teillekin! :)

Olenko mä outo kun en ole testannut uudestaan? Tehnyt vaan yhden testin joka oli vaan tosi selkeä.

Varhaisultran varaan (kuuluu hoitosuunitelmaan lapsettomuusklinikalla) viikolle 6-7. Muistaakseen esikoisen odotuksen aikana kävin 6+jotain ja sydän siellä pamppaili. Nyt jännittää MONTA siellä on kun tosiaan on clomifenraskaus kyseessä.

Viime yönä en juuri nukkunut. Näin valveunta missä verenvuoto alkoi. Sen jälkeen pyörin sängyssä ja huokailin. Mietin tuplarattaita ja nimiä, huoneen sisustusta ja kaikkea muuta tyhmää siltä väliltä. Aamulla lähdin salille hyvillä mielin ja juoksumatolla hölkkäilyn jälkeen vavahduin kun pari eläkeläistä tuuppii minua "ootko ihan kunnossa". Olin pyörtymisen rajamailla, kuulin kaiken mutta en osannut vastata.

Kannatti mennä anemiassa ja RASKAANA kuntosalille. No kunnossa ollaan! :) Pelottaa tää anemia muutenkin, toivottavasti siitä ei ole pienelle haittaa, mulla on rautavarastot pohjalla vaikka hb onkin ihan ok.

Esikoisen 1v3kk neuvola on parin viikon päästä. Siellä aijon tästä kertoa jos pieni ihme on vielä pysynyt mukana <3

Hyyppis+ihme 4+1

edit. tuosta sai sellasen kuvan ettei raskaana voi mennä kuntosalille, no aivot ei toimi! :)

edit2. Kurkkasin etusivulle ja mä on muuttunut siellä hyypiäiseks ;) Ei se mitään sopii mulle ;) . Ikä on 26v.
 
Viimeksi muokattu:
Ana94, en muuten välttämättä olis Vu:ta varannut, mutta tasan viikko sitten alkoi v.punainen valkovuoto, tosin näyttää onneksi loppuneen. Mut parempi varmistaa asian tola.

Ja Onnea uusille Plussanneille! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Just varasin neuvolan, vaikka aluksi oli tarkoitus varata se torstaina kun on pikkuneidin 10kk neuvola. Tajusin, että siellä en viitsikään ottaa asiaa puheeksi, koska 5v poika tulee mukaan. Emme halua vielä lapsille kertoa, vaikka tuo 5v on jo muutamana iltana huomauttanut turvotuksesta vatsan alueella. Hänestä olisi kivaa, jos meille tulisi vauva, koska pikkuneidistä tulisi sitten "mini-isosisko" :D

Neuvola on 20.3.

Joka kerta mulla ollut sitä turvotusta, että raskauden on osannut vieraatkin ihmiset huomata jo ennen ekaa ultraa.

Pahoinvointia ei ole ollut edes lievässä muodossa. Ainakaan vielä...

Aurinkoisia ajatuksia 6+4
 
Täällä kans turvottaa varsinkin iltaa kohti niin paljon että ei vatsallaan kärsi olla. Eilen kävin kävelyllä avokkini kanssa ja tuntui että lonkkien välissä on todella pinkeä ilmapallo joka muutti kävelyn hassun tuntuiseksi. :D

Vitamiineista mä syön multi-tabsin raskaus ja imetys ravintolisiä kun ne jäi kesän km jälkeen valmiiksi kaappiin.

Pahoinvointia ei vielä ole, mutta huimaa heti jos ei ole syönyt vähään aikaan mitään. :) Toivottavasti ei tulisikaan missään vaiheessa pahoinvointia, mutta jos tulee niin ilolla otan vastaan kaikki pahimmatkin oireet! :D

Varhaisultraan on kovasti haluja mennä ja varmasti menenkin jos tämä pieni ihme pysyy mukana. Niin sitä pitikin kysyä, että milloin kuuntelevan neuvolassa sydänääniä vai kuuntelevatko alkuraskaudessa ollenkaan?

Ajattelin viikon verran vielä odotella ennenkuin soittelen neuvolaan päin..hitsi kun jännittää kaikki, vaikka km pelko onkin jo väistynyt hiljalleen. :)

Onnea kaikille uusille tulokkaille ja pidetään peukkuja toistemme puolesta! :flower:

Poppari 4+6

13.11 / Poppari / 20 / 1. lapsi / K-SKS
 
Täällä yksi plussannut myöskin :) Itse olen ihan alkumetreillä, sillä huomenna tai ylihuomenna vasta pitäisi kuukautisten alkaa... Mutta mähän malttamattomana tein testin jo 8.3. ja heti perään 10.3. :D Eilisessä ultrassa ei näkynyt mitään eli vasta 9.4. on sitten seuraava tsekkaus :)
 
Mulla on auttanut pahoinvointiin ne seaband rannekkeet. Huimaa edellen lähes kokoaika! johtunee siitä ettei te mieli syödä :/ just kukuttiin kokoperhe parintunnin päikkärit ja voi ettävoisin nukkua lisää
mulla temppuilee tää puhelimella kirjoitus täällä ihan kauheesti. Menee ikuisuus ett saa pienen tekstin aikaiseksi. Koneelle ei vielä pysty mennä,sen verran karsee olo. Tosiaankin käy kateeksi ne jotka ovat nyt elämänsä kunnossa :D tääll mielessä vaa huono olo ja uni :D
 
KULTAPIENI89, voi surkeus! Olen niin pahoillani teidän puolesta :( Voimia! :hug:

Joku tuossa ihmetteli siivousvimmaa ja lenkkeilyä..
Ei täälläkään mitään superihmisiä olla, vaikka nyt virtaa riittääkin ja on kiva touhuta kaikenlaista. Nyt vaan olo on vielä hyvä niin hyödynnän sen "virtapiikin", vielä tulee se aika kun kaadun töistä suoraan soffalle tajuttomuuden rajamaille ja yökkäilen :D Lenkkeilen nyt oikeastaan enemmän kuin ennen raskautta, ja hyvä niin, jos saisi tuota painoa pidettyä kurissa.

Neuvolaan piti soittaa tänään, mutta sinne on puhelinaika vain 30min ja tietysti unohdin.. Voi kun löytäisin jostain vanhan ä-neuvolakorttini, olis niin kiva katsoa millä viikoilla olen käynyt eka neuvolassa ja koska olen kuullut sydänäänet ekaa kertaa. Ehkä se tässä siivousvimmassa jostain esiin putkahtaa :)
 
Noniin, josko sitä vihdoin ehtisi kirjoitella! Esikoinen täyttää tänään 2 vuotta ja synttäreitä juhlittiin koko viikonloppu ja ens vkonloppuna vielä lisää, huh.

Valtavasti onnea ja tervetuloa taas kaikille uusille, meitä on kohta kauhea läjä! :)

Kaikille pahoinvoiville jaksamista! Itse halailin pönttöä viimeksi tänään aamulla. Ylös asti ei ole tullut kun vasta kahdesti, mutta pahoinvointia on kyllä usein. Ja jos menee niinkuin esikoisen kanssa, niin pahenee tästä vielä reilusti.. sitä odotellessa :p

niiskunenä toivotaan, että kaikki olisi hyvin! :hug:

KULTAPIENI89 isot pahoittelut sinne :( Toivottavasti teillä tärppää pian uudelleen :hug:

ON: Mulla oli tänään siis neuvola. Tosi aikaisin, mutta kun oli tuon esikon kaksveeneuvola, niin se meni siinä samassa sitten hyvin. Siellä nyt laskettiin sitten taas heidän oman kiekkonsa mukaan mun vkot, 4 päivää katosi kuin tuhka tuuleen : / Tässä vaiheessa se on perseestä, kun tuntuu että jokaikinen päivä lisää on helpotus. Mutta ei se mitään, katsellaan sitten ultrassa, että muuttuuko vielä :) Uudet tiedot nyt siis LA 11.11. ja vkot nyt 5+1.
Ensimmäinen ultra 24.4. ja neuvolalääkäri 7.5.

Pelkopolille pääsen puolenvälin jälkeen, tosi hyvä juttu. Painoasioista juteltiin myös paljon, ne kun itseä nyt kovin ahdistaa kun lähtöpaino tällä kertaa niin valtava. Tavoite olisi, että paino pysyisi nyt näissä lähtölukemissa loppuun asti. Eli käytännössä sen olisi hyvä nyt laskea vähän alkuraskaudesta, lopussa kun helposti nousee kuitenkin. Pääsen myös neuvolapsykologille juttelemaan kun on kaikenlaista ahdistusta sun muuta nyt ollut tässä viime aikoina, niin jospa ei sitten ainakaan pahemmaksi tämän raskauden myötä menisi. Ja esikoinen oli kasvanut hienosti ja sai superpaljon kehuja kaikesta, joten kaikenkaikkiaan oikein hyvä neuvolakäynti :)

Nyt pakko koittaa jos ehtisi pienen hetken nukkua ennen kun likka herää. Väsymys on taas ihan ylitsepääsemätöntä..
 
Jaksamisia kultapieni89 sinne :hug:
Minulla oli viime raskaudessa useamman viikon pientä rusehtavaa vuotoa ja sen takia kävin ultrassakin aiemmin jo. Mutta ilmeisesti kultapienellä ei noin pienestä vuodosta kuitenkaan kyse. :|

Mites noilla neuvolakäynneillä, ilmeisesti isompi sisarus voi siellä mukana olla? Kun tosiaan tää esikoinen on vielä noin pieni, niin ei senkään takia helposti lapsenvahtia löydy. Tätä meinasin kyllä kysyä ihan tuolta omalta neuvolantätiltäkin. Ens viikolla siis tytön 4kk neuvola ja siellä meinasin aikaa varailla itsellekin. Joskus tosin saattaa miehen työvuorot sattua niin, että pääsee jo aikaisemmin töistä. Ja kesällä miehellä on vielä isyysloma ja sit vielä kesäloma, niin silloin ainakin pääsee sit milloin vaan neuvolaan.
 

Yhteistyössä