Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Taas lisää poistunut pinosta, en tykkää :( Jakselkaahan jokainen! :'(

Omaa napaa sen verran, että raskaus hyvin unohtuu arjen pyörityksessä. Joskus tulee sellainen fiilis, että "Ai niin, mä oon raskaana" Eli hirveitä oireita ei täälläkään ole. Kilahtelen aika helposti ja hajuherkkä olen. Muuten mennään ihan normifiiliksillä.

Näistä edellä mainituista syistä tein viimeisen raskaustestini, joka oli digitaalinen. Sanoi heti että hedelmöittymisestä on 3+ joten se huojensi ehkä ihan ministi. Viimeksi testaessani kertoi 2-3vko.

Varhaisultraankin on vielä reilu viikko! Viime yönä näin taas keskenmeno-unen. Tietämättömyys ahdistaa.

Kertomisesta sen verran, että kolmelle ystävälle olen sanonut. Heidän kanssaan voin jakaa myös huonotkin uutiset. Vanhemmille en välttämättä kertoisi vasta kun niskapoimu-ultra on takana. Viimeksi jäin jo kiinni sitä ennen, joten katsotaan miten kieltäydyn punaviinistä pääsiäisaterialla ;) Minähän en siis normaalisti koskaan punaviinistä ruuan kanssa kieltäydy.

Taas olis nälkä muka. Onneksi paino ei ole noussut, tuntuu että syön yhtä usein kun tuo reilu 1-vuotias.

Hyyppis+ihme 5+6
 
Uusi odottaja ilmottautuu joukkoon :heart: 1:nen raskaus. Viikkoja nyt 5+0 eli la 24.11.
Lks on synnytyssairaala. Oireita on alkanut tulemaan, etova olo, aivan järkkyttävä väsymys
ja mieliala vaihtelee ja puoliso saa kuulla välillä kunniansa, yleensä en äksyile. Pahin vaiva
kuitenkin huuliherppes. Heti plussaamisen jälkeen tuli yks ja heti perään kaks rakkulaa vierekkäin.
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Täälläkin kärsitään ihan uskomattoman kamalasta ummetuksesta mahaan sattuu ja on hätä mut tulee vaan papanoita (anteeks). :D
Ja välillä tosiaan oikeen säikähtää kun lorahtaa valkovuotoa housuun.

Muuten on ihan oireetonta, oli pari päivää että ei niin mitään muutakun rinnat kipeät, tänään kun kävin oikeen cittarissa niin auto haisi oudolle ja tuli matkapahoinvointia 6km matkalla, kotiin tullessa huomasin sen pikku shoppailun turvottaneen taas alamassun palloksi ja jos ruokavälit venyy niin puskee kylmähiki pintaan, huimaa ja oksettaa. :)

Poppari 6+4 :heart:
 
Ai että mikä ihana aamupäivä oli tänään, oltiin kaksi tuntia maastossa ratsastamassa <3 mielettömän upea ilma ja ai vitsit että oli upeaa.
Taidan käydä parin viikon päästä vielä kerran maastossa jos olo on hyvä ja sit pitää jättää ratsastus tauolle. Ei tee mieli riskeerata vaikka tuo upeaa onkin :)

Tänään poksuu viikot! 5+0 eli kuudes viikko alkaa, huomenna saa soitella neuvolaan ja kysellä onnistuuko varhaisultra ekalla neuvola käynnillä (pitäkää peukkuja!).

Voi väsymys. Mahakin on selvästi uupunut, jomottelee vähän vaikka muuten ei oo ollut maha tuntemuksia tässä viime viikkona. Mä toimin kerrankin kehoani kuunnellen ja käyn nukkumaan nyt jo (klo 21). Hyvää yötä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Onpahan ollut mukava viikonloppu :) Pahoinvoinnin pahoin kärki on alkanut selkeästi jo väistymään ja elämä tuntuu taas vähän mukavammalta.
Väsymys on edelleen kova ja töiden jälkeen joutuu ottamaan aina päikkärit. Perjantaina menin nukkumaan klo 17 ja heräsinkin sitten lauantaina klo 8 seuraavan kerran :D

Ummetus ja närästys vaivaa edelleen mutta olen jo löytänyt ne erityisen "pahat" aineet eli raaka sipuli, kaali ja kahvi!

Itsellä alkaa usko pikku hiljaa lisääntymään, että vauva on tulossa kun viikot vaan vierii huomaamatta. En jaksa enää pelätä pahinta :)

Me ollaan kerrottu jo puolelle Suomelle ja tänään saatiinkin jo ensimmäiset vauvanvaatteet lahjaksi tulevalta mummilta. Hienovaraisesti kyllä huomautin, että jos pidättäytyisi vielä hetken ostoksista, sen verran taikauskoinen minäkin sentäs olen ;)

Tervetuloa vaan FB ryhmään kaikki halukkaat :) Meillä on siellä kiva porukka koossa, jonka kesken jaetaan kyllä kaikki raskauden "ihanimmatkin" piirteet :D

Mukavaa alkavaa viikkoa tuleville marrasmutseille ja toivon koko sydämestäni, ettei enää yksikään joudu jättämään tätä ryhmää :'(

Mylvinen 8+2
 
huomenta mammat! mulla hävis aamupahoivointi kun ilmaan ,tos viime pe. näkyi syke ultras, mutta nyt iski jostain syystä paniikki, että jos siel ei enää mikää syki, ku oireita ei oikein oo. rinnat hellät, muutoin ei tunnu " raskaalta" ...huoh..
 
Täälläkin iski paniikki, mä en herännyt yöllä lainkaan vessaan aamulla vasta kuudelta sen jälkeen en saanut nukuttua.. Sitten samalla huomasin ettei nännitkään enää arista.. Tänään on se neuvola toivottavasti siellä selkiää jotain.. Täytyy yrittää olla stressaamatta noin ne oireet tyssässi ku seinään.. :/ vaalea leipä ja siivumakkara ja kahvi tosin ei vieläkään maistu.. Voi voi ei kiva maanantai toivon parasta ja pelkään pahinta..
 
flode ei kannata hermostua jos pari päivää oireet on vähemmällä.. Mulla ainakin on ihan päiväkohtaista että millainen on vointi. :)

Tervetuloa auroora joukkoomme iloiseen! :wave:

TauTau: täällä yksi väsynyt ilmoittautuu.. joka amau herään tasan 6.30 vaikkei olisi herätyskelloja soimassa. Näyttää siltä että tarviisin nyt ainakin sen 8-9h yöunia kun normaalisti pärjää vähemmällä. Arki-iltoinakin kaadun sänkyyn ottamaan pienet pikapäikkärit ruuan jälkeen, muuten ei tule elämisestä mitään kun silmät ei pysy auki.

Minä mietin ihan huvikseni eilen nimiä sekä tytölle että pojalle. Ihan vaan sen takia kun se on KIVAA! :D Löytyi ainakin yksi pojan ja tytön nimi joista me molemmat tykätään.

Niinu & itiö 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: flode
Iisisti naiset, ei ne oireet oo joka päivä samanlaiset!

Esikoisesta mua aikanaan vaivasi ummetus, nyt on päin vastoin...

En tie johtuiko eilisestä liikunnasta vai alkoiko kohtu nyt venymään, eilen illalla alkoi taas repäisykivut.

Mun mahaa turvottaa nyt jo aamusta sen verran ettei tää kauaa pysy piilossa.. Nyt näytän vähän lihoneelta mutta tarkasti jos kattoo niin... Ai jai, ens viikonloppuna miehen mummon synttärit joihin anoppi ja appikin tulee.. Ihan vielä ei aateltu kertoa.

Mukavaa maanantaita kaikille!

T. Susimieli ja kuopus 5+1
 
enkä siis sano et ois huono ettei okseta, on kiva kun maistuu taas aamukahvi, jotenkuten, kun sen 12v juonut aamukahvia.. joten noh, katsotaan päivä kerrallaan. noita muita palstoi ku erehtyy lukemaan, ni "rv11 meni kesken, vaikka syke löytyi rv.6+3 " niiin iski varmaan noista paniikki, mytta huoh.. menisi viikot nopeesti eteenpäin..
 
Ei kannata stressata liikaa :) Nuo on loppujen lopuksi kuitenkin verrattain harvinaisia tapauksia että menee kesken vaikkapa viikolla 11. Stressaaminen ei auta mitään, koettaa vaan ajatella niin että olen raskaana kunnes toisin todistetaan ja elää päivä kerrallaan. Ainakin itse olen tässä raskaudessa elellyt. Joskus niitä keskenmenoja oli ja jos semmoinen on tullakseen niin ei siihen oikein itse voi vaikuttaa. Yritetään ajatella parasta eikä lueta mitään kauhutarinoita. :)
 
Huomenta Mammat! :) Ihana ollut herätä aamuisin auringonpaisteeseen. :) Vaikka vielä pakkasta, niin silti sellainen keväinen fiilis.

Tervetuloa auroora-78! Ja onnea plussasta. :):flower:

Joo kyllä ne oireet ja niiden voimakkuudet vaihtelee päivittäin. Taitaa olla sellaisia kasvupyrähdyksiä kohdulla, niin kuin jälkikasvullakin. ;)

Kolmenäiti ja Harmful onnea ultraan! :)

Reinen ja cassinin ultrista ei ole vielä kuulunut, toivottavasti heille ei olisi tullut huonoja uutisia. :/
 
Viimeksi muokattu:
Reine (rv 7+2) ilmoittautuu! :) On ollut niin huono olo, ettei ole koneella pystynyt istumaan.

Ultra toi hyviä uutisia, erittäin vahva sydän siellä läpätti. <3 Ultrassa näkyi myös hematooma, joka pienesti vuotaa verta ja aiheutti jo lievän paniikin tuossa aiemmin, kun hetken luulin keskenmenon tulleen runsaan veren takia.

Oon jo muutaman viikon kärsinyt jatkuvasta kuvotuksesta. Perjantaina se sitten loppui, mutta tilalle tuli ihan rehelliset oksennuskohtaukset. Pari päivää tässä on ravattu vessassa pönttöä halaamassa. Esikoista (tyttö) odottaessa en oksentanut kertaakaan, joten oisko toista lajia nyt tulossa. ;)

Ens viikolla eka neuvola, sitä odotellessa.

lis. laskettu aika täsmentyi tasan samaksi, joksi sen itse päättelin, eli 9.11.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76
Sunny sunday jos haluat listalle, laita ikä ym tiedot, samoin kuin etusivulla muiden tiedot. :)

Harmful Onnea kohdunsisäisestä raskaudesta :) onko epäsäännöllinen tai pitkä kierto?

Reine onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Sain tänään postissa naistenpolilta potilaskertomuksen ultrasta, jossa lukee mm: "alkio, jolla pituutta 7,7mm, mikä vastaa 6+5 viikkoa eli aikaa. (Siis oviksesta laskettua raskauden kestoa) Sydämen syke nähdään. Kaikki näyttää hyvältä." :heart:

Miramei ja matkustaja 8+2
 
Menin sitten ostamaan ekat mammapaidat kirpparilta.. Oli niin halvat (1e/kpl) ja uuden veroiset niin en voinut jättää ostamatta, kun ovat niin tyyriitä uutena. Varmaan vasta sitten syksyllä ovat sopivat mutta onpahan jotain valmiina kunhan köllykkä kasvaa..

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! Itse pitäisi vielä viikko malttaa odotella ennen ekaa ultraa..
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Voi kiesus sentään. Tässä sitä yrittää vaan lunkisti olla, mut äsken tuli sellainen repäisykipu vasemman munasarjan kohdalta, että veti minutkin kumaraan. Meni onneksi heti ohi, mut taas alkoi se epävarmuus vaivaamaan. :(
 
Listalle haluavat, laittakaa tietonne muodossa:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala
Ja mielellään punattuna tai muulla näkyvällä värillä.
Tervetuloa mukaan! :flower:

Onko muilla jäätäviä alaselkä- /iskiaskipuja? Mulla välillä istumista haittaa eikä normaalia ollenkaan mulle.
 
On alaselkäkipuja, ei nyt ehkä jäätäviä, mutta istumista ja liikkumista rajoittavia kyllä. Olen päätellyt niiden johtuvan osin siitä, että jumppa ja etenkin pilates ovat jääneet vähemmälle. Selän liikkuvuutta ei siis ole päässyt harjoittamaan. Tiettyjen liikkeiden tekeminen saa aikaan ikäviä muljahduksia ja kramppeja mahassa, ja muutenkin tuntuu kuin kroppa käskisi ottaa rauhallisesti. Toki en aio liikuntaharrastusta telakallekaan laittaa, hyvä kunto auttaa kai synnytyksessäkin, mutta täytyy kysellä lääkäriltä neuvoja...

Kuulemma myös alkuraskaudessa kohdun muodon muuttuminen aiheuttaa paineen tunnetta vatsaan ja selkään...
 

Yhteistyössä