Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

no hei =) täältä myös yksi uusi tulisi kokeilemaan pysyykö joukossa.
eli viimeiset kuukautiset oli 10.2 ja nyt on kierto ollut hieman sekaisin joulukuun alussa olleen keskenmenon takia, sen jälkeen tuli kahdet menkat ja eka varsinainen kierto oli tasan 5viikkoa, ennen kierto ollut normisti 3 ja 1/2 viikkoa. suurinpiirtein sain lasketuksi ajaksi 20.11

eli keskenmeno sattui joulukuun alussa kun oli eka ultra, viikkoja olisi pitänyt olla 13+, mutta pikkuinen oli menehtynyt viikkoa ennen, eli viikoilla 12+ =( ja tosiaan ultrassa syke oli nähty viimeksi viikolla 8. nyt on suuret pelot taas että sama tapahtuu uudestaan, ja vielä kun ei liiemmin raskausoireita ole, etovuutta silloin tällöin aivan pikkusen, lieneekö edes liittyvän asiaan ja vessassa ei joudu ravaamaan ainakaan vielä öisin. kuinka mahdollista että noin voi käydä uudestaan heti perään? kenelläkään tietoa?

20.11/kesäpäivät/29/3./Satks

ja eka neuvola on ensiviikon tiistaina
 
Viimeksi muokattu:
Miramei Kierto on säännöllinen, mutta vähän pitkähkö, 31pvää. Uskon kyllä kaiffarin saaneen alkunsa vähän myöhemmin, kun edellisessä raskaudessa tissikipu alkoi jo viikko ennen menkkoja ja tässä raskaudessa tissit ei ollu kunnolla kipeet vie siihen mennessä ku menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Ensi viikolla otetaan hcg-arvo, jotta nähdään kuinka se nousee. Tää mun edellinen arvo 2463 oli siis tosi hyvä jos toveri on vielä viikon nuorempi! :) Täytyy nyt vaan toivoa, että olisi oikeesti matkassa jotain elävääkin/eläväksi tulevaa.

Mulle saa päivittää uä 18.4.

Laskettu aika muutetaan mahdollisesti ensi ultran jälkeen. Nyt mennään vielä näiden vanhojen viikkojen mukaan, tänään siis 6+2.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76
ISKIAS/SELKÄKIVUT Täällä myös iskias alkanut oireilemaan. Muutenkin kyseinen vaiva aina välillä ilmoittaa itsestään. Ja viime perjantaina kun olin lähes koko päivän jalkojen päällä (en siis istunut koneella, kuten useimmiten työpäiväni) niin alaselkä oli kyllä todella kipeä. Minulla on notkoselkä, josta yritän eroon. Hieman jänskättää nuo mahdolliset selkäkivut, jos/kun tämä raskaus tästä etenee. No, onneksi tuo keskivartalo on muuten hyvässä kunnossa ja voihan niitä syviä lihaksia edelleen tässä vahvistaa.

Tänään ja viime yönä on muuten tullut pari kertaa vasempaan tissiin sellanen pistävä kipu, että kylmät väreet menneet läpi kropan. Siis kipu on ollut todella nopea, pistoksen omainen. Johtuukohan rintavarustuksen kasvusta?
 
Mä unohdin soittaa tänään sinne neuvolaan.. Äää. Pitää huomenna muistaa! Koitetaan siis järkätä mulle VU ekan neuvolakäynnin yhteyteen. En käsitä miten on mahdollista unohtaa, koko viikonlopun jännitin että pääsenkö ultraan..

Mahaa jomottelee taas, liekö jotain kasvukipuja, tuntuu vähän harjoitussupistuksilta mutta ei mun kohtu ole noin iso kun tuo alue missä tuntuu.
 
Äääh... Voiko pahoinvointiin kuolla? :D Ainakin tämä tuntuu siltä että kyllä tälle akalle lähtö tulloo! Iltaa kohti pahenee aina ja sama millaset rannekkeet on käsissä oksennus lentää. Isäntä näppärästi vielä tämän viikon iltavuorossa ja nuita hulluja pitäis jaksoo vielä hoitoo. Kämppä on sen näkönen että tytöt on ollu vapaalla kasvatuksella kun isi on töissä. Ei oikein vessasta tai sängyn pohjalta selviä mihinkään. Hyvä että ruuan nuille saa annettua ilman oksentamista.

Oksennustykki 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Saas nähdä poistunko minäkin täältä kohta :( Tänään kovia menkkajomotuksia ja rusehtavaa vuotoa. Se parin kuukauden takainen kkm sai mut niin säilyisi että menin yksityiselle ultraan. Nyt viikkoja 5+4, ultrassa näkyi kyllä sikiöpussi joka oli hieman liian pieni, ei sikiökaikua, mutta sitähän ei kai välttämättä kuulukaan vielä näkyä. Veri tulee kohdunsuulta, joka on kylläkin kiinni. Eipä ole silti kovin toiveikas olo, eipä auta kuin odotella :(
 
stelliini Toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa. :hug:


Täällä eka neuvola takana päin, isännän kanssa oltiin siellä ja ultrattiinkin vatsan päältä ja kyllä sieltä pikkuinen löyty ja sykekin näkyi, on tämä ihmeellistä :heart: Neuvolassa ne laski 9+1 ja la 27.10. mutta ei se taida pitää paikkaansa kun mun kierto on ollut 40 päivää joten pysyn niin kauan tuossa la 2.11. kunnes tulevissa ultrissaparemmin selviää.. :) Neuvolassa oli ultraaja aluksi näkevinänsä kaksikin, mutta sitten se ei enää löytänyt kun yhden, että kaippa sielä vain yksi on, kun ei kyllä suvussakaan ole kaksosia.. :) No sekin sitten varmistuu tulevaisuudessa, mutta eiköhän sielä yksi ole. :D Että hyvinhän tämä maanantai menikin vaikka aamulla olikin kauhea paniikki päällänsä..

susupala 8+2
 
Tänään oli VU, vauvelin koko vastasi viikkoja 6+5. Mutta minä tyhmä en osaa laskea mikä se laskettu aika nyt sitten olisi... :ashamed: Kaippa kuitenkin siinä vaiheilla kun alunperin laskeskelin..
Huono olo alkanut, ehdin jo iloita että ei tällä kertaa tulisi :mad: Vatsa on myös löysällä ja väsymys vaivaa, tosin tuo pikkunen on sen verran pieni ja heräilee öisin, etten tiedä johtuuko siitä...
 
Maanantaita kaiikille!

stelliini toivotaan että on ihan harmitonta! Tsemppiä!

ViiruP jaksamisia sen inhan pahoivoinnin/oksun kanssa. Mulla auttoi rannekkeet ainakin toistaiseksi, toivon että sulla menis ohi tuo nopsaan. Itse ehdin kärsiä vain viikon verran hirveästä olosta ja olin ihan loppu, nyt helpompi kun on nuo rannekkeet. Töissä otin vähäksi aikaa pois keskipäivällä ja laatta meinas lentää noin puoli tuntia siitä. Äkkiä rannekkeet takas ja nyt on ollu taas ok.

Hei kaikille uusille, ja tervetuloa:wave:

Selkäkipua ei täällä ainakaan ole vielä ollut. Lonkassa kyllä tuntuu ja vihloo välillä, mutta luulen sen olevan muuta kuin raskaudesta johtuvaa. Iskias- ja välilevykivuista kärsineenä tiedän että ei ole herkkua jos selkä kiukuttelee.

Perhe/synnytysvalmennuksesta piti kysyä, vaikka se nyt kovin aikaista onkin. Eli varsinkin aiemmin synnyttäneet, koetteko että noilla valmennuksilla on vielä jotain uutta annettavaa? Mä ajattelin jättää väliin, vaikken niin hirveästi edes muista mitä siellä oli. Turhalta se tuntui jo ekassa raskaudessa..

(.) Eilisilta oli mahtava, käytiin tyttöporukalla syömässä ja naurettiin vatsamme kipeiksi, mulla oli niin hyvä ja normaali olokin että oikein virkisti!
Aamuvirkuksi olen nyt sitten muuttunut, helposti herään 6-7 aikaan vaikka nukkua sais vähän pidemmälle ja normaalisti mulla on todella pahoja vaikeuksia päästä sängytä ylös.
Huomenna pitäis viedä esikoista röntgeniin, sinne ei mulla nyt taida olla asiaa odotushuonetta pidemmälle?

Yksi pahimpia ällötyksen aiheuttajia on tupakka, mikä on sinänsä hassua että vielä muutama viikko sitten itse poltin. Nyt pyrkii oksennus kurkkuun kun haistankin tupakan!

Nyt kyllä väsyttää työpäivän jälkeen niin että ajatuskin pätkii, muutenkin musta on tullut ihan hömelö enkä muista kesken lauseen edes mitä olin sanomassa :)

Mukavaa illanjatkoa kaikille ja hyviä vointeja!
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Onnea Susupala ja Kolmenäiti ultrista. :):flower:

Ms. Moneypenny, en ollut esikoisestakaan missään valmennuksessa, enkä nytkään mene.

Kesäpäivät, nopeita synnytyksiä sulla, mulla meni 11 h 50 min esikon kanssa. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Pakko oli kommentoida tuota synnytysvalmennusta. Siis täällähän sanotaan toisilla kerroilla, että sinne valmennukseen ei tarvitse mennä, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Me kuitenkin mentiin ja ainoa muutos oli uudistettu ja päivitetty synnytysvideo :). Haluaisin käydä tällä kertaa kuuntelemassa aktiivisen synnytyksen luennon. Ekahan meillä syntyi epiduraalilla ja toka kiiruhti luomuna ja vaikka nopea synnytys olikin oli siinä mahtavaa se, että oli ns. koko ajan läsnä. Epiduraali kun pisti mun nupin aivan sekaisin. Samassa paikassa järjestetään myös äitiysjoogaa :).

Huomenna olisi vihdoin tarkoitus varata neuvola. Nuo soittoajat kun on aina kun olen töissä ja huomenna on sitten muuta käyntiä neuvolalla, jos samalla onnistuisi.
 
Kisu3, kävin edellisessä raskaudessa viime marraskuussa (siis siinä keskenmenneessä) Femedassa ja maksoi 87 euroa, gyne oli Matti Mandelin, mukava vanhempi herrasmies :) Toinen yhtä edullinen siellä kuulemma on Fredrika Fårskall (tai jotain sinne päin).

ON: Täällä vuodot ja kivut loppuui kuin seinään! Hyvä niin, mutta vähän kyllä huolettaa se liian pieni sikiöpussi, vaikkei kyse kuulemma ollut kuin millista tai kahdesta. Olikos täällä jollain vastaavaa kokemusta vai luinko jutun jostain muualta että oli ollut liian pieni sikiöpussi ja silti kaikki ollut ok?
 
Voiko sellasen pahoinvointirannekkeen hommata vaikkei pahoinvointi ylly oksenteluun asti?
Mulla on vähän taipumusta siihen että mä en oksenna vaikka miten häjyä tekis. Mutta olot on kyllä ihan kauheet päivittäin. Pidempiä automatkoja en pysty tekeen matkustajana, vaan mun on päästävä ratin taakse.

Iskiaskivuista kärsitään täälläkin. Pelästyin jo tuossa viime viikonlopulla että kesken on menossa kun niin säteili selkään ja oli lisänä kummallinen vatsajomo, mutta vanhat mammaystävät ja oma äiti saivat mun ajatukset pois murehtimisesta, ja uskomaan että kaikki on ihan kohdillaan. Minä en yleensä ole murehtija tai stressaaja tyyppiä ,mutta jotenkin se täällä pyyhkäissyt km-aalto sai omatkin pelot esiin. Onneksi nyt taas luottavaisin mielin tässä raskaudessa. :)
 
Stellini minulla oli ultra viime viikolla. Mun laskujen mukaan oli rv 7+2 mutta ultrassa saatu koko oli 6+4. En tiedä tarkkaa ovulaatioajankohtaa, koska en tikuttanut. Mutta sen tiedän, että tuo 6+4 ei ole mahdollinen. Menemme uusintaultraan tulevana keskiviikkona. Uskon aika vahvasti, että viime ultrassa tapahtui ns. mittausvirhe. Ja sanoi ultraajakin, että pikkusta oli vaikea mitata. Kyse on kumminkin millien osasista ja millinkin heitto tarkoittaa päivää näin pienen kohdalla.
Ja se, että näimme sydämen sykkivän luo uskoa, että kaikki on kohdallamme hyvin. Toivottavasti myös teidän. En haluaisi enää yhtään kuulla huonoja uutisia!!
 
  • Tykkää
Reactions: stellini
Miramei, oviksesta en tiedä, mutta miehen työmatkan vuoksi viimeiset pupuilut siinä raskautumiskierrossa oli kp 14. Sikiöpussi olisi kuulemma saanut olla 1-2 mm isompi, eli onneksi sen suuremmasta heitosta ei ollut kyse. Nyt kotona kun niitä kuvia katsottiin, niin joku piste siellä pussissa on. No, ei auta kuin odottaa, onneksi sentään kipu ja vuoto on ainakin toistaiseksi loppu...
 
  • Tykkää
Reactions: wavee ja tiunti
Ja tosiaan omalla kohdalla en siitä sikiökaiun puuttumisesta niin huolestunut, kun viikkoja kuitenkin vasta nyt 5+4... Rosuliina samaa mietin noista mittauksista että kyllä tosi tarkkaan saa näillä viikoilla mitata, kun kaikki kehitys tuolla vielä niin minimaalisen pientä!
 
Tässä vielä tietoni:
26.11 / Mette83/ 29 / 2./ KOS

Aika moni ryhmäläisistä on käynyt varhaisultrassa, me vielä mietiskellään mennäänkö tässä raskaudessa ollenkaan. Esikoisen kanssa käytiin kun silloin oli niin epätodellinen olo, että todella olisi raskaana. Tällä kertaa oireet ovat olleet selkeämpiä joten ei olla ihan varmoja. Tosin en tiedä pystyykö tässä elämään epätiedossa vielä yli kuukauden..
 

Yhteistyössä