Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*




Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

Meitä on jo 100 odottajaa!

29.10.2013
Miramei / 25v / 1.lapsi / ?

30.10
hampula / 24v / 1.lapsi / TAYS

1.11.2013
Mylvinen / 26v / 1.lapsi / KOS?
hrms / 30v / 1.lapsi / OYS
Aurinkoisia ajatuksia / 33v / 5.lapsi / PHKS
Erika88 / 24v / 3.lapsi / KOKS
KyyneltenHymy / 24v / 2.lapsi / PKKS
Tiukunen / 30v / 3.(6.)lapsi / K-SKS
Mannaa / 19v / 1. lapsi / PKKS
PallukkaAllu / 30v /1 ja 2 lapsi / NKL
uusitunnus / 34v / 6.lapsi / KOS
Häijyli / 33v / 1.lapsi / OYS

2.11.2013
amidala_ / 25v / 2.lapsi / TYKS
MamaAurora / 18v / 1.lapsi / PKKS
murri76 / 36v / 2.lapsi / KOKS
Tia.M / 29v / 2.lapsi / JS

3.11.2013
^minski^ / 31v / 3.lapsi / TYKS
emilia_h / 28v / 1.lapsi / OYS

4.11.2013
PinskuPinsku / 20v / 2.lapsi / TYKS
Sona 82 / 31v / 2.lapsi / TAYS
anskuli79 / 34v / 6.lapsi / KYS

5.11.2013
Harriet81 / 32v / 3.lapsi / HYS
Ms. Moneypenny / 35v / 2.lapsi / TYKS
Ellaris / 32v / 3.lapsi / ?
Resunalle <3 / 26v / 1.lapsi / OYS
Ivory / 31v. / 2.lapsi / ?

6.11.2013
niiskunenä / 27v / 2.lapsi / ?
wavee / 24v / 2.lapsi / KOKS
susupala / 23v / 1.lapsi / SeKS
tytsy85 / 27v / 2.lapsi / LS

7.11.2013
nuppusein / 27 / 2.lapsi / TAYS
Aminohappo / 30v / 3.lapsi / KYS
Tiia91 / 21v / 1.lapsi / JS

8.11.2013
Sandaali / 30v / 1.lapsi / KOS tai NKL
Reine / 34v / 2.lapsi / K-HKS
Booy / 23v / 1.lapsi / PHKS

9.11.2013
tipunen8 / 23v / 2.lapsi / K-SKS

10.11.2013
Tirppana83 / 29v / 2.lapsi / EKKS

11.11.2013
Cassini / 32v / 2.lapsi / TAYS
Sunna / 33v / 2.lapsi / "ulkomaa"
Ana94 / 18v / 1.lapsi / OYS?
siiri35 / 35v / 3.lapsi / TYKS
maimma / 21v / 1.lapsi / TAYS

12.11.2013
Pink85 / 27v / 2.lapsi / SEKS
Shalley / 26v/ 1.lapsi / ?
shantaram / 22v / 2.lapsi / KYS

13.11.2013
Lumine / 33v / 3.lapsi / ?
kolmenäiti79 / 33v / 4.lapsi / TAYS
Poppari / 20v / 1. lapsi / K-SKS
Marrasmassu / 28v / 2.lapsi / LKS
Julyspirit / 28v / 2. lapsi / NKL
sharita / 29v / 2.lapsi / TAYS
Tillinäiti / 35v / 4.lapsi / NKL tai KOS
Kisu3 / 29v / 3.lapsi / KOS

14.11.2013

15.11.2013
zasmin / 22v / 2.lapsi / OYS
flode / 23v / 1.lapsi / PHKS

16.11.2012
Tiiuu1 / 34v / 1.lapsi / KYS
Jepana / 23v / 3.lapsi / ?
Tambers / 39v / 4.lapsi / KPKS

17.11.2013
hensq / 26v / 2.lapsi / SEKS
pupup / 21v / 2.lapsi / TAYS
Hyyppäjäinen / 26v / 2.lapsi / KOKS
070913 / ?v / 3.lapsi / K-SKS
nunnush / 21v / 1.lapsi / JS

18.11.2013
Niinu86 / 26v / 2.lapsi / PKKS
tiunti / 27v / 1. lapsi / JS
Mirkkeli_ / 22v / 2. lapsi / TAYS
Iica / 29v / 2.lapsi / NKL?
Liinanen / 18v / 1.lapsi / TYKS

19.11.2013
miisuliisa / 28v / 4.lapsi / PS
Piitu_83 / 29v / 2.lapsi / KOS/NKL
Aadaz / 21v / 1.lapsi / KOKS
Lila87 / 25v / 3.lapsi / TAYS

20.11.2013
Andrea / 23v. / 1.lapsi / TAYS
kesäpäivät / 29v / 3.lapsi /SatKS
Starhope / 37v. / 1.lapsi / JS
Äiti yhdelle / 22v / 2.lapsi / OYS

21.11.2013

22.11.2013
Kilpi / 26v / 2.lapsi / KYS
luna_82 / 31v / 1.lapsi / TAYS

23.11.2013
Hempukkainen/ 27v / 1.lapsi / KOKS
Sini1975 / 37v / 3.lapsi / ulkomaat

24.11.2013
Susimieli / 24v / 2.lapsi / K-SK
Veluwe / 32v / 3.lapsi / ??
auroora-78 / ?v / 1.lapsi / LKS
Miina_88 / 25v / 1.lapsi / EKKS
Anna_bella / 30v. / 1.lapsi / HYS

25.11.2013

26.11.2013
Mette83 / 29v / 2.lapsi / KOS
Lumina35 / 35v / 2.lapsi / SEKS

27.11.2013
Joosukka / 32v / 5.lapsi / HYS

28.11.2013
Laurushka / 22v / 1.lapsi / NKL
minttu-82 / 31v / 4.lapsi / K-PKS
neitoinen / 30v / 6.lapsi / KOS
Boyan / 30v / 3. / Jorvi
heleena-83 / 30v / 4.lapsi / KOS
jn / 32v / 1.lapsi / TAYS
Twinflower / 34v / 1.lapsi / TAYS
Pilvilinna74 / 38v / 5.lapsi / K-HKS

29.11.2013

30.11.2013
nipsu83 / 29v / 2.lapsi / OYS
Torvelo / 31v / 4.lapsi / TYKS
nelly83 / 30v / 3.lapsi / JS



Tulossa: (täytetään sitä mukaa kun aletaan saada neuvola-aikoja yms)
12.3 Sona82 N
13.3 murri76 VU
14.3 Kyyneltenhymy VU
15.3 Kyyneltenhymy N / Miramei VU
19.3 Rosuliina VU / PinskuPinsku VU / Nuppusein N / Booy N
20.3 ViiruP VU / Marrasmassu VU / Aurinkoisia ajatuksia N
21.3 Sandaali VU / aarresaari VU
22.3 Kisu3 N /Reine VU / flode VU / Cassini VU
25.3 susupala N / kolmenäiti79 VU / Sandaali N / Harmful VU&N
26.3 tipunen8 N / wavee N
27.3 amidala_ N / miisuliisa VU / Lumine VU / Tirppana83
28.3 mommytobe? N / aarresaari N
1.4 PinskuPinsku N
2.4 murri76 N / Hyyppäjäinen VU / Aadaz N / Äiti yhdelle VU / Niinu86 VU
3.4 Ivory N&VU / Resunalle <3 N / Tiukunen N&VU / Erika88 N / Poppari VU&N / maimma N
4.4 Reine N / flode N / Booy NL / Aurinkoisia ajatuksia NL
5.4 Mirkkeli_ N / Pinskupinsku N / Reine NL
7.4 Kilpi VU
8.4 Miramei N / ellaris N / Rosuliina N / pupup N / Andrea N / Stelliini VU / Niinu86 N / Starhope VU
9.4 sharita N / Ms. Moneypenny N / Aminohappo N / shantaram VU / Anna_bella VU
10.4 Miina_88 VU / Starhope N / luna_82 N
11.4 hensq N / Häijyli N / Iica VU / Twinflower VU / Booy NL
13.4 Miramei NP
15.4 Marrasmassu N / Tiunti N / Äiti yhdelle N / Anna_bella N / Iica N / jn VU
16.4 Veluwe VU / Hyyppäjäinen N / siiri35 N / Twinflower N / Laurushka N / Ollakkovai VU / murri76 NP / Erika88 NP / Tirppana NP
17.4 nelly83 VU / jn N
18.4 Harmful VU / Nuppusein NL / susupala NP / Mannaa NP
19.4 Piitu_83 N / hampula NP
22.4 Kyyteltenhymy NP / Aurinkoisia ajatuksia NP / Nuppusein NP / Ollakovai...? N / wavee NP / Ms. MoneyPenny NP / Booy NP / Tiukunen N&U
23.4 Susimieli N&VU / Miina_88 N / hampula NL
24.4 Sona82 NP / Veluwe N / Kisu3 NP / Lumina N / PallukkaAllu NP
25.4 Kilpi N / uusitunnus NP
26.4 Häijyli NP / Aminohappo NP
29.4 Kisu3 NP / maimma NP / minttu N
30.4 Sandaali N
2.5 murri76 N / Reine NP
3.5 sharita NP /maimma NL / Aadaz NP? / Pipopoppari NP / Hyyppäjäinen NP
6.5 Mirkkeli_ NP / Miramei N&NL / Andrea N / 070913 NP / Niinu86 NP / Tiunti NP / nelly N / Liinanen NP
7.5 Sona NL / Ms. Moneypenny N / Andrea NP / luna NP
8.5 susupala NL / Aminohappo NL / Miramei YU / Iica NP
10.5 Äiti yhdelle NP / Siiri NP / Anna_bella NP
13.5 hensq NP / Twinflower NL
15.5 luna NL / Mirkkeli_ NL / Tiunti NL / Hempukkainen NP
16.5 Häijyli NL / Anna_bella NL / Marrasmassu N&NL / Anna_bella N
17.5 Kyyneltenhymy N / nelly NP
20.5 Aadaz NL / PallukkaAllu N / jn NP / Twinflower NP
24.5 Sini NP
25.5 Iica NL
27.5 jn NL
28.5 minttu N
4.6 Sandaali N
17.6 Erika RU / hampula RU
19.6 Miramei RU / murri RU
20.6 Booy RU / Häijyli RU
24.6 Sona RU
27.6 susupala RU / Sandaali RU?
10.7 nelly RU

Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri), S = Sokerirasitus, YU=ultra

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Salaiseen Facebook-ryhmään haluavat:
Yksityisviesti kaksplussassa Sona82lle tai waveelle.
Viestiin SUORA LINKKI omaan profiiliin.

* Menetyksen kohdanneet * :hug:
KULTAPIENI89
Miini91
Daisy D.
Teamkaksoset
Niiskunenä
Piippariina
vauvaunelmia
Tattis
coffeeBreak
Minnah88
minichili
PinskuPinsku (toinen kaksosista)
InLove_
Harmful
Rosuliina
Ollakkovai..?
aarresaari

Edelliset ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2243609-marraskuun-masuasukit-2013-helmi-maaliskuussa/

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiunti
Haluan tietää sukupuolen ja kaikki mahdolliset vammat etukäteen, että osaan varautua. Oli hirveää saada vasta synnytyksessä tietää, ettei tulekaan toivomaani esikoistyttöä (hirveää siksi, että nyt murehdin loppuikäni, kuinka ensimmäinen ajatukseni oman lapseni nähdessäni oli, että hitto sillä on pallit). Oli myös raskasta odottaa synnytykseen asti, onko lapsella kromosomipoikkeavuus, koska turvotusta oli, mutta viikot menivät liian pitkiksi, eikä verikokeen tulosta voinut verrata ultran tuloksiin sitä vertailulukua varten.

Minulla ovat alun oireet hävinneet aina ehkä pariksi viikoksi ja sitten viikolta 8 (suurin piirtein) alkanut kunnon voimakkaat ja elämää rajoittavat oireet.
 
Me taas ei haluta tietää sukupuolta. Meillä on kaksi tyttöä ja yksi poika. Jännitetään loppuun asti kumpi tulee. Ennen ei ultrissa kerrotukaan sukupuolta. Pojan kohdalla kysyttiin halutaanko tietää, mutta päätettiin että ei, kun ei sillä meille ole väliä ja meistä on kiva jännätä loppuun asti.

Mun huonovointisuus vaan pahenee. Tänään olen saanut alas ananasta purkillisen ja puolikkaan porkkanan, juomaksi käy vain vesi. Oisko vinkkejä miten pärjätä tämän huonon olon kanssa? tai mitä te syötte kun kaikki kuvottaa? En muista että aiemmissa raskauksissa oisin voinut näin huonosti.
 
Mä aloin ihan liian aikaisin juhlimaan tätä olottomuutta, johan tänään sitten olot tuli autossa kyytiläisenä ja ruokakaupassa :p oksetus ja heikotus. voi vaikuttaa toki sekin, että olin viime yön yövuorossa ja rytmi ihan eri kuin normaali (teen tosi harvoin öitä).

Syödä voin mitä vaan, mutta ei tee mieli samoja asioita kuin ennen. Karkeistakin jos jotain pitää syödä niin haluan lakuja, yleensä en ikinäkoskaan osta noita tavallisia lakuja missä ei ole mitään sisälläkään :p

Hauskaa tämä :)

Jee jos joulukuisiakin jo on, me ollaan koko ajan astetta lähempänä syksyä.. ajattelee malttamaton :heart:

Tiunti 6+3
 
Mulle voi päivittää seuraavat tiedot:

la 27.11./38 v./3. lapsi/PKKS Tulikohan toi väri nyt oikein?

Wuhuu, olen joukon vanhin, ihan jo mummoiässä -kaverini äiti tuli tämän ikäisenä ensimmäisen kerran isoäidiksi:whistle: Puolustelen asiaa sillä, että aloitin nämä lisääntymisjutut vasta 3-kymppisenä..

Itse haluaisin tietää sukupuolen, elättelen toiveita pikku prinsessasta, kun poikia on jo kaksi -en kyllä valita, vaikka poika tästäkin paljastuisi. Ihana olisi kyllä päästä ostamaan jotain tyttöjuttuja..
 
Tervetuloa kaikki uudet mammat! :)

Täällä vallitsee ihan järkyttävä väsymys, eikä auta yhtään että tyttö herättää joka aamu kello 6. :headwall:

Sukupuoli halutaan tietää etukäteen, jos vauva haluaa vaan paljastaa :)

En yritä edes kirjottaa enenmpää, nyt ei ajatus kulje yhtään :headwall:

Viikot poksuu, 6+0 tänään.
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Sukupuoli halutaan tietää jos vaan näkyy. Edellisissä raskauksissa ei näkynyt kummastakaan rakenneultrassa, pitivät jalat ristissä! :D Onneksi ultria on perussairauteni takia vielä senkin jälkeen 2-4, joten eiköhän se jossain vaiheessa näy.

Sain esikoisen 31-vuotiaana, toisen 32-vuotiaana ja tämän kolmannen syntyessä olen 34v. Sitten on lapsiluku ehdottomasti täynnä! :) On mukavan pienet ikäerot lapsilla. Ja ikää alkaa olla meillä vanhemmilla jo sen verran ettei olla haluttu viivytellä, muutenkin hoitoja on tarvittu kahden kohdalla että on raskaus alkanut. Millainen lapsiluku muilla toiveissa?

Lumine 7+0
 
Tervetuloa uusille mammoille ja Iltaa kaikille! :)

Onnittelut Lumine hyvistä ultrauutisista.:):flower:

Tuosta iästä, esikoisen sain 34-vuotiaana ja nyt ehtinen täyttää 37. Ja mikäli miestä oikein luin, lisää saa tulla, jos on tullakseen. Mutta emme enää tietoisesti Yritä. :)

Jossain vaiheessa se biologinen kello kuitenkin hidastuu...

On: Tisutkin näyttää ottavan viimein osaa raskauteen, alkuillasta polttava, pistelevä, kihelmöinti alkoi, niin kuin silloin, kun maito nousee. Hyvä tytöt, hieman hitaasti ilmeisesti syttyvät ajatukseen! ;)

Lisäys vielä, olen muuttanut mieleni sen suhteen, haluanko tietää sukupuolen. Meillä on niin älyttömästi tyttöjen vaatteita, että jos poika varmuudella olisi tulossa, niin pystyisi nopeammin pistämään liikoja eteenpäin. Mut eihän se varmuudella tietenkään välttämättä ultrassa näy .
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan, munkin tiedot voi lisätä 27.11/ HYS/ 5.lapsi/ 32-v

Sukupuolesta haluan ihan ehdottomasti tietää kumpi on tulossa (tai tuleeko kumpikin ;) ) Salaa toivon tyttöä, kun nimi on ollut valmiina jo joitain vuosia. Pojan suhteen joutuisin miettimään, mutta pojan osalta olis kaikki valmiina :)

).( Ei raskausoirteen raskausoiretta, paitsi hirvee vimma siivota :) epänormaali tila mulle :) Neuvolaa varmaan soittelen joskus enskuun alussa. Ei raaski viellä sen suhteen hötkyillä, mutta raskausvaatetta oon jo ostanut =D (oisin ostanut jokatapauksessa valmiiksi, kun tän suuntasia suunnitelmia ollut kuitenkin).

Joosukka ja Joku 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Hei kaikille!

Mä oon täällä käyny lueskelemassa mutten oo uskaltanu kirjottaa:)
Miramei tän mulle vinkkasi:)

Mutta siis vähän tässä vielä jännitän varhaisultraa, se on ensi viikon perjantaina. Tänään on 5+4 (ovulaatiosta laskettuna).

Plussan testasin ekan kerran 12.3. dpo 10 ja siitä sitten alkoikin aikamoinen testausrumba. Nyt viime lauantaina testasin digillä 3+ ja sen jälkeen oon saanut testailun vähän rauhotettua:)

Taustasta sen verran että ensimmäinen lapsi olisi kyseesssä ja takana on kesän lopusta asti lapsettomuushoitoja, ongelmana mun pco ja siten se etten ovuloi luonnostaan. Aluks kokeiltiin terolut-kuureja, sitten clomifenia, sitten anazolia ja tän plussan taustalla on anazol+puregon+pregnyl ja nyt lugesteron.

Oon superonnelllinen, mutta takaraivossa jäytää ajatus että mitä jos varhaisultrassa tulee huonoja uutisia.

Oireitakin jo vähän tullut, muutamana päivänä ollut etova olo mutta se on painottunut iltaan. Toisaalta ootin kauheesti oireita että tää tuntus todemmalta jotenkin, mutta on tää vähän pelottavaakin jos nää olot tästä viä kauheesti kehittyy pahempaan:)
 
luna ihanaa, että uskaltauduit, lämpimästi tervetuloa! :heart: Laita heti tietoja, kun haluat, niin lisään sut listalle :) Hyvin se menee!
..Vaikka itse ressaan myös samaisesta aiheesta, kun taustalla se kkm viime vuodelta.

Miramei & kyytiläinen 8+4
 
Ultrassa käyty ja pikkuinen oli kasvanut just sen verran kun viime viikosta pitikin:) Mitta tosin ei edelleenkään vastaa todennäköistä hedelmöitymisajankohtaa, mutta ultraaja sanoi, että siitä ei tarvitse huolestua. Kyllä se tarkentuu sitten np-ultrassa.
Taidan nyt alkaa nauttia tästä lähes oireettomasta olotilasta!! Ainakin niin kauan kuin sitä kestää.

Ajatelkaa, että marraskuussa tänne kylmään pohjoseen syntyy yli 80 uutta pikkuihmistä!!

Rosuliina ja pikku-Mutikka 8+3 (ultra 7+5)
 
Rosuliina onnea! :heart: Ja syntyy varmaan enemmänki ku varmaan aikalailla murto-osa odottajista on tällä meidän palstalla ;) Mullaki heittää 4 päivää, jos laskee menkoista (neuvolan mukaan oli ensin la 29.10) , mutta koska tiedän oviksen 100%-varmasti niin oon lisäny sen 4 päivää heti alkuunsa ja lisätty se on myös neuvolan papereihin mun ajanvarauksen yhteydessä..ja se 8+4 vastaa myös ultran antamaa kokoa.
 
Onnea hyvistä ultra -uutisista! :flower:

Täällä jännätään jo nyt ensviikon neuvolaa ja ultraa ihan hirmusesti! :heart:
Kumpa kaikki olisi hyvin ja voisi iloita taas himpan enemän! :) Tosin takaraivossa on hyvä fiilis ja tuntuu et kaikki on hyvin vaikka ei pahemmin oireita olekaan, toivotaan että pitää paikkansa. :)

Poppari 7+0 :heart:
 
Hurjaa että Lumine olitte kädetkin jo nähneet ultrassa! Vitsit, mulla on ultra 9+2, mahtaakohan neuvolan laitteella saada kuin tarkkaa kuvaa.. :)

sukupuoli aikeissa on kysyä jos kerkiävät katsomaan rakenneultrassa ja jos tenava näyttää :)

lapsiluku saa meillä tän jälkeen pysyä kahtena useamman vuoden, katsoo sit halutaanko "iltatähti" vielä joskus. Tai mistä sen tietää mitä elämä tuo tullessaan. ;)
Meillä raskaudet on saaneet alkunsa aika helposti, joten täyttt olla synnytyksen jälkeen tarkkana ehkäisyn kanssa..

Väsyttää ja pahaolo on herkästi.. Hohhoijaa, eiköhän nää tästä pahene vielä :D

Susimieli ja kuopus 5+3
 
Mä tuun tänne nut omanapailemaan ja purkamaan omia ajatuksia tämän raskauden suhteen :) Pahoittelut. Mutta ensiksi Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saanneille!

Jostain syystä minua pelottaa, että on kaksoisraskaus. Siis sen verran paljon, että olen funtisnut jo ihan kaikkea mahdollista jos näin on. Tottakai olen asiaa ajatellut kaikissa raskauksissa (koska yksi kaksosraskaus on ollut), mutta enemmänkin niin, että mitä jos tai olisipa hassua. Tänään kuitenkin epähuomiossa miehelle kommentoin (ja kauhistui) "Sitten kun nämä syntyvät niin..." ja teidän olisi pitänyt nähdä hänen ilme :D Sen verran pakko kertoa taustaa, että osaan välillä kertoa tulevia tapahtumia jne. joka on koko perheen tiedossa, joten tuosta syystä (ja syystä, että ukolle myös kerroin ajatukset, jos näin käy) tuo kaks lahkeinen varmaan oli kakkahalvauksen partaalla, kun pelkää, että olen fiiliksieni kanssa oikeassa.

En siis varsinaisesti ajattele, että odottaisin kaksosia, vaan enemmänkin, että mun tuurilla näin kuitenkin käy, koska tarkoitus on keskeytyksettä jatkaa opintoja, raskaudesta ja synnytyksestä huolimatta..toinen vaihtoehto on koliikkilapsi =D jolloin opiskelu vaikeutuu tai vaatii enemmän sumplimista :)

No mutta, on aika varhaista murehtia näistä tässävaiheessa, kun pitäisi ensiksi saada se 12 viikkoa täyteen, jotta voi huokaista hieman :)

Joosukka ja joku 5+1 (kun vuorokausikin vaihtui jo)
 
Rosuliina ja Lumine onnea ihanista hyvistä ultrakuulumisista! :kiss:

Sukupuolta kysytään, mies on aina toivonut että saisi poika lapsen.. eli sitä hän odottaa mutta lupasi ettei pettyisi vaikka tyttö tulisi :D Minä jotenkin vierastan ajatusta pojasta kun on nyt 4-vuotta elänyt tuon prinsessa ruususen kanssa. Siis ajatus tyttövauvasta olisi minulle kovin lämmittävä.. :heart: Mutta sitten taas toisaalta olisihan se kiva jos olis poikakin.. En osaa päättää eli minä tulen olemaan ihan yhtälailla onnellinen olipahan siellä sitten kumpi tahansa. :)

Täällä väsymys ja kiukku on edelleen aika hallitsevaa, etenkin illalla kun väsymys alkaa olla jo sietämätöntä. Eilen menin normaalia aikaisemmin nukkumaan ja nyt onkin yllättävän virkeä olo. Mies on tullut nyt niin myöhään aina töistä että en ole sen takia malttanut vielä yhdeksän aikaan mennä sänkyyn, kun sitten ei nähtäis ollenkaan. : /
Mulla etenkin iltaturvotus mahassa on tosi huomattava kun normaalisti mulla ei mahaa ole.. Nyt tosin on alkanut ajoittain päivälläkin pöhöämään että saapa nähdä kauanko kestää piilossa tuolla koulussa. Onneksi meillä alkaa pian "kesäloma" ja harjoittelu jakso niin pääsee karkuun.

Niinu & itiö 6+3
 
Onnea hyvistä ultrauksista -itse edelleen jahkaan, mennäkö vai ei. Alavatsaa kyllä jomottelee toiselta puolelta vähän väliä, että olen alkanut miettiä, onko kaikki kohdallaan vai ei. Enkä yhtään muista, että jomotteliko aikaisemmissa alkuraskauksissa. Mietin, et jos soittais nlaan ja kysyis terkkarin mielipidettä -soittoaika on vaan keskellä päivää, ja vaikka mulla on oma työhuone, niin työkaverit hiippailee koko ajan tässä lähistöllä ja oven kiinni laittamista pidetään epäkohteliaisuutena, vaikka itse se esimies olenkin:attn:

kaksosraskauksista, jännä, ei ole koskaan tullut mieleenkään, että voisi saada kaksoset, olishan se melkoinen ylläri. Suvussa on jonkin verran kaksosia, mutta omassa perheessä siis ei. Kaverini kyllä sai kaksoset, vaikkei kummakaan suvussa ollut aikaisemmin kaksosia esiintynyt.

vanha tuttu raskausoire on muuten ilmaantunut eli mies ja kaikki mitän hän tekee tai sanoo tai jättää tekemättä tai sanomatta ärsyttää -ja ärsyttää itseä, kun toinen ärsyttää:LOL:
 
Lapsiluvusta: Täällä toivotaan kolmea lasta. Nyt ajatuksissa on, että jos kaikki menee hyvin ja tämä eka syntyy marraskuussa, tokaa voisi alkaa tekemään siitä parin vuoden päästä, mutta senhän näkee sitten millaista elo vauvan kanssa on ja koska tuntuu hyvältä alkaa yrittää toista. Nuorena ajattelin aina, etten varmaan esim. yli 35-vuotiaana haluaisi lapsia, mutta kun elämä on mennyt näin että ryhdyin lisääntymispuuhiin vasta 30-vuotiaana, nyt ei tuntuisi mitenkään ihmeelliseltä ajatus saada vauva vielä lähempänä neljääkymppiä.

Täälläkin on oireet, etenkin rintojen arkuus ja väsymys, nyt vähän helpottaneet. Tavallaan olisin ehkä rauhallisemmin mielin, jos eivät olisi helpottaneet. Odottelen mahdollista pahoinvointia ja muuta alkavaksi.

Anna_bella 5+3
 

Yhteistyössä