Marraskuun masuasukit 2013 *lokakuussa*

Chilipep, eilen kävin neuvolassa ja oli puhetta supistuskivuista. Neuvolatäti oli sitä mieltä, että supistusten kipu kasvaa hiljalleen.

Nämä viimeiset päivät on aika jännittäviä aikoja, kun jatkuvasti kuulostelee omaa oloaan ja tuntemuksiaan ja samalla miettii, että tarkoittaisikohan tämä jo sitä, että synnytys alkaa olla käsillä. Heti, kun kropassa tuntuu erilaiselta tai on mieleltään erilaisessa tilassa kuin edellisenä päivänä, alkaa arvuutella milloin alkaisi tapahtua tosissaan:D

Masuasukille on tullut eri puolilta toiveita siitä, että huomenna eli 25.10. olisi hyvä päivä syntyä. Silloin vauvalla olisi sama syntymäpäivä kuin omalla isoisälläni. Työkaverinikin mukaan se olisi hyvä päivä syntyä, koska hänen esikoisensa on syntynyt kyseisenä päivänä. Lisäksi miehen työkiireet helpottavat tänään ja vauva on hänen puolestaan tervetullut koska vain tämän päivän jälkeen. Katsotaan onko vauva kuunnellut toiveita:D

lumililja88 39+2
 
Sateista torstaita!!

Hyvä syy sytytellä taas kynttilöitä ja löhötä sohvalla :)

Neuvolassa käyty ja kaikki oli ok!! Huomenna klo: 9.30 meno äippäpolille katsomaan miten päin se poika tällä kertaa tuolla mahassa asustelee! Yöllä oli taas sellaset jytinät että pelkäsin jo, että se käänty takas perätilaan.. Neuvolassa epäili sen olevan rt:ssä mutta ei uskaltanu varmaksi sanoa!! Huomenna siis saattaa olla myös se käynnistys mahdollista!! En osaa sitä edes oikein jännittää, ei vissiin oikein vielä ymmärrä että kohta me saadaan vauva <3 Olo on ollut kuitenki suht hyvä koko ajan ja mitään suurempia supituskippuja tai muutakaan ei ole ollut, niin ei osaa oikein ajatella että kohta pitäis synnyttää :D Vaikka mahtaa se todellisuus sitte iskeä jos käynnistys lähtee etenemään :)

Hui!! Huomista siis vähän odotellen, että mitä tehdään :)

Resunalle <3 ja möhkis 37+5
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
Oikein paljon onnea Tirpsille!!! :heart:

Nyt tulee sekavaa tekstiä, koska olo on taas mikä on... Koittakaa kestää :D


Viime viikon perjantaina kävin siellä äitipolilla ja pikkusissillä vaikutti olevan kaikki hyvin. :saint: Puolisen tuntia seurattiin tilannetta alkuun käyrillä, jonka jälkeen lääkäri ultras ja tutkittiin kaikki virtaukset yms. Rauhallisella päällä oli pikkunen, hoitaja joutu herätteleen, että saatiin kunnon käyrää. Sykkeet oli aika tasasesti 120-140. Vaavi on vain pieni kooltaan ja nyt seurataankin vain, että painoa tulee lisää eli joka viikko pitää käydä äitipolilla. Aikaisemmin kävin parin viikon välein täällä neuvolassa. Joku puhuikin ettei nuo painoarviot ole kovin tarkkoja, mutta täällä nuo painoarviot on joka kerta tehty ultraamalla ei käsikopelolla ja nytkin samalla kertaa painoarvion teki ensin th, sitten erikoislääkäri ja kolmannen kerran äitipolilla lääkäri ja heitto oli 50g. Viikon päästä ollaan täysaikasia ja lääkäri sanoikin äippäpolilla viime perjantaina, että jos painoa ei ole siihen mennessä tullut odotetusti voidaan käynnistää synnytys. Osittain sitä ihan vähän salaa toivonkin.. tämä olotila on ihan kamala!!!!! Tietenkin vauvan on masussa vielä parempi olla, mutta jos kasvua ei ole tapahtunut, turhaan se sielä mahassa sinnittelee. Tuntuu ettei vaan jaksa enää. Kukaan ei voi edes ymmärtää jos ei ole tämmöstä kokenut (hyperemeesi)... huhu. Tämä vie kaiken elämän ilon ja nyt kun lumi suli pois ja sataa vain vettä, on niin masentunut olokin. Tämä ei ole vain pientä pahoinvointia tai kuvottavaa oloa. Tänään taas aloin oksentamaan aamu 6 jälkeen.. eihän tässä olekkaan tullut oksennettua ko pääsiäisestä asti joka päivä. Välillä oksennan verta. Öisin ei saa nukuttua kaikilta kivuilta ja henki on todella ahtaalla. Tämän takia tulee migreeni, joka ei lähe pois ja vähäisetkin askeleet kovettaa mahan samantien, paineen tunnetta on alapäässä tuntunut jo tovin. Nyt on viikon pari ollut sellaista menkkamaista jomotusta, varsinkin selän puolella polttelee. Supistuksia?? Asiaa ei auta yhtään se, että liukastuin alkuviikosta niin että tein spagaatin ja kaaduin miehen tytön sängyn päädyn päälle ja toinen jalka revähti tms.. joka tapauksessa kävely on aika hankalaa : / Ei mua nuo liitoskivut tai muut vaivat haittaa, kunhan tämä oksentaminen ja huono olo vaan helpottais. Kaikki jää tekemättä, koska huono olo vie kaikki ajatukset eikä pysty keskittyä oikein mihinkään. Tännekkään en ole kyennyt kirjoittamaan, vaikka monesti olen meinannut. Huomenna siis 24.10 äitipoli, näkee taas pikkuisen :heart:


Nyt tuli taas vain omia kuulumisia.. pakko taas lähtiä koneelta pois. Ei pysty istua kauempaa.. pyörryttää. Toivotan kaikille hyviä vointeja!!!! :wave:
 
Miramei: Painoarvio oli 2023g eli kyllähän tässä vielä on aikaa sitä painoa kerätä! En ole itse huolissani tuosta painosta, en sitte ymmärrä miksi kaikki hoitajat ja lääkärit niin huolissaan ovat. Me molemmat ollaan synnytty pari viikkoa etuajassa, minä painoin 3,2kg ja mies 3,3kg eli ei hirveän suuria olla mekään oltu. Hyvä vain, että ovat tarkkoja ja huolehtivat :) Jos jokin olisikin vialla niin ei ainakaan kaduta!

carmel: Paljon kiitoksia!! :)
 
Ihanalta kuulosti Tirpsin synnytys, todella nopeaa toimintaa vesien menosta. Varmasti saattoi olla kivuliasta kun paikat nopeasti aukee, se on useimmiten todella tuskaa, mutta vedestä oli ilmeisesti apua..hienoa kuulla että kaikki meni hyvin ja Onnea vielä heidän koko perheelle pikkuisesta!!!!

Meille muille jaksuja vauva masun kanssa, pian meiläkin on pikkuiset sylissä ;)
Toivotan nyt kaikille jo valmiiksi onnea tulevaan koitokseen...ei koskaan tiedä kuka saa seuraavaksi vauvan ... ;)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Tirpsille onnittelut pienokaisesta! =)

Henuliinille paljon tsemppiä ja voimia raskauteen! :heart:

Täällä sitä edelleen ollaan jakautumattomana, nyt on rv 38+1. Toissayönä olin jo ihan varma, että nyt tulee lähtö synnärille, koska tuli ensimmäistä kertaa ihan kunnon supistuksia niin paljon, että en pystynyt edes nukkumaan kuin vasta aamuyöstä, jolloin tilanne rauhoittui. Sen jälkeen on ollut vaan sellaista jomottavaa oloa alavatsassa, mutta ei kunnon supistuksia. Että mielenkiinnolla odotan, miten tämä loppuaika menee... Olis kyllä ihan kätevää, jos vauva syntyis viikonloppuna lapsenvahtimisen kannalta, koska meillä ei kummallakaan ole täällä sukulaisia lähimaillakaan, jotka vois huolehtia nuorimmaisesta. Tosin isoveljet kyllä pystyvät huolehtimaan hänestä jo hyvin, koska on jo 4-vuotias, mutta olis se ihan kiva, että isoveljet pääsisivät menemään harrastuksiinsa, vaikka vauva onkin syntymässä. Ja kun eihän sitä koskaan tiedä, miten kauan synnytys kestää! Sen vuoksi oonkin sopinut yhden ystävän kanssa, jonka mies on koti-isänä, että nuorimmainen voi mennä sinne tarvittaessa synnytyksen ajaksi. Mummolla ja vaarilla kestää kuitenkin useampi tunti tulla tänne meille, vaikka lähtisivätkin heti hälytyksen saatuaan.

Kohta käyn nukkumaan ja toivon taas, että jotain alkais tapahtua, niin kuin te kaikki! Samassa veneessä ollaan, harmi ettei teitä voi tavata, asutte vissiin kaikki kaukana Keski-Pohjanmaalta?
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Tänään paukkus viikot, oiskos tää nyt se vika viikko? :whistle: Poika synty 40+3, 40+2 käynnisty jo synnytys.. Nytku ajattelee et kävis samallalailla, alkaa hirvittään et aika loppuu kesken :D

Onko sulle tullu murri olo että viet isommalta lapselta sen lapsenaolon? Tuntuu että pojasta tulee niin iso kun tulee toinen perheeseen. Ja mua pelottaa jo se, ettei oo enään samallalailla aikaa olla pojan kanssa. Pian on kaks jolle jakaa huomio ja rakkaus, miten sä ehit joka paikkaan. Onneks asioilla on tapana järjestyä! :)

Jokos näillä viikoilla saa alkaa turvottaan ja paljon? Katoin et +2kg tullu painoa tälläviikolla, viikolla jollon oon erityisesti kahtonu mitä oon suuhuni laittanu! Varmaan liikaa suolaa ollu ruuassa. Eilen aamulla puntari näytti +3kg, et pelkkää turvotusta oli se kilo.

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 39+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76
Tambers kaikki ollaan kyllä samassa veneessä, mutta en usko, että kaikki odottavat jo tosissaan, että alkais tapahtua.. Loppukuulaisilla kaikilla ei ole edes 35 raskausviikkoa kasassa.. Itse aloin toivoa synnytystä vasta tällä kuluvalla viikolla, vaikka toki ajattelin jo 38+ ettei haittais vaikka käynnistyis. Luin, että tilastollisesti harva saa vauvansa (luonnollisin keinoin) vielä 38+0-38+6 viikolla, vaikka vauva lasketaankin ihan normaaliaikaiseksi. Luin myös että valtaosa vauvoista syntyy 39+2 - 40+5 viikoilla. Siksipä sitä jo toivookin syntyväksi ja mieluiten luomusti käynnistyväksi :)

Miramei&Vaava 39+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76
Kyyneltenhymy, en osaa sanoa tuosta lapsenaolon viennistä. Uusi tilannehan tämä on sekä sulla, että mulla. Tietenkin Kittana kun on jo vanhempi lapsi, läpi käy muutosta meidän vanhempien kanssa. Ja joudumme hieman kohtelemaan häntä isona tyttönä. Yksi muutos joka tapahtui, oli pinniksestä laitapetiin siirtyminen, josta Kittana oli enemmän kuin riemuissaan. Hän oli jo niin iso tyttö. :)
Mutta se on tietenkin eri asia, sitten kun Piipero syntyy. Kittana on nyt aina ollut neuvola-kerroilla mukana, kuuntelemassa kun äidin masussa on juna. Ja raskaus-kirjoistakin osoittaa kuvia kun vauva masussa. Eli pyrimme kertomaan tilanteesta koko ajan hänelle.

Alkuun varmasti helpottaa isin kotona olo. Kittana saa hänen huomionsa etupäässä. Luulen, että tekee molemmille hyvää, ja lujittaa heidän tunnesidettään. Ja sehän ei ole minulta tai Piiperolta pois kuitenkaan. Ja isi ja Kittana sitten yhdessä hoivaavat minua ja Piiperoa tarpeen mukaan ja touhuavat muuten omiaan. Kittana tykkää muutenkin olla avuksi arjessa, niin uskoisin, että pitää myös Piiperon hoivaamisesta.

Mutta sitten kun arki palaa, niin se osuus on mullekin vielä täys mysteeri. Kai yritän kohdella molempia äidin " vauvoina", toinen vaan on jo isompi ja osaa enemmän asioita. Ja opettaa sitten myöhemmin kaiken maailman koiruudet pikkusiskolle! :D

Voi kun olisikin se viisaus ennakkoon miten toimia, mut kantapään kautta taitaa tämäkin mennä. :)

Henuliinille paljon jaksuja, toivottavasti asiat järjestyvät pikimmiten, ja olosi helpottuisi. :hug:

murri76 ja Piipero 38+6
 
Viimeksi muokattu:
Kelasin tota Kyyneltenhymyn kysymystä vielä. Ja sitä pitäis kyllä kysyä niiltä, joilla jo on se pari lasta ennestään, että miten pystyy, ja ehtii jakamaan sitä Rakkautta ja huomiota arjessa tasapuolisesti.

Arjessa kuitenkin tulee päivittäin ja useita kertoja, se tilanne, että joutuu päättämään sen tärkeysjärjestyksen lasten välillä, niin hoidossa kuin huomiossa. Kaipa siitä jotain apua on tulevassa arjessa, että olen yrittänyt Kittanaa opettaa jo ennestään malttaamaan, odottamaan vuoroaan, ja että kaikki ei tapahdu Heti. Parempihan se isomman on omaksua, kun pieni ei kuitenkaan sitä asiaa ymmärrä. Mut tilanteethan sen kuiteen sanelee...

Sori tämä puunjuuri-tason filosofointi, mut piti vaan purkaa, kun jäi vaivaamaan. :) :headwall:.
 
Eihän se ihan mennyt niinku oltiin aalteltu.. Siis se meidän äippäpolilla käynti...

9.30 oli aika lääkärille (joku vanhempi mieslääkäri) katto mun sokerimittaus kortin ja totes että nämähän on hyvät arvot. Uus aika 4.11. Kiitos ja näkemiin....

Me oltiin että: NIIN MITÄ??? etkö sää ultraa/tutki?
Ei sitä joka viikko tartte. ja kaikki mennee vaan sekasi jos joka välissä ultrataan. Ne on vaan arvioita.. Sinä oot terve normaalikokoinen nainen. 4,5kg lapsen voi hyvin synnyttää. Annetaan luonnon hoitaa homman... (9.45 oltiin huoneesta ulos..)

Itku silmässä sieltä siis kotia ( ei sen takia että ei käynnistetty synnytystä vaan siksi että ei edes tutkittu, ja miksi viime viikolla annettiin aika, jos sillä ei ois ollu merkitystä? ) Kotia päästyäni soittelin synnyttäjien vastaanotolle ja kyselin että ketähän minä nyt uskon.. kätilö ei osannu oikein sanoa juuta eikä jaata.. soittelin takasi äippäpolille ja vaadin uuden ajan jollekki toiselle lääkärille mahdollisimman pian.. sainki ajan ens tiistaille, tosin eivät tienneet kuka on lääkärinä.. myöhemmin vielä soittivat perään ja sanoivat että tästä kerrasta ei tarvi laskua maksaa...

Monta lääkäriä, monta mielipidettä asiasta.. mistä tuota nyt tietää ketä uskoa.. mulla ja vauvallahan on kaikki hyvin, ei siinä mitään.. mutta juuri noiden sokereitten ja kokoarvioiden takiahan me tuolla ollaan käyty.. ja viimeksi puhuttiin jo siitä käynnistämisestä niin tosissaan ja nyt ei alettu millekkään.. kyllä harmittaa ja pettyny olo.. huoh!

Kyllä vedettiin niin sanotusti matto jalkojen alta.. kaikki mitä tähän asti oltiin sanottu/kerrottu niin tämä lääkäri lyttäs ja oli aivan erimieltä.. tiiäppä nyt sitte mitä uskoa.. Nooh,tiistaina uus yritys.. ja ei sinänsä haittaa vaikka sitteki vielä ooteltais, kuhan joku kuitenki kattoo että vauva ei oo tosi iso ja että se on oikein päin.. ku senhän takia meitä on siellä seurattu.......

Resunalle <3 ja Möhkis 37+6
 
No kyllä oli Todella Tökerö Lekuri sulla, Resunalle. :( Taisi olla vaan kiire viikonlopunviettoon. :mad:
Hyvä ettet antanut periksi asian suhteen, ja sait uuden ajan. :)
Pitäis kyllä senkin lekurin tajuta ymmärtää, miten tärkeää on hoitaa myös äidin mielenrauhaa, varsinkin sun tilanteessasi. Että ultrata ja tutkia ihan varmuuden vuoksi. Iso :hug: sulle ja jaksamista odottaa tiistaihin.
 
  • Tykkää
Reactions: mamu13 ja jeme81
Ei kääntynyt. Sillä oli jalat ja toinen käsi tuolla alhaalla minne pää ois pitänyt saada. Hyvin kääntyi mutta koska vauva ei nostanut jalkojaan niin kierähti sit heti takas kun lääkäri irrotti otteensa. Nyt sattuu vaan perhanasti vaan liitoksiin(?). Viikon päästä yrittävät uudestaan.
Operaatio ei sattunut, tunsin lähinnä lääkärin kädet.
Jos nyt menis lapsivedet niin pitää mennä makaan ja soittaa ambulanssi koska napanuora saattaa tulla ensin.

Kokoarvio reilu 3kg, laskettuna aikana ois n. 3750-3800g jos kasvaa tasaisesti.

Lääkäri sanoi vähän jotain että jos pitää uudestaan kääntää niin sit ehkä käännöksen onnistuttua käynnistelyä vois harkita.. En sit tie käynistäskö ne vielä ens viikolla (37+2).

Toivotaan että kääntys itsestään nyt tai viikon päästä taysilla!
Nyt ei tultu oikein yhtään viisaammiksi..

Susimieli ja Pikkusisko 36+2
 
heips kaikille.
tirpsille onnittelut vaavista, ihanan helpon kuuloinen synnytys :D
henuliinille ja resunallelle jaksamisia!! :hug:
voi kun mäkin pääsisin jo...
eilen pääsin jo sairaalalle asti, alkoi kolmelta päivällä ihan mahdottomat poltot selässä ja alapäässä, kuuteen asti jaksoin ja sit soitin et saanko tulla. synnäriltä sanottiin et kyllä he uskovat kun kolmas lapsi tulossa mutta sitten kun tutkivat olinkin vain sormelle auki... :ashamed: lohdutteli hän mua että näitä sattuu ja kyllä käyrissä näkyy 5min välein supistuksia mutta ne vaan sitten lähti laimenemaan... :(
viikkoja vasta 37+2 joten sen puolesta ei mitään hätää ja kätilökin ihmetteli mun mahan kokoa, kysyi onko diapetes tai varmasti oikeet viikot... :whistle: painoa tullu noin 15kg alusta mutta suurin osa mahaan joten en usko että ihan pien kaveri siellä oottaa pääsyä maailmaan.
mutta nyt rakkaat kanssa odottajat milläs saan supparit takas? :kieh: 3 s:ää aattelin kokeilla. siivoillu päivän ja lenkille lähteä kunhan mies tulee töistä, sen jälkeen saunaan ja sit illalla viimeinenkin s... mutta onko muita hyviä vinkkejä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tambers ja mamu13
Jeme81 Täällä kans eilen oli aika samanlainen tilanne...alko aamulla supistelemaan, selkä tuntu et on ihan tulessa ja ei se vaan loppunut niin soitin äitiyspolille ja sano, että tulis käymään.. käytiin sitten pyörähtämässä synnärillä..tosin supistukset loppu ja oli kanssa vaan sormelle auki...jotenkin tuli semmonen hävetys olo kun siellä käyrillä ei näkyny sitten enää mitään..illalla sitten pääs kotiin..
Kyllä sitä sitten kotona iski semmonen epätoivo..näin ensikertalaisena kun vähän säikähti koko hommaa ja muutenkin kun oli niin väsynyt,..mutta kaipa sen sitten huomaa kun on tosi kyseessä..

37+5
 
  • Tykkää
Reactions: jeme81
Resunalle, olipa kurja lääkäri! :( Missäpäin näin tapahtui? Täällä ainakin on ultrattu ihan joka kerta, kun olen käynyt neuvolassa tai äitipolilla. Minusta se on hyvä, ei tarvihte ainakaan murehtia ja tietää varmasti, että kaikki on hyvin!

Äippäpolilla käyty, pikkunen oli vilkkaalla päällä ja käyrille piirty tihiään liikkeitä jne. Sykkeet 120-160. Pyörryin taaaaas ultratessa, ei kärsi siis yhtään olla selällään (eikä istua), en saa yksinkertaisesti happea ja lähtee taju. Koitin kahesti sanoa, että nyt alkaa tuntua pahalta, muttei tämä harjoittelija noteerannut mitenkään ja tajuhan siinä lähti. Painoa oli tullu vaaville se normaali määrä n. 150-200g viikossa, rt, lapsivettä normaalisti ja virtaukset ok, kaikki oli siis hyvin! :) Pikkunen oli taas kasvanut tasaisesti ja kasvaa omalla käyrällään alakäyrän alapuolella, muttei harjoittelija eikä erikoislääkäri ollut yhtään huolissaan ja taisi olla ensimmäinen lääkäri, joka sanoi, ettei monesti ole mitään erityistä syytä miksi lapsi on pieni. Taulukon mukaan 2-5% kaikista syntyneistä painaa näillä viikoilla tämän verran. Kaikki ei voi painaa esim. 4kg, jotkut ovat vain pieniä ja jos painoa tulee tuohon tahtiin niin sitähän ollaan ihan sopivan kokoisia laskettuna päivänä! Tällä kertaa ei siis puhuttu käynnistyksestä, mikä on hyvä asia, sillä haluaisin, että synnytys alkaisi ihan luonnollisesti. Olot on vaan niin kamalat, että sitä toivoo jo pian saavan pikkusen syliin :heart: Toki lääkäri sanoi, että jos näyttää siltä, että kasvu pysähtyy kokonaan niin sitten harkitaan käynnistystä! Uskon, että tässä menee varmasti pitkästi yli lasketun ajan, pahimmassa tapauksessa jopa joulukuulle, sillä paikat on tiukasti kiinni ja kaulaakin on vielä 3cm. :p Päivä kerrallaan niin ei tunnu niin pahalta.

En tiedä tarkoittiko Miramei tuon minulle vinkki vinkkinä, mutta uskonpa, että kuka tahansa minun tilalla oleva olisi jo tässä vaiheessa toivonut, että syntyisipä vauva pian oli laskettuaika alku tai sitten loppukuusta!!!! Jos olot olisi toisenlaiset eli ei hyperemeesia ja vain muut "normaalit" raskausoireet niin eihän tässä olisi mitään hätää. Kyllä tässä jo ihan muutenkin haluaisi eikä malttaisi millään oottaa pienokaista :heart:

Kiitos tsempeistä, ne auttaa paljon!!!! :heart: Varsinkin pimeimpinä hetkinä eli kun pää on pöntössä, oksennus lentää ja tuntuu, että sisuskalutkin tulee pöntön pohojalle.
 
Kiitti tsempeistä mammat!!

Päiväunien ja ruuan jälkeen jo vähän parempi mieli, vaikka vieläki ihmetyttää ja suuresti..

OYS:sissahan tämä henuliini tapahtu.. Parilla edellisellä kerralla siellä on toiminut kaikki ihan moitteettomasti ja lääkärit on ollu mukavia.. Nyt vaan tosiaan jo neljäs eri lääkäri, tosi paljon näyttää väki vahtuvan..

Ja kaiken huipuksi tämä lääkäri oli kirjoittanu sinne kertomukseensa että: äiti hyvävointinen.. eikä edes kysynyt että miten olen voinut.... nähtävästi päällepäin näytin hyvältä..... Nooh, jospa tiistaina olisi sitte toinen lääkäri, joka ottais meidät tosissaan.. Mieski aiko siirtää työhommiaan niin että pääsee mun mukaan :heart:

Voishan tuota vielä laittaa kirjallista palautetta sinne menemään, ettei kovin monelle muulle sattuis näin ikävästi!!

Mutta nyt nautimme masuasukin kanssa viikonlopusta, meillähän kuitenki muuten asiat on hyvin!! :heart:
 
Mulla oli kuulemma kohdunkaulaa 3cm jäljellä. Kohdun suusta ei puhunut mitään joten sekin kai ihan kiinni. Hassua kun välillä on kovasti paineen tunnetta tuolla alhaalla. Saa nähdä miten sit jos ens viikolla vauva saadaan käännettyä että saako painetta aikaan ja alkaako pikkuhiljaa tapahtuun. Synnytystä ajatellen mua ei kyl haittais jos vähän aukeis jo valmiiks.

Että jäi vähän hölmö olo tosta tän päivän käynnistä, edelleen ollaan lähtöruudussa ja taas ootellaan viikko että saadaan lisää selvyyttä. Kunpa tää nyt kääntys ens perjantaina!

Mirameille on nyt kyllä pakko sanoo ettei kannata niin kauheen hanakasti tuomita toisia. On ihan eri hyvävoimaisena odotella esikoista kun esim munkin tapauksessa liitoskivut on hallinneet elämää viimeiset 16 viikkoa ja silti pitää päivisin jaksaa ja pystyä ton esikoisen kanssa touhuaan ja kun ei lepään pysty aina yölläkään kun lapsi herättelee. Muistan kyllä itsekkin miten olin loistokunnossa näillä viikolla kun esikoista odotin, ei vaivannut mikään enkä silloin ollutkaan vielä tässä vaiheessa valmis synnyttään.
En usko että kukaan meistäkään jotka supistuksia toivoo, haluaa lapsen syntyvän epäkypsänä tai keskosena, mutta toisilla on niin hankalaa tai kurjaa että toivoisi jo olon helpottavan. On myös ihan normaalia että tekee jo mieli tavata vauva;) Ei kannata ottaa kaikkea mitä täällä sanotaan niin vakavasti. Kaikki me halutaan terve ja hyvin voiva lapsi.

Resunallella on ollut tosi törppö lääkäri. Onneksi et anna sen pilata viikonloppua! Toivottavasti ens kerralla on parempi reissu!

Henuliini uskon että käynnistys ois sun tapauksessa kyllä jo ihan kohtuullista, en pysty ees kuvitteleen kuin poikki alat jo olla!

Hyvää viikonloppua kaikille! Me valmistaudutaan viettää huomenna hieman "aikuisten aikaa" ystävien kanssa, tarkoitus on mennä syömään kaupungilla ja sit mennään miehen kaa elokuviin. Seuraavaa yhteistä iltaa pitänee ehkä vähän ootella sit ;)

Susimieli ja Pikkusisko poikittain 36+2
 
Voi olipa tyly lääkäri käynti resunallella voi ärrin murrin :mad: Onneksi sait uuden ajan toivotaan ettei ole sama tapaus seuraavalla kerralla ja hyvä kun soitti ja sanoi ettei tarvii maksaa mitään tuosta käynnistä..

henuliini voimia paljon sulle :hug: Mun mielestä olisit ansainnut pienokaisesi seuraavana meistä kaikista maailmaan, kuitenkin pikkuisella jo aivan hyvät viikot tulla maailmaan vaikkei vielä täysaikainen olekaan, kuitenkin niitä pieniä syntyy paljon pienemmilläkin viikoilla ja sulla on jo 35 viikko menossa jolloin ei enää estellä jos vauva päättäisi syntyä, mutta hyvä jos nyt kuitenkin lääkärikäynnin jälkeen jäi hyvä mieli vaikkei käynnistyksestä puhuttukaan. Ja hyvä että pikkuisella on kaikki hyvin. :heart:

(.) Täällä edelleen yhtenä kappaleena ja sitä limatulppaa irtoilee edelleenkin klöntteinä, saa nähdä kuinka kauan sitä sieltä tulee haluais vaan että tulisi loput kaikki kerralla eikä tommosia tyhmiä klönttejä..
Musta on tullut niin malttamaton vaikken olisi koskaan uskonut että oon näin kypsänä, yleensä olen niin kärsivällinen kaikissa asioissa mutta nyt on tullut olo että voi tulisi jo.. Kai sen takia on niin malttamaton kun hän silloin aluksi säikytteli ja meinas tulla ennen aikojaan ja tuli jo silloin sellanen olo et apua hän tulee nyt ja sitten kerkesi asennoitumaan, että vauva tulee ennen aikojaan. No ei tullut mikä tietenkin on ollut tosi hyvä asia saa pikkunen kasvaa massun turvissa. Mutta sitten on vaan odottanut, että nytkö tapahtuu jotain supisteluja on tullut ja nyt viimeisenä tuo limatulppa. Niin jotenkin pitää mua sen verran varpaillaan tuo pikkuinen ja mun kroppa koko ajan, että on ruvennut tuleen sellainen olo että tulisi jo.. Kaippa hän pitää mua yliajalle, että saan koko loppuajan olla varpaillaan. Vaikka eihän tässä enää pitkä ole LA:han, mutta odottavan aika on pitkä.. :) Ja kaippa nämä hormonitkin sitten vaikuttaa että on tullut tällänen malttamaton mamma, ja joka päivä oon itkenytkin kun oon ajatellut mein pientä masuasukkia sydän vaan sulaa kun ajattelee, että aivan pian meillä on pieni oma rakas joka on meille maailman tärkein ja rakkain ja me ollaan hänelle. :heart:

Kyyneltenhymy täällä tuli eilen käytettyä kolmea S:ssää.. :D Ei ainakaan toistaseksi ollut vaikutusta... :D Eilen suutuspäissäni pesin saunan ja samalla sitten pesuhuoneen ja tietenkin sitten sauna lämpiämään samalla.. Illalla sitten ukko naureskeli kun vihjailin niin sanoi, että jaa kolmasko S puuttuu vielä? :D
Ei kai tuohon ole mitään kikkakolmosia, että sais nopeutumaan, mutta tulipahan nyt eilen kaikki raksit kolmen S:ssän kohdalla, melkeen niinko vahingossa, kun tosiaan päätin kiukkua ja turhautumista purkaa siihen saunan pesuun ja kyllä kiukut hävisi ja tuli vaan hyvä mieli kun oli ihana puhdas mäntysuovan tuoksunen sauna.. :)

Eipäs tänne nyt muuta, hyvää viikonloppua kaikille! :)

susupala & masukki 38+2 :heart:

Muoks Muoks Anteeksi sehän oli Jeme ketä kanssa kolmea S meinas kokeilla eikä Kyyneltenhymy, sama pää kesät talvet niin välillä tulee sekaannuksia.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ja meille voi tulla kolaamaan pihaa, tuota lunta on tullu jo yli 20cm ja näyttää edelleen pyryttävän.. Ukko joutunu kolaamaan pihaa ku lumi on jo nii märkää ja painavaa ettei päästä mua kolan varteen :D Mutta uskon että vois auttaa käynnistykseen??? :D En tiiä..

OYS:in lekurit on mullekki tuttuja kun oon kuiten siellä ollu töissä monta vuotta mutta tuo lekuri oli kyllä ihan kamala.. Sama fiilis tuli ku sillo kun kävin Rovaniemellä rakenneultrassa, kätilö oli ihan hirvee ja hakkas mahaa aika kovasti.. Kuitenki ku ollaan ensikertalaisia nii haluis saaja jotenki inhimillistä kohtelua eikä mitään hikeä valuvaa ja myrähtelevää keski-ikäistä naista..
Ja kyllä, mulla ainaki kuuluu jokaiseen Rovaniemen reissuun ultraus sokereitten takia ja välillä tuntuu että ne pitää kolmannen asteen ristikuulustelun samalla ku huoneeseen astuu, mutta kaikkihan ne haluaa miun sekä vauvan hyvää ja että hän syntyy terveenä :)

Ja vaikka mulla on viikkoja takana vasta 35+2 niin haluisin lapsen jo tähän maailmaan, sais nähä miltä hän näyttää, mitä on periny isältää ja multa tai meijän suvuilta. Minkä luontonen on yms. Tiiän että viikkoja on vähän mutta eihän tässä oo ku 2 viikkoa täysaikasuuteen ja näillä viikoilla syntyvä selviää jo tässä maailmassa hyvin!
Me "loppukuun" jakautujat ehkä tunnetaa myöhemmin samat tilanteet ja kivut kuin te "alkukuun" jakautujat mutta heiii, me tullaan täältä kuitenki :D

Aikasemmin kysyttii että onko omalla paikkakunnalla samassa tilanteessa olevia tuttavia kuin sie, niin voin sanoa että on ja onneksi! Häneen oon voinu tukeutua ja kysellä ihan tyhmiä kysymyksiä. Samoin miulla on myös toinen kaveri Turussa, kolmas Sievissä ja neljäs Oulussa ketkä on toimineet miun tukiverkostona. Heillä kaikilla on useampia lapsia (paitsi Oulun kaverilla) joten hyvin on päässy näkemään arjen miten pärjätä kahdenkin lapsen kanssa. Eli nostan vaan hyvin korkialle hattua kaikille teille joilla on vanhempiakin lapsia :) Ite sitten tulevaisuudessa haaveilen toisesta...

Hahaa, eilen "revittiin" irti turvakaukalon pehmusteet pesua varten, tai siis isukki sai toimia ohjekirjan kanssa ja selvittää miten ne otetaan irti.. Mutta ihme ja kumma hyvin vähäisillä kirosanoilla selvittiin urakasta :) Pitäis vaa saaja aikaseks pestä noi...

Anteeksi tämä avautuminen ja kauhean pitkä romaani... :D

Sasseri86 ja Papunen 35+2
 
Viimeksi muokattu:
No niin, tänään otetaan kehiin tänään kolme S:ää, ensimmäinen jo tehty ;) Kerroin tuossa äsken sen miehellekin, että tietää olla varautunut ;) Sanoin myös, että voidaan kokeilla niitä nyt joka päivä, kunnes alkaa tapahtua... kuluupahan ainakin aika rattoisammin! Oikeasti tiedän, että ne eivät vaikuta synnytyksen alkamiseen, mutta ainahan sitä voi toivoa...

Malttamattomana täällä tosiaan odotellaan, sekä minä, että varsinkin nuorimmainen lapsista. Hän kun on niin innoissaan siitä, että hänestä tulee isosisko! :)

Mitäs muuta, neuvolassa toissapäivänä oli taas kaikki ihan hyvin, fundusmitta oli joko kasvanut puoli senttiä tai pysynyt samana. Hemoglobiinin oon saanut nousemaan 126:een! Tosiaan, raskaudet tuntuu sopivan mulle, mutta synnytystä kyllä jännitän...
 
  • Tykkää
Reactions: jeme81 ja susupala
henuliini en todelllakaan tarkoittanut sinua! Ymmärrän niin hyvin kuin ulkopuolinen ymmärtää voi että sun tilanne on ihan omassa sarjassaan.. Tarkoitin että normitilanteessa tuskin kukaan toivoo 35 viikon tienoilla synnytystä niin hartaasti.

Susimieli en ole ketään tässä tuominnut. Mun teksti ei ollut henuliinille suunnattu missään määrin. Erityistilanne on aina erityistilanne. Tottakai sitä tekee mieli tavata vauva jo aikaisemminkin mutta ei sitä vielä aikaisessa vaiheessa varmasti kukaan tosissaan toivo tai odota. Ellei sitten ole jomman kumman voinnissa ongelmia.

Että silleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli

Yhteistyössä