Marraskuun masuasukit 2013 *lokakuussa*

Täällä valmistaudutaan viikonloppu-reissuun murujen kanssa :heart: Matkailu-auto haettiin eilen tuohon pihaan ja tänään se olis tarkotus pakata kunhan isäntäkin tulee kotiin!
On kyllä niin ihana fiilis ja vielä kun kuulin, että tuolla vähän ylempänä jo lunta satelee! Täällä etelässä kun ei varmaan sada ikinä ;)

Ja maanantain äippäpoli käyntiä taas kovasti odotan! Pääsee ultraan, sydänkäyrille ja diabeteshoitajan luona pyörähtään. Ihan hyvillä mielin menen kun yksikään kotona mitattu arvo ei ole mennyt yli rajojen, ei edes lähelle rajoja vaan ovat olleet aivan normaalit! Jännä sinänsä, että rasituksessa 1h ja 2h arvot oli molemmat liian korkeat :O

Masussa kaikki hyvin, vilkas tapaus on tämä pieni-ihanuus edelleen, vaikka välillä säikytteleekin hiljaisilla päivillään :heart:

Voikaahan hyvin!

Talventähti ja pienimies 34+1
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Nonni, selvishän se miksi eilen oli niin kauhean huono olo. Alkuillasta viluissani sohvalla makasin ja sitten tajusin mitata kuumeen kun tuntui että jalkojakin jomottaa. Nyt sitten vaan pötkötellään hikipäässä. Pläääh.
 
Mulla jotenkin ihan arkijärki sanoo tosta sf-mitasta, että kohdun asento vaikuttaa varmaan aika paljon tuollaiseen ulkopuolelta mitattavaan mittaan. Mulla menee sf-mitta myös yläkäyrällä, maanantain neuvolassa (37+2) mitta oli 35 senttiä. Silti mulla ei ole mikään hervottoman kokoinen maha, kunhan se vaan on todella ulkoneva muusta kropasta. Muutenhan mulle ei ole sitä painoakaan tullut kovinkaan paljon. Vauvakin oli siis jo kiinnittynyt lantioon, mutta silti tuo sf-mitta oli 2 senttiä enemmän kuin kaksi viikkoa aiemmin.

Onko kukaan hankkinut Tens-laitetta kotiin synnytyksen alkuvaihetta varten? Minä kävin eilen hakemassa laitteen vuokralle ja testasinkin illalla. Tosi hyvät ohjeetkin sen käyttöä varten sain.
 
Heipä hei taas!!

Hieman on pääpökkyrällä etten sanoisi :)
Elikkäpä, käytiin tänään siellä äippäpolilla, kattomassa että mitenkä päin se poika siellä köllii ja mikä ois koko arvio.. Sokerit oon saanu pidettyä kurissa, vähentämällä herkkuja, tihentmällä ateriavälejä, lisäämässä kasviksi ja hedelmiä jne.. NO, poikahan on kääntynyt oikein päin eli raivotarjonnassa on, hyvä homma!! (ei hajuakaan koska se on sen tehny )

Mutta painoarvio oliki sit jotain aivan muuta Eka lääkäri sai ultra mittauksilla tämän hetkiseksi arvioksi 3900g!!!! (tässä vaiheessa mun silmät levis lautasen kokoseksi ja kysyin että kuka sen synnyttää.. ) soitettiin toinen lääkäri paikalle ja mittailtiin uudestaan, tällä kertaa arvio 3600g!! Nämähän ovat toki arvioita ja voivat heittää suuntaan jos toiseen.. mittausta vaikeutti myös se että, jätkä myllersi koko ajan.. lapsivettä on myös hyvin että seki voi vaikuttaa.. No, viikon päästä perjantaina (25.10) mennään uudestaan, katotaan onko vauva pysyny oikein päin ja tehdään taas kokoarviota.. Nyt pitää sit vaan valmistautua siihen että sitte saatetaan alkaa käynnistelemään jos ei sitä ennen mitään tapahdu ( kohdun suulla ei nyt mitään muutoksia, ainoastaan harjotus supistuksia tullu.. ) Moneen juttuun olin koittanu valmistautua mutta en ihan tähän, jaiks :D

Resunalle <3 ja möhkis 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Iiiih, täällä tosiaan alkaa olemaan synnytykset lähellä jo monella <3 jännää!

Mulla oli neuvola tänään ja ilokseni huomasin että omalla kohdalla obsidan oli auttanut kun otti tupla-annoksen joka toinen päivä. Eli nyt Hb sama kuin alussa, 125. Alimmillaan oli 113. Nyt saa taas siirtyä ottamaan vain yhtä terkkarin mukaan, mutta en pidä tuota 125 mitenkään liian korkeana, joten jatkan aina silloin tällöin tuplana.

Sf-mitta oli myös mulla kasvanut vaikka mukelo onkin jo alhaalla ja kiinnittynyt. On niin eteenpäin tönäytyvä ja terhakka vatsa :D ilman arpiakin olen toistaseksi selvinnyt, vaikka nahkaa kiristää toooosi paljon!

Raskausmyrkytys on pois suljettu, toinen testi oli puhdas ja verenpainekin oli tänään alhaisimmillaan (99/66).

Kivunlievitystä en ole vielä sen kummemmin pohtinut. Ilokaasusta pelkään kuulan menevän ihan sekaisin, mutta voi olla että silti kokeilen. Ammeeseen haluan lillumaan ehdottomasti jos on vain vapaana, TAYS:ssa on vain yksi avautumisvaiheen amme ja lisäksi yksi huone jossa on tavallinen kylpyamme, mutta sinne ei tietenkään ole asiaa jos huoneessa joku punnertaa :D

Sairaalakassia olen alkanut pakkaamaan, samoin eväitä on ostettuna valmiiksi. Toivottavasti päästäisiin synnytyksen jälkeen siirtymään potilashotelliin, jossa saataisiin olla ihan keskenämme. Tietenkin sielläkin on tosin kätilö saatavilla avuksi.

Lisää ruokaa pitäisi oppia syömään, paino oli laskenut taas. Ruokahalu on kadonnut jonnekin... Mutta nyt täytyy aloittaa energia-tankkaus, niin jaksaa synnyttää.

Supistuksia on paljon päivittäin, tosin vain muutamia kipeitä. Öisin niihin tulee herättyä, ja kipuja on iltaisin myös enemmän kuin ennen, sieltä hän alkaa pikkuhiljaa tulemaan! :)

Lopuksi vielä neuvolafaktat:

Rv 38+1
Hb 125
Proteiini -
Glukoosi -
Verenpaine 99/66
Paino -100g/viikko (alusta 8,5kg)
Turvotus -
Sf-mitta 37cm
Sikiön syke +145
Liikkeet ++
Raivotarjonta


-hampula & napsukka 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Ainiin! Haluan kans leijua kun mun ystävät järjesti viime v.loppuna ihanat baby shower:t! :) sain myös perinteisen vaippakakun, myssy ja sukat, cd:n unilauluksi pienelle, lahjakortin kuumakivihierontaan synnytyksen jälkeen ja nipun itse kirjoitettuja lahjakortteja joissa oli erilaisia auttamis-juttuja <3 tehtiin myös sellainen mahakipsi!

Onko monella muullakin ollut showerit kuin jehna86:lla ja mulla?


-hampula
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jenha86
Hampula minä olen kanssa selvinnyt ilman arpia ja vatsa on iso&pinkeä :)
samoin haluan altaaseen lillumaan enkä myös tiedä haluanko ilokaasua kokeilla mutta spinaalin tai epin haluan tarvittaessa. sairaalakassia olen jo täytellyt mutta sieltä puuttuu vielä vaikka mitä....
 
Iltoja!

Ei ole taas kyennyt koneella istumaan, istuminen kun tekee olon niin tukalaksi.. Ei saa happea ja meinaa pökertyä.

Kiitoksia kaikille tsempeistä, ne auttaa paljon! <3 Onhan tämä melko raskasta ollut hyperemeesin takia, muilla oireilla ei niin väliä!!! Stressiä on vielä lisännyt se, että kokoajan ovat niin huolissaan vauvan pienestä koosta..

Tänään siis piti olla ihan normaali neuvolakäynti, jossa puhutaan imetyksestä.. Tietenki joka käynnillä ollaan myös ultrattu ja tarkastettu vauvan kasvu ja koko ja näin tehtiin nytkin. Imetyksestä ei sitten puhuttukkaan, vaan terveydenhoitaja passitti erikoislääkärille tovin mietiskelyn jälkeen. Erikoislääkäri ultras myös ja yhteistuumin laittovat lähetteen äitipolille Oulaskankaalle, jonne olen nyt huomenaamuna menossa jatkotutkimuksiin vauvan pienen koon takia. Tällä kertaa tuo paino oli jäänyt liikaa jälkeen, viime kerralla paino vastas paria viikkoa pienempää nyt yli 4vkoa eli viikkoja 30 ja nyt on menossa rv 34+5. Vauva painoi siis 2023g. Muuten kyllä kaikki oli ok, lapsivettä oli normaalisti, istukka näytti hyvältä, kohdunsuu kiinni ja kiinteä (3cm), pissa puhdas niinkuin aina, sf-mitta 32, verenpaineet 125/83, hb 132 ilman rautaa, painoa tullut kilo viime kerrasta, vauvan syke th 142 ja erikoislääkäri 123. Tänään kuitenkin ensimmäistä kertaa jouduin tulla itkien takaisin kotiin, muutenkin tuo jatkuva oksentaminen ja tämä raskaus on ollut todella raskas niin henkisesti kuin fyysisesti.. Olen kuitenkin koittanut sinnitellä ja hokenut samalla itselle, että "kyllä se tästä ja ei oo enää kuin niin ja niin kauan", koittanut näyttää iloiselta ja elänyt niin normaalisti kuin olen kyennyt. Tänään tuli sitte romahdus.. Uskon, että kaikki on varmasti hyvin, mutta silti huolestuttaa! Th:kin sanoi, että otetaan ennemmin varman päälle ja tutkitaan vaikka turhaan, mitä kadutaan myöhemmin. Esikoinen kuitenkin tulossa niin kyllä sitä huolestuu väkistenkin!! Asiaa ei ole auttanut sekään, ettei mies ole oikein pystynyt keskustelemaan asiasta eikä taida oikein vielä(kään) tajuta, että ihan kohta on h-hetki. Onneksi se tänään sentään otti kainaloon, kun tulin itkien kotiin. Se oli parasta<3


Nyt väsyttää vaan niiiiiin paljon kaikki, ettei jaksa keskittyä enempää tähän kirjoittamiseen.. oli tarkoitus vielä ottaa osaa noihin sairaalakassi ja kivunlievitys-keskusteluihin, mutta ehkäpä huomena olisi parempi päivä..

Koitan tulla kertomaan mitä sielä äippäpolilla sanotaan huomenna, joka tapauksessa joudun käymään ainakin täällä nyt joka viikko neuvolassa kontrollissa.

Voikaa hyvin! <3 :)



Henuliini & pikkusissi rv 34+5
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Iltasta!

Mun olemisessa ei muutosta. Piipero tänään ollut hieman vaisumpi, mut vatsaa kun hiukka tuuppas, ja jutteli, niin kyllä vastauksia sateli. :) Ts. kivuttomampi päivä vaihtelun vuoksi.

Väsymys on kyllä melkoinen, vaikka tuli lähes 10 tuntia nukuttua viime yönä. Kerran yössä sitä kuitenkin aina herää.

Mieskin tilas sen masikkakakun. NAAAM, ja maiskis! ;)

No lähes viikko vierähtänyt limoista, ja kokonaisena vielä. Tiistaina olis sitten jälleen Lekurikontrolli, ellei viikonloppuna tule muutosta. :)

Eipä tässä ihmeempiä tällä kertaa.

murri76 ja Piipero 37+5
 
Kauhistuttaa ajatella että Miramein kaverin vauva on ollut noilla viikoilla kuitenkin jo 3,9kg kun itselläni sf-mitta on samaa luokkaa samoilla viikoilla :D Saa nähdä miten käy kun synnytystapa-arvioon päästään.. Sinne tuli aika 4.11.
Kokoarviot menevät yleensä aina puihin, omalla kohdalla esikoisesta sanottiin 38 viikolla että on tulossa 4,5kiloinen tyttö ja painoi syntyessään 3680g. Vähän skeptisesti suhtaudun nytkin kaikkiin noihin arvioihin mitä tulee, mutta on kuitenkin ihan mukavaa saada jonkin näköistä suuntaa siitä missä mennään.. :)
Niin ja kiitos kaikille rautavinkeistä, päädyin ostamaan floradixia, saa nähdä onko siitä mitään hyötyä..

Ihan käsittämätöntä että meillä on täällä kohta toinenkin lapsi! Jotenkin jännittää miten esikoinen reagoi sitten kun kotiudutaan vauvan kanssa sairaalasta..

Mirkkeli & Pikkuveli 35+3
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli tänään nopea neuvolakäynti, pissa puhdas, paineet ok, painoa tullut +700g/viikko ja kaikki hyvin. Sf-mitta 33 (kuulemma siihen tulee joku sentin parin ekatra perätilan takia, esikoisen aikaan mitta oli 34 isoimmillaan..)
Vauva oli tänään kuulemma ihan poikittain, sikäli hyvä että näyttäs olevan tilaa myllätä niin kääntämiseenkin on varmaan hyvin tilaa. Toisaalta jos käännös ei onnistu ja tää vaihtelee asentoa noin paljon niin pahimmillaan synnytyksen käynnistyttyä ei voi olla rauhassa kotona vaan pitää mennä sairaalaan tarkistaan miten on mahassa, voiko synnyttää alakautta vai onko poikittain ja joudutaan leikkaan.. Eli epävarmuus jatkuu. Saan varmaan ens viikolle sen käännösajan ja seuraava neuvola on sit vasta 29.10.

Mua tuntuu väsyttävän tavallista enemmän nyt, hemppaa ei nyt mitattu, mutta jotenkin tää on erilaista kun se raudanpuutos väsymys. Ehkä kroppa alkaa jo keräillä voimia?

Nyt vaan jännityksellä ootellaan tota käännöstä ja mietitään minne saadaan esikoinen hoitoon keskellä päivää muutamaksi tunniksi, haluan miehen ehdottomasti sinne mukaan.

Typy puljaa kauheesti tuolla mahassa, sattuu oikein! Vois samalla vaivalla kääntyä mun puolesta :)

Minä haluun kans jo supistuksia!

Susimieli ja Pikkusisko 35+1
 
Viimeksi muokattu:
henuliini itse en olisi sinun sijassa kovin huolissaan, koska:

1)Sun sf-mitta on keskikäyrän yllä (mulla esim oli noilla viikoilla 30cm)

2)Mun kaksi sisarusta ovat olleen rv39+3 syntyessään 2,6kg ja heidänkin koosta oltiin kovin huolissaan ja nykyään melko "pätkiä", veljeni on 185cm ja siskoni 165cm. Itsekkin olin rv40+6 syntyessäni vain 3,2kg.
Neuvolalääkärini sanoi, että viikon 35 jälkeen sikiö kerää painoa 200-400g/viikko, eli tuon laskelman mukaan sunkin vauva täysiaikaisena yltää normaalikokoisen vauvan rajoihin: 2,5kg-4kg.

3)Ainakin vau.fi:n raskauskalenterin mukaan vauva painaa rv31 1600g, rv34 2100g ja rv35 2300g. Ja tässä vaiheessahan näkyy jo selkeästi henkilökohtaiset erot kasvussa. Ei kaikki synnytä yhtä isoja lapsia.
Minkä kokoinen olit itse syntyissä?

4) Edelleenkin kaikki arviot syntymäkoosta, myös ultra-arviot, ovat todellakin suuntaa-antavia.

En epäile lääkäreiden ammattitaitoa, on todella hyvä, että tutkivat (varsinkin sun pahoinvointien ym vuoksi), jos edes pintä epäilystä on ettei kaikki ois kunnossa, mutta uskonpa vaan, että saat painolastin pois harteilta. Tsemppiä teille! :hug: Kuulostaa kyllä koettelemukselta tuo sun raskausaikasi.

Miramei&Vaava 38+2 (ja vaihteeksi supistelee)
 
Hassu toi että rv 35 painais noin vähän, mulla arvioitiin että tasan rv 35+0 tää painaa jo vähän päälle kolme kiloa ja itsekkin veikkailin kolmea kiloa tän kooksi nyt. Toisaalta mun esikoinenkin oli 4235g ja tästä tulee varmaan suht iso kans niin siksi on nyt jo pian "keskiverto täysaikaisen painoinen. "

Meillä noi "jättigeenit" tulee mieheltä, se on ollut 4,5kg syntyessään ja mä itse 3700g
 
Viimeksi muokattu:
susimieli ei se niin hassua ole. Me ollaan yksilöitä. Minkä kokoisia susta ja miehestä on tullut noilla geeneillä? Mulle on arvellut sekä neuvolatät että lääkäri, että tuskin on tällä hetkellä kuin n.3kg vauva ja jos syntyy laskettuna aikana niin max 3,5kg. Ja mulle se sopii vallan mainiosti! Tietysti kasvu kohdussa ei saa pysähtyä, mutta kyllä sitä ei kasvaa kohdun ulkopuolellakin!


Miramei&Vaava 38+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Halusin vaan tulla Henuliinia Tsemppaamaan. Kuten edellä Mirameikin sanoi, ei kaikki synnytä isoja vauvoja. Vaikka olen itse päälle nelikiloisena syntynyt, niin ilmeisesti miehen geeneistä tulee pienoisuutta meidänkin vauvaan, kuten esikkoonkin. Mies syntyi n. kolmikiloisena. itselläni pituutta 175 ja hänellä 182. Mä olen sukuni lyhkäsemmästä päästä, ja miehen suku on lyhyempää.
rv. 35+2 Piipero painoi n. 2100g, mutta silloin oli muutenkin mittausongelmia. 10 päivää myöhemmin oli normi 300g tullut painoa lisää. Ja toivoakseni painon nousu jatkuu...:)

Hurjasti sulle jaksuja Henuliini. :hug:

murri76 ja Piipero 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Kohta eka äitiyslomaviikko takana ja mukavasti on mennyt. Pyykkiä olen pessyt, kaukalo ja hoitopöytä valmiina. Vielä riittää kuitenkin hommaa, sairaalakassi ja vauvan kotiutumisvaatteet pakkaan. Uusi kuivausrumpu on kyllä ihana!

Tuleva isoveli 3v ei pysty ollenkaan ajattelemaan että vauva voi olla myös poika. Puhuu yhtenään pikkusiskosta. Odottaa kovasti vauvan syntymää ja kyselee milloin on marraskuu.

kivunlivityksestä Mulla on takana kaksi synnytystä epiduraalin lievittämänä ja yksi luomuna. Luomu oli kyllä kaikista helpoin, toisaalta nopein ja 'rajuin'. Olen ajatellut mennä sen mukaan mikä tuntuu itsestä hyvältä ja mitä kätilöt sanovat. Onhan se hyvä miettiä eri vaihtoehtoja. Ilokaasusta mulle tulee tosi huono olo, sen tiedän ainakin jättäväni pois.

Mulla on vasemmassa jalassa varmaan joku hermo painuksissa kun tuntuu että jalat menee alta. Kipu on karsea. Eilen oli ihan mahdoton reissu leikkipuistoon, en varmaan enää uskalla kovin pitkälle lähteä kävellen.

Mulla ihan lyhyt matka sairaalaan ja siltikin mietin että ehdinkö ajoissa. Sympatiat niille joilla on oikeasti pitkä matka sairaalaan.
 
Tsemppiä kaikille, itse alan olla jo ihan kypsä tämän mahan kanssa. Miten sitä saisi vielä jotenkin orientoiduttua, että voi hyvinkin mennä vielä kuukausi!

Tänään pitää mennä verikokeeseen, joku vasta-ainejuttu, kun edellisen synnytyksen jälkeen sain verta. Yh.
 
Huomenta!!
Täällä on ihan talvi, lunta vaan sataa..ihanaa...kohta pitää pihalle lähtee nauttimaan ja nää viikot menee niin nopeesti..taas viikonloppu, kiva kun mies on sitten kotona taas <3

Illalla oli ihan outo olo, maha niin sekasin ja kokoajan sai juosta vessassa.. uni ei meinannu tulla millään..sitten yöllä heräsin kun selkään poltteli ja maha oli ihan kivikova..sitten tuli valvottua, mutta kun nukahdin niin nukuinkin sitten älyttömän hyvin loppuyön...näin unta et tuli nii iso vauva, et sille ei mahtunu mitkään vaatteet mitä olin valmiiks ostanu, eikä se ollu yhtään meijän kummankaan näkönen..hui..vissii jo vähä levoton olo kun jokayö näkee niin vilkkaita unia..

Henuliinille paljon tsemppejä!!:heart:

Mamu vauveli 36+5
 
Terve!

Ylimääräisessä ultrassa käyty; vauvalla näyttää kaikki olevan kunnossa, istukka ok myös, ei kalkkeutumaa, virtaukset yms ok. :) Painoarvioksi antoi 2510g, eli keskikäyrällä mennään, kun rv 34+6.

Sf-mitan "pienuudeksi" heitti sen, että neuvolassa mittaaja on ollut mulla joka kerta eri. Lapsivettä ei myöskään ole mitenkään kovin runsaasti. Tunnin jouduimme odottelemaan (kävin pihallakin hyppelemässä) että neiti suvaitsi tyhjentää seurapiirirakkonsa, sen lääkäri halusi nähdä livenä :)

Vitsi miten huojentunut olo!! Tästä on hyvä lähteä kolmen ihanan ja rentouttavan äitiyslomapäivän jälkeen viettämään miehen kanssa kaksin hotelliviikonloppua, hetkeksi pois remontin ja arjen keskeltä. :heart:

Ihanaa viikonloppua muillekkin! :flower:

-Pippari ja muru rv 34+6
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Omaa persusta tulin vaan kuuluttaan :D Pakko on mennä sohvalle pitkälleen, viimeyö meni taas harakoille!

Äitipolilla käyty, pikkusen painoarvio nyt 3,5kg (arvasin aivan oikein), kaikki hyvin. Lapsivettä paljon, pää on alhaalla mutta liikkuu vielä. Alakerrassa oli ulkosuu 2cm auki, sisäsuuta ei yltäny tutkia, kaulaa n.4cm ja ruksi oli laitettu pehmee/kova välimaastoon. Niin ja se tärkein, hyvin mahtuu yli 4kg syntymään :) Poika oli papereitten mukaan imukuppisynnytys äidin väsymyksen ja pitkän (2tunnin) ponnistamisen takia.

Nyt nukkumaan

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 38+0
 
Täällä pukkaa viime hetken pesänrakennushormonimyllerrystä, nimittäin oon ruvennut ihan tosissaan siivoilemaan ja järjestelemään paikkoja! Tällaista tarmoa en muista aikaisemmista synnytyksistä, mutta eipä silloin oo ollu näin paljon järjestettävääkään... tuntuu, että meille on kertyny tota roinaa ja liian pieneksi käyneitä vaatteita aivan kauheat määrät: / En millään jaksa myydä kaikkea, vaan osa täytyy viedä hyötyjäteasemalle. Siivoillessa on myös löytynyt kauan kadoksissa olleita tavaroita ja vaatteita...=)

Tämä tarmo johtuu siitä, että olen niin innoissani tulevasta pienokaisesta :heart: Tosi vaikeeta malttaa odottaa, että vauva syntyy. Toivon, että vauva syntyy ens viikolla, mutta nyt on vasta rv 37+2... Aika kuluu nopeammin mulla, kun järjestelen paikkoja ja senkään vuoksi en edes yritä vaan ottaa rennosti. Sitähän kuitenkin suositellaan tässä vaiheessa, joten jos joku niin tekee, niin hyvä!

Noista fundus-mitoista... nehän voi vaihdella tosi paljon ja riippuvat tosi monesta asiasta: vauvan asennosta ja koosta, äidin rakenteesta ja koosta, lapsiveden määrästä, istukan paikasta. Se on kyllä mielenkiintoista, että nuo asiat voivat vaihdella niin paljon eri ihmisillä. Ja joihinkin sukuihin syntyy isoja ja toisiin taas pienempiä vauvoja.
 
  • Tykkää
Reactions: tillinäiti
Voihan jännitys! Ens viikon perjantaille saatiin aika TAYSiin perätilan takia, tutkitaan tarkemmin ja mahdollisesti koitetaan kääntää.Aikaa pitää varata n. 2h sinne. Hassua kun kaverin vauvaa käännettiin puoli vuotta sitten Jyväskylässä niin sen piti olla 6h syömättä ennen sinne menoa, koska jos vauva joutuu käännöksessä ahdinkoon niin on pieni riski joutua hätäsektioon. Tossa mun kutsussa ei sanottu mitään mistään syömättömyydestä. Soittelen maanantaina TAYSiin ja kysyn siitä ja samalla kysyn ottaako ne tuolla samalla streptokokki näytteen, mulla ois labraan aika siitä tolloin samana perjantaina 14.20. Tulee kiireinen päivä.
Mies tulee onneksi mukaan tonne TAYS-reissulle, vähän jänskättää. Lisäksi on hyvä että sekin on siellä kuulemassa samat infot jne.
Tuntuu pitkältä ootella viikko tota, kun kovasti haluaisin jo vastauksia!

Vauva on muutaman iltana myllännyt ihan hirveesti, nytkin suhaa aika paljon ja uutena ilmiönä, koko illan on ollut tiheästi aika napakoita harkkasuppareita! Maha tais tykätä kyttyrää kun haravoin vanhempieni luona pihan tänään iltapäivällä.
Sen käännöksen jälkeen saa mun puolesta vaikka alkaa syntyäkkin pikkuhiljaa ;)

Toivottavasti pääsisin synnyttään alakautta.

Susimieli ja Pikkusisko 35+2
 
Carmel .. mä oon kattonu ja se verenvuoto oli hurjaa, kuitenkin kaikki muuten oli menny hyvin ja onneksi meni lopulta hyvin verenvuodosta huolimatta, mulla meni ensimmäinen synnytys hyvin ei mitää ylimääräisiä vuotoja, toisessa synnytyksessä jäi istukka kiinni ennen istukan irtoamista vuoto 1200 ml ja jouduin synntyksen jälkeen istukan käsin irroitukseen joka tehdään nukutuksessa ja koko toimenpiteen jälkee menetin yhteensä 1700 ml verta ja kolmannessa synntyksessä sitten tämä istukan kiinni jääminen uusiutui, mutta siihen oltii varauduttu hyvin, ennen istukan irtoamista lähti verta 2000 ml ja runnomalla se lähti jonka jälkeen vuoto 2100 ml ...;) vähän jänskättää tuleva synntys veren vuotojen osalta ja tuo istukan irtoaminen.. ;) Avoimin mielin lähden synnyttää kaikesta huolimatta, turha sitä etu käteen suunnitella ...
 

Yhteistyössä