Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

lumililjalla ihana kertomus :heart: Ja ei, et ole epäonnistunut ponnistuksessa! Ei se mene kenelläkään niinkuin elokuvissa... ensin pitää harjoitella suuntaa mihin ponnistaa ja harjoitella sitä voimaa ja ne viimeiset ponnistukset on ne, mitkä saa jotenkin toimimaan, mutta en usko, että kukaan on seppä syntyessään! itsekään en ekassa synnytyksessä edes tuntenut ponnistamisen tarvetta, en supistuksia. ponnistin minkä osasin sinne missä kätilön kädet aiheutti painetta :LOL: Ja kivunlievityksenä oli epiduraali, sen haluan nytkin jos ehdin saamaan!

Ja pssst... kyllä meillä edelleen heilutellaan peittoja monta kertaa viikossa, vähintään se 2 ja näin on menty aina meidän suhteessa ja myös koko raskaus :heart: Eipä ole vielä synnytykseen vaikuttanut ;) enkä siitä halua luopua ennenkö kipeää tai pahaa alkaa tekemään :p

susimieli oli laittanut ihanan masukuvan :heart:

ja onnea vielä vauvansaaneille, jos en ole muistanut onnitella, päivittänyt olen kyllä :flower:

( . ) Täällä on nyt ohitettu ne maagiset viikot, joilla esikoinen syntyi, joten olo on seesteinen ja rauhallinen. Synnytys on toki mielessä, mutta ei ole sellaista oloa, että syntyis jo. Ei ole kipuja, eikä särkyjä, joten olkoon minun puolestani vielä kohdussa kasvamassa :heart:
Huomenna poksuu viikot ja on taas neuvola, joten kirjoittelenpa silloin lisää!

Talventähti ja pienimies 37+6 :wave:
 
Neuvola terkkuja täälltä..

RV 37+6
paino +520g/vko, 81,6kg
turvotus +-
RR 121/79 (palautunut suht normi lukemiin)
pissassa proteiini plussalla, joten huomenna näyte labraan
hb 117
sf 31,5
lapsivettä normaalisti
rt
sykkeet 145 ja liikkeet ++

Kaikki siis ihan mallikkaasti tuota pissassa olevaa proteiinia lukuunottamatta. Pää ei vielä kiinnittynyt, mutta vauva selvästi laskeutunut

lumililja: Hienosti on sinulla tuo ponnistusvaihe sujunut!! Ole ylpeä siitä, että olet saanut vauvan ylipäänsä ponnistettua mailmaan ilman apukeinoja ja vielä ilman epparia. Eikä tuo 30min ponnistusvaihe kuulosta minusta edes kovin pitkältä. Minusta kaikenkaikkiaan hieno suoritus ensisynnyttäjältä:hug:

susimielellä on kyllä komea masu!!:heart: Itsellä tällainen pieni pallo, jonka saa vieläkin hyvin takin alle piiloon. Taitaa tulla aika monelle naapurille yllätyksenä vauva syntymä:LOL:

-Nelly ja murunen 37+6-
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Taidan varata itselleni huomiselle nopean neuvolakäynnin jotta voidaan tarkistaa pissa ja verenpaine, jalat ovat alkaneet kerätä nestettä ja samalla tavalla oireili raskausmyrkytys esikoisen loppuraskaudessa. Tuntuu vähän hassulta mennä kun sektio on jo perjantaina mutta toisaalta myrkytys voi pahentua nopeastikkin. Kysynpä ainakin terkan mielipidettä kannattaako käydä näytillä.

Susimieli ja Pikkusisko 38+6
 
Tänään ois sitten 40+0. Mua kiukuttaa todella, ei jaksais!

Ja on alkanut huolestuttamaan vauvan koko. Mun maha on niin iso, etten saa kengännauhoja solmittua. Ja mies on ollut iso syntyessään, niin miten mun käy. Olin jotenkin varautunut, että kun oikein päin tulee niin ois niin paljon helpompi homma kun pt-synnytys, mutta nyt alkaa pelottaa tuo koko. Perjantaina vasta seuraava neuvola.
 
Heippa! Ihan ekaa kertaa tänne kirjoittelen... eli voi olla että tämä tulee ihan väärään paikkaan :). Mutta siis ilmoittautuisin loppuhetken odottajiin: synnytyssairaala MKS ja ensimmäinen biolapsi. Kaksi lasta kuitenkin jo kasvamassa (tyttö -05 ja poika -07). Laskettu aikani on 26.11.13. Jännät paikat edessä! Olikos täällä muita MKS:n odottajia samoille päiville?
 
Huomenta!

Tervetuloa joukkoon Villakerä!!

Tänään on taas neuvola ja kaiken lisäksi poksuttu on ja nyt mennään 39+0
Viikko laskettuun aikaan..kääk

Eilen olin liikenteessä koko päivän ja taisi hieman kostautua - koko illan oli harjoitussupistuksia. Tänään jos ottaisi pikkasen rennommin. Neuvolan jälkeen näen kaverin lounaalla ja jos sitten tulisi kotiin lepuuttamaan.
Huomaa selkeästi, että vaikkei eilenkään mitään kummempaa lounastelun jälkeen tehnyt kuin shoppaillu niin vaikutti heti.

starhope 39+0
 
Tsemppiä Hampulalle! Ja onnea vauvan saaneille!

Täällä poksutaan kans tänään, 39+0!!
Sen huomaa kyllä olossakin, eilen kävin illalla (tosi pienellä) kävelyllä haukkamassa raitista ilmaa kun olin koko päivän ollut flunssaisen lapsen kanssa sisällä, hyvä kun kotiin pääsin! Että voi ihminen oll kankeana ja kipeänä.. Ei sitä tässä kotosalla ollessa ole edes tajunnut..

Olen huomannut että mulla on vähän sellainen asenne että "täytyy tehdä vielä kun pystyn." Kun ei sit tiedä mitä kaikkea pystyy tekeen leikkauksen jälkeen. Oon käynyt yksin kaupassa ja just tuolla kävelyllä ja siivonnut jne. Vähän ajatuksen tasolla ahdistaa se että jos oon ihan avuton. Normaalisti ei ois tälläistä kun ei tiedä koska synnyttää jne mutta nyt oon tehnyt päässä listoja mitä pitää hoitaa ennen perjantaita.. No, eipähän kerkiä jännittään niin paljoa.

Me nähdään meidän baby YLIHUOMENNA! Huh hei! Todellakin viimeisiä masupäiviä viedään.

Mulle vois päivittää iäksi 25 kun huomenna täytän.
En saa puhelimella punaiseks tätä!

Susimieli ja Pikkusisko 39+0
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
Onnea marrastuuli!!!:flower: Ja isot tsempitykset hampulalle!!

Taitaa kyyneltenhymyllä olla jo vauva kainalossa, kun ei oo maanantain polikäynnin jälkeen mitään kirjotellut:whistle:

Täällä käyty tänään shoppaamassa vauvalle talvirukkaset. Tuossa sairaalakassia valmistellessa ja vauvan kotiutumisvaatteita kasateessa huomasin, että mulla ei ole kunnollisia lämpöisiä rukkasia vauvalle... Vähän meni viimetippaan niiden hankinta, mut nyt löytyy nekin.

Täällä suppailee iltaisin/öisin välillä jo hieman kipeämmin. Viime yönäkin heräsin reilun tunnin ajan 15-20min välein kipeään supistukseen, mutta sitten ne taas aamuyöstä lopahti:stick: PÖH!! Antais nyt yöt edes nukkua, jos ei kerran viitsi vielä syntyä!!!

-Nelly ja murunen 38+0- POKS!!!
 
Heipähei! Tässä olisi vielä viimehetken jännittäjä mukaanne! Olen kyllä seurannut kiireisen arkeni sivusta kirjotuksianne mutta en ole vain saanut aikaiseksi kirjoittaa. Tilanteeni on tämä:rv 38+6. Huomenna aamulla olisi sektio, kolmas sellainen jo minulle. Joka kerta sitä vaan jännittää niin kauheasti. Eniten tässä jännitti pari viikkoa sitte kun imoiteitiin sektion päivämäärä ja mietinnöistä oli että pysyykö nyytti enää masussa niin kauaa. Tämä päivä nyt vielä nauttia tästä mahtavasta kummusta ja huomenna potkuttelija on jo toisella puolella. Täällä taisi olla joku toinen myös jolla oli sektio tälle viikolle? Perjantainako se oli? Lapset odottaa innolla uutta tulokasta ja niin mekin miehen kanssa. Olisi se huominen jo pian <3 raskaus on mennyt ihan hyvin. Mitä nyt paria vaikeaa flunssaa lukuunottamatta.. Tällä hetkelläkin painin flunssan kanssa ja eilen oli pari migreenikohtausta vaikka en sitä sairasta.
Niin ja onnea kovasti jo vauvansa saaneille :)
 
  • Tykkää
Reactions: susupala ja nelly83
Pikapäivitys kännykällä :)

Neuvola takana ja siellä kaikki ihan ok, verenpaineet koholla ja turvotus +.. Painoa oli tullut 2,7kg/vko, enkä ole mitään ihmeellistä syönyt! Höh.. Perjantaina katson painon kotona ja jos se on yhtään noussut niin sitten heti neuvolaan katsomaan muut arvot! Muutoin maanantaina seuraavan kerran!

Päivitän vauvat ja uudet kunhan pääsen koneelle! Mutta Onnea vauvaantuneille ja tervetuloa uusille!

Talventähti ja pienimies 38+0
 
Onhan se haava vähän arka ja jokainen reagoi siihen omalla tavallaan .kunnon kipulääkkeet siinä on myös mukana. Itse olen aiemmista kyllä toipunut todella hyvin ja kävellyt jo seuraavana päivänä suhtkoht hyvin. Saahan sitä haavaa varoa pitkään ja esim. Yskimiseen tai aivastamiseen kannattaa ottaa tyyny avuksi. Joka kerta on tietty erilainen.... Jänskättää, joko muuten jo kerroin sen ? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Onnea Marrastuuli ja Hampulalle tsemppiä!

Itse tulen poksumaan tänne eli tänään tasan 41+0... odottavan aika on pitkä! En oo enää pitkään aikaan pystynyt oleen positiivinen ja se on varmaan näkynyt kirjoituksissakin. Vointi on hyvä, mutta koska raskaus on venynyt näin pitkälle ja muutamalla tutullani on ollut lähiaikoina kauheita kokemuksia synnytyksestä, en ole pystynyt olemaan positiivinen enää. :( Huomenna pääsen onneksi vauvan painoarvioon, vauvan koko nimittäin huolettaa myös. Tosin heti samaan hengenvetoon voi sanoa, että painoarviothan ei oo yhtään luotettavia. Mutta kuuleehan siellä myös kohdunsuun tilanteesta. Neuvolan terkan mukaan käynnistävät synnytyksen joskus ensi viikolla, ei aikaisemmin, koska mitään ongelmia vauvalla ja minulla ei ole. Lähtis nyt luomusti käyntiin ja vähän äkkiä!

Tambers
 
Onnea Marrastuuli! :heart:

Tulin kurkkimaan Hampulan ja KyyneltenHymyn kuulumisia. Toivottavasti molemmilla jo vauvat kainalossa.:hug:

Mä ymmärrän Tambers sun ajatuksia oikein hyvin. Itseäni alkaa ahdistaa ajatus siitä, että jos tämä kohtu ei osaakaan vaan käynnistää niitä kovia synnytykseen vaadittavia supistuksia ja pitää odotella käynnistykseen asti. On nimittäin supistellut niin rajusti ja säännöllisesti nyt jo niin kauan, mutta ei ne siitä vaan ylly. Ja täällä käynnistys on vasta viikolla 42+2! Ihan järkyttävän myöhään!
Tambers, jos tuntuu että ajatukset käy liian raskaiksi, niin kerro se neuvolassa ja vaikka huomenna siellä painoarviossa (onko se äitipolilla?). Mulle sanoi tänään terkka, että kyllä se on yksi syy käynnistää synnytys, jos äidillä ei pää enää kestä. Mä vaan niin kovasti haluaisin sen luonnollisesti käynnistyneen, kun siitä ei ole kokemusta. En vaan tiedä missä vaiheessa pelot (esim. kohtukuolemasta) ylittää sen halun kokea se itsestään käynnistyvä synnytys -varsinkin jos alkaa näyttää siltä, että lopputuloksena on joka tapauksessa käynnistys. Joka päivä pelottaa enemmän. En tajua miten tässä voisi selvitä täysjärkisenä vielä kaksi ja puoli viikkoa....

tänään 40+0

ps. mulla on tosi tyhmä kysymys, mutta miten te aikaisemmin synnyttäneet olette käyneet vessassa/suihkussa siellä lapsivuodeosastolla, oletteko siis ottaneet vauvan sängyn mukaan vaikkapa suihkuhuoneeseen? :confused: Mä rupesin yksi yö näin tyhmiä pohtimaan, kun viimeksi oli perhehuone, niin ei tarvinnut vauvaa koskaan jättää mihinkään vaan mies katsoi esim. suihkun aikana.
 
Carmel, ymmärsit täysin oikein, kiitos! :hug: Oon kyllä puhunut noista asioista neuvolassa ja myös valmennuspolilla ja se on auttanut. En vaan ollut varautunut siihen, että raskaus kestäisi näin pitkään. Jos synnytys olisi alkanut aikaisemmin, en olisi huolestunutkaan näin paljon, mutta näin pitkässä odotusajassa kun on aikaa miettiä...

Suihkuun menemisestä, oon vaan jossain sopivassa välissä mennyt suihkuun, kun vauva on tuntunut olevan kunnolla unessa, mutta toki monesti on käynyt niin, että vauva on herännyt ja alkanut huutamaan. Sitten oon vaan yrittänyt suoriutua suihkussakäymisestä mahdollisimman nopeasti ja ajatellut, että eipä se itkeminen vauvalle traumoja tee, kun ei kuitenkaan ole kysymys pitkästä ajasta. Tietysti voi tehdä myös niin, että menee suihkuun silloin, kun mies on käymässä. Joskus myös vieruspaikalla oleva toinen äiti on ikäänkuin jäänyt vahtimaan, kun olen käynyt suihkussa ja toisinpäin. Joka tapauksessa suihkussakäyminen on sujunut hyvin, vaikka en ole koskaan ollut perhehuoneessa.

Tambers
 
Onnea kaikille Vauvaantuneille!!! :) :flower:

Tsemppiä Susimielelle!
Kyyneltenhymy joko pienokainen saapui?
Hampulankin kuulumiset?
Hitsi kun ei meinaa ehtiä seuraamaan tätä ketjua. Hektistä on vauva-arki. :)

Carmel, vessaan voi ottaa tosiaan mukaan, jos mahtuu. Ja hyödyntää toki isännyyden tai muiden vieraiden käymiset, mutta oikeasti, ne hoitajat ovat tosiaan meitä varten siellä. Kyllä heitä voi pyytää katsomaan vauvaa sen aikaa, että käy pikaisesti suihkussa.

Supparituulia toivottelen niitä toivoville minäkin. :)

murri76 ja Piipero kohta 14 vrk, ja pituutta 50,5 cm ja painoa 3305g, eilisellä neuvolakäynnillä. :)
 
"Yliaikaisuuden" kanssa tuskailevat, i feel your pain, tiedän olevani samassa jamassa kohta! Esikoinen käynnistettiin rv 42+0, sen jälkeen kaksi keskeytynyttä keskenmenoa, (jouduttu siis avittamaan lääkkeillä/ kaapimaan..) eli mun kohtu EI OSAA ulostaa musta itsekseen mitään. :headwall: Kohtukuolema on myös mielessä joka päivä.

No, olen koittanut henkisesti jo ajat sitten valmistautua siihen, että 7.12 on rv 42+0, eli maanantaina 9.12 käväisen TYKSissä ja 10.12 sitten vauva viimeistään syntyy käynnistyksellä. Neuvolassa eilen puhuin asiasta, lupaili että laitetaan kontrolliaika sairallaan jo ENNEN pyhiä, jottei mahdollinen käynnistys menisi niin pitkälle.. vaikka tuskin ne sairaalaan mielellään pyhiksi ottavat mua synnyttelemään :ashamed:

No mutta, mulla on vielä toivoa, (joopajoo :p)

-ihan hyvävointinen Pippari ja Muru rv 38+5
 
Huomenta!

Täällä aika levoton eilinen ja varsinkin yö. Taisi tulla vähän väliä joko harkkasuppareita ja välillä kipeitäkin. Nyt aika väsy ja menossa kaverin kaa lounaalle jonka jälkeen pakko tulla kotiin lepäämään. Vähän jäi univelkaa ja vielä kun pystyy ottaa nokoset milloin haluaa niin pitäähän tilaisuus käyttää hyväksi :attn:

Vähän täälläkin jänskättää tuleva synnytys jo ja ei haluaisi myöskään mennä paljoa yli lasketun ajan. Toivottavasti ei tarvitsekaan.
Tsemppiä kaikille!!!

starhope 39+1
hui - 6 pv laskettuun..
 

Yhteistyössä