Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

Pippari, tajusin vasta sun viestistä, että mulla on vähän sama tausta: kaksi keskenmenoa, jotka on pitänyt kaapia! Ekassa yritettiin tableteilla ja siitä oli seurauksena vaan helvetilliset supistukset, mutta ei muuta. Tokassa sanoin, että mä en edes suostu kokeilemaan tabletteja! Ja sitten vielä esikoisen synnytyksen jälkeen kohtuun jäi istukan pala, joka ei osannut itsekseen tulla ulos vaan piti mennä kaavintaan 2kk synnytyksestä.
(ja esikoisen synnytys käynnistettiin, mutta ei yliaikaisuuden takia).
Voi huoh.

Viime yönä nukuttu liiankin hyvin. Ei mitään vaivaa yöllä. Nyt on mennyt viimeiset yöt niin, että joka toinen yö nukun älyttömän huonosti ja pyörin sängyssä ja joka toinen yö nukun tosi hyvin. Ei edes vessaan tarvinnut mennä klo 1-7 välillä... Alkaa olla vähän sitä fiilistä, että joka ilta nukkumaan mennessä toivoo, että josko tänä yönä....ja sitten aamulla herää todeten, että eipä tietenkään.: / Yritin illalla vauvalle puhua, että eikö nyt olis jo hyvä aika tulla tänne mahan toiselle puolelle meitä tapaamaan. Mutta taitaa olla yhtä jääräpää kuin uhmaikäinen isoveljensä.;)

carmel 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pippari
Tambers, mä ymmärrän myös :hug:

Mulla oli tiistaina laskettu aika ja nyt on alkanut kaikki pelottamaan, varsinkin vauvan koko ja se, onko kaikki hyvin. Odottavan aika on muutenkin niin järjettömän pitkä! Huomenna on onneksi neuvola, siellä aion valittaa oikein urakalla, ettei ainakaan jää epäselväksi, että mua alkaa v*tuttaa jo ihan huolella.

Mullahan on ollut vaikeuksi raskaaksi tulemisessa, molemmat vauvat on tehty IVF:llä. Tuntuu, että ihan kiusan vuoksi ne ei sitten tule ulos kun on vihdoin mut raskaaksi saatu :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Täällä vietän synttäreitä jonottamalla labrassa verikokeisiin huomista leikkausta varten.
Ihme kyllä ei kauheesti vielä jännitä. Eilen vähän hermostutti ja miehelle tuskailinkin kun se ei meinaa tajuta miksi mua jännittää. Ärsyttävä viilipytty!


Mahan kanssa alkaa kyllä olla tukalaa liikkua kun liitokset on ihan tulessa ja mahaa supistaa heti kun liikkuu.
Vatsa on mun mielestä tehnyt kasvuspurtin, jännä nähdä minkä kokoinen tyyppi sieltä syntyy!
Miehen kaa lyötiin leikkimielisesti vetoakin syntymäpainosta ja pituudesta. Pakka sanoa mutta mies taisi veikata lähemmäksi, ei tää enää niin pieneltä tunnukaan.. :D

Huh huh. Miten sitä on niin vaikea käsittää että huomenna on tyttö sylissä?!

Tirppanalle tsempit! Jokohan vauva on syntynyt?

Susimieli (viimeistä kokonaista päivää raskaana!) ja Pikkusisko 39+1
 
Mulla kanssa jokatoinen yö saa nukuttua ihan hyvin ja sitten taas ei oikein ollenkaan..viime yökin oli niin levoton..Päivisin on ihan puhki eikä oikein jaksa mitään...ja carmel tiedän niin tuon tunteen, kun illalla ajattelee et josko se tänä yönä sitten lähtis ja aamulla herää taas että eipä vieläkään.. Täällä aletaan kyllä olemaan jo niin kyllästyneitä! ja ihaninta on kun jokapäivä joku soittaa, et "onko jo tullu" "ykskään ei vielä sinne mahaan oo jääny"..:attn:

noo ei kun jatkellaan odottelua, tuntuu vaan ettei osaa enää tehä mitään oottaa vaan ja kaikki päivät tuntuu samanlaisilta..ääh..kunnon masentelua..eiköhän tää tästä!!

mamu ja tulokas 40+4
 
Meidänkin perheemme on täydentynyt pienellä pojalla lauantaina rv40+1. Homma lähti käyntiin lapsivesien menolla juuri kun päivä oli kääntynyt lasketun ajan puolelle joten kovin oli täsmällinen kaveri vaikka synnytys venyikin lopulta lauantain puolelle. Edistyminen oli hidasta kun paikat ei meinannu lähteä aukeamaan kipeistä ja säännöllisistä suppareista huolimatta, mutta lopulta maaliin päästiin ilman lääkkeellistä avustusta. Aika rankka kokemus, mutta lopputulos on todellakin kaiken sen kivun ja säryn arvoinen.

Tsemppiä kaikille viimeisille viikoille, pian teillä on kaikilla omanne sylissä ihasteltavana.
 
Huomenna taas kontrolli Rovaniemelle ja sairaalakassin kanssa aattelin lähteä matkalle (tietty myös ukko joka toimii kuskina).. Aamusta heti aika sinne ja nyt voi sanoa että jännittää :D Mitään ei ole vielä luvattu mutta uskon/toivon että jäämpi sisälle :)
Ilmoittelen kyllä miten menee :)
 
Tirppanalle ja muille synnyttäneille onnittelut!

Täällä alan pikkuhiljaa valmistautua huomiseen sektioon, esilääkitys on nyt otettu (vatsahappoa neutraloivat ja suolen tyhjentävät) ja just oottelen koska alkaa vatsa toimia..
Vielä pitää tehdä tänä iltana esikoiselle ja Vaarille huomiselle makaronilaatikko valmiiksi ja laitella laturit, kamera ja muut sairaalakassiin. Sellainen olo että olenko muistanut kaiken mitä piti, tänään siivottiin ja vietettiin mukava aamupäivä ulkoillen upeassa syyssäässä.

Mua ei oikeestaan jännitä, luulen että aamulla, viimeistään matkalla sairaalaan alkaa hermostuttaa. Toivottavasti esikoinen nukkuu yön hyvin ja saan itsekkin unta, nyt ainakin väsyttää kovasti, vielä ei kyllä voi mennä nukkumaan kun pitää käydä suihkussa sit kun tää perhanan lääke on toiminut, sopii toivoa ettei se juoksuta vessassa koko yötä..

Ootan eniten sitä että ollaan päästy typyn kanssa kotiin aloittelemaan arkea :)

Huomenna tähän aikaan mulla on tytär! Huisia! Ilmoittelen kuulumisia varmaan lauantaina kun kipupumpun saan leikkauksen jälkeen vuorokaudeksi ja se estää kännykän käytön.

Susimieli ja Pikkusisko 39+1
 
Ompa jännä että sulla on tollanen esilääkitys, ei minulla nimittän ollut muuta kuin paastoaminen. Olin kyllä itse syönyt puoli kahdeksan illalla ja vasta puoli yksitoista tänä aamuna pääsin saliin..tsemiä sinulle huomiselle ja nautinnollisia ensi hetkiä pienen vauvan kansa:)
 
moi kaikille !
Onnea kaikille uusille äideille ihanista pikku nyyteistä ;)
Ja Susimieli Hyvää syntymä päivää ! Ja onnea ja tseppiä huomiseen, pian tämä kaikki palkitaan ihanalla pikkuisella ;)
Täällä mennyt jo yli viikon verran!
Tänään oli neuvola ja kaikki oikeen mainiosti ja viikossa sf mitta tippunu 1 cm ja hyvin kiinnittynyt ja laskeutunu! Kaikki oli oikeen hyvin.
Nyt vaa odotellaa jos ei ala kuuluu .. sunnuntaina soitto yliaikaiskontrolliin jos ei ole syntynyt ennen sitä.. ;)
Ei hirveesti tunnu siltä et olis tulossa vielä! Mut jos tekee saman kuin keskimmäinen lapsi, eli 10 päivää yli ja lähti varoittamatta tulemaan, heti lima tulpan lähdettyä muutaman tunnin päästä olin jo synnärillä.. ;)

Mut sunnuntaina olis ihana päivä syntyä silloin on mun synttärit !
Katellaa miten käy ...;)



Sudesude & masu asukki rv 41+0
 
Täällä näyttäisi monella marraskuisella olevan itselläänkin synttärit tässä kuussa, minulla on myös 26. päivä, saa nähdä saanko tästä nyytistä vielä synttärilahjan ;)

Tsemppiä Susimieli leikkaukseen! :)

Eilen oli neuvolakäynti, katsottiin vain nopeasti perusjutut. Pissa puhdas, paineet ok, sykkeet hyvät jne.. Pääkin oli täysin kiinnittynyt.
Nyt painin tämän flunssan kanssa, toivottavasti saan paranneltua itseni ennen h-hetkeä!! Seuraava N 18.11.

Mirkkeli & Pikkuveli 39+4 <3
 
Onnittelut taas kaikille vauvaantuneille :flower: Nyt on alkanut oikein joukkojakaantuminen :heart:

Itse olen jo monta päivää valvonut supistusten kanssa, vaan ei ne ota tuulta alleen..Viime yönä otin suosiolla panadolia, että saan nukuttua ja nukuinkin oikein hyvin monta tuntia :) Tästäkö tämä nyt alkaa, parin viikon päästä olen ihan kypsä koko odotukseen :LOL: Tällä hetkellä vielä nautin masusta ja pienen liikkeistä.

Voikaahan hyvin ja poksukaa :heart:

Talventähti ja pienimies 38+2
 
Noviisin kysymyksiä.

Kuinka pian näillä etelän keleillä (n.+6C) uskaltaa lähteä vauvan kanssa vaunuttelemaan? Tai muuten liikenteeseen? Uudet vankkurit houkuttelee jo kovasti eteisessä kun oma olokin on mitä mainioin.

Entä tunteeko kukaan muu jo synnyttäneistä haamupotkuja? Jotenkin sitä on niin paljon tottuneempi niihin potkuihin kuin siihen että pirpana makaa sylissä, että aina välillä pyyhkäisee sellainen vanha tuttu onnellisuuden aalto siellä se meidän pieni potkii ja kasvaa :D Ei taida ihan pysyä pää perässä näissä muutoksissa.
 
Onnea jälleen kerran vauvautuneille :heart: ja tsemppiä omaansa vielä odottaville ja supistusten kanssa kärvisteleville!

Tulkaahan toki synnytäneet kertomaan miten meni! Synnytyskertomuksia on mukava lukea :)

Susimielelle tsemppiä! Onpas harmillista, että teillä aika vielä siirtyi eteenpäin suunnitellusta. No mutta, tänään teillä on kuitenkin vauva sylissä :heart:

Sandaali, meille ohjeisti th kotikäynnillään, että kahden viikon iässä saa aloittaa ulkoilut pikkuhiljaa aikaa kasvattaen. Kuulemma näin plussan puolella kun vielä nippa nappa ollaan sään puolesta, niin sopiva ulkoiluaika ensimmäiselle päivälle oli 15min, seuraavalle 30min, sitten 45min, 60min,... Riittävästi vaatetta ja joku kangas/harso vaunun luukun eteen tuulensuojaksi. Me aloitettiin noilla ohjeilla viime viikolla ja hyvin on mennyt, ollaan ulkoiltu nyt joka päivä siitä 2 viikon iästä alkaen aikalailla ne maksimimäärät. Lämpötilat oli täällä sillon tosiaan jotain +2...+5C about. Mä niin tiedän tuon poltteen päästä ulos ja testaamaan uusia menopelejä :)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille, meitä on jo hirveä määrä!

Me kotiuduimme maanantaina pojan ollessa 2vrk vanha. Ihana oli tulla kotiin :)

Perjantaina 8.11 iltapäivällä tuli napakoita supistuksia n. kerran tunnissa koko illan ajan. Yhdentoista maissa menin illalla nukkumaan ja klo 00.30 heräsin kovaan supistukseen. Tulivat taas harvakseltaan 12-40min välein. Kahden jälkeen nousin ylös, söin yöpalaa ja kävin vessassa. Klo 2.45 sängyssä pitkällään valvoessa tunsin pientä painetta jalkojen välissä ja kuului poks ja niin meni vedet. Herätin miehen ja kävin pesulla, keitettiin "aamu"kahvit, soitettiin miehen äiti viiden isomman nukkuvan lapsen vahdiksi ja rauhassa neljän maissa lähdettiin ajelemaan sairaalaan. Autossa supistukset tiuhenivat nopeasti, välit oli 2-8min. ja aika tiukkoina tulivat. Viideltä oltiin sairaalassa ja siinä vaiheessa vasta 2cm auki ja sentin verran kanavaa jäljellä. Saliin päästiin kuitenkin heti, kun näytin kuulemma niin synnyttävältä...
Tässä vaiheessa kieltäydyin kipulääkkeistä, sain olla pystyssä ja etsiä itse hyvät asennot ottaa supistukset vastaan. Vauvan sydänäänet alkoivat kuitenkin laskea aina supistuksen tullessa ja korjaantuivat kun menin kylkiasentoon makuulle tai nelinkontin. Näissä asennoissa jouduinkin sitten olemaan koko loppusynnytyksen : / Kuuden aikaan lastenlääkäri kävi ottamassa vauvan päästä verikokeen, josta katsottiin pH ja laktaatit, joista näkee kärsiikö vauva esim. hapenpuutteesta sykkeen laskujen vuoksi. Ei onneksi kärsinyt. Ilman kipulääkkeitä jatkettiin seitsemään asti, jolloin supistukset oli pitkiä ja voimakkaita ja tulivat 2-3min välein. Tässä vaiheessa olin vasta 4cm auki, eli synnytyksen alku oli yhtä hidasta kuin aiemmissa synnytyksissänikin. Kivut kävivät jo sietämättömiksi ja pyysinkin sitten puudutuksen. Spinaalin sain klo 7.30 ja siitähän aukeni taivas :) Kaikki kivut katosivat välittömästi, supistukset tunsin kun maha kovettui. Klo 8.15 kysyin vielä kätilöltä, että kuinka pitkään vaikutus kestää ja saanko sitten toisen, kun tämä loppuu. Kätilö vastasi että kaksi tuntia kestää vaikutus, mutta sinä kyllä synnytät sitä ennen. Eihän me sitä uskottu, tuntui että tässä menee vielä iät ja ajat. Vähän ennen puolta yhdeksää kätilö teki sisätutkimuksen ja alkoi nostamaan sängynpäätyä. Miehen kanssa vähän ihmeteltiin että mitäs nyt, kätilö tuumasi, että nyt synnytetään! Ponnistusvaihe alkoi 8.28 ja kahden minuutin hengittelyn jälkeen syntyi pieni sinertävä täydellinen poika. Hänellä oli ollut napanuora kaulan ympärillä, mikä oli sitten joutunut puristuksiin aina supistuksen tullessa. Ponnistusvaihe meni ilman minkäänlaista kipua, tunsin vain venymistä ja muljahduksen kun vauva tuli ulos. Vauva oli heti virkeä, pahimmat limat vain imettiin pois ja nostettiin heti rinnalle. Siinä olikin sitten tunnin kiinni tississä :) Apgar-pisteet 9/9, paino 3370g, 51cm ja pipo 36cm. Ei repeämiä, ihan pieni nirhauma vain virtsaputken suulla.
Osastolla poika oli paljon tissillä ja imetys lähti heti hyvin käyntiin. Kahden vuorokauden paino oli 3224g eli lasku -4,5%. Ja sitten kotiin. Keskiviikkona kävi neuvolan täti ja poika painoi jo 3490g eli oli 4vrk:n iässä ylittänyt syntymäpainonsa jo 120g. Ruoka-aikaan kotona :p Maitoa tulee paljon, nyt meillä harkinnassa maidon luovutus keskussairaalaan.

Poika on ihana, aivan täydellinen tyyppi. Äiti ja isi on ihan in löööööv :heart::heart::heart:

Tiukunen ja PieniPoika 6vrk
 
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille! Ja tsemppiä niille jotka vielä kärvistelevät.

Mä olen vieläkin ihan ihmeissäni kun vauva päätti syntyä 38+1. Esikoinen on syntynyt 41+6 (käynnistys) ja seuraavat kaksi viikoilla 40+6.

Olin vielä 9.20 maanantai aamuna (4.11) lähdössä ostamaan perhekerhoon tarjottavaa. Sitten alkoikin yht´äkkiä tosi kovat supistukset. Soitin miehelle töihin että nähdään kättärillä. Sitten miehen isälle joka haki minut ja nuorimmaisen. Vaari heitti minut sairaalaan ja vei nuorimmaisen hoitoon äidilleni. Paniikki meinasi iskeä kun mies tuli pari minsaa mun jälkeen aulaan, olin jo varma että vauva syntyy siihen :)

Pääsin kuitenkin synnyttäjien osastolle. Ensin mut laitettiin tarkkailuhuoneeseen (en oikein tiedä miksi) , jossa kätilö totesi että kymmenen senttiä auki ja sadatellen kiirehti mut synnytyshuoneeseen :) Sain tosi kivat kätilöt, jotka ehdottivat että ponnistaisin jakkaralta. Ehdin nappaamaan vähän ilokaasua. 10.54 poika syntyi. Olin kyllä vähän ihmeissäni, kun olin koko ajan kuvitellut asukkaan tytöksi. Mutta ihanaa, nyt meillä on kaksi tyttöä ja kaksi poikaa!

Arki on mennyt kivasti. Nuorimmainen erityisesti on tosi innoissaan pikkuveljestä ja kovasti hellii veljeään. Miehen opiskeluiden vuoksi olen kotona yksin illat, ja se on kyllä ollut vähän haastavaa, vaikka vielä vauva nukkuukin paljon.

Me ollaan vasta yksi vaunulenkki tehty, 15 minsaa. Ollaan muuten liikuttu autolla.

Nyt koitan taas aktivoitua kirjoittelemaan.

Nimet vauvalle kuitenkin löytyi yllättävän helposti. Tytöt saivat valita tokan ja kolmannen nimen. Etunimi pidetään vielä salassa. Ristiäiset menee kuitenkin varmaan tammikuulle.

t. Tillinäiti
 
Huomenta!
Kaikki on mennyt tosi hyvin. Leikkaus aamuna ei jännittänyt yhtään, nukuin osastolla kun ooteltiin meidän vuoroa. Itse leikkaus tuntui epämiellyttävältä mutta meni nopeasti.
Oma olo on nyt jo aika hyvä, pyysin just päästä kipupumpusta eroon kun en oo sitä käyttänyt ilta kymmenen jälkeen.
Vauva on ihana ja syö hanakasti.
Meidän pikkutyttö ei ollutkaan sitten niin pieni :D kaksi viikkoa sitten painoarvio oli 3200g ja syntymäpaino olikin sitten 4210g ja pituuttakin oli 52,5cm ja Pipo 36cm.
Kaiken kaikkiaan olen positiivisesti yllättynyt kuinka hyvä olo on itsellä nyt, saa nähdä miten jalkeille nousu sujuu.
 
Oikein paljon onnea susimieli ja muut! Hienoa kuulla susimieli että sektio meni hyvin. Onpas neidillä ollut hyvät mitat :) itse nousin eilen jalkeille ja joka nousu on helpompi. Kipupumppu ja muut ylimääräiset letkut on pois niin on paljon parempi ja helpompi olla. Rinnoista ei vielä tule kauheasti maitoa mutta toivotaan et viineistään kotona hanat aukeaa :) miten muuten muilla on ollut? Oletteko joutuneet antamaan lisämaitoa vai onko maitoa tullut alusta asti?
 

Yhteistyössä