Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

Onnea jo vauvautuneille!

pitkästä aikaa itssekin kirjoittamassa. esikoinen 2v. pitää suhteellisen kiireellisenä näin äitiyslomallakin.

mukava lukea teidän muiden synnytyskertomuksia. itse odottelen et jotain alkaisi tapahtua, mutta ei. olo melko lailla normaali, mitä nyt hieman alkanut tuo maha ahdistamaan, kun ei ole vielä laskeutunut, vaan edelleen tosi ylhäällä. vauvakin on arvioitu nelikiloiseksi laskettuna aikana eli varmasti jo sen päälle. tays:sistakin tuli jo aika yliaikaiskontrolliin 1.5viikon päähän. taitaa nekin uskoo et sinne mennään...

miten teille muilla mies on suhtautunut yliaikaisuuteen? meillä tuntuu mies olevan jotenkin kärsimättömämpi kuin esikoisesta. kyselee joka päivä, että onko jo tulossa. esikoinenkin meni kuitenkin jokusen päivän yliaikaiseksi ja synty hitaasti. tietenkin nyt tarvii erilailla suunnitella, kun täytyy hoito järjestää jne. mutta en silti mitenkään usko et itse synnytys oisi nopea.

sharita 40+3
 
Tänne synty tyttö 12päivä tiistaina! :heart: Neidillä kokoa 3710g ja pituutta 51cm :) Kaikki meni hyvin, synnytys oli nopea ja helppo, vai voiko niin sanoa !? Torstaina päästiin jo kotia, nyt vaan mennään päivä kerrallaan ja koitetaan arkeen päästä kiinni. Koitan tulla kirjottaan synnytyskertomusta kun alapää ei oo näin kipee! Istuminen pikkasen tuntuu. : /

KyyneltenHymy & Neiti
 
Onnea KyyneltenHymy, Hampula ja kaikki muutkin vauvan saaneet! :heart:

Täällä vaan odotus jatkuu ja masentaa joka aamu, kun tajuaa ettei tänäkään yönä mitään. Nyt ei enää edes juuri supista! Päivisin jos on ohjelmaa, niin aika kuluu ihan ok. Ei sais siis valittaa olon puolesta. Viime yötkin olen nukkunut liian (?) hyvin. Omituista.

Tänään vauva on ollut vaan ihan liian hiljainen. Yhden isomman möyrimisen teki tuossa pari tuntia sitten, mutta muuten on ollut kyllä tosi tosi vähän liikkeitä. Täytyy vielä niitä tässä ennen nukkumaan menoa laskea. Yleensä on iltaisin herännyt riehumaan oikein kunnolla useammaksi tunniksi.

carmel 40+3
 
Onnea Susimieli ja muut vauvan saaneet <3
Ihana kuulla että leikkaus meni hyvin Susimieli ja vointikin jo hyvä ;)
Pikaista toipumista kuitenkin, ja tytöllä oli tosiaan kokoa ;)

Täällä edelleen odotellaan tulevaa koitosta! Poppa konsteista ei mitää apua !

viikkoja 41+2
 
Saattaisin kuulemma hyvällä tuurilla päästä tänään jo kotiin :eek: 2. Päivä sektiosta. Katsellaan tässä vielä ja vauvaa punnitaan ja lastenlääkäri tutkii ja testaillaan että mä pärjään buraba-panadol yhdistelmällä. Ei ole maailman loppu jos menee huomiselle mutta oishan se ihanaa päästä kotiin! <3
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille :heart:!

Ihana on lukea teidän synnytyskertomuksianne ja jännätä samalla omaa synnytystä. Yhtään kun ei tiiä milloin alkaa tapahtua ja miten. Pari yötä on tässä mennyt valvoessa, kun on tullut aika napakoita harkkasuppareita menkkajomojen kera. Mutta mitään muita merkkejä ei ole ollut. Aika seesteistä siis siinä mielessä. Muuten kyllä alkaa jo vähän hermostuttaa, kun ei oikein jaksa tehdä mitään eikä uskalla itsekseen lähteä enää mihinkään kauemmas. Täällä kotona vaan kykin ja välillä yritän käydä vähän lyllertämässä ulkona, että sais ees pikkusen happea. Toivottavasti kohta jo jotain tapahtuis!

Poks 39+0
Nannikki
 
Onnea taas uusille vauvoille/äideille!! :) Täällä 41+0 eikä edelleenkään muutoksia oloissa..muutama suppari sillon tällön, muttei kovinkaan kivulias..

Täällä kova myrsky ja mieskin joutui töihin lähtemään näin sunnuntaina...mikäs tässä kotona ollessa..

Miten muuten yleensä, jos kaikki hyvin niin antaako ne mennä yli rv42+0 kun käynnistää..?
 
Me ei vielä päästykkään, vauvalta löytyi lääkärin tarkistuksessa pieni sivuääni sydämmestä jota tutkitaan vielä huomenna ultralla, tuskin mitään vakavampaa on. Noh, ehtiipähän saada painonsa nousuun vauvakin kun mulla nousi tänään maito kunnolla :) huomenna varmaan päästään sit jos sydän on kunnossa.

Susimieli ja vauva 2 vrk
 
Mamu13, ainakin Kätilöopistolla Helsingissä käynnistävät vasta 42+2, mikä tuli mulle ihan shokkina! Järkyttävän myöhään.

Toivottavasti Susimielen pikkuisella kaikki hyvin sydämessä. Meilläkin oli esikoisella 2vrk iässä vielä sivuääni ja oltiin pari extra päivää sairaalassa, sitten se ääni oli kadonnut. Sanoivat, että on aika yleistä, että se vielä tuossa vaiheessa kuuluu ja häviää sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Heissuli veii :) perjantaina käynnistettii synnytys, su yöllä klo 3 meni veet ja illalla olin 10cm auki.. Vauva ei kuitenkaa 1,5 h ponnisteluista huolimatta tullu ulos niin päädyttii kiireelliseen sektioon. Elikkäs noin klo 19 musta tuli 4035kg ja 51cm kokoisen tyttären äiti <3 ite olen jo osastolla mutta tyttö on synnytyssalissa kätilöitten hoivissa, saan kuulemma kohta nähä tytön. Kipulääkkeinä oli ilokaasu ja epiduraali jonka vaikutuksen alaisena leikkauski tehtiin.. Nyt alan levähtämään..

Sasseri86 ja iso tyttö 2,5h :)
 
Terveisiä vieläkin sairaalasta! Tänään olisi ollut mahdollisuus päästä kotiin mutta rakkaan bilirubiinit sitten nousivat. Huomenna olisi se kriittinen päivä jolloin tulokset tulee ja tulee tieto joutuuko valoon. Lapsen parhaaksihan tämä vaan on ja on hienoa miten Suomessa on näin mahtava hoito! Nyt pitäisi yrittää laittaa simmmut kiinni ja rueta nukkuu... Hyviä unia kaikille ja onnea taas vaavin saaneille :)
 
Vauvoja tupsahtelee jo aika iloiseen tahtiin :) Onnea vaan kaikille tasapuolisesti:flower:
Täällä vielä yhdessä läjässä ja eilen totesin isännälle, että nyt alkaa vauvan häätöprojekti oikein tosissaan. Harmi vaan, että supistuksia tulee iltaisin, mutta vain muutama hassu. Eilenkin saunottiin ja ukkokin tuli kellistettyä ja suppareita sain aikaan tällä tasan kolme:stick: No tänään olisi ohjelmssa yläkerran siivous, joten jospa se saisi jotain aikaankin... Mua ei haittaisi nimittäin yhtään, jos vauva vaikka pikkuhiljaa alkaisi siirtymään tälle puolen masua.

-nelly ja murunen 38+5-
 
Sasseri onnea vauvasta! Mä ainakin toivuin tosi nopsaan sektiosta! Mulle tehtiin perjantaina ja lauantaina jo nousin liikkeelle. Eka yritys oli hankalaa mutta illalla jo kävin suihkussa ja liikkuminen oli paljon helpompaa. Eilen oisin jo päässyt kotiin kaksi päivää sektiosta mutta vauvan takia jäätiin vielä.

Nyt on kolmas päivä sektiosta ja oma olo alkaa olla tosi hyvä ja ei jaksaisi enää makoilla ja esikoistakin alkaa olla ikävä. Vaikka täällä sairaalassa on ollut suht mukavaa niin mieli ois jo kotiin päin.
Tänään käydään varulta ultraamassa vauvan sydäntä, saadaanpahan selko mikä aiheuttaa sivuääntä. Sen jälkeen sit katsellaan kotiin pääsyä.
Vauvan paino on lisäksi jonkun verran pudonnut niin sitäkin tutkaillaan että päästäänkö kotiin vai ei, mulla nousi maito kunnolla eilen iltapäivällä ja vauva on nyt alkanut saada siis kunnon annoksia, kakkaa pukkaa joka syötön jälkeen (ihmekkös paino ei ala nousta..) ja se on jo muuttumassa maitokakan värikseksi ettei oo enää pelkkää lapsenpihkaa. Itse en ole painosta huolissani ja vähän mälsää jos nyt jäädään sen takia tänne vaikka muu ois kunnossa.
Suurin ärsytys tossa paino hommassa on se että syntymän jälkeen vauva punnittiin ja painoksi tuli 4210g mutta osastolla punnittiin 3h syntymästä ja paino oli 4150g ja kuulemma on epäilys ettei toi synnytyssalin vaaka oikein toimi.. Ja nyt on sit laskettu tota painon putoamista tosta 60g liian korkeasta luvusta ja siihen nähden painoa on pudonnut 10,4% eli liikaa kun sais maksimissaan sen 10% laskea. Ärsyttää vaan että toi mittausvirhe ei nyt oo oikein meidän eduksi..

Noh, katsellaan miltä näyttää, painosta huolimatta saatetaan päästä kotiin, jos sydän on kunnossa. Lääkäristä riippuu. Nyt odotellaan vaan.

Vauva on ihana, syö, nukkuu ja kakkaa :D meidän murunen <3

Susimieli ja Pikkusisko 3vrk
 
En olisi kyllä uskonut että tämä päivä tulee ja olen edelleen yhtenä kappaleena, tänään on siis laskettu aika! :D Järjetöntä ajatella että tämä saattaa viihtyä mahassa vielä parikin viikkoa.. Tänään lähti tayssiin lähete ja aika yliaikakontrolliin tulee luultavasti ensi viikolle.
Neuvolassa käytiin tänään ja paineet hieman koholla ja proteiinia pissassa eli pissanäytteet aamulla labraan. Toivottavasti nyt ei enteilisi raskausmyrkytystä.

Mirkkeli & yksiössään viihtyvä pikkuveli 40+0! <3
 
heipat :) kovasti onnea kaikille nyyttinsä saaneille :heart: täällä ollaan keskiviikkona jo 3 vkoa vanhoja :) meidänkin poika syntyi sektiolla kun menin paineista kontrolli käynnille sinne jäin ja lauantaista asti käynnisteltiin erinäisin tavoin mutta tilanne pysyi samana 3 päivää eli sormelle auki. keskiviikkona 30.10 menin synnärille oksitosiini tipalle... vedet meni 3 osassa ja kärsein kipeitä supistuksia 3 tuntia eikä tilanne siitäkään muuttunut joten sitten leikkasivat pojan ulos :) olin yhteensä 10 päivää sairaalassa.... t: jenna ja " väinö-jalmari" <3
 
:flower: Onnittelut taas vauvan saaneille :flower:

Täällä on myös vauvaa häädetty seksillä ja saunalla, vaan niin se edelleen masussa köllöttelee ;)

Tänään kävin taas neuvolassa ja ei tää turvotus nyt ota loppuakseen! Oli tullut taas painoa 900g/5 vrk :stick: Jalat on kun elefantilla, ei mulla ole enää nilkkoja! Verenpaineet nousee painon mukana, nekin oli 128/85. Pissa kuitenkin puhdas. Vauva liikkuu ja sykkeet oli +128, eli vauva voi hyvin ja minun yllätyksekseni myös PAKSUSTI, 3500g oli käsikopelo painoarvio nyt :O Tähän asti ultrissa on veikattu meille 3200g painavaa pientä pojua laskettuna päivänä ja nyt ollaan viikko ennen tuota ja poju on jo noin iso :x

Menen aamulla neuvolalääkärille, joka tarkistaa tuntuuko poika hänenkin käsiin noin suurelta ja laittaa sitten lähetteen äpolillle käynnistykseen ensi viikolle, ei kuulemma ainakaan yli lasketun anneta mennä! Minulla kun on se RaDikin, vaikka arvoissa ei mitään vikaa ole ollutkaan! Huomenna taas viisaampi :wave:

Talventähti ja pienimies 38+5 :heart:
 
Heips taas ja paljon onnea jo jakautuneille! :heart:

Perästä tullaan niin että viuhutaan! Viime viikot on mennyt suoraan sanoen ohi kipujen ja supistusten vuoksi, mutta nyt ainakin hetkellisesti elävien kirjoissa.

Tänään oli käynti äitipolilla. Pienellä neidillä asiat hyvin, painoa ei ole tullut liika RaDista huolimatta ja painoarvio syntymään 3500g niin käsikopelolla kuin ultrallakin. Kivuista johtuen sain käynnistysajan varuilta ensi viikon maanantaiksi, mutta meinasivat ettei likka niin kauaa masussa viihdy enää. Paikat oli jo täysin pehmenneet ja muutamalle sormelle auki, kohdunkaulaa ei juurikaan jäljellä. Jänniä aikoja elellään! Esikoinen on syntynyt 26.11.2009 joten saas nähdä mikä on tämän minin syntymäaika. ;)

Hurjasti onnea jo vauvan saaneille ja isot tsempit meille muille vielä jakautumattomille! Kohta on meidänkin vuoro. :)

T: Sarkkunen ja pikku neiti 39+4
 
No voi nyt perhana.
Koko ajan annettu ymmärtää että se ultra tehdään tänään mutta nyt ilmoitettiin ettei ehdikkään tänään ja joudutaan oleen huomiselle. Aaaargh.
Pitäähän se tutkia mutta ois voinut etukäteen varoittaa ettei sitä välttämättä kerkiä tekeen tänään...
Hulluja pidetään jännityksessä.
Mulla on jo ihan ikävä kotiin. Etenkin esikoista.
Mies tulee illaksi seuraksi tänne, mutta poika ei kun se ei oikein nauti täällä olosta.

Syöttöpunnitus tehtiin kun paino oli aamulla alhaisempi kun eilen aamulla, hyvin meni, 30ml meni yhdellä syötöllä eli sen puoleen ei hätää, ultra kun on ok niin huomenna kai sit päästään.
 
Jahas, jos ehtis kirjottaa synnytyskertomuksen kun isoveikka on kerhossa ja neiti ihmettelee masu täynnä sitterissä maailman menoa :)

Maanantaina 11päivä oli se yliaikaiskontrolli polilla ja sovittiin käynnistys keskiviikolle. Paikat oli jo 3cm auki, kaulaa oli jälellä 2cm, lääkäri epäili että tuun ennen keskiviikkoa jo kun kalvoja pyöritteli.
Siittä sit lähettiin kotia ja hakeen poikaa kerhosta, koko ajan oli selkä kipeenä. Syötiin normaalisti ja menin päikkäreille, yön ku olin jännittäny käynnistämistä.
Heräilin ja istuin koneella ja hokasin, selkä kipeytyy aaltomaisesti, eli varmaan supistelee. Klo 17 aloin kahtoon kelloa, selkä kipeyty 8-10min välein, mutta ei kipeesti. Klo 18 selässä alko tuntuun 8min välein ja väli oli aika tasanen. Soittelin sit anopille että varautuu yöllä tulemaan jos on tarve ja supparit kovenee.
Alko Erinlaiset Äidit tv:stä, tässä vaiheessa olin jo jumppapallon päällä pomppimassa ja joka toinen suppari oli jämäkkä, kiltisti kärvistelin 22asti ja mentiin sit nukkumaan miehen kanssa. Pari supparia otin pitkällään vastaan ja olin kuolla! Siirryin sohvalle ja väli oli vieläkin 8min ja kestot n. 1minuutin. Tiesin kellon avulla varautua supistuksen tuloon ja nousin aina seisomaan ja odottelemaan iskua selkään. Tässä vaiheessa alko tuleen veristä limaa.
Päätin että jos klo 00.00 tulee supistus, soitan anopille että alkaa tulemaan pikkuhiljaa ja sieltä se suppari tuli! Au! Soitto anopille ja ne alko tekeen rauhassa lähtöä ja ite siirryin suihkuun.
Suihku ei auttanu yhtään, huomasin että pitää hengittää syvään ja öristä happi ulos, siittä sain helpotusta. Olin jonkun 30min suihkussa ja kävin ukolle sanoon että alkaa nousta ja valmistautua, pakko on pian lähteä kun alko jo koskeen niin paljon.
Kivut vaan ylty, mä örisin ja mies hiero alaselkää 8min välein.
Klo 1:15 anoppi oli pihassa, me oltiin kengät jalassa eteisessä jo valmiina. Ootettiin pariminsaa että suppari tulis ja menis ja lähettäs meneen.
Autossa supistuksia tuli 4min välein, onneks ei ollu kun 15min ajomatka. Kaiken huipuks jätettiin auto parkkihalliin ja kävelin ensiavun kautta synnärille, matka oli loivaa ylämäkeä ja supparit tuli taas 8min välein.
Salissa pyysin heti kipulääkkeitä, vaihdoin vaatteet ja mut tutkittiin n. 2aikaan, olin 5-6cm auki opiskelian sormille ja 2cm kanavaa jälellä. Mut laitettiin käyrille ja epiduraalia alettiin valmisteleen, se olikin taivaan lahja!
Joskus 3jälkeen vauvalle laitettiin pinnipäähän ja ihmeteltiin ettei lapsivettä tule yhtään. Aamun ultrassa lapsivettä oli runsaasti! Olin 7cm auki ja kaulaa jälellä.
Huilailin epiduraalin voimalla, päivitin fb:n mammoille tilannetta ja omalle siskolle laittelin viestiä.
Supparit alko taas tuntua läpi lääkkeen ja 4:20 mun sisko laitto viestin, sitä en pystyny enään lukea ja käänsin kylkeä soittaakseni kelloa, että annosta lisättäis.
Sain epiduraalia puolikkaan ja sitten aloin huutaan "nyt se tulee", kamala paine tuli alakertaan, sitä ei voi edes kuvailla miltä se tuntu! Kätilö huutaa ettei saa ponnistaa, pitää eka kattoo tilanne paljon auki, käski kääntyä selälleen. Se kääntyminen oli tuskaa kun paineen tunne ei loppunu millään! Viimein oon selälläni ja oon 10cm auki ja pää tulossa. Sain alkaa ponnistaan, voi sitä taivaallista tunnetta kun sille paineelle sai tehä jotain!
Sitten alko uudelleen kääntyminen kylelleen, toiveeni oli synnyttää kylellään. Kyllä sain itteni käännettyä, pallo jalkojen väliin, ukko piti jalasta kii, samoin minä, toisella kädellä revin miehen paitaa ja ponnistin. Supistuksissa oli pitkät välit, se turhautti kesken toimien, mutta anto sopivasti huiliaikaa, 18min ponnistin ja tyttö synty superman asennossa, eli nyrkki ensin ja sitten loput! Kello oli 4:43.
Se äidin ja isin onnen määrää ja kun vielä kuultiin että tyttö tuli <3
Tyttö tuli heti rinnalle ja ymmärsi tissin päällekkin heti :) Isi sai katkasta napanuoran ja parituntia ihmeteltiin salissa ennen osastolle menoa.

Pitkä sepostus ja varmaan puuttuukin jotain, mutta loppu meni hujauksessa.
Painoarvio oli neidillä ultrassa maanantai aamulla n.4100g, heitti pikkasen kun neiti paino 3710g :) Ja missähän se runsas lapsivesi oli?

Ainii, viel pitää kirjottaa että miehellä meni synnytyksessä mukana olo tosi hyvin, osas kyllä auttaa mua hyvin! Mutta pyysin istukan esittelyn, siinävaiheessa meinas isännällä happi loppua ja oksennus tulla :D

KyyneltenHymy & Neiti 6vrk
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvautuneille! :kiss::flower: Ja tsemppiä masujen kanssa oleville! :)

Jospa tänne hieman kirjoittelisi vauva kuulumisia. Eli meillä on hyvin lähtenyt arki käyntiin maitoa tulee ja vauva syö hyvin, painoakin oli tullut kun lauantaina punnittiin 3830g. :)
Oli meillä silti aluksi vähän takapakkia kun maanantaina päästiin kotiin oli vauvan bilirupiini arvot hieman koholla joten määräsi kontrolliin keskiviikkona, ja olihan ne sitten silloin noussut ja jouduttiin takaisin sairaalaan ja itkuhan siinä pääsi.. :(
Luulin vielä että neiti laitetaan johonkin isoon huoneeseen muiden vauvojen kanssa valohoitoon ja että mä joudun menemään toiseen huoneeseen ja jakamaan jonkun tuntemattoman kanssa sen ja olemaan ilman vauvaa itkua pidätellen siellä. Olin aivan rikki siitä ajatuksesta, mutta onneksi kun sairaalaan päästiin oli meillä oma huone vauvan kanssa, se helpotti oloa vaikka kyllähän minä itkin siitä huolimatta, kun maanantaina pääsi kotiin ja sai nukkua isännän kainalossa ja vauva tuhisi vieressä omassa kopassa omassa kodissa ja yhtäkkiä pitikin taas sairaalaan.
Onneksi valo auttoi ja päästiin jo seuraavana iltana kotiin, mutta piti vielä lauantaina tulla kontrolliin ja silloin kaikki arvot oli hyvät joten sai huokaista helpotuksesta.
Olin niin onnellinen kun eivät enää olleet nousseet, nyt me saadaan aloittaa meidän elämä perheenä kotona. :)
Nyt mein pikkuneiti on jo reilut 2 vk vanha ja ollaan käyty jo vaunuuttelemassa ja pikkuneidillä tulee jo hymyjäkin aivan ihanaa on häntä seurata :heart: Niin ja tukkaa hänellä on tosi paljon tummaa hieman kihartavaa tukkaa, saas nähdä pysyykö tukka kiharana vai tuleeko vain hieman laineileva, itsellä vain hieman lainehtii tukka, ja isännällä on ihan piikki suora tukka, mutta minun isälläni on luonnonkiharat joten jos hänelle kihara tulee on se peritty tuffalta. :D Jännä tässä nyt seurailla mein pientä neitiä millainen hänestä tulee ja millainen tempperamentti sieltä tulee esiin. :)
Vielä ainakin on hyvin tyytyväinen vauva kun saa massun täyteen ja kuivan vaipan ja paljon unta. :heart:

susupala & pikkuneiti:heart:
 
Täällä vielä vaikutetaan sairaalassa. Kulta on nyt Sinivalossa ja huomenna aamulla otetaan pois. Arvot oli laskenut oikein hyvin mutta ne voi taas hoidon jälkeen nousta. Pidetään nyt kuitenkin peukkuja että selvittäisi yhdellä kerralla. Kotiväki on siellä ikävissään kun äitiä ei ole näkynyt viikkoon. Tänään tytär piirsi äidin kuvan ja oli ruvennut itkemään kun on äitiä ikävä :( Äidillä on myös ikävä ?? Onneksi varmasti viikonloppuna ollaan jo kotona! Siitä olen ihan varma!
 
Onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä odotajille!

Meille syntyi lauantaina 16.11. tyttö 4025g ja 50 cm. Synnytys oli äärimmäisen nopea, lauantaina päivällä hoideltiin vielä kauppa-asioita ilman mitään oiretta synnytyksestä. Kotona klo 14 alkoi supistelemaan saman tien 3 min välein minuutin mittaisia suppareita ja kolmen jälkeen lähdettiin Jorviin, kun uskalsin olla varma, että nyt tämä on oikeasti menoa.

Kun päästiin Jorviin jouduttiin vielä hetki aulassa puhaltelemaan, saliin mentiin klo 16 aikaan ja kätilö kurkkasi alapäähän, 10 cm auki. Olin varma, että mua huijataan, mutta eipä siinä kummempa kun saman tien ponnistamaan vaan. Nytkin ainoastaan ilokaasun kanssa. Välillä teki kyllä kipeetä aikalailla, mutta muuten oli ihana, kun jotenkin kroppa osasi hoitaa homman ihan erilailla kun ekalla kerralla. Kokonaisuudessaan supparien alkamisesta tyttö oli ulkona 2,5 h kuluttua.

Sairaalassa oltiin kaksi yötä, onneksi ei enempää. Maito nousi heti ja imettäminen sujuu. Iltaisin on masuvaivaa, joka on pitänyt meitä hereillä, mutta muuten menee hyvin.

Jalat on edelleen tosi turvoksissa, koskakohan helpottaa !?!

Mutta nyt iltapalalle ja nukkumaan!
 

Yhteistyössä