Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

Pikapäivitys vain. Meille syntyi tyttö tiistaina 19.11. (rv 40+6) Kaikkien yllätykseksi painoi 4kg! Ja pituutta 50cm. Arviot kun oli samalta päivältä 3,4-3,6kg. Synnytys oli nopea, kokonaiskestoksi merkittiin 3,5h, sairaalassa vajaa 2h, ponnistus 10min. Ponnistus kyllä sattui huomattavasti enemmän kuin esikoisesta (tosin 1kg isompi vauva nyt), mutta onneksi oli nopeasti ohi. Vauva oli heti virkeä ja imi rintaa tunnin, mutta happisaturaatiot oli hiukan matalat ja joutui ekaksi yöksi lastenosastolle. Kyllä siinä itku tuli, vaikka itsekin tiesi että se on parasta että on valvonnassa. Onneksi saatiin perhehuone, niin ei tarvinnut jäädä osastolle yksinään ja ilman vauvaa. Ja vauvakin saatiin viekkuun sitten keskiviikkona puolilta päivin. Tänään päästiin jo kotiin.
Maito nousee ja itku on äidillä herkässä, mutta sama se oli esikoisenkin kanssa kotiin tullessa. Kaipa se tässä tasoittuu seuraavan viikon kuluessa.

Carmel ja tyttö 2pv.
 
  • Tykkää
Reactions: nelly83
Taitaa olla ihan luonnollista että synnytyksen jälkeen hormonit heittelee ja on vähän herkkä ja itkuinen :) Onnea carmel ja muut!

Musta on tullut ihme yökukkuja, en käsitä mutta uni ei vain tule enkä silti ole mitenkään erityisen väsynyt aamulla..
Tänään ehdin jo innostua ja soittelin synnytysvastaanottoonkin, kun päiväunilta heräsin niin oli alushousut ihan märät, lapsivettä (ainakin luulisin niin) oli lirahtanut. Oli hajutonta ja väritöntä. Hirveä paine alapäässä ja alaselkä tulessa heti kun jotain tekee.. Noh, käskivät laittaa siteen ja seurailla tilannetta kotona. Tietenkin kävi niin että mitään ei ole sen jälkeen tullut, muuta kuin runsaampaa valkovuotoa kuin normaalisti. Ei enää tiedä mitä tässä pitäisi ajatella :D
Maanantaille saatiin kuitenkin aika yliaikaiskontrolliin. Tiistaina on synttärit ja naureskelinkin jo, että maanantain sisätutkimus kuitenkin kypsyttelee paikat lopullisesti ja saan tästä pikkumiehestä vielä synttäripaketin :D

Onneksi ei enää voi mennä kauaa!

Kärsimätön Mirkkeli & yksiönsä vuokrasopimuksesta kiinni pitävä pikkuveli 40+4
 
Viimeksi muokattu:
Ja taas on listoja päivitetty :wave:

Ihanaa kun vauvoja satelee :heart: Onnittelut vielä kaikille uusille, jos en ole muistanut onnitella! Alkaa pää oleen melko hatara :whistle:

( . ) Täällä on pojulle ilmoitettu, että nyt on häätö päällä, vaan eipä tunnu auttavan :stick: Eilen käytiin tuossa tuttavapariskunnalla äkkiä kääntymässä ja viemässä heidän tietokone ja samalla sitten perjantaina syntyneet kaksospojat ihailemassa :heart: Meillä oli siis tuon äidin kanssa sama laskettupäivä ja näin pitkään heilläkin pojat masussa viihtyi ;) Omalle tokaisin masuun, että "katso nyt, kun tulet ulos, saat enemmän tilaa ja isomman sängyn..." :LOL:

Esikoinen lähtee tänään taas isin luokse viikonlopun viettoon, joten nyt olisi paras hetki syntyä :whistle: Vaan taitaa se olla niin, että just silloin nämä masumatkaajat eivät tietenkään suostu ulkoistamaan itseään...

Ai niin ja kävin tosiaan siellä neuvolalääkärillä tiistaina ja tuo oli tosiaan sitä mieltä, että ei tässä tarvi käynnistellä. Vauva on ihan normaalin kokoinen(nyt 3.5kg käsiin), eikä mun RaDikaan vaadi toimia, joten odotellaan koska poitsu maailmaan ilmestyy! Laittoi tuo äippäpolille lähetteen ja sanoi, että ottavat yhteyttä jos näkevät tarvetta, mutta ei usko, että heilläkään on syytä epäillä mitään käynnistystä vaativaa! Toisaalta ihan kiva, sillä just käynnistys on se mikä mua ehkä alkais jännittään ja kun ei tässä tosiaan ole olossa mitään vikaa, mieli vaan on malttamaton ja turvotus valloillaan. Mutta ihan hyvin jaksan vielä tämän ajan odotella, vajaa 3 viikkoa maksimissaan :heart:

On vaan niin valtava vauvan kaipuu, mutta hetki vielä, pian on meidänkin vuoro :heart:

Talventähti ja pienimies 39+2
 
Täällä samat aatokset, kun Talventähdellä.

Juttelin tänään masukille, että viikonloppuna olis oikein hyvä hetki syntyä, kun isommat lapset vois viedä mummolaan hoitoon, eikä tarttis sit miettiä, että kuka on täällä esikkoa vastassa, kun koulusta tulee ja kuka hoitaa kuopusta synnytyksen ajan... Eilen sain tuon ukonkin taivuteltua häätöhommiin, mutta eipä se kivoin ässäkään saanut suppareita aikaan... PÖH!!!:stick:

Neuvolassa taas käyty ja kaikki sieläkin mallillaan lukuunottamatta sitä proteiinia pissassa (+). Sf mitaksi täti sai 1cm pienempää, kun tiistaina, joten jospa tuo alkais pikkuhiljaa hilautumaan alemmas.

kauheen omanapaista marmatusta taas, mutta jotenkin ajatukset pyörii vaan niin oman masun ympärillä:ashamed:

Onnea uusille vauvautuneille!!:flower: Ainakin caramel ja olikohan joku muukin...??? Mua vaivaa raskausdementia!!

-Nelly ja murunen 39+2-
 
Paljon onnea vauvansa jo saaneille! :) Olen kade... :) Meillä ollaaan edelleen visusti masussa vaikka alkuviikosta tulikin puolen vuorokauden ajan säännöllisen epäsäännöllisiä supistuksia. Hakevat synnärin mukaan rytmiään... No joo, mitään ei kuitenkaan tapahtunut sen koomin. Vauva on miten päin sattuu. Välillä pää lähtökuopissa ja silloin tuleekin aina kovasti supistuksia ja välillä viistottain. Nostaa siis päänsä pois tuolta alhaalta ja hengailee jotenkin sinne päin. :O

Turvotusta on. Tuskainen olokin alkaa jo olla. Tälle viikolle asti olikin jotenkin kumman hyvä olo. Paineet ym. ovat olleet ihan ok. Eli ei tässä mitään syytä ole lähteä kiirehtimään tuon tiitiäisen pois tuloakaan.

Mähän olen siis myös Jorviin menossa ja La on ensi tiistaina.

Hyviä vointeja ja kärsivällisyyttä jokaiselle nyyttiä vielä odottavalle!

Vanamo+ Tntti 39+3
 
Suuret onnittelut kaikille vauvan saaneille! <3

En oo hetkeen ehtiny/kyenny kirjotteleen. Edelleenkin oon joutunu oksentaa joka päivä+kaikki muut ihanat oireet! Öisin en oo saanu nukuttua enää pitkään aikaan.. Joka viikko oon käyny äitipolilla kasvukontrollissa, vauva on kasvanu hyvin, ottanu spurtin ja kaikki on ollu ok! Eilen sitten lääkäri totes, että lapsivettä ei ollu enää juuri ollenkaan ja täälä sitä nyt ollaan osastolla ja oottelen josko alkais tapahtuun jotain. Olisivat jo eilen alottaneet synnytyksen käynnistämisen, mutta halusin vielä yhen lisäpäivän josko synnytys olis alkanu ihtestään ronskin alapää tutkimuksen jälkeen. Aamulla puoli 9 sain ekan satsin cytotecia suun kautta, toinen puoli 1 ja kolmatta tässä ootellessa. Jotain supistuksia on jo käyrille piirtyny, mutta vahva veikkaus, että tässä menee koko viikonloppu :p Paikat oli eilen pehmentyneet, auki kahdelle sormelle ja kaulaa jäljellä 1-2cm. En nukkunu koko viime yönä, koska jännitin ihan hulluna ja oksensin jo pelkästään jännityksestä :D Mies lähti heti aamulla jo kotia ootteleen, minä kuolen tänne tylsyyteen ja silmät itkee verta. Vieressä toinen nainen on kuorsannu kuin sika siitä asti ko tuli käynnistykseen, hoitajaki toi mulle korvatulpat jos haluan niitä käyttää :D

Kertokaahan kokemuksia ja vinkkejä käynnistyksestä?

henuliini ja masuasukki rv 39+6
 
Henuliinille tsempit! Kohta helpottaa!!

Onnea vauvan saaneet!
Ja kärsivällisyyttä viimeisiin päiviin teille jolla odotusta on vielä jäljellä!

Täällä on vauvalla ikää jo viikko! Kaikki sujuu hyvin.
Multa otettiin tänään tikit pois ja olo on paljon mukavampi nyt!
Huomaa että jonkun verran oli kertynyt nestettä kroppaan ja se poistuu nyt yöhikoilulla, viimeyönä heräsin rintakehä ihan hikimärkänä! Ei tää onneksi nyt oo niin pahaa kun esikoisen synnyttyä, silloin piti välillä vaihtaa yöllä kuivaa paitaa ja hiuksetkin oli kun suihkun jälkeen, se oli karseeta!
Kävin neuvolassa tänään vaa'alla ja n. 10 kiloa lähtenyt painoa, viitisen jäljellä mutta lähtenevät nekin pian.

Pitäisi muistaa lepäillä päivisin mutta kun olo on niin hyvä!

Susimieli ja Pikkusisko 1vko
 
Susimieli tosi nopsaan sulla on lähtenyt painoa

Mä kärvistelen vielä ja odotan josko kyytiläinen päättäisi tulla ulos. Tänään ekaa kertaa on ollut vähän kivuliaita suppareita ja pitää varmaan kohta alkaa kellottaa niitä.
Liikkuminen muuten on hiukka vaivalloista lähinnä sen takia, kun kaverin pää painaa tuonne alakertaan aikast inhottavasti.
Mulla oli turvotusta häipynyt myös vähän edellisvkoon verrattuna eli paino oli tippunut kilon verran kun kävin neuvolassa verrattuna edelliseen punnitukseen. Hassua.
Tosin olen huomannutkin että vaikka turvoksissa ollaan niin vähän helpottanut silti.

Mä oon niin varma että mäkin saan huoneeseen jonkun kuorsaavan possun..että korvatulpat laukkuun :) mieluiten tietty haluaisin perhehuoneeseen mutta saapa nähdä onnistuuko. Kunhan ensin nyt suoriutuisi siitä synnytyksestä joka kummasti alkaa jännittää koko ajan enemmän. Pitää yrittää olla miettimättä sitä..

starhope 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Pikainen päivitys ... eli tänään oli yliaikaiskontrolli jossa lääkärin tutkimuksessa auki paikat 5 cm ja sit suoraa saliin ...vielä ei ollut säännälliset supparit ja siksi en tienny olevan synnytyksen käynnissä... säännölliset supparit 12:30 ja tervepoika vauva syntyi..13:56 & mitoin 4180 & 52 cm ...:) täällä ollaa onnellisia ja kaikki meni hyvin ja nopeasti ..paitsi veren vuotoa lukuun ottamatta :)
 
mulla enää n. 600g jäljellä sit olen siinä painossa kuin ennen raskautta, painoa tuli n. 13kg ja nyt synnytyksestä 3vko ja 2 päivää :) Henuliini toivottavasti sulla menee hyvin käynnistys ja saat vaavin syliisi itellä kun ei ne pillerit eikä muutkaan keinot sitte auttaneetkaan...
ens viikolla olis jo 1kk neuvolakin :)
kyllä tää aika menee niin äkkiä! Onnea vauvansa saaneille:flower: Jenna&"Väinö-Jalmari"
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Kiitti tsempeistä! :) Kätilö oli sitä mieltä ettei mua supistele ollenkaan ko ei tunnu mahan puolella ollenkaan kipua eikä näy käyrillä.. mutta kyllä nämä minusta on supistuksia?? Huomasin noin klo 19, että selän puolella tuntuva polte ja kipu oli kovempaa ja alko tuleen säännöllisesti. Ekat oon kellottanu 19.12 ja siitä asti ne on tullu säännöllisesti 5min välein ja välillä väli ollu lyhempi ja paineen tunne aika voimakas tuola alapäässä! Vielä en oo mitään kipulääkkeitä tarvinu tms. Eikä tainnu ees kätilö uskoa huh nyt tuntu jo kipu mahan puolella. Millonkahan tässä pitää soittaa miehelle, että lähtee ajaan tänne
 
Onnea carmel, sudesude ja tambers!! <3 ja toivottavasti Henuliinilla kaikki hyvin :)

Täällä jännitellään jo kovasti huommista käynnistystä..ei tää tästä enää taida sitä ennen itekseen lähtee tulemaan.. jotenki outoo vaan sitte mennä sinne joo tultiin synnyttämään..meille sanottiin vielä et suoraan vaan aamulla synnytyssaliin ja siellä käynnistetään..hui että..

Tänään 42+0 ! Eipä ois uskonu että näin pitkälle mennään ...
 
Kiitos onnitteluista sairaalassa ollaa vielä. Huomenna tarkoitus kotiutua ! Ja poika on todella suloinen ja ihana helppo tapaus ..:) syö nukkuu ja rauhallisuus .. :) mut mamu13 milloin sulla sitten käynistys jos ei ite tule .. mulla poika lähti ite tulemaan :) 42+1 yliaikaiskontrollissa lääkärin tutkiessa.. hänen oli tarkoitus vielä ultrata .. mut oli todella nopea lääkärin tarkistus ovesta sisään ja ovesta ulos.. olin 5cm auki joten synnytys saliin suoraa sieltä.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea mamu13 käynistykseen :) tsemppiä sinne todella paljon.. kohta sullakin on ihana pikku nyytti sylissä.. se on tunne on sanoin kuvaamaton ! Niin ihana oma pieni nyytti :) ja kalvojen puhkaisu on aika hyvä ja nopea .. mulle oltais se käynistys tapa tehty jos olis pitäny käynistää :)
 
Kohta mennään yliaikaiskontrolliin, jännittää jo valmiiksi mikä tuomio tulee :D Toivon vaan ettei lapsi ole kasvanut hirveän kookkaaksi.. Koko yön ollut semmonen polttava tunne alavatsalla ja välillä tekee todella kipeää, joten olen toiveikkaana että sisätutkimus saisi viimeistään jotain aikaan :) Huomenna on mulla synttärit, saa nähdä tuleeko sieltä nyt se synttäripaketti sitten ;)

Mirkkeli & Pikkuveli 41+0!
 
Onnittelut taas vauvan saaneille :)

Täällä on jälleen neuvola takana ja siellä kaikki paremmin kuin hyvin, liiankin hyvin :D ei ole pojalla kiirettä masusta pois!

Ensi maanantaina taas uusi neuvola ja sillon sitä kai sitten saa ruveta jo yliaikaskontrollia kyseleen..

Mutta nyt takas talon lämmityksen pariin! Jaksamista mahakkaille <3

Talventähti ja pienimies 39+5
 
Kiitti tsempeistä sudesude! :) täällä sitä vaan odotellaan et alkais jotain tapahtumaan..vieläkin vaan sen 2cm auki..9ltä annettiin eka lääke..vielä ei sen suurempia supistuksia..aika matelee...toivotaan ettei montaa päivää menis tässä käynnistyksessä. ..
 
  • Tykkää
Reactions: nelly83
Kyyneltenhymy kyselit paino-arviota tuosta meidän pojasta, ja olihan se neuvolantädin mielestä käsikopelolla max 4000g, mutta hän tosin veikkasi myös että syntyisi ennen laskettua aikaa :D rv 41+1 ultralla arvio oli 4300g, ja yliaikakontrollissa rv 41+5 oli 4100g. Vähän alakanttiin siis...

Harmittaa niinkin "pinnallinen" asia kuin raskausarvet... Säilyin laskettuun aikaan asti ilman arpia mahassa, kyljessä muutamat teinivuosien arvet jatkoivat matkaansa, mutta koska poika syntyi vasta käynnisyksellä rv 42+0, niin ehti tuo mahakin arpeentua :/ se näyttää ihan joltain surulliselta naamalta, kun napakin on ihan raukka :D

Keskiviikkona mennään vauvan kanssa ensimmäistä kertaa neuvolaan, viime viikolla kävivät kotona nuuskimassa nurkat. Poika oli saavuttanut syntyäpainonsa jo viikossa! :D ja sillä tahdilla täällä kyllä tissitelläänkin ;) Kiva kun näkee neuvolassa miten oma paino on lähtenyt, meillä kun ei ole kotona vaakaa ollenkaan. Eipä tuossa raskauden aikana muuta painoa tullutkaan kuin vatsa, nyt jäljellä on siis vain pieni pullataikina ;)

Kuinka te synnyttäneet olette uskaltaneet aloittaa vatsalihastreenejä?


Ja loppuun vielä onnittelut jälleen uusille äideille ja vauvoille, sekä loppujaksamisia vielä poksahtamattomille! :)



-hampula ja poika 12 päivää
 
Noniin, mulle laitettiin ballonki aamun kontrollikäynnillä ja nyt vaan odotellaan, aamulla viimeistään menen sairaalaan ja synnytyssaliin siirretään heti kun on tilaa :) Toisaalta hienoa että tämä meni näin, ei tarvitse jännittää ehtiikö esikoiselle järjestää hoitopaikkaa kun äitini tulee tähän jo valmiiksi illalla..
Meille syntyy siis mitä luultavammin huomenna vauva ja saan synttärinyytin! <3
 
Onnea kaikille vauvautuneille!

Paljon tänne edes enää ehdi kun on jouluvalmistelut, miehen 40-synttärivalmistelut ja ristiäiset niin tekeminen ei tunnu loppuvan. Tyttö onneksi ainakin vielä aika helppo tapaus, iltaisin jotain masuvaivaa, joka välillä vähän valvottaa.

hampula, vatsalihastreenit saa aloittaa kun vatsalihakset taas palautuneet vierekkäin, eli se kalvo on mennyt takaisin kasaan. Kaksi sormenleveyttä saa jäädä väliin kun jännittää mahaa.

Mites muilla turvotukset? Mulla ei vieläkään mahdu edes sormuksen sormiin :(
 
Hampula: mulla kesti esikoisen jälkeen melkein 6kk ennenkuin lihakset palautui kunnolla, luulin että ne oli kunnossa jo aiemmin ja vähän teinkin vatsoja joskus 3kk:n tienoilla, sit ne unohtui ja puolivuotta synnytyksestä kokeilin ja silloin ne olikin tosi paljon napakammin yhdessä! Aion nyt alkaa pikkuhiljaa muuten liikkuun, vatsalihakset kiinteytyy siinä samalla ja kunnon vatsarutistuksia teen vasta sit siinä puolen vuoden kieppeillä. Voi tulla enemmän vahinkoa kun hyötyä jos aloittaa liian aikaisin ja tietty tän sektion jälkeen mulla on vatsalihakset ihan erilailla vaiheessa kun viimeksi kun osaa vatsalihaksista leikattiin kans poikki.

Chilipep: mulla lähti loputkin turvotukset n. Viikon sisällä synnytyksestä. Oonkin kyllä jo melkein lähtöpainossa vaikka kiloja tuli n. 15. Mulle tulee näköjään aina painava ja iso maha ja lopussa paljon turvotusta joka lähtee tosi nopsaan pois.

Joku huoli raskausarvistaan, mulle niitä tuli esikoista kauheesti ja kesti pitkään tottua niihin, ajan myötä ne haalistui mutta näkyivät ja tuntuivat silti. Nyt tästä toisesta vanhat arvet repes ja alkoivat punoittaa PÄIVÄÄ ENNEN SEKTIOTA. Argh. Ei auta kun kestää. Mun maha on kyllä niin kamala nykyään että ei oo bikineissä enää asiaa ihmisten ilmoille vaikka kuinka kiinteä olisin.

Mirkkelille ja mamulle tsemppiä!
 

Yhteistyössä