Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Elysa, kiitos tiedosta. Täytyypä vähän tutkailla noita vaihtoehtoja. :) Nyt aion todellakin nauttia. :) Mä tykkään kierrellä kirppiksiä. Oon vähän sivusilmällä vilkuillut vauvojen vaatteita, mutta en ole mitään ostanut. Ajattelin yrittää malttaa vielä hetken, että ei sitten lopulta ihan hukuta vaatteisiin. :) Tulen varmaan ostamaan aika paljon kirppiksiltä, kun niiltä tuntuu löytyvän hyväkuntoista vaatetta edullisesti. Tosin vähän epäilen, että tarviiko itse kauheasti ostaa mitään, kun tulevat mummot on sellaisia hössöttäjiä. :)

Mannamaaria, tervetuloa! :)

Pahoinvointi taitaa olla tulossa tännekin. Tänään aamulla sai hieman nieleskellä. En sentään oksentanut. Olo helpotti heti, kun tajusin syödä vähän.

Hydra 5+5
 
Anopeista meillä on myöskin hieman haastava tuo anoppi tilanne. Mulla on anoppeja 2 kpl ja molemmat hieman hankalia tapauksia. Toinen (ei biologinen) ei halua olla tekemisissä, koska ei biologista sidettä ja toinen on iäkäs+hössöttävä :) Esikoinen on nyt reilut 2 vuotias ja hoitoapuja tms ei ole kertaakaan tullut. Toinen on muistanut syntymäpäivät/joulut ja toinen ei. Harmittaa lasten kannalta, koska itselläni lämpimät muistot isovanhemmista omasta lapsuudesta ja olisin mieluusti halunnut omille lapsilleni saman. Omat vanhempani ovat sairaita, eivät pysty osallistumaan. '

(.) olot edelleen päällä, yrjö ei ole lentänyt mutta liki on ollut. Väsymys on edelleen valtaisa. Ei olla vielä kerrottu meidän vanhemmille tai sisaruksille uutista, odotellaan nt ultraa. Veikkaan että vastaanotto on välinpitämätön.

Vaikka oireita on reilusti, silti on epätodellinen olo ja mietin dopplerin hankkimista. Ultrassakin haluaisin vielä käydä ennen nt ultraa...

Nansustiini rv 9+3
 
Ärsyttävää kun ei pysty mukana muiden ultrissa / neuvoloissa. Ois niin kiva jännitellä toisten kuulumisia, mutta kun ei itsekään niitä tahdo muistaa!

Anopeista ootte puhunut. Mulla on omiin (ex)appivanhempiini todella hyvät ja lämpivät välit. Itseasiassa tällä hetkellä mulla taitaa olla paremmat välit heihin kun heidän pojallaan. Kävin mm lauantaina siellä lounaalla ja kahvilla :)
Anoppi kyllä totesi että on meidän erosta tosi tosi surullinen, koska he appiukon kanssa rakastavat mua melkein kun omaa tytärtään voisivat kuvitella rakastavansa.
Eli olen heille todella tärkeä, ja varmasti tulee olemaan tämä lapsenlapsikin (vaikka onkin heille jo se kolmas).

Tänne ei oikein mitään ihmeempiä kuulu. Paha olo valtaa iltaisin ja yöt menee pyöriessä. Ei vaan saa unenpäästä kiinni. Pönttöä ei oo onneks tarttenut vielä(kään) halailla!
 
Ambro, kiva, että pönttöä ei ole täytynyt halailla. :) Mulla pieni etova olo on jatkunut koko aamupäivän. Aluksi luulin sen jo helpottaneen, mutta se tulikin takaisin. Toisaalta ihan kiva, että näitä oireita alkaa olemaan, niin alkaa ehkä vähitellen uskoa olevansa raskaana, mutta oksentamista en kyllä kaipaa. Lisäksi mahassa tuntuu nyt kolmatta päivää hetkittäin sellaista pistävää kipua.
 
Moikka!

Täällä tänään käyty ekassa neuvolassa. Meille sattui ihana terkkari. Varmaan tulee kiva odotusaika sen kanssa. :) sydänääniä ei kuunneltu. Sanoinkin ettei varmaan saa edes kuuluviin. Mut pikkuinen nähty pari päivää sitten ja sydän löi, niin huoletta voin olla. Varmaan olisin taas alkanut panikoimaan jos oltais kuunneltu eikä niitä olis kuulunut. Just kun pääsin neuvolassa sanomasta, et pahoinvointi on helpottanut niin kotiin tullessa piti oksentaa. Huonosti ehdin aamulla syömään. :( varattiin jo ajat np-ultraan ja verikokeisiin, lääkäriin ja uudelle neuvola käynnille. Miten muut? Meinaatteko käydä nuo sikiöseulonnat? Me nyt päätettiin. En tiedä mitä tehdään jos tulos onkin jotain huonoa. Mitäs muuta? Niin mieskin otettiin kivasti huomioon. Siltäkin mitattiin verenpaine ja hb, katottiin bmi yms. Sen ei vaan tarvinnut pissanäytettä antaa.. :D

Milloinhan muuten tää tissikipu helpottaa? Tuntuu et vain pahenee koko ajan.. :( jättidaisareista ei miehellekään ole paljo iloa kun niihin ei voi edes hipaista.. :D nukkuessakin niit pitää varoo koko ajan..

Viimeistä vapaapäivää viettelen,

Mixed&Kunkku 9+1 (oviksesta 8+3)
 
Mixed, mukavaa, että sai kivan neuvolatädin. :) Meidän täti kuulosti tosi kivalta puhelimessa, joten toivon että näin olisi myös livenä. Meillä neuvola on vasta 3 vkon päästä.

Me osallistutaan sikiöseulontoihin. Niistä kun ei ole mitään vaaraa vauvalle ja on kiva päästä ultraan näkemään vaavi. Jos seula hälyttää, niin sitten täytyy miettiä uudestaan halutaanko lapsivesi- tai istukkanäytettä, koska se kai voi hitusen lisätä keskenmenonriskiä. Luultavasti nekin halutaan sitten katsoa, mutta toivottavasti niille ei tule tarvetta.
 
Sama vika, Ambrosia...! :ashamed:

Kiva juttu, Mixed, on tärkeää että th:n kanssa synkkaa! Mun kuuluisi käydä muualla neuvolassa, mutta oon pitäytynyt samassa tädissä kuin on ollut siitä asti kun tälle kylälle muutettiin. On vaan niin ammattitaitoinen, jalat maassa-tyyppi joka jo tietää ja tuntee meidät hyvin :) Ja se tissikipu ei ainakaan täällä oo helpottanut..:snotty:

Stella, mietinkin että pitäisikö lisätä ettei nyt ihan paikkaa tarvi kertoa :D Ajattelinkin että vanhuspuolella saattaisit olla :) Mielenkiinnosta kysäisin, mulla alkaa samantyyppinen työ toukokuun alussa ja vähän pelottaa miten jaksaa, varsinkin mahan kasvaessa...!

).( Olen huippuonnellinen. 2 viikon pesukoneettomuuden jälkeen uusi saapuu vihdoin tänään :D Entinen sanoi siis sopimuksen irti ja sillä on jotenkuten "hätävarapyykkiä" voinut nyt vaan pestä, mutta viimenen pesu jo oli niin onneton että nyt ei olisi pärjännyt enää. Ja lapsiperheessähän tuota pyykkiä kun ei tulekaan..! Isompi piti joka tapauksessa hommata, joten tulipa sekin nyt laitettua ennen vauvan tuloa.
Pesänrakennusvietti vaan jatkuu, sain raivattua sen kauhean huoneen yhdessä päivässä mikä on pieni ihme :O :D Aamu jatkettu samaa rataa, vaikka noihin viimeisiin koulutöihin pitäisi alkaa nyt paneutua.

Tuntuu että oireet on alkaneet pikkasen helpottaa tän tarmon myötä, ainakaan palelu ei ole ihan niin pahana enää. Väsymystä tosin on edelleen ilmassa ja pahoinvointia senkin edestä, mutta parempaan päin ollaan toivottavasti siis menossa.
Samaa muille toivottelen!

Ankka & Bebecito/a 8+2
 
Minä osallistun sikiöseuloihin, vaikka viime kerralla lävähdettiinkin niistä puhtain paperein. Vahingosta toki viisastuneena en enää luota pelkkään tietokoneen laskentaohjelmaan vaan vaadin ne veriarvot itselleni jotta tiedän että haluanko tarkemmat tutkimukset :)

Suomessa lv/istukkanäytteenotto lisää km riskiä erikoislääkäreiden mukaan 0,5% eli ei käytännössä lainkaan. Eli parin päivän ajan km riski on 1% luokkaa.
Toki itsekään en aio noita näytteitä otattaa jos veriarvot on kuten pitää. Historian takia pääsen halutessani suoraan sikiötutkimusyksikköön tutkittavaksi ja näytteenottoon ilman lähetettä.

Mutta toivottavasti tästä porukasta ei kenenkään tarvitse niihin osallistua :)!
 
Oloista
Tänään pitkästä aikaa kunnon yökötys ennen ruokatuntia, ei tosin kauaa kestänyt. Mä vihaan oksentamista ylikaiken ja siihen kuuluu aina itkuakin, joten en kyllä sitä oksua odota vaikka kaipasinkin enemmän konkreettisia oireita.

Tällä viikolla jännittää pikkasen. Huomenna meen työterveyslääkärille aikeina päästä varhaisultraan, toivotaan parasta siis. Keskiviikkona ois sitten eka neuvola, pitäs se lappunenkin täyttää. Mies tulee mukaan kun ei ole töissä sinä päivänä. Oon raahaamassa sitä kyllä kaikkiin noihin mun käynteihin kun sillä on joustavat aikataulut, mielellään se on mukana.

Odotan huhtikuun loppumista niin kovasti! Sitten ois kriittiset 12vk täynnä.

Alicia 7+0
 
Mannamaarialle tervetuloa!

Seuloihin sun muihin osallistun niinkuin aina.

Anoppi on ollut nyt ihan ok. Ei oo töksäytelly typeryyksiä. Taisin saaha pelästytettyä puheellani hänet.

Kivaa saada neuvolauutisiakin jo. Itsellä eka huomenna. Yksin meen. Mies jää laittaa lapsia kouluun/kerhoon.

Siivousinto jatkuupi. Ikkunoita en vaan saa pestyä :/

Käykö teistä moni salilla/jumpissa?Mä käyn silloin tällöin mutta jotkut liikkeet on ruvennu tuntuu ilkeille.

Mulla on ollu muutamana päivänä alamahassa kipua ja kohdunsuulla nippailuja. Maha oli kovalla ja tyhjennyksen jälkeen oli fiilis että ihan kui ois pieniäsupistuksia/tuikkimista kohdunsuulla/kohdussa. Pitää kysästä neuvolasta huomenna et wtf. En muista edellisistä tällaista... luulen caan et kohdun kasvukipuja ovat.

Nyt ruuanlaittoon.

Nasu ja pikku muru 8+3
 
Tervetuloa uusille :wave:

Wc-ankka: Mie oon nyt normaalien töissä tehtävien aamutoimien jälkeen ihan finaalissa :whistle: Päikkäreille joutaisin oitis :D Mulla tekee lisänsä vielä pitkä työmatka. Viime viikolla meinasin nukahtaa rattiin, motarilla ihan säpsähdin pari kertaa :ashamed: Saa nähdä, kumpaan suuntaan tämä tilanne muuttuu kun pääsee (seesteisemmälle?) keskiraskauden vaiheille :D Voihan sitä toisaalta silloin jaksaa paremminkin. Mutta toisaalta kun mulla on iskiasvaivaa, niin se voi tässä hommassa ja mahan kasvaessa hyvinkin pahehtua. Kauhulla odottelen :O

Olisko hyvä idea lisätä ja päivittää aina ensimmäiselle sivulle, että milloin kelläkin on ultra tai neuvola?

Stella & Pulla 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Oho, tänne olikin tullut taas paljon viestejä. :)

Mekin osallistutaan sikiöseulontaan, niinkuin viimeksikin.

Anopin kanssa ollaan aina tultu hyvin toimeen. Varmasti oma äitini ja appivanhemmat ovat aivan innoissaan kun jossain vaiheessa kerromme heille tästä toisesta lapsenlapsesta.

Täällä on nyt iskenyt aivan järkyttävä iltaturvotus, joka tosin saattaa alkaa jo päivällä. Eilen illalla oli vatsa niin turvonnut, että näytti että olisin jo jossain viikolla 20. Saa nähdä miten tämä raskaus muka pysyy salassa viikkoon 12 asti. Onko muilla vatsanturvotusta havaittavissa? Vatsakipuilut ja palelu jatkuu edelleen.

PikkuistaOdottava + toinen pikkuinen 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Heissan! En tiedä mitähän ihmettä mutta nyt pystyn kännykällä kirjoittamaan...? Mulla on myös Lumia ja ei oo aiemmin ikinä onnistunut. Mut Jes, hyvä juttu =)

Anopista: silloin kun kerrottiin ensimmäisestä niin olin yllättynyt siitä reaktiosta todella. Ei ollut kauhean positiivinen ja heti alkoi voivottelu valvomisista ja kakkavaippojen vaihdosta.. Ei kai olisi toivonut että oma (ainut) poika olis sitoutunut vielä plus taustalla mun miehen edellinen kariutunut suhde ja anopin oma ei niin loistava parisuhdetila. Et siks kai oli kyyninen. Pojan syntymän jälkeen on suhtautuminen lapseen ollut ok, mutta hoitoapua ei oo ikinä tarjonnut. Että en liikoja innostumisia odota tästäkään. Mun miehen isovanhemmat on varmasti hyvillään, samoin kun mun vanhemmat varmasti ilahtuu..

Seuloista: Meinataan osallistua normiseuloihin. Vaikka tätä pojan erityisyyttä ei vielä niissä mitenkään löydettykään. Eli, viimeksikin raskaus ja vauva-aika meni normaalisti ja vasta myöhemmin alkoi kehitys takkuilla. Mutta perinnöllistähän ne sanoo sen olevan et oo kun sanonut että jos meille vielä toinen erityislapsi tulee niin sit taitaa meidän lapsiluku olla täs:x
Ensimmäisellä oli myös vaikeat ruoka-aineallergiat et niitä kans tälle kakkoselle odotelles.
 
Voi kamala, Stella, onko sulla sitten pitkä matka? Mulla onneksi tässä omalla kylällä paikka, enpä ajelisi edes naapurikaupunkiin enää kun kotona jo lapsia. Jaksamista!

Mun täytyy sanoa etten jaksaisi ultria ja neuvola-aikoja päivitellä myöskään, vaikka muuten päivittäminen meniskin. Olisi vähän hassua nähdä oma neuvola-aikakin etusivulla...
 
Tervetuloa Martsu76 ja Mannamaaria!

Mulla oli tänään eka neuvola :) täti vaikutti oikeen kivalta. Eka ultra on nyt sitte kans varattu. Sydänääniä ei kuunneltu, joten joudun vielä (ihan odotetusti) kuukauden odottamaan ennen kun saan ekaa elonmerkkiä tästä salamatkustajasta :S

Seulonnoille sanottiin ei. Rakenneultrassa haluisin käydä kuitenkin ennen viikkoa 24.
 
  • Tykkää
Reactions: Sonkku
Ilmoittaudun mukaan marraskuisiin :)

Pinchy/23.11./29v./2./KOS

Laitoin iäksi jo 29v koska laskettuna aikana oon 29v. :)

Täälläkin hirveä mahaturvotus iskenyt, ekastakin alkoi jo tosi aikaisin. Samoin järkyttävät mielialanvaihtelut ja itkemiset jo kuvioissa :( niin oli viimeksikin ja helpotti siinä vaiheessa kun vauva oli noin 4kk... Eli ens vuoden maaliskuussa voin olla jo normaali oma itseni :p

Pinchy 6+1
 
Tervetuloa uudet! :wave:


Mä voin ottaan kesäkuussa(/-sta ->) päivitys vastuun, nyt on niin paljon vastuita ja muita juttuja menossa, et en tahdo vielä mitään ylimääräistä.

Meillä on tässä selvinnyt parin viikon aikana, et viidellä läheisellä on tulossa vauva loppusyksystä. Vähän hassua. :D

Tosi malttamaton fiilis on menossa, menee tosi hitaasti aika, tahon sinne ultraan kans!! :D
Viime raskaudessa ei oikein uskaltanut ajatella mitään kovin aikaisin, mut nyt jo ihmettelen, et minkähänmoisilla kulkuneuvoilla, sitä pitää kahta pientä lasta kuljettaa lenkeillä. Näin yhdet käytetyt Phil&Tedsit ja tekis mieli niitä käydä jo läemmin tutkimassa ja ostamassa, jos on hyvät, hullua. Viimeksi taisin ostaa kaiken vasta lähenpänä 30 raskausviikkoa. :D

"MY" ja VilleKaili 5+2 :)
 

Yhteistyössä