Marraskuun masuasukit <3 MEIDÄN KUU!!!

40+0 POKS/B] ja silleen!

Ei edelleenkään mitään tuntemuksia... Painoarvion mukaan vauva nyt 3800 -4000 g. Pe arvioidaan uudelleen ja tehdään päätös mennäänkö käynnistykseen.
Onnea kaikille jotka olette saaneet jo ihanuuden puserrettua maailmaan. Mä haluun kans!!!
 
Onnea HilmaVilma pikku prinssistä :heart: :flower:

Saatiin auto eilen takasi :D piti mennä loppuviikkoon, mutta olivatkin saaneet osan takasi jo perjantaina.
Eilen mulla oli todella levoton olo mä olin melkein varma, että se lähtö tulis (niin varmaan) ja yö oli levoton välillä selkää jomotteli, välillä tuntu menkka- ja sukkapuikkokipuja, vessassa sai ravata tunnin välein jne. No eipä sitten tapahtunut yhtään mitään nukahdin joskus 2 jälkeen.
Anselmi on nyt sitten luopunut hereilläolo rytmistään täysin, se meinaan nukkuu päivät ja valvoo ja riehuu yöt. Ihan hirmu kiva yrittää nukkua kun toisella on bileet menossa. Mikäköhän on pienen pojan maailman noin pahasti sotkenut kun ite oon kyllä mennyt kiltisti kyllä 22-23 nukkumaan...

Positiivinen ylläri oli, että miehen työpaikalla päättivät et eivät tee iltavuoroa tällä viikolla kun on aamuvuorossa niin paljon vajetta, joten mies on päivät töissä ja illat täällä kuuntelemassa mun valitteluja :D
Sillekkin oli eilen jo soiteltu et joko nyt, mun puhelin oli kuulemma ilmottanut, että ei saa yhteyttä. Ens viikolla laitan koko puhelimen kiinni turha yrittää tavotella, ihan kun me ei muka ilmotettais sitten kun on poika maailmassa :kieh:

Vadelmanlehtitee olen kuullut, että auttais käynnistyksessä ja jotkuthan käyttää sitä koko raskauden ajan. To varaan vyöhyketerapia ajan täällä kun ei suostunut tuo synnytyksiin erikoistunut terapeutti ottamaan vastaan ennen kun on LA ohitettu.

No joo ei kai se auta kun alkaa taas puuhailemaan jotain aikansa kuluksi.

iia ja Anselmi 39+5
 
Jos vauvan liikkumisella ja synnytyksen käynnistymisellä/ lähestymisellä on jotain yhteyttä niin ei tämä kyllä täältä ole vielä tulossa. Liikkuu vatsassa hurjasti ja painaa alas. Viime yönä tuntuu ettei "pekkis" olis nukkunut juuri lainkaan, koko ajan tuntui että olisi kaivanut itseään alemmas ja alemmas vaikka kovin alhaalla on jo pidemmän aikaa ollutkin. Esikoinen myös valvotti pahojen uniensa kanssa. No kun pääsen hänet hakemaan kerhosta niin sitten vedetään päikkärit.
 
Huomenta!

Ja Onnea kaikille vauvan saaneille!
:heart::heart:
Lisäksi suuret tsempit yliajalla kärvisteleville!

ON: ei ole vielä kovin kärsimätön. Tuntuu, että vauva on laskeutunut, on alkanut liikkuminen ottaa enemmän alaselkään kuin aikaisemmin ja tuntuu, että maha "roikkuu". Viime yö meni heräillessä valehtelematta tunnin välein vessaan. Nukuin levottomasti varmasti sen takia, koska luin synnytysjuttuja illalla ja niinhän ne sitten tuli uniin myös. Yöllä kyljen vaihto on myös aika ahdistavaa ja jonkun aikaa kestää, ennenkuin maha asettuu hyvää asentoon. Tämä sit aiheuttaa lievää pahoinvointia. Liika puuhailu keittiössä kostautui eilen jalkojen särkynä, joten eiköhän leipomukset oo nyt leivottu ja nyt otetaan vain rennosti. Supistuksia en tässä vaiheessa ainakaan liikunnalla/rehkimisellä saa aikaan, muu kroppa vain rasittuu turhaan kuten esimerkiksi jalat ja selkä.

Katainen: ei hitsi mikä tyyppi! Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä kuka kyseistä herraa aina jaksaa äänestää!? Sai kyllä itseni taas niin vihaiseksi kommenteillaan, oikein arvovalintojen kuningas.
Katsotaan niin kotihoidontuet keretään lakkauttaa ennenkuin tämä tulokas on 3-vuotias, argh...

Ja Kataisesta pukamiin:LOL: Oon vähän luovuttanut niiden suhteen. Nyt on muutama pieni, mihin olen laittanut bepanthenia. Tiedän kuitenkin, että synnytyksessä ne paukahtavat potenssiin sata, siis ihan järkyttävän kokoisiksi, niin hoidetaan ne sitten kunnon aineilla sitten synnytyksen jälkeen.Jostain luin, että kätilö voisi ponnistusvaiheessa painaa pukamia sisäänpäin, että ne eivät ihan järkyttävän isoiksi pompsahtelisi, mutta ainakin viime synnytyksessä kötilö kieltäytyi tästä sen takia, ettei bakteerit siirry synnytyskanavaan tms.

Huomenna olisi sitten taas neuvola, jotenkin turhauttavaa. Mitään uutta kysyttävää tässä ei ole, kunhan mennään päivä kerrallaan.

Jaksuja kaikille!:wave:

-Melanie 37+6
 
Onnea taas vauvan saaneille, jokunen taas lisää tullut.
Neuvolassa taas käyty ja siellä kaikki hyvin. Vauva oli tällä kertaa varsin rauhallinen siellä ollessa ja sykkeet olikin 140. Torstaina olisi viimeinen perhevalmennus ja eiköhän sinne päästä. Vaikka aamuisin ja välillä yölläkin tuntuu supisteluita niin ei vaan jaksa uskoa että lähtö tulis. Olkoonkin että limatulppa meni jo lauantaina ja yleensä kait siitä menee se 1-7 päivää synnytykseen.

meni taas vähän valvoessa, 2 tunnin välein sai vessassa käydä ja taas kun mies lähti töihin, ei unta enää meinannut saada. Pienen pätkän sentään sain nukuttua ennenkuin oma kello herätti tuota neuvolakäyntiä varten. Pitänee ottaa kohta päiväunet. Kyllä sitä jo odottaa vauvan syntymistä, sais yöt toisella tavalla nukuttua. Tottahan tuo vauva sitten valvottaa, mutta ei tarvitse itse sitten ravata vessassa ja esim. kyljen kääntäminenkin on helpompaa.

Tuossa yöllä kun vessassa kävin niin kahdella kerralla tuntui jotain valahtavan pikkuisen housuihin, ajattelin että se on vaan valkkaria, limatulppaa tuskin oli, kun oli sellaista juoksevaa. Tuli vasta mieleen, ettei sitten ollut lapsivettä.. No, pitänee seurailla tilannetta, ei sitä kovin paljon kuitenkaan tullut ja olis kai siellä neuvolassa se terkka tuntenut jos sitä lapsivettä ei tarpeeksi enää olisi. Kun tunnusteli ihan kunnolla mahan päältä, samalla opettaen sitä mukana olevaa harjoittelijaa. Enkä nyt muistanut kysellä minkäänlaista kokoarviotakaan samalla. Jos ens kerralla muistaisi ja samalla kysellä käynnistyksestä, minkälainen käytäntö täälläpäin sen suhteen on. Toivottavasti ei tarvitse enää ens kerralla neuvolaan mennä, eli tasan viikon päästä on aika ja toivottavasti olis viikonloppuna viimeistään jo tositoimissa. Omat olot alkaa jo olla sen verran hankalat ja ei malttaisi tietenkään odottaa enää että sais pienokaisen jo syliin.

Tirppana 38+3
 
ONNEA VAUVANSA SAANEILLE!! Kiva että jaksatte tulla kertomaan synnytyksistä, aina yhtä mukava lukea :)

ON ei erikoista. Just tuli haravoitua taas pihalla eikä saanut aikaiseksi mitään vaikken mä nyt sen takia haravoikaan ;D

Korvapuusti 39+5
 
Inarille ja HilmaVilmalle onnittelut nyyteistä. :flower::flower::heart:

Täällä ei mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen, yö tuli nukuttua hyvin ja käyty just reippaalla kävelylenkillä.
Kova myllääminen oli masussa eilen illalla, oikeen mojovia potkuja sadellut. :)

Huomenna jälleen neuvolaa, joten niitä kuulumisia sit huomen.

Tsemppiä kaikille meille vielä odottaville, ei oo kuitenkaan varmaan täällä kellään kun ihan max 4 viikkoo kun on vauva sylissä! :heart:

Lily_ 39+1
 
HilmaVilma Paljon onnea! :heart:

Hienoa, kun porukka laittaa synnytyskertomuksia! Niitä on kiva lueskella! :)

Kyllä täällä alkaa välillä oleen kiukkuinen olo, kun ei jaksaisi enää odottaa! Haluaisin niin, että tulisi itekseen pihalle ilman käynnistystä, mutta huonolta alkaa näyttään.. eiköhän tässä käynnistykseen mennä.. plaah.. : /

Nellielli ja pötkö 41+2
 
Nopeasti vain ilmoittamaan, että meidän pikkunen syntyi viime torstaina. Kaikki meni hienosti, pääsimme sunnuntaina kotiin ja vointi on kaikilla hyvä! Ylpeät uudet äiti ja isä ovat onnensa kukkuloilla! :heart:

Paremmalla ajalla lisää :)

Suzyy / 8.11.2012 / rv 40+1 / poika / 50 cm / 3548 g / 34 cm py
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos onnentoivotuksista!

Jatketaanko vauvajutuilla tässä samassa ketjussa vai muualla?

Täällä palstailun pariin palataan jahka tämä maidonnousu alkaa helpottaa ja tiheän imun kausi on tältä erää ohi. Nyt syödään 5-10 min kerralla, nukahdetaan ehkä vartiksi ja taas syödään.. Viime yönä oli kaksi kahden tunnin unipätkää, joista toisena sain minäkin unta ja muuten sitten valvottiin. |O Hormonihuuruissa jaksaa kyllä vielä. Ja voipi nyt nukkua päivälläkin kun mies viihdyttää esikoista. Vielä ei ole imetyshormonit tehneet tepposiaan ja mieli on suht kirkas ja reipas. Esikoisen aikaan olin ihan mahdottoman tunteikas ja itkuherkkä, nyt ei ole vielä vastaavaa tullut, tosin synnytyksestä on aikaa vasta se 3 vrk.. Vaikea uskoa. Olo on suht hyvä, särkylääkkeitä ei enää tartte ja istuminenkaan ei juuri satu. Liitoskipuja on vielä vähän mutta nekin on helpottamaan päin, samoin muut raskausvaivat.. Mahassa toki tuntuu oudolle vielä pitkään kun suolet sun muut hakee paikkaansa.

Spinaalin laitto ei satu sen vertaa kuin epiduraali ja sen vaikutus alkaa 1-10 min kuluessa. Se auttaa myös ponnistusvaiheessa ja sopii hyvin jos oletetaan että synntys ohi seuraavan 1-1,5 h tunnin sisällä koska sitä ei voi saada lisää vaan se on kerta-annos. Mulla siis spinaalin laitto epäonnistui, anestesialääkäri pisti neulan johonkin väärään paikkaa ja se kipu oli kova, säteilu voimakkaasti toiseen jalkaan. Siksi sitten sainkin sen epiduraalin lisäksi/varuiksi, sitähän voi sitten saada lisää kun vaikutus loppuu.

Tsemppiä loppumetreille ja yliajalla kärvisteleville!

HilmaVilma ja Väiski 3 vrk
 
Onnea vain kaikille synnyttäneille (muutama tässä edellisen viestin jälkeen uusia tullut). Me muut tullaan perässä. :D

JokoJoko-kyselyitä ei ole puhelimitse hirveästi tullut. Harvemmin mulle kukaan soitteleekaan kun perheenjäsenet ja ne kyllä tietää että minä kyllä ilmoitan millon oon lapsen saanut. :) Mutta sitten kun facebookissa erehdyt laittamaan itsesi näkymään online-tilassa ni jo kuuluu plop plop plop kun "kaikki" kyselee et joko olen synnyttänyt. Siksi siellä harvoin online-tilassa olen... :D Ärsyttävää vastailla jokaiseen et ei, en ole synnyttäny enkä osaa sanoa tarkkaa päivää milloin tuo tuolta ulos tulee... *huoh*

Neuvolassa ei ollut mitään uutta ja mullistavaa. :) Kaikki oli hyvin.

Nyt jos yrittäis jatkaa unia. Sohvalle torkahdin ja tunteroinen sitten heräsin sieltä. Pakko siirtyä sänkyyn kun muuten olisin varmaan ollut huomenna tai siis tänään yhtä notkea kuin norsu... Mutta hah, eipä enään väsytä. Tän huushollin miehet kyllä vetää sikeitä tyytyväisenä (mies ja kissa) ja minä yllättäen valvon... :headwall: Oliskin tuollaiset unenlahjat kun tuolla katilla... Ei haittais vaikka millainen mekastus olisi ympärillä, nukkuis vaan selällään ketarat kohti kattoa oikein tyytyväisen näköisenä..
 
onnea jälleen vauvan saaneille :) Nami:n olikin iso, RD olikos muistaakseni?

omat paastoarvot vippaa nyt jo kolmatta aamua... mahtaiskohan päästä ens viikolla käynnistykseen....
Miten teillä muilla kellä RD:n takia käynnistetty, niin onko odotettu että ne arvot heittää, ja sitten saatu asia eteenpäin, vai onko ollut niin et automaattisesti saanut käynnistyksen? ja onko pitänyt odottaa laskettuun aikaan? kun en nyt muista noista aiemmista kirjoituksista et miten ne on menneet...
ite toivon että ens viikolla pääsisin, lasten hoitokin onnistuisi leikiten... mutta tuskinpa ne sairaalassa sellasta asiaa ottaa huomioon...

eipä muuta... odotellaan nyt...

38+0 :heart:

ja toisaalta, mitä isomman kokoinen vauveli, sen helpompi sitä on käsitellä :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvan saaneille!:flower:

Täällä(kin) ollaan vielä yhtenä. Kertakaikkisen raivostuttavia nuo supistukset. Kolme yötä peräjälkeen supisteli tiheään ja kivuliaasti, mutta päättivät sitten loppua. Nyt vain epämääräistä kiristystä, jomotusta ja kolotusta. Ja sitä väsyä.

RD:stä: Mulle hoitaja sanoi, että on normaalia, että arvot alkavat heittelehtimään kun synnytys lähestyy ja olisiko vielä lisännyt, ettei siitä kannata olla erityisen huolissaan. Ja toden totta, ne kyllä heittelevät. Mulla ei niinkään aamun paastot, vaan esim. arvo ennen päivällistä ja ruokailun jälkeiset. Ei kait se, jos ne hetken heittää, mutta jos tässä joutuu kärvistelemään vielä muutaman viikon (??!!) niin kyllä sillon nuo kohonneet arvot vaikuttavat jo vauvan kokoon!

Yhteenvetona: mulle erikoislääkäri sanoi, että RD itsessään ei ole syy ennenaikaiseen käynnistykseen -täytyy olla muita osatekijöitä kuten makrosomisuus ym. Mutta minä ilmoitin jo viime kerralla neuvolassa, että heti kun 40+0 ylittyy (eli virallisesti pe) HALUAN käynnin polille. Arvot ovat mulla nimittäin kohonneet ja kaiken lisäksi mulla on se veritulppageeni, jonka takia istukan toimintaa on seurattu tehostetusti. Kaikkeni siis teen, etten yliajalla kauaa kärvistele...

mukavaa päivää kaikille!
Ja nyt niitä jokojoko puheluita ootteleen.....

toiveajatus ja poju 39+2
 
Onnea Syzyy ja nami pikkuisista :heart: :flower:

ON yhdessä koossa ollaan ja eilinen sauna+seksi ei aiheuttanut niin mitään, muuta kun hirmu hyvät yöunet. Niinkin hyvät, että putosin sängystä tuossa yöllä. Ei onneksi sattunut mitään sen pahempia kun kissapedon notkeudella :LOL: putosin kontilleni, polviin kyllä sattu tää 100kg ruho. Siitä sitten ähelsin itseni ylös ja vessan kautta takasi nukkumaan. Tosin pidin kyllä sen jälkeen visusti huolta, että pysyn keskemmällä sänkyä ettei ajaudu niin reunalle.

Äiti soitteli eilen kuulumisia ja tuumas, että meistä sisaruksista on jokainen syntynyt 5 päivää yli LA:n. Siskon tytöistä eka tuli 2 pv yli LA:n ja toinen käynnistettiin samoihin aikoihin istukan huonojen virtausten takia. Että siinä mielessä saa odotella ihan rauhassa vaikka LA tulee ja menee. En mä itekkään usko, että tämä tulis ulos ennen LA:a ei tässä ole mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan.
Tosin poika on rauhottunut eipä ollut bileitä yöllä vaan kiltisti nukku ja liikku rauhassa ja sama meno näköjään jatkuu tänään.

iia ja Anselmi 39+6 :D

huomenna pääsee moikkaan neuvolan tätiä vaikka se oli niin varma, että ei nähdä enää mahaneuvolan merkeissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Nynaeve
Täällä alkanut hiukan kivuliaampia suppareita tulemaan nyt muutaman päivän sisällä ja etenkin iltaa kohden voimistuvat. No yöllä normit vessareissut ja kääntymiset tuottavat tuskaa, mut taitaa tässä vielä kestää ennenku synnärille päästään. Tosin esikoisen synnytyskin alkoi aika yllättäen, kun mitään tuntemuksia ei etukäteen ollut. Hyvillä mielin jaksan kyllä varmaan odotella tuonne laskettuun aikaan, mutta jos sen yli menee niin varmaan kärsivällisyys alkaa loppua. Mun kohdalla ei nyt sitten vissiin ainakaan aleta käynnistelemään heti lasketun ajan ohittuessa, kun kuulemma vauvasta ei olis tulossa sen suurempi (3800g) tosin en tuota arviota kauheen vakavasti ota kun vauva oli kuulemma sellaisessa asennossa, että kokoa oli vaikea saada mitattua.

Onnittelut vauvoista kumisaapas, Suzyy ja nami78 :flower:

Niipa ja Pekkis 38+3
 
Heipodei!

Maanantaina käväsin äippäpolilla ja silloin oli 40+1. Vauvan painoarvioksi saatiin 3,5-3,7kg, elikkä ei mitään älyttömän suurta jättiä pitäis olla tulossa. Alakerran tilanne oli lääkärin mielestä tosi hyvä ja sanoi, että voi syntyä ihan milloin vain. Hiljaista kuitenkin pitelee eikä mitään oireita siihen suuntaan, että olis synnytys lähellä.. Ehkä sitte ensviikolla ollaan käynnistyksessä, koska en ole saanut yhen yhtäkään supistusta. Ei auta ku vaan ootella ja ootella ja ootella.. on tää niin raastavaa ku aiemmat muksut syntyi viikko ennen la:ta ja nyt ollaan jo yli la:n...

Niiskuneiti-87 ja muru 40+3 :heart:
 
Onnea kumisaapas, Suzyy ja nami78!! :flower::flower::flower::heart:

Tänään aamulla käyty neuvolassa;
rv 39+2
painon muutos 1100g/vko
turvotus ++
RR 119/75
pissa puhdas
hemppa 118
sf 34.5
sydämen syke 134-142
liikkeet ++
Raivotarjonnassa pää kiinnittyneenä

Ei siis mitään ihmeellistä neuvolassa, seuraavalle viikolle varailtiin seuraava aika, sillon viikkoja ois 40+1.. saa nähä kerkeekö sitä synnyttää ennen tota, hope so... :rolleyes:

Tänä aamuna herätty inhottavaan närästykseen, joka jatkuu edelleen.... Vois mennä päikkärit vetäseen kun tuli nukuttua niin vähän yöllä, mutta en tiiä kärsiikö olla maaten kun närästää niin inhottavasti. : /

Lily_ 39+2 :heart:
 
rd ja paastoarvot, käynnistys... no, mullahan on vielä noiden nyt kohonneiden arvojen lisäksi vielä todettu se iso vauvakin.... enää kaksi yötä ja saan lopullisen arvion mitä asukas on kooltaan tällä hetkellä. mieluummin menisin käynnistykseen, kuin jäisin yliaikaiseksi odottaan .... ja kun edellinen odotuskin meni loppuun asti ilman heittoja, kuten kuuluisikin, niin tässä muutos on heti selvä. katotaanpa nyt sitten mite lähtee vyyhti purkautumaan mun kohdalla...

yliaikaisille erikois-jaksamiset :hug: sitä en toivois kelleen... se on jotenkin niin latistavaa ja masentavaa... ja vaikka sen alusta asti onkin tiedostanut, että se laskettu aika ei ole mikään 100% , että VOI mennäkin yli, niin se on semmonen henkinen raja kuitenkin mihin on koko sen 9kk tähdännyt. ja kun se sit menee yli, niin ei vaan meinaa jaksaa odottaa enää. mut toivotaan nyt että pääsisitte kärvistelemästä pian :attn:

hauska tuo sängystä tippuminen :D siis sinällään ei kuitenkaan, oishan voinut sattuakin... mutta voin vain kuvitella mikä itelläkin ois... pari kertaa oon kyllä havahtunut niin reunalta ettei putoominenkaan kaukana ole ollu...

vauva möyrii paljon öisin semmonen muutos on tapahtunut täälläkin, että päivällä sitten alkaa hiljaisempi aika näin klo 11 aikaan, saattaa vasta iltasella viiden-kuuden maissa ilmoitella itsestään kunnon potkuin. ja yöllä sitten keikkuu yhden-neljän välillä oikeinkin mojovasti venytellen.... mikähän yö-kyöpeli mahtaa tulla :)

räkää muistuttava kellertävä vuoto saa nyt sit nähdä onko se jotain tulehdusta, tänään meen antamaan valkovuoto-näytteen... niin isoja klönttejä irtoilee ajoittain että ei kuulema ole limatulppaakaan, haise ei miltään, mutta suljetaan nyt tuledukset pois.

mieliala on nyt jotenkin ihan väsynyt. semmonen että vaikka on touhunnutkin kotihommia, ja kävin tunnin kävelylenkin, ei silti väsynyt OLO ole. mieli on vaan semmosesti latautunut että kai sitä alkaa käpertyä enemmän vain tulevaan koitokseen ajatuksineen...
lapsetkin välillä huomauttaa, että kuuntelikohan äiti ollenkaan...?? no en, kun ajatukset harhailee siellä ja täällä...kuulunee asiaan toki :)

katainen niin, mä en usko noihin poliitikkoihin ollenkaan... ne tekee vaan toki työtään nekin, mutta jos tässä vielä pienemmäksi perheiden tukia leikattaisi, niin ei kyllä hyvälle kuulosta..
sekin tuntuu jo niin epäreilulta, että joka on työtön, saa peruspäivärahaa jo enemmän, kuin kotihoidontuella oleva äiti, joka kuitenkin TEKEE työtä lapsen ja kotinsa eteen....
mutta minkääs näille yhteiskunnan kiemuroille mahtaa... suomessa saadaan kyllä olla tyytyväisiä silti moneen asiaan joka on hyvin, tai paremmin kuin muualla maailmassa...
 
Paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille!! :heart: :flower: Kylläpä niitä nyt tuleeki kuin sieniä sateella :) Mutta onhan nyt meidän kuukin :D

RD ja käynnistely: Mulla siis on RD ja viime viikon kokoarvioultrassa (rv 37+4) arvioitiin vauvan painoksi 3500g. Tällä käyrällä syntymäpainoarvio olisi n.4000g. Näillä tiedoilla ja lantion tutkimuksella mulle sanottiin, että syitä käynnistelyyn ei ole. Saapi mennä jopa lasketun ajan yli kun ei sitten kuulemma vauvan paino enää lisäänny kuin kymmenillä grammoilla viikossa. Eli siis mun kohdallani ainakaan RD ei ole syy käynnistykseen. Kieltämättä kyllä hirvittää tuo neljä kiloakin, kun kyseessä on esikoinen. Mutta luotan lääkäreiden arvioihin. Eiköhän se nyytti tuolta ulos saada ...

Suppareita tulee epäsäännöllisen säännöllisesti.. tarkoittaen että toisinaan niitä tulee niin putkeen etten osaa erottaa niitä toisistaan ja sitten saattaa mennä vaikka päivä ettei ole mitään. Viime lääkärineuvolassa oli kohdunsuun tilannekin kokolailla epäkypsä niin saas nähdä tuleeko tästä sittenkin joulukuun vauva.

Mites Niipa saitko selville mitään TYKSin tilanteesta käynnilläsi?

Anukkio ja Paavo 38+5
 
Onnea jälleen vauvan saaneille :flower:

(.) Pahus, nyt sitten alapaineet on olleet nousussa kotimittarillakin viimeiset päivät, ja nythän se sitten pukkas sen valkuaisen pissaankin :( Ilmoitus polille, ja odotellaan tuntemuksia, lähdenkö itse ennen tiistain kontrolliaikaa vai tuleeko sieltä soitto, että tuleppa käväisemään. Mitään näköhäiriöitä tai huonoja oloja (paitsi isosta pötsistä johtuvia) ei siis ole ollut. Varmaan kun alkaa miettimään, päänsäryn saa jo varmaan siitäkin! Toivon kovasti, että tyyppi tajuais muuttaa ulkomaailmaan, jotenkin karsastan ajatusta, että tämän takia jouduttaisiin nyt käynnistelemään. Paino kuitenkin on jo yli 3 kg, viikot hyvät, joten mitään estettä muuttamiselle suurempaan maailmaan ei ole. Edelleen vauva on vilkas ja sydän paukuttelee vahvasti, joten siellä ei sen suurempaa hätää tunnu olevan.

Hienoa Iia, sain hyvät naurut, kun itsekin nyt satakiloisena mietin, millaiset polvi- ja lattiavammat saisin aikaiseksi, jos ryllähtäisin sängystä alas :D :D Toivottavasti ei kovasti sattunut!

Charolina ja muut univaivaiset, ollaan niin samassa veneessä! Viime yönä sain sentään pätkissä unta varmaan neljä tuntia, mutta se onkin jo hyvä saavutus.

Olisi kyllä hienoa, jos täällä jaksaisi vielä vauvankin jo kotiin saaneet päivittää kuulumisia, ja jossain vaiheessa voisi perustaa sen oman uuden ryhmänkin synnyttäneille (vai oliko se jo perustettu?).

Yritetään kestää vielä kaikki jakautumattomat!

Nynaeve ja Pp 38+3
 

Yhteistyössä