Marraskuun masuasukit <3 MEIDÄN KUU!!!

mnica: Meillä esikoinen nukkui mun vieressä 6 kk ikään eikä silloin ollut mitään ongelmaa omaan sänkyyn siirtymisessä. Nytkin on lähdetty perhepedillä (=nukkuu mun vieressä) liikkeelle) ja sillä mennään niin pitkään kuin on tarvis eli niin pitkään kun se elämää helpottaa vaikka sitten 2 v. saakka..eli kun töihinlähtö häämöttää.

Ipna Onnittelut vauvasta! :flower:

odottelen: Onnittelut vauvasta! :flower: Synnytyskertomuksessasi oli paljon samaa kuin minulla siihen "käänny kontalleen" ja "lääkäri saliin 10 välittömästi" saakka.
Kamalaa toi haavan aukeaminen :O Huoli omasta lapsesta on kyllä se maailman kamalin tunne. Sympatiat sinne.

Jatko ei heikkohermoisille: Mulla kaveri sai sektiovauvan elokuussa ja haava oli auki 1 kuukauden. Ja veljen vaimon yksi leikkaushaava (ei sektio) oli avoimena melkein puoli vuotta (haavalla pituutta yli 30 cm) ja siitä ajasta hän oli suurimman osan aikaa vielä raskaanakin. Että vaikka se hurjaa ja kurjaa onkin kun maha on kirjaimellisesti auki, niin kunhan ne alimmat ompeleet pysyy kiinni, ei suurta hätää ole. Tosin yksi kaveri kävi viime viikolla kylässä (sai vauvan keväällä) ja hänellä kävi sitten niin että nimenomaan ne kohtua kiinni pitävät ompeleet olivat auenneet ja olivat joutuneet uudelleen leikkaamaan ja kursimaan kasaan.

Omasta synnytyksestä vielä: Mulla lisähappi ja kontallaan olo palauttivat sykkeet ja kävi kyllä mielessä että hätäsektio taitaa tulla. Siis kiirehän siinä edelleen oli mutta koska oli jo suunnilleen kokonaan auki, niin uudelleensynnyttäjänä laittoivat ponnistamaan ja entuudestaan tiedettiin että sykkeet on paremmat toisella kyljellä (kuin missä olin epiduraalia odotellut), niin siltä kyljeltä sitten ponnistin. Sen verran näin siinä lääkäriäkin jalkopäässä seisomassa että imukuppi kädessä oli eli jos ei olis vauvaa saatu pikaseen ponnistamalla ulos niin olisivat vetäneet sen sitten ulos. Totesivat sitten kyllä heti kun komensivat ponnistamaan ja sain ekan kerran ponnistettua että hyvin tulee ja kiire on. Onneksi en hätääntynyt vaan sanoin että odotan seuraavaan supistukseen ja ponnistan sitten lisää ja sainkin sen sitten seuraavalla supistuksella ulos (kerkesin kaksi kerta ponnistaa) kun jo topputtelivat että ei enää, pää on jo ulkona. No ei sitä sekunnissa osaa toimia ja tuli sitten vähän liian vauhdilla muttei onneksi paikat revenneet kummiskaan.

Neuvolakuulumisia: Väiski 5 vrk kävi tänään ekaa kertaa neuvolassa. Paino 3640 g eli hyvin :D Nyt ei tarttee enää tota syömispuolta stressata. Syntymäpaino 3584 g on siis saavutettu ja ma kotiutumispaino 3400 g hienosti noussut melkein 250 g (3 vrk:ssa ilman lisämaitoja).

Muuten oma napa taistelee maidonousun kanssa, tissit on kipeet ja turvoksissa. Piti käydä yhdet liivitkin ostamassa kokoa 80E kun ei noi d-kupit enää millään mahdu.. Oma koko ennen raskautta 75C eli pikkasen on tullut kokoa ja näköä. Vauva syö hyvin ja usein ja pitempiä unipätkiä ei vielä ole, paitsi tänään on nukkunut muutaman 2 h pätkän. Kotitöitä en tee, paitsi laitan ruuat. Mies hoitaa esikoista ja samalla tahdilla mennään aikankin ensi viikko vielä.. Mullahan äiti tulee avuksi sitten kun mies mene töihin. Sen verran kamalana koin vauva-ajan esikoisen kanssa jolla oli paljon mahavaivoja ja itkuinen ja huonsoti nukkuva lapsi että en edes nyt alkuun yritä selvitä yksin, yritän vaan levätä. Vaikkei nyt kyllä hirveesti väsytäkään :D

HilmaVilma ja Väiski 5 vrk
 
Kotona taas ollaan. Testin mukaan ei ollut lapsivettä. Sellaisella tikulla ottivat näytteen kohdunsuulta ja se siis oli negatiivinen. En sitten tiedä kuin kauan se lapsivesi "näkyy" siellä suulla, kun tosiaan jo aamupäivästä sitä tuli. Tai sit se oli vaan jotain muuta. Mut katsellaan nyt sitten tilannetta. Sisätutkimuksen tekivät samalla ja kuulemma on sormelle auki ja kanava kokonaan hävinnyt. Eli sen mukaan ei pitäisi kovin kauaa mennä. Mut saas nyt nähdä. Käyrälle laittoivat myös ja sykkeet oli hyvät ja yhden supistuksen siihen saivat, se tosin itsestäni tuntunut juuri missään. Mutta joo, odotellaan nyt sitten vielä, kyllähän tuo jossain vaiheessa pihalle tuolta tulee.
 
Jokohan minä olisin seuraava?!

Tässä on tullut supistuksia niin tiuhaan tahtiin ja itkuki pääsi ku ovat niin kipeitä. :) Tai lähinnä se itku pääs sen takia ku sain tuolle miehelle kerrottua asiasta. :D Synnärille soitin ja lupasivat että saan olla kotona vielä jos haluan... Mutta kyllä minä luulen että kohta lähden kun ei tiedä miten päin tässä olis ku supistellee. :')
Kuudelta alko supistelemaan ihan kunnolla ja melkein heti oli tosi säännöllisiä...

Jos on väärä hälytys niin kyllä hermostun. :D Tahdon jo ulos tuon tuolta ja ÄKKIÄ!
 
Toivotaan Charolina, että olisit jo tositoimissa.
Täällä tuli kipeitä supistuksia myös jonkun aikaa sitten illalla, johtuen varmaan siitä sisätutkimuksesta. Veristä limaa tuli myös. Mut supistukset sitten laantui parissa tunnissa. Näköjään ne vähemmän kipeät supistukset on tehneet tehtävänsä myös, kerta paikat on noinkin valmiit, nyt tarvis sit enää niitä vahvempia supistuksia. Ja niitä ei tunnu muuten tulevan, jos ei ronki tuolta alakerrasta :D
Tai kyllä noissa nyt on enempi sitä kipua ollut viime päivinä.

Yö taas mennyt heräillessä, nyt sitten kissa pitää hereillä. Mies lähti jotain puoli tuntia sitten töihin. Ja tuo meidän kollikissa on ulos mennyt ja siellä pitää mekkalaa. Ilmeisesti siellä on joku naapurin kissakin, mitä koittaa häätää.. Meni just tuo tyttökissakin pihalle ja toivottavasti yhdessä saavat häädettyä sen vieraan kissan ja tulisivat sitten sisälle. Voisi vielä hetkeksi koittaa käydä nukkumaan.

Tirppana 38+6
 
Huomenia!
Täällä ei tapahdu sitten myöskään yhtään mitään.. Tää on kokemus, minkä olisin ehkä voinut jättää väliin ;)

Miten Nellielli? Tositoimissa? Vai mentävä yliaikaiskontrolliin?

Mutta joo, eipä tapahdu mitään eleitä, että pikkunen ois yksiöstään luopumassa. Supistukset, mitkä tuli jo säännöllisestikin, on poissa. Pissassa prot. + edelleen ja alapaineet sellasta 95, paino tippunut kahdessa päivässä -400g.. päänsärkyä on ja nyt menee jo aika usein niitä valopilkkuja silmissä ja huimaa, vähän huonoa oloakin. Viime yö meni ihan sinne ja pohjille, ehkä pari tuntia unta pätkissä, eka vauva melskasi aamuyön tunneille ja isommat tietty heräs jo normisti 5 korvilla ylös. Ei kiva! Eikä auta tohon verenpaineeseen : / Muuten ei kyllä valitettavaa olotilassa, tuntuu että vähäisetkin jomottelut on poistuneet. Ois edes JOTAIN :D. Maanantaiksi soittelen aikaa yliaikaiskontrolliin, ja siellä sitten varsin selviää vauvan syntymäpäivä. JOKOJOKO puhelutkin on jo loppuneet. Hehe :LOL:

Sorry omanapaisuus :ashamed:

Hevosenkenkä 41+3
 
Huomenta!:wave:

On täällä näköjään vielä muutama muukin ei-vauvautunut:)

Onnea Ipna ja Odottelen nyyteistä!:heart:

Toivottavasti Odottelen sulla menee jatkossa kaikki vähän helpommin, sen verran dramaattisisa hetkiä olet joutunut kokemaan synnytyksessä ja sen jälkeen..

ON: Viime ja edellisyö meni nukkuessa oikein sikeästi. Nyt on jostain syystä alaselkä ja pakarat ihan jumissa. Kävely onkin sitten sen mukaista. Sinnillä kuitenkin vedin normikävelylenkin. Muutama tuttu oli tulossa vastaan ja näin sen jo kaukaa. Valitsin sitten reitit, ettei tarvitse heitä kohdata- en nyt millään jaksaisi sitä Jokojoko-kyselyä:p Ihanaa kun taas on viikonloppu edessä ja tiedossa rauhallista yhteiseloa kera perheen. Supistelua ei ole ollut juuri nimeksikään, ainakaan mitään kunnollista. Menkkamaista juilintaa ja kivuttomia kovettumisia kylläkin. Meillä kans NIIN mennään yliajalle tätä menoa...

Jeps, eikun viikonlopun viettoon. Tsemppiä suppareiden kanssa kärvistelijöille ja lähtökuopissa olijoille!:hug:

-Melanie 38+2
 
Heippahei pitkästä aikaa!

Valtavan suuret onnittelut tuoreille vauvautuneille :heart: Melkein joka päivä saa lukea uusia synnytysuutisia täältä, että vilkasta on.

Odottelen Ihan hengästyin lukiessani synnytyskertomustasi, mutta kiitos kun jaoit sen, hyvä kuulla näitä hieman toisenlaisiakin tarinoita. Tsemppiä jatkoon!
Ja kiitos muillekin oman kokemuksensa jakaneille!

Perinteistä perjantai-neuvolaa tähän väliin:
Viikot 39+1

- Paino sama kun viime viikolla
- Turvotus +/-
- RR 124/74 (parhaat lukemat koko raskauden aikana)
- Prot. taas +
- Sf 33,5
- Sykkeet 128 seisten, selällään tippui 108, joten nyt ei sitten enää selällään köllötellä, tai no en minä kyllä siihen ole enää pitkään aikaan pystynykkään...
- Lähtökuopissa majailee, sellainen "keilapallo-jalkovälissä-olo" kyllä onkin.
- Kourakopelolla painoarvio vähän päälle 4kg

Ens torstaina uusi aika ja uskon vakaasti, että vielä mennään neuvolaan silloinkin.

Eilen leivoin pipareita ja tänään aattelin tehdä porkkanalaatikon pakastimeen hurjasti lähestyvää joulua silmälläpitäen. Hieman kuitenkin jäin kuuntelemaan aamulla, kun aamuTV:ssä kuulu joululauluja, mutta tänään alko se Hyvä Joulumieli-keräys, niin siihen liittyen alkoivat jo niitä lurittelemaan.

Viikonloppuna ajateltiin viettää miehen kanssa lautapeli-sessiot, kun sitten Keijon kanssa tuskin pystyy peleihin ihan heti keskittymään =)

Ja joko-joko-puhelut ja -viestit ovat alkaneet vaikkei ole vielä edes LA, suljen ensi viikolla kyllä puhelimen! Ärsyttävintä on, että juuri ne joilla on omiakin lapsia, kyselee. Eikö ne ite muista, kuinka hölmöä se kyseleminen on. Niinku me nyt sitä tietoa pantattais, kun esikoinen syntyy...

Mul on ollu monta päivää kauhea falafel-pyöryköiden himo ja tiedän että kun niihin kohta sorrun (löyty onneks valmiina pakasteena) niin tulen kärsimään närästyksestä koko illan. Mutta olen sen sitten ansainnut :p

Ihanaa viikonloppua kaikille ja jaksamista itse kullekin!!!

Sandells & Keijo 39+1
 
Täällähän sitä roikutaan vieläkin :D toivottavasti Charolina pääsi tosi toimiin ja mihin FG on kadonnut? Olisko sielläkin tullut vauvanhaku reissu eteen.

Illan ja yön olin kipeä koko lantion seudulta ja käveleminen oli vaikeaa. Tänään on jo vähemmän kipuja. Anselmi on vähäliikkeinen ollut nyt eilisen ja tämän päivän et jos se nyt enteilis jotain. Supistuksia en ole sitten huomannut yhtäkään.

Miehelläkin alkaa olla jo kovasti haluja saada poika ulos, eilenkin se jo jutteli mahalle että sun olis pikkuhiljaa parempi tulla pihalle sieltä kun tuo mammas on jo aika rasittava kolotuksineen.

nyt mennään vaan päivä kerralla ja toivotaan että tulis lähtö :D Piiitkää odotusta tiedossa

iia ja Anselmi 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift
NLA KUULUMISIA 40+1:

Verenpaine alapaine 90 mutta Th (sijainen) ei kiinnittänyt siihen mitään huomiota (itse Sh:na kyllä kiinnitin.. norm on n 70-75)
Sf 33 (vähän alakäyrän alapuolella)
Rt mutta pää korkealla
Omaa painoa ei ollut tullut
Hb laskenut 124 (en vaan haluaisi rautaa enää syödä kun vatsa muutenkin ihan ummella ja luumuilla aamuin illoin hädin tuskon saan pidettyä auki)

Kaikki siis norm, kovin väsy vaan kun yöt on mitä on...

Seuraava nla ensi to 41+0 (onneksi nyt omalla rakkaalle Th:lle!) ja alkuviikosta soitto ä-polille kun itse joutuu yliaikakontrollin varaamaan rv 41+5. Kysyin toiselta Th:lta ohimennen joutuuko rv 42+ vielä olemaan yhdessä kasassa niin hän oli sitä mieltä että ei, että käynnistävät kyllä viimeistään rv 42+0 vaikka kaikki olisikin ihan ok.

Painoarviota en alkanu tälltä uudelta tyypiltä kysymään kun niin epävarman otteet muutenkin mutta 4vkon takaisen UÄ mukaan olis nyt 4kg ja isolta myös tuntuu kun liikkuu vaikka masu onkin pieni..

ONNEA VAUVANSA SAANEILLE!!

RV 40+ En oikein ymmärrä miksi ihmiset stressaa niin paljon jos menee yli 2v 40+. LA:han on vaan arvioitu syntymäaika, ei mitään muuta. Ja jos 9kk on vauvaa odottanut niin kai sen viikon pari voi vielä odottaa. Ymmärrän ettei halua enää olla raskaana 42+ viikkoja mutta että ne rv 4-42 olisi niin rankkoja odottaa en ymmärrä (siis jos vointi kohtuullinen). Onhan se raskasta kun ei saa nukuttua jne mutta muuten. Ei ne vauvat nyt sinne masuun jää asumaan vaikka välillä voi siltä tuntuakin :)

LIMATULPPA IRTOSI ke + to (39+6 ja 40+0) eli ilmeisesti ei siihen tarvittukaan supistuksia (kuten ed synnytyksissä) mutta eihän toi välttämättä mitään merkkaa, ehkä että kohdun sisäsuu nyt myös hieman auki (aikaisemmin ollut vaan ulkosuu).

Jaksamista kaikille!!

Korvapuusti 40+1
 
Odottelen, olipas kyllä hurja kertomus! Hyvä etten ruvennu tässä ihan vuolaana pillittämään keittiön pöydän ääressä, kun appiki kylässä.. :D Paljon onnea pojasta ja että kaikki menee jatkossa hyvin! :flower:

Cuplatonia mies haki eilen ja nyt sitte yrittää muistaa ottaa sitä joka kerta... nännin päähän yritän pistää ja sitte sihdata suoraan suuhun. Ei oo muuten helppoa, kun toinen vempuloi käsien kanssa edessä :D

mutta nyt tekemään jotain... ei oikein osaa vielä asennoitua tähän "omaan" aikaan, kun koko ajan tekis mieli olla tsekkaamassa toisen unta. Nyt se nukkuu makkarissa itkuhälyttimen kanssa, että pitäis vaan luottaa siihen... Eilen käytiin ekaa kertaa vaunuilemassa eikä me oo saatu hommattua ratassuojia (yllättäen tältä rupupaikkakunnalta ei sellasia löydy..), niin nyt ei oo saatu vaunuja tähän sisälle sitte takas. Kissojen takia vaunut on ehdoton nukutuspaikka sisällä, jos ei makkariin halua jättää.
Noniin, nyt minä meen -> =)
 
Tuntuu täällä olevan nyt hiljasta. :) Osa varmaan tositoimissa parhaillaan.

Tänään poksu 39+0. Viikko vielä laskettuun ja 10 päivää käynnistykseen. Vähiin käy aika väistämättä. :)

Tukalaa alkaa olemaan, tänään pidin oikein shoppailupäivän ja kävin kaupungissa jouluostoksilla ja ostin loput tarpeet mitä puuttui vielä vauvalta. Muutama ihana tytön vaatekkin tarttui mukaan. :) Joululahjoja lapsille sain hankittua, niin että ei ole mitään kauheeta stressiä, jos heti synnytyksen jälkeen ei kaupoille jaksaskaan lähteä. Oli kyllä viimeisessä kaupassa, joka oli vielä iso marketti niin melkoisen vaikeaa kävellä, kun alkoi niin kauheesti sattumaan tuonne alas ja tuntu, että koko alapää halkee ja vauva puski niin, että mä pelkäsin, et kohta vedet menee. :)

No onneks selvisin kotiin asti ja olenkin ottanut ihan rauhallisesti kotona koko loppupäivän.

Viime yönä iski armoton turvotus. Oli pakko ottaa sormukset pois ja ne ei meinannut edes lähteä. Jalatkin oli ihan pökkelöt. Eka kertaa tässä raskaudessa oli turvotusta noin, paljon. Muissakaan raskauksissa ensimmäistä lukuunottamatta sitä ei ole juurikaan ollut.

Mielelläni minäkin luen synnytystarinoita ja vauvakuulumisia täällä, et ne jotka vaan jaksaa ja ehtii niin kirjotelkaa ihmeessä. :)

Pitääpä lähtee iltapalan laittoon pikkuhiljaa. Saan nauttia rauhallisesta illasta, kun lapset saa nukkumaan ja mies on poikien saunaillassa.

Aapaliini ja mukelo 39+0
 
Tsemppiä kaikille jotka ovat tosihommissa<3!!!! Täällä vauvan kanssa arki sujuu oikein mukavasti,uuttahan tämä on kerran esikoinen kyseessä! Mieheni on ihan hurahtanut poikaansa,sitä on niin ihanaa ja herkkää katsella:) olen ollut tosi itkuherkkä ja mietinkin/ pelkään ettei vaan tule synnytyksen jälkeistä masennusta:(!! Poikaa on odotettu niin kauan ja on enemmän kuin toivottu!!

On ihan mahtavaa olla äiti,huomata että olen jollekin pienelle ihmiselle niin korvaamaton ja hän minulle <3!! Se tunne kun pieni painaa päänsä sinua vasten ja puristaa lujaa pienen pienillä käsillään<3!! Aaahhh...sydän sulaa:D

Odotan kovin,että koska päästään vaunuilemaan ja tapaamaan muita ihmisiä:)

Kuulostaa hullulta mut nauttikaa synnytyksestä!!!

Uskoa täynnä ja Muru 1vko
 
Mä kanssa mietin missä on FG???

Omassa voinnissa ei erikoista, samat vatsan supistelut jatkuvat. Tänään olin työkaverin kynttiläkutsuilla ja päivällä poju oli mummin luona hoidossa, sain sitten nukkua itsekseni päikkärit. Huomenna mennään mun äidin luokse, toivottavasti jaksan ajaa tuon 60 kilsaa, hiukan tukalaa autolla ajaminen kyllä on kun painaa niin paljon tuonne alas.

Niipa ja Pekkis 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift
Joo hiljaista on kyllä.

Tänne ei mitään uutta. Supistuksia tulee, supistuksia menee, mutta ei mitään sellaista, mistä tulisi mieleen, että tää on nyt sitä...

Ainiin, sen verran uutta, että tänään virallinen LA, mutta saas nähdä minne asti saadaan ootella.

Kävin eilen neuvolassa, kaikki ok. Painoa oli tullu +700g/vko, pissa puhdas jne. Onneksi sain poliajan ensi keskiviikolle (perustelin sen heittelevillä sokeriarvoilla) joten jos siihen mennessä ei poju ole syntynyt, niin josko ne antaisivat jotain alustavaa käynnistysaikaa tms.

Jaahas, iltahuikopala syöty, josko sitä YRITTÄISI unta...

Nukkukaa hyvin!

toiveajatus ja poju (40+0 poks poks)
 
Aamuöinen tervehdys...kun ei tule uni, niin ei se sitten tule...

Neuvolassa kävin torstaina, lyhyesti kaikki hyvin. Pää on alhaalla, ei vielä kokonaan kiinnittynyt. Supistuksia tulee epäsäännöllisesti, välillä sarjana hetken aikaa, sitten menee ohi. Alapäässä painon tunnetta ja juilinaa. Ensi perjantaina olisi neuvola ja äitiyspoli, neurologin pitäisi tulla mua sinne katsomaan MS-taudin vuoksi...olen toiveikas, jos aikoja ei tarvittaisi, neurologi tulisi sitten osastolle. Ihan lasketun ajan puitteissahan ne ajat on, mutta RD saa mut hiukan pelkäämään vauvan suurta kokoa, joten mun puolesta vois vaikka jo ensi viikolla syntyä. Kuitenkin menee yli niin että paukkuu =D

Ihanan paljon vauvoja tupsahdellut, toivottavasti tuoreet äidit jaksaa/ehtii kirjoitella synnytyskertomuksia. Mietin kanssa, missä on FG, kun on niin ahkerasti kirjoitellut ja nyt on ollut palstahiljaisuutta jo pitkään....toivottavasti on nyytti kainalossa :)

Vili-Jonkka ja Hampus poksahtelee 39+0
 
Nyt on tyttö ollu paljon rauhallisempi, vaikka miehen mielestä se huusi eilen illalla yhtä paljon ku aikasemmin, mutta ei todellakaan! Mun mielestä eilinen oli niin helppo päivä moneen päivään :D
En tiiä sitte alkaako Cuplaton tehota vai vaikuttiko mun kahvinjuonti, kun lopetin sen tässä samaan aikaan..
Unilta tyttö kyllä herää niin, että se tuntuu pynnäävän kakkaa, mutta pieruja sieltä oikeastaan tulee. Ihan hirveetä vääntämistä ja sitte se päätyy lopulta itkuun, mutta rauhottuu kuitenkin kun ottaa syliin. Nytki se tuolla ähisi jo hyvän matkaa, mutta jatko vielä unia onneksi. Ei ku nyt kuuluki taas älähdys ->
=)
 
Missähän FG luuraa? Olisiko päässyt tosi toimiin?

Mulle iski ikävä mahaa, tuumasinkin tuossa miehelle, että tässäkö tää nyt oli? Meillä on ollut puhetta koko ajan kahdesta lapsesta ja nyt kun me ollaan kauniit tyäret saatu, niin tulee ihan haikea olo, kun enempää ei ole tarkoitus yrittää saada. Laitetaan hormoonien piikkiin :)

Eilen kävi th kotikäynnillä, vauvan paino ei ole noussut kotiutumisen jälkeen, joten nyt mennään "pakko syöttö" meiningillä 3 tunnin välein tiistain painokontrolliin. Mulla oli ainakin yksi tikki karannut, joten tarvii itseäkin muistaa hoitaa.

Tsemppiä kaikille odottajille :heart:

Inari & pikku rinsessa 9vrk
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift
Pikaisesti tulin vaan kiireiltäni ilmoittamaan, että meille syntyi tyttö 8.11 klo: 5.46 (rv 39+6). Painoa 3415g ja pituutta 49,5cm. Synnytys meni hyvin, mutta valitettavasti sain spinaalipuudutuksen seurauksena ns. "spinaalipäänsäryn", joka oli jotain ihan hirveetä!! Synnytys kesti vähän päälle 4h, ja ponnistusvaihe 6min. Repeämiä ei tullu, vaikkakin vauva syntyi avotarjonnassa (kätilön mukaan saataisi vaikeuttaa synnytystä, koska vauva tarvitsee enemmän tilaa syntyäkseen). Tyttö on aivan ihana, ja koko perhe ollaan ihan haltioissamme <3. Veljetkin ottaneet tulokkaan hyvin vastaan :).
Tulen kommentoimaan paremmalla ajalla...Nyt mentävä...

Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä vielä odottaville :)

SaNi ja prinsessa <3
 
Viimeksi muokattu:
Inari-11 mä olen potenut samaa vaivaa eli masua kova ikävä:( on se jännä ku ekaks haluan lapsen nopeesti syliin ja viimisillä viikoilla olin niiiin malttamaton ja sit ku vauva syntyy niin haluunkin mahan takas....kivaa tää naisen elämä:D!!!
Pikkuista kattelis ja pussailis kokoajan vaan<3!!!

Uskoa täynnä ja Muru 8vrk
 
Onnea jälleen kaikille vauvan saaneille! FG on varmaan vauvaa hakemassa.

Meillä arki sujuu aika hyvin, jopa yöllä. Pitkä unijakso osuu Eikalla just yöaikaan, eli nukutaan putkeen kepeästi sellaiset 5-7h. Luulen, että nuo muut lapset auttavat sitä rytmin löytymistä. Aamulla kun on noustava joka tapauksessa, vaikka kuinka nukuttaisi. Voi olla, että tuo äänimaailma täällä kotona pitää Eikankin unet päiväsaikaan kepeämpinä, joten sitten yöllä nukuttaa :)

Ihan vinkkinä ekaa kertaa synnyttäville voisin sanoa, että kannattaa todellakin pitää yöt öinä heti alusta lähtien. Eli ei höpöttelyä vauvalle, vaipanvaihto vähäeleisesti ja mahdollisimman hämärässä. Jos vauva ei nuku, ei silti kannata laittaa täysvalaistusta + telkkaria + kotihommia vaan todellakin rauhoittaa ne yöt. Näin meillä on päästy päivärytmiin melko aikaisin.

Räkätautia ja tukkoisuutta on meilläkin vauvalla, vaikka sanotaan, että näin pieniin se ei iske. Esikoinen joutui aikoinaan kahden viikon iässä ambulanssikyydillä sairaalaan kun meinasi tukehtua räkäänsä. Sen jälkeen meillä on aina ollut kaapissa jemmassa sellainen "räkäimuri". Onneksi myös tällä kertaa. Prismasta olin hommannut nenäfriidan, jolla voi räät nenästä imaista, niin sujuu sitten syöminenkin helpommin. Vauvat kun hengittävät nenän kautta.

Torstaina käytiin neuvolassa, ikää 2,5 viikkoa. Painoa oli tullut lisää 310g ja pituutta 1,5cm. Seuraavaksi lääkäri joulukuussa.

Scala ja Eikka vajaa 3 viikkoa.

Ps. Lapsivedestä olette kirjoitelleet. Mulla se oli ihan selvästi punertavaa, sellaista laimeaa sekamehua, ei kuitenkaan verenpunaista. Valkovuoto voi loppuraskaudessa olla todella juoksevaa ja kirkasta, joten monesti sitä erehtyy luulemaan lapsivedeksi.

mnica Me käytettiin esikoisella tuota Cuplatonia, ja tultiin siihen tulokseen, että ei juurikaan apua, kovettaavaan vatsan. Ehkä lähtisin ensin kokeilemaan sitä omaa ruokavaliota, kuten olit jo kahvin suhteen tehnytkin.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea pikkuisista SaNi, Acacia ja nelli-n!!! :flower::flower::flower::heart:

Joo mielelläni luen muiden synnytys kertomuksia jos vaan jaksatte laittaa. :)

Täällä ei mitään kummempia, eipä ole nyt muutamaan päivään ollut mitään kipeitä supistuksia eikä muutakaan joka voisi lähestyvää lähtöä enteillä. Mutta eipä tuo haittaa kun nyt yötkin on saanu nukuttua paremmin. Vaikka innolla odotan että koska tässä pääsee tositoimiin niin silti luulen että kun nyt vaikka lapsivesi menis niin iskis pakokauhu että eeeen mä vielä oo valmis synnyttämään.. :D
Tänään on taas tämmönen fiilis ettei haittais vaikka meniskin sen pari viikkoa yli. :)

Lily_ 39+5
 
Onnea suuresti SaNi-81, Acacia ja nelli-n :flower:

Mulla nyt kahtena viime yönä supistukset tuntuneet kivuliaammilta ja viime yönä tuntui että vatsa oli taas koko ajan kovana ja supisteli. Huonosti siis nukuttu yö, vessassa rampattu. Aamulla lähettiin pojun kanssa äitini luokse ja pakkasin sairaalakassin mukaan varuiksi, oli viime yö niin kummallinen. Nyt ilta on ollut suhteellisen rauhallinen, mutta tiedä sitten taas mitä yöllä on odotettavissa.

Niipa ja Pekkis 38+6
 

Yhteistyössä