Marraskuun masun kasvattajat kesäkuussa.. LA:t 1-15.11.2008

No mutta kiitos rohkaisuista kaikille! Kun se vaan on kaikkina muina päivinä futannu ja tänää ei. Noh ehkä sil on lepopäivä nii huomen vaikka taas jaksaa. Huomen kaveri tulee mun luo 4kk vauvelin kaa, ihanaa :heart:

Rinzessa ja papu rv.18+1
 
Rinzessa: Hyvä hyvä! =) Pienokainen ajatteli, että parempi liikuskella lujempaa, ettei mamma ihan hätäännyt liikaa :D

Itse menin eilen klo 00.00 jälkeen vasta nukkuu, koska katsottii ukon kaa leffa. Ihme, ettei aamulla väsyttänyt ja nyt on ihan erilainen olo kuin eilen. Jospa tänään saisin sen kaapin käytyä läpi.. Riippuu taas huushollin lämmöstä, että saako minut taas lopahtamaan..
 
Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista!!

Rinzessa: Mulla oli kans samat fiilikset kun ei liikkeitä kuulunutkaan ja aattelin et missä mennään, mut eilen sit pientä liikuskelua tuntu, tosi vähäistä, mut kuitenki. Onneksi huoli olikin turhaa!! :) Taidetaan olla vähän samoilla linjoilla, kun ollaan ensikertalaisia (muistanko nyt oikein??). Onneksi täällä on noita kokeneempia vähän rauhoittelemassa :D Ja hyvä niin!! Kiva pikkuinen masu sulla. Mistä tulikin mieleen et oon aikonu jo viikon ottaa taas pitkästä aikaa kuvan kasvaneesta masusta.

Viikonloppu alkaa ja kohta saa lopetta työtki tältä päivää. Tänään ois sit suunnitelmissa mennä katteleen vaatteita. Vaatekaapista löytyy enää kahdet housut (suoria housuja ei lasketa), jotka mahtuu päälle. Noi suorat housut kun on mammahousut, joten ne nyt menee, mut en oo sen tyylin ihminen joka vetäsee jakkupuvun töihin päälle :LOL: , juhliinki pukeutuisin mielummin tyyliin casual. No mut nyt työpöydän siivoukseen ja shoppaileen. Viikonloppuja kaikille tasapuolisesti!! Toivotaan, että aurinko jaksaa paistaa myös silloin B) !
 
juuh, minä myös ensikertalainen :D ja sen huomaa, ku hössötän :D . Ja papu pieni rupes heti hillumaan, ku tulin palstailee :LOL: se aavistaa et nyt toi mutsi taas saa sätkyn jos mä en jumppaa ja kirjottaa niille muille valivali :LOL: Juuh, taitaa olla auringonpistos :LOL: mä en voi mennä ulos, ku tukehdun, makaan himassa vaa liikkumati :$

Vauva ja äippä ei tullukkaa tänää ni mul ei ookkaa mitää tekemistä... ei kukaa asuis maunulan lähel :D

Kuuntelen TAAS lastenlauluja ja laulan papulle antaumuksella :whistle:

Rinzessa ja papu rv.18+2
 
Heips!
Täällä nautittu kesäsäästä :D Tänään vaiktuu viikot ja masu asukki ilmoittaa olemassaolostaan kovemmin. Vatse kasvaa, pitäis taas ottaa uuden kuvan...

Edellisistä synnytyksistä on toivuttu suht hyvin esikoisen kanssa tuli enemmän tikkejä ja muuten kun kaikki oli uutta niin edettiin hitaammin. Kuopuksen kanssa pari tikkejä ja pysty istuun heti tuolilla ilman tyynyjä :LOL:
Raskausarpia ei ole tullut ja toiv ei tulis tälläkään kertaa.
Tokaan ultraan piti varata aika mut unohtu kokonaan no ens viikolla sit. Ja me synnytetään tää kolmas samassa sairaalassa kun muut eli tammisaaressa..

Kesän jatkoja kaikille :wave: Leofis ja 17+0 prinsessako ?
 
Heippa, pikaseen....
Miehen kanssa on mykkäkoulu päättynyt. Asiasta ei kylläkään keskusteltu, mutta toivon että hän arvostaisi nyt kantaani. Ja tietäisi kuinka paljon suutun, jos....

Lähdetään ihan kohta kaverin perheen luo grillaamaan ja istumaan iltaa. Kivaa!! :p HERKKUJA oon väsännyt korin täyteen ja samoin tekee kaverini siellä päässä, joten melkosesti meillä varmaan sapuskaa. No mutta syöminenhän on parasta, etenkin kun juomapuolella joutuu oleen vaan jaffa-linjalla. :LOL:

Kiva muutenkin kun vapaa viikonloppu eessä....ja sunnuntaina mennään dna:n tarjoomaan aamupäivään SÄRKÄNNIEMEEN! oN koko aamun ilmaista rillutella siellä ja säästetään sievoinen summa. Saa poikakin mennä kaikkiin mihin haluaa ja pääseen,,,,,ja uskaltaa.

Mukavaa viikonloppua kaikilla!!!!!!
 
Täälläpä onkin ollut hiljaista :D Juuri tultiin kotiin ja poika laitettiin sänkyyn. Aika hyvin jaksoi näinkin myöhään touhuta. Syötiin hyvin ja rupateltiin mukavia. Poika oli vielä kotiin tullessa mukamas niin kovin nälkänen ja grillin kauttahan sitä oli poikettava hakeen ranskikset. Ja yöks kun ne oli pahat, ja YLIHINNOTELLUT....harvoimpa tulee grillillä poikettua, vaikka eipä siinä mitään kun täällä tunnu olevan enää mitään kunnon vanhanajan grilliäkään.

Mutta eipä tässä kummempia, jos hetken jaksais katella viel telkkuu ton miehen kanssa.

 
Ja lauantaihuomenet B)
Mä teen tässä nyt jonkinasteista henkilökohtasta ennätystä...menee näköjään hyvin yksitoikkoiseksi tää kirjottelu, kun täällä olen alvariinsa naputtelemassa tekstiä :D Mutta ehkä se kertoo siitä että kaikilla muilla on jotain parempaa tekemistä...Mitä ihmettä sellainen voi olla?? :eek: :D
Itse tässä ollaan aamupalalla ja kun tee jäähtyy, niin pitää sekin aika käyttää hyväksi. Poika katsoo piirrettyjä. Mies nukkuu. Kohta me otetaan suunta kohti mummolaa, mennään sinne pariksi tunniksi auringosta nauttimaan.
Kuten joku tuolla mainitsikin, jossain ketjussa. Todellakin aurinko "tarttuu" nyt herkemmin, kun on raskaana. =) Kiva sikäli, ettäb yleensä olen läpi kesän kuin kalkkilaivan kapteeni. :LOL:
Nyt tee taitaa olla sopivaa....Seuraavan kerran palaan ja odotan jo jonkun muunkin palanneen. :wave: Heippa!!
 
Ai mä ihmettelinkin myös että olempas ruskea tänä kesänä... toisaalta täällä onkin ollu kovat helteet nyt viimeset viikot. Paitsi nyt aaulla on ihan miellyttävä ilma, taitaa olla helteet siirtyneet Suomeen päin B) Taidan huomenna siirtyä perässä!

Mä olin eilen firman juhlissa ja jaksoin melkein puoliyöhön juhlia jäätelön voimalla :p Mutta diskot jää kyllä diskoamatta jo. Nuoret naiset varsinki jaksaa puhua vauvoista joten kovasti juttukaveria riitti, ihmisiä kiinnostaa, mikä on aivan ihanaa. Moni ei uskalla laittaa omia lapsia ennen neljääkymppiä kun pelkäävät uran puolesta.

Mä oon ruvennu kävelemään ku ankka maha pystyssä :LOL: Huvittavaa se on sen takia, ettei mulla oo iso maha, vaan tuskin huomattava, keskivartalolihavuudekskin kai voitais tulkita.... mut jotenki tasapaino on muuttunu niin, et painelen liki takakenossa menemään. Onkos muilla tällasta?

Liikkeistä: Mä en tunne edelleenkään yhtikäs mittää liikkeitä, ja gyne sanoi, että tossa 20. viikolla vis odotella. Mut onneks näin ultrassa, että vauveli oli topakka ja toimelias!

Hauskaa viikonloppua kaikille ja kovasti terkkuja!!!!! :heart:
 
Ankkoina vaaputaan välillä täälläkin, vaikkei mahaa näy. Minulla taapertelu johtuu ihan vain nivus -ja häpyluukivuista |O olen myös havainnut sellaisen "mukavan" seikan, että päivittäinen töihin ja raksalle fillarointini ei tee hyvää alapään suonikohjuilleni ,ne ovat päivien päätteeksi turvioneet aika valtaviin mittasuhteisiin :eek:

Liikkeistä: juuri, kun olin täällä lueskeltuani tarkastellut, että omat pienet nykivät liikkeeni (elikäs vauvan liikkeet ;) ) tuntuvat iiihan alhaalla ja juuri häpyluun yläpuolelta naeuvolassa sydänäänetkin keskiviikkona kuuluivat heti, heräsin seuraavana yönä karmeaan muksintaan navan kohdalta. Mistä lie asukki vimmastunut :whistle: Kovasti muutenkin vatsa muuttaa paikkaansa, enimmäkseen kumpu tykkää oleilla oikealla.
 
Täällä ollaan vapaaehtoisesti herätty jo klo 8, mitä nyt pötköttelin viel puol tuntii sängyssä :D. Pikkusisko tuli eilen meille yökylään ja sitä edellisen oli sitten pikkuveli =).
Tänään olis tarkoitus tehdä viikkosiivous, imuroida, pestä lattiat, pestä vessa ja hamsterin häkki puhdistaa.

Sitten iltapäivällä tivoliin :D. Jos sitä tänään pääsis vähän nauttii auringosta, ku töissä oon päivät, ni parhaimmat paisteet on jo mennyt :whistle:

Minun masuasukin liikkeet on viel sellaisii pienii tömähdyksiä alhaalla, mutta sen oon huomannut, että tää on aktiivisempi kuin mitä ovat tytöt olleet.

Mutta ois kai se lähdettävä aloittelee siivousta, ni ois joskus ohikin =)
 
huomentapäivää :wave:
Täällä ei kyllä aiota tarttua mihinkään siivousvehkeeseen, vaikka villakoirat hyökkääkin kohta kimppuun :whistle: on niin kuuma, et riittää ku kärvistelen tässä koneen ääressä ni tulee hiki :D

Mun papu on kyllä rauhallinen (laiska niinku mäkin) eikä viitsi huvikseen jumppailla... kopsauttaa aina tasasen harvakseltaan masuun niin, että kerkeen välillä säikkymään, ku mitää ei masusta kuulu :p

Täälläkin köpsytellään aikamoisessa takakenossa :wave: hitto, ku painopiste muuttuu vaikkei masua vielä oikeen edes ole niinkun ylempää kuvasta huomaa...

Mullakin kaverit on niin kiinnostuneita, että suu vaahdossa kyselevät :LOL: mutta ei haittaa, kyllä minä jaksan masusta ja oloista kertoa :D

Rinzessa ja papu rv.18+3
 
Rinzessa: Täällä on nyt siivottu =). Jätän hamsterin häkin + peilien pesun huomis aamuksi. Täällä ei onneksi viel oo läkähtävän kuuma. Itse asiassa meidän huusholli on viileä (ihme ja kumma).

Nyt valmistautuu lähtee tivoliin! :wave:
 
Nuoremmalla pojalla nousi eilen illalla punaisia näppyjä naamaan ja ylävartalolle, kuumetta ei ollut. Kauhulla ajattelin, että ei kai vaan mikään rokko... Rasvailin poikaa ja aamulla tarkastettiin tilanne. Näppylät oli alkaneet sulautua yhteen sellaiseksi isoksi punaiseksi alueeksi. Mies kävi sitten pojan kanssa päivystyksessä ja tuloksena lääkeaineallergia! Nikolla oli viikko sitten keuhkoputkentulehdus ja sai siihen amoxin-kuurin, josta tuo nyt sitten tuli. Lääke onneksi jo loppui ja nyt sai toiset lääkkeet. Toivottavasti menee äkkiä ohi, kivan näköinen kun on punainen yläkroppa...
 
Tulin tänne ulos läppärin kanssa :D Ei malta sisällä olla hetkeekään tälläsellä ilmalla.
RD: Sä oot kyllä ihan superahkera! Tulisit mullekin jakaan tuota energiaasi ja siivouspuhtia. ;) Mä viimeksi maanantaina siivoilin kunnolla, kun oli ne kutsut ti. Ja todellakin kämppä kaipaisi taas jotain siivouspuhuria, kun nurkissa pyörii jo taas pölytolloja ja hiekkaakin kulkeutuu kiitettävästi sisälle. Mutta kun ei huvita :whistle: (huonoja ilmoja, siivouspuhtia....odotellessa)

 
helmi: Hyvähän se kun kirjotuttaa kovasti :D Mulla tulee välillä täällä paljon hengailtua ja joskus vaan ei keksi millään mitään kirjoittamista!

Suht lämmin päivä oli tänäänkin, huomiselle onkin luvannut vesisadetta :( Ollaan neidin kanssa käyty lenkillä monena aamupäivänä kun on ollut vielä kivan viileää. Aika hyvin jaksaa puolikin tuntia istua, joskus tosin täytyy antaa esim. avaimet räpellettäväksi (ja imeksittäväksi) =) Ja ehkä vielä loppumatkaksi tuti suuhun, sitten päästään kotiin asti eikä tarvitse kantaa loppumatkaa :whistle:

Ihanaa, mies menee vielä tänään yöksi töihin, sit koittaa taas pitkä vapaa =) Onpahan täällä jakamassa pikkuneidin kiukun puuskia. Minä en pääse vessaankaan ilman että huuto tulee (ja käyn siis ovi auki). Ja kun lähdetään vessasta, huuto tulee kun ei pääsekään paikkoja tutkimaan |O Muutenkin osaa varsin hyvin ilmaista jos ei ole jokin asia mieleen.
En vaan osannut odottaa että tulee jo omaa tahtoa vuoden iässä :snotty:

Huomenna meinaan vähän siivoilla, ulkoa kantautuu heinää ja hiekkaa sisälle.

Masulle kuuluu hyvää, kovasti tälläkin hetkellä heiluu ja potkuttelee :heart:

Turvotus vaihtelee jaloissa vähän sään mukaan, tänään ei ole hirveästi ollut. Ja jalkapohjat on tosi kuivat! Mietin että onko tuolla turvotuksella jotain osaa asiaan, samalla tavalla oli myös viime raskauden lopussa. Pitää vaan muistaa rasvailla pari kertaa päivään jos sillä parantuis kun kipeät ovat :/

Nyt jos lopettelisin miniromaanin teon :wave:

Luminka ja piiperö 19+0
 
Mie kans vaapun jo! :) Tuntuu ihan hassulta, kun ei tosiaan tuo masu oo mikään iso vielä!

Tänään on ollu kunnon monottelut masussa, aivan ihana!

Ja pikku-ukkeli (2vee) väläytteli vauvajuttuja... Eilen näpytteli mahaa ja huuteli haloota kovasti. Yritti kuulemma soittaa vauvalle. Tänään silitteli mahaa innoissaan ja tuumaili että tuolta se sitten kuoriutuu! :D
 
Moikka pitkästä aikaa! Ihana kesäinen etusivu!

Mä olen ollut 3 pitkää viikkoa nettipimennossa, kun vaihdettiin edullisempaan ja sitten sitä ei saatukaan heti toimimaan :/ Kamalaa olla ilman nettiä noin pitkään! Huomasin, että olen ainakin todella riippuvainen tästä palstasta :)

Paljon on tekstiä tullut tänne ja ihania kuulumisia! Sukupuoliakin alkaa olla jo tiedossa :heart: Mulle heitti gyne viime ultrassa varovaisen veikkauksen, että poika on tulossa! Jotain siellä kyllä selvästi roikkui, mut ei tietenkään ole vielä 100 % varma. Voihan sen tuonne listaan jo mullekin laittaa, varmaan sitten varmistuu siellä seuraavassa 3 D ultrassa.

Liikkeitä aloin tuntemaan viikolla 17, sellaisia pieniä pulputuksia ja kutituksia ja sitten rv 17+5 tuli kunnon potkuja nukkumaan mennessä, ihan ulospäin näkyi kun vatsa vaan värisi siltä kohtaa mihin potkittiin. Aamulla herätessä ja illalla nukkumaan mennessä on vilkkainta ja noin selällään ollessa ne liikkeet tunteekin paremmin.

Käytiin kattelemassa vaunuja, ihan katselemassa millaisia sitä ylipäänsä on, ei vielä ostettu, mutta päädyttiin ja ihastuttiin sellaiseen pieneen malliin ja 6-pyöräiseen, elikkä edessä ne liikkuvat tuplapyörät. Oli tosi kevyet ja helppo laittaa kokoonkin ja niihin saa sen turvaistuimenkin tarvittaessa klikattua, jos haluaa. Ne ei olleet mitkään merkkivaunut, maksoi jotain 300?, mut silti laadukkaat. Ihastuin kyllä yksiin Teutonioihinkin, jotka oli vielä tarjouksessa, mut niissä oli se jarru huonosti siinä kahvan sivussa ja heti jäi sormi sinne väliin, auts! On kyllä todella vaikeaa tuo vaunujen osto, kun on niin paljon valikoimaa! Mies sanoi, et täähän on vaikeampaa kuin auton osto :LOL:

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Kuunkulta ja pikkuinen rv 18+0
 
Minulla on huono omatunto eilisestä tivolista.. Vahingoitinkohan mie tätä pienokaista, ku kävin yhdessä pyörivässä laitteessa? Jossa sitten luki, ettei suositella raskaana oleville yms.. Enkä mie sitä lukenut.. Miltä tuntuu, jos istukka on irronnut? Voi kamaluuksien kamaluus.. En saanut viime yönäkään pahemmin nukuttua.. Ja koko ajan pyörii vaan mielessä. Kyllä se potkii aina silloin tällöin, mutta kuvittelenkohan, että vähemmän kuin ennen..

En anna itselleni koskaan anteeksi, jos satutin.. Miksi pitää olla niin ajattelematon.. :headwall: :'(

Pidän pientä palstailutaukoa.. Pitäisi saada ajatukset muualle..

Taidan yrittää lähteä tekee muurinpohjalettutaikinan, että lähetään mökille ne paistaa.. Tuskinpa saan niitä paistettua kuitenkaan.. Kunnolla ainakaan..
 
RD: Kaipa se koskee jos istukka irtoo, ja vuotoa pitäs tulla kans.

Meillä mummo kävi tänään pikkumiehen aamu-ulkoilulle, saatiin ukkokullan kans viettää vähän laatuaikaa... :whistle: Oli kyllä oudon hiljaista kotona, meillä poika on tosi harvoin missään pois kotoa silleen että myö jäädään kuitenki kotiin. Ihan kiva oli pitkästä aikaa! :) Raparperejäki mummo toi, pitäs pilkkoa pakkaseen nyt kun ovat vielä alkukesästä niin pehmeitä ja makeita. Saa sit kiisseliä talvellaki tehä.
 

Yhteistyössä