Marraskuun masun kasvattajat kesäkuussa.. LA:t 1-15.11.2008

Mie suhtaudun tuohon sukupuoliarvioon varauksella kuitenki, vaikka itekki kyllä ne vehkeet nähtiin... Mutta kun eihän sitä koskaan tiedä... Ostin kyllä tänään pienet tummansiniset housut, mutta kun ovat yksiväriset niin meneehän ne tarvittaessa tytölläki. Meillä ei niin justiinsa oo nää värit.

Nimiä oon mie miettiny kovasti. Isäntä ei tämmösiin kysymyksiin osaa etukäteen ottaa kantaa. Toinen nimi on päätetty sekä tytölle että pojalle, mutta etunimivaihtoehdot lyödään lukkoon sit lähempänä. Miulla on kyllä pitkät listat tuossa kirjotettuna, laitan aina ylös kun tulee joku kiva mieleen. Sit on helpompi valkata. Ihan ite jos saisin päättää, niin tietäsin nimet jo, mutta pitää kai sitä ukoltaki kysyä mielipidettä. :) Myö meinataan kutsua lasta etunimellä sit heti syntymästä saakka, eli ei pidetä nimeä salaisuutena. Tottuupahan kaikki sit kerralla siihen nimeen. Näin tehtiin myös esikoisen kohdalla.

Tänään käytiin hoplopissa (semmonen sisäliikuntapuisto) kun aamulla satoi vettä. Yleensä meidän pikkumies herää 6-6.30 välillä, mutta tänään herättelin hänet kasilta. Ihme! Sit pystyttiinki lähtemään tuonne hoplopiin kun ei ollu niin kiire sit päiväunille takasin. Tuo puisto aukee klo 10 ja yleensä meidän ukkeli on jo klo 11 melko väsyny ja valmis syömään. Ukot vei miut sit kaupungille samalla ja mie kävin vähän alessa. Löysin h&m:ltä kolme mamma t-paitaa (yks on semmonen juhlavampi, kun on häihin meno ens kuun lopussa) ja yhet caprit. Yhteensä maksoivat vähän yli 30 e, eli ihan hyviä löytöjä. Vauvalle ostin siis ne pienet housut ja esikoiselle juhlapaidan (-70% oli - ei jääny paljoo hintaa sille).

2,5 tuntia olin reissussa ja kyllä otti voimille. Selkää ja jalkoja väsyttää ja särkee nyt, mutta tulipahan käytyä! :)

Anzkuli 20+5
 
Ihania ultra kuulumisia...Huomasin et moni on siivoillut onkohan huono ilma syynä vai raskaus :LOL: minä nimittäin siivosin myös eilen kaikki pyyhkeet, petivaatteet ja verhot. Meidän uuteen khh:seen.
Täällä vaavilla kaikki hyvin, ei ole supistuksia ollu. Vatsa kasvaa kohtuullisen hyvin...Niitä isoja liikkeitä odottelen et pääsis mies ja esikoinen tuntemaan pikku masu asukin :heart:
Täällä on nimet jo valmiina odottamassa pikkuista. Perjantaina ollaan sit jo puolessa välissä kyl aika vaan menee nopeesti.

Leofis ja prinsessako 19+4
 
Heips!
Kauheen monella taas ollut ultra =) Ja kiva että kaikilla hyviä kuulumisia :heart: Alkaa oleen aika monella jo selvillä onko tyttö vai poika odotettavissa. Mä olen huomannut kattelevani vain pojan vaatteita kaupoissa, olis ollut yksi aivan ihan vaaleenpunanen mekkokin alessa, mutta ne mitenkään vois kuvitella että tuun tarvitteen, joten en ostanut, vaikka oli vaan 5euroa ja olishan sen sitten voinut jollekin antaa. :D
Mä ootan torstain neuvolaa, ja samalla hieman alkaa pelottaan kun papakoe otettu reilu kuukausi sitten, eikä vastauksia ole vielä tullut. Jos onkin huonoja uutisia sieltä :/

Tenava tuntuu seisovan mahassa tai lähinnä juoksevan. Puskee pikkiriikkisillä jaloillaan tonne alas. Että tunne on aika ilkee...Kovin liikkuvaista sorttia tuntuu olevan. Mulla alkaa maha oleen jo tiellä. Töissä huomaa monien askareiden jo vaikeutuneen, ja puuskutan pienimmästäkin asiasta. Myös iltaisin sen huomaa että päivän joutunut meneen vaudilla, joka paikkaan särkee :| Oispa jo loma!!!
 
mutta me ollaan sovittu sen kanss että laittaa aina postia ja on aina laittanut, mulla ollut siis niissä näytteissä häikkää ja nyt katotaan ettei "luokka" pahene. Ettei joudu mitään toimenpidettä tekeen raskausaikana. Loopkonisaatio olis edessä viim. synnytyksen jälkeen :(
 
Taas oli moni saanut tietää kumpi siellä masussa asustaa, ihanaa :heart:

Mulla on kanssa maha jo tiellä ihan niin kun Helmilläkin välillä huomaan oikeen tuhahtavani kun en mahdu johonkin tai muuten yritän vetää masua sisään ja aivan turhaan :LOL: Ja täälläkin puuskutetaan ihan kiitettävästi :ashamed:

Soittelin tänään neuvolaan siitä mun tapauksesta juhannuksena ja nyt kun mulla supistelee aika ajoin niin sain lääkärille ajan torstaiksi ja lääkäri samalla ultraa ja sit oiskin jo perjantaina neuvola.

Tänään tuli taas lisä infoa, koskien viikonloppua, en saa ottaa mukaan mitään pesu tarvikkeita enkä mitään muuta kun pakata vaatetta niin helle kuin lämmintäkin, alkaa kohta jännitää :whistle:

helmi toivotaan että tulis hyviä uutisia :hug: :hug:
Tuo odottaminen on kaikken kamalinta!

leofis täällä kanssa tuo sää saa tuota siivous intoa ilmaan ja ihan hyväkin kun ollaan taas vaihteeksi ulkoilu kiellossa :/ nyt sai sitten tuo tyttö sen vesirokon!

Tulentyttö ja kipinä 21+6 :heart:
 
Nyt on miullaki vissiin alkanu nää selkävaivat... Tänään on tosi paljon joutunu olemaan jaloillaan niin kylläpäs särkee. Pitänee nyt kaivella se tukivyö esille ja testailla josko se auttais. Pikapyörähdykselle tulin tänne, mutta nyt pötkölleen lepuuttelemaan selkää ennen iltasadun lukemista.
 
kutmula: Me saatiin niin varma arvio sukupuolesta että luotan siihen. En tosin ole haastamassa kätilöä oikeuteen jos ei pidäkään paikkaansa :LOL: Kyllä se niin varmaksi kuitenkin sanoi että luotan siihen :D

Hari Mao: Laitanks sulle poika ja tyttö hommelit tuonne etusivulle? Vai haluatko odottaa varmistuksen toisen beiben kohdalla? =)

Nimeä
ei olla pahemmin mietitty etukäteen. Kun viimeksi kävi niin että tyttö ei ollutkaan yhtään sen näköinen =) Oon mä joitain kuulostellut, mutta eiköhän se sitten lähempänä ristiäisiä päätetä :whistle:

Mä onnistuin tänään jopa nurmikon ajamaan! Viime kerralla alkoi supistelemaan joten ajattelin silloin sen olevan eka ja vika kerta tältä kesää. Mutta nyt teki niin kovasti mieli ja hyvinpä sain ajettua. Sitten kukkapenkkien reunojen ym. saksiminen oli jo haastavampi homma pylliä mahan kanssa. Vähän meinaa tiellä jo olla ja kovin hengästyttää.
 
RD: en tiiä vaikuttaaks meillä asiaan kun on vielä noin pieni. Tosin osaa kiukutella vastaan jos ei haluaisi nukkumaan :snotty:
Yleensä menee näin: 19.00 maissa saunassa käynti (joka toinen päivä ), 19.15-30 iltapuuro ( ja sen jälkeen pesut ja yökkäri jollei saunassa käyty). Sitten istuskellaan lattialla tyynyn päällä, tyttö leikkii vähän jollain lelulla tai kattoo meidän kanssa telkkaria. Joskus 19.45 tienoilla kysyn lähetäänkö nukkumaan, tulee syliin (jollei jo ole) ja alkaa vilkuttamaan isille hyvät yöt =) Nyt taas viime aikoina nukahtanut samantien, välillä laulelee hiljaa mutta ei tarvii sen kummemmin hyssytellä.
Mutta melkein joka ilta/yö itkee jolloin täytyy käydä tuti laittamassa ja silittelemässä, kuten äskenkin.
 
Minäkään en ihan satavarmasti luota tuohon sukupuoliarvioon... Jotain vaatetta yms. pientä voin hankkia (ja olen hankkinutkin) tytölle, mutta ei me sentään koko huonetta pinkiksi sisusteta :) . Melko neutraalin sävyisiä tulee kaikki enimmäkseen olemaan. Esikoisestahan me saatiin myös rakenneultrassa sukupuoli tietää ja silloin ostettiin kaikki vaunuista lähtien pojalle sopivia... mitenhän sitä silloin uskalsi :whistle:

Meilläkään ei nimistä ole vielä miehen kanssa ollut puhetta. Mulla on kyllä nimi mielessä ja todennäköisesti vaan ilmoitan miehelle mikä nimeksi tulee :D . Kattoo nyt olisko tulokas yhtään mun haaveileman nimen näköinen. Ja meilläkin sukulaiset + muut saa tietää nimen vasta ristiäisissä.
 
Loopkonisaatio on paikallispuudutuksessa tehtävä toimenpide, jossa kohdun kaulaosasta poistetaan kudoskappale sähkösilmukalla. Tämä toimenpide tehdään tavallisimmin joko kohdun ulkosuulla tai syvemmällä kohdun kaulakanavassa esiintyvien solumuutosten vuoksi. Näin sanoo etelä-pohjanmaan shp. :)
 
niin moni on jo päässyt ultraan kurkistelemaan pikkuista että oikein harmittaa tämä oma odottelu vielä, ei millään jaksaisi odottaa ensi maanantaihin enää. Sukupuoli selvitetään meillä tarkkaan ja muutenkin virtsatiet, edellisellä kun on poikkeavuus niissä ja se on perinnöllistä. Siksikin kai tuo ultra jännittää ja hirvittää enkä siksi ole uskaltanut mitään vielä hankkia vauvalle vaikka kovasti sormet jo h&m:ssä hypisteli pikkuista potkupukua.
En paljon ole uskaltanut vauvasta puhuakaan monelle ennen tuota rakenneultraa.

Nimiasiaa.. Tytölle nimi valmiina, sen nimisiä on suomessa tasan yksi tällä kohtaa =) ja pojalle ollut nimi 10 vuotta jo valmiina. Eli se puoli on hallinnassa edes :heart:

on ihana lukea noista teidän masuista ja katella masukuvia.. MInulla kun ei vielä mitään oikeastaan näy ja vanhat omat farkutkin menee hienosti jalkaan vielä. No paino on pudonnut lähtöpainosta reilu 4 kiloa eli kai läski sulaa jostain sitten vaikka maha kasvaa. Sf-mitta menee ihan keskikäyrää.

Potkuja tuntuu ihanasti vasemmalla alhaalla, eli taitaa kirppu olla jalat alaspäin siellä. Kirppu on tottunut tähän mamman yötyö rytmiin ja meillä alkaa mellastus masussa klo 01 jälkeen ja sitä jatkuu aamu puolelle 5-6, eli silloin kirppu on selkeästi virkeimmillään.. Päivät menee nukkuessa sitten, kiva jos tuolla rytmillä mennään kun kirppu on syntynyt....

Neuvolassa puhuttiin tästä minun yötyöstäni, ettei varmaan mennä äitiysloman alkuun saakka töissä vaan sairaslomalle on kuulemma laitettu 30-32 viikolla yötyön tekijät. MInä kun teen pelkkää yövuoroa. Välillä se meinaa olla raskasta myönnettäköön ja nyt kun saa heräillä vessaan tiheämmin niin unen laatukin on vähän huonompaa. Olin kyllä ajatellut olla äitiyslomaan saakka töissä, yhden kesäloma viikon olen laittanut siihen äitiysloman alun eteen, mutta vissiin ne suunnitelmat meneekin sitten uusiksi jos tosiaan on ettei yötyötä voisi jatkaa loppuun saakka.siirtyyköhän tuo kesäloma viikko nyt sitten jonnekin jos silloin olen jo sairaslomalla.. miettii ja ihmettelee..
:/
 
Kutmula: niin kuin Luminka sanoi kans, me myös taidetaan nyt sitten luottaa tohon sukupuoliarvioon, koska ultraaja sanoi olevansa niin 100% varma. Mies luottaa siihen siksi että hän jo etukäteen arveli sen olevan tyttö... itse en kyllä ylensä usko mihinkään helposti ennen kuin näen, ja oon siitä ultran videosta nyt kattonut 3 kertaa, ja musta näyttää siltä että ihan hyvin vois olla poikakin... mutta kai ne tietää!

Tietämätön:
Meillä sama ongelma nimien kanssa kun lapsesta tulee kaksikielinen. Eilen tosin keksin hyvän nimen josta molemmat tykätään tosi paljon, mutta sen kanssa on sit se ongelma että miten se kirjoitetaan... Nimessä kun on suomeksi J kirjain ja enkuks taas Y. Ei kuitenkaan haluais että ihmisillä ois kamalia vaikeuksia lausua sitä ja jos kirjoittaa Jllä niin ulkomaalaiset vääntää aina sen hölmösti, jos taas Y:llä kirjoitetaan niin suomessa vaikeaa...

Mulla on ollut viikon alusta saakka niskat kamalan kipeinä. Tosi inhottavaa en oikein tiedä mistä se johtuu. Vaikeaa kun joudun istuu koneella kaiket päivät, tulee taas pää kipeäks. :(

Haluaisin niin hirveästi jo niitä pikkusia mekkoja ostamaan, mutta pitää oottaa viikonloppuun asti kun ei vaan oo aikaa!
 
huomenta!

oon seuraillut joka päivä teidän kuulumisia mutta oon ollut niin väsy ettei oo vaan jaksanut kirjoittaa, mutta arvatkaa mitä?!?! MULLA ALKAA TÄNÄÄN LOMA!!!!!! =) =) =)
oon puolen päivään töissä ja sitten lomalle 2,5 viikkoa. kyllä tätä on jo odotettu, koko perhe. poikakin eilen aamulla itkun kanssa kysyi että eikö se loma vieläkään ala.

lyhesti kuulumisia. masu kasvaa, turvotus on alkanut ja issias kipu pahenee, edellisessä raskaudessa se parani kesää kohti että pahin vaihe oli keväällä, toisaalta viikkoja oli ehkä silloin sama kuin nyt. mutta nyt vaan pahenee, ilallakaan en tahtonut päästä kävelemään.

Helmi: mulla ollut papassa samoja ongelmia ja aina jännitys tuloksia odottaessa! on siis kerran ollut luokkaa 3 ja tehty sama hoito, siitä on kyllä aikaa jo 7 vuotta, mutta joka vuotinen papa pelottaa silti. toivotaan että kaikki hyvin!:) :hug:

voi kello on noin paljon, pitää olla puoli ysiltä töissä, nyt vauhtia!

mukavaa keskiviikkoa kaikille!:)

korppinen 21+3 (tuliko oikeen? eka kerran etten muista yhtään että paljon viikkoja, LA siis 2.11. onko nyt 20+ vai 21+ ???)
 
huomenta!

niin minusta olen 170 pitkä, lyhyet tummat hiukset, hoikka, napalävistys löytyy... omakotitalossa lähellä Huittisten keskustaa, valmistun pian lähihoitajaksi, olen 20 vuotias ja mieheni 21 sekä 2 vuotias tytär...meillä on kissa ja olen todennut että en oikeastaan ole kissa ihminen mutta kyllä hänestä kuitenkin huolta pidän.... mulla on aina ollut jotain eläimiä...harrastanut aikaisemmin jalkapalloa, rullaluistelua ja kuntoilua! tällähetkellä liikun aika vähän...haluaisin olla hieman eko mutta sitä en oikeastaan rahallisista syistä ole,hyvä komposti maksaa sikana ja luomu tuotteet paljon kalliimpia... mutta kestovaipat alunperin otin käyttöön siksi että ne olivat söpöjä! niin ja tällä hetkellä toimin kunnalla perhepäivähoitajana! nimimerkki on vaan keksitty...

-äiti88 ja toukka 19+6-
 
Huomenta!

RD: tuosta nukumaan menosta, meilläkin meinaa aina pinna palaa iltaisin kun ei sit millään haluis rueta nukkuu, on olevinaan nälkä tai jano tai jotain ihan muuta. Eilen sit tehtiin niin että sanottiin nyt pitää syödä ja juoda enää ei tule sitten kun olet sängyssä, no pikku ukko söi lautasellisen mannapuuroa,hampurilaisen ja leivän. Sänkyyn meni ja luin iltasadun ja silitin, sitten lähdin pois...kohta alkoi hirmu vinkuminen "mulla on nälkä", sain pidettyä itseni tyynenä ja sanoin että ei tule yhtään ruokaa eikä muuta, sängystä ei tulla kun pisulle. Kymmenen aikaan vielä toukkaroi sängyssä valveilla sit nukahti. jospa tänä iltana jo helpommin.
 
Huomenia :wave:

Miten voi kaikki raskaus vaivat iskeä samaan aikaan |O issias vetää selän ja takamuksen ja jalan hirveen kipeeks ja supistelee aivan järkyttävästi ja eilen illalla tuli vielä hirveät liitoskivut :headwall: Kyllä on ihanaa olla raskaana :kieh:

RD Meillä kanssa tuo lasten nukkumaan meno yhtä tappelua,yleensä mies hoitaakin sen homman ja valvoo niitten kanssa koska minä nukahdan kertakaikkisesti pystyyn,mutta eilen illlalla mies tuli vasta klo:23 kotia,niin tappelin lasten kanssa yli 2 tuntia että sain nukahtamaan :headwall:

Korppinen onnea loman aloituksesta,koetahan nukkua paljon jos se väsymys loppuisi

Nimistä Vähän olen nimi asiaa miettinyt mutta en hirveästi eli ihan arvoitus on vielä nimi asia.Isompien kohdalla, pojalla oli nimi jo valmiina,olin niin ihastunut tuohon nimeen ja onneksi jätkä sitten näytti nimen hyvin kantavan mutta neidin aikana kävi sitten niin että nimi vaihtui kun vauva syntyi =)

Mites jokos olette miettineet pidättekö ristiäiset ennen vai jälkeen joulun?
Meillä isommat on ollut tasan 1 kk kun ristiäiset on pidetty ja haluaisin tulokkaan kohdallakin pitää ristiäiset ennen joulua,jos vaan pappia saa,kun haluan saman papin joka meidät vihki.
Ihanan tunnelman saisi ainakin ennen joulua ristiäisiin kun voisi laittaa paljon kynttilöitä ja muuta joulu tunnelmaa :heart:
 
Hei vaan kaikille!!

nimiä ei olla vielä oikein mietitty, kahden muunkin kohdalla ollaan vasta lapsen synnyttyä alettu niitä pohtimaan, nyt mulla tosin ois jo tytölle kaksikin nimeä valmiina, pojalle ei vaan tahdo löytyä mitään sopivaa, kun haluisin et ees jollain lailla sopis edellisiin nimiin, no onhan tässä vielä aikaa :)

"Kiva" kun muillakin on tuo issias vaivana, mä oon tosiaan jo pari kertaa pyllähtänyt kun juilii niin kovasti, onneksi mitään ei ole sattunut ja toivotan et tästä eteenpäin pysyisin pystyssä :whistle:

Kai se pitäs mennä tuota lasten huonetta raivaamaan, plääh.
Huomenna ois se lääkäri ja alkaa jännittää mitä tällä kertaa sanoo mun vuodoista ja supisteluista :/ Ja häihinkin on enää 2.5 viikkoa ja tekemistä ois vaikka muille jakaa, apua!!

Tulentyttö ja kipinä 22+0 :heart: (huh, näin ne viikot vaan menee)
 
Tere!
Huh, mikä aamu. Eka koko popula lähettiin neuvolaan, pojat tuli pällisteleen isänsä kanssa kun äiti käy lääkärillä. Sitten nakattiin pojat hoitoon ja vietiin asunnonvaihtoon liittyviä papereita toimistoon, sitten kauppaan ja käytiin kurkkaamassa Kodin Ykkösessä pinnasänkyjä. Varsin houkuttelevia tarjouksia koko paikka täynnä, mutta onneksi ei nyt ole rahaa! |O
Luminka, voihan tuohon etusivulle laittaa neitin ja herran, saahan sitä sitten tilanteen mukaan muutettua. Mutta näillä aavistuksilla mennään eteenpäin.
Hyppään samantien sohvalle, leffa vartoo katsojaansa. Illemmalla saatan pyörähtää vielä. Ciao!

HM ja papuset 19+6
 
Jaa, väsymystä näköjään muillakin |O Meidän typykkä sitten päätti valvottaa mammaa yöllä, ennen 12 aloitti itkut ja kitinät ja yhden jälkeen loppui. Nukahti välillä ja joskus tarvitsi mennä laskemaan takas petiin/tuti suuhun ja välillä lopetti yksin.
Onneksi ei tuon enempää itkenyt, heräsin aamulla kuuden jälkeen kun mies kömpi nukkumaan ja 8.30 neiti heräsi.
On ollut sitten koko aamun väsy olo, katottiin Paavo Pesusientä töllöstä ja melkein nukahdin lattialle :whistle:

Vähän virkisti kahvit ja ulkoilu. Nyt likka päiväunilla ja mua ei sit niin paljoa enä nukuta et köllähtäisin tähän sohvalle!

Ristiäisten ajankohtaa olen myös ajatellut, ennen joulua todennäköisesti. Yksi kummi ollaan jo pyydetty, vasta sunnuntaina rippikoulunsa lopettanut pikkusiskoni :heart: Varsin oli mielissään kun pydettiin eikä hetkeäkään epäröinyt tullako vai eikö tulla!
Toinen kummi on vielä mietinnässä, miehen suku kun ei kuulu kirkkoon eikä ole oikein ketään sopivaa. Joten pitää varmaan pyytää mun pisin aikaista ystävääni. Toivottavasti vielä ottaisi kolmannen vaiko jo neljännen kummilapsen, muuten ollaan pulassa :snotty:

korppinen: Nautihan lomastasi :D Kyllähän niitä viikkoja on jo yli 21! Koska itelläni myös, joten eiköhän sinullakin =)

Sain tuossa neulottua vielä pienen pienet vaaleanpunaiset tumput sukkien kaveriksi. Ihana kun tietää kumpi tulee niin voi jo etukäteen tehdä "oikeista väreistä"! Viimeksi tein ompun vihreitä, keltaisia ja valkoisia neulejuttuja ja syksyn tullen tein sitten jo vaaleanpunaisista ja entiset jäivät vähälle käytölle :whistle:

Pitää lähteä vähän haukkaamaan jotain, välipalan aika että taas jaksaa =)

Luminka ja neitonen 21+4 :heart:
 
Nimiasiaa: onko teillä jo mietittynä montako nimeä annatte? Meillä on siitä käden vääntöä. Mulla ja miehelläni molemmilla on 3 nimeä ja haluaisin tietysti babylle samanverran. mutta mies on sitä mieltä, että 1 riittää, eipähän tarvitse virallisiin papereihin kirjoitella koko litanjaa. IIK! että vain 1 etunimi lapsella... :)
Ehkä tässä päädytään kompromissiin ja annetaan 2 nimeä. Pojalle nimi onkin jo valmiina, ihan 2 nimeä keksi mieheni, mutta tytölle vielä mietinnässä. Pitää kuulemma alkaa samalla kirjaimella kuin sukunimemme, se oli ainoa toive (sen määrän lisäksi) mieheltä.

Onko täällä muita, jotka eivät meinaa antaa kristillistä kastetta lapselle? Meillä pidetään nimijuhlat, eikä liitetä mihinkään srk:aan.

sarppa ja tiitiäinen 21+4
 
Sarppa: me ollaan ajateltu niin että 2 nimeä on hyvä määrä, kun kolme joskus tuottaa hankaluuksia sen kanssa ettei mahdu papereihin, ja yksi tuntuu aivan liian vähältä.
Kastetta ei meilläkään tule olemaan kun ei olla luterilaisia (vanhempieni kauhuksi, isä on nim. pappi!!), olisi kyllä kiva pitää jotkut muut juhlat vauvelin kunniaksi!!
 

Yhteistyössä