MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

Onnittelut RedDragon! Päästiin sitten samaan pinkaan! Meinaatko vielä päivitellä kuumepuolella? Mä luovuin vähän aikaa sitten siitä hommasta, haikein mielin :snotty:

Painosta... Mulla tuli tuosta viime raskaudesta 16kg ja siinä oli paljon nestettä. Sairaalasta lähtiessä -8kg ja viikko siitä (nesteet lähti sillä välin), niin -14kg. Mut ne pari kiloa oli vähän tiukassa mut kun alkuun pääsi niin tällähetkellä -3kg raskauden alusta katsottuna=)

Pitäs kattoo vähän mitä syö jo nyt, jättäis sinne loppuun niitä kilovaroja kun niit kuitenkin tulee... :whistle:

atshii: inhottavaa toimintaa miehesi suvun puolelta! Raskaana oleva tarvitsee huomiota ja kyselyä miten on jaksanut ja silleen! Ainakin minä ;)

Suhteet appivanhempiini: No ihan hyvät. En tosin koskaan soittele niille, mies ainoastaan. Ollaan anopin kanssa vähän samalla alalla niin jotain yhteistä puheenaihetta löytyy.. Usein kuitenkin aiheena tää meidän likka ja sen uudet taidot :D Siitä riittää puhumista..

suklaahirmu: Jos sinun vuotosi oli ne kuuluisat valemenkat eikä muuta =)
 
Heippa! :wave:

Mä ilmoittaudun mukaan! Laskettuaika olisi Tekayn mukaan 2.11. Pikkukakkosta meille odotellaan, esikoispoika on syntynyt 5/06. Joulukuussa jätin pillerit pois ja neljännestä kierrosta tärppäsi. =) Mä olen vm -79 ja isäntäni -75

Olo on ollut hyvä ainakin toistaiseksi, pientä jomottelua alamahalla aina välillä. Tänään on tuntunut pallean kohdalla "möykky", alkaisikohan oksut hiipiä tähän osoitteeseen...? :x

Painoa tuli esikoista odottaessa 20kg :ashamed: , mutta onnekseni ne katosi vuoden sisällä synnytyksestä. Toivon pääseväni vähemmillä kiloilla nyt.

Raskaudesta ei ole kerrottu vielä kenellekään, ukko nyt luonnollisesti tietää. Ajateltiin kertoa vasta np-ulran jälkeen. Tosin ongelmia on jo nyt tullu, kun ollaan oltu mun vanhemmilla kylässä ja saunasiideriä on tuputettu joka hetki. Oon sit lorotellut sidukkaa vähän sinne ja tänne, että en paljastuisi. :LOL: Normaalisti en mikään mukiin syljeksijä ole, joten täytyy yrittää välttää moisia tilanteita tai paljastun heti.

MaiLou ja masukki rv 5+0 :heart:
 
Luminka: Hupsista.. Taas ihan ajatuskatko.. Sitä ku ajattelee ite syntymäaikaa, ni sekottaa siihen.. 09.09.05, ku on syntynyt :D

Anoppiin minulla on todella hyvät välit. On kuin toinen äiti minulle. Mitä nyt ärsyttää toisen ylihuolehtivaisuus ja koko ajan pitää pojilleen olla soittamassa. Ja se hätäily! :headwall:
 
Red Dragon ihanaa että pääsit vihdoinkin tälle puolelle, kiva odottaa teidän "vanhojen" tuttujen kanssa :hug:
Mulla on sama juttu kun sulla RD; maha ihan hirveen turvoksissa, pakko kohta vaihtaa housut äippämallisiin (no edellisissäkin oon vaihtanut rv 10-11) eli ei kauaa pidetä salassa tätä raskautta :whistle:

Meillä sitten mies meni tänä aamuna pojalle hölpöttää et äitin masussa kasvaa vauva :headwall:
Ei siinä muuta mutta kun tuo 3v ei välttämättä osaa pitää suutaan kiinni tästä asiasta oikeassa paikassa ja en haluis vielä kuuluttaa kaikille tätä, kerho alkaa taas maanantaina ja saas nähä kuinka nopeasti tieto leviää kun poika pääsee vauhtiin :D

suhteista miehen sukuun : appi on ihana ja huomioiva (ovat anopin kaa eronneet) mua kohtaan kun odotan ja tietysti lapsia kohtaan, mutta anoppi, on kyllä todella ihana ja mukava, muttaon niin teeskentelijä, lapsia käydään kattomassa synttäreillä ja meijän pitäs olla aina sielä (ei todellakaan olla) ja sitten kun ollaan lapsista ollaan kiinnostuneita vaan sillon kun on viinäi päässä tai vieraita siellä, mutten ne on kuin ilmaa ja onkohan ees näitten kahen edellisen raskuden aikana ees kysynyt kertaakaan mun vointia, en ainakaan muista :/
Ja kuopuksesta kun kerroin et ootan ni tokas et: no onnea sitten ja käveli toiseen huoneeseen, et ei oikein innosta sille kertoa vasta kun on ihan pakko!
 
Tulentyttö: On tosi mukavaa jatkaa tällä puolella tuttujen kanssa =). Vaikka ajattelin, etten koskaan tällä puolella ole. Meillä mies koko ajan tytöille: Äidin masussa kasvaa vauva.

Oletteko mistä ostaneet äitiysvaatteita? Pitäis olla sellasii, jotka ei ihan hirveästi maksa.

 
Tulin tänne vaan onnittelemaan!

RD ja Luminka ONNEA ONNEA ONNEA!!!!! :flower: :heart:

Vaikka käyn edelleen aina lukemassa teidän juttuja tuolla vauvakuumepuolella, piti tulla tänne varmistamaan että todellakin RD tulit tänne! Aivan mahtava juttu! Selvääkin selvempi plussa oli! Nyt vaan nautiskellen sitä masua kasvattamaan! ;)

SBT ja kirppu 10+0
 
Nyt tarviin teidän neuvoa....
Mulla tuli sitä ruskeeta vuotoa koko viikon ajan. Se loppu kokonaan eilen. Tänään on tullu ihan normaalia valkovuotoa. Soitin neuvolaan perjantaina ja ne sano siellä et seuraile ja ota rauhassa. No nyt huomisesta alkaen pitäis sit viettää hevosen selässä melkein kaikki päivät. Mitä tekisitte mun sijassa? Ratsastelisitteko ihan normaaliin tahtiin vai mitä? Tiedän, että monet ovat ratsastaneet niin pitkään kun on hyvältä tuntunu. Pelkään vaan et se vuoto alkaa taas...
Kiitos jos viitsitte vastata.

sinitaivas 4+3
 
Tervetuloa MaiLou!

SadButTrue:kiitti onnitteluista!

sinitaivas: Aikamoinen pulma... En usko kyllä että näin aikaisessa vaiheessa ratsastamisesta olisi mitään haittaa, kun saahan sitä vielä "hypellä" normaalisti. Että ei se vuoto varmaan siitä lähtisi liikkeelle, ainakaan mun mielestä! Sit lopettaisin jos alkais vuotamaan.

Sitten kysymys kaikille:
Olisiko ihan hölmö idea jakaa marraskuun odottajat kahteen osaan, vaikka la:t 1-15 ja 16-31?
Kun tänne tulee iso porukka niin musta ois kivempi jos vähän pienemmällä porukalla olisi niin muistaisi suunnilleen kuka kukin on ym.

Tää ihan vaan ehdotus! =) Mielipiteitä...


 
joo ihan kiva idea toi pienemmällä porukalla jutustelu, voihan sitä sit käydä lukemassa niitä muitakin. :)
hitsi et on maha turvoksissa kun söi sen verran pitsaa tossa pari tuntia sitten, vielki ihan ähky.mut sitä pitsaa on viel hiukan ni kauheesti tekis mieli heh
:LOL:
 
Luminka: Ihan varteen otettava ehdotus :D (just ja just mahdun kyytiin. vitsi vitsinä)

Ite tiedän jo nyt, että jos vain kaikki menee tässä raskaudessa hyvin, niin synnytän jo lokakuun lopussa..

Minun tekis mieli noita äitiysvaatteita ostaa jo. Varsinkin housut. Ja sit joku nätti paita, jossa ois pientä vinkkiä, että odotan. :D Oletteko käyttänyt masutuubia? Mikä sen idea on?

Ihan kuin olisin lapsi karkkikaupassa, ku ei mun oo tarvinnut äitiysvaatteita pitää aikaisemmissa raskauksissa, ku kaikki vaatteet meni, mitkä ennen raskauttakin.
 
Iltaa!

Sopii mullekin toi porukan jakaminen... eipä varmaan kyl viel ees muutamaan päivään niit loppukuun laskettuja tule.
Voihan v mikä päivä ollu... poika oksens eilen pariin otteeseen ja illal oli kumetta. No, aamu alko ihan kivasti (kuumetta oli mut ei ollu muuten kipeen olonen), tosin harmitti kun oli tullu yöllä lunta eikä päässy pulkkamäkeen eikä markkinoille. Iltapäivällä kävi kummi tuomassa synttärilahjan joten pientä piristystä. Ilta olikin sit vähä kurjempi... pojalla masu ihan sekasin, ei maistunu ruoka ja kaikki tuli vetenä alakautta ulos ja sit kompastu viel pöydän jalkaan ja kaatu niit et tuli suusta verta ihan hirveesti. Mietittiin jo miehen kans et pitääkö lähtee lääkäriin kun alhaal hirvee reikä ja yläikenestä tuli verta kans aikalailla. No, veren tulo onneks lakkas ja poikakin rauhottu. Tosin alahuuli ihan turvoksissa ja varmasti tosi kipee useemman päivän ja sit muutenkin pieni aika reppanan näkönen kun kuumetta ja koko aika saa olla pyllyä pyyhkimässä niin et on pepun ihokin jo rikki. No, huomenna uus päivä... toivottavasti ei masu niin löysällä ja kuumekin laskis. :heart:

Painoista ollu puhetta... mul tuli painoa 17kg, tosin niistä 8kg jäi laitokselle ja loput lähti parin kuukauden aikana. Kropan malli on kyl nykyään vähä eri mallinen vaik samoissa kiloissa olenkin... kaappiin jostain kumman syystä jäänyt ne matalalantioisimmat housut. Muuten kyl menee samat farkut kun ennenkin. Saa nähä kuin pitkään ne nyt mahtuu. :whistle:

Anopista ja appiukosta... mites sen nyt nätisti sanois... mies ja poika on ainoot syyt miks ees yritän tulla toimeen, tosin viime aikoina on kiehuttanut jo pelkkä ajatus niiden kyläilystä. Eka vuos pojan synnyttyä meni suht ok (mitä nyt kommentteja tuli et "eikö se äiti osaa" ja "tules papan syliin... kato heti rauhottu" ym mitkä ei välttämättä hiljattain synnyttäneen äidin korvissa kuulostanu kivalta, appiukko kun muutenkin kuvittelee tietävänsä kaikesta kaiken ja olevansa kaikessa parempi... ei tuntuneet tajuavan et meidän lapsi ja eikähän me tiedetä mistä meidän lapsi pitää ) mut sit kun miehen sisko sai lapsen niin miehellä ja mulla on meinannu mennä sukset ristiin kerran jos toisenkin mut nykyään mies on onneks mun kans samaa mieltä ja rupee olee kans aika kypsä. Tuntuu et meidän perhe ei oo mitään mut miehen siskon perheelle ostetaan kaikki valmiina ja hirvee hössötys koko ajan niiden ympärillä. Eipä sillä et mä anopin haluisin meille siivomaan tai laittamaan ruokaa mut ärsyttää kun aina puhutaan *****:sta ja meiän poika ei oo mitään. Monesti jos poika on vaik tekemäs palapeliä niin anopin kannustavat kommentit on tyyliin "et sä taida osata, pistetään pois" ennen ku poika on ehtiny ees kunnolla alottaa... kun oikeesti siis tykkää tehä palapelejä ja tod osaa. Anoppi jaksaa myös aina kauhistella sitä miten paljon meil on pojalla vaatetta ja leluja... kun ei ees ole mitenkään erikoisen paljon. Kerrankin erehdyin esittelemään talvitakkia jonka olin ostanut niin totee et miks piti ostaa uus, eikö noita ole vaikka kuinka paljon. Öööö, ei , kun jäi hiljattain pieneks kun noi lapset tuppaa kasvamaan, alstiko pojan pitäs kulkea?
Ehkä se mikä eniten tökkii on se et siin on kaks ihmistä jotka voi sanoa mitä vaan (vaikka jotain mikä loukkaakin) mut heille ei voi sanoa mitään vähänkään vastalauseen kuulosta kun muuten on samantien herneet nenässä ja ruvetaan tiuskii tai mököttää... todella aikuismaista toimintaa!
Oon yrittäny miehelle sano et voisitko ystävälliseti sanoa porukoilles et poika rupee koht olee sen ikänen et tajuaa et serkku saa aina kaikkea mut miksi hän ei saa mummolta mitään. Siinähän sit selittelee...
Äh, tulihan vuodatus... no, tiedättepä nyt et anoppi on mulle vähän ku punanen vaate härälle mikä sinänsä inhottaa kun kyseessä on kuitenkin mieheni vanhemmat. Ja kyse ei ole siitä etten tulis ihmisten kans toimeen... esim ex-anoppi oli yks maailman ihanimmista ihmisistä.

Mä joudun kans välillä käydä tarkistelee testistä ettei oo plussa hävinny mihinkään kun ei oikeen oireita ja oloa tunnu olevan. Parina iltana plussauksen jälkeen oli olo kun ois nielassu rantapallon mut nyt ei oo ollu sitäkään... tosin oon tietosesti syöny vähemmän tummaa leipää et jos se auttas tohon turvotukseen. Huonoa oloakaan ei varsinaisesti oo ollu... parina päivänä kahvin jälkeen vähä vellonu mahas mut ei muuta.
Miettiny jo et pitääkö käyä hakee testi ja varmistaa vielä.
Alkuraskauden ultraan haluisin mennä mut miehen mielest turhaa. Viimeks käytiin alkuraskauden ultassa kun oltiin reissuun lähössä niin halusin varmistaa et kaikki ainakin lähtiessä ok. Nyt haluisin käydä oman mielenrauhan takia mut eihän mies sitä voi tajuta kun ei tiedä mitä on kokea keskenmeno vaikka on luullut et kaikki on hyvin. No, pitää ruveta puhumaan sitä ympäri. :D

Eiköhän tää romaani riitä tälle iltaa et jää muillekin tilaa... taidan lähtee kattoo et jos nukku-matilla ois joku hyvä leffa näytettävänä niin jaksaa sit nousta jos poika sattuu keskellä yötä heräämään kipuun tai muuten vaan.

Hyvää yötä kaikille! :wave:
 
Lisään vielä et onnea uusille ja tervetuloa joukkoon! Mul on vähä viel teiän taustat ja nikit sekasin mut josko ne täst rupeis pikkuhiljaa selkiintymään...

Masutuubista... ite en oo käyttäny mut voisin harkita sellasen hankkivani kun tuntuu et osa paidoista tuntuu muutenkin aika lyhyiltä niin ei sit hetken päästä napa paistas kaikille. Eli ideanahan siinä on kai et voi käyttää tav paitoja ilman et masu paistaa paljaana ja sit voi tehä lisää pituutta paitaan ja saa aikaan kuvan et ois kaks paitaa päällekkäin. Näin muistan joskus jostain lukeneeni... kylläkin paljon paremmin myyvällä tekstillä. :D
 
Moi!

Ansu et oo ainut, todellakaan jolle anoppila on punainen vaate. Meillä on myös miehen siskolla lapsi, joka on meiän omaa 1,5v vanhempi. Se on kans niin et kyseistä miehen siskon perhettä puntataan ja passataan, meille, mun miehelle ja mulle anoppi sanoi että tietää meidän kyllä pärjäävän. Mutta kun nää asiat nyt on asioita, kun muut sukulaiset ei sit tahdo olla appivanhempien kanssa tekemisissä, kun vaan puhutaan myös tästä miehen siskon tytöstä ja meidän omasta ei mitään. Kaikista paras juttu oli, kun käytiin anoppilassa vuosi sitten, niin joka kerta kun meiän tyttö koski johonkin semmoseen juttuun, mikä oli tän toisen lapsenlapsen oma, sanottiin meiän neitille et ei saa koskea, kun se on sen toisen oma.

Rakas kälyseni alkoi sit rähistä mulle, kun meiän tyttö on niin usein yökylässä. Tää tapahtui jouluna 2006, äippäloma mullahan loppui syyskuun alussa jonka jälkeen aloin hoitaa lapsia kotona ja kyseisen syksyn aikana tyttö oli äidilläni noin neljänä eri viikonloppuna hoidossa. Käly tekee vuorotyötä, sen mies ei viitti hoitaa lastaan, joten jos vuoro sattuu iltaan tai yöhön, anoppi hoitaa sit tytön ja kuskaa päivähoitoon...yms.

Nyt vasta neiti on ollut muutaman kerran anoppilassa yökylässä, en kyllä oikein mielelläni sinne yökylään vie. No mut täs oli mun vuodatus...

Mulla on alkanut enemmän kipuilla rinnat, kauhulla vaan odotan iskeekö pahoinvointikin..,
Se on ihanaa et neiti nukkuu jo kokonaiset yöt ja omassa huoneessaan, saa itsekin kunnon yöunet, nyt kun niitä tarvitaan.

Mut nyt puuron keittoon, kuulumisiin! :wave:
 
Red Dragon:Siis sulla on mahtunut "omat" vaatteet aiemmin? Eiks sun masu sit näkynyt vai pidit vaan joustavia vaatteita?
Äitiysvaatteet on kyllä ihania, ne oikein korostaa mahaa ja sitähän kelpaa näytellä=)
Harmi vaan et joudun ite ostamaan aika paljon uusia kun entiset on niin isoja reisistä ja pehvasta. Saattais sit syksyllä mennä ehkä. Mut alkuun pitäis saada sopivammat. Ja kesäks caprit ym. kesähousut :heart: Yks hame ja pari paitaa jo löytyykin.

Innolla kyllä odotan koska alkaa pyöristymään! :heart: Kävin kattoo jostain keskustelusta alkuraskausmasuja, mieletöntä miten joillakin oli tosi pyöreä maha jo rv10 tienoilla! Toivottavasti tää kumpu alkaa aiemmin näkymään, esikoisesta noin 20 viikolta huomasi ettei ihan pelkää läskiä ole :LOL: :D

Mulla yökötystä on tullut vähän enemmän. Iltaa kohti lisääntyy!
Eilen kävin vaunulenkillä, heti kun ulos pääsin, pala nousi kurkuun. Ja niin ihanan raitis ilma oli ja yökötti vaan :whistle: :/
 
Ihan hyvä idea toi kahteen ryhmään jakaminen, ainakin mulla meinaa tuottaa vaikeuksia muistaa kuka kukakin on, jos on enemmän väkeä :)

Eilen mies kysy et onko mun masussa kaksi vauvaa, kun on maha ihan älyttömän turvoksista :whistle:
Aattelinet kerron omalla äitille vasta pääsiäisenä kun tulevat käymään, mutta kyllä se ontällä viikolla soitettava ja kerrottava kun parin viikon pääst ei varmaan oo kellekkään epäselvää että olenko raskaana vai en :whistle:

Sinitaivas en usko et ratsastus vuotoon vaikuttaa, mutta itseni tuntien tuossa tilanteessa olisin kyllä ehkä liian vauhko ja vainoharhainen ja jättäisin ratsastukset väliin, mutta tosiaan järjellä aatellen ei sen pitäs vaikuttaa :)
 
ansu & atshii: mieletöntä touhua pakko myöntää. Onneksi meillä ei oo noin.. Tai en mie oikein tiedä miten anoppi rupee toisen poikansa lapsia lellii, ku heil ei niitä viel oo, mutta kyllä meidän lapsia kaikki hellii/lellii tasapuolisesti.

Luminka: Mun maha ei oikeastaan näkynyt ollenkaan. Esim. esikoinen kun syntyi maaliskuussa 04, niin oma äitini huomas vasta marraskuussa 03, että odotan :whistle: . Ja omat työkaverit joiden kanssa olin aika paljon tekemisissä määräaikais työsuhteeni aikana.. Kun menin esikoisen kanssa kauppaan, niin kaikki oli: "missä välissä sinä tuon teit? Oletko sinä ollut muka raskaana? Ei tuo oo sinun, oot ottanut hänet joltain hoitoon, ku et sinä ole ollut raskaana" :LOL:

Ja anoppikin epäili, että onkohan meille lasta ees tulossa, kun ei ole mahaa.

Mutta tässä raskaudessa kyllä tulee olemaan mahaa, kerran nytten on jo ihana!
 
Red dragon ihana kun seurasit :D musta esim niin ku sun plussa uutiset oli aivan mahtavia, kun yritystäkin oli jo enemmän takana :hug:

päätin et tänään soitan mun äitille, en malta enää oottaa, saa nähä kuinka reagoi ;)
 
Red Dragon: nautihan nyt alusta alkaen vaikka turvotusmahasta! On se vaan niin ihana kun alkaa masu pullottaa :heart: Voih, ja kun alkaa liikkeet tuntumaan =) En malttais odottaa..
Minäkin tein varmistustestin, on se niin ihana nähdä ne kaksi viivaa kun ne kerrankin on saanut näkyviin=)

Tulentyttö: Soitahan vaan äidillesi, mukava piristys päivään! :heart:

Meillä tietää jo mun vanhemmat, siskot ja 4 ystävää... Muut saavat sit ultran jälkeen tiedon=) Toivottavasti sinne asti päästään kaikki!

Hyvä et on saanut kannatusta pinkan jako. Kun kattoo noita muita odotuspinoja ni niissä on ihan mielettömästi porukkaa! Voin vaikka ite tehdä alkuun toisen pinon ja ottaa joku sitten sen hoidettavakseen joka sinne pääsee =)
 

Yhteistyössä