MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

Tulentyttö, kuulostais ihan normaalilta, jos joku näissä raskaukärsimyksissä on normaalia :LOL: Mullakin välillä oikeen viiltäähäpyluuhun tai alaselkään.

Nyt sitten soitin neuvolaan ja kirjoittaa 3päivää saikkua. Onneksi! Koska ei tää mamma taida nyt ihan hevillä olla työkuntoinen....
 
helmi79 tosta on otettu jo pois se kelan korvaus eli toi jää itelle maksettavaksi, näinainakin ymmärsin :)
Nää oireet tekee mut hulluksi edellisissa ei ollut kerrassan mitään ja nyt ilmaantuu vaikka mitä, se eilinen häpyluun jomotus oli kamalaa, ihan ku ois joku housu tai joku painanut siihen vaikka mikään ei painanut, ihmeellisiä juttuja :D
 
Hienoa Tove-81 :heart: Itellä ultra huomenna enkä millään malttaisi odottaa! On vieläpä iltapäivällä joten aamu menee varmasti hitaasti =)

Tulentyttö: Välillä mullaki vihlaisee häpyluuta, en sen kummemmin ole ajatellut mistä johtuisi. Kaikkeen taitaa löytyä yksi selitys: RASKAUS :LOL: Mä pistän kyllä kaikki raskauden piikkiin, jos on nälkä, ei ole nälkä, tekee mieli makeaa, sitten suolaista.. :whistle:
 
Täällä voidaan pahoin :x Tänä aamuna oksensin ensimmäisen kerran. Viime viikosta lähtien on ollut pahoinvointia, mutta olen jotenkin onnistunut pitämään sisällä.
Toivottavasti tää nyt pysyis vaan tuossa aamuoksentamisessa, ettei ois sellaista ympärivuorokautista. Yök!

Mikä teillä helpottaa tuohon pahoinvointiin?
Mulla auttaa raitis ilma ja kylmä vesi ja kiiwit ja makuulle käyminen ja lepäily.
Ja myös salmiakkipastillien imeskely, vaikka niitä ei sais kyllä paljon syödä.
 
Kuunkulta: Niinhän se rajoitus on 50g/pv. Mut söin ite joskus ison lakupussin miehen kanssa puoliks. Verenpaineet oli aina ok eikä silloin vielä ollut turvotusta. Loppuvaiheessa aloin vasta rajoittaa nesteenkeräytymisen vuoksi!
 
Kuunkulta: mulla menee alas tällähetkellä vain voileipäkeksit,hapan kotimehu, dracula-karkit ja myös tuo kiiwi!! Mansikoita tekis mieli...

Ulkoilu varmaan tekis hyvää, mutta siel ulkona pitäis olla peti tehtynä :LOL: Joten kohta jos saisin raahattua itteni suihkuun ja sitten sänkyyn, niin avaan ikkunan et saan happee.
Täällä sisällä haisee koko ajan joku :x

ahistaa jo pääsiäinenkin, kun luvattu muutamassa paikassa kyläillä...haluisin vaan kaivautua syvälle vällyjen alle. Mut toisaalta, kunhan pääsiäisestä selviytyy, niin ensi ke ois eka neuvola :)
 
minä menin polille tänään ja hain itselleni viikon sairasloman. Torstaina nla-lääkäri kahtoo, että mitä sairasloman kans tekee, antaako enemmän.

Väsyttää.. Heikottaa.. Huono olo.. Vähän helpompi tällä hetkellä.. Pitää yrittää käydä laittaa pyykit kuivumaan..
 
RD: sain kanssa ihan neuvolantätille soittamalla 3päivää saikkua ja sanoi että tiistaina sitten lääkäri kirjoittaa lisää jos siltä tuntuu. Onneksi sitä saikkua saa kyllä melkoisen helposti, kunhan pyytää...ja hetihän se ittee helpottaa kun tietää ettei tarvi tällä hetkellä jaksaa, näissä kotihommissakin on ihan riittämiin!

*menee nyt suihkuun ja huilaileen*
 
helmi: Mie menin ihan kiltisti lääkärille. Ihan pomon takia, ku ei oikein pidä siitä, että on sairaslomalla. Heti vertas tyttöönsä, joka kanssa raskaana ollut huono vointinen ni oli äidilleen sanonu, että pakko vaan mennä töihin..
Joten ihanaa olla saikulla.. Mutta ite oon sitä mieltä, että ei minusta oo avuksi. Tiellä vaan olisin.
Itse yritän vaan levätä ja olla. saa ukko hoitaa kodin.. Sain mä nyt tuon koneellisen pestyä pyykkiä ja ripustettua kuivuu.. Teen sitten, kun vointi on parempi.
 
RD: JOO tiedän tunteen, pomolle saikusta ilmoittaminen on aina yhtä inhottavaa. :/ Meillä myös pomo ikäänkuin kyseenalaistaa sairaslomia, kun niitä ollut lähiaikoina meidän työyhteisössä aika paljon. Siksikin vaikee jäädä viel itekin pois.

Jaksamista pahan olon kanssa! :hug:
 
Saako liittyä seuraan, eli LA olis laskureitten mukaan 13.11. Taustatietona, esikoinen on 4-vuotias ja jännityksellä odotetaan miten sujuu tämä raskaus, eka ei ollut ihan helpoimmasta päästä. :heart:

Onnittelut kaikille teille muillekin plussanneille! :hug:
 
Täälläkin osuu marraskuulle laskettu aika, tällä tietoa 9.11. Eka neuvola on vasta huhtikuun alkupuolella, saa nähdä muuttuuko jotenkin, toi aika on laskettu vauva-lehden laskurilla. Neljättä lasta odotellaan, perheessä pojat 3/02 ja 11/03 sekä tyttö 12/06. Tämä raskaus alkoi vähän salakavalasti, neljäs lapsi oli vasta harkinta-asteella kun sitten ekasta kierrosta jo tärppäsi. Aikoinaan toinen poika alkoi myös ekasta kierrosta.

Kolmannen lapsen syntymän jälkeen olin täysin varma, että lapsia ei enää meille tule (oli ihan järkyttävä synnytys) mutta niin vaan se mieli muuttuu... Mitään oireita ei oikeastaan ole vielä ollut, vähäistä kuvotusta joskus aamulla. Väsyttää tosin aivan mielettömästi!
 
mammukka ja mnp4, tervetuloa!! ja onnittelut plussista!! :heart: :heart: :flower: :flower:

Tääl ei mittään oloja.. illal kyl sattu kohdun seutuville välil vähä enempikin mut se asennon vaihdolla aina sit välil helpotti. Tänää myös sattunu masuun vähä mut aika lievää et ei mittää erikoisempaa :)
 
Onnea uusille tulokkaille plussasta!

Tänään taas lääkärissä käyty, tuli semmosta paksua valkovuotoa joka hieman hailakan punaista. Kohdun suu oli kiinni ja kaikki hyvin paitsi että hiiva oli yllättänyt. |O

Torstaina ois sit ultra ja vähän jo jänskättää ku tuo tk:n lääkäri veikkas että viikot ei täsmäis ku hcg arvo korkeampi ku viikot ja sano jotenkin silleen että viikkoja luultavammin enempi ku luullaan mut torstainahan se nähdään.
 
Tervetuloa uudet mukaan munkin puolesta! Ja onnea!

Täällä ollaan kanssa saikulla pahoinvoinnin takia ainakin tää viikko. Tänään oli eka neuvola, jossa täyteltiin vaan papereita. Oli niin huono olo siellä et odottelin koko ajan, et koska pääsen pois.

Mua on vähän auttanu tähän oloon viinirypäleet. Niitä oon yrittäny muutaman syödä sillon tällön. Mut aika hirvee olo koko ajan. Sellaset 4 kertaa päivässä nousee kunnolla ylös, mut aina sen jälkeen on hetken parempi olo.

Tota mehujäätä pitää vielä koittaa. Kiitos vinkistä! :)
 
moikka taas.. mulla oli aamu tänään suht hyvä ja töissäkin meni ihan ok mutta kun kotio pääsin niin sit tuli ihan hirvee olo.. :| otin 30min nokka unet ja nyt jyskyttää päätä kauhee nuha kurkkua kutittaa ja korva lukossa.. mitähän tämä tietää :( tekis mieli vaan nukkua.. saikkuakaan ei viittis hakee kun on lyhyt viikko mutta kattoo mihin suuntaas tää olo kääntyy..
 
Tänään oli ensimmäinen neuvola. Papereiden täyttelyähän se lähinnä oli. Otti tuo kyllä pari putkea vertakin :x . Hyvä mieli jäi kylllä käynnistä, oli tosi mukava terkkari ja sain mukaan hirveän nipun papereita ja esitteitä. Oli niitä kyllä aika ihana selailla :heart: . Nyt nukkumaan, niin jaksaa taas aamulla mennä töihin haukottelemaan :whistle:
 
Tervetuloa uusille marrasmasujen kasvattelijoille!

Tulentyttö: Tiedätkö mit maksaa 4D Lahdessa? Ja missä niitä tehdään...? Hemo, Gynex, Mehiläinen...? Lähinnä rakenneultra asiaa mietiskelen, vaikka ei ihan vielä ajankohtaista.;)

Mä sain aikaseks tänään soitettua neuvolaan ja aika on 2.4. Neuvolassa on kuulemma ultra ja lupasi, että ekalla neuvolakäynnillä kurkataan masukkia! :heart: Oikein mukavan tuntuinen terkka oli.
 

Yhteistyössä