Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

korppinen: kiva kuulla että keskustelusta oli apua =)

kutmula: mulla on juurikin tollanen pelko, weeceessä asioidessa..että jos pitää vähänkin pinnistää niin tulee kotisynnytys vessanpönttöön :LOL: (eikä oikeestaan ees naurata) :ashamed:

noonie: mä oon oikeestaan aikamoinen suzuki-asiantuntija, koska mulla oli tätä altoa ennen tuo swift!!! ja se oli sentään vielä tilava tähän nykyiseen verrattuna. :D

kuunkulta: kannattaa ehdottomasti mennä jutteleen sun peloista!! on tietty ihan normaaliakin pelätä noita asioita, täällä yksi kohtalontoveri :wave: Mutta jos ne pelot alkaa hallita elämää tai tekee asioita vaikeaksi, menee yöunet ym. niin silloin kannattaa kääntyä ammattiavun puoleen...oisko teillä siellä tälläisiä pelkopoleja tms.?

Nyt tää matami lähtee kattoon vaatekaapista jotain siistimpää päälle, jos löytyis vielä jotain mikä mahtuu päälle. Ja sitten meikkaan ja lähdetään viiden aikaan sinne ravintolaan :D

Palailen vielä illemmalla...oon niin riippuvainen teistä!! :heart:
 
viides: hitto, sitä en ees älynny kysyä. Siis painoarviota syntymäksi.. Jos menee loppuun asti. Pirskatti :headwall: B)

hansu: en mie siltä silleen enempää odota tekeväksi, koska tiedän hänen olevan laiskimmasta päästä. Onneksi hän kuitenkin tekee joskus tai yleensä tekee ruoan.. Ja huoltaa auton yms.. Mutta mitä mie toivoisin, ni ottais enemmän minua huomioon.. Veisi esim. roskat ja jotain pientä..

Luminka: Ku mies haluaa oman aikansa.. ettei tarvitse kuunnella mitää ja saa vain olla/levätä.. Joten sen takia valvoo ja nukkuu. Minun puolesta valvokoot, mutta sais herätä samaan aikaan kuin muutkin. Mikä helvetti hän on aina nukkumaan niin pitkään. Enhän minäkään saa.. :headwall:

Eikä mua vois seksi kiinnostaa ees vähempää, ku mulle tulee todellakin sellainen tunne, että vaikka antaisin paljon.. Ni silti toiselta saa mitään vastakaikua mihinkään.. Ku ei vaan yksinkertaisesti haluta.

Ja eikai sitä pitäisikään "pelätä", mitä toiselle sanoo.. Meillä oli joskus aikoinaan, että toiselle pystyi sanomaan asiasta kuin asiasta.. Mutta ei enää.. Kaikesta olen toiselle huomauttanut.. Mutta minun syytä kaikki..

Enkä aio jääkaappiin tilata mitään, kun tuun kotio :whistle: . Siellä tuskin sen enempää mitään oo, ku mulle jää ehkä vähän käteen..

Hari Mao: Voimia osastolla oloon! :hug: Ihanaa, kohta vauveliinit on siullakin kainalossa :heart:

Kuunkulta: Kannattaa todellakin käydä neuvolassa juttelemassa! :hug:

Mutta nyt jatkaa!

Red Dragon & Nuppu 36+4 :heart:
 
Neuvolassa kävin. Mittasin tunti ennen neuvolaa paineet kotona: 119/69 ja sit neuvolassa oli 138/85!! :eek: Ei oo koko viikkoon ollu kotona mitattuna noin korkeet paineet. Mie en ees jännitä sitä nauvolassa käyntiä, mutta ärsyttää se siellä ravaaminen ja en tykkää yhtään siitä tätistä. Kaipa se ärsytys sit nostaa paineita. Ens viikolla on ultra niin ei oo onneks neuvolakäyntiä sitten. Mittailen kotona sit paineita. Painoa oli tullu n. 520g/vko, hemppaa ei mitannu. Vauva oli RT, ei ollu kiinnittyny, eli ei ihan just oo syntymässä.

Muutenki kyllä niin ärsytyspäivä ollu. Pikku-ukkeli siis temppuili aamulla ulos lähtiessä ja ulkoa tullessa. Sit ei meinannu nukkua päikkäreitä (sentäs puol tuntia kerkes kuitenki torkahtaa ennen kuin piti tätin luo viedä). Sit sieltä lähtiessä oli taas mahoton taistelu raivaamisen kans. Kelalta tuli päivällä vielä lisäselvityspyyntö miehen tuloista hoitolisää varten ja eihän noista ukon arkistoista löydy mitään palkkalappusia mitä tarviis (arkistoinnin mestari...). Sit kun tuommosessa mielentilassa yrittää tehä hommia, niin varmasti kaikki tavarat putoilee lattialle ja tuntuu että jokainen asia mikä vaan voi mennä vinksalleen niin varmasti menee. Mie sit söin melkein koko pötkyllisen dominokeksejä...OHO! :whistle:

Onneks isäntä tuli hyvällä tuulella kotiin. Oli kerranki heti soitellu palkanlaskijalle ja sai sit uudet palkkalaskelmatulosteet jo heti tänään. Pääsen huomenna sit selvittelemään kelalle tuota - en oikeen ees ymmärtäny että mikä ongelma siinä edellisessä palkkalaskelmassa oli... No, kaipa se huomenna sit selviää...

Ja se oli hyvä asia että ruoka oli hyvää! Meidän pikkumies söi kolme annosta perunaa ja lohikastiketta! Sattui hänenki suuta myöten! Sai tänään myös pöytään oman veitsen ja sai ite pilkkoa perunat ja kalapalat sopiviks. Se saatoi kans kannustaa syömäänki! :)

Mutta kohta kaupoille...
 
heips!

tulin vaan ketjua merkkaileen ja lukemaan teidän kuulumiset.

Mulla on kamala koti ikävä, haluisin jo kotiin omaan sänkyyn.
Huomenna lääkäri vauvan tarkistaa niin sit selviää enemmän, millon päästään. Vauvalla ei kyllä mitään ongelmia ole ollut sokereissa eikä bilirubiineissa. Huomenna aamulla vielä bilirubiinin katsovat että jos siinä ei mitään niin sit kyllä toivon todellakin kotiin pääsyä, mun aika käy niin pitkäksi täällä.

keiju
 
keiju: Kiva kuulla susta =) Mä muistan esikoisen aikaan sairaalassa että päinvastoin ei meinannut aika riittää mihinkään :LOL: Sai tarkkaan mitoittaa milloin koitti päästä edes suihkuun. Jospa toisen kohdalla ois jo helpompaa =)
Mut sitä koti-ikävää tässä jo mietin, varmasti iskee ja nopeasti :snotty: Mut sinä sentään oot kohta tulossa jo pois, täällä suurin osa vielä odottelee sinne "pääsyä" :D

RD: Minä pistän aika tytön herättämään isukin yövuoroa seuraavana päivänä aika tarkallee kahdelta =) Ettei vaan nukkuis liian pitkään :whistle: Neiti aina innoissaan lähtee makkariin päin kun sanon et lähetkö isin herättämään =)

Anzkuli:
Varmasti johtunee neuvolan ilmapiiristä et nostattaa paineita! Mulla ainakin tän tokan aikaan paremmat olleet kun on eri täti. Vaikka ei siis koskaan korkeella ollut esikoisen aikaankaan, mut pientä eroa kuitenkin!

Ah, namipäivä :saint: Ja vielä jäi jopa iltapalan jälkeen nautittavaksi muutama namunen :D
Saunassakin käytiin ja pikkulikka nukkumassa... Mies lähtee tunnin päästä töihin ja mä saan valloittaa koko makkarin sängyn, jipii :D

Luminka
 
RD: Jospa miehes heräis vauvan synnyttyä aiemmin niin vois jotain auttaa, hoitaa vaikka isompia tyttöjä =)

Mitens teillä miehet meinaa pitää isyyslomaa?
Meillä mies aloittaa heti, ja pitää koko 3 viikkoa. Hui, mitähän sen jälkeen kun jään kahden pienen kanssa kaksin :eek: No, ei se auta muu kuin vaan koittaa selvitä. Eka iltaviikko jännittää eniten, varsinkin jos molemmat tarvii mua samaan aikaan. Eikä esikoinen suostuisi nukkumaan/ heräisi kesken unien kun oisin syöttämässä vauvaa ja jos sekin itkisi siihen samaan aikaan..
Hirmu kauhukuvat jo näen silmissäni :LOL: Mulla tapana ajatella suunnilleen pahinta, sit tuntuu paremmalta jos meneekin hyvin :D
 
ISYYSLOMASTA-meillä mies varmaan pitää joulun alla puolet et siitä olis apua nois joulu hommissa ja sit ajateltii et jos loput pitäis vaikka keväällä et päästäis vaikka mökille perheen ja koirien kesken ottaa pieni irrottautuminen arjesta=)

täällä tää menkka jomotus vaan jatkuu..nyt jo pari vrkautta ilman sen suurempaa taukoa takana..mut ei oo kyllä nyt sen suurempia suppareita tullu..toivottavasti tää nyt ei jatku sit sinne marraskuun loppuun=)et saisivat ees sit jotain aikaan...mä niin toivon et pääsis 3vkon päästä jo synnyttämään kun olis se 38vkoa täynnä...rupee kyl ala selkä olee aika hellänä tästä jomotuksesta ...samoin pakara lihakset on aika kovilla=(

nyt tekee pizzaa..nam ja sit jännityksel oottaa bb:tä

jaksuja mammat=)

muoks 34+6 ja onx kellään mitään tietoo et mitäs jos päättäis näil viikoilla jo syntyä ni onko yleensä pitkä sairaala aika ym kokemuksia??
 
Iltaa..
ravintolasta on palattu, hyvää ruokaa oli ja mukavaa muutenkin! Lainattiin sitten vielä leffa ja juuri saatiin katsottua. Kun sitten tuli mummolasta puhelu: poika soitti, että haluaa kotiin :eek: On ikävä... Menin ihan sanattomaksi, koska aina viihtynyt siellä tosi hyvin ja menee mielellään,. Nytkään ei meillä ei ollut mitään menoo, vaan sopivat mummon kanssa vaan tän yöreissun ja me sitten hyödynnettiin yhteinen vapaa-aika. olin myös yllättynyt että "antoivat" soittaa. Vaikka toisaalta ollaankin ihan kotona, niin musta tuntuu kurjalta lähtee pojan pillin mukaan juokseen. Vai onko se sitä?
Sitten puhelu katkesikin, laitan kohta viestiä mikä tilanne on,...pitääkö mun TODELLA lähtee hakeen se kotiin?
 
Luminka, oli hyvää ruokaa, otin metsästäjänleivän, salaattia sen kera ja vielä mieheltä hot wingsejä ja ristikkopottuja napostelin..päälle 200g makuunin nameja..ähky!! :x

Mies on sitä mieltä että ei haeta, ja jatkossa sitten pitää miettiä suunnitelma näiden tilanteiden varalta. Laitoin mummolle viestiä, että mikä tilanne..ei ainakaan vielä oo vastannut.
Pojalla tosiaan aika jännä vaihe muutenkin, kokeilee rajojaan koko ajan ja kaikessa. Tosin tää voi nyt olla yhteydessä siihenkin kun sitä varmaan alitajuisesti jännittää sekin että vauva tulossa perheeseen. Niin pitäisi koittaa ymmärtää..
 
helmi: Jospa pikkujätkä jäis kuitenkin mummolle. Ei tosiaan tottuisi siihen että jos sinne menee yöksi, pääsee puhelinsoitolla takas. Mut toisaalta eihän sitä voi väkiselläkään pitää-- vaikeeta juu!
Eihän noiden lapsien päässä kulkevista ajatuksista tiedä, jos vaikka poika ajattelee että unohdatte nyt kun toinen tulee ja sillä tahtoisi takas kotiin! Teillä kuitenkin pojalla sen verran ikää et voi ajatellakin noin.
Meillä tuo neiti vasta 1v ja 4kk niin ei tosiaan arvaakaan että tänne otetaan sairaalasta toinen pikkuinen mukaan :heart: Reppana ei tiedä mihin joutuu :D Mutta tottuupahan ainakin pienestä asti että on muitakin joita täytyy huomioida =)
 
ihan huippu nopeeta kirjottelette tänne...

paljon paljon onnea keijulle pienen poikasen johdosta :flower: :flower:
kiva kun saatin ensimmäinen vauva niin sitä rupeaa itsekin jänntitelemään koska se oma mahtaa tulla. hyvä että kaikki meni hyvin ja ootte terveinä :heart:

olin eilen äpolilla, ja siellä kaikki muuten hyvin, mutta lääkäri totes että paino 2kg luokkaa että aika pieni.. joten sitten 2viikon päästä uus aika jotta nähdään kasvaako. no en mä siitä sillai huolestunut mutta sitten se jäi jotenkin alitajuntaan ja näin pahaa unta sitte viime yönä, näin että mun vauvani kuoli kun se oli liian pieni, ja sitten ihan oikeesti itkin yöllä. ja nyt mua on sitten ruvennut tosissani pelottamaan ja huolestuttamaan kasvaako se enää, ja mitä pitää tehdä jollei se nyt 2viikon aikana kasvakaan.
raivotarjonnas kylläkin nyt oli ja lääkäri sitä mieltä että alakautta se sitten syntyy..
kohdun tilanne oli pehmentynyt kiinteästä, mutta edelleen kiinni ja pituutta 3cm.
viikon päästä olis neuvola. menis nyt aika nopeeta et pääsis sitten siiä äpolille uudestaan ettei tartte pelätä koko aikaa. kumma kun syön vaikka mitä ja painoakin on tullut reippasti ainakin nyt jo 18kg niin kumma kun paino ei tunnu lapselle tuon suurempi olevan.
mutta nyt menen laittamaan pojan sänkyyn.. kirjoittelen myöhemmin lisää
 
Oli ihan kiva käynti päivällä neuvolassa, pissa oli puhdas eli valkuaiset oli hävinny.. JES! Ei oo raskausmyrkytystä ainakaan. Verenpaineet oli korkealla mutta neukkatäti sano että ei paniikkia sen suhteen enään, ja jatkan mittailua kotona koska ne on sillon aina normaalitasolla.. Niin ja vauvan pää oli alkanut kiinnittymään ja tätyli meinas että syntyis parisen viikkoa etuajassa.. Voi vitsi että mulla jännittää, tuli ihan semmonen olo että se syntyy ihan just.. Piti sairaalakassikin siirtää naulakon alle lähtövalmiiksi :D

Niin joo.. mun mies aiko pitää sen isyysloman heti kun vauveli syntyy ja sen 3 viikkoa kerralla...

Mutta nyt BBn pariin...

rv 35+4
 
Luminka: Katotaa miten käy, kun syntyy. Koska sitten, kun omat voinnit on takas.. Ja oma elementti muutenkin, ni ukko ei uskalla pahemmin nokkaansa naputtaa :whistle:
Ei vaineskaan. Mie lähen sit mieluummin käymään jossain. Ja luulenpa, kun itsellä ei pahemmin oo ollut voimia tehdä mitään, ni vaikeuttaa asiaa kummasti.
Mie oon luonteeltani sellainen, että mie tykkään tehdä ja mennä. Mutta sitten vastapainoksi tarvitsen sitä lepoakin. Toivottavasti tuleva uusi perheenjäsen olisi yhtä "helppo" kuin tytötkin ovat olleet.
 
tanjuska2, onx teil neukas ultra? Kun mulle sanottiin just kättäril, ettei kiinnittymistä voi totee muulla tavalla, kun ultraamalla...

En muista et laitoinx mä tänne ne kättäriuutiset jo nii laitan nyt uudelleen jos jo laitoin :ashamed:


Elikkäs ennalta sovitusti olin kättärillä kontrollissa lääkärin pakeilla
rv.35+6
Kohdunsuu pehmeä, kiinni
kohdunkaula 2cm
Lapsiveden määrä N
papun painoarvio 2200g <3
tarjonta rt
syke +
virtaukset napasuonissa hyvät
liikkeet +++ hih

Kaikki siis kunnossa, mutta seurataan vielä yhden kerran (jos ehditään) papun paino, kun se on tehny ittelleen ihan oman alakäyrän missä kasvaa, mut ei huolta, kun kerta kasvaa kuitenkin. Sit ois huono jos painoa ei olis tullu... eli papu on pikkuprinssi <3
Seuraava aika 21.10, saa nähä et onko pieni masussa sinne asti...

Rinzessa ja papuRinssi rv.36+1
 
:wave: täällä ollaan Helmi ja muutkin jos joku on ihmetellyt poissaoloani!!

15 sivua on jo keertynyt tekstiä, enkä ole päässyt kertaakaan merkkaamaan tämän kuun pinoa!! Välillä oon yrittänyt käydä nopeasti lukemassa, mutta paljon juttua mennyt ohi tältä kuulta...

Heti ekaks pitää sanoa TUHATKILOA ONNEA KEIJULLE JA KOKO PERHEELLE JA TERVETULOA MAAILMAAN PIKKU WILHOLLE!!!! :flower: :flower: :flower:

Aivan ihania uutisia, ja todellakin itellekin tuli sellainen olo että APUA kohtahan itelläkin on synnytys edessä!!

Sit poissaoloselvityksiin ;):
Viime viikon meillä oli vieraita koko viikon, ja ei vaan ikinä aika oikein riittänyt kunnolla koneella istumiseen. Oli kyllä kiva nähdä ystäviä, mutta aika vaikeaa, kun ei ollut aikaa kunnolla lepoon ja piti kuitenkin huolehtia siitä että paikat säilyi jotenkuten siistinä kodissa ja vieraille oli ruokaa yms... loppuviiikkoa kohden olinkin jo aivan poikki ja alkoi olee vaikeaa miehen kanssa kun molemmat oltiin väsyneitä ja kärttysiä.

Tällä viikolla mulle sit iski kauheat kivut, niin että en ole päässyt liikkumaan oikeastaan yhtään. Eilen oli niin kipeät paikat etten päässyt kunnollla edes sängystä ylös. Nyt oon sit yrittänyt ottaa rauhallisesti että menis kivut ohi ja pääsis vielä vähän liikkuu, ja tietenkin pitää kunnostautua vielä että ei oo tälläisiä kipuja sit kun synnytys tulee. Ens viikolla on taas tapaaminen fysioterapeutin kanssa (mulla siis tosi pahana toi lantion löystyminen, ja siitä johtuu kaikki kivut)... viime viikolla teippasivat mun alaselän niin etten päässyt liikkumaan haitallisesti, mutta ne teipit lähti parin päivän jälkeen pois...

Kaikesta väsymyksestä johtuen meillä oli vielä tällä viikolla aivan järkyttävä riita. Luulin jo että vauvakin alkaa syntyy kun olin niin sekaisin (ja se tietenkin sit aiheutti kipuja lisää, tosin ehkä enemmänkin kohdunsuulle, kun olin jotenkin henkisesti tosi sekaisin) ja alko supisteleekin ja vaikka mitä.
Kamalia pelkoja ollut että mitä sitten kun vauva tulee, kun en osaa ollenkaan hallita negatiivisia tunteita väsymyksessä, ja miehestä ei niissä tilanteista oo apua, vaan yleensä päätyy hirveisiin riitoihin.
Eilen saatiin onneks puhuttua ja selvitettyä asiat, mutta saa nähdä miten tästä eteenpäin, kun hän on nyt edelleen kuitenkin tosi väsynyt, ja meillä ei oo täällä lähellä ketään joka vois tulla taas auttaa mua kotihommissa kun en niihin oikein enää pysty.

Äh ärsyttää ja haluaisin jo oman ruumiini terveenä takas kiitos!!

Vielä on sairaalakassikin pakkaamatta ja pitäis päästä kauppaan ostaa kaikenlaista sitä varten, mutta kun en vaan pääse!! Jos nyt sais levettyä vihdoin sen verran että vois huomenna kävellä kaupassa vähän...

Anteeks tää nyt oli kokonaan omaa napaa...
Kamalasti tuntuu kaikkea tapahtuneen kaikilla. HMlle voimia sairaalaan ja toivottavasti pikkuset tajuais lähteä liikkeelle ennen ensi viikkoa ja käynnistystä!!

RDlle voimia, ja :hug: on tosi inhottavaa käydä parisuhdeongelmia läpi kun on muutenkin jo ihan tarpeeks huolta raskauden aikana. Mullakin oli tän viikon riidan aikana sellainen olo että mitä ihmettä teen vauvan tultua, pakko pakata kamat ja häipyä kun en jaksa enää. Mutta meidän kohdalla tuo riita johtui kyllä eniten musta :ashamed: toivottavasti teillä nyt kuitenkin tapahtuis joku muutos helpompaan suuntaan!

Taidanpa selailla näitä sivuja nyt ja lukea tarkemmin teidän kaikkien kuulumisia!

Manna 35+6
 
MANNA-kiva kuulla et on kaikki kumminki hyvin ettei oo sulla tai vaavilla mikään hätänä :flower:

perkule valvottu yö takana..olin siis eilen juurihoidos ja se hammas särkee nyt niin perkeleesti et huh huh..eihän juurihoidon jälkee pitäs särkee??ku tää kummiski jo 2 hoito kerta ja tänää on aika ja tarkotus olis laittaa siihen ihan vaan kunnon paikka..noh onnex on puol 10 aika sinne leguriin mut kyl väsy painaa mut tää särky..ei meinaa leuat ees aueta=( |O

voi luoja tota bb sekoilua..onnex on ollu katottavaa yöllä mut on noi ihmiset pimeitä!!

HUOMENIA kaikille mammoille!!!! :flower: :heart:

jee rv 35 ja poks!!!
 
Huomenta!

Nyt ehdin vasta lukemaan teidän eiliset jutut, kyllä olette nopeita!:)

Helmi kuinka pojan kanssa, haitteko kotiin? aika jännä tosiaan, että mummo on antanut soittaa kotiin.

RD jaksamista parisuhteen kiemuroihin! :hug: miehet on aina yhtä vaikeita...

isyyslomasta meillä mies yrittää pitää ekan kotona olo viikon kokonaan, muuten ei tietoakaan että milloin (on siis yrittäjä). sanoin suoraan, että olen tyytyväinen jos kolme ekaa kotona olo päivää pystyy olemaan täysin kotona roikkumatta jatkuvasti puhelimesas ja sen jälkeen olen tyytyväinen jo siihen, että jos tekee vaikka sellaisia päiviä että käy töissä 2-3tuntia katsomasa että kaikki ok ja muuten meidän kanssa, siis silloin isyysloma viikolla. kyllä hirvittää kuinka pärjätään, mutta eiköhän se siitä... oon säästänyt esikoisen tämän kuun hoitopäivät sinne loppu kuulle kun ollaan ehkä sairaalassa ja sitten niille päiville kun mies menee ekoja päiviä töihin.

me herättiin koko porukka tuosas 6.15, sain nukuttua ihan uskomattoman hyvin! olin nukahtanut puol kymppi sohvalle, mies herätteli mua sänkyyn kahdeltatoista. siirryin sinne vessan kautta ja sitten nukuinkin aamuun saakka. :) olin ihan poikki niin henkisesti kuin fyysisestikin eilisen jälkeen, jännitin niin äippäpolia ja väsy painaa aina jos en nuku päikkäreitä ollenkaan. illalla valmisteltiin vielä tämän aamun siivousta ja sain lyhennettyä verhotkin olohuoneeseen sopiviksi ja siivottua vessan valmiiksi. nyt siivoamaan niin saan olkkariin uuden maton ja muutenkin uusia juttuja paikoilleen!:)

mukavaa päivän jatkoa!:)

ja keijulle jaksamista koti-ikävään!:)
 
ai niin, noista "kotiin tulo ruuista"... :) esikoista odottaessa mulla oli listalla tietyn pizzerian pizzaa (aurajuusto jota en ollut syönyt), täytekakkua ja ruusuja. mitään en saanut sinä päivänä kun tulin vaan mun äiti ja isä oli tulleet meille ja laittaneet ruuan valmiiksi kaikkineen "hörsteineen" ja kyllä oli ihana!:) sain kolmen viikon sairaalassa olon jälkeen OIKEAA ruokaa, äiti oli tehnyt jälkiruuat + seuraavaksi päiväksi ruuan valmiiksi. mies kulki silloin koulussa ja matkaa oli yli 100km väli niin olivat sitten sopineet että mun vanhemmat tulee meille ja tekee ruuan valmiiksi kun mies hakee meidän tulomatkalla kotiin sairaalasta. ja ikinä ei ole ruoka ollut niin hyvää kuin silloin!:) ne mun alkuperäiset toiveet mies toteutti seuraavana päivänä (ainoana isyysloma päiväänään mitä silloin pystyi opiskelijana pitämään) eli sain kuitenkin pizzaa, kakkua ja ruusuja. pojan vauva-albumissa onkin kuvia isin tekemästä kakusta.

kyllä mä nytkin olen puhunut, että saavat esikoisen kanssa tehdä kakun, mutta ei ole vielä muusta ollut puhetta. luulenpa että ellei äiti tule meille kokkailemaan (mitä en pistä vastaan) niin varmaan hakee pizzat ruuaksi kun päästään kotiin.

mutta nyt siivoilemaan...

korppinen
 

Yhteistyössä