Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

korppinen: miusta just rupes tuntumaan että meilläki haetaan pizzaa kotimatkalla sit!! :p

Isyysvapaasta: mies pitää isyysvapaan kokonaan heti. Oli jo kysellykki pomolta käytännön järjestelyt. Pomo sano että laita vaikka tekstari jos yöllä lähette synnyttämään ja käydä sit tuomassa paperit mahd. pian. Sit jää suoraan vuosilomalle - olikohan vielä 23 päivää sitä jäljellä. Se on suullisesti luvattu että onnistuu...mutta aina "joskus" sattuu ukon työpaikalla ylläreitä, että ihan kaikki sovittu ei pidäkkä. Toivottavasti onnistuu. Heitä on siellä työpaikalla kaks atk-ihmistä. Toinen niistä oli raksalomalla melkein koko kesän ja meidän isäntä oli sit koko kesän töissä, luulis että nyt onnistus sit tehä toisin päin... Ylityötuntejaki on miehellä vielä viikon verran jemmassa. Pari päivää meinas pitää parin viikon päästä, mutta niitäki jäis vielä sit kolmisen päivää. Sen puolesta ois kiva että menis synnytys sinne lasketun ajan kieppeille, niin sit taitas riittää lomapäivät just vuoden loppuun saakka. Kerittäs sit laittaa vähän joulua ja ristiäiset pitää kans jo ennen joulua. Mutta katellaan miten käy. Miuta helpottaa kyllä kovasti, mie hermoilisin kauheesti sitä jos pitäs heti jäädä mukeloiden kans keskenään kotiin ja varsinki kun esikoisen synnytyksen jälkeen olin niin kipeä, niin jos nyt menee samalla tavalla, niin enhän mie mihinkä kykenis...

Täällä on sadeaamu. Ei varmaanka päästä ulkoilemaan. Käydään varmaan pikkukävelyllä tuossa kellalla viemässä niitä palkkalaskelmia. Ja isi pyys sen isyysvapaalapun ottamaan. Vaikka vissiin tuon pystyy netissäki hakemaan. Lakanatki pitäs vaihtaa ja voitaski sit vaikka pölyt pyyhkiä valmiiks kun ois sit siivouspäivä kunhan isäntä tulee töistä.

Anzkuli 36+1
 
Huomenta!
yö nukuttu hyvin,jes!!supistukset kipeytyneet kovasti ja liikkuminen ei tunnu enää mukavalta,vois vain maata.Lekuri kyllä sanoi,että heti ku tulee ensimmäinen ns. oikea supistus,pitäis lähteä sairaalaan ja myös jos vedet menee niin ambulanssilla,vauvan poikkitilan vuoksi. Mulla mies pitää isyyslomaa ensin viikon ja sit joulun tienoilla toisen jne..minä ajattelin tänään vielä leipoa jotain hyvää tonne pakasteeseen(jos jää..hih),sit pitäis järjestellä vauvan vaatteet kaappiin,jotka on olleet pestynä jo jonkun aikaa..kotiin tulo ruuista sen verran, että tuskinpa meillä pullakahveja kummempaa on tarjolla..nuo miehet on vaan sellasia, ainakin osa..mut nyt lähden aamukahvinkeittoon :)
 
Huomenta, pikaseen!
Neuvola on tunnin päästä ja ihan juur heräsin, joten pitää mennä laittaan ittensä valmiiksi. Palailen sitten kertoon kuulumiset!

MANNA:kiva kuulla sinusta!!!!!!! =) (lukasen tarkemmin kaikkien kirjoitukset päivällä..)

En hakenut poikaa sitten eilen, kun laitoin mummolle sen viestin siinä ysin aikaan, että mikä tilanne? Niin mummo vastas varttia nbvaille kymmenen että poika on nyt unessa..ja että hän tais mokata tilanteen, kun oli mennyt kyseleen pojalta onko pappaa ikävä..(poika täysin papanpoika, ja pappa oli nyt reissussa) Niin oli sitten iskenyt ikävä, tai halus pitää oman päänsä. Olisinkin varmaan niin mistä tahansa muusta yöpaikasta pojan hakenut kotiin, mutta mummola on niin toinen koti hälle. On siellä aika usein..No, että sellaista. Tietääpä varautua tälläisiinkin tilanteisiin. :)

Helmi ja aapeli 36+6 :heart:
 
Oonkin nyt niin ahkera palstailija taas vaihteeksi että tuun jo tän "aamun" aikana toiseen kertaan kirjoittelemaan :)
Sain jopa jotain aikaseksi, nimittäin leivoin unelmatortun. Nam. Ei tosin ihan kaunista tullut mutta hyvältä maistuu silti. leipomisen ja tiskivuoren tiskaamisen jälkeen on kyllä taas paikat kipeinä ja voin nyt hyvällä omalla tunnolla istua vaan ja levätä.

Mua on ihmetyttänyt viime aikoina vauvan liikkeet mä luulin nimittäin että niiden ois pitänyt tässä vaiheessa jo vähentyä/pienentyä mutta mulla on tän viikon etenkin ollut aivan kamalia liikkeitä siis niin että tulee joku polvi välillä yli 5 cm ulospäin!! aivan jatkuvasti on sellaista hullua liikkumista, että mahan muoto on milloin mitäkin, mutta ei oikeastaan ikinä enää pyöreä ja tuntuu että koko vauva tulee kohta läpi. Nää liikkeet on vielä tosi äkkinäisiä ja yhtäkkisiä ja nopeita ja aivan jatkuvia. Pelottaa minkälainen villi vauva siellä onkaan :eek:

Isyyslomasta meillä ei mies valitettavasti saa kuin pari päivää isyyslomaan ja ootan jo kauhulla sitä kun jään yksin vauvan kanssa. Mulla kun ei oo vanhempia täällä tai muita omaisia :( mutta jos vauva tulee myöhässä niin se vois olla hyväkin (AUTS KUN SE POTKII JA HEILUU NIIN ETTÄ MEINAAN TULLA HULLUKS TÄSSÄ ) kun miehen työt loppuu 21. marraskuuta, joten sit kuitenkin jää lomalle viikoks, ja sit sen jälkeen toisessa paikassa tekee vaan puolta päivää joulukuusta lähtien.

Mä en kyllä tajua mikä tällä vauvalla on, sattuu kun se potkii (tai lyö ) tonne vasemmalle tosi lujaa, pää iskee kokoajan alaspäin niin että tuntuu siltä että on mentävä vessaan (isolle hädälle ;)) koko ajan, ja maha repee kun välillä on suippona oikealla välillä vasemmalla, ja niin kamalaa vauhtia etten pysy perässä. Pitää kai mennä makaa jos se ei tykkää mun asennosta tai jotain???
 
täällä siivottu!!! B) nyt taidan lähteä suihkuun ja jospa sen jälkeen esikoinenkin sais jo aamupalaa... :ashamed: meillä nää aamupalat tahtoo aina venyä, jos ei ole lähtöä mihinkään. sitten lähdetään käymään mun vanhemmilla viemässä ompelukone takaisin kun ollut lainassa pari kuukautta kun oon ommellut kaikenlaista.

tuossa äskön siivoilessa tuli kaks ihan OIKEAA supistusta!!!siis sellaisia että piti ottaa seinästä kiinni kun tuntu että jalat lähtee alta ja sen jälkeen hirveä vessa hätä. maha löysällä ja pyyhkiessä tuli myös sellainen peukalon pään kokoinen limamöykky! ( teitä varmaan hirveesti kiinostaa nää kaikki limamöykyt... anteeksi! :ashamed: ) viimeksi oli sama että synnytystapa arvion jälkeen tul jonkin verran "limamöykkyjä", mutta varsinainen limatulppa tuli vasta vesien menon jälkeen sairaalassa. mutta sellaista täällä... jatkamaan hommia!
 
Huomenta!

Isyyslomasta, meillä mies aloitti sen keskiviikkona. Ei oikein ois muuten pojalle hoitajaa. Sit sillä on pitämättömiä lomapäiviä niin on ajatellut niitä vielä sinne isyysloman loppu päähän.

Imetyksestä RD kyselit, maito ehkä väh'n noussut ja vauva hyvin imee mutta ei vielä kunnolla tule.Pikkutipoja vain. Lisä maidolla mennään nyt ja aina ruokailun aluksi kokeillaan rinnalla oloa. Mina jo olin huolissani että eikö se ala nousta mutta kuulema normaalia kuulema näillä viikoilla synnyttäneillä että saattaa nousta vasta viikon parin päästä.


tulen kertomaan lisää kunhan lääkäri on vauvan tarkistanut.


keiju
 
Kuunkulta; Toivottavasti nuo "turhat" supistukset eivät kiusaa pitkään!

korppinen; Mukava kuulla että polikäynnistä sait helpotusta pelkoihin! Varmasti pystyt nyt paremmin nauttimaan loppuraskaudesta, jota ei välttämättä kestä enään kauhean pitkään, jos kerta limatulppaa on alkanut jo irtoilemaan ;) .

tietämätön; Harmi, että joudut hammaskivuissa kärvistelemään :hug: . Toivottavasti pian helpottaa.

helmi; Kiva, että poika oli kuitenkin sitten jäänyt mummolaan yöksi. Saitte miehen kanssa nautittua toisistanne ;)

Isyysloma; Meillä pitää varmaan mun ja vauvan sairaalassaoloajan sairaslomana ja kun tulen kotiin, menee töihin. Varsinaisen isyysloman pitänee varmaankin sitten joulukuussa, kun töissänsä kiireet ovat helpottaneet (on siis rengasliikkeessä töissä ;)), pituudesta ei ole ollut puhetta. Lisäksi hänellä olisi vielä 4 päivää vapaapäiviä (+ mitä kertyy tämän syksyn sesongin aikana) niin toivoisin hänen pitävän niitä tuossa joulun ja uuden vuoden alla (ajatuksena oli, jos pidetään ristiäiset ensi vuoden ekana sunnuntaina).

Täällä vietetään siis ensimmäistä äitiyslomapäivää. Tiski ja pyykkikoneet ovat jo pyörimässä. Kohta vielä vähän järjestelen paikkoja ja sitten suunnataan pojan kanssa ulos. Nyt mulla ei olekkaan kotona kuin tuo nuorimmainen, kun muuta lähtivät eilen mummolaan yöksi ja nyt isommat tietysti ovat jo koulussa, tyttö jää sinne vielä joksikin aikaa leikkimään...

Mutta nyt mun täytyy etsiä noita papereita valmiiksi, kun pitää tänään käydä kelassa viemässä nuo mun palkkatiedot, jotta saavat laskettua mun äippälomarahan ;)...

Ehkä tulen vielä iltapäivästä kurkkimaan mitä tänne kuuluu...

viides rv 34+6
 
Huomenta!

Jopas tänne on tullut tekstiä:D. Luen paremmalla aikaa. Jos rupeis vaikka aamupalalle. Just herättiin. Pitäis kai sitä siivoilla.. Jos jaksaa :D. Tai sit siivoan huomenna ja pidän lepopäivän tänäänkin :LOL:

Hiukan on laiska itsestä tullut.

Red Dragon & Nuppu 36+5 :heart:
 
huomenta vaan,
heräsin jopa kaheksalta tänään,ihan melkein ennätys jo mulle,nyt on niiin monta viikkoo mennyt heräten aina joskus 10 aikoihin. lonkat alkaa todenteolla haittaan nukkumista :|
vauvan liikkeistä: manna, mäkin oon monesta paikasta lueskellut että liikkeet muka vähenis loppuaikana mutta ei täällä! tää jätkä potki ja muljahteli koko eilisen päivän ja illalla yltyi hajottamaan melkein paikkoja. oikeesti oli jo semmonen olo että ei hemmetti tuleeko se sieltä pihalle,kun työnsi mahaa ihan ihme venkuroihin ja kovaa ja sit vielä samaan aikaan tuntui kuinka koko alapää ja lantio ois halkeemassa... yritä siinä nyt sitten katella dvdtä ja neuloa rentouttavasti sohvalla... :eek:
äh,pitäisköhän sitä leipoa jotai leipää.en jaksanut käydä lähikauppaa pidemmällä ja siellä oli tosi huono leipävalikoima,kuivaa ruisleipää lähinnä...oishan tossa toi kauppahalli mutta en haluais leivästä maksaa 3-4euroo,vaikka tosi hyviä onkin
joo,meenpä selaileen reseptejä

noonie 36+2 auauauaau stanan iskiakset..grrrr |O
 
Huh tännehän on tullut tekstiä :whistle:

Isyyslomasta,meillä mies siis pitää luultavasti sitten ku kotiudun vauvan kanssa ja hyvä jos sen viikon pystyy olemaan.Ei toivoakaan että olisi 3 vko nyt kun yksityisyrittäjänä on :/

Pitäisi lähteä ruokakaupassa käy vaan kun ei kiinnosta sitten yhtään koko homma |O
Aattelin että käydään samalla hesessä lasten kanssa kun ei tuo ruuanlaittokaan jaksa kiinnostaa :ashamed: Huomaa että heti kun sade päivä niin voimat vähissä...Onneksi eilen siivosin niin tänään ei mitään pakollista hommaa :D
 
Nyt oon saanut viikkosiivouksen tehtyä. Seuraavaksi rupean jauheliharisoton tekoon..
Sitten jos rupeais mittailee verhokangasta ja ompelis ne kapat keittiöön. Kunhan nyt eka leikkelen ne :D valmiiksi.
Tai sitten rupean leipomaan tai sitten vain olen.
 
Heippa,
neuvolassa kävin aamulla..kaikki kunnossa. =)
Sitten olin miehen töissä poikkeemassa, on myös yrittäjä ja isyyslomista kun oli puhetta, niin meillä ei tuo mies varmaan pidä lomaa ainakaan ihan heti. Riippuu hyvin paljon tilanteesta mikä heillä töissä. Jos vaikka joulunaikaa ois pidempään lomalla, tai sitten joskus..Esikoisesta tuo piti heti sen koko ajan ja koettiin silloin turhana, kun vauva nukkui lähes koko ajan, eikä mies kokenut voivansa osallistua sen hoitoon niin paljoa kuin sitten myöhemmin. Nyt tosin kun tuossa on tuo poika jo, niin musta ois ihan kiva kun hän voisi sitten touhuilla sen kanssa enemmän. Menevätkin varmaan jossain vaiheessa mökille useammaksi päiväksi pojan kanssa.

Soittelin äsken mummolaan, olivat pojan kanssa mettäretkellä, eikä puhettakaan että kotiin olisi vielä tulossa :D Eikä ole kuulemma puhunut sanallakaan siitä iltaisesta ikävästä.. Mennään kuitenkin iltapäivän aikana hakeen kotiin, kun huomenna toinen mummo (anoppi) viemässä poikaa uimahalliin ja sitten JOS POIKA HALUAA niin saa mennä heille yöksi tai menevät mökille. Ihan kiva että saa vielä omaa aikaa, kun se on mahdollista, harmittaa vaan kun ihan peräjälkeen nää yöreissut!! ois jo itelläkin poikaa ikävä :)

Kokkailen samalla pekoni-sieni-pastaa, KAAMEE NÄLKÄ!!!! :p
 
Liikkeistä: mie oon ymmärtäny että liikeiden määrän ei sinänsä pitäs vähetä, mutta ne pienenis loppua kohti, kun ei sitä tilaa oo niin kauheesti myllätä. Sitä oon kyllä lukenu/kuullu että ihan just ennen synnytystä vauva rauhottuis jonkun verran... Mutta kyllä meillä ainaki on melkosta huisketta edelleen - samoin esikoinen oli melkonen rallittelija mahassa (ja on edelleen ;) ). Välillä tosiaan koskee kun tunkee vissiin polvea ja kantapäätä ja käsiään läpi... Nyt ei oo onneks enää ihan pyrähdelly vaan pysyny pää alaspäin. Vasemmalle kylkiluihin työntelee mukavasti välillä...
 
RD: Voima :hug: sinne. Tuo sun purkaus miehestäsi oli juuri kuin mun elämästä. Tosin sillä erolla että mun ukko sanoi ettei aio siivota tai laittaa paikkoja kuntoon ennen kuin lapset muuttaa kotoa pois.

Täällä mä alan olemaan niin henkisesti kuin fyysisestikin loppu. Koko viikon olen laittanut paikkoja kuntoon. Siivonnu, pyykänny, tehny ruuat, hoitanu lapset ja muutenkin vain tehny kokoajan jotain. Niin isäntä jaksaa naputtaa kokoajan siitä ku mä en tee mitään. Sitte ku teen niin naputtaa siitä. Eilen sitte menetti ukko lopullisesti hermot... Olen ostanu pojalle kannettavan joululahjaksi. Ja se nyt sitte sattuu olemaan paljon tehokkaampi kuin tää meidän ( mun ) kone. Niin ja pojalle olen sanonu kokoajan ettei se tule kannettavaa saamaan vielä vuosiin. Niin eiköhän ukko sitten menny eilen pojalle sanomaan että eikö passaakki sulle halpa ja huonotehoinen kone.. :eek: :eek: Ihana ku poika ollu kokoajan siinä uskossa ettei konetta saa niin nyt sitte tuo yx meni laikomaan tuollain. Nyt sitte poika osaa odottaa kannettavaa lahjaksi ku yx siitä puhu taas kerran. Minä ku pojalle sanoin jo kesällä ettei se kannettavaa tule saamaan niin ei sitten ole kyselly ku tietää että tarkoitan kans mitä sanon. Nyt sitte olisin halunnu yllättää pojan sellaisella lahjalla jouluna mitä oikeasti on toivonu tosi paljon. Kun sitte isännälle asiasta mainitsin nukkumaan mennessä niin johan pomppas. Olin taas huono ihminen ja sain kuulla kaikki mahdolliset haukkuma sanat ja nimet mitä maa päällään kantaa. Niin ja lopuksi vielä sano että ku sulta tuota per.....ttä ei saa muuten niin antasitko sitten jos maksan sulle 20e... :eek:

On se ennenki mut h...raksi haukkunu ja silloin jo sanoin että kerta vielä niin varmasti lähen. Niin nyt sitte sanoo noin. Kyllä taas tunsin itteni jotenki huonoksi ja likaseksi ja halvaksi. Ku oma ukko noin sanoo. Siirryin sitten nukkuun yläkertaan lattialle siis jos sitä edes voi nukkumiseksi sanoa. Valvoin suurimman osan ajasta ja torkuin osaksi. Itku pääsi ku koitin nukkua. Nytki menny tää päivä ihan omissa maailmoissa välillä itkien ja välillä muuten miettien. Tosin täytyny koittaa pitää ittesä kasassa tytön takia ku ei ole tänään hoitopäivää.

Eroa ollaan mietitty mutta ukko ei päästä pois meitä niin pitkään aikaan ku saadaan sovittua lasten asiat. Eli miten käytännössä menee. Se kun haluis nähdä niitä joka päivä. Ja mä en siihen suostu ku silloinhan olis sama olla saman katon alla. Yritin ehdottaa että ottais mies lapset ja mä sitte maksaisin elarit sun muut. Tapaisin lapset joka toinen vko.n loppu ja joka keskiviikko. Mutta näin ei passaa ku ukolla kuulemma ole sitten elämää ollenkaan. Niin ja tietty poika jäis mulle ku munhan se on. Nää pienimmät vaan ukko ottais. ( tosin tiesin jo ennenkuin ehdotan ettei näin tule ikinä tapahtumaan ja mä en osais/kestäis olla erossa pikkusista ja tää nyt nuorimmainen on niin mun tyttö ettei se onnistuisikaan ) Saa sitte nähä kuin jaksan.

Toisaalta toivon että alkais jo synnytys tai joutuisin sairaalaan makaamaan loppuajaksi että saisin tosiankin vain levätä ilman että olis kokoajan nalkutusta vieressä.

Mutta nyt täytyy mennä kattoon tyttöä mitä puuha. Käyn illalla kirjoitteleen muista aiheista mistä täällä ollu keskustelua. Jos vain jaksan.
 
Moikka!

Ihanaa keiju jo saanut pikkusen:heart: Toiv kaikki meni/ on hyvin!

Tänään rv.35 ja neuvolassa käyty kaikki hyvin painoa +50g/viikko ja painoarvio oli käsin kokeiltuna 2,6kg. Ei ollu pikkunen vielä kiinnittynyt..Supistuksia tulee sillon tällön ja mulla on ollu semmonen tunne et ei loppuun asti mennä.
Muuten pikkunen liikkuu vielä paljon ja oikeen rasittavasti välillä. Olo on kyl tosi raskaana oleva mut onneks alkaan olee viimeiset viikot. Ens viikolla sit shoppaileen ja pakkaamaan kassi loppuun.
Ens viikolla on ultra ja lääkäri kattoo painoarvion et miten edetään ja miten sokerit ovat pysyneet kurissa. Ei ole onneks ollu mitään sokereissa ja painoa tullut nyt yht. 4,5kg eli hyvin.
Mulle voi laittaa etusivulle et poika 09/05, poika 04/07 ja tammisaaren sairaala

Leofis, prinsessako rv.35
 
Mulla siis leikataan sektiolla vaaveli ensi keskiviikkona 15.10 pois.Odotan kovasti jo pikkuisen näkemistä ja tytöt myös..ovat kovasti veikanneet itselleen pikkuveliä,mutta saas nähdä..Itse veikkailen kyllä kolmatta tyttöä..jostain kumman syystä..:)14 kg on tullu painoa ja nyt on pari kolme viikkoa turvottanut oikein pahasti..onneks tää on ohi pian.;)
 
Mua niin nolottaa, ku te muut touhuutte, leivotte, ulkoilette, siivootte... yms. ja mä makaan... ravaan sohvan ja jääkaapin väliä ja nukun |O Siis mul ei tulis mieleenkää tehä muuta... kävely vessaanki sattuu jo niin pirusti ja kaupassakäynti on sellanen urakka, et ei oo tosikaan :ashamed: tosi noloo.

15.10 on hyvä päivä syntyy... mul sillo synttärit :LOL:

Painoa tullu nyt se pelätty 20kg :'( olo on järkky, makkaraläskipulleroinen, mahakin kalpenee mun läskien rinnalla :'( turvottaa ja ahdistaa :(
Joo, valivali... mut en jaksa enää :(

Rinzessa ja papuRinssi rv.36+2
 
moi!

me tänään kotiuduttiin, ihana ola kotona. Oli se vaan ihana kuulla ku läkäri sanoi että kaikki on hyvin ja hyvinkin jo vois kotiutua.
Huomennahan meillä ois ne esikon syndet, mummo on leiponu kakut sun muut. Juhlat kyllä pidetään mutta vauva on juhlien ajan meiän makurissa, kaikki varmaan(toivottavasti) ymmärtää että toinen on vielä kovin pieni siihen että iso lauma ihmisiä tulee kylään.

Yrittäkäähän jaksaa vielä raskautta ja ajatelkaa sitä ihanaa palkintoa mikä siellä odottaa.

keiju

ps.kirjoittelen illalla siitä synnytyksestäjos jaksan =)
 
keiju: Nopiaa pääsitte kotiin :D. Oma koti kullan kallis! =)

Rinzessa: En se minäkään jaksa joka päivä jotain tehdä! Voimia sinulle! :hug: Kohta tämä meidän odotus palkitaan ihanalla palkinnolla! :heart:

Tanskuli: Siekii saat kohta nyytin kainaloon :heart:

löllykkä: laitan sulle y-viestiä, kun saan kirjoitettua ajatuksen kanssa kunnolla! :hug: Mie oon tässä miettinytkin, että missä sie oot, koska et ole pahemmin kirjoitellut. :hug:

Mie sain tehtyä risoton.. Ja olen ähkyssä.. EI kivaa ollenkaan :$

Sitten leikkelin verhokappapalat valmiiksi.. Jos niitä rupeis sit jossain vaiheessa ompelee.. Menee varmaankin ens viikkoon, koska huomenna mennään mökille, sunnuntaina pitää pakata esikoisen tavarat kuopion reissua varten yms.

mutta nyt kahtoo tv:tä! :wave:
 
blaaah niin saamaton päivä tänään, eli rinzessa, älä yhtää nolona oo, mä oon tasan sen verran liikkunu että oon käyny aamulla lähikaupassa kun oli pakko ja sen jälkeen oon vaan istunut koneella ja ravannut kipuillen vessas... :ashamed: periaattees tiedän kyllä että eihän mun tarviikkaan mitään tehdä kun noi lonkat hajalla ja lantion löystymä, mutta silti jossain takaraivos on koko ajan tunne että pitäs tehdä sitä ja tätä, joko kotitöitä tai sit mun ikuisuusopiskelua...mutta löhöön vaan koneella ja illalla sohvalla...että näin. no, yritän aatella niin että sit kun toi pompula syntyy niin on ihan tarpeeks hommia.
mä haluan jo jakautua kans... |O
 
En tiijä onko tää nyt ihan tyhmä kysymys, mutta tulipa mieleen semmonen että pitääkö vauvalle ja esikoiselle olla omat kylpyammeet? Että miten tarkkaa se hygienia sit varsinki ihan vastasyntyneen kans on, esim. napaa ajatellen... Esikoinenki meillä vielä tykkää vesileikkejä nimittäin ammeessa leikkiä... Meillä kyllä on kaks ammetta, mutta toinen on varastossa, eikä ne oikeen mahu meillä sisällä molemmat missään olemaan. Ihan piti asiakseen nyt tulla kysymään! :)
 

Yhteistyössä