Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Ihanaa taas tullut uusia vauvoja, tasapuolisesti onnea kaikille =) :flower: :flower:

Kiitos kaurapussi vastauksista, olenkin testannut nyt tota pussia alavatsalla ja tuntuu vähän helpottavan kipua, paremmin kuin panadolit. =)

Neuvolassa kaikki oli tänään hyvin, vauvan sydänäänet oli 130-150, sf mitta sama kuin viimeksi ja vauva kuulemma tuntuu kiinnittyneen lähtökuoppiin, jee! Mun hb oli korkein ikinä 136, paino tippunut kilon :D Ja kaikki oli siis hyvin, täti kyllä varas mulle 2 seuraavaakin aikaa, mutta sanoi että toinen on varmaan jo turha aika, arveli että 39 viikolla saattais syntyä niinkuin veljensäkin, mutta katsotaan kuinka käy. Kysyin myös näistä mun alavatsakivuista ja arveli niiden kypsyttelevän tilannetta siinä kuin supistuksetkin.

Viides sullapa on jännät paikat, eli kohta saat sinäkin jo oman nyytin kainaloon, tsemppiä vaan sitten kun jotain alkaa tapahtumaan, ja tulethan infoomaan meitäkin jos mahdollista. :hug:

Nyt sohvalle taas kaurapussin kera makoilemaan, hyvää yötä ja huomiseen!
 
Mullaki toi kaurapussi ollu käytössä, rentouttaa ihan kivasti, käytän sitä hartioilla, alaseläs ja alavatsal. Selailin pikaiseen mitä tääl puhuttu, mut istuminen niin vaikeet ja mul on kokoajan niin huono olo, et ei voi kun maata.

Onnea vaavin saaneille :flower:

Rinzessa ja papuRinssi rv.39+0 :heart:
 
Onnea vauvautuneille. :flower: :flower:

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Painoa tullu viikossa +900g... Nyt site paukahti 10kg rikki. Koitin tuossa päivällä nukkua ku tuntu että taju lähtee. Tietty soi puhelin ja pankista soitettiin. En sitte enää saanu unta vaikka kuin sängyssä pyörin. Sitte rupes tekeen jotain makeeta mieli ja eiku kauppaan ostaan ainekset ja pyöräytin tuossa pätkis- ja dajmkakut. :p Tuli muuten hyvää. Ekan kerran tein niitä ja poika ja sen kaverit pyöri kokoajan vieressä että millon saa maistaa... Menikin sitten puoli kakkua heti ku pojat hieman ahmi pätkis kakkua..

Supistellu on myös ihan kiitettävästi ja alaselkä ollu tulessa koko päivän. Nyt kun illalla saunassa kävin niin taas rupes pistään tuonne oikeelle alas. Koitin saunassa pikkuselle puhua että olisko jo aika tulla pois. Vastaukseksi sain mojovan potkun tuonne oikeelle puolelle. Mitä sitten sillä koitti sanoa. Toisaalata vielä koitin sanoa että isoveikan synnytys käynnistyi viikoilla 39+3 yöllä ja ens yö olis sitten se aika... Saa nyt sitten nähä uskoiko toinen äitiä...... :D

Tyttö meillä kovasti odotta että pikkuinen syntyy. Mutta katsellaan sitten miten käy kun vauva on kotona.

Nyt täytyy mennä lepäileen hetkeksi ennenkuin menen nukkuun. Hyvät yöt teille tasa puolisesti.

Löllykkä ja haamu 39+2
 
löllykkä: Ite oon kans ruvennu pistämään merkille, että mullakin on alaselkä jotenkin tulessa.. En sitten tiedä johtuneeko, kun istuu niin paljon, mutta olihan tuo tulessa kaupassa käynnin aikanakin..
Katsotaan tuletko huomenna viel kirjoittelee ;) vai onko seuraava kirjoituksesi, jossa ilmoitat vauvan syntymisestä :heart: :D
 
Nyt olen oikealla palstalla kun kävin ensin "ilmottautumassa" vahingossa loppukuun odottajiin mutta tännehän mie kuulunkin.

ihan ensimmäisenä onneksi olkoon kaikille vauvan saanneille! :hug:
Mukava kuulla että olette saanut käärön kainaloon tuhisemaan. =)

Elikkäs olen nuori tuleva äiti ja laskettu aika pikkuiselle annettu 6.11.Eli ei ole enää huimasti aikaa jäljellä.Kaksi kertaa ollaan jo käyty "harjoittelemassa" lapsen tuloo mutta toinen sitten yht äkkie päättänyt etten tulekkaan ihan vielä.:)
Viime lauantai aamuna seitsemän aikaan mentiin kaksille,kun tuli supistuksia 2 minuutin välein jo 2 tunnin ajan.Edellisenä päivänä kahden aikaan päivällä oli irronnut limatulppa.Siellä sitten tutkivat ja tuumasivat että kyllä täällä on paikat auki sentin.Siellä käyrissä makoilin ja odotettiin jotain tapahtuvaksi.Kuitenkaan ei supistuksia kummempaa tullut niin passittivat vielä kotiin vauhtia ottamaan.Lauantaista asti ollaan sitten odoteltu lähtöä kärsimättöminä.

Ainut mistä minulla on ollut huoli viimeiset kaksi viikkoa kun synnytyslääkäri sanoi ultra tutkimuksesa että lapsivettä olisi liikaa.Verensokeri seurattiin ja kaikki oli ok,lapsen suolta katseli ultran kautta ja siellä myös kaikki ok.(onneksi)
Nyt pidetään sormia ristissä ja toivotaan että vauvan pää pääsisi kiinnitymään lantioon.Jos ei kiinnity niin se on suoraan keisarileikaukseen meno.

Voi että,kylläpäs minä taas innostuin kirjoittelemaan. :D
Mutta tällainen uusi tulokas ajatteli liittyä seuraanne.
 
Onnea vauvaantuneille!:flower: Nythän näitä vauva-uutisia alkaa satelemaan.

Vauvan sairaalakassi: Isäntä saa tuoda laitokselle tarvittavat vaatteet. Näin oli esikoisenkin aikana. Toi yhden ison muovipussillisen sitten vaatetta kun ei ollut osannut päättää, että mitä laittaa mukaan. :LOL:

Ja mua on supistanu. :eek: :eek: :D JEEE! On toivoa, että jotain tapahtuu. Äsken kävin napsimassa panadolia ja tohon tais supistukset loppua. Joskus kolmen aikaan heräsin suppareihin. Aamulla ois ysiltä neuvola. Voi mä niin toivon, että nämä supistukset voimistuisivat niin pääsisi tositoimiin ja loppuisi tämäkärvistely.

Nyt täytyy lähtee surffaamaan netissä ja etsimään joku kiva runo millä ilmoittaa vauvan syntymästä, jos vaikka beibe päättäisikin syntyä tänään. :D :whistle:
 
Ihanaa tulla lukemaan kun on taas lisää vauvauutisia!! Onnea kaikille jotka ovat saanneet nyyttinsä kainaloon! :flower: :flower:

Tervetuloa Möökö89, vielähän tänne mahtuu loppumetreille mukaan!

Veikkailisin että viides ja löllykkä ovat seuraavat jotka lähtevät vauvan hakuun. Tosin Mailou kuulosti kans siltä että saattais olla lähtö lähellä!!

Omaa napaa taas... mulla on ollut tosi huono olo koko päivän (viimeiset 6 tuntia) tosin tää saattaa johtua siitä että vaihdoin rautatabuja ja noista menee kai maha sekasin. On siis maha kipee ja paha olo, oksettaa... Sen lisäks on kyllä kans supistellut aika lailla, mutta ei kivuliaasti. Tosin noita kovettumisia tulee aivan jatkuvasti, enkä oo oikein pystynyt liikkuu yhtään kun heti alkaa supistaa niin hulluna. Nyt tuntuu että tulee säännöllisesti 10 min välein, mutta ei siis mitään kipua... voiskohan johtua tosta suoliston myllerryksestä.
Illalla piti lähteä kylään, saa nähdä onnistuuko, toivon että ei tarttis perua, kun se ois nyt neljäs kerta kun perun saman vierailun! Enkä oo muutenkaan olllut missään edes käymässä sitten sunnuntain...

Sairaalakassista kun on taas juttua, mulla on niin täynnä iso kassi, vaikka ei ole vielä kaikki edes pakattuna, että täytyy ottaa kaks kassia mukaan että mahtuu kaikki !!! :LOL: :LOL:
 
Huomenta!

tanskulille ja nannamaarialle onnittelut pikkuisista!!

möökö89: tervetuloa joukkoon!

kutmula: miullaki tuommonen kuplatunne on ollu. Tuntuu että ei uskalla nousta ylös kun varmasti lorahtaa! Mutta saishan nuo toki lorahtaakki! Mehän ollaan molemmat menossa tuohon pkks:ään eikös niin. Koitetaan nyt tähdätä että yhtäaikaa mentäs! :)

manna-: mulla tuli kans raudasta tosi huono olo, semmonen oksetus. Mie otan nykysin sen nukkumaan käydessä. Yleensä kun syön iltapalan jo pikkumiehen kans kasin aikaan, niin sit tulee taukoa syömiseenki ennen raudan ottoa. Ei oo paha olo vaivannu.

Eipä oo yhtään kunnon supistusta tullu sitten toissayön. Alamaha on tosi kipeä, samoin liitokset ja oikeestaan kaikki maholliset kohat ulko ja sisäpuolella tuolla alakerrassa. Kaipa siellä jotain on tapahtunu sit.

Eilen kävin neuvolassa. Siellä kaikki oli ihan ok. Sijainen oli paikalla, todella mukava täti. Ens viikolla ois eri sijainen... Oma terkka on lomalla. Painoa oli tullu 700g/vko ja sf-mitta oli noussu nyt sentillä vielä. Pää on kuulemma tosi alhaalla ja täti sanoi että kyllä tämä on ihan tulossa jo täältä. Kuulosti hyvältä. Kyllähän tuoki tuumaili että et varmaan ens viikolle enää aikaa tarvii, mutta eipähän näistä ikinä tiedä.

Eilen käytiin miun veljen luona kyläilemässä ja tänään mennään vielä esikoisen kummien luo. Sit ois kaikki nää lähipiirin kyläpaikat kylätelty. Ei varmaan sit vauvan kans tuu ihan heti taas lähettyäkä minnekkä.

Mutta voidaan paksusti! :)

Anzkuli 39+0 (viikko enää...tai kolme...)
 
Huomenia mammoille!
Möökö89 tervetuloa mukaan :) mulla tais tänään limatulppa alkaa irtoamaan:)odottelen lähtöä sinne kääntöyritykseen,saas nähdä kääntyykö kaveri oikein päin ja miten kaikki menee,tulen sitten ilmoittelemaan ku olen kotiutunut..

äityliini ja pötkylä 38 +0 (poks)
 
huomenia minunkin puolesta ja onnea kaikille uusille vauvan saaneille tänään olis neuvola toivottavasti viimeist kertaa. aattelin tos vähän siivoilla aamusta ja sit kävellä tuonne tklle jospa pääsis vaikka lähteen mikkeliin ku oikein touhuaa..

merval 38+5
 
Huomenta taas kaikille!

Täällä vielä ollaan yhdessä kasassa, supistukset sitten taas hiipuivat kestettyään 5 tuntia n. 10 minuutin väleillä... No toivottavasti edes kypsyttivät paikkoja..

Kuunkulta; Se, että pää on alhaalla ei tarkoita välttämättä että on kiinnittynyt vaan että on laskeutunut, tai näin siis olen ymmärtänyt. Mutta kaikilla ei vauvat välttämättä kiinnitykkään ennenkuin synnytys on kunnolla käynnissä..

Mai Lou ja löllykkä; Mitenkäs teidän supistukset, joko pääsitte tositoimiin? :wave: Toivottavasti ;)

möökö; Tervetuloa minunkin puolestani vielä viimeisiä viikkoja meidän porukkaan!

Tälle päivälle ei taas (onneksi) ole mitään ihmeellisempää ohjelmaa. Pari koneellista pyykkiä täytyy pestä ja vähän näyttää imuria ainakin eteisessä. Sitten sen verran täytynee käydä kaupoilla, että saan ostettua langan noihin verhokankaisiin sekä maitoa ja hedelmiä. Ja TOIVOTTAVASTI tänään pääsen hakemaan ne kirotut kattolistat sieltä matkahuollosta. Oikeastaan huomispäivään asti vauva voisikin pysyä masussa, kun tyttö on menossa anopin kanssa illalla teatteriin ja sen jälkeen sinne yöksi, niin ei tarvisi sitten heidän suunnitelmiaan "pilata", anoppihan oli siis tulossa näitä lapsia kaitsemaan synnytyksen ajaksi.

Nyt taas sain tähän syliin pikkuisen sylitakiaisen ja hänen kanssaan tämä kirjoittaminen on hieman hankalaa, joten mukavaa päivän jatkoa ja suppareita kaikille niitä toivoville!

viides rv 37+5
 
Huomenta!
Tulin heti tänne kurkkimaan onko lisää "marrasvauvoja" syntynyt maailmaan! :D Jännät paikat monella, joten mielenkiinnolla seurailen...

Meillä meni yö samaa rataa kuin toissayökin, eli oikein hyvin.
21.20 mentiin nukkumaan
02.00-03.00 tissillä
jonka jälkeen hain panadolia (ihan mieletön päänsärky, on edelleen!!!!) :(
06.00 en saanut enää itse unta, ja aapeli alkoi möyrimään enemmän, siirryttiin alakertaan
07.00 poika ja mies heräs ja lähtivät töihin ja tarhaan
07.00-07.40 tissillä
nyt sitten kävin suihkussa, laitoin pyykin pyöriin ja sain aamupalan syötyä.

Tässä aamunaikana tulee yksi ystävä poikkeen ja päivemmälle toinen poikansa kanssa. Kiva saada taas juttuseuraa!

helmi

*muoks* Mä taidan olla aika huvittava näiden kellontarkkojen raporttieni kanssa, mutta pidän tässä samalla ikäänkuin päiväkirjaa. =) Ja mulla on vaan sellanen outo tapa laskee mm.aina aamulla kuinka monta tuntia oon saanut nukutuksi. Ja sne mukaan tiiän pitääkö mennä paivällä nukkumaan. :LOL: Normaalisti tarviin unta 8-10tuntia. Nyt pidän hyvänä jos yön aikana saan nukutuksi yhteensä 6-7tuntia. Ja se edellyttää että nukkuun on ihan pakko mennö heti ysin jälkeen..
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: Käyn täällä kurkkaamassa uusimmat vauvauutiset aina kun ehdin, eli en kovin usein nyt kun olen esikon kanssa kotona... Mulla on ollut kipeitä supistuksia moneen otteeseen ja monta viikkoa sitten jo kuulin että synnytys voisi alkaa milloin vaan, mutta aina supistukset on loppuneet parin tunnin jälkeen. Menee varmaankin lasketun ajan tienoille kuten esikoisenkin kanssa, sellainen on ainakin oma fiilis. En ole erityisen kypsä olotilaani, mutta vauva olis jo kiva saada syliin!

Tsemppiä kaikille muillekin loppusuoralla olijoille ja onnea matkaan!

Luce 38+2
 
Huomenta...

Me ollaan kotona! Ihanaa, kun sai nukkua omassa sängyssä. Yö meni todella hyvin, neiti söi 11 aikaan illalla ja heräs 3 aikaan uudelleen. Seuraava herätys olikin sitten vasta vähän jälkeen kuuden. Jos tällä mallilla jatkaa nukkumista, niin meillähän on helppoa...

Kertoilen myöhemmin kuulumisia tarkemmin, nyt ei jaksa miettiä asioita.

Nannamaarialle: Meidän kohdalla on tuolla etusivulla väärä sairaala, en oo sitä vaan muistanut korjata missään vaiheessa. Me oltiin siis OAS:ssa, ei OYS:ssa. Hauskaahan tässä sairaalassa olossa oli, että oltiin korppisen kans samassa huoneessa :)

-JennyA & prinsessa melkein 6vrk-
 
Supistukset sitten loppuivat Panadolin ottamisen jälkeen, mutta sellanen ärsyttävä jomotus jäi. Neuvolassa kävin ja kaikki ok, kohtu kuulemma pinkeä ja johtunee tuosta alamahalla olevasta jomotuksesta. Paino oli tippunut 100grammaa.:D

Ärsyttävää. Pakko painua vaakatasoon, kun kolmelta heräsin niihin supistuksiin enkä saanut nukuttua enää sen jälkeen.
 
Onnea vauvan saaneille :flower:

Ja tervetuloa mukaan Möökö89 :flower:

Minä taas viime yönnä valvoin siinä puol 4 eteenpäin vähän yli tunnin.Tällä kertaa lapset piti valveilla :/ Heräilivät vuoronperään ja sitten piti rampata heidän huoneessa ja maata vieressä.Onnistuu tosi hyvin tämän mahan kanssa maata tuommoisessa lasten jatkettavassa :xmas: No onneksi aamulla sitten nukuttiin koko konkkaronkka pitkään eli nyt taas jaksaa :saint:

Anzkuli Joo tähdätään vaan samaan aikaan laitokselle ;) Musta kyllä tuntuu että saat odotella hetkisen minun tuloa sinne...Mulla oiskin miehen veljen vaimolla huomenna LA ja Hänen kanssaan on suunniteltu että olisi hauska olla laitoksella samaan aikaan mutta epäilen että olen kasassa vielä marraskuun lopulla,ellei tämä vauva ota siihen 14 pvä:ään mennessä kasvuspurttia ja "pääsisin" käynnistykseen.Mutta katsellaan jos tuolla alapäässä vaikka napsahtaisi ne vedet yllättäen :D

Mutta nyt latamaan pesukonetta ja katselemaan päivän hommia :wave:
 
Huomenta!!!!!

Onnea toooosiiiii isosti pikkuisen saanneille. Ihanaa :flower: :flower: :flower: :flower:

Kiva lukea teistä ketkä olette pikkuisen saaneet jo maailmaan. On tosi herkkis olo, meinaa rueta itkettää kun vaan näkee vauvan telkkarissa. Ja pamppersin mainos snifff...

Onko kellään VAIKEETA laittaa sukkia kenkiä jalkaan, yleensäkin kumartua huh huh mikä työvoitto. On tuo paino noussut taas niin paljon 23kg :ashamed: . Eikös jollakin muullakin ollut näissä lukemissa paino(kohtalon toveri).

Minullakin lantio on tosi hellänä ja arka. Repii välillä tuonne alas, jospa jotain tapahtuisi ja edistäisi tilannetta.

Paljonko kaurapussit maksaa?

möökö: Tervetuloa mukaan. =)

Estrella rv39+3
 
huomenta vaan, ja tervetuloa möökö!
mulla meni taas yö ihan ketuilleen,koko ajan jotenkin lievästi oksetti, heräilin tunnin välein ja sit kolmesta eteenpäin valvoin johkin puol 5:een kun supisteli n.10-15 min. välein, mut ei olleet mun mielestä mitenkään kipeitä. ja sit nukahdin..hereillä pysymiseen auttoi vielä meidän ihkaihana seinänaapuri, puolihullu keski-ikäinen viinalle perso nainen joka sit aina silloin tällöin yöllä päättää alkaa huutaan,ja röökaan,ja jostain se pirun käry tänne aina tulee...pitäis ottaa isännöitsijään yhteyttä että saisivat tulla tekeen sille "hajunsiirtymälle" jotain... :/

mulla ainaki sukkien ja kenkien laitto on ihan hirveetä taiteilua!ja kun jalat on ihan pullaa niin en voi käyttää kuin yksiä tennareita ja tottakai niissä on nauhat..eli nyt viimeisillä viikoilla mies on useesti saanut auttaa mua nauhojen sitomisessa kun ei mun kädet yllä tän ison mahan yli!!! :kieh:

eilen illalla tuli paniikki että eihän tuolle pompulalle ole mitään pieniä vaatteita kotiutumista varten! kun eikös ne 60cm vaatteet oo kummiskin aikas isoja...ulkopuku mulla on tuossa tommonen valkoinen teddyhaalari, mutta sit ei oikein kunnon sisävaatteita. täytyyköhän tässä vielä yrittää vaappua kaupoille..en oo uskaltanut kunnolla lähtee mihinkään sitten tiistaisen neuvola- ja kaupoillakäynnin, se kun veti olon niin kamalaksi.
tosin anoppi eilen puhelimessa sanoi että pitäis nyt alkaa ahertaan jotain siivousta ja käydä saunassa tms. että saatais tuo pihalle... |O mut enhän mä mitää pysty aloittamaan kun samantein työt pysähtyy kun alkaa supistaan ja sit hajoo muuten paikat ja...äh,valivali...ja poskiontelotkin on ihan kipeet,nuha taas.... ggrrrarrggghhh.. huono päivä.. :ashamed:

taidan mennä hetkeks tuonne sohvan uumeniin makoilemaan,josko olo siittä hieman paranis,keitän vaikka glögiä, ihan jouluhullu oon joo..jos ei kukaan oo vielä huomannut :LOL:

noonie 39+1 (ei viikkookaan enää!!!!tai sitten melki kolme...)
 

Yhteistyössä