Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

mulla myöskin käynnistys takana..mullahan yksi lapsi syntyi yllätysperätilassa/jalkatarjonnan takia, sit lopulta kiireellisellä sektiolla. tämäkin vauva pyöri viimeiseen asti.
sinä päivänä kun syntyi tasan rv38, menin polille, kun vauva hakkasi mua alas ja tiesin et on väärinpäin. kohdunsuu oli jo 4cm auki´, joten pelkäsin vesien menevän ja se olisi ollut kohtalokasta. vauva oli täysin poikittain, pää oikean kyljen alla, peppu vasemman ja jalat alaspäin. ulkokäännös tehtiin heti ja supistustippa laitettiin, ja kalvot puhkaistiin..tästä kaksti tuntia vauva maailmassa. tosin suparit oli kivuliaampia..mut hengissä selvittiin, pelkän ilokaasun voimin..
et minulla on käynnistyksestä vain positiivista sanottavaa..

manhis ja poika9vrk
 
Minä tein sitten parin viikon visiitin sairaalaan kun neiti syntyi.. Ensin meni muutama päivä käynnistellessä ilmän yhtään supistusta :-( ja sitten kun synnytys lähti käyntiin, koko homma oli ohi 46 minuutissa! ja neiti syntyi siis 31.10 kuten jo aikaisemmin kävin siitä ilmoittelemassa. Maito ei alkanut nousta sairaalassa ollenkaan, lypsämällä irtosi kokonaiset 2 tippaa!!! Ja vaikka kuinka imetin, niin ei mitään!! Yksi ilkeä lastenhoitaja kehtasi kysyä että oletko edes yrittänyt imettää, vaikka neiti oli koko yön tissillä.. No sitten 4. päivänä synnytyksestä kätilö sanoi että pitää puhua siitä ettei maitoa tule lääkärille, ja kun tuli pikkuisen hyytymiäkin kohdusta. No heti saman tien jouduin ultrattavaksi ja lääkäri totesi että kohtuun on jäänyt runsaasti tavaraa. Istukka kudos kohdussa esti maidon nousun ja kaavintahan sitten oli edessä. Onneksi se tehtiin nukutuksessa ja siitä vasta alkoi toipuminen pikku hiljaa. hemoglobiini putosi reippaasti alle sadan. No maito alkoi nousta heti kaavinnan jälkeisenä iltana. Raskausmyrkytys jäi ns päälle ja turvotus oli vielä hirveämpää kuin raskausaikana ja verenpaineet sen kuin nousi. Kotiinkin sairaalasta tulin sairaalan tarrakengillä kun ne millä sinne menin eivät sopineet jalkaan vielä lähtiessäkään.
Verenpaine lääkkeet aloitettiin synnytyksen jälkeen ja niitä nyt ainakin jälkitarkastukseen asti pitää syödä
Kotiin päästiin vasta kun neiti oli 8 päivän ikäinen. Neiti kun alkasi kellastumaan ja oli jatkuvassa valohoidossa useamman päivän. Kotiin päästyäkin jouduttiin käymään lastenpolilla bilikontrollissa.
 
onnea maitooo :flower:

ja päivää taloon!

kättärillä ja käyrillä käyty. torstai-aamuna pitäis nyt sitten olla käynnistelemässä synnytystä,heillä kuulemma toi 42+1 on se maaginen raja jos ei mitää hälyttävää sitä ennen ole,ja eihän mulla ollut.
istukassa oli jonkin verran kalkkeutumia,mut kaikki napanuorasysteemit,lapsivedet, sykkeet ja muut oli kunnossa.kokoarvio oli nyt 3450g,eli ei vielä ainakaan ton arvion mukaan mikään jättivauva (huh..).
oli ihan mukavia kätilöitä ja lääkärikin oli ok vaikka hemmetti soikoon sen tutkimukset tuntu ilkeeltä. |O
nyt onkin sit selkä ja maha ihan p*skana,panadolia naamaan vaan :whistle:
herttileiri näistä kolmesta viimesestä päivästä tulee piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkät...

noonie 41+5
 
Tulin ilmottamaan että tyttö syntyi silloin lauantaina 15.11 klo: 10.54,mitat 4140g ja 52cm.
Aamulla tosiaan kahdeksan aikaan rupesi supistelemaan silleen säännöllisesti suht kovasti.Suihkussa viihdyin puoli tuntia sitten yhdeksän aikaan herättelin miehen ja lapset että nyt aletaan mennä.Söivät ja pukivat ja kurvattiin lapset viemään kavereille hoitoon.Matkalla sairaalalle mietin että mennäänköhän liian aikaiseen ja kävelin vielä parkkitalolta puuskuttaen semmoisen muutaman sadan metrin matkan.No saliin kun päästin oli paikat 9 cm auki ja jouduin hetkisen pidättelemään että kätilö kerkesi laittaa tavarat valmiiksi.10.15 käveltiin sairaalaan sisään ja 10.54 oli jo neiti maailmassa :heart: eli nopsa synnytys oli.
Tänään kotiuduttiin ja ruvetaan harjottelemaan arkea kolmen lapsukaisen kanssa =)

Nyt en kerkiä lukea kaikkia tekstejä mutta jaksamisia lopuille :hug:
 
Onnea vauvan saaneille :flower: !

noonie: toisaaltahan se on helpottavaa tietää, että kolmen päivän päästä jotain tapahtuu varmasti...

Mulla on huomenna tuo 41+5 ja pitää Naikkarille soitella kontrolliaikaa. Onkohan Kättärillä ja Naikkarilla sama systeemi, että 42+1 käynnistelevät? Mulla se olis perjantaina täynnä... toisaalta, mulla ei oo mitään ihmeellistä tässä odotuksessa ollut (ellei siellä polilla selviä jotain hirveää :/ ) eli voivat hyvinkin pitkittää maanantaille, viikonloppuna tuskin ottavat sinne mitään ylimääräisiä hommia. No, kohtahan tämä raskaus on jokatapauksessa lusittu :D

HC 41+4
 
Onnea kutmula, maitoo ja kaikki muutkin joita en ole ehtinyt vielä onnitella!!!

kutmula, olipas nopeeta toimintaa sielläkin!!!

minttu-maaria, :hug: hui, miten raskas alku sulla/teillä ollut...kuulosti aika hurjalta! Mutta nyt kohti arkea, ihanaa vauvantuoksuista arkea :heart: ONNEA VIELÄ SINULLEKIN!!
 
ONNITTELUT VAAVEISTA :heart: :flower:

mä oon niin viimenen täällä ja yksin varmaan kirjottelen sitten :'(
no ehkä mä tuun sit jo etukäteen tonne vaavi puolelle...koska mulla jos ei lähe itestään tulee ni menee sit tonne kuun loppuu/vaihteeseen käynnistys kun nyt "vasta"rv 40+3...
rupee oikeesti olee aika toivo menetetty fiilis...

mut minkäs teen jos toinen ei sieltä halua tulla...rupee vaan jo jänskättää et minkähän kokonen tää mun siro vaavi nyt on...

noh takas sohvan pariin..

HC-ilmottelehan sit ku saat aikaa naikkarille et millon meet ni tiedän etsiä sut sieltä jos pääsen vaikka itekin lähtee=)

 
kutmulalle ja leofikselle onnea! :flower:
joo onhan se kyllä tietyllä lailla helpottavaa tietää että torstaina alkaa sitten viimeistään tapahtumaan, onhan tätä jo ooteltukin :)
nyt taidan kyllä mennä päikkäreille,ei ees kahvi piristä
 
tietämätön mä oon täällä sun seurana, vaikkakin mulla on äitipolille aika perjantaina....mut en oo sata varma käynnistävätkö sillon mut luulisin!

onnea vauvaantuneille :flower:

äiti88 ja toukka 40+4
 
Mäkin täällä edellee tietämätön, joten et suinkaan yksin ole =)

Soittelin tuossa synnärille ku tota selän/mahan polttoo ollu jne mut oli tyly kätilö vastas ja sano ettei tartte sinne mennä jos ei supistukset ole korkeintaa 10min välei ja kivulta jos kotona kykenen olemaan.. no noita supistuksii tulee aina välil mut poltto on oikeestaa jatkuvaa et ota sit selvää.. :| No kaipa mä sit tänne kotii viel synnytän :LOL:

Äske tuli vähä tiukempi supistus taas et kattoo mihkä johtaa..

Oli sit mies töissäkin jakanu tiedon mun limoista ja oli pomo ja työkaveri ihan innoissaan sit ollu, oottaavat iha pikkase vaa varpajaisii pääsyy :D Mut kiva et ne tietää millasta limaa mun römpsästä oikee tulee :LOL:

Sanse & Onski 40+2
 
ÄITI88-saanko udella miten sait ajan "jo"perjantaix...mä oon kade...mulla siis pv vähempi kun sulla mut mulla menee yliaikas kontrolli vasta ens vkon ke tai to pvälle,,,, :'( toivottavasti käynnistävät sulla sillon pe ni saadaan yx mamma pois tuskailemasta...ja mä tuun sit vaan jo vauvautuneisiin ku käy tylsäx yxin puhelu=)
toivon kummiski et pääsisit lähtee jo ennen perjantaita,ni ei tarttis käynnistellä
tsemppiä ja jaksuja sulle kans hirveesti on nää hemmetin pitkiä päiviä..

NOONIE-ihanaa et saat ihan kohta jättää meiät ja saat vaavin syliin=)
 
SANSE-mua kans inhottaa ku kummiski koko ajan on jotain eli vihloo polttelee ja jomottaa mut ku ei suppareista tuu tarpeex ja ei oo tarpeex kivuliaita ni kotona ollaan,,,olis se kiva tietää et onko mitään edistystä ees tapahtunu..viimex ollu leguri kuukaus sitten...

tekis mieli melkee huijata jo kätilöitä ja mennä jotain valittaa et kattoisivat ees tilanteen
 
mäki tahtoisin tietää et mikä tilanne tuolla alakerrassa on, pakko jotain olla tapahtunu. Mul oli lekuri joskus rv36 ja sillo oli paikat pehmenneet ja lyhentyny 2,5cm:iin.

Huome on neukku mut ei toi neukkutäti mittää kantaa näihi särkyihi ota.. se o ärsyttävä tapaus.. Huome pitäs saaha lähete äpolille, katotaa saanko..lupas kyl nahkeesti sen ku mies vaatimal vaati :D
 
SANSE-mullakin rv 36 oli leguri viimex ja sillon kaulaa 1,5-1cm ja vähän pehmenny mutta kiinni..mulla vasta ke neuvola ja mullakaan se "TÄTI"mun kans varmaan saman ikänen eli 25 ni ota mihinkään kantaa...ja sano viimex et jos ei nyt ke mennes oo syntyny ni sit ens maanantaina varaa aikaa naikkarille ja et ne antaa sen tod näkösesti rv 41+5tai +6 mutta tuskin käynnistävät sillon...mä oon sille valittanu vaikka mistä,,siitä etten nuku kun päätä särkee joka pv ja oksettaa iho kutisee(sappikokeet ollu ok)ni se vaan totee et ei voi muuta kun ootella...huoh..ei kai tässä äidin jaksamisesta välitetä sit ollenkaan..ei oo kiva olla täysin rikki revitty jo ennen ku ees synnytys alkaa(jos nyt ees itestään alkaa)
 
tietämätön lääkäri vaan anto sen ajan ku oli ainut vapaa aika.... ja tääl ei ainaka sen takia takas kotiin pistetä et olis synnäril täyttä ku toi Loimaan alue sairaalan synnytysosasto loppuu vuoden vaihtees ku ei oo tarpeeks synnyttäjiä.... sunnuntaina kävin käyrillä siel ja ei ollu yhtään synnyttäjää....!

mulla myös neuvola huomenna... vaikka eipä siel mitään ratkasevaa tms koskaa tapahu.... |O

selkä vihloo kokoajan :kieh:

:attn: supistuksia meille viimeisille paaljon! :attn:
 
Mä oon kans valittanu joka asiasta neuvolasta, mulla ei oikeesti jalat kohta enää kanna ku polvet on niin loppu ja käsistä on tunto pois ja turvonnu ku mikä olen.. rr ja pissa kuitenki ok. olis vasta torstaille antanu ajan mut tosiaa tuo mies oli mukana ja ne kirjaimellisesti väittelivät siellä niin että piti paidan helmasta mies repiä sieltä pois.. no näkipä mukana ollut opiskelijaki mitä voi joskus olla vaikeen asiakkaan kanssa :LOL:

No tuski se mittää auttaa jos huome saan sen lähetteen ku se tätsky sano et voi mennä viikkoki enne ku saan ajan ja ja ja.. v*ttu kun se jaksaa vaa jauhaa siitä mite pittää vaa jaksaa ja kyllä se turvotus laskee siitä sitten..voi mennä aikaaki mutta kyl se sitten joskus.. sit se sanoo et pitäs rajottaa liikkumista ku sattuu niin kovi, ja seuraaval käynnil sanoo että pitää liikkuu..

Vauvasta väittää et max 3,5kg tulee, vaikka sf mitta on nyt 2 viimesen kerran aikana kasvanu 3cm! vaikka vauvan pitäs olla kiinnittyny ja vattaki laskeutuu koko aja alemmas.. mulla tuntuu että vauvan koivet tulee kohta kurkusta ulos :D No painon näkee sit ku syntyy mut pelottaa että on iso vauva tulossa.

Kauheeta mite omaa napaa taas tuli.. :(
Tässäpä vielä omaa napaa kuvan kera tältä päivältä :D


Sanse & Onski 40+2
 
Sanse: Pakko taas kommentoida sun kuvaa, WAU! Ja nyyhk.... kun kattoo omaa röllykkää mikä tässä roikkuu... :snotty: Koitahan jaksella hetkisen vielä :hug:

Mun mies kävi joitain viikkoja sitten moikkaamassa vanhoja työkavereitaan.. Ex-kaverit olivat pähkäilleet sitä miten voi vauva mahtua sieltä tulemaan :LOL: Heillä ei ole siis lapsia itellään...

 
iltoja kaikille tänään kävin äitipolilla ja antoivat ajan keskiviikkoaamuksi mikkeliin jossa alkavat ehkä käynnistellä tätä vauvan syntymää painoarvio 3400gr ja istukassa kalkkeutumisen merkkejä joten enköhän minäkin kohta saa vaavin syliin...ja niin onnea kaikille uusille vauvautuneille ja meille läjässä olijoille supistuksia jotta saatais nyytit syliimme.
 

Yhteistyössä