....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti88:
manna ootko laittanut tarkastus pyyntöä kelalle niin että palkkatodistukset mukana.... niin ja sehän muuten lasketaan 3 vuotta sitten olleista tuloista eli nyt vuoden 2006 tuloista...

maotao tarkoitatko siis niitä harsojen taitto ohjeita? joo kyllä mä varmaan voisin sellasen tehä ainut vaan et en taida osata.... onko se niinku et alotetaan uus keskustelu vai täh?
haluaisitteko sinne muita ohjeita tai kuvia.... esim erillaisista vaipoista tms...

mä sain myös saikkua nyt sit äippäloman alkuun asti.... oon kyl ihan tyytyväinen siitä:)
Juu, siis pitää aloittaa uusi keskustelu, jonne sitten laitat niitä harsontaitteluohjeet, jotka meille jo kerran kerroitkin :D
Ja olisihan se kiva, jos jaksaisit myös laittaa muita ohjeita ja kuvia erilaisista vaipoista!

Itse ainakin olisin hyvin iloinen, jos jaksaisit sen tehdä!

Vaikka olenkin ruvennut miettii, että jaksanko kuitenkaan ruveta käyttää kestoja :ashamed:

 
Tänään kuopus täyttää 3 vuotta! :heart:
Niin se aika vain menee. Sunnuntaina olisi tarkoitus pitää pienet synttärit. En kyllä jaksa mitää leipoa.. Jos jonkinlaisen kakun edes saisin aikaiseksi.. :/
Himputin väsymys, kun menis poikkeen.

Tässä koulussa yritän jaksaa olla.

Ukko on ruvennut toivon mukaan tyhjentää vesisänkyä.. Mukava puuha siis :whistle: . Päätettiin sitten vaihtaa tyttöjen kanssa huoneita, koska on tuo meidän makkari liian ahdas, kun vauva syntyy.. Ei mitää mahollisuutta olla vauvan kanssa tuossa missä tällä hetkellä ollaan. Ja neidit ei paljoa tilaa tartte, ku eivät muutenkaan tykkää leikkiä omassa huoneessaan tai ees omilla leluillaan.

Mutta nyt takas tunnille! :wave:
 
ahaa, nyt se teki tuon.... eli eilen katkas kun olin maksamasa laskuja.

mutta pikaisesti. reissu meni hyvin, eilinen meni jalkahoidossa ja keittäessä karviaishilloa ja tänään olin vuorossa "kesäkamarin" siivous kun muuton jäliltä sinne tungettiin kaikki mitä ei saatu muualle mahtumaan.... ja tyrneistä ajateltiin äidin kanssa kokeilla hilloa/hyytelöä. eli minä poimin ja vien äidille joka keittää... :snotty:

kuunkullalle jaksamista!:)

hyvä äiti88 että sait saikkua loppuun saakka, on se helpottava tieto ettei tarvi enää stressata töihin menoa ja sitä kuinka töitä jaksaa tehdä.

rintatulehdus-mahdollisuudesta oon yrittänyt kysyä jo kaksikin kertaa, mutta ilmeisesti nettiyhteys ei halua julkaista mun tyhmää kysymystä kun aina pätkäsee silloin! :LOL: eli voiko rintatulehdus tulla jo nyt kun maitoa tihkuu? kun mulla kylmä alkaa samallatavalla pistelemään kuin esikoisen imetysaikana jos rinnat sai kylmää?

RD: meillä onkin hyvin saman ikäiset lapset, tai siis mun esikko täytti perjantaina 3v ja sulla toinen tytöistä nyt 3v. mä leivoin silloin reissussa perjantai illaksi kakun kun miehen toinenkin sisko tuli kylään sinne pojan kummitädille jossa yövyttiin ja nyt lauantaina on sitten aika isot juhlat tiedossa... kutsuttiin eka kerran kummien, mummujen, pappojen sekä mun sisarusten lisäksi kolme kaveriperhettä jossa saman ikäisiä lapsia ja joiden synttäreillä on myös käyty. laskeskelin että jos kaikki tule eniin aikuisia pelkästään jo yli 20 + 13 lasta joiden ikä 2kk- 7vuotta... että vilinää riittää! mutta tykkään kun käy vieraita ja jotenkin tuntui kivalta järkätä isommat synttärit pojalla nyt kun saa vielä täyden huomion, kohta vieraat tuleekin ensisijaisesti katsomaan vauvaa. kunhan jaksan nyt vaan siivota ja leipoa suunnitelmien mukaan.

mutta nyt aloittelemaan sitä siivousta pihalle!

korppinen 32+2
 
Tervetuloa noonie mukaan :flower: !

Äitiysloma alkaa mulla 10.10. Taidan olla viimeinen joka jää lomalle (mulla on kyllä la:kin "vasta" 15.11.). Minäkin haen äitiysrahan 6 kk:n tulojen mukaan joten toivottavasti sen myös saan, olisi noin. 30 euroa enemmän / päivä kuin edellisen äitiysrahan mukaan laskettu.

JennnyA; Toivottavasti kivut ja polttelut ovat helpottuneet ettei olisi tarvinnut lähteä päivystykseen :hug: . Aika paljon täällä tuntuu nyt olevan näitä "hätäisiä" vauvoja. Nyt tulee käsky kaikille vauvoille pysyä vielä kuukausi ainakin siellä lämpöisessä pesässä kasvamassa!

Anzkulilla
Oli sohvaprojekti käynnistynyt. Täällä pitäisi aloitella samaa hommaa. Mistä ostit kankaan? Oliko ihan oikeaa verhoilukangasta? Meilläkin tuo sohva alkaa olla jo aika raato, mutta jos nyt vielä pari vuotta (puklu-/pissa-/ruuantähteet vaaran tai siis pahimman vaaran ohi) odottelisi uuden ostamista.

Tänään olisi neuvola iltapäivällä. Painoa on ainakin tullut liikaa :kieh: :( :headwall: . Toivottavasti muuten on kaikki kunnossa...

viides rv 30+3
 
RD; Onnittelut kuopukselle :flower: !

Korppisen pojalle myös vaikkakin vähän myöhässä :flower: !

Meidän pojalla on loppukuusta 11 v synttärit ja niitä poika jo kovasti suunnittelee. Kun joku vaan ehtisi ja jaksaisi järkätä :whistle: ;) .

viides taas (ehtipä monta viestiä tulla sillä välin kun kirjoittelin tuota ensimmäistä pikku pätkää, hyvä hyvä :D )
 
Täällä alkaa 4.10 äitysloma ja saan sen minimin, pakkohan se on sillä tulla toimeen! Mutta eikös vanhempainraha ainakin nouse vuoden alusta ja mitäs muuta siihen nyt kuulukaan... Toivottavasti!
OOn huomiseen asti yssikseen kotosalla kun mies lähti illalla joensuusta hakemaan itelle uutta moottoripyörää.. Mutta saa nähä tuleeko uudella pyörällä takas kotiin vai maitojunalla :D Tässä nyt oottelen serkkua kylään lapsensa kans, pippunen on jo 6kk vanha pojanpallero =)

Rv 31+2
 
painoarviosta: esikon aikaan tekivät rv 37 syntymäpainoarvioksi 2500-3000g ja poika synty rv 38+5 painoi 2650g eli ihan hyvin piti paikkansa.

Äiti88: Hyvä että sait saikkua, nyt saat sit rauhassa lepäillä eikä tartte turhaan stressata työstä. Se kestisohje hommeli ois kyllä hyvä =)

RD: Onnittelut typykälle :flower:

Korppinen myöhäiset onnittelut teidänkin tytölle.

Meillä ois pojan syndet ens kuun 25.pv. Mutta pidetään ne vähän etukäteen (11.10) että saa vielä ihan omet synttärit ja uomioo itteensä eikä sit ku vauva syntyny ja kaikkia kuiteskin kiinnostaa vauva sit. Toivon kovasti että olen silloin vielä yhtenä kappaleena.

JennyA: lähditkö päivystykseen vai helpottiko olo?Toivottavasti helpotti.

keiju ja wiljo 31+6
 
Huomenia vaan...

Täällä ollaan, päätin eilen vielä katella tilannetta kotosalla. Soittelin tuossa sairaalaan ja sanoivat että jos pahenee niin sitten päivystykseen, muuten katotaan huomenna tilannetta polilla. Nyt vaan pitäis malttaa pysyä rauhassa, tosin eipä hirveesti teekään mieli tehdä mitään. Päänsärky iski joskus aamuyöllä, taitaa johtua siitä että koiruus on ripulilla ja sen kans saa juosta pitkin yötä ulkona. Jäi siis unet todella vähiin. No, korjataan tilannetta päivän aikana ja onneks kuitenkin on olemassa lääkkeitä joita saa ottaa. Päänsärky on nimittäin sellainen juttu, mitä mä en kestä ollenkaan.

RD: Tuliko sulle äitiyspakkaus? Meinaan vaan kun siellä oli sellanen kestovaippaopas, jossa oli toi harsojen taitteluohje...

Ihanaa, serkku ilmoitti eilen että ovat tulleet vauvan kanssa mummolaan, siis lapsuudenkotiinsa. Aikoivat tulla käymään joku päivä. Taitaa siellä olla poika vähän kasvanut, viimeksi kun näin oli ikää 8vrk, nyt jo yli 2kk.

Mut nyt taidan mennä paiskaamaan koiran peitot yms koneeseen, kun on hiukan herra niitä sotkenut tässä muutaman päivän aikana...

-JennyA-
 
Äitiysloma alkaa 4.10., tosin olen ollut saikulla sitä ennen reilut 1,5 kk putkeen. Kelan päätös päivärahasta on tullut ajat sitten, joka on tehty 2006 tulojen mukaan. Kaipa se on ihan ok.

Ulkoilusta: Mä käyn edelleen n. tunnin sauvakävelylenkin lähes joka aamu. Supistuksia siitä seuraa, mutta koitan muuten ottaa rauhallisemmin ja toistaiseksi ei ole vielä kielletty liikkumasta. Tuo kävely on mulle tosi tärkeä henkireikä, sen avulla pää pysyy kasassa. Toiseksi se ei satu kylkiluihin kuten istuminen ja melkein kaikki muu oleminen :/

Paino mulla oli ennen raskautta n. 53 kg, tänä aamuna vaaka näytti 61 kg joten ihan normaalisti paino noussut. Esikoiselta tuli 11 kg ja kuopukselta 9 kg, molemmilla kerroilla olin lähtöpainossa 2 kk:n kuluessa synnytyksestä. Samalla kaavalla näyttäis menevän tämäkin.. =)

RD: Mä kansa mietin tuossa yhtenä päivänä, että taidan pyytää miestäni tekemään sheivauksen kun ei enää itse taivu.. :LOL: Ällöttää jotenkin itseä, kun en tavallisesti ole näin karvainen ja viikoittain on tullut sheivauksesta huolehdittua.. Kerran jo asiasta mainitsin ääneen saunassa, mutta mies siihen tuumasi ettei se ainakaan häntä haittaa - no eipä varsinkaan tässä tapauksessa kun on nuo parisuhdejumpatkin jääny aika vähälle viime aikoina :ashamed:

Meillä kuopus ehdotti viikonloppuna, että pidetään rapujuhlat oman perheen kesken! Normaalisti ollaan vietetty ne naapureiden kanssa ja siihen perään kesäolympialaiset, mutta ilmoitin jo hyvissä ajoin etten meinaa tänä vuonna katsoa kun naapurit ryyppää... Niin sitten syötiin rapuja ja seurusteltiin lauantai-ilta kynttilöiden ja kauniin kattauksen äärellä - oli oikein mukavaa! Suunniteltiin samalla tulevia Halloweenkemuja, lupasin lapsille, että saavat ottaa kavereita yökylään ja järjestetään porukalla pippalot mikäli olen vielä kasassa ja on vähänkään voimia.. :) Pitää yrittää keksiä piristeitä tähän syksyn keskelle, että aika kuluis vähän mukavammin ja sais siirrettyä ajatuksia toisaalle tästä
epämukavasta olotilasta. Toisaalta lapset ja mies kyllä hoitavat hommat keskenäänkin tarpeen vaatiessa, niin että itse voin toimia seremoniamestarina vaikka punkan pohjalta :heart:

Voimia kaikille, erityisesti teille pakkolepoon laitetuille! :hug: Tässä tämä päivä kerrallaan etenee, kuukauden päästä ei haittaisi vaikka vauveleita jo alkaisi syntyä!

Hansu ja pikkukulta 31+2
 
viides: ostin kankaan eurokankaasta. Ei oo verhoilukangasta. Pakassa tais lukea että monikäyttöinen sisustuskangas. Sisältää puuvillaa, pellavaa, polyesteriä jne... vaikka mitä. Semmonen napakka paksuhko kangas on. Jospa se kestäis. Ja jos saan nuo onnistumaan tuolla tavalla miten aattelin, niin ei oo hankalat ollenka tehä vaikka parin vuoden päästä uudet, jos näyttää että ei kangas kulutusta kestäkkä. 7,90 oli vaan metri, eli raaskii kyllä ostaa. 3,5 m ostin nyt noita kahta istuintyynyä ja kahta irtotyynyä varten. Kutistui tosi paljon pesussa, just riitti tuo pituus. Sivusta jäi sit suikaleita ylimäärästä. Pitää vielä niihin lattiatyynyihin ostaa kans ja tehä semmoset napakat päälliset, kun ovat melko löpsykät nuo tyynyt, saa sit niihinki vähän ryhtiä. Mutta nyt kyllä huilin päiväuniajan, jospa illasta sit vähän ommella kurauttaisin!
 
AUUUUUHHH!!!!
Tuli sitten siivottua, nyt olo ihan pyllystä! Siis vaan imuroin ja pesin lattiat. Nyt oksettaa, heikottaa, jomottaa, supistaa ja kaiken kukkuraksi pallerot eivät taineet tykätä niin roiskivat masussa menemään oikeen urakalla. Pakko mennä nyt pötkölleen. Lupasin vielä pojille että leivon porkkana-juustokakun tänään, meen siis kerään voimia.

Raihna HM |O |O |O
 
Moikka kaikille taas pitkästä aikaa täältäkin suunnalta!

RD: Kiva, et uskaltauduit :D Kummasti piristää, eix vaan?!

Tervetuloa kaikille uusille myös mun puolesta!!

Mammalomasta ollu puhetta. Mulla alkais 29.9. Katotaan nyt et kirjottaako torstaina lääkäri sit sen viimesen viikon ennen tota mammalomaa saikkua lisää. Oon vielä siis tän ja ens viikon saikulla näillä näkymin.

Äippärahasta: Mulla lasketaan niiden 6kk tulojen mukaan, kunhan vaan tilitoimisto saa aikaseksi laittaa sen laskelman. Työnantajallaki menee jo hermot ku eivät hoida. Kolmesti on nyt jo sanottu niille siitä ja nyt ovat aikoneet hoitaa, mut saa nähdä sit hoituuko vieläkään. Kiva ku ei tiiä vieläkään et paljonko sitä rahaa tulee sit loppujen lopuksi. Voihan sen tuolla Kelan sivuilla laskee, et jos siihen on uskomista niin tippuu ihan reippaasti sit tulot...kiva kiva :/ , mut olipa se tiedossa, joten ihan turhaa valitan.

Ulkoilusta: Mulla rajoittuu tuo ulkoilu postilaatikolle ja sen että saan koiran käytettyä tuossa ulkona. Mies hoitaa oikeestaan noi koiran lenkitykset, kun ei oikeen luonnistu tuo kävely. Viimeksi, ku käytiin pidemmällä kävelylenkillä, ja siitä on varmaan aikaa jo se kuukausi, niin mies rupes puolessa välissä, et haenko auton. Kiukulla kotiin kyllä kävelin. Hiljaa hyvä tulee. :D

Kestovappoja on meki mietitty. Oon vaan niin laiska peseen pyykkiä, et yleensä kerääntyy, ja sit pesen niitä koko päivän ja joka paikka on sit täynnä kuivuvia pyykkejä. Uloski ois mahtava vielä viedä kuivuun ku ainaki täällä on niin mahtavia syyspäiviä. Tällaset päivät on parasta syksyssä!

Painosta en edes mainitse. Ihan liikaa on tullu ja kauhulla ootan saanko pois niitä. Toisaalta meillä oli toi rakennus sillon alkuvuodesta, ja sen aikana lähti varmaan jotain kymmenen kiloo pois, mut silti kauhistuttaa :eek:

Kivut on täälläkin vähän liianki tuttuja. Eilen oli selkä tosi kipee ja sit siihen päälle et toi meidän "Onni-Ilona" päätti bilettää koko päivän ja kaikki noi vihlasut tuolla jossain lisänä. Et ei tienny iten päin olis. Ja nyt on st kaiken lisäksi alkanu kauheesti mietityttään et entä jos upana ei ookaan terve? Onko muilla tollasia ajatuksia? Me kun ei haluttu niitä testejä, ja nyt sit on sellanen olo et ois pitäny ottaa ihan vaan oman mielenrauhan takia. Mut hyvähän se on olla jälkiviisas. Mies vaan ku ei oikeen oo innostunu puhumaan tosta vaihtoehdosta. Se vaan sanoo, et "mietitään sitä sitten jos es tarvii. Ja kuitenki kaikki on ihan kunnossa...." :kieh: AAArrrrGGggHHhhh No mut nyt kaffen keittoon.

nannamaaria & upana (Onni-Ilona) 31+6
 
Sheivauksesta... Ootteko kokeillu sitä suihkussa käytettävää voidetta? Mä olen siirtynyt sen käyttöön kokonaan, kun terien kans pelaillessa mun ihoon tulee aina haavoja, vaikka sen tekis miten. Eikä muut keinot oo ollu yhtä hyviä. Tietty tuo et laittais miehen ajelemaan, tois hieman piristystä, mut kun ei noita sänkyhommia saa nyt harrastaa.

Nyt painan pään tyynyyn, kun väsyttää ihan tolkuttomasti

-JennyA-
 
Apuva miten paljon oottekin ennättäneet kirjoittaa vaikka vasta eilen illalla kävin viimeksi!

tietämätön: Toivotaan että vauvasi vielä malttaisi hetkisen asunnossaan viihtyä :hug: Teillä taitaa sit suvussa kulkea ennenaikaisuuden riskiä... Vai voiko se jotenkin periytyä?

Painoarvion sain esikoisesta vain synnytystapa-arviossa (rv36+6 2730g ).
Tästä kakkosesta olen saanut rakenneultrassa (rv20+5 320g) sekä keskiraskauden lääkärikäynnillä joka tehtiin äippäpolilla kun tavan aika peruttiin! (siinä siis mitat rv 27+5 1023g ). Ja todennäköisesti jokin arvion antavat painosta vielä siinä rv36 tienoilla kun joudun taas synnytystapa-arvioon.

Ulkoilusta... Mulla oli tässä pidempi tauko etten jaksanut lähteä mihinkään kävelemään. Nyt oon tehnyt jopa parina päivänä pikkulenkkejä tässä lähistöllä. Mutta nekin on tehtävä aamupäivästä jos meinaa ollenkaan. Kun iltapäivään mennessä oo tehnyt kotihommia ym. ja selkään käy kävely ettei enää jaksa! Tänäänkin käytiin neuvolareissun jälkeen leikkipuistossa ja sinne taas mentiin pidemmän kautta. Kyllä tuntui tulomatkalla ihan joka paikassa :kieh:

Anzkuli: Kotihoidontuen tarkistavat kelalla jopa automaattisesti! Ihmeellistä kyllä! Itselläni kävi niin etten saa esikoisesta mitään, mutta eipä se haittaa kun kuitenkin niin hyvät äippärahat tulossa =)

korppinen:
kai se rintatulehdus oi tulla vaikka oiskin vielä raskaana? Ainaki mun mielestäni kun onhan siellä jo vaikka mitä nestettä keräytyneenä! Ei ehkä niin voimakasta saata tulla, mut ehkä lievempänbä? Mulla välillä tulee ihan tunne että nyt kyllä heruu maitoa vaikkei tullutkaan :whistle: Huijausta prh.... :LOL:

Tänään kävin neuvolassa, tässä yhteenveto:

rv32+3
paino: +750/vk :whistle: Yhteensä jo pikkasta vaille 10kg
verenpaine: 125/74
pissa: puhdas
kohdunpohjankorkeus: 28cm
tarjonta: rt
syke: 145
liikkeet: ++

Ja seuraava aika taas kahden viikon päästä. Nyt laittoi äippäpolille lähetteen synnytystapa-arviota varten... Eipäs muuten kummempia tännepäin :D

Ai niin, tein äsken itselleni superhyvää kasvissosekeittoa! perunoita, porkkanoita, valkosipulia, pakasteesta maissia, herne-maissi-paprikaa, keittojuureksia.... Sit kun olivat kypsiä, laitoin tehosekoittimeen ja takas kattilaan + maitoa, mustapippuria, aromisuolaa sekä pari lusikallista sipulipussikeittoa. Ja taivaallisen hyvää parin leipäpalasen kera :p

Luminka ja neitonen 32+3
 
ja ei vieläkään äitiyspakkausta näy.....
onko teille muille jo tullut pakkaus ja kuinka kauan päätöksestä meni ennenkuin saitte sen? oon nyt sen kelan ilmoittaman kaks viikkoo ootellut,kun päätös on hyväksytty,postitettu ja tilattu... tai sitten postimies on onnistunut hukkaamaan pakettilapun..äh,ärsyttävää. olin niin innoissani kun päätös siitä tehtiin jopa kolmessa päivässä mutta sitten postittamisen kanssa ei pidetä mitään kiirettä..mur...

tänään aamusta olin taas niin energiaa täynnä että lupasin siivota vaatehuoneen ja jopa pestä astiat (yleensä huushollimme kaksilahkeinen joutuu ne pesemään, ja muutenkin puuhailee enemmän tämän kämpän yleissiisteyden kanssa). tähän mennessä en oo ehtinyt tehdä muuta kuin nukkua melkein kahden tunnin päikkärit,mesettää siskoni kanssa ja juoda kaakaoo... pitäisköhän sitä laittaa töpinäksi ennen kuin herra palaa töistä... :whistle:
 
iltoja jälleen, tuonne ykkössivulle voi laittaa päivityksen mulle neljäs ois tulollaan ja poika synny tyssairaala mks eli mikkelin keskussairaala. tuossa lueskelin että taitaa useammallakin olla 3 vuotiaita lapsosia mulla poika täytti kesäkuussa . noista siivouksista en ota stressiä mutta eilen aamulla sain jonku ihme kohtauksen ja siirtelin olohuoneen kalustuksen uuteen uskoon oli vähän pakkokin et mahtuu liikkuun. tuntuu että tavaraa on sitte viikon aikana kertyny vaunutki on tossa eteisessä pitäis roudata varmaan varastoon. raskausajan vaivoista mulla ainakin tuo heikotus on johtunut alhaisesta verenpaineesta supistuksia ei oo ollu paitsi semmosta kovottelua oon yrittäny joka päivä käydä kaupunkilenkin tekemässä omankin virkeyden kannalta huomenna sitte ois se neuvola saapi kuulla että vieläkö se poitsu istuu tuolla mahassa.....
 
Illan pikamoi!

Mä olen ihan puhki, olen siis siivonnut ja leiponut porkkana- juustokakun ja muutenkin puuhaillut kaikkea ylimääräistä. Olo on aika nuutunut. Mies on istunut koneella koko pirun päivän, muksut on tapelleet ja kiukutelleet eikä ketään muuta muutenkaan kiinnosta mikään asia täällä. Mieheltä kysyin että saisiko koottua nuo pinnasängyt niin ei ole kuulemma nyt sellainen fiilis että vois koota. Voi kerpele, sanon minä! Tarkoittanee sitä että minä sitten nekin kokoan. |O Mies on ihana ja kun haluaa niin aikaansaava ym, mutta sillon kun on tuollanen laiska vätys niin tällä rouvalla menee hermo. Ja vali vali. Sori. :ashamed:

Päätä särkee, ei ole pitkään aikaan ollut sitä ongelmaa, mutta nyt iski kun halko päähän. Luulen että sänky kutsuu melko aikaisin tänään. Mutta nyt häviän valittamasta, toivottavasti teillä on mukava ilta! =)

HM
 
Joillakin on sitä heikotusta niin voisko johtuu siitä että eikös se vauva paina niitä isoi valtimoi ja laskimoi?

Mulla alkaa äitiysloma 10.10, tosin sairaslomalla ollu jo kesäkuun lopusta ja en töihin palaa ennen äippälomaa.

Mua on pelottanu se että kun tää on tosiaan ihan kauhee adhd vauva kun mylläys on kovaa et onks ihan tervettä käytöstä.. no enhä mä tosissaa usko että vauvassa on jotain vikaa mut jossai aivojen sopukoissa se pelko piilee... kumma kun sitä jo pelkää ku vauva liikkuu ku luulis et pelkäis vasta jos vauva ei liiku

Sanse & Onski 30+3
 
Sanse Täällä kanssa miehen kanssa "epäillään" vauvalla adhd:ta :D On nimittäin semmonen mylläri et huh huh...Tuntuu että tulee läpi mahasta ja ettei hetkeä oo rauhallinen,no yöllä kyl onneks nukkuu ku ite nukun mut heti ku vessaan kömmin nii alkaa melskata...
Edelliset ei potkineet tällä tavalla ja mies kun yritti tunnustella liikkeitä niin heti oli hiljasta mutta tämä potkii isäänsäkkin ihan tunteella ja isoveikkakin on ihmetellyt että eikö sinuun äiti satu :whistle: Juu sattuu kyllä aina ku tunkee itteensä nahan läpi :D

noonie Täällä toinen jolla ei pakkausta vielä ole tullut tai siis rahaa siitä kun rahana itse otan sen avustuksen...

Kestovaipoista Mulla eilen kaveri just kävi auttaa noissa vaippa jutuissa tai siis kerto et minkälaisia kannattas hommata jne. Ompelee mulle pari vaippaa et sinällään pääsen helpolla mut kyllä niissä menee oikeesti pää sekasin.Saa nähdä et jaksanko kertoilla vai päädynkö sitten kertikseen niinkuin muitten kohdalla... Kaveri kyllä sanoi että siihen kestoiluun sitten hurahtaa kun aloittaa :whistle: mutta saa nähdä...

Mulla olisi torstaina kaverin vauvakutsuille meno,kiva mennä en ole ennen semmoisilla ollutkaan...
Ja lauantaina olisi kummipojan ristiäiset :heart: Pitäisi huomenna yrittää mennä vaatteita etsimään itselleen,ahdistaa jo valmiiksi että mitä siitä tulee :/ siis että löytyykö mitään...
Mutta nyt hetkeksi ompelemaan,olen innostunut ompelemaan tuommoisia sisustussydämiä =)
 
Heips pitkästä aikaa!

Kakki hyvin paitsi liitos kipuja. Sokerit ovat pysyneet kurissa ja painoa ei ole tullut kun vajaa 5kg. Sf mitta on 30cm rv.30+3 eli ylemmällä käyrällä mennään taas.
Painoarvio oli rv.27 950g-1040g eli ok. Maitoa ei ole alkanut herumaan mut onneks vielä on aikaa kun sitä oikeesti tarvii.
Äitiysloma alkaa 26.9 ja saan samaa rahaa kun esikoisen kanssa synt.05, onneks. Seuraava ultra ja sokeri tarkastus synnärillä on 19.9. Saa nähdä minkä kokonen pikkunen on...
Nyt ei kummempia :wave:

Leofis ja prinsessako? rv.30+4
 
kiitos kaikille tytön synttärionnitteluista :D.

Tulin koulusta kotiin klo 12 jälkeen ja siskoni tuli kyydissäni myös meille.. Ukko oli onneksi ruvennut tyhjentämään vesisänkyä. Vaihdettiin sitten noita huoneiden "paikkoja".

Ihmeen nopeasti saimme hommat tehtyä. Käytii ukon kanssa kaupassakin.

Nyt on sitten meidän huoneessa enemmän tilaa ja vauvan sänky valmiina odottamassa pientä tuhisijaa :heart: . Nytten, kun tosiaan on sänky valmiina, niin tuli itselle ns. paniikki. Voi ei.. Osaako sitä edes hoitaa.. Eihän meillä ole ollut vauvaa pitkään aikaan.. Osaako pitää sylissä jne.

Jotenkin tuli heti erilainen fiilis, kun on huoneessa liikkumatilaa. Ei niin ahistunut olo, mitä oli.. Ja nyt ehkä siivoaa enemmän omaakin huonetta. Eiku tosissaan, liikkumatilaa oli just sen verran, että pääs pakastimelle ja sänkyyn..

Vielä pitää noiden vaatekaappien sisältö vaihtaa toisinpäin. Heh, eli saan sit makkareiden kaapit käytyä läpi :attn: . Hurraa! Milloinkohan mie sen jaksan tehdä :whistle:

JennyA: Juu otin mie ä-pakkauksen. Mutta tuo ehotus olikin eniten muille palstalaisille. Multa kyllä löytyy koneelta äiti88:n taittelukuvat. Mutta mukavahan se on muistakin vaipoista nähdä kuvia jne :D

Ja sitten, kun monilla on ollut puhetta tuosta heikotuksesta yms. Minulla oli neuvolassa toissa kerralla siitä puhetta, että jos on pahoinvointia yms, ni saattaa ihan johtua siitä, että vauveliini painaa isoimpia hermoja/suonia.

Hari Mao: Voi siun miestä. Miten se nyt tuolla lailla :eek: . Sinneekö ne sängyt sitten kasasit? Kieltämättä kuulostaa tutulta.. Mutta nyt täytyy todeta, että ukkoni on vähän petrannut ja on kultaisempi ollut.. Vaikka kohta täällä haukun hänet maan ääriin :whistle:

merval: Onnea poitsun synttäreiden johdosta sinne, vaikkakin näin myöhään :D

noonie: Mulle tuli paketti kaksi viikkoa päätöksen teosta. Ja päätös tuli kolmen päivän päästä hakemuksen viennistä. Missähän sinun paketti oikein viipyy?

Luminka: Mukavat nla-kuulumiset.

nannamaaria: Kyllähän se tosiaan piristää :D, mutta miten oon sanonut olen ujo.. Ja kun ei noita haluja pahemmin oo muutenkaan.. Ukkeliini ois jo tänään ollut taas ajelemassa minut :whistle: . En mie nyt tänään jaksa.. Käyn vain pikaisesti suihkussa ja nukkuu, että jaksan huomenna lähteä töihin. Ehkä tässä joku päivä taas :whistle:

korppinen:Onnittelut sinne! :flower: On tosiaan samanikäiset lapsukaiset :D
Mie tykkäisin kanssa tehdä isot synttärit jne.. Mutta eipä noita vieraita pahemmin oo kyl tulossakaan.. Mutta valitettavasti nyt ei ole aikaa leipoa.. Ja ei kyllä elintarvikkeitakaan pahemmin.. Ja kakkukin pitäisi keksiä, minkälaisen tekisi.. Jonkinlaisen helppotekoisen.

hansu: Kannattaa pyytää miestä sheivaamaan. :D Täytyy sanoo, että tuntuu hyvälle :whistle: ;)
Sinun nickin, kun näkee kirjoittamassa, ni tulee itelle: Oho, onkos mun sisko täällä kirjoittelemassa ja ei ihan ikä täsmää kuitenkaan. Mutta kun siskon lempinimi on Hansu :D

Mutta nyt sinne suihkuun ja nukkumaan! :wave:

Red Dragon & Nuppu 32+2 :heart:
 
äiti88: en ole lattanut tarkastus pyyntöä. Papereissa sanottin siis että nimenomaan opiskelujen ohella tehtyjä töitä ei huomioida. En tajua kyllä miksi, mutta aion ihan suosiolla jättää koko homman tuonnemmaks, enhän mitään tukea sais kuitenkaan kun vasta maaliskuun alusta... Kestää vaan vähän tajuta miten hommat toimi, ja kun ei voi kasvotusten tai puhelimitse hoitaa asioita niin on vähän vaikeaa.

Sanse ja Kutmula täällä myös yksi joka on epäillyt adhd vauvaa!! Meillä sitä löytyy perheestäkin, joten ei yllättäis vaikka olisikin... mutta lienee taas näitä turhia ja pöhköjä pelkoja

Kestovaipoista: mulla näyttää nyt olevan kaikki kasassa, ainakin siis alkua varten. Kyllä mulla meni monta kuukautta siihen että lueskelin niistä ja yritin tajuta miten se homma toimii. Nyt on sit harsoja pinossa, pestyinä ja taiteltuina. Lisäimuja oon ite väkertänyt jokusen, ja äitiyspaketin imse bimsejen lisäksi mun äiti sattui löytämään pelastusarmeijan kirpparilta 3 kpl noita äppäpaketin vaippoja, avaamattomissa paketeissa 1? kpl! Eilen tein vielä kuori kaupat, ja saan 7 vaippakuorta ja yhdet villikset hintaan 22? postikuluineen mikä on mun mielestä tosi hyvä, kun noista osa maksais uutena 20? kpl.

Seuraava ostos jonka haluaisin jo pian hankkia (mutten taida päästä kaupoille ainakaan viikkoon) ois hoitolaukku. En oikein tykkää noista perushoitolaukuista kun haluaisin kuitenkin sellaisen laukun jota kehtais itse kantaa mukana... eli jonkun tosi kivan näkösen! Te keillä on jo lapsia, minkälaiset hoitolaukut ootte kokeneet hyväks?

Viime yönä näin unta että vauva oli jotenkin onnistunut tulemaan ulos, ilman synnytystä!!
Mun piti yrittää nukuttaa sitä (mutta se vaan tuijotteli silmät pyöreinä), ja sit ois muka pitänyt jotenkin saada se takas sisään kun se oli sillai päässyt tulemaan ulos ilman synnytystä!!!
:LOL: Sen kun vauva kuuli, se alkoi itkemään ja sanoi (siis PUHUI tämä vastasyntynyt mun unessa!!) että ei halua takasin sinne pimeeseen kohtuun kun siellä on niin ahdasta!! Ja minä yritin selittää vauvaselleni että kyllä sen pitäis mennä vielä sisään, että vois kasvaa isommaksi... mietin vielä että ois kyllä kiva jos antaisivat mun pitää vauvan ulkona, ettei tarttis enää tunkea sitä sisään ja sit vielä joutua synnyttämään!!! :LOL:
Tää tais olla tähänastisista vauvaunista paras.

Taas liian pitkät jutut mulla... täytyy jättää tilaa muillekin!!
 
manna: Meillä ei oo oikeestaan ollut hoitolaukkua ollenkaan. Joku pikku laukku vaan, johon oon laittanut tarvittavat jutut mukaan, mitä ollaan tarvittu. Hyvin siis ollaan pärjätty ilman hoitolaukkua. Mutta nyt tuli noiden vaunujen mukana hoitolaukku, katsotaan ruvetaanko sitä käyttämään.
 

Yhteistyössä