MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Ihanaista elokuuta mammoille :heart:
Hurjaa ku noi vuodet tosiaan rientää. Esikoinen täyttää viikon kuluttua 9-v, ja ihan vielä on muistissa kirkkaana kun häntä odotin ja lyllersin näin elokuun ekoin apäivinä :p Nyt poitsuli on jo niin iso mies :heart: :heart: :heart:

Hankinnoista myös. Tunnustan olevani edelleen surkea mitään hankkimaan :LOL: Kaksi bodya ja yhdet 56 centtiset sukkahousut oon vasta itse ostanut... Pinnasänky, istuin, sitteri, jotain vaatteita ja syöttätuoli on saatu"kierrosta". Pitäis vissiin nyt alkaa orientoitumaan tähänkin hetkeen! Mutta lähdemme viikonloppuna kesäloma reissuliin, joten ajattelin säästää nyt tämän tilin loput sinne ja sitten seuraavasta tilistä katella vauvalle juttuja. Toppahaalari tilannetta täytynee siskoilta tiedustella. Uskon että heiltä löytyy haalareita ja jos ei niin pientä ole, ni sitten haen jonkun 62 centtisen. Aion kyllä käyttää ihan oikeaa toppahaalaria, mutta asummekin täällä noin keski-pohjanmaan pohjoisrajoilla ja ainakin viimetalvena riitti noita -30 pakkasia kamalan paljon!!! Vaikka eihän sitä ulkona silloin nukuta, mutta kaupassa on joskus pakko päästä käymään ja mukavampi se on vetästä kunnon toppis päälle, kuin monta eri haalaria ohuempana!

Iskias alkaa olemaan lähes jatkuvasti kipeänä, jos olen seisaallani päivisin liikaa. Viikonloppu on ollut kiireistä appiukon rakennuksen takia ja huomaa kyllä että seisomista on oudokseltaan tullut paljon! Tänäänkin vielä aikamoinen hullunmylly koko päivän, mutta jos se sitten elämä taas rauhoittuisi muutamaksi hetkeksi :attn:

Onneksi Liirah sai Sissin "aktivoitua". Hätä tulee kyllä jos ei liikkeitä tunnu vähään aikaan :hug:

SW minulle voisi päivittää muuten iäksi 31-v. Tuli jo kuukausi sitten täyteen, mutta en ole muistanut pyytää päivittämään :D Ja kiitos uudesta pinosta!!!
 
Kiitos kaikille, jotka ovat hieman valaisseet tuota talvihaalariasiaa.

Huomenna olis sitten 4d-ultra. Tietääkö joku pystyykö tuon 4d:n avulla näkemään esim. kohdunsuuntilannetta?

Terese ja poitsu 25+5

 
Hyvää sunnuntain iltapäivää mammat!

Meillä on vihdoin kaikki isot hankinnat tehty. Eilen tilasin Brion Sleep pinniksen ja Brion Hoitopöytä/lipaston. Molemmat on pitkä ikäisiä kun sängystä saa junior sängyn ja hoitopöydästä lipaston poistamalla ne reunat. Rahaahan paloi taas ihan järjettömästi yht. muutamaa euroa vajaa 600?! Mut lohduttauduin tuolla pitkäikäisyydellä. :)

Sitteri, vaunut ja matkarattaatkin siis jo odottaa käyttäjäänsä ja tänään mun kaveri toi turvakaukalon. Enää siis puuttuu kaikki sellanen "pikkusälä" ja vaatteet. Niitä on sit kiva ostella pikku hiljaa ku sai nämä kalliit tavarat pois ruksittua ostoslistalta. Kauhukseni laskin, et rahaa on palanut jo n. 1700 euroa!!! Järkyttävää! Ja vielä pitää ostella. No onneksi mä tykkään shoppailusta... :D

Oon huomannu, et pikku L on viettäny vähän hiljaisempia hetkiä masussa viimeiset pari päivää. Mut veikkaanpa, et kaveri on vaan jossaki ihme asennossa josta potkut ei tunnu ku se kuitenki aina välistä moukuttaa oikein kunnolla. :) Keskiviikkona olis taas neuvola ja sit mä saan ne kaiki Kelan paperit. Ihanaa ku saa laittaa Äitiyspakkauksen tilaukseen. :)

AaVee ja pikku L 22+5
 
Ihanaa tosiaan, kun on vähän ilma viilentynyt. Nukuttiin avokin kanssa molemmat viime yönä hyvin, eka kerta pariin viikkoon!

Hankinnoista sen verran, että me ei olla hankittu vielä mitään. Meillä on tässä kämpässä niin tuhottoman vähän tilaa, ettei pysty pinnistä, vaunuja tai mitään ottaa tänne vielä. Kaappitilaakin niin vähän, että meidän omatkaan vaatteet ei mahdu kaikki kerralla niihin... :kieh: Sanoin kyllä avokille, että pakko meidän on jotain ruveta hankkimaan ja viedä sitten vaikka appiukolle talteen, kun niillä on tarpeeksi tilaa säilyttää hetken.

Kylläpä sitä on tullut noita toisiakin pinoja seurailtua. Kiva lueskella noita ihan uutukaisiakin, jotka vasta "aloittelee" odotusta... :)

Huomenna olisi sitten neuvolaa ja tänään poksutaan! :heart:

Dae ja Tyyppi 24+0
 
Zaijuska - ikä päivitetty :wave:

Aavee - joo kyllä sitä saa järkyttävät määrät rahaa kulumaan noihin vauvajuttuihin =)

Kävin tänään kävelemässä ja ei tarvinnut pitkään mennä kun alkoi jo vihlomaan molemmille puolille alavatsaa, olisiko nivusiin? Pakko oli istua hetki ja kääntyä kotia kohti. Tähänkö tämä meikäläisen "urheilu" nyt loppui kun ei lenkilläkään pysty enää käymään :/

Hyi huomenna taas töihin kolmen viikon lomailun jälkeen :ashamed:

SW 24+6
 
Isompien lasten iästä. Kyllä se vaan jännältä tuntuu, kun noi vanhemmat lapsukaiset on jo niin isoja ja vauva tulossa. Esikko täytti jo 18v ja toiselle tulee pian ikää 17v. Jouluna keskimmäinen poika täyttää 14 ja keväällä nuorin poika 10v. Sit on tämä neitokainen, joka on pian 5v. aika menee niin ettei tajua ja joskus hetken aikaa tunnen itseni tooodella vanhaksi :kieh:
 
Meillä kanssa esikoinen täyttää syksyllä 10v :eek: Ihan hurjalta tuntuu...muistan kuin eilisen päivän aina ja ikuisesti kun sain ensimmäisen vauvani syliin :heart: Se oli niin ainutlaatuista! Ja nyt jo pian 10-vuotias. Itse en ole vanhentunut ollenkaan,ikuinen kaksvitonen :saint:

LilliM
 
lasten iät: meillä vanhin on 5v ja nuorin 2v

mä en oo pitkään aikaan käynyt lenkillä mut perjantaista asti pelkkä pitempään seisominen on alkanut jo heikottaa/pökerryttämään joten enpä sit tiedä jaksaisinko pitempää lenkkiä alkaa taivaltamaan..

aavee: juu, lapsiin saa rahaa palamaan uskomattomia määriä kyllä mutta kerran se vaan kirpasee =) :whistle:

kurpitsa ja "A" rv25+2

 
Aamuyöstä vihlonut selkää ja alamahaa, taitaa olla taas lekuri keikka edessä :(

Sittenhän sitä rahaa vasta alkaakin kulumaan ku muksut kasvaa ja alkaa harrastamaan ties mitä :) Itse harrastin pienenä ratsastusta ratsastustunnit maksoi ihan hunajaa. Sitten vanhempana tuli etsittyä yksityistalleja ja käytyä niissä hoitelemassa ja ratsastamassa työapuani vastaan. Nyt kauhulla jo ajattelen paljonko kolme poikaa saa rahaa palamaan :whistle: Kuopus tuossa totesi päästessään ratsastamaan, että mä haluan tämmöisen meillekin ( norjanvuonohevonen ) :D Ei kun painostamaan ukkoa...

Meillä pojat meni kesälomansa ( 2 kk ) jälkeen taas hoitoon. Onneksi suostuivat jämään kiltisti ilman huutoja. olivat tainneet jo odottaakin hoitoa ja sieltä saatujen kaverien jälleennäkemistä. Ja pojat nyt 3 ja 4 vee, syksyllä esikko täyttää 5 v, kyllä se aika kuluu nopsaan :'(

Op ja Arvo 25+4
 
Ei kyllä kauaa mene niin mäkin olen 3:lla alkavilla viikoilla, ihanaa :)
Nukuin yllättävän hyvin vaikka olikin sunnuntai yö, ja tulin pyörällä töihin, viileä aamu polkea kun mittari näytti 11 astetta :)
Viikon päästä tiistaina on neuvolassa perhevalmennuksen osa I, joudun menemään sinne yksin kun sitä miestä ei kiinnosta osallistua, ja heti keskiviikkona on lääkärineuvola :)

Tanya & herra hukkapätkä 27+3
 
OP-81 Voi tiedän tunteen ton ratsastusharrastuksen kanssa. Itse harrastin ratsastusta (ja aion jatkaa synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa) ennen raskautta. Ihanaa hommaa mut niin on ihanan hintaistakin. :) Kiva jos teillä pojatkin on löytäneet hevosharrastuksen. Harmittavan vähän käy poikia/miehiä tallilla kun pitävät lajia "tyttöjen lajina". Minäkin aion viedä pojan tallille talutustunnille heti vain kun on tarpeeksi vanha. :)

Ja mitä noihin harrastuksiin muuten tulee niin perhetaustamme huomioon ottaen lätkä-ja futiskentät taitaa tulla tälle mammalle tutuksi. Ja nehän nyt ei tunnetusti ole mitään maailman halvimpia harrastuksia.

Jouduin eilen aivan hysterian kouriin. Kuten aikaisemmin kerroin ei Pikku L ole ottanut oikein kontaktia sitten lauantai aamupäivän ja eilen illalla yhdeksän jälkeen alkoi supistella oikein tosissaan. Soitin päivystykseen kysyäkseni, et onko tää ihan normaalia ja ne pyysi tulemaan tarkistettavaksi. Sykkeet onneksi löytyi ja muutoinkin kaikki paikat oli kunnossa. Onneksi mua supisteli koko sen tarkistuksen ajan niin näkivät etten ole vain "hysteerinen ensisynnyttäjä". :) Muutaman liikkeen olen nyt aamun aikana tuntenut joten eiköhän kyse ole vain siitä, että pikku L on kääntyneenä sellaisessa asennossa josta liikkeet ei niin selvästi tunnu.

AaVee ja pikku L 22+6
 
Huomenta, huomenta!!!

Semmosta taas kyselisin, että onko Bad virgin edelleen ainut joka pystyy tuonne Facebookkiin noukkimaan jäseneksi? Kun ei ole bv täällä näkynyt pitkään aikaan! Onkohan kaikki kunnossa? Olisi vain tosiaan mukava sinnekkin liittyä, mutta kun ei ole vissiin viestit menneet bv:lle perille kun ei ole ainakaan vastausta kuulunut :(
 
Oliko AaVee ne supistukset ihan kipeitä?? Hui. Mutta onneksi kaikki on hyvin!

Zaijuska, juu vaan BV pystyy hyväksymään fb:n puolelle ryhmään. On tuo muutaman kerran näkynyt pyörähtävän Mitäs nyt:n puolella, mutta muuten vissiin kesälomailee.

Tänään pääsen vihdoin noutamaan huutiksesta huutamani Emmaljungat vauvalle :) Classic sportit. Kirkkonummelta haen, mutta onneksi myyjä tuo ne asemalle mulle, ettei mun tarvii harhailla siellä sen enempää :D Junalla siis menen tästä Espoon puolelta.

24+0 POKS!
 
Tiikeri83, kivan näköiset on! Meillä on samantyyliset itsellä myös. Meidän on vain merkkiä Childwheels. Ne ovat mustat ja lapset istuvat siinä kasvot menosuuntaan vierekkäin. Muuten ovat samantyyliset kuin teidän paitsi, että meidän ovat kolmepyöräiset (muistuttaa ulkonäöllisesti niitä X-adventure twincon kolmipyöräisiä). Ostettiin ne kun kuopusta odotettiin ja vuosi niitä ahkerasti käytettiinkin. Sen jälkeen vaunut meni mummolaan säilytykseen ja otettiin Briot käyttöön. Nyt ne odottaa siellä jos tarvetta tulee.

Kurpitsa, meillä on sellainen Brion pinnasängyn päälle laitettava puinen taso. Ostimme sen kuopukselle. Ihan kätevä on ja ei vielä paljoa säilytystilaa. Ainoa miinus on sen paino, että jos sitä koko ajan nostelee sängyn päälle ja pois niin sitten se tuntuu. Esikoisella meillä oli Diktad hoitopöytä Ikeasta ja se oli oikein kätevä myös. Mä myin sen kuopuksen jälkeen kuitenkin pois, koska en halunnut sitä tilaa viemään (sen sai myös lipastoksi) ja se oli lisäksi väärän värinen muuhun sisustukseen nähden. Kuopuksella en sitä käyttänyt ihan siitä syystä, että asuimme silloin vielä kaksiossa, josssa oli olematon määrä säilytystilaa ja silloin tuo hoitopöytä sai toimia säilytyskalusteena. Siksi ostimme sen erillisen tason häntä varten. Nyt ajattelin, että pärjätään tuolla tasolla taas. Mä kun en halua mitään ylimääräisiä huonekalua nurkkiin pyörimään, vaikka kolmiossa asutaan. Meidän makuuhuoneesta löytyy iso lipasto, jonne laitan vauvan vaatteet ja tarvikket. (Ensikertalaisille mä kuitenkin suosittelen hoitopöytää, sillä se on kieltämättä tasoa kätevämpi).

Vauvoista. Meidänkin sukuun on nyt kolme vauvaa syntymässä syksyllä. Kaksi serkkuani saavat lapsensa lokakuussa ja me sitten marraskuussa.

Muiden odotuspinojen lukemisesta. Mä seuraan myös muiden pinoja. Lähinnä noita lokakuisia kun ovat meitä edellä ja myös joulukuisia kun tulevat meidän perässä. Satunnaisesti saatan lukea myös ihan odotuksensa alkutaipaleella olevien juttuja.

Ihanaa, että heinäkuu on nyt ohi ja elokuu tuo taas marraskuuta hiukan lähemmäksi. Kivaa on myös se, että ilmat ovat hiukan viilenneet. Mun puolesta näin saisi olla vaikka loppukesän. Ei siis enää yli 30 asteen helteitä tänne, kiitos! :D

Ensimmäiset meistä alkavat jo kovasti saavuttaa tuota raskauvikkkoa 30. Itsekin alan sitä odottamaan kunhan tuo rv 25 poksuu keskiviikkona. Itselläni rv 30 poksuminen tietää enintään 10 viikon odotusta enää. =)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Katja-75 ja PikkuNeiti rv24+5

 
moikka ja kiitos uudesta pinosta=)

Itsellä oikee karmeista karmein yö takana... jos ei tytsy masussa pitäny hereillä niin poika juoksutti painajaisunien takia.. no onneks tämmöset yöt on poikkeuksia niin jaksaa jotenki päivän keikkua pystyssä..

Hankinnoista:

tytölle ystävän tekemä pinnasänky on nyt hiottu ja odottaa uutta lakkaa pintaansa

sitterin hommasin silleen, että ostin plussalaiselta sen rungon ( tää se rautalankamalli, tosi vanha ) ja sit ompelija teki siihen sen uuden kankaan.

vaatteita oon kirpparilta ostanu ja huutiksesta tulossa toppapuku kokoa 62. Kaverilta saan halvalla sit seuraavan toppiskoon, makuupussin ja muuta sälää sekä hoitopöydän lainaan.

turvakaukalo on vielä ostamatta ja se hankitaan kun äitiysavustus tulee ku ei tässä kiire ole sen kanssa =)

nii ja pinnikseen patja + petivaatteita pitää vielä hankkia.

Toppapuvusta viel sen verran ku mieki mietin sitä et meillä voi olla täällä yli 30 astettaki pakkasta et pitää olla lämmin puku, mut sit tajusin, että en mie tosiaankaan oo viemässä sitä vauvaa semmosella pakkasella ulos kuitenkaan :D pää aika pehmeenä tätä nykyä..

harjoitussuppareita on edelleen aika tavalla ja hemoglobiini oli vaan laskenu nyt eka mittaus 103 ja toka 109 eli nyt piti alkaa oikeesti syömään rautaa joka päivä. Viimeks ku olin tämmösellä terveellisellä ruokavaliolla ku yritin tammikuussa laihduttaa niin hemppa laski sillonki ku lehmän häntä. Mun elimistö kaipaa sipsii naksuu ja suklaata aivan selvästi, jotta toimis kunnolla :LOL:

nyt lasagnen tekoon porukalle ja itelläki jo masu kurnii ja vauva potkii vimmatusti, kai silläki on jo nälkä =)

hyvää alkanutta viikkoa kaikille :wave:

piprane ema ja Lotta 25+3
 
Sitten kun pääsee kolmosella alkaville viikoille niin voikin alkaa laskea,että 10,9,8,7...jne =) Ja ihan kohta sitä ollaan itse kukin siinä kohdassa!

Meilläkin alkoi arki kun mies palasi töihin :/ ja isot pojat tappelee tuolla minkä kerkeää :headwall: Yritän suodattaa....

On tosiaan ihanaa kun ilmat on viilentyneet niin saa pitkästä aikaa nukuttuakin kunnolla =) Aamulla nukuttiin 10 asti poikien kanssa =)

LilliM ja manteli 23+1
 
Väsyttävä vkl takana. Mies oli lähes kokoajan töissä, yölläkin ja eihän sitä oikein itsekkän osaa nukkua, kun huolta kantaa toisesta. Koko viikonlopun aikana kävi nukkumassa 5 tuntia. Mieheni on siis palomies ja vähän väliä sai olla jossain sammuttelemassa tulipaloa.

Minäkin miettinyt tuota toppahaalarin kokoa, mutta taidan kallistua 56 jos lyödän reilun kokoisen.. Koska kaapista löytyy yksi 62 fleecepuku joka menee sitten keväästä..

Nyt siivous hommiin, kun vielä kerkeää ennen kuin tytsy herää

puhnalle23+4 (ei kyllä todellisuudessa ole hajuakaan onko viikko määrä oikein :D Pitää tarkistella illan päälle)
 
Tilasin eilen pikkuiselle ensimmäiset vaatteet! En millään malttanu enää pitää itseäni kurissa, kun löysin H&M nettikaupasta semmoisen "starttipaketin", missä oli mielettömän söpöjä Barbababa-vaatteita (tykkäsin itse pienenä ko. sarjasta aivan valtavasti)! :heart: Hintakin oli kohtuullinen; housut, paita, body, yöpuku, myssy ja ruokalappu 19.95?. Otin suosiolla koossa 56, niin menee sitten vähän pitempään. Suunniteltu vaunujen kanssa, että molempien puolien isovanhemmat avustais niiden ostossa, kun ei niin kauheasti ole ylim. sijoittaa (mies toki töissä, mutta minä opiskelen).

Tyypillä oli eilen ja toissapäivänä oikein kunnon jumppapäivät, kun molempina päivinä piti ehkä max 20min. taukoja potkutteluissa. Eilen huomasin ensimmäistä kertaa kunnolla, että vastasi mun pieneen tönäisyyn ja löi nyrkeillä ja potkaisi yhtäaikaa... :)

1,5h päästä neuvolaan ja sais sitten ne kelanki paperit, niin sais alkaa odotella sitä äitiyspakkausta!

24+1
 
Meillä hoitopöydän virkaa toimittaa sitten pesukoneen päällinen. Kuopuksella vielä oli hoitopöytä, mutta myin sen äskettäin pois varastosta. Tällä kertaa se ei olisi mahtunut minnekään, kun tuolle kuopukselle on hankittava uusi sänky pinniksen tilalle. Kuopuksen vauva-aikana meillä oli vielä pesutorni, mutta sitten kuivausrumpu meni hajoamaan eikä ostettu uutta. Vaihdettiin sen sijaan pesukone isompaan. Nyt on 8kg pesukone :D Siihen päälle sitten vaan hoitoalusta. Vaipat ym. mahtuu kätevästi viereen. Välttää sen ajan, kun hoitopöytää tarvitsee.
 
Hei taas marrasmammat! :wave:

On ollut jotenki niin veto pois, ettei ole jaksanu edes kirjoitella. Ihan samaa väsymystä, ku alkuraskaudessa. Oliskohan hemog. taas laskenut. Onneks tällä vkolla neuvola.

Tosiaan aika menee niin nopeesti. Huomenna poksahtaa jo 27 täyteen, hurjaa! :heart: Ihan ihan vasta olin 9 viikolla. Se jotenki jäi mieleen, ku ajattelin, et pian on 12 viikkoa täynnä. :)

Mä kans lueskelen muita pinoja. Erityisesti lokakuisia, koska ihan hyvin se saattaa olla myös mun ja monen meistä kuukausi, kun la on ihan marraskuun alussa. Jos niin ajattelee, niin eihän tässä ole enää, ku syyskuiset välissä, iik!!

Alkanu ajatukset mennä jo välillä siihen synnytykseen.. välillä tuntuu, että ihan innolla odotan sitä ja välillä alkaa pelottaa. Sitä, kun ei yhtään tiedä, mitä on odotettavissa.

Viikonloppuna kuuntelin lastenlauluja ihan tippa linssissä. Esim. se "aja hiljaa isi"-kappale sai kyllä vedet silmiin. Kokeilkaapa tekin!! :D

Voikaa hyvin! :heart:
 
Nyt kolmatta päivää herra hukkapätkä moukuttelee mahassa jatkuvalla syötöllä, pitää välillä parinkymmenen - max. puolentunnin tauon, jonka jälkeen "katuporamainen" meininki jatkuu. Rauhoittuu selkeästi, jos alan puhumaan sille tai laitan kädet mahan päälle, mutta vaikea täällä töissä nyt on alkaa "tyynnyttelemään" hukkapätkää, työkaverit pitäis varmaan hulluna :D
Yön sain kyllä nukkua ihan rauhassa, mutta koko työpäivä on mennyt taas pojan touhuja ihmetellessä, laittaa vaan mietityttämään näin esikoista odotellessa, että onhan ihan normaalia käytöstä??

Tanya & herra hukkapätkä 27+3
 
Tanya 82 mulla on ollut tämän Tyypin kanssa nyt pari päivää ihan samanlaista. Tuntuu, ettei omat silittelyt ja käden mahan päälle laittaminen auta mitään. Toista se on sitte, ku pyydän isukkia laittamaan käden päälle, että tuntis pienen liikkeet... Tyyppi lopettaa liikkumisen niinku seinään. :LOL:

Neuvolassa käytiin ja kaikki oli niinku pitääkin. Sf oli 21 eli ihan keskikäyrällä. Syke 145-152 hetken testailun jälkeen, ei pieni tykänny ollenkaan kun makasin ensin selälläni. Piti kääntyä kyljelleen, jolloin terkan oli vaikeampi saada äänet kunnolla kuuluviin, kun Tyyppi potkikin aivan valtavasti. Paino oli noussut valtavat 300g ja hb oli tällä kertaa hyvissä lukemissa, 121.

Kävin siinä sitten miestä odotellessa paikkakunnan ainoassa lastentarvikeliikkeessä vähän vaunuja katsomassa... Kaikki vaunut 600? ->! :whistle: Pari kivannäköistä pinnistä siellä oli, kun ehdottomasti haluan puisen! Samalla sitten kävin hypistelemässä vauvanvaatteita, innolla odottelen miehen palkkapäivää... :D
 

Yhteistyössä