MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

meillä mun ymmärtääkseni sokerirasitukseen joutuu kaikki.. normaalisti n. vkolla 28, mutta jos ylipainoa enemmän kuin muutama kilo niin aikaisemmin vaan joutuu.

joulusta mä olen niin jouluihminen. rakastan sitä tunnelmaa, ylipäätänsä odotan kesän jälkeen sitä pimeää, kynttilöitä :) ja aikanaan lunta sitten. kesäkin on kiva mutta on myös kiva että tulee pimeää niin pystyy paremmin rauhoittumaan. vielä kun saataisiin tänne etelään samanlainen talvi kuin viime talvi oli! ei loskakelejä. vaikka olen sairaanhoitaja, sitä ennen lähihoitaja, olen saanut olla kaikki jouluaatot vapaalla, joulupäivinä ja tapaninpäivinä sitten välillä joutunu töihin.. meillä onneksi on halukkaita joulun töissä olijoita yleensä aika paljon, mun onneks tosiaan. mutta tänä jouluna ei tartte sitä miettiä :heart:

saana & 25+5
 
vauvan nukkumajärjestelystä meillä vauva tulee kans nukkumaan makkariin aluks ja siitä sitten siirretään omaan huoneeseen kun siltä tuntuu :)

Mä kans odotan jo syksyä! En oikeen tie mikä vuodenaika olis ees kivoin kun jokasessa on omat hyvät puolensa :) Syksyssä on kyllä se hienoa kun saa poltella kynttilöitä ja odotella joulua. Tosiaan täälläkin nyt sitten eka joulu "oikeena" perheenä!! Tosin se ei varmaan meidän joulun viettoon paljon vaikuta kun aina ollu samat traditiot joka joulu :)

Mä vaan edelleen venailen sitä äitiyspakkausta.. Siit on nyt yli 3 viikkoa kun kelaan vein paperit ja vieläkään ei oo tullu päätöstä!! :(

hattis ja rimpula 26+4
 
Täällä ei ainakaan joudu tohon sokerirasitukseen jos BMi ei ylitä 25.

Sykkeet olleet 140-155 ja poika tulossa.

Tykkään kanssa syksystä ja lumisesta talvesta, mutta vähän lauhempaa voisi olla, ettei lämmityskustannukset nouse pilviin, kuten viime vuonna. :(

Mun tarvii kiikuttaa nuo Kelan paperit duuniin, kun hoitavat ne sieltä eteenpäin kelaan.

Huomenna poksuu taas :)

Op ja Arvo 25+6
 
Mä joudun sokerirasitukseen sen takia, kun bmi on yli 25. Se ois maanantaina edessä :x

Meillä vauva nukkuu tiiviisti mun vieressä aika pitkään. Mä en raaski niin pientä laittaa kovin kauas nukkumaan. Ei välttämättä perhepetiä tule, mutta siinä ihan vieressä kuitenkin tulee nukkumaan.

Mä alan olla ihan kypsä näihin kaikkiin kipuihin ja kolotuksiin :kieh: Yöllä ei saa nukuttua, kun kylkeä on pakko kääntää vähän väliä. Ei jaksa seistä, ei istua pitkään kerrallaan. Ensimmäistä kertaa mä näistä jutuista kärsin tässä mittakaavassa! :eek: Meniskö se sitten joka kerta pahemmaksi vaan, jos lisää lapsia hankkis?? No onneksi ei tarvii moisia miettiä omalle kohdalle, tämä on viimeinen :D

24+2
 
Sokerirasitus Mullekaan ei ole puhuttu mitään sen tekemisestä vielä, painoindeksi on tällä hetkellä 19.2 että johtuisiko siitä sitten?

Kauhean paljon oon saanut tällä ja viime viikolla kuulla mahastani töissä, miesten kommentit on että onpa sulla upea maha, ja naiset on sanoneet vaan että ei ole ainakaan liikakiloja kertynyt, tai että onpas se maha pinkeän näköinen :D Välillä on tullut fiilis, että pitäiskö mun joku teltta laittaa päälleni, kun se masu niin kamalasti ihmisiä kiinnostaa ja puhututtaa, mutta ihan positiivisia ja kivoja kommenttejahan ne on olleet :heart:

aletheia Oliko noi ne "kuuluisat viimeiset sanat"? Siis tämä on viimeinen lapsi :D

Tanya & herra hukkapätkä 27+5
 
Mä alan olla ihan kypsä näihin kaikkiin kipuihin ja kolotuksiin :kieh: Yöllä ei saa nukuttua, kun kylkeä on pakko kääntää vähän väliä. Ei jaksa seistä, ei istua pitkään kerrallaan. Ensimmäistä kertaa mä näistä jutuista kärsin tässä mittakaavassa! :eek: Meniskö se sitten joka kerta pahemmaksi vaan, jos lisää lapsia hankkis?? No onneksi ei tarvii moisia miettiä omalle kohdalle, tämä on viimeinen :D

24+2

Meillä muksu on ensimmäinen ja myös näillä näkymin viimeinen. Mä olen kanssa ihan väsynyt näihin kipuihin mitä raskaus on tuonut tullessaan, niin henkisiin kuin fyysisiinkin. Tällä hetkellä kivut on kyllä vaan fyysisiä. Mua supisteli töissä tänään taas tosi paljon, sitten päätin nostaa työpöydän ylös ja tehdä töitä seisten, mutta sekään ei ollut hyvä. Sukkien laitto ja kengännauhojen sitominen rupeaa kanssa olemaan aikasten työlästä. Ja tässä pitäis sitten hehkua muka! Ja pah sanon minä.

No joo, tää nyt oli tällaista valivali-juttua vaihteeksi, mutta kun kismittää tää raihnanen olo.

Terese ja poitsu 26+1
 
Tanya :D Kyllä tämä on ehdottomasti se viimeinen :) Neljässä on meille tarpeeksi ja tämän jälkeen joko multa tai mieheltä menee piuhat niksnakspoikki :D Jos nämä mun raskaudet olisi helpompia, niin mikä ettei lisääkin. Mutta lapsetkin on tästä mun oksentelusta kärsineet :'( Varsinkin tuo meidän poika, joka on aina peilannut oman olonsa musta. Jos olen huonolla tuulella, poikakin on jne. Hyvä ettei oksentanut myös samalla kun mäkin :eek:
 
Sykkeistä meillä on kummankin pojan sydämet sykkineet lähempänä 160, eli ei meilläkään olis nuo sykkeistä ennustukset toimineet :)

hb:sta Miten usein teillä on mitattu hb? Mulla on mitattu se tasan yhden kerran alkuraskaudessa. Meillä ei neuvolassa oteta mtn verinäytteitä, vaan aina laitetaan lähete labraan. Alkaa tosissaan (anteeksi sanavalinta) vituttaa tämä uudelleensynnyttäjien syrjintä Turussa |O Parin viikon päästä sentään on neuvola, jos tahti on tämä kuin se on ollut niin se onkin varmaan viimeinen neuvolakäynti tänä raskausaikana.. Täytyy kait sitten jättää koko homma herran haltuun ja uskoa että kaikki menee hyvin.
 
Päivitykset tehty :wave:

Meillä sokerirasitukseen joutuvat kaikki yli 25 v odottajat.

Meille lupailtiin tyttöä ja sykkeet on ollut siinä 140 paikkeilla.

Aaveella on söpö masu :heart: osaisikohan sitä itsekin laittaa kuvan tänne.. :)

Mä myös odotan jo ensimmäistä joulua perheenä :heart: Ollaan aikaisemmin vietetty miehen kanssa joulut eri paikoissa, hän omilla vanhemmillaan ja minä omillani. Nyt onkin sitten vaikea päättää mihin mennään ettei kukaan pety :/ Onko kellään samaa ongelmaa ja miten meinasitte sen ratkaista?

Huomenna on taas jo torstai.. nämä viikot menee ihan vilisemällä! Ei ole kuulkaas arvon ladyt enää kauaa kun ollaan kaikki äippälomalla =)

Silent 25+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
hb:sta Miten usein teillä on mitattu hb?
Mulla on mitattu ihan alussa rv7, ja sitten viime kerralla rv24, pyysin välissäkin mutteivat mitanneet kun on kuulemma niin kallista :|


Alkuperäinen kirjoittaja Silent whisper:
Nyt onkin sitten vaikea päättää mihin mennään ettei kukaan pety :/ Onko kellään samaa ongelmaa ja miten meinasitte sen ratkaista?
Meillä on päätetty että jouluaattona menemme minun äidilleni syömään etc. ja joulupäivänä mennään miehen äidille syömään :)
Järjestelyt sopii molempien äideille ja meille myös.
Ihana maha Silent whisperillä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tanya 82:
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
hb:sta Miten usein teillä on mitattu hb?
Mulla on mitattu ihan alussa rv7, ja sitten viime kerralla rv24, pyysin välissäkin mutteivat mitanneet kun on kuulemma niin kallista :|

Tahti on sitten näemmä suht sama ku täällä meillä. Mulla kanssa alkuraskaudessa mitattu, ja seuraavasta kerrasta en sitten tiedä. Seuraava neuvola on rv 25, ehkä mä saan silloin jonkun lähetteen kouraan :|
 
Olipa helpottavaa käydä täältä taas lukemassa,että muidenkin vauvoilla on hieman hiljaisempaa ollut,niin myös mantelilla. Jotain pientä välillä tuntuu möyrivän tuolla mahassa,ajattelin kanssa,että on varmaan eri asennossa kun nyt tuntuu ainakin eri kohtaan liikkeet. Muutamana päivänä liikuskeli vasemmalla puolella enempi ja nyt ei tunnu siihen ollenkaan =)

Hb:n mittaus on meidän neuvolassa ihan rutiinitoimenpide siinä missä verenpaineenkin mittaus =) Obsidaneja olen nyt ottanut yötä vasten muutamana päivänä,toivottavasti hb ei ainakaan enää laske!

Sokerirasitus tehdään mulle sukurasitteen vuoksi kun isälläni on diabetes ja nyt varsinkin kun kolmonen oli niin iso syntyessään niin seurataan,ettei sokereiden takia ainakaan tule isoa vauvaa. Kerran oon jo ollut rasituksessa ja rv 28 on seuraava.

Meillä kaksi pojista kovassa kuumeessa :| Yhtäkkiä aamupäivällä kumpainenkin tuli kuumeeseen. Kaiketi tuollaista on nyt liikkeellä...mitään muuta oiretta ei ainakaan vielä ole. Nytkin molemmat nukkuu...millähän ne saa sitten virallisesti yöunille..

Sykkeet on nyt olleet matalammat mitä esim.kolmosesta =) Tyttö siis pitäisi nyt olla tulossa.

Minä olen ehdottomasti syksyihminen =) Liekö sillä vaikutusta,että olen syntynyt syyskuussa =) Mutta rakastan pimeneviä iltoja,keltaisia puun lehtiä,lenkkeilyä syysillassa jne jne. Ihanaa :heart:

LilliM ja manteli 23+3
 
Sokerirasituksen kriteerit vaihtelee mutta trendi näyttää olevan että koko ajan yleistyy. Espoossa kai tällä hetkellä pitäisi olla niin että kaikki joutuu, paitsi alle 25 v ensisynnyttäjät joilla BMI raskauden alkaessa alle 25, ja uudelleensynnyttäjät joilla ei isoa aiempaa lasta/aikaisempia sokeriongelmia ja BMI alle 25. Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen ryhmään joten säästyin rasitukselta.

Syksyn tulo näyttää olevan monista kivaa, itsestäni myös. Tykkään nimenomaan alkusyksyn kuulaista ja kirpeistä päivistä ja joulua alan odottaa jo hyvissä ajoin :xmas:

Vinkkinä muuten kaikille että jos suinkin ehtii/jaksaa, voi olla hyvä ajatus hankkia joululahjat ennen synnytystä. Esikoinen syntyi 10.11. ja silloin kadutti kun en ollut hankkinut juuri mitään etukäteen, pienen vauvan kanssa oli jokseenkin paljon hankalampaa kierrellä kaupoissa ja joulunalusruuhkassa vaunujen kanssa tunsi koko ajan olevansa tiellä. Vauva tykkäsi syödä tiheään ja Stockan lastenhoitohuoneessa oleiltiinkin sitten aika paljon. Ja nyt kun on sitten kaksi, ja la vasta 27.11, niin todellakin aion hankkia lahjat ajoissa. Sitä paitsi onpahan jotain tekemistä jos viimeiset viikot menee taas loputtoman pitkäksi odotteluksi.

Synnytysgalluppiin: Esikoinen syntyi rv 40+4, käynnistyi vesien menolla ja eteni tasaisesti, vauva syntyi n. 17 tuntia siitä mutta kipeitä supistuksia ehti olla alle 12 tuntia. Hyvin meni ja hyvä fiilis jäi synnytyksestä, epiduraalin ajoitus osui ihan nappiin ja sain siitä paljon apua. Muuten toivoisin toista samanlaista synnytystä nytkin, paitsi saisi tulla viikko-pari aikaisemmin! Mutta mulla on jotenkin sellainen tunne että enköhän roiku täällä vielä joulukuussakin ja vedä itkupotkuraivareita ja kysele käynnistysvinkkejä. Toivottavasti en ihan pinon vikaksi jää kuitenkaan, yksin kiukuttelemaan :eek:

Sokeripala rv 23+4
 
Minä olen jo pikkuhiljaa ruvennut joululahjoja ostelemaan :D Ei tarvi sit hikeä puskea ison mahan kans kaupoissa kaupungissa.. sinnekin kun matkaa n. 100km.. Toki netistäkin saa näppärästi tilattua lahjoja. Tuntuu kun alottaa varhain, ettei se rahan meno tunnu niin hirveältä.. Varsinkin kun miehen kanssa kumpikin saatiin melko hyvä summa mätkyjä maksettavaksi...
 
Tuosta sokerirasituksesta pakko tulla kommentoimaan, koska minäkin yllättäen siihen joudun. Ylipainoa ei ole, ei isoja lapsia, ei suvussa diabetesta eikä ikinä sokeria virtsassa. Nyt äitipolin lääkäri siihen kuitenkin passitti, koska lapsivettä on paljon. Ja yksi syy sille voi olla diabetes. Eli nyt ollaan sitten syömättä ja juomatta ja aamulla ajelen labraan litkimään sitä lientä.

Muari kera Sintin rv 26+
 
HBsta Mulla on otettu ihan joka kerta hb, kun oon ikäni sen kanssa tapellu. Ei meinaa pysyä hyvissä lukemissa ja syöny jo ennen raskautta välillä rautalisää.

Tyyppi on alkanu pitää jonkinlaista rytmiä. Pari tuntia ihan rauhassa, pari tuntia kunnon jumppaa... :D Asentoakin vaihtanut taas kerran. Lapsia jo saaneille siis kysymys: Miten pitkälle noin suunnilleen teillä eteni raskaus, ennenkä pikkuinen kääntyi lopulliseen asentoonsa? Vai kääntyilikö loppuun asti?

Voi joulu! Aina ollut jouluihminen (muutenkin enemmän talvesta tykkään, kunhan vain on lunta) ja nyt mikä ihanampaa, ku pikkuinenki vielä siinä mukana! :heart: Vietetään joulu mun vanhempieni luona tänä vuonna, kun on sen verran välimatkaa, ettei viitsi lähteä vain kyläilemään joka mummulassa.

Huomenna alkaa perhevalmennus. Saa nähdä jääkö muuta hyödyllistä käteen ku synnäriin tutustuminen ja synnytysvalmennus...

Daewen ja Tyyppi 24+4
 
heipparallaa pitkästä aikaa :D
ihanaa kun kesä on kohta ohi ja syksy lähestyy :) enää 3kk laskettuun aikaan wautsi!

sokerirasituksesta: mäkin joudun siihen ensiviikolla koska omalla äidilläni on 1 tyypin diabetes eli sukurasituksen takia täälläkin joutuu sinne menemään.

sykkeet: meillä pojalla ollu 140-150

liikkeistä: älkää hyvät ihmiset saako niitä sätkyjä vaikka vauvat liikkuukin eri päivinä erilailla
se on ihan normaalia ettehän tekään liiku joka päivä samalla lailla joten ei vauvatkaan! :) mä en stressaa noista liikkeistä ollenkaan sillä vauvahan elää omaa elämäänsä ja tekee ihan mitä sitä huvittaa milloinkin joten turha hössöttää noista yhtään :)

nyt ei muuta kun mars töihin!
hipsu 27+0

=)
 
Silent Whisper Sulla on tosi nätti masu. :heart:

Sokerirasituksesta Mulla on kans ollu aina kaikki arvot ok mut meillä joutuu kaikki yli 25 vuotiaat oli sit minkä kokoinen tahansa. Ikä ratkaisee.

Joulusta Mun omat vanhemmat on eronnu ja Äitillä on tätä nykyä uusi mies joten me ollaan jo vuosikaudet vietetty joulua niin, että Aaton Aattona mennään miehen vanhemmille syömään sinne tulee myös miehen veli perheineen ja sit Aattona mun Isä ja veli tulee meidän luo (koska ovat molemmat yksin eläviä miehiä ) ja Joulupäivänä taasen syödään mun Äidin ja hänen uuden miehen luona. Kaikille tämä ratkaisua on käynyt aina ja saa luvan käydä nytkin. Mä oon sanonu, et mä en jätä Isääni yksin Jouluna ja kaikki on sen myös ymmärtäny. Sit jos mun Isä joskus alkaa seurustelemaan jonkun kanssa voidaan tilanne katsoa uusiksi mutta nyt mennään näillä. :)

Se oli sit taas myrsky yö viime yönä ja nytkin vielä tuulee suht lujaa. Ei tätä siihen Asta myrskyyn voi verrata mut kolisipa katot ja vettä tuli yöllä niin että! Vauvelikin herätti mut ekaa kertaa potkuillaan viime yönä. :heart: Ja aamun se aloitti myös pikku jumppatuokiolla. Nyt se tais alkaa nukkumaan ku ei tunnu mitään. Pitäähän sitä pikkuisenkin joskus levätä. :heart:

Viikonloppu meillä meneekin sit festareiden merkissä. Kaksi päivää pitäisi jaksaa rokata. No onneksi viimeinen esiintyjä lopettaa niin perjantaina kuin lauantainakin klo 24 joten ei mee ihan koko yötä ja festarialueelta ei oo mikään pitkä matka meille kotiin. Saa nähdä miten hermo kestää selvinpäin katsoa kännistä festarikansaa. Tokko mitään ongelmia. Mä oon vähän sellanen hassuttelija selvinpäinkin et oon niinku "syntymähumalassa"! :LOL:

AaVee ja pikku L 23+2
 
Kiva kun tänään on jo torstai, jos huomisen jaksais seisoa vaikka päällään niin pääsee viikonloppuvapaille <3
Viileä aamu oli tänäänkin, meillä mittari näytti tasan 10 astetta, pyörällä tulin taas töihin ja pitkät housut piti laittaa jalkaan + tuulipuvun takki :)
Koskakohan vauvatarista tulee ne mun tilaamat vaunut, viikko sitten maksoin ne ja odottelen niitä jo malttamattomana :D


kurpitsa Mee ihmeessä tarkistuskäynnille jos huolettaa, ei se slerssikään hyväksi ole vauvalle eikä sulle, ja turhaa käyntiähän ei ole olemassakaan :)

Tanya & herra hukkapätkä 27+6 (huomenna poksahtaa taas) :heart:
 
Kurpitsa Saa puhua, huolista ja kaikesta muustakin :hug: Itsekkin olin jo lähellä soittaa neuvolaan aikaa, kun Saappilla oli hiljaisempia hetkiä enemmän tässä pari päivää :| Se huolestuminen vain iskee ja siitä ei tahdo päästä yli ilman, että asian tarkistaa! Ja kyllä ne sitten neuvolasta laittaa sua eteenpäin jos siellä jotain todetaan! Jaksamisia tuskailun kanssa :hug:

Omaan napaan ei erikoisia. Saappi oli tosiaan aika hiljainen kanssa muutaman päivän ja huoli alkoi jo iskeä. Ilmeisesti oli sitten tuonne "taaksepäin" kääntyneenä, kun nyt liikkeet taas tuntuu kovasti :heart: Muori sinulla oli kokemusta liikehälytyksestä, miten tiesit olla huolissasi? Tyhmänä kyselen kun itseäkin aina välillä tosiaan hirvittää :(
Sokerirasitus on viikolla 28, täälläkin iän ja painonmukaan lähes kaikki menevät mielestäni?

Huomenna pitäisi lähteä lomalle viikonlopuksi. Yhtään ei nyt tunnu inspiraatiota löytyvän siihen pakkaamis yms. hässäkkään!!! Ei muuten vissiin oltaisikaan lähdetty, mutta pojalle luvattiin kesäreissu ja onhan se niin, että lapsena pitäisi kuitenkin olla mahdollisuuksia tutustua tähän ympäröivään maailmaan... Olemme niin anakria kotihiiriä, että ilman pientä henkistä pakotusta, emme miehen kanssa oikein saa itseämme mihinkään! Sitten kun asumme maalla aikalailla metsän keskellä, ei lapsikaan oikein tahdo saada oppia muusta kuin metsän elukoista :LOL: Sinänsä asia ei haittaa, mutta välillä tulee huono omatunto kun pojan luokkakaverit ja muut tutut reissaavat siellä ja täällä... Meillä sitten "reisua" on se kun menemme omalle mökille veneellä B) Nyt kuitenkin lähdemme Turkuun ja sieltä sitten laivalla käymään Ruotsin puolella. Poika on kauan jo halunnut laivalle, joten nyt sitten toteutamme tämän haaveen. Ja onhan se nyt vielä helpompaa kuin sitten pienen lapsen kanssa vaikka ensi kesänä.
Miten muilla kokemukset reissuista lapsen kanssa?

Synnytysgalluun: Supistuksilla ja limatulpan irtoamisella lähti käyntiin viikoilla 38+5. Supparit kuitenkin laitoksella loppuivat (hätäiltiin ehkä liian aikaisin, kun ensimmäisestä oli kyse...) ja jäimme pötköttelemään yöksi osastolle. Aamulla sitten laittoivat lenkille ja seurasivat ja sitten lopulta käynnistivät kun lapsivettä niin vähän ja pojan sykkeet oli liian rauhalliset. Syke kyllä laski kun sain yöksi kipulääkkeen jotta saisin nukuttua... Päivä kärvisteltiin tipan ja muitten vermeitten kanssa ja supparit oli iiiiiiihan hirveitä, kiitos oksitosiinin!!! Epiduraali oli ihana, mutta vei sitten ponnistustarpeen ja suunnan hukkaan... Ponnistusvaihe 45min ja olin jo ihan loppu valvomisen yms. kanssa... Kätilö ja mies työnsivät pojan mahanpäältä "ulos" ja ihan mukavasti sitten repesin + eppari leikattiin. Tikkejä tuli parikymmentä ja niitten ompelukin oli aika inhaa :$ Täällä siis synnytyspelko alkaa nostamaan varmaan päätään vähän... Vielä jaksan uskoa ja luottaa että kaikki menee hyvin!
 
Kurpitsa; Totta kai saa apuhua ja pitääkin puhua jos joku mietityttää :hug: Jos vauvan liikkeet huolestuttaa niin soitta neuvolaan, pääset ihan varmasti tarkastuskäynnille.
Kyllä minä ainakin olen jo laskenut liikkeitä ja jos on hiljasempi päivä niin kun eilen niin väkisinkin tulee sellainen fiilis että onko kaikki ok. Mahassa voi kuitenkin tapahtua mitä vaan, esim. laspi voi kuristua omaan napanuoraansa... Ja kohtukuolemia sattuu kuitenkin suhteessa paljon esim. pelättyyn kätkyt-kuolemaan.
Esikoinen oli tosi vähä liikkeinen loppu viikkoilla ja ravasin synnytysvastaanotossa pari kertaa tarkistamassa vauvan vointia, parempi katsoa kuin katua on mun mottoni.

Mutta jokainen tyylillään!

Joulusta olette keskustelleet;
Me ollaan lasten syntymän jälkeen vietetty joulu meillä. Kaikki jotka ovat halunneet osallistua jouluumme ovat olleet tervetulleita :) Molempien vanhemmat ovat eronneet ja ukon isää ei meidän perheen asiat kiinnosta ja hänen äitinsä asuu ulkomailla niin olemme viettäneet joulun isäni, äitini ja siskoni kanssa. Joulupäivänä sitten vierailtu omien isovanhempien luona. Jouluruoat tehty porukalla ainoastaan siivoukset jäänyt mun huolekseni kokonaan. Ihanaa, joulu tulee taas <3 ja voi sitä pukin odotusta, se alkaa jo joulukuun ekapäivä kun muksut saa kalenterit :D

Täällä kanssa olllut vaivainen raskaus, eka oli kanssa ja keskimmäinen meni ihan ok. Josko se joskun neljäs olisi sitten kanssa helppo ( hah, turha luulo! :D )

Op ja Arvo 26 *poks*
 
Juuri lääkärineuvolasta kotiuduin ja saikkulappu mukana, on nuo iskiaskivut sen verran kovat, että ei vaan pysty enää olemaan töissä. 2 viikkoa nyt sain ja katsotaan sitten uudestaan ja voin jo nyt etukäteen sanoa, että en edes pahemmin mieti töihin menoa silloin.

Meillä hemoglobiini mitataan ihan rutiininomaisesti joka kerta. Painoa ei ole viimeisen viikon aikana tullut yhtään.

Sain sitten lähetteen labraan kun valkovuoto on hieman kellertävää ja hieman haiskahtaakin, joten varmuudeksi tutkitaan, jos sitä vaikka ensi tiistainan menisi sokerirasitukseen ja samalla sitten otettaisiin tuo toinenkin näyte, menisi siinä samalla.

shihtzu + poitsu 26 tasan
 

Yhteistyössä