MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

kojootti: mulle sanottiin silloin kun oli tuo rakenneultra jonka teki kätilö ettei uskalla muuttaa lääkärin aiemmin antamaa la:ta ja se muutetaan kuulemma jos on heittoa yli 5 pvää. mulla ei voida menkkojen mukaan laskea koska pcon takia kierto heittää 40-90 väliä mutta tiedän kyllä koska tämä on saanut alkunsa :snotty: laivareissulla 21-22.2 välisenä aikana :D ja tuon mukaan la olis paremminkin se isänpäivän tienoilla oleva kuin viikkoa aiemmin koska sitten oisin pyhästä hengestä sikiänyt...ota tuostakin selvää sitten ehkäpä jatkan samoin kuin nyt että sivuutan ton virallisen lasketun ja meen epävirallisen mukaan B)
 
Mä ymmärsin noista ultrista, että np:ssä jos on yli 5 päivää heittoa menkoista laskettuun aikaan, niin LA vaihdetaan, rakenneultrassa sitä pitää olla jo parin viikon verran, että lasketaan, koska mitä pidemmälle vauva kehittyy, sitä enemmän on yksilöllisiä eroja, jotka vaikeuttaa sitä arviointia. Me ollaan pidetty LA:na varhaisultrassa yksityisellä saamaamme arviota 25.11. koska lääkäri perusteli hyvin meille, miksi se on hänen mielestään tarkin mahdollinen arvio, jonka voi raskausaikana saada. Neuvolan virallisissa papereissa on LA 28.11. ja se menee tietty kaikkiin tukihommiin yms., mutta itse lasken silti viikot tuon 25.11. mukaan. Vähän sekavaa, mutta niin pieni ero anyway, että siinähän se menee. Mulla siis vaihdettiin np-ultran jälkeen LA, koska neuvolassa laskevat tyhmästi sen aina 28 päivän kierron mukaan, vaikka tiesin ja sanoinkin siellä, että oma kierron pituus on 34 päivää. Eli tiesin jo heti kättelyssä, että neuvolan menkoista laskema aika ei voi tosiaankaa pitää paikkaansa..

Hassuja kyllä nuo, mä toivon, että syntyisi marraskuun puolella vaavi, ettei tarvitse tuskissaan kauaa odotella "yliajalla", mutta epäilen, että hyvinkin voi syntyä vasta joulukuun puolella, kun kerta LA on niin lähellä kuunvaihdetta. Saas nähdä. Itse olen syntynyt etuajassa vaikka esikoinen olinkin, joten mistäs sitä tietää vaikka öttiäinenkin päättäisi ottaa pienen etulähdön tähän elämään. Kunhan nyt ei mitenkään montaa kuukautta ennen synny..

Siilinlapsi ja öttis 24+0
 
Mulla olis kanssa menkoista laskettuna la jo 24.10., mutta sanoin ekalla neuvolakäynnillä, että se ei pidä paikkansa. Ennen ekaa neuvolakäyntiä olin käynyt jo yksityisellä ultrassa ja sen (+tekemieni ovistestien) perusteella määriteltiin la 9.11. Ja tuo 9.11. on kyllä päivän parin heitolla oikea la.

Meillä tulee poitsu kanssa eka nukkumaan meidän makkariin pinnikseen meidän sängyn viereen ja siirretään sitten aikanaan omaan huoneeseen.

Mitä te muut pidätte päällänne? Mulla on nyt kesäloman jälkeen muodostunut ongelmaksi tuo vaatepuoli. Mulla on parit äippähousut, mutta nekin puristaa niin pahasti tosta alavatsasta, että niillä ei ole kivaa istua 8 h töissä. Puristaa just siitä kohdasta mistä alkaa se jousto-osa. Yksi mekko mulla on mitä olen nyt lämpimillä keleillä pitänyt, mutta entäs kun viilenee? Mua ainakin ahdistaa ajatus mistään sukkiksista/legginsseistä, nehän vasta mahaa painaakin! Vai oonko mä jotenkin outo? Tän kuun loppuun pitäis töissä olla ja sen jälkeen voinkin sitten olla vaan löysillä kotihousuilla, jos siltä tuntuu, mutta elokuuta on vielä jäljellä ja pohdinkin mitä sitä oikein kehittää päällensä.

Terese ja poitsu 26+2
 
Mulla meni kyllä viime raskaudessa tosi isonkin mahan kanssa äitiyshousut loppuun asti, piti vaan ostaa aina isompaa kokoa ja ne oli sitten muuten liian isot mutta mahan kohdalta sopivat =) Edellisen loppuraskauden pöksyt on vielä toistaiseksi vähän isoja mutta ekat äitiysfarkut jäi jo pieneksi ja piti ostaa 2 numeroa isommat. Lihonkin kyllä muutenkin kuin mahasta, että ei sen puoleen :ashamed:

Vähänkö käy muuten kateeksi sua Terese kun enää noin vähän töitä jäljellä! Mä aloitan varhennettuna syyskuun lopussa ja sinne tuntuu olevan ikuisuus. Koen työni muutenkin aika stressaavana ja rankkana ja nyt kun olen ollut pari päivää lomalla, huomaa taas sen miten totaalisen uupunut olen aina työviikolla ja vielä viikonloppunakin. On ihan eri olo, saa tehtyä jotain kotonakin ja mieskin sanoo että olen kuin eri ihminen, ryppy puuttuu otsalta ;) Onneksi lomaa jäljellä vielä 15.8. asti ja sitten kehitän kyllä jonkinlaisen aamukamman! Ja takaisin töihin en ihan heti mene, ainakin 2 vuotta aion olla kotona ja senkin jälkeen osa-aikaisena mielellään. Meinaatteko muut olla pitkään kotona?

LA:ta en osaa kyllä tarkkaan laskea, sen verran innokkaasti tätä tehtiin :D mutta np-ultran mukaan tämä tuli kun kierrot oli pitkiä. Oliskin tullut menkkojen mukaan niin pääsisin aikaisemmin äippälomille!

Työhaluton Sokeripala 23+5
 
Mulla laskettu aika olisi menkoista 18.11. ja ekalla neuvolakäynnillä terkka kuitenkin laittoi korttiin 17.11. Np-ultrassa ajaksi saatiin tuo 22.11. ja se muutettiin korttiinkin. Sen mukaan olen nyt sitten pitkin hampain viikot laskenut, koska se on se virallinen laskettu aika nyt sitten :D
 
terese: olisko sellaiset neulehameet/mekot mieluisia sulle? ja alle sit ilmojen mukaan sit paksummat sukkahousut..multa löytyy parit housut, ostin benettonin joustavat matalavyötäröiset legginssit jotka ovat tosi miellyttävät jalassa eikä purista ja sit h&m:n pellavaiset pitkät housut monta numeroo isommat niin ovat hyvät kans jalassa mut ei niillä pärjää sit viileemmillä ilmoilla joten itse ajattelin katsella syksymmälle noita neulemekkoja yms tai jotkut farkut ja kotioloissa pärjää verkkareilla

mun ei tarvi ennen äitiyslomaa mennä töihin kun tää kuukausi on ainakin vielä saikkua jotka mahdollisesti jatkuu ja vaikkei jatkuis niin mulla on kesäloma pitämättä. joten jos saikkua ei jatketa niin sit pidän syyskuun kesälomaa ja sit jäänkin jo 4.10 äitiyslomalle


sokeripala: ajatuksena on jäädä pitkäksi aikaa kotiin, sen kolme vuotta ajattelin olla, jonka aikana yritän etsiä uutta työpaikkaa tai sit palaan koulunpenkille, tuonne nykyiseen työpaikkaan en halua enää palata ja voi olla ettei se ole enää edes pystyssä koko firma sit kun olis aika palata työelämään. aiemmista olen palannut työelämään turhan aikaisin, esikoinen oli 1v6kk kun palasin töihin ja kuopus oli 1v4kk:tta mut nyt tosiaan haluaisin jäädä pidemmäksi aikaa..

me lähdetään tänään mökille ja palaillaan varmaan vasta sunnuntaina takas

kurpitsa ja "A" rv25+6 ( 26+3 )
 
sokeripala Mul olis takoitus olla vaan ensi syksyyn kotona lapsen kanssa ja sit mennä opiskelemaan, mutta luule että raaski laittaa vielä niin pientä hoitoon. :) Eli katsoo nyt kuin pitkää oon kotona. :)

Vauvan nukkumajärjestely: Ensiksi ollaa samassa makkarissa ja sit kun yöheräämiset jää vaan yhtee/kahtee yössä, niin itse vaihdan olohuoneesee ja lapsi saa oman huoneen. :)

mibetsy ja mara 27+0 *poks* kuittaa
 
LA:sta Mulla 30.11. on tarkka ja varma aika. Lapsi saanut alkunsa OYSin labrassa 9.3. (hedelmöittynyt) joten siinä ei paljon epäilykselle jää sijaa milloin laskettuaika on. :LOL:

Kotiin jäämisestä Mä oon ainakin sen kaksi vuotta kotona ennen töihin palaamista. Jos raha tilanne antaa myöden niin sitten pitempään mut se pitää kattoo sitte. Ensimmäiset vuodet on kuitenkin niin arvokkaita eikä niitä saa kokea lapsen kanssa uudelleen, et en halua niitä missata mistään hinnasta.

Terese Mä oon ostanu ittelleni kahdet mamma housut. Eilen mulla oli jalassa ne mamma farkut ja vaikka ne muuten on mukavat niin en kyllä taida niitä kauheesti enää laittaa töihin jalkaan. Paino ikävästi just se sama kohta ku sulla siis siitä mistä se jousto-osa alkaa. Ne toiset housut on vähän löysemmät ja niillä on kiva istua töissäkin. Mä pääsääntöisesti kuitenkin oon legginssit päällä. H&Mllä on aivan ihania mamma legginssejä joissa on suurennettu mahan edusta. Ei kiristä tai purista mistään. Legginssien päällä oon sit pitäny tunikaa tai pitkää neuletta. Kotona on sit ihan jotku lököhousut vaan jalassa. :)

Vielä olis 9 viikkoa töitä jäljellä ennen talvilomaa. Veikkaanpa kuitenkin, että en ihan niin kauan pysty töitä tekemään ku tää selkä ei tunnu jaksavan ja mulla toi unen määrä on niin vähäistä et uupumus kyllä iskee. Kattoo kauanko jaksaa. Ensi viikon keskiviikkona sit pitää mennä sinne sokerinrasitukseen. Uskaltaako tässä viikonlopun aikana syödä yhtään karkkia tai juoda limsaa/mehua? Vaikuttaako niitten syönti nyt keskiviikkoiseen tulokseen?

AaVee ja L 23+3
 
sokeripala
mä aion olla kotosalla vain vajaan vuoden, ja sinä aikana valmistun yliopistolta. aion mennä töihin ens syksynä ja toivotaan saavamme vauvalle sit perhepäivähoitopaikka. eli kovin nuorena (n. 10kk) hän olis menossa hoitoon...oisin mielelläni kotona pidempäänkin ja lapsen takia varsinkin, mutt odotan toisaalta työhönpääsyä vihdoinkin ja toisaalta kun meillä se talon ostokin alkaa olla niillä main ajankohtaista..ja tänäkin vuonna oon tehny niin paljon opintoja että ollaan oltu ihan miehen varassa ja suurimmaks osaks ollaan enski vuonna, ja vaikka se ei mun miehelle mitään merkkaakaan niin mä haluun jo kantaa kans korteni kekoon sillä saralla..

25+5
 
Hyvä, että kurpitsan vauvalla kaikki hyvin!

Joulusta en vielä sen tarkemmin tiedä, miten se järjestellään. Yleensä ollaan juostu jo aattona siellä sun täällä syömässä ja availemassa lahjoja :p Mun perhe ja miehen perhe asuu samassa kaupungissa meidän kanssa, joten se on jotenkin onnistunut. Viime jouluna tosin ensimmäistä kertaa avattiin lahjat ja juotiin kahvit kummankin puolen perheen kanssa meillä. Ehkä pyydän tänä jouluna kaikkia meille taas, saa nähdä.

La mulla olisi kuukautisten mukaan 19.11., mutta tiesin jo ennen ekaa ultraa, että se ei pidä paikkaansa. Mullakin siis tiedossa tarkka päivä ja aika milloin oon raskautunut ja se oli se päivä, kun jätettiin ehkäisy pois :D Np-ultrassa se la muuttuikin siihen, mikä arvelinkin sen olevan eli 29.11. Sen mukaan lasken viikkojakin.

Esikoisestahan mulla oli la 27.11. ja hän syntyi sitten lopulta 8.12. Joku täällä tuskaili, että odottaa varmaan viimeisenä vielä joulukuun puolella lasta syntyväksi. Mä luulen kyllä kanssa kuuluvani siihen joukkoon :wave:

Nyt ei kummempia.

Vaimo ja Vaavi 23+4
 
töihin paluusta mä aion talvella/keväällä tehdä keikkahommia vloppuisin! 1 tai 2 viikonloppua kuukaudessa! Pelkkä ajatuskin vaan kotona olemisesta ahdistaa kun jo lomillakin puolessa välissä tuntuu että pakko päästä töihin takas. Tietysti mieli voi muuttua vauvan synnyttyä, mutta enpä usko! :) Ja kaiken lisäks nuo tuet on kuitenkin aivan naurettavia niin lisäraha on ihan tervetullutta! Sitä en sitten tiedä koska meen töihin kokoaikaseks, täytys eka se työpaikkakin löytää :D

Kun en oikeen tiedä näistä jutuista niin onko mitään sellasta mahdollisuutta et olis osa-aikaisesti töissä ja samaan aikaan jollain osa-aika hoitovapaalla? :D eli siis sais kelalta jotain tukia yms. mut tekis töissä esim. 50%? siis sen jälkeen kun äitiysloma loppuu!
 
Töitä jäljellä 8 päivää, sitten 2 viikon loma ja 1.9 alkaa äippälomailu :D :D :D Yllättävän hyvin oon jaksanut töissä ja ihan samallalailla oon mummoja ja pappoja nostellut kuin ennekin, ja ei mitään ongelmia ole ollut. Sairaslomalla olen ollut 2 päivää tämän raskauden aikana, sillon kun olin vatsataudissa.

Lähes poikkeuksetta jokainen tuttu jonka näen sanoo, että oletpas sinä laihtunut, kasvot on kuulema kaventuneet paljon, ja mun maha on ihan oikeesti tosi mini pieni, ei edes huomaa, että odotan, kun on työvaatteet päällä. Silti vauva potkii jo ihan reilusti navan yläpuolelle, taitaa kasvaa kohtu selkään päin :LOL:

Taidanpa pinkaista vattupusikkoon lasten kanssa ja sitten iltavuoroon hikoilemaan!

kirppunen 28+0 :heart: Viikot eikun poksuu!

Piti vielä kommentoida, että minä lähden heti äippäloman jälkeen töihin, varmaan osittaista alan tekemään, musta vaan ei todellakaan ole olemaan kotona lasten kanssa vuosikausia. Niin ja tuo rahakin on ihan kivaa tällaiselle shoppailuhullulle.....
 
Mä taidan ilmoittautua heti äitiysloman jälkeen työttömäksi, koska mulla ei ole varaa jäädä kotihoidontuelle. Toivon kyllä, että töitä tai koulutusta ilmaantuisi vasta kun ollaan 1-vuotissynttäreitä saatu viettää. Esikoisesta palasin töihin tämän ollessa 1 vuotta ja 1 kuukausi. Äitii hoiti esikkoa, joten hoitoonjättäminen oli sinänsä jotenkin helpompaa, kun oli tuttu ihminen vastassa.
 
Töihin paluusta Mä olen myös semmoinen naikkonen, joka kaipaa työtä ja tekemistä ympärilleen :) Lisäksi tykkään, että perheessä on rahaa niin, ettei tarvitse laskea mitä voi ostaa ja mitä ei.. siihen en enää lähde, joskus senkin kokeneena.
Mä palaan todennäköisesti töihin 12.9.2011, ja mahdollisesti tulen tekemään töitä äippälomalla sunnuntaisin miehelläni, anopillani tai omassa työpaikassani :)
Mietinnässä on ollut myös lapsen hoitoon laitto +10kk iässä, että hän olisi alkuun hoidossa äidilläni joka on yksinäinen kotonaelijä, äiti on aivan haltioissaan ajatuksestakin :)

Nyt ei muuta kerkeä höpisemään, kun työt painaa niskaan, palaan illemmalla taas.

Tanya & herra hukkapätkä 28+0! :heart:
 
Kurpitsa, hyvä kun kaikki on hyvin ja kävit tarkistuksessa. On se parempi mennä kuin katua. Mäkin olisin tehnyt samoin.

Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa la laskettu menkkojen mukaan eli 28-päiväisen kierron mukaan. Mulla on kyll kaikissa kolmessa ollut pidempi kierto. Mä laskin, että nytkin mun kierto olisi ollut se 30 päivää jos menkat olisi alkaneet. Olen mennyt sen neuvolassa lasketun "virallisen la" mukaan, mikä tuossa äitiyskortissakin lukee, koska heittoa ei ole kuitenkaan tuon enempää.

Mä olen varmaankin kotona ainakin sen pari vuotta vielä lapsen syntymän jälkeen. Mulla kun ei ole työpaikkaa johon palata niin työpaikan saantikin vaikuttaa siihen. Meillä Espoossa saa kotihoidon tuen lisäksi Espoo-lisää, jonka ansiosta voin olla kotona lapsen kanssa siihen asti kunnes hän täyttää kolme vuotta.

Terese, mulla on housuina sellaiset mustat vähän paksummat trikoiset äitiyshousut, jotka olen aikoinaan ostanut H&M :sta kuopusta odotellesani. Ovat hyvät päällä, eivät purista ja venyvät mukavasti muotojen mukaan. Niillä olen pärjännyt. Tosin mulla ei olekaan mikään toimistotyö kun kotiäitinä olen. Näillä meinaan pärjätä. Mulle ei koskaan sopineet ne sellaiset missä on se mahaosa vain trikoota, koska ne puristivat mahaa juuri siltä kohdalta mistä se trikoo alkoi.

Aavee, mä kyllä meinaan syödä ja juoda viikonloppuna aivan normaalisti, vaikka torstaina onkin se sokerirasitus edessä. Keskiviikkona mä sitten alan katselemaan tarkemmin mitä suuhuni laitan, etten syö enää karkkia, jäätelöä, pullaa jne. Mä yritän myös sen päivän aikana tankata aika paljon vettä klo 20 asti, että jaksaa sen torstai-aamun olla juomatta ja syömättä.

Joulusta. Me vietetään sitä todennäköisesti kotona oman perheen kanssa. Ihanaa kun on uusi pieni tonttu mukana! :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Katja-75 ja PikkuNeiti 25+2

 
Tuosta työnteosta ja töihin palaamisesta vielä sen verran, et mulla on ihan sama ku monella täällä ettei yksinkertaisesti osaa olla tekemättä töitä! Uskomatonta mutta totta. :D Mut silti aion olla min. 2 vuotta pois konttorilta. Mulla on se hyvä puoli, et on pari kaveria joilla on melkein saman ikäiset vauvat sitten niin voidaan keskenämme viettää aikaa ja aika ei näin ollen tule pitkäksi. Plus et mä kyllä löydän sit kotona kaikkia pikku projekteja kyllä tehtäväksi... :whistle: Ja mitä siihen rahaan tulee me ollaan siinä onnellisessa asemassa, että mun miehellä on suhteellisen hyvät tulot. Pelkästään sen tuloilla elää ihan mukavasti joten ei sellaista hätää ole. Tietty se saattaa alkaa ottaan itsetunnon päälle ku oon vähän samanlainen ku Josefiina, et haluan kantaa oman korteni kekoon vaikka mies on ilmoittanut, että hän mielellään makselee menot kun mä hoidan lasta kotona.

LAn Ylimenemisestä Sanokaa mun sanoneen, mut on suuri ihme jos tämä lapsi syntyy 30.11.2010 ihan pommin varmaan menee joulukuun puolelle. :)

Aavee ja pikku L
 
Töihin paluu: palasin esikoisesta viime tammikuussa, jolloin hän oli 1v4kk ja nyt jos saisin tehdä toisin, en varmaan olisi tässä välissä mennyt ollenkaan. Mutta vielä vuosi sitten sanoin kaipaavani jo töitä päiväohjelmaan, mutta kun aika ja arki koitti, ikävä poikaa oli niin kova, että kadun edelleen päätöstäni. Ja olen kuitenkin koko tämän 7kk työskennellyt vain 3pv/vko... eli tästä viisastuneena aion olla nyt kotona ainakin 2v, ehkä jopa enemmän. Ohjelmaakin tulee olemaan nyt paljon enemmän, kun mukana vauvan lisäksi touhaa taaperokin. Lisäksi maaliskuun tienoilla päästään muuttamaan uuteen taloomme, joten siellä tulee riittämään puuhaa sisustuksen kanssa ja kesällä pihan kanssa jne...

Synnytys-galluppi (ei herkimmille!): esikoisen synnytys lähti käyntiin lasketun päivän iltana, täysin puskista. Mulla ei ollut MITÄÄN ennakoivia merkkejä ja olinkin satavarma, että yli mennään ja reilusti. Mutta poitsu syntyikin sitten seuraavana päivänä (40+1) 14h jälkeen. Synnytys meni hyvin ja ilman ongelmia. Ainoastaan kivusta jäi aikamoinen kammo... kohdunkaulanpuudutteen teho alkoi hiipua tuntien kuluessa ja lisäksi sen laitto oli koko synnytyksen kamalimpia kokemuksia. Mutta silti sitä mulle vaan annettiin uudestaan ja uudestaan. Lopulta mies sai ruinattua mulle epiduraalin (eivät aiemmin antaneet, kun pelkäsivät, että synnytys hidastuu), mutta 45minuutin valmistelujen jälkeen, anestesialääkärin istuessa piikin kanssa jo selkäni takana, kiljahdin, että NYT PONNISTUTTAA! Kätilö tarkisti ja ilmoitti, että ei enää ehditä epiduraalia, se syntyy nyt. Siinä meinasi päästä muutama kirosana, kun mietin, että "oon tässä nyt 13h tuskaillut, ja mä en EHTINYT saada epiduraalia!" ponnistusvaihe meni 10minuutissa, mutta kivut oli kyllä jotain uskomatonta... lisänä vielä se, että tunsin, kun repesin.. ja kun poika oli ulkona ja sain hänet rinnan päälle, en voinut iloita ja keskittyä häneen, kun tikkaus sattui niiiiin paljon. Tikkejä tuli noin 20kpl.. mutta kun tikit oli saatu laitettua, kipu vihdoin hellitti. Vaikka toipuminen lopulta aika kauan kestikin.
Aika kultaa muistot, ja oikeastaan vähän jo innolla odotan tulevaa synnytystä :)

LA on mulla kuukautisten ja ultrien mukaan sama, joten aika tarkka se sit varmaan on. Samoin meni esikoisestakin. Hedelmöityspäivää en kyllä tiedä, kun otolliseen aikaan peitot heilui vähintään joka toinen päivä...

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!

suhveli 26+3
 
Oltiimpa sitten eilen perhevalmennuksessa. Turhaa parisuhdelätinää, jonka jokainen terveen järjen omistava parisuhteessa elävä ihminen tietää. Ens viikolla olis sitten kai oikeen synnytyksestäki kunnolla puhetta, samoin imetyksestä ja huomenna päästään käymään synnärillä vierailemassa... Tosin en suunnittele ko. synnärillä synnyttäväni, vaan tosissaan tuolla naapurikaupungissa, mutta samapa se on käydä katsomassa, jos sattuis vaikka asiat etenemään nopeasti ja pitäs pikapikaa esim. sektioon päästä (worst case scenario ).

Huomasin tänään, että pikkuinen rauhoittu koko aamun jumppailun jälkeen, kun aloin lauleskella musiikkia kuunnellessani. Ja sitten aina kun oli vähän aikaa hiljaa, alko potkuttelu uudestaan... :D Tulin siinä sitten miettineeksi, että pakko varmaan opetella jotain lastenlaulua tai tuutulaulua, kun oma musiikkimaku rajoittuu tuonne raskaampaan puoleen, enkä millään haluaisi vauvaa rauhoitella moisilla, ainakaan jos joku muu kuulee... :D

AaVee mulle ainakin terkka sanoi, että kunhan sen sokerirasitusta edeltävän päivän välttäis noita makeita kauheasti vetämästä.

Dae ja Tyyppi 24+5
 
Terese - mä suosittelen yös mammalegginssejä :wave: ainakin H&M:ltä ja Vero Modan Mamalicious mallistosta löytyy tosi hyviä. Mulla on molemmat eikä muuten kiristä mistään!

Täällä ollut pari päivää hiljaisempaa potkujen suhteen.. :/ Satunnaisia potkuja tulee silloin tällöin, mutta ei todellakaan joka tunti eikä kunnon jumppatuokioita ole näkynyt.

Daewen - mäkin mietin viitsinkö mennä neuvolan perhevalmennukseen jonka aiheena on "kehon muutokset raskauden aikana". Sellainen olisi parin viikon päästä.

Mä ajattelin (jos vain rahallisesti mahdollista) olla kotona kesän 2012 yli eli vajaa 2 vuotta :)

Silent 25+4
 
Voi kettu mikä päivä töissä!! Siis meni koko päivä yhden ihmisen takia niin penkin alle kuin olla ja voi. Tuli sellainen olo, että oon ainakin 3 vuotta kotona, kunhan Sissi syntyy, mutta tuskin oon. Mä kans oon sellainen, että kaipaan töitä. Vaikka päivisin mulla on esikkoa ikävä töissä, mutta silti kaipaan töihin. Mutta luultavasti oon koko ensi vuoden kotona lasten kanssa. :heart:

Mulla on h&m : ltä äitiyshousuja. Farkut on kaikki ihan kamalia, kun ne piukottaa siitä kohtaa missä alkaa se joustokohta. Mutta sellaiset "suorat" housut on todella hyvät. Ja sitten mulla on leggareita mitkä menee koko mahan yli, ja ne on iavan ihania!!

Nyt meen yrittämään saada tätä ketutusta pois, onneksi on perjantai niin työasiat unohtuu viikonlopun aikana.

Liirah + Sissi 24+1
 
Mulla jäi ohjeistus sokerirasituksesta vähän vajaaksi, kun sain käskyn mennä sinne äippäpolin lääkäriltä. En tiennyt edes sitä, että juoda ei saa. Onneksi sisko sit opasti asiassa. Eikä puhettakaan, että olisin miettinyt mitä syö. EIkös se kumminkin mene niin, että jos kroppa toimii sokerin kanssa kuten pitää, niin niiden arvojen kuuluu olla kohdallaan?

Mä olen kotona hamaan tulevaisuuteen. En jotenkin osaa edes ajatella meneväni töihin. Oon ollut kotona esikoisen syntymästä asti ja ihan urautunut jo :)

Mulla määritettiin alkuraskauden ultrassa lasketuksi ajaksi muistaakseni 8.12. Rakenneultrassa laskettua aikaa aikaistettiin 2 päivää ja se on nyt 6.12. Sen 28 päivän kierron mukaan la olisi ollut ihan kuun alussa, mutta sanoin heti alkuraskauden ultran alussa, että kierto on noin viikon pidempi. Laskettuun aikaan tämän raskauden ei pitäisi mennä, ellei sitten toinen lääkäri ala kumoamaan sen lääkärin sanoja, joka lupasi käynnistyksen ennen laskettua aikaa.

Muari ja Sintti rv 26+6
 
Kiitos kaikille housu/leggins vinkeistä. Mun alamahakivut ja supistukset yltyi tänään töissä istuessa ja huomasin ravaavani vessassa koko ajan ja nyt on sitten VTT-lääkkeet saatu ensiavusta oireiden kuvaamisen perusteella, kun ne penteleet hukkasi mun antaman virtsanäytteen.

Terese ja poitsu 26+3
 
Mä olen kanssa tykännyt käyttää mamma-leggingsejä nyt kesän ajan. Löysin tässä taannoin nimittäin kirpparilta kahdet yhteishintaan 3e ja olen kyllä koko rahan edestä käyttänyt niitä :D Sitten mulla on muutamat ihan tavis lökähousut/caprit missä on käännettävä korkea vyötärö niin ne on kanssa olleet tosi hyviä käyttää. Syksyksi aion etsiä vaikka huutiksesta mammafarkut =)

Kotona olemisesta,että mullahan on se opiskelupaikka odottamassa. Saa nähdä raaskinko mennä jo heti ensi syksynä koulun penkille vai olenko 2 vuotta kotona. Mutta mä olen kanssa jo ihan urautunut tähän kotiäidin rooliin,että en oikein muuta osaa kuvitellakaan :whistle: Toisaalta mä olen siinä onnellisessa asemassa,että mulla on ollut mahdollisuus olla kotona kauan vaikka tiukkaa toki välillä on rahallisesti,mutta tasapuolisesti tässä on kuluja makseltu niin ei ole yksin tuon miehen kontolla kaikki.

(.) Manteli on taas aktivoitunut parin hiljaisemman päivän jälkeen. Ja minä ainakin lukeudun niihin,joka huolestuu aika pian jos ei heti liikkeet ala tuntumaan jos esim.istuudun tai menen makuulle. Heti tulee mieleen,että onko kaikki hyvin. Mutta onneksi melkein aina liikkeet tuntuu kun pysähtyy. Liikkeessä mä en ainakaan vielä tunne mitään.

L.a on mulla pysynyt ja pätenyt koko ajan. Tiedän tasan koska tämä saanut alkunsa ;)

LilliM ja manteli 23+5
 

Yhteistyössä