MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

nuu
Rentouttavaa viikonloppua :)) Vaikka mä en kyllä ehdi rentoutua.. :( kk olen lomaillut, ja en oikeastaan mitään ole ehtinyt tehdä.. minne se kesäloma katosi. Hirvittää töihin paluu. Meillä on vanha talo joka ostettiin n. vuos sitten ja siinä on aina pientä remppaa, menis ihan työn teosta sekin.

Liikkeet tuntuvat tosi hyvin ja jatkuvasti tuntuu kaveri olevan liikkeessä.

Kotona ajattelin olla helmikuuhun saakka, mutta vielä voi mieli muuttua moneen kertaan..

Onkos kellään kokomusta tai tietoa abc rodeo yhdistelmävaunuista? näyttivät ja tuntuivatkin hyviltä ja näppäriltä kun kävin liikkeessä testailee. Mutta mietityttää vähän laatu..
 
AAvee: mä ajattelin ihan samaa et vaikuttaako viikonlopun herkuttelu maanantain sokerirasitukseen, kun meilläkin ois yhet häät ja yhet syntymäpäivät täs viel eessä :) mut tosiaan niinku joku jo kommentoin niin jos oma elimistö tuottaa insuliinia tarpeeks ni ei noitten herkkujen pitäsi näkyy testeissäkään :)

Kirppunen: mulla on sama homma ton mahan kasvun kanssa et suhteellisen pienellä mahalla mennään edelleen ja moni sanonukkin et vähällä pääset. mahtaiskohan omalla pituudella ja kohdun asennolla olla jotain osuutta asiaan kun meilläkin on poitsun koko mittaukset ollu n. viikkoa isommat ja kohdun sf mittakin menee yli yläkäyrän ja silti ei kauheesti ulospäin näy :D yhtään raskausarpeakaan ei oo viel tullu ja mun oma paino on pysyny yli kuukauden samana vaik sf kasvanu eli siis mä vissiin laihdun ku poitsu ottaa itelleen kaiken energian :D no hyvä vaan et syö rasvavarastot tyhjäks ni ei oo sit synnytyksen jälkeen enää mahamakkaroita :D

vaatteista: h&m mamma osaston puuvillahousuilla mennään ja veikkaan et ku ostin näitä 3kpl ni pärjään loppuun asti ku maha jos on ainut mikä kasvaa niin se kyl mahtuu kasvaamaankin housujen matalan vyötön takii vaik kuin paljon vielä :)

tietääkö kukaan mistä sais ihania nalle puh valmisverhoja tai verhokankaita? :wave:

hipsu ja poitsu 27+2
 
Kauhee kun ei osannut nukkua pitkään, vaikka ois saanut! :D
Sissikin on alkanut potkimaan yötä myöten, joten oon siihen jo tottunut että herään siihen aina parin tunnin välein.

Onko Hipsu katsonut vaikka kodin anttilasta tai sitten toinen vaihtoehto vois olla että, ostat kangasta ja ompelet itse. Ja nalle puh aiheista kangasta saa kyllä varmaan melkein mistä tahansa kangaskaupasta.

Nuu ei oo kokemusta abc- vaunuista itsellä, mutta kaverilla oli sellaiset ja ne hajos alta vuodessa. Voi olla että ne oli maanantaikappale, tai sitten se oli vaan heidän laatuaan. Mene ja tiedä.

Liirah + Sissi
 
tämä tyttö jäi sitten saikulle 1 1/2 vkoks.. torstaina työvuoron viimeisellä tunnilla joutu nostamaan normikokoista mies potilasta vähän huonossa asennossa ja sen jälkeen alko maha kipuilemaan ja jatku sitten kotonakin.. soitin neuvolaan ja laittoivat saikkua seur. neuvola käyntiin asti koska silloin myös lääkäri niin pohditaan mitä sitten seuraavaksi.. meillä kun ei elokuun aikana ainakaan ole helpotusta mulle töissä luvassa kun lomat vielä pyörii.. ja kuuluun tähän "kokeneeseen" kaartiin niin meistä on vähän pulaakin lomien takia juuri.. no, katsellaan palaudunko töihin vielä joksikin aikaa.

sori omanapaa... :LOL:

housuista mulla on h&m:ltä kolmet äitiyshousut, yhdet farkut, yhdet farkkukaprit ja sitten yhdet mustat cargo-housut vai miks noita nyt kutsuis.. :D oon tykänny kaikista, toistaiseksi kaikki vielä myös mahtuvat. mutta kyllä tuo ilmojen viileneminen jo mietityttää ja takin osalta varsinkin.

:attn: sit tyhmä kysymys, jonka olen saattanu esittää jo aikaisemminkin.. eli pitääkö työnantajalle ilmoittaa kirjallisesti koska jää äitiyslomalle? suullisesti olen jo silloin varmaan toukokuussa sanonut, mutta pitääkö antaa vielä joku lappu tms? palkanlaskijalle lähetin sen yhden kela-lapun, koska mulle työnantaja maksaa palkan 3 ekalta kuukaudelta, mutta tarviiko jotain muuta lappua? mulla oli myös sijainen viime neuvolareissulla ja kaikki oli vähän hakuses hänen osalta...

saana & 26+1
 
Muari: Mua kanssa oikeammin pelottaa nyt kuin jännittää tämä raskaus. Jännä kun alkuun oli paljon levollisin mielin ja nyt sitten kaikkea muuta.

Tosiaan riski viikot lähenee. Varsinkin ennen nukkumaan menoa alkaa yleensä kelaamaan kaikkea ja silloin iskee pahimmat pelot. Yöunet on mitä on eli todella huonot ja silloinkin jos nukkuu "hyvin", niin yöllä näkee paljon painajaisia. Lisäksi olen töihin ilmoittanut silloin aikoinani että tulen syyskuussa vähäksi aikaa takaisin ennen äitiysloman alkua, niin tuo töihin meno reilun puolentoista vuoden tauon takia pelottaa kanssa. En todellakaan tiedä taas mitä tehtä. Pelkään että stressaan niin paljon että saan jo pelkästään sillä noi verenpaineet nousemaan. Keskiviikkona on äitipoli ja 23 päivä on taas neuvola, pitää varmaan ottaa asia puheeksi siellä. Jotenkin raskausaikana kaikki asiat ottaa niin paljon vakavammin ja stressaa jo valmiiksi kaikesta, vaikka ei olisi tarve.

Saana07: Mä ainakin ilmoitin pomolle tässä ja edellisessä raskaudessa ihan suullisesti ja kelalaput lähetin jonnekin sv-tiimille töihin. Lisäksi meillä pitää tehdä Husplussaan sähköinen ilmoitus äitiys- ja vanhempainlomasta. Sähköistä ilmoitusta en ole vielä tehnyt kun ei ole hirveästi tullut käytyä työpaikalla ylimääräistä. Tiistaina voisi sen tehdä sitten myös.

Tiikeri ja pikkuinen 26+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja hipsu86:
tietääkö kukaan mistä sais ihania nalle puh valmisverhoja tai verhokankaita? :wave:
Itse katsoisin kangasta eurokankaasta, tai kodin1:stä, ne ompeleekin ihan edullisesti verhoja mittatilaustyönä :) Maksoin itse juuri kodin1:een kankaista 17?, ja ompelutyöstä 21?.
Valmisverhoista minen tiedä mitään :D


Eilen illalla säikähdin kovin, kun molempien käsien verisuonet tuli pahasti pintaan, ja lisäksi suonien paksuus oli aivan järkyttävän iso, mies sanoi että mun silmän alusetkin muuttui todella tummiksi, ja päänsärky alkoi :eek: Mittasin kotona verenpaineen, joka ei ollut kuin 131/70, pulssi 55. En tiiä mitä se oli, mutta nukkumista kokeilin ja nyt aamulla on olo ollut ihan toinen, että liekö väsymystä.

Mies lähti taasen rassaamaan venettä hallille, itse oon tehnyt vaan tylsiä kotitöitä ja nyt ajattelin lähteä pyöräilemään reilun 20km lenkin :)
Hyvää viikonloppua kaikille!

Tanya & herra hukkapätkä 28+1
 
Saana07, meillä ainakin pitää ilmoittaa kirjallisesti 2kk ennen äitiysloman alkamista. Samalla lomakkeella ilmoitin jo myös tulevasta hoitovapaasta, jota aion pitää siihen asti kunnes tämä vauva täyttää 3 vuotta. Se tosin pitää vielä vahvistaa 1kk ennen vapaan alkamista. Mulla ei ole mikään kiire töihin, mä en niin kovin tykkää työstäni :ashamed: Ja tämä kun on mun viimeinen tilaisuus olla pitkään kotona, niin totta hemmetissä mä sen hyödynnän.

Tanya, mulla on tosi vaalea iho ja useat verisuonet loistaa kilometrien päähän iholta nyt kun verimäärä on raskauden myötä lisääntynyt :( Oisko sullakin vaan tästä kyse. Toivottavasti nyt ei ainakaan mistään sen kummemmasta. Päänsärkyä on mulla myös ollut vähän liiankin kanssa. Verenpaineet kuitenkin olleet hyvät koko ajan.

Mulle ei enää mahdu H&M:n mammahousut, missä on se resori. Puristaa ikävästi. Stockalta löysin hyvät housut, jotka toivottavasti menee loppuajan.

Eilen lensi taas laatta oikein kunnolla |O Ei se sitten kovin pitkäksi aikaa helpottanut. Vieläkin on siitä tosi hutera olo. Miten mä selviän maanantaina sokerirasituksesta, jos vielä ykä lentää... Pakko varmaan siirtää sitä, jos sen ajan nyt ylipäätään ehtii enää perua kun ma pitäisi jo klo 8 olla labrassa. Kettu sentään...

24+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja aletheia:
Tanya, mulla on tosi vaalea iho ja useat verisuonet loistaa kilometrien päähän iholta nyt kun verimäärä on raskauden myötä lisääntynyt :( Oisko sullakin vaan tästä kyse.
Nerokasta, tiesinhän mä että verimäärä on lisääntynyt, mutta ei se tietenkään itselläni sillä hetkellä mieleen tullut :D
On se hyvä, kun meillä on näin hyvä vertaistukiverkosto, kiitos aletheia :)
 
Aletheia, mulle ainakin sanoivat, että jos oksentaa kesken sokerirasituksen, niin koe pitää keskeyttää.

Tiikeri, mä tänään just mietiskelin, että kyllä päällimmäiset tunteet tähän raskauteen on ahdistus ja pelko. Ei tarvitse Sintin olla kauan liikkumatta, niin meikä painuu äitipolille (tänään viimeksi). Just laskin, että viimeisen 4 viikon aikana olen käynyt siellä neljä kertaa, noista käynneistä kaksi on ollut sovittuja. Ja ensi viikolla taas.

Jos vaikka kohta menis nukkumaan.

Muari ja Sintti rv 27 *poks*
 
Töihin paluusta sen verran, ettei mulla ole mitään vakipaikkaa. Ennen esikoista tein "ekstraushommia".. Eikä mulla kyllä mitään kiirusta olekkaan päästä töihin. Itse haluan lapsien kanssa olla kotona mahd. pitkään.
Esikoisen ollessa vuoden, ilmottauduin työkkäriin ja olivat laittamassa piakoin johonkin töihin työllistämistuella ja minulle iski paniikki, etten ole todellakaan valmis laittamaan pikkuistani hoitoon. En osannut kuvitellakaan, että ne jotain töitä tarjoais heti, kun eivät ole ennenkään.. Sitten jäinkin kotihoidontuelle.
No, mutta lapset kasvaa niin nopeasti ja itsekkään en koskaan ole missään hoidossa ollut, kuten ei myöskään mieheni, niin meistä tuntuu ihan normaalilta, että minä olen kotona lasten kans. Aina sitä jotenkin pärjää rahallisesti, vaikkei tulot mitään päätä huimaavia ole..

puhnalle24+3
 
Nyt alkaa meitinkin Hosulilla olla sen verran vahvat kintut, että potkut tuntuu vaikka osuisivatkin selkäpuolelle, eikä istukkakaan vaimenna potkuja enää juurikaan :heart: Oli taas illalla semmoset pippalot masukilla!

Te, keillä on useampi lapsi ennestään, onko jollakulla kokemusta pitkästä napanuorasta? Meidän esikoisella oli hirveän pitkä napanuora, joka varmaan osalta aiheutti niitä ongelmiakin, ja mua mietityttää, että onko se todennäköistä että tällä seuraavalla vauvalla on myös pitkä napanuora. Se on ehkä se asia, jota mä eniten pelkään tulevassa synnytyksessä.
 
Saana Meillä on sellanen käytäntö töissä, et mun pitää täyttää sisäiseen järjestelmään poissaolo hakemus jonka mun esimies hyväksyy. Siitä järjestelmästä tieto menee palkkikseen ja kaikialle muuallekin mihin sen nyt organisaation sisällä pitääkin mennä. Toi hakemus pitää olla täytettynä 2kk ennen poissaolon alkua. Mut mä ilmotin ihan suullisesti jo sitä ennenkin jotta esimies on kartalla asiasta. Mun ei tarvinu lähetellä palkkikseen mitään lippulappuja Kelaa varten. He hoitavat Kelan paperit ite. Raskaustodistus piti lähettää esimiehelle ja palkkikseen.

Mä sain eilen mun kaverilta ihan älyttömästi lainaan kaikkee vauva tavaraa. Oli iso pussillinen ihan pieniä vauvan vaatteita, puuhamatto, rintapumppu, imetystyyny ja sit vielä sellanen toppapussi jonka voi halutessaan liittää vaikka turvakaukaloon. Ja kaikki oli sellasessa kunnossa niinku niitä ei ikinä olis oltu käytetty. Oli kyllä tosi kiva ylläri. Ei tarvi sit ostella niitä ihan pieniä vaatteita niin paljo ku ne kuitenki menee heti pieneksi.

Me oltiin viikonloppuna Kokkola Rockissa ja pikku L on ihan selvästi musikaalinen kaveri ku alkoi jammailemaan masussa aina ku joku esiinty. Cheek oli ihan selvästi hitti meidän vauvalle. :LOL:

AaVee ja Pikku L 23+5
 
AaVee
juu mä olin kans parisen viikkoo sit konserteis kuuntelemas värttinää ja club for fiveä ja vähänkö oli melkonen liikehdintä molempien konserttien ajan mahassa.. =)

synnytyksestä
onko kellään kokemusta/käsitystä/mielenkiintoa ns. luonnonmukaiseen synnytykseen? mä olin siis jo aikasemminki ajatellu etten haluu mitään kipulääkkeitä/puudutuksia, mut nyt oon entistä vakuuttuneempi.. esim kun nehän on usein niiin voimakkaita ett sit käytännössä joutuu makaa sängys (ku ei vaan jaksa muuta) ja se makuu/puoli-istuva asentohan taas on yks huonoimpii asentoi synnyttää ku hengitys/verenkierto ei tapahdu optimaalisesti, painovoima ei oo puolel (siis laps ei tuu alaspäin) jne jne..
sittenhän noi puudutukset ja muut usein myös voi laskee lapsen sykettä, kipulääkk. aiheuttaa hengityslamaa jne, en oo kovin innostunu.. + oon varma ett mun verenpaineet laskis puudutuksist/lääkkeist ja kun ne on ennestäänkin luokkaa 100/50 niin ei hirveesti innosta laskee niit tost..ett kyl toi lääkkeetön luonnollisempi vaihtoehto tuntuu erittäin paljon mun jutulta..

luin muute yhden mielenkiintoisen ja hyvän kirjan "luonnonmukainen syntymä" (kirjoittaja neljän lapsen äiti ja lääkäri, suomalainen), suosittelen jos jotakuta aihe kiinnostaa..:)

onneks tuolla ainaki kanta-hämeen keskussairaalassa l. hämeenlinnassa on ainaki mainittu mahdollisissa synnytysasennoissa mm seisten,jakkaral.. joten eivät ainakaan ehkä suhtaudu nuivasti jos ei haluu sänkyyn makoilee..:D :hug: ite oon aatellu ett hyvä asento vois olla just jakkaral tai esim kyykky, mut toi kyykky on vähän rankka jos monta minuuttii on, huomasin just ku aloin vähän varoiks jo reenailee sitä..:)
 
Mun siskoni ja serkkuni on molemmat synnyttäneet muistaakseni kaikki lapset luomuna. Vyöhyketerapiaa ovat käyttäneet kivunlievityksenä, ja sitä on ollut antamassa erinäinen joukko tukihenkilöitä. (Mun siskon viimeisessä synnytyksessä oli mukana mun serkku, meidän äiti ja isä ja siskon lapset) Tyksissä on vissiin yksi kätilö, joka on erikoistunut tuohon vyöhyketerapiaan, mutta kaikki kätilöt kyllä tietävät joitain pisteitä joita painamalla kipu helpottuu. Mun käsittääkseni kukaan ei ole ollut mitenkään luomusynnytystä vastaan, vaan se on ihan synnyttäjän omista fiiliksistä kiinni. Siskolla ja serkulla on hyvä kivunsietokynnys ja asenne: Synnytys on mukava tapahtuma, toki se sattuu mutta niinhän sen kuuluukin.

Muakin kovasti kiinnosti luomu-synnytys ja esim. altaan käyttö kivunlievityksenä, mutta kun se synnytys käynnistyi vesien menolla ni allas oli heti poissuljettu, piti olla paikoillaan ja supistukset oli niin pirun ärhäköitä että halusin sittenkin sen epiduraalin.
Nyt en sen ihmeemmin suunnittele mitään, se allas kyllä edelleen kiinnostaa, mutta tyksissä on vaan 1 amme joten pitää olla hyvä tuuri että se sattuu olemaan ylipäätään vapaana. Jos nyt sattuu syöksysynnytys tulemaan (se on varsin mahdollista kun esikoinenkin tuli aika vikkelään) , niin sitten ei parane paljoa kivunlievityksestä haaveilla.
 
Sen verran pitää kommentoida siivouksen ja ruoanlaiton lomasta, että yhden lapsen ilman kivunlievitystä synnyttäneenä mulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa mihinkään luomuiluun. Olen spinaalin suuri ystävä :)

Muari
 
Mä en oo päättänyt synnytyksen suhteen muuta kuin, että Petidin -kipupiikkiä en ota. Ja sitä juuri sen hengityslaman vaaran vuoksi, jos lapsi syntyykin nopeampaa kuin oli arvioitu. Yhden sellaisen vastasyntyneen virvoittelun tai "elvytyksen" olen omin silmin nähnyt ja siitä saakka oon tätä mieltä ollut. Niin ja en oo innostunut aqua rakkuloistakaan, ilman sen kummempaa syytä. Mä haluisin kokeilla (jos vaan nyt alatiesynnytys sitten onnistuu) miten pystyisin selviämään pelkällä ilokaasulla, mutta se ei tarkoita, että epiduraalin/spinaalin olisin vaihtoehtona poissulkenut. Tilanteen mukaan mennään. Jumppapalloa, ammetta jne. olisi kiva päästä kokeilemaan.

(.) Vauva potkii oikein urakalla nyt ja ekaa kertaa ne potkut tuntuu selkeästi navan seudulla tai sen yläpuolella :heart: Viime päivinä onkin potkinut enempi selkäpuolelle tai rakkoon päin :p Liikkuessanikin tunnen jo paljon vauvan potkuja, joten mullakaan ei enää tunnu tuo etuseinämässä oleva istukka hirveästi liikkeitä vaimentavan. Kiva niin.

Vaimo ja Vaavi 23+6
 
Mulla on ollut niin nopeat ja rajut avautumisvaiheet, ettei siinä muuta tehty kuin maattu sängyssä. Supistuksissa ei niin minkäänlaista taukoa |O Ei niissä tuskissa ois pystyssä pysytty. Puudutuksetkaan ei ole juuri auttaneet, vaikka joka kerta olen saanut. Enemmän niillä on ollut henkistä apua :D Siinä mielessä mullakaan ei liiemmin ole mielenkiintoa luomusynnytystä kohtaan. Kaikki mahdolliset puudutteet ja avut tänne kiitos :D Spinaalia ajattelin kokeilla seuraavaksi, jos vaan sellaisen ehdin saada. Viime synnytys 3 tuntia, joten seuraava varmaan vielä lyhyempi :snotty:
 
Täällä kans esikoisen synnytys viime marraskuussa meni luomuna, ja ei ikinä enää niin jos se vain musta on kiinni ! Oon myös aika varma, että aika moni, ketä suunnittelee synnyttävänsä ilman kivunlievitystä..muuttaa mieltään :D
Itellä meni vedet klo 8 aamulla ja siitä sitten Tyksiin odotteleen synnytyksen käynnistymistä. En siis mennyt synnytyssaliin, vaan toiselle osastolle missä tosiaan odotetaan, että jotain tapahtuu. Tuli sitten todella odoteltua hiukan liian kauan...siinä vaiheessa, kun kivut oli sitä luokkaa, että oli pakko mennä rukoilemaan apua joltakin, niin kohdunsuu oli 7cm auki. Siitä sitten vielä kauhea pakkaaminen ja siirtyminen synnytyssaliin, jossa 9cm auki, ja kuulin lääkärit ihanat sanat "valitettavasti enää ei voida antaa mitään puudutteita"...siinä sitten jo itkua väänsin, mutta onneksi se avatumisvaiheen kipu loppui pian, kun siirryttiin ponnistusvaiheeseen. Sitä vaihetta en tosiaan halua enää koskaan kokea luomuna. Melkein 1,5 tuntia siinä tuli ponnistettua, ja muistan vaan, että yritin joka supistuksella pidättää sitä etten ponnistaisi, niin paljon se sattui :) Jälkeenpäin ajateltuna olis kyllä varmaan mennyt nopeammin ja helpommin jos olis yrittänyt ponnistaa vielä kovemmin :D
Mutta tosiaan...tähän synnytykseen toivoisin todella saavani jonkin puudutteen...
 
Mulla ei ole yhtään synnytystä takana, ja mä olen jo päättänyt että haluan kaiken mahdollisen kivunlievityksen, mulla ei ainakaan ole siis ruusunpunaisia ajatuksia siitä :D

Olin päättänyt tuossa tovi sitten, että lopetan juoksemisen näinä päivinä, ja tänään kävin juoksemassa sen viimeisen kerran odotukseni aikana 9km lenkin haikein mielin *snif* :(
No, kävellä ja pyöräillä aijon sen mitä kunto ja kroppa kestää :)
Hukkapätkä potkii selkään päin jo toista viikkoa, edelleen odotan kuin kuuta nousevaa, että se pyörähtäisi perätilasta pois vaikka onhan tässä aikaa vielä ruhtinaallisesti tehdä sekin :)
Nyt jos lähtisin keittelemään uusia perunoita, kukkakaalta ja paistamaan kalaa, niin mies pääsee nokkimaan valmiiseen pöytään veneen ehostus reissultaan :heart:

Tanya & herra hukkapätkä 28+2
 
Mulla oli esikoisen aikana suret suunnitelmat luomusynnytyksestä!! Mutta siinä tohinassa, ei paljoa luomuilu kiinnostanut!! :D Ja varsinki pitkässä ponnistusvaiheessa oisin ottanut mitä lääkettä vaan. Ja eihän noi lääkkeet nyt ole ihan noin "vaarallisia" mitä josefiina kertoi. Verenpaineen laskuun on lääkkeet ja en ole kuullut, että monellakaan paineet olisi laskeneet kuitenkaan vaarallisen alas. Voin kertoa, ettei meillä töissä välttämättä edes lääkitä potilasta jos paineet on 70/40. Jos ton alle menee, niin sitten annetaan pieni määrä efedriiniä. Ja tiedän faktaksi, että ainakin täällä synnäriilä, ne on aina vedetty valmiiksi jos jotain äkillistä sattuisi. Tai jollei vedetty ruiskuun, niin ainakin on nostettu kaikki laimennustavarat pöydälle.
Ja sen takiahan epiduraalia annetaankin vain tietty annos kerrallaan, että sivuvaikutukset saataisiin minimoitua.

Mulla on ihan hirvee närästys taas päällä. :x Oksennus suussa koko ajan, et tää taitaa mennä enemmin refluksin puolelle jo.

Arvatkaas mitä mä päätin? Etten meinaa olla töissä siihen asti, kun äippäloma alkaa. Mulla on nyt jo jalat NIIN TURVOKSISSA, että ne on ihan pinkeet ja särkee. + mua supistaa aika napakasti.

Liirah + Sissi
 
Liirah, oletko koettanut tukisukkahousuja? Mä en varmaan olisi yhtään jalkeilla ilman niitä. Kun illalla otan pois ja joudun vielä kävelemään, niin melko pian toinen nilkka turpoaa ja koko jalkaa pistelee ja tuntuu ettei astua viitsisi. Tämä on sitten hyvä syy sille, että siinä vaiheessa kun olen ottanut tukisukkahousut jalasta, en voi tehdä oikein mitään :LOL:
 
terve!

synnytys: ei luomusti kiitos jos mahdollista, kokemusta ei ole mutten haluakkaan. epiduraalin saanut kaikissa kolmessa synnytyksessä ja sellaisen toivon saavani tälläkin kertaa, alussa pärjää hyvin ilokaasulla ja sit viime metreille epiduraali

huomenna soittelen neuvolaan noista pissitestin tuloksista ja kerron noista edelleen tulevista limaisista vuodoista ( mahdollista limatulppaa tullut...?! ) tänää tuli peukalonpään kokoinen sitkeä kellertävä limapala.... olis hyvä päästä tarkistukseen alapään muutoksista ettei vaan olis muutoksia tullut lisää :/

vajaan kolmen viikon päästä olis serkun häät..mitä sitä oikein pistää päällensä?! täytyy hipsiä varmaan vaikka haloselle jos sieltä löytäis jotain kivaa mikä mahtuis päälle..joku sellainen mekko olis hyvä joka malliltansa menis raskauden jälkeenkin päälle.

kurpitsa ja "A" rv26+1 ( 26+5 )

 
Iiirah
joo oot oikeessa, ja ei tosiaan ollut tarkotus antaa varsinaisesti kuvaa lääkkeidein vaarallisuudesta vaan lähinnä perustella miks henk.koht mua ei lääkkeet innosta.. oon siis itsekin sairaanhoitaja ja aina potilaille toki lääkkeitä tyrkyttämässä mutta itse niitä en himoitse.. verenpaineetkin saa laskea joo, tarkotin lähinnä etten vaan halua itselleni sitä oloa mikä laskusta tulee, vaikkei se viel vaarallista ookkaan..

ja kun kysessä itteleniki tulee oleen eka kerta, niin eihän sitä viel tiedä mitkä kaikki mahdolliset tropit mä sit tositilanteessa ehkä kuitenki haluun, mut noi luomusysteemit nyt täs vaihees innostais..:) mutta ihan mielenkiintosia kommentteja täällä ja tosiaan niiden sana kyllä painaa enemmän jotka on jo synnyttäny , munki helpompi puhuu sitte jälkeenpäin ku tietää oikeesti mist on kyse.. :)

tarttee varmaan lähtee uimaan...karmee kuumuus..meillä isäntä ja koirat nukkuu ja tää yrittää ettiä aineistoa graduun..

Muoks: niin siis ilokaasua ajattelin kyl kokeilla. ja muuten jos pystyy niin ilman muita lääkkeitä, jos ei pysty niin sit ei pysty :)
 

Yhteistyössä