MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Tänne ei mitään ihmeempiä.
Ei tunnu yhtään, että olisin raskaana.. sais mennä kaksi viikkoa nopeasti, että pääsis tarkistaa tilanteen. Illalla kyllä kovasti turvottaa ja välillä vihloo tissejä ja nälkä kokoajan yms. Noh, onhan noita oireita, mutta kuitenkin on jotenkin niin epäuskoinen olo. Huoh
 
Onnea mammullille, varmaan ihan mahtava fiilis siellä!!

Ja kylkiluulle iso voimahali. :hug:

bad virgin siis 26 v, toinen lapsi ja synnytyssairaala Tyks.

Mä jäin tänään kotiin töistä. Ei mulla aamuisin niinkään ole pahaa oloa, vaan kaikki yöt ja illat menee yökkiessä ja ihan hirveessä mahakivussa. Sen takia oottelinkin sitä noroa tulevaksi, ennen kuin tein sen raskaustestin. Päivisin on jonkun verran etovaa oloa, ja eilen töissä yks työkaveri mulle jo sanoikin että sä oot raskaana. Mä sit heitin koko jutun vitsiksi ja sanoin vaan et juujuu! Voi kun se tietäis kuinka oikeessa onkaan! :LOL: Mutta meinaan kertoa töissä vasta sitten myöhemmin. Paitsi että meillä kun käytetään anestesioissa kaasuja niin, niissä saleissa en saa olla. Tarvii siis keksiä jonkunlainen selitys miksen. :LOL: Nyt naiset keksimään mulle selityksiä!

Tää pinohan on hirveen aktiivinen! Mistä päin ihmiset on? Jos vaikka sitten myöhemmin järkkäis treffejä omalla alueellaan?

Onko muilla muuten jotenkin sellainen olo, että kaikki ei ole kunnossa? Ekassa mulla ei tässä vaiheessa vielä ollut mitään tällaista. Nyt jotenkin oon ihan varma että tää on tuulimuna tms. Mahaan sattuu hirveesti kokoajan, mitä taas esikoisesta ei ollut..
 
Mammulille suuret onnittelut ylläristä, kaksoset tulossa - wau :) :heart: :heart: :flower: Aivan ihanaa! Varmasti oli melkoinen ylläri kaiken kokemasi jälkeen!!

Ja sit heti perään pahoittelut Kylkiluulle :hug:

Mulla ois huomenna neuvola, ärsyttää jo valmiiksi kun aletaan taas painoa kyttäileen - niinku en itse tietäis että sitä on ihan hulluna liikaa |O :ashamed: Voikohan siitä kieltäytyä? Siis siitä painon seurannasta..? Viime kerralla painoa tuli vaan muutama kilo koko aikana että voiskohan sillä perusteella sanoa että seurailen itse ja sanon jos jotain hälyttävää tapahtuu.. Argh, että mä vihaan tuota kyttäilyä.

Täällä muutoin on edelleen tosi väsy olo. Yöt menee ihan hulabaloona, neidillä on joku ihme yöheräilykausi; 1-1,5 h välein pomppaa ylös sängyssä lähes koko yön ajan.. ja sit ku tarpeeks monta kertaa herään niin en enää aamuyöstä saa unta.. Ja muutoinki nukkuminen on hankalaa ku ei meinaa löytää hyvää asentoa jossa ei tisseihin sattuis.. ja sit vielä ku yö menee huonosti niin on kahta karmeampi olo aamulla - ja sit meneekin aamupäivä yökkäillessä.. juu, vali vali päällä on täällä eräs |O :kieh:

 
tänään tuli taas koettua jotain uutta, ihan järkyttävä heikotuskohtaus - ja tietysti vielä töissä. Lisäksi vatsa on aivan sekasin.. tuo huimaus kyllä säikäytti, oli siinä ja siinä ettei taju lähde! Kauhee tuskanhiki ja vapina päällä.. mukava yrittää töissä olla niin ettei kukaan huomaa, vaikka huomaahan ne viimestään siinä vaiheessa kun rojahtaa lattialle taju kankaalla, hui kalama, onneks ei sentään niin käyny! :/

Kaipa tuo on kuitenkin normaalia.. onkohan kellään muulla ollut tuommosia huippauskohtauksia??
 
katjuska80 mulla tuli eilen kaupassa lievä huippaus kohtaus, ei kiva pikasesti siinä vain kerkesin ajatella, että tähänköhän rojahan, va meni aikas nopeasti ohi. Toivottavasti ei enää tule!

liirah Mulla välillä myös tulee sellainen olo, että kaikki ei ole kunnossa. Mulla kylläkin siitä syystä, ettei mun mahaan koske ollenkaan. Esikoista odottaessa heräsin yöllä koviin kohdun kasvu kipuihin ja nyt ei ole mitään sellaista joskus pikkuisen nippaillu..
 
Pirtsi Mua ahdistaa kans jo valmiiks neuvolan painonseuranta...Ajattelinkin jo eka käynnillä tehdä selväks, että tiedän että on ylipainoa, ja tiedän ettei painoa saisi tulla paljoakaan jne. Ja aion myös sanoa, että mulle ei tarvii huomautella siitä :p Kävin edellisessä raskaudessa eri neuvolassa, ja aina se täti haukku mut lyttyyn, kun olin käynyt puntarissa...:(
Ja voihan siitä painonseurannasta kieltäytyä, eikai nyt aikuisen ihmisen oo pakko jos ei haluu :D

liirah Mä olen ainakin Turun seudulta...! Sulla näkyy olevan myös synnytyspaikkana tyks :D
Olis kiva osallistua tapaamisiin :)
 
Katotaan osaako tekniikan ihmelapsi saada ton lilypien näkymään täällä



Muoks: nähtävästi osaa! JEE!! Tyhmä kysymys mut kysyn silti. Eihän tuota tarvii joka kerta käydä tekeen uudelleen. Eikö ton saman linkin vaan voi liittää aina uudestaan ja uudestaan?
 
Heipsun!

Onnittelut hyviä uutisia saaneille ja tervetuloa uusille! Pahoittelut kylkiluulle, kurja juttu.

Oma napaa:

Pakko hehkuttaa: sain äsken sydänäänet kuuluviin kotidopplerilla :heart: ! Mulla on se Angelsoundsin karvalakkimalli, kuulokkeilla ja ilman monitoria. Löysin äänet ihan alhaalta ja vasemmalta, vieressä vahva oma syke (olisko istukan paikka tai muuten van joku iso suoni) ja sitten ne ihanat tiheät pumputtelut :heart:. Voi että, mä olen iloinen! Olin ihan varma, että ei vielä kuuluisi (viikkoja nyt 9+2 vasta), mutta päätin sitten neuvolaan suivaantuneena koittaa kumminkin ja löytyihän ne!

Neuvola-aika mulla oli taas eilen aamulla, tällä kertaa omalle th:lle, kun viime vkolla sijainen ei osannut mun tietoja koneelle viedä (tai siis ei osannut poistaa siellä yhä auki olevaa viime marraskuussa keskenmennytttä raskautta). Joo... Oli sitten laittanut mulle 15 min ajan ja siinä vaiheessa kun edellinen asiakas tuli ulos, niin se mun varttini oli jo ummessa ja musta seuraava asiakas käärmeissään, kun tajusi, että mäkin meen vielä sisälle ja hänen aikansa jo ikäänkuin oli alkamassa, huokaus... No ei siinä sitten todellakaan ollut aikaa mitään sydänääniä kuunnella, äkkiä vaan tiedot koneelle, kiitos, onnea ja hei! Seuraava käynti rakenneultran jälkeen, eli 3kk kuluttua ! On kyllä käynyt iso leikkuri noissa käynneissä, viimeksi kuopuksesta (jolloin olin jo kuitenkin uudelleensynnyttäjä ) olen käynyt rv 8+, 12+ ja 17+ jne. eli karkeasti sen kerran kuussa. Nyt sitten hätäinen pikapika-ensikäynti kahtena palana ja seuraavan kerran puolenvälin paremmalla puolella... Onneksi olen tällainen googlettamiseen kykeneväinen ihminen, johan tässä nyt ihan heitteillä melkein olisi muuten ;). Kyllähän nyt hyvänen aika tossa ajassa jo voi hemppa laskea tai diabetes tai myrkytys nostaa päätään, eikä mitään tiedä, jos ei itse tunnista oireitaan! No ei mulla ole aikaisemmissa noista mitään ongelmia ollut, mutta silti tuli jotenkin vähän hölmö olo. No, onneksi on netti :D . Ja äitipoli sit jos joku hätä tulee. Ihan mielenkiinnolla odotan nyt muuttoa Helsingistä Espoon puolelle, että onko sama meno vai eri. Ainakin mun neuvola vaihtuu isosta tk:sta pieneen neuvolayksikköön, katsotaan mitä muuta muutoksen tuulet tuovat tullessaan. Seuraava neuvola mulla onkin sitten jo siellä uudessa, muutto on toukokuussa. Puntaroin sitten sitäkin, että vaihtaisinko sairaalan Kättäristä Jorviksi, mutta meen nyt ainakin noihin seuliin nyt Kättärille ja katson sitten myöhemmin vaihdanko sairaalaakin. Jorvissa olis vissiin paremmin parkkipaikkoja :p, mutta toisaalta perinteet velvoittaisivat Kättärille, molemmat pojat kun on siellä syntyneet...

Vilkutukset kaikille!

Jaja ja pikkuinen 9+3

 
Ai niin ja BV! Kehtaisitko siirtää mutkin nyt tohon 30.10. kohtaan kun sellainen kerran ilmestyi ;)? Neuvolan terkka oli sitä mieltä, että lasketaan vaan menkoista nyt, vaikka ultran mukaan päivän-pari pienempi onkin. Sopiihan tuo mulle, sitä aiemmin äippälomalle :D !
 
heipparallaa!
ihanaa kun tullut hyviä uutisia monelle ultrista!
me käytiin miehen kanssa eilen ekassa neuvolassa ja se laski rv:t erilailla ku netin laskurit joten laskettuaikakin siirtyis sen mukaan 4.11 mut mä en käsitä mistä se ylimääränen päivä voi tulla ku musta se ois menkoista laskettuna 5.11 :whistle: no sit sain helpotusta oireettomuuteeni sillä neuvolan täti totesi että kuulun kuulemma siihen ryhmään kelle raskaushormoonit sopivat eivätkä aiheuta mitään negatiivisia oireita =) nyt siis vaan nautin raskaudesta ja oottelen et masu alkaa kasvaa niin siitä tulee sit enempi näkyvä juttu :) sikiöseulonta verikokeeseen sain lähetteen ja se otetaan kahden viikon päästä, päätettiin miehen kanssa, että jos vauvalla todetaan verikokeiden tai niskaturvotuksen tuloksena jotain vikaa yms niin halutaan yhteistuumin keskeytys. onkos muut jo tehny asian suhteen päätöksiä? meillä tämä oli itsestään selvää ja molempien tahto :) verenpaine oli hyvä ja painokin ihanteessa, mutta hb oli vaan 104, rautaa ei yksinään määränny vielä vaan kehotti syömään multitabsia mikä sisältää myös rautaa. onks muilla ollu hemoglobiinit alhaalla? se aiheuttaa muuten tuota huimaamistakin mistä toiset kirjoittivat.
nyt kaikille paaaljon tarrasukkia vaaveleille! :heart:
 
Heippa kaikille :wave: Täällä uusi ilmoittautuu pinoon. Mietin,että onkohan tänne jo avattu marraskuisten pinoa,mutta täällähän on jo monta sivua juttua :D

Eli jos mut lisättäisiin listaan: Mä oon 30v. 4. lapsi tulossa ja l.a on varmaan 28.11. Mutta sen saa sitten varmistettua myöhemmin. Synnytyssairaala on SeKs.

Tämä oli meille pienoinen yllätys ja oli vähän otettava pieni aikalisä,että totuttiin tähän ajatukseen. Meillä on siis jo 3 poikaa ennesään,iältään 9v,6v ja 2v3kk. Mutta elämä yllättää :heart: Oireita ei ole minkäänlaisia,niinkuin ei juuri muissakaan raskauksissa ole ollut. Mutta pakko tämä on uskoa,kaksi viivaa pärähti ruutuun perjantaina.

Mutta ihanaa päästä kirjoittelemaan muiden kanssa. Hauskaa,että olen taas marraskuisissa,niin olin v.2007 myös,mutta poika syntyi vasta joulukuun puolella :whistle:

T.LilliM kera yllätysmatkustajan rv n.5-6
 
Suuret suuret pahoittelut kylkiluulle :hug: Jaksamista :hug:

mammulillepaljon onnea tuplista :heart: :heart: Elämän hienoja yllätyksiä =)

Uusille plussille tervetuloa :wave:

(.) Eipä kummempaa. vellova olo vaivaa ja siinä samalla jatkuva nälkä. Tuntuu, että koko ajan pitäis olla syömässä. Sitä en kyllä tee, kun tuppaa kilot olla muutenkin jo katossa, joten yritän vain jotian kevyttä napsia, jos on ihan pakko. Tomaatteihin on tullu himo, kun taas jauhelihaa ei pysty paistaan. Sen haju niin raakana kuin kypsänäkin saa palan nouseen kurkkuun. Yleensäkkin lihan haju etoo nyt aivan järkysti. No, aikansa kutakin :)

Lumi-Marja ja Nuppunen 5+0
 
Mammuli onnea! :heart:

kylkiluu :'( tsemppiä uuteen yritykseen! :hug:

huomenna vihdoinkin varhaisultra, johan sitä reilu pari vkoa on odotettu! :LOL: toivottavasti kaikki niin on kuin kuuluukin. Tsemppiä myös muille huomenna ultraan meneville, meitä tais useampi olla? :) muillekin tsemppiä tietysti myöh. ajankohtaan!

te jotka ootte ekan kerran jo neuvolassa käyny, tai odottatte toista, kolmatta tai jne. Onko teijän miehet olleet aina neuvola käynneillä mukana? Varsinkin ekassa? Ultraan mies tulee tietysti huomenna mukaan mutta en oo koko neuvola juttua ees ajatellu..

liirah: mä olen salosta, et jos turussa joskus ois miittinkiä niin täältä lähtee ainakin yks sinne :D

 
Heippa! :)
Tänne ei sen kummempia, tänään soitin neuvolaan ja sinne olis tarkoitus mennä 19.4.
liirah mulla on vähän sama juttu. Ekassa en osannut pelätä mitään, mut nyt on enemmän kaikkia fobioita. Johtuu ehkä osittain siitä, että nää raskausoireet on tosissaan ihan erilaiset ku ekalla kerralla. Mut mitään vuotoa ei ole, eikä sen suurempia kipujakaan. Ja kaikki nää oireet on ihan normaaleja ja liittyy varmaan pitkälti siihen että noi raskaushormonit hidastaa ruuansulatusta.
Nyt olis sitten rv 5+0 :heart: Musta onkin tuntunut viimeiset 2 vuotta että aika kuluu ihan liian nopeesti. Nyt se sitten alkaa taas laahaamaan, ku tunnetusti odottavan aika on pitkä! :D
 
Saana, mä odotan kolmatta ja kävin jo neuvolassa, mutta miestä ei tullut mieleenikään otta mukaan :D ... En todellakaan tuomitse niitä pariskuntia jotka sinne haluavat yhdessä mennä, mutta musta siellä ei ole miehelle yhtään mitään. No jaa, ehkä ne sydänäänet ekalla kerralla kun niitä voi kuulla kiinnostavat ja sit tietenkin ihan eka kerralla sukujen perinnölliset sairaudet pitää listata, eli jos ei ole jo itsellä tiedossa, niin saattaa miestä tarvita. Mutta en kyllä tajua niitä, joiden ukot ramppaa joka kerralla mukana vahtimassa pissinäytteen antoa ja punnitusta :LOL: . Oikeasti, viimeksi odotellessa näin, että yksi pariskunta meni ihan tosissaan yhdessä sinne veskiinkin :LOL: :LOL: !

Mun mies ei ole siis käynyt odotusaikana mukana neuvoloissa, mutta kunnallisissa ultrissa on. Ekassa raskaudessa oli alkuraskauden ultrassakin, muissa raskauksissa ei, eikä myöskään synnytystapa-arvioissa ym äitipolin ylimääräisissä ultrissa. Sitten vauva-aikana käytiin mahdollisuuksien mukaan (varsinkin ihan alkuun) yhdessä, niin oli sitten kahdet korvat paikalla. Enkä ole siis koskaan kiletänyt tulemasta, eikä mies taas kieltäytynyt tulemasta, emme vain yhteistuumin ole nähneet tarpeelliseksi hänen läsnäoloaan noissa . :)

Jaja 9+3

 
No niin nla lääkärillä käyty.
Kohdunsuu oli kiinni mutta sano, että selkeesti vuotanut.
Ultrasi ja ruskuaispussin havaitsi mutta ei voinut sanoa sata varmaksi onko sen sisällä mitään. Myönsi, ettei kovin hyvä ole tämän ultran kanssa näissä alkuraskauksissa. Mutta toisaalta vähän valmisteli mua siihen, että on tuulimuna.

Ensi viikon tiistaille sain uuden ajan nla lääkärille, ultraa sitten uudestaan. Sanoi, että jos ei varmaksi voi tuolloin sanoa, antaa sitten lähetteen klaan.

Nlan käynti kuulema vasta sitten, kun ollaan varmistettu onko tuolla matkustajaa vai ei.

joten ei auta kun odotella....
 
Enpä ole juuri jaksanut kirjoitella. Oksennan täällä 24/7 ja kaiken pihalle :( Eka nesteytyskeikka alkaa olla edessä. Arvon tässä vaan, että lähtiskö tänään vai vasta aamulla. Kai se ois parasta mennä jo tänään, saa ainakin helpotusta oloon.

aletheia 6+4 kaiketi
 
Noista raskausoireista ollut juttua niin on mulla sentään jotain. Eli nälän tunne on mullakin usein ja sitten raudan maku suussa. Toi on mulle ihan uutta. Mutta muuten olo on aika oireeton. Varhaisultraan haluaisin kanssa mennä,että näkee ihan omin silmin,mitä tuolla mahassa on =)

Voimia kaikille niille joiden raskaus on päättynyt :hug:

LilliM
 
Mä en halua myöskään miestäni mukaan neuvolakäynneille, mutta en toki kieltäisi tulemasta jos niin haluaisi. Mies on itse kovasti lähdössä vasta siihen ultraan, jossa varmistuu lapsen sukupuoli =)
Meille pitäisi tulla lähiaikoina kyllä aika kättärin ultraan, ja voisin kuvitella että hää haluaa sinne mukaan, mikäli vaan yritykseltään kerkeää.
Painon puolesta en itse ole huolissani, enkä niitä punnituksiaan inhoa (172/59), mutta toki haluan minimoida "ylimääräiset turhat kilot".
 
Voi Aletheia, kurja että voit noin pahoin. Kannattaa varmaan lähteä samantien, se kuulemma helpottaa.

Vammaisuusseulontoihin ei olla menossa. Mikää testi maailmassa ei kumminkaan takaa yhtään mitään, ja meille on tervetullut lapsi just sellaisena kuin on.

Neuvolassa mies ollut mukana viimeksi kun esikoista odotettiin. Yleensä käyn siellä lasten kanssa. Ihanaa olisi kyllä päästä käymään ihan yksinään, ei tarttis koko ajan jonkun perässä juosta. Nyt on vielä miettimättä minne laitan esikoisen jos ekaan neuvolaan asti mennään. Se alkaa olla jo niin iso, että taatusti ymmärtää mistä on kyse.

Pahoittelut keskenmenon saaneille, ainakin Kylkiluu taisi olla :hug:

Mulla on tänään ollut maha kipeä. Hieman pelottaa, mutta pitää yrittää pitää pää kasassa.

Muari rv 8+1
 
Vitsi, kuin paljon taas tekstiä! Luin kaikki, mut en millään muista, mitä mun piti kellekin kommentoida. :ashamed:

Pahoittelut täältäkin keskenmenon saaneille! :hug:

Mä oon edelleen aivan zombie. Alkaa täälläkin olla ajankohtaista pian tuo nesteytys, kun ei mikään pysy sisällä. Oksennan niin rajusti, ettei se voi tehdä hyvää pikkuiselle kyytiläiselle. :(

Eli tänne ei mitään uutta. Toivottavasti pian helpottaa.. painoakin on lähtenyt. Ajatukset pyörii vaan huonossa olossa..
 
päivittäjälle: ultrassa kävin aamulla..kaikki täällä masussa hyvin. sikiö vastasi viikkoja 8+1 joten laskettuaika aikaistui melki viikolla..on siis nyt 9.11

klexanet aloitetaan kans heti kunhan saan piikit ensin haettua apteekista, tuokin piikitys näköjään aikaistuu.. ( esikoisen raskaudes aloitettiin rv17, kuopuksesta rv12 )

kurpitsa ja uudet raskausviikot 8+1 =)
 

Yhteistyössä