MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Minäkin uskaltaudun mukaan. Toista lasta odotellaan, takana yksi alkuraskauden keskenmeno joulukuussa viikolla 6+0. Keskenmeno on hiukan varjostanut riemua tästä uudesta raskaudesta, sillä hirveästi pelotti ekat 2 viikkoa, että tämäkin menee kesken. Nyt ollaan sitten onneksi voiton puolella, sillä tänään ultrassa näkyi pikkuinen, sykekin näkyi ja vastasi hyvin viikkoja (menkkojen mukaan 6+4, ultran mukaan 6+3).

Raskaus on sujunut aika oireettomasti. Pahoinvoinnista ei ole tietoakaan! Ainoastaan väsymys, repäisykivut, paleleminen ja kuppikoolla kasvanut rintavarustus ovat tällä hetkellä ainoita oireita.

Olen 37-vuotias (huhtikuussa 38) eli näköjään tämän listan seniori :D ja laskettu aika näillä näkymin 11.11.2010.

Pimpula-76- kävin tänään ultrassa kun rv 6+4 ja hyvin näkyi syke! Toivottavasti saat myöskin yhtä ihania ultrauutisia :)

Bebel rv 6+4
 
kylkiluu: joo mulla tuli lauantaina siteellinen verta. ja sunnuntaina puolisiteellistä.
vatsa on vieläkin kipeä mutta tänään en ole vuotanut. vuosin jo aikasemmin tässä viikko sitten ihan pikkasen.

esikoista kun odotin ja vuosin ehkä siteellisen yhtenä päivänä. menin heti päivystykseen. siellä totesivat että normaali nykyään nämä vuodot alkuraskaudessa vaikka niin ei pitäisi olla. olin jotain 8rv tuolloin ja onneksi pääsin ultraan. siellä sydän sykki. ja nyt neiti on 6v :)

joten hirveän paniikissa en nyt ole tästä viikonlopun vuodosta...katsotaan miten käy..tämä koko raskaus on vähän sopeutumisvaiheessa...

 
tinker bel: ei se clear bluun viikkotesti näytä kun vaan viikkoon 5 asti! mäkin testasin sillä ja se näytti vaan 5+ vaikka omien laskujen mukaan oon niinku jo viikolla 7+3 :D eli ei kannata siihen rahojaan tuhlata jos sullakii on jo yli 4 viikkoo takana.

näyttää olevan suuria eroja paikkakuntien välillä noitten neuvolakäyntien ja ultrien suhteen. tarttee siis kysellä tarkemmin ylihuomenna siltä neuvolasta :) nyt siis ei muuta kun toivotaan että pikkunen pysyis kyydissä eikä menis kesken täää homma ku se kuulostaa olevan niin yleistä :ashamed:
 
Moiks!
Itsellä eka neuvola on 7.4., jolloinka viikkoja ja päiviä 8+2. Toivottavasti saisin ekan ultran/lekurin vasta rv.lle 14, koska sitä ennen ei oo juurikaan vapaata aikaa..
on kyll ollu niin huono ja etova olo ja vatsakipuja että takuulla oisin ollut saikulla jos työelämässä oisin, mutta ku opiskelee ja on pakollisii tuntei, niin minkäs teet... toivottavasti tää kaamee olo täst jossain vaihees helpottaa..

Kahvista puheen ollen, ei tosiaan enää nappaa siinä määrin, missä ennen meni useampikin kupillinen (=mukillinen) päivässä. jotenkin hiipuu koko ajan toi kahvinhimo, eikä se enää ees oo himo.
 
Moro!
Tänään varattu eka neuvola, 9.4 ja eka lääkäri on jo 8-10 viikolla, aika aikasten kait?
Bebel: oon saman ikäinen ja toista myös odotellaan ja mullakin oli joulukuussa huti-raskaus; tuulimuna.
Jaksamisia kaikille!!!

Me 5+5
 
Maanantaita kaikille :wave:

Tervetuloa uusille ja peukut pystyssä epävarmassa tilanteessa oleville bd bd

Kävin tänään sielä neuvolassa ultrassa - sielä näky elävä sikiö, joka vastasi täysin viikkoja ja sykekin oli vahva :heart: Eli toistaiseksi kaikki hyvin. Mut mitä vaan voi vielä tapahtua... Ei täs auta ku yrittää olla hermoilematta ja mennä päivä kerrallaan.

Ällöttävä olo ollu taas iltapäivästä lähtien :x Aamuisin työhousut menee ihan mukavasti päälle, mut iltapäivästä alkaa tuntumaan, että pitäis saada nappi ja vetskari auki... Pakko vaan sietää, ja sit ku lähden töistä, niin avaan housut ja huh :p Kyllähän helpottaa. En kyllä millää haluaisi vielä kattella toisia housuja - jäisin kyllä aika pian "kiinni" tästä raskaudesta sitten (meillä kun työnantaja kustantaa työvaatteet, ja kaikilla on samanlaiset, meille teetetyt...eli vaatekaupasta ei vastaavia löydy) :/ Hankalata, hankalata. Meillä kans menossa työmaalla melkoiset "rationalisoinnit", eli yhtää ei voi varmuudella tulevan varaan laskea, niin en tässä tilassa ainakaan olisi se halutuin työntekijä pidettäväksi firmassa kirjoilla. Vakipaikka mulla toki on, mut nyt on tällä alalla niin tuulista, että mikää ei ole varmaa... Ärsyttävää |O

No joo, jos menis laittaan pollet talliin ja sit suihkun kautta pehkuihin. Mukavaa alkanutta viikkoa ite kullekkin =)

nallepööh ja pieni rv7+
 
Pitääpäs käydä täälläkin päivittelemässä tilannetta.:) Oon bongannut uuden raskausoireen! Yökkäilen tosi herkästi. En mä tätä kyllä mitenkään pysty varsinaiseksi pahoinvoinniksi laskemaan kun ei ällötä muuten paitsi tietyt hajut tms. mutta kuitenkin. Oon jonkinlaista pahoinvointia toivonut tässä jo jonkin aikaa ja tämä riittää, kiitos. :D On kiva että on sen verran, että tietää olevansa raskaana.. :)

Et oo muuten OP-81 ainoa, joka on turvonnut.. Mulla maha näyttää siltä, että oisin jo viimesilläni raskaana..:D Ja en tiedä, johtuuko noista mun himoitsemista pähkinöistä vai yleensä raskaudesta, mutta mun naama on kamalassa kunnossa. :eek: Yhtäkkiä pukannut yhtä paljon finnejä naamaan kun viiden vuoden aikana yhteensä. |O Noo, ehkä tämän kestää.

Ens viikon maanantaina ois sitten mullakin vihdoin eka neuvola. On tämä aika jännää kun on ensimmäinen lapsi tulossa eikä yhtään tiedä mistään mitään.:D

Ja sitten voiskin mennä vaikka piakkoin nukkumaan, johan tässä kello jo lähentelee puolta yhdeksää.. :D

Onnea ultraan kaikille! :flower: Ei tarvitsis kyllä yhtään enää tulla huonoja uutisia tänne, toivottavasti Oltermannin ja Kylkiluun vuodot loppuu ja kaikki on hyvin! :hug:
 
Yökkimistä on havaittu täälläkin :x Meillä on tuo mies hoitovapaalla ja oli sitten jättänyt taaperon aamukakat siivoamatta potasta... Jep, ei tarvinnut muuta kuin mennä vessaan ja nähdä ne siinä :D Saa muuten hoidellakin nuo kakkajutut nyt ihan keskenään, mä en puutu niihin toistaiseksi :whistle:

Finnejä on naama täynnä ja maha ihan potkupallo, turvoksissa.

Soitinpa minäkin tänään neuvolaan ja 7.4. on eka aika.

Ajattelin muuten antaa äidilleni äitienpäivälahjaksi ultrakuvan kehyksissä ja sillä tavalla saisivat myöskin tietää tästä raskaudesta :) Täytyy vaan toivoa, että kaikki menee hyvin ja suunnitelma onnistuu.
 
Ällöttäviä menkkamaisia kipuja, en mä tienyt että niitä vois raskaanakin olla samanlaisia :( Ja tuolla sisällä (en keksi sanaa naisen alapäälle :D) polttelee, voiskohan olla hiivaa? Ei ole koskaan ollut sellaista niin en tiedä. Ja naamakin on täynnä näppyjä mitä ei oikeen normisti ole. Tänään on tehnyt hirmusti mieli syödä pelkkää herne-maissi-paprikaa, koskaan ennen en ole erityisemmin pitänyt siitä sellaisenaan :)

aletheia: Kiitos äitienpäivä ideasta :)
 
A-H
Nallu Sellasta lähes olematonta tuhrua tuli päivällä, luultavasti tulee tänäänkin. :/

Eilen soittelin neuvolaan meidän neidille 1v aikaa ja sit samalla varasin itelle ekan neuvolan. Kummastukseksi sain ajan jo maanantaiksi :eek: Vasta 5+4 sillon viikot. No sama se mulle, ihan kiva päästä noin ajoissa, jos vaikka pääsis ultraan noiden "vuotojen" takia. Terkka kyllä sanoi, että kuulostaa ihan harmittomalta ja kun ei kovia kipujakaan ole ja kun menkat pitäs olla just nyt. No toivotaan parasta :)

Täällä oli ultrista puhetta. Jyväskylässä mielestäni kuuluu nykyään ne 2 ultraa, eli np-ultra ja sitten rakenne-ultra.

En hirveän tarkasti lueskellut nyt, joten pahoitteluja huonoj uutisia saaneille ja tervetuloa uusille! Ja tietystivtsemppi epätietoisuudessa eläville :/ :flower:

A-H 4+5
 
Kuiskaan tähän pinoon että plussasin suoraan KM:n jälkeen ja keskenmenosta lasketun kierron mukaan seiskaviikolla mennään nyt. Ei uskalla vielä vain yhtään luottaa että asia pysyy tällä tolalla joten varmaankin aktivoidun pinossa sitten viikon 12 jälkeen jos sinne asti päästään...

Mutta siis miltä noi repäisykivut tuntuu? Kun mulla eilen oli aamupäivällä n. 2-3h sellaisia pistäviä vihlaisuja tuolla alamahassa ja itse olin jo kerennyt uskotella itselleni että nyt se meni kesken tämäkin. Mutta jäin miettimään et voisivatko ne liittyä jotenkin kohdun kasvuun tms. Kipu ei oo yhtään menkkamainen vaan sellainen terävä pisto joka kestää 30-60 sekunttia. Sen jälkeen noita ei oo tuntunut ollenkaan...
 
kiitoksia uudesta pinosta! :flower:

:hug: :hug: ja stemiävuodoista kärsiville,toivottavasti ei ole mitään vakavaa.

:heart: kaikille jotka on saanut ihania ulrtakuulumisia.

sitten omaan napaan ;)
toissä yönnä olin pyörtyä vessaan :D , onneksi ei ollut yhtään pitempi m0atka pöntölle,muuten oisin saanut kammeta lattialta itteni ylös. tuntu vaan että jalat lähtee alta. hassua. sitten väsyttää,palelee,väsyttää,paleleee... ihan älyttömästi molempia. tissit on aamuisin ku imettävällä äidillä :LOL: vaikka muutenkin ne on jo mallia isot ni nyt ne vasta onkin,pitäs vissiin lähteä liivikauppaan joku päivä. tämä aamu on ollut ihan kauhea :x :x mitään ei oo tullut ulos asti,mutta vessassa oon joutunut käymään yökkimässä ja koko ajan semmonen olo,että kohta pitää lähteä vessaan yökkimään,mutta ei viellä. laitoin tuossa äskön illaksi ruokaa,ettei tarvi heti ku pääsee töistä kotiin alkaa väsäämään evästä..pikkusen broilerisuikale haisee pahalle :x yök! aivan hirveän hajusta..
toivottavasti tää huono olo hiukan helpottuu,että selviää päivän töissä. ku oon viel semmosessa paikassa töissä,että kesken päivää,ei pääse pois lähtemään,eli työpäivän loppuun asti joutuu kärsimään oli olo mikä tahansa :attn: mut jospas tää tästä. vaikka mun työpaikalla ei hajut oo ihan parhaimpia aina, saa nähä millon leksaan töissä..
taas vasyttää,haluttas kömpiä peiton alle,muttei voi enää.pitää alkaa sunnistamaan töihin..
ainiin,mulla on huomen aamulla ulrta =) sillon on viikkoja vissiin 6+? huomenna selviää.. =)
 
Lista PITÄISI olla nyt päivitetty, mutta kun raskausaikana olen höperö niin jotain on saattanut jäädä huomaamatta.. joten mainitkaa uudelleen, jos tietojanne uupuu listasta =)

Halit vuotoilijoille :hug: Vuotoihin on niin monta syytä kuin pelkkä km :hug:
Istukka kohdunsuulla, kaksosista toinen menee kesken, ja seksikin aiheuttaa usein limakalvovuotoa jne jne
Itselläni ei ole ollut kertaakaan mitään vuotoa paitsi viime raskaudessa 35+ viikolla lurahti kunnolla verta, minkä jälkeen sitten meninkin ambulanssilla sairaalaan..

Mut nyt aamutoimille :wave:

BV ja Chilli 7+6
 
tajusin eilen ettei mun tissit ole yhtään kipeet ja voin nukkua helposti mahalteen.. yöllä näin unta missä kävin ultrassa ja pikkunen oli nukkunut viikolla 8 tasan.. yöllä alaselkä oli TULESSA!!

Tänään ei sit oo yhtään pahaolokaan.. Vähän paha epäilys tuolla niskantakana varjostaa :$
Mä en vaan yksinkertaisesti ole sisäistäny että raskanaa ollaan :ashamed:

Kuukausi ultraan :headwall:

epätoivo iski totaallisesti..

 
odottavan aika on kyllä pitkä, onneks tää viikko menee hujauksessa kun vasta to meen töihin kun esikoinen on kipeenä..saa itekin "levätä" samalla ja hyvä niin kun tuota :x on ollut ihan riittämiin, kyllä se tiistai aamu sieltä hiljalleen tulee ja ihanaa kun mieskin pääsee töiltään ultraan mukaan.

nyt vain kaikille positiivista ajattelua ja mieltä!!!

kurpitsa rv6+2
 
Kamala aamu, tätä väsymystä ei voi käsittää.. 9h yöunet takana ja olo on kun ois valvonu viikon. Itkettää jo valmiiksi miten jaksan olla illan töissä :'(
Anteeksi oma natina, kyseessä taas omat elämääkin suuremmat ongelmat :D
 
Mulla tekee välillä ihan törkeästi mieli sitkeää naudan lihaa joka jää mun hampaiden väliin :LOL:
Kyllä ihan kypsänä, ettei mitään raaka tarvis olla mutta sellaista purukumia kuitenkin :kieh:

puhnalle 4+4?
 
moikka kaikille :wave:
kävin eilen siellä ultrassa nooooooh näky siellä siköpussi ja ruskapussi jotka vastasi tasan just viikkoja 6+1mutta mutta.....sykettä ei vielä näkynyt ja ei lääkäri kunnolla nähnyt edes sikiötä :snotty:
sanoi kyllä että muutos voi tapahtua ihan päiviensissällä,koska on kuulemma just siin rajalla se näkyminen.mulla nyt todella vahva epäily tuulimunasta :(
tosin lääkäri sano että ei syytä huoleen kyllä me se marrasvauva saadaan..minä taasen oon kyllä aika epäileväinen asian suhteen :(
 
Voi Pimpula, olipas piinaavia uutisia! Varmaankin lääkäri oli ihan oikeassa ja se siitä vielä iloksi muuttuu mutta voin kuvitella miltä susta tuntuu!

Täällä ei mitään erikoista, väsymys, huimaus, vilutus ja pieni äklö olo, siinäpä se.

vaahtis ja möhkis 5+5
 

Yhteistyössä