MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Heissan! Mulla eka neuvola takana, siellä kone antoi lasketuksi ajaksi 28.10. kuukautisten mukaan mutta todellisuudessa päiviä on 4-5 vähemmän. Nyt omien laskujen mukaan on 8+2 kun neuvolakortiin tuli 9+0. No pääsenpähän nopeemmin lääkärille ja nt-ultraan :D

Lääkäri mulla on 10+5 eli oikeesti noin 10+0 siinä ja siinä kuuluisiko sydänäänet jo.
Kaksosista äänet kuuluivat 10+5 hyvin, tosin olihan siellä kaksi sykkimässä. Suraava neuvola sitten joskus hamassa tulevaisuudessa 15+

Olen nyt virallisesti neuvolan kirjoilla sitten.. B)
Ella ja Kirppu 8+2 (9+0)
 
Halaus kaikille ikäviä uutisia saaneille! : hug :
minultakin taisi puuttua tuossa liittymis vaiheessa ikä 27v, toinen lapsi tulossa ja sairaala Kys. Raskausoireita mitä mulla ollut niin, alkuun oli rinnat olleet vähän aristavat ja täydemmät!? valtavaa turvotusta vatsassa housut ei meinaa varsinkaan iltaisin mennä kiinni ja väsyä (sitä nyt on aina muutenkin) nyt on muutamana päivänä ollut etovaa oloa ja lähteltä piti yökkäillyä, en ole vielä uutisia kellekään kertonut mutta varmasti kohta jo huomaavatkin läheiset missä mennään varsinkin jos pahoinvointi jatkuu, muuten kyllä olen voinut ihmeen hyvin:) nyt viikkoja 8+1 viimeisistä kuukautisista, LA saattaa kyllä ensi viikolla alkuraskausultrassa muuttua, kun menkat olleet epäsäännölliset. ja seuraava ultra onkin sitten se np ultra, jännittää jo kovasti enkä malttaisi olla kertomatta asiasta
:whistle:
 
Itse lasken lasketunajan hedelmöittymisestä. Selkeästi tuntee ainakun on ollut ovulaatio, on nimittäin niin kipeä maha, että hyvä jos kävellä pystyy :|
Neuvola ajan sain varattua ja se on 13.4.. Nyt pitäs jaksaa kärvisyellä sinne asti..

Minä syön myös multivitan raskaus/imetys vitamiineja (ainakun muistan).

 
Pahoittelut jälleen ikäviä uutisia saaneille :hug: Kumpa näitä ei enää tulisi yhtään.. mut nämä on toki niitä "pahimpia" viikkoja :(

Tervetuloa myös kaikki uudet joukkoon, meillä taitaa H3idin kans olla sama synnäri ja tämän hetkinen laskettu aikakin :) Kiva saada muitakin täältä pohjoisemmasta osasta Suomea olevia joukkoon mukaan!

Tänne ei sinänsä mitään uutta, öklötys jatkuu eikä mikään meinaa maistua ja lisäks yökkäyttää tosi herkästi. Nyt tosin iski hirveä himo salmiakkiin, joita nyt sit tässä napostelen :p tiiän kyllä että voivat nostaa verenpainetta jne.. mut enhän mä niitä kilokaupalla sentään aio syödä :D meneepä sentään jokin alas.. tissit myös jatkavat kipeytymistään, viime yönä ei enää meinannu mahallaan nukkumisesta tulla mitään :(

Huomenna pitäis kyetä raahautumaan neuvolaan klo 9 jälkeen - ei tosin omaan neuvolaan vaan neidin neuvolareissulle. Ens viikolla oiskin sit oma reissu edessä + lääkärillä käynti - pääsee luultavasti ultralla jälleen katteleen mitä löytyy ja kuinka asukki on kasvanut :)

 
Kurjaa, että niin paljon huonoja uutisia on tullut taas :'( Tsemppiä kaikille kovasti!

Minulla voi lisätä tietoihin, että ikä oli 25.

Ajattelin itse varailla ehkä huomenissa ajan varhaisultraan jonnekin parin viikon päähän, jos keksin vaan hyvän ja suht edullisen paikan. Mies haluaa onneksi ehdottomasti tulla mukaan. Mietin tässä, että milloin neuvolaan kannattaa soittaa? Jossain ohjeissa sanotaan, että heti plussatestin jälkeen, mutta jos ensimmäisen ajan saa vasta noin viikolle 8 tms. niin onko nyt vielä vähän aikaista?

siilinlapsi + öttiäinen 4+4

(tänään tein muuten varmistustestin apteekin omalla, ja nyt plussa oli jo ihan selkeä, pärähti ruutuun sitä myötä kun neste kulki puikossa eteenpäin =) eipähän tuo mitään takeita mistään anna, mutta hyvän mielen teki, kun haamusta päästiin selkeisiin viivoihin)
 
Minulla 31.3 ultra tuolloin rv 6+4 minulla ei aamuisin pahaa oloa mutta illalla siitäkin edestä :eek: Onko ihan normaalia alavatsan vihlomiset päivisin sekä öisin? ei pitäisi huolestua kun ensimmäisen lapseni kohdalla oli sama homma, mutta nyt jotenkin on epätodellinen olo kaikesta..


 
meidän neiti on 4 päivää 39-40 asteen kuumeessa, illalla pitäis lähtee jorviin kun tälle päivälle ei enään oteta terkkarilla vastaan :headwall:

Mulla on niin suuret pahoinvoinnit niin koitetaan saada miehelle vapaa huomenna että mä saisin oksennella rauhassa ja neiti sais 100% huomion ja hoidon.

Mietin että mitenköhän ne sen antaa vai onkohan ne tiukkapipoja ja sano että voivoi:(

Onko ehdotuksia miten mä otan asian esille? :attn:

 
mä luulen, että kyllä se miehesi pomo antaa kyllä vapaata kun vaan sanoo, että lasta on pakko jäädä hoitamaan kun vaimokin on kipeänä.. hommaatte vaan lääkärintodistuksen asiasta..
ja miehellesi sanot vaan että asia on nyt näin ja piste :eek:

voimia sinne :heart:
 
miimii Voittehen te sieltä lääkäriltä sen todistuksen pyytää.Eihän sinne erikseen tarvitse sanoa jos sä olet kotona.Sanotte vaan et mies hoitaa lapsen ja tarvii sen todistuksen.Vai? Vaikka mun mielestä on ihan luvallista jäädä kotiin jos toinen vanhemmista on kans niin kipee et ei pysty lasta hoitaa.

Mä en ollenkaan muistanut et alkuraskaudessa on näin ällö olo :( Toivottavasti tää ei enää kauaa kestä tai mene pahemmaksi.Vaikka ei pitäis valittaa :ashamed: Niin kauan tätä on toivottu.Harmittaa vaan ku nää päivät menee ihan laiskotellessa ku koko ajan tuntuu et on oksu tulossa...Ja mun naamasta on tullu ihan kauhee.Näppyjä täynnä.Ja tukkakin rasvottuu ihan kauhean nopsaa.Ja vali vali...Onneksi ulkona on hyvä ilma ja siellä ollessa on vähän parempi olo.
 
A-H: pahoitteluni minunki puolesta ja luja rutistus! :hug:

Ja tervetuloa mukaan kaikki uudet! Aika hieno määrä muruja jo on!

Onnea kaikille ihania ultrauutisia saaneille, voi että miten ihmeessä mä jaksan vielä 2,5vkoa oottaa?!

Miimi10: pikaista paranemista pikkuiselle ja kovasti jaksuja pahoinvointiin! :heart: Kyllä uskon minäki että saat miehesi kotiin huomiseksi!

Mammuli2: mulla vihloo myös masua ja oikeestaan ihan koko ajan ja repii siis myös molemmin puolin..en tiiä, toivottavasti on normaalia!

Meillä terkka ei ees ruvennu vielä varailemaan aikaa mulle vaikka aika täyttä sillä kalenterissa oli ku tuota kuopuksen neuvola-aikaa varailin, osasyynä varmaan on se että mulla tosiaan noi kaks viimestä ovat menneet kesken :'(
Mulla tuo masu on nyt ihan järkky turvonnu, näyttää tosiaan siltä että ois useampi viikko jo takana..ja sellanen painontunne siellä on myös. Muuten noita oireita ei juurikaan oo..tisulitkaan ei oo enää niin kipeät, mutta väillä huimaa inhottavasti.

Kiitos kaikille possurokotteesta kommentoinneille! Mun oli tosiaan tarkoitus ottaa se siellä neuvolassa (siis ennen kuin tiesin että olen raskaana) sillon mutta olen siis miettiny että näinkö uskallankaan?!

crocus 5+0 (ja poksista!) :)
 
Minulla on rinnat niin kipeät, että hyvä jos pystyn nukkumaan ilman liivejä.. :LOL: nyt jo kello lähenee viittä ja minulla pahoivoinnit vasta alkaa tähän kellon aikaan.. :eek: luin yhdestä mamma kirjasta että kohtu kun kasvaa niin alavatsaan koskee ja vihloo ja kaksois raskauksissa vielä enemmän :whistle: tää nyt sit miettii onko masussa kaksi murua.. vihlomiset on pahempaa kuin viimekerralla, mutta ensi ke sen sitten näkee mikä tilanne massussa on..

ja mitä tuohon possurokotteeseen crocus niin sinuna en ottaisi sitä heti alkuraskaus viikoilla.. kannattaa ottaa se vasta vk 20 ja siitä ylöspäin.. yksi ystävätär otti sen viikolla 8 ja hänelle nousi kova kuume ja vk 12 meni ultraan niin kehitys oli pysähtynyt vk 9+5...
 
Mammuli2: niin mää olin kans miettiny sitä etten uskalla sitä tässä vaiheessa ottaa ja näinköhän että koko raskausaikana...jospa tuo pöpö menis sitte ku tulee niin meidän perheen ohi ku nuo pojat ovat sen rokotteen jo saaneet eivätkä kotiin sitä enää tois..
Ja sitä minäki mietin ku tosiaan noita repimisiä on kaksinverroin että näinköhän niitä onkin kaks (mulla pco tausta ja tärppikierrossa oli clomit ja vielä kaksosraskausriski suvussa) :whistle: mies ei oikein innostunu ja uskonu asiaa ku hänelle siitä mietteeni ääneen kerroin..
 
crocus: meidän suvussa kanssa kaksois raskauksia ollut ja minua jännittää todella se ensiviikko, mitä massussa näkyy :heart: ihanaa se olisi jos kaksi kerralla tulisi toisaalta.. itse en miehelleni sanallakaan maininnut asiasta.. mutta on kyllä niin eri tunne kuin viimekerralla..
.
itse olen possurokotteen saanut jo viimevuonna.. joten sitä asiaa ei tarvitse itse miettiä.
 
Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :hug:
Tulinpa tännekin kurkaamaan taasen... tää viikko on ollu sellasta hulinaa et en oo pahemmin jaksanut töiden jälkeen tehdä mitään,välillä on olen jopa "unohtanut"olevani raskaana tai siis en ajattele koko ajan masuasukkia..
oireita on edelleen,lähinnä yökötys ja väsyttää..En tosin enää rekistöröi kaikkai oireita,kaipa niihin on jo niin tottunut :)
Maanantaina olisi taas neuvola.. Verenpainetta seuraillaan..on tosin kotona mitattuna ollu normaalia ja jopa "loistavat".
 
Häirikkö täällä taasen...

Voisko joku ystävällisesti kädestä pitäen neuvoa miten saisin tuollaisen hienon tickerin liitettyä tuohon itelleni? Saan sen kyllä sivuilla tehtyä mutten osaa tumpelona laittaa sitä tänne... :ashamed:
 
crocus:

ota "tarran" alapuolelta, siis klikkaa: get ticker code
sitten valitse pseudo html yms, klikkaa sitä ja silloin saat oikean "koodi"rivistön siihen alle, kopio se ja liitä tänne sun tekstiisi

apua, vaikeasti selitetty? :LOL:

muoks: PseudoHTML, UBBCode and BB Code klikkaa tuollaista kohtaa niin saat sen tänne sopivan koodin!
 
:attn: tuli ehkä tyhmä kysymys mieleen... mutta mietin alakautta tehtävää varhaisultraa... onko ikävä tutkimus? en oo tosiaan koskaan ollu kun esikoista odottelen. tekeekö yhtään kipeetä tms? :ashamed:
 
Tässä rupesi itteäkin pikkusen pelottaa tää kova vihlonta sil oon yks kolmosista.. :whistle: Jospa iltatähdestä tuleekin tähdeT.. :D Mut on kuullu et jos on ite osa monikkoa "riski" ei ole niin suuri kuin esim monikkojen lapsilla.. B)

Meillä on ens keskiviikkona eka neuvola viikkoja 6+4
 
Hei, mä poksun kans 5+0 :)

Täällä ei mitään kummosempia oireita, välillä jotain pientä nippailua masussa..
Ei oo edes väsyttänyt ollenkaan vielä, va voi olla ku lähen tyttöä nukuttaan, ni tulee uni itellekin..
 

Yhteistyössä