MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Np-ultra: Minä en ole edes aikaa tilannut vielä. Odotan,että käyn ensin neuvolassa ja onhan mulla vasta viikko 8 menossa,että hyvin ehtii. Jännä miten noissakin on eroja,siis noissa veriseulonnan tulksien antamisessa. Täältä paikallisesta tk:sta lähetetään se veri keskussairaalalle ja kun np-ultra tehty niin ultraaja vertaa heti tuloksia keskenään ja vastauksen saa heti. Että ei onneksi tarvitse odotella.

Rakenneultrassa viimeksi sanottiin,että ihan selvä poika tulossa ja niinhän se olikin :D Sitten mua niin huvitti kun olin nuorimmasta ihan viimeisilläni vielä ultrassa (katottiin vissiin kokoa tai jotain,mikä ei kyllä pitänyt ollenkaan paikkaansa ) niin ultraaja kysyi varovasti,että onko teillä sukupuoli jo selvillä. Sanoin,että on,mutta kyllä tuosta ruudusta tyhmempikin näkeeettä poika se on :D Meinaan kun vauva täytti koko vatsan ja ruudussa näkyi ihan selvästi pallit ja pippeli,oli oikein lähikuva :D Se oli jotenkin niin hauska! Mutta mun muistaakseni esikoisen ja keskimmäisen kohdalla ei sukupuolta sanottu...nyt oli eri ultraaja viimeksi joka oli tosi kokenut.

Mutta joo heippa :wave:

LilliM ja toukka 8+2
 
liirah: yhdyn toisten sanoihin..siellä masussa on joku todellinen taistelija =)

piprane: esikisesta ja kuopuksesta on näkynyt selvästi sukupuolet ja paikkansa pitivät, nyt on poikaolo, en tiedä vielä aionko kysyä mutta jos lääkäri selvästi sukupuolen näkee niin saapi sanoa

sintsu: oliko sulla polyyppeja? mulla varhaisultrassa lääkäri sanoi mulla olevan muutama polyyppi kohdussa jotka voivat jossain välissä alkaa vuotamaan mutta vaarattomia kuulemma ovat

iik..enää 1,5h niin tää mamma lähtee np-ultraan..jänskättää!! onneks mies pääsee mukaan niin saa jännittää yhdessä =)

kurpitsa rv11+1
 
satuprinsessa- mulla oli mies mukana nyt ultrassa ja mahan päältä tehtiin :) (näköjään osassa paikkaa tehdään alakautta, mutta meillä riittää että on pissaamatta 1-2h niin näkee mahan päältä..)

Aiemmin on kerran ultrattu alakautta, eikä siinä oikein vaikuttanu halusko miehen vai naisen(mä pyysin sisätutkimukseenkin naista ihan itseni takia mutta eivät muistaneet sitte ultraan sitä laittaa), eikä sitä nyt oman miehen mielenrauhan vuoksi tulisi valitakaan .. normaali rutiini lääkärille kuitenkin joten pitäisi miehen se ymmärtää.. ;)
 
Liirah Olipa ihania uutisia :heart:

Minä tulin äskettäin np-ultrasta. Kaikki oli hyvin, eikä niskaturvotuksen määräkin oli täysin normaali. Pikkusen jalat ja kädet ym. näkyi niin hienosti ja pyöri menemään masussa :heart: Ihanaa!!

BV Laskettu aika muuttui hiukan aiemmaksi eli on 30.10.2010, joten voit päivittää sen minun tietoihin.

Mut nyt katsomaan tuon esikoisen perään, meinaa taas mennä kissaa "hoitelemaan" :/

Pirtsi ja Kirppunen 12+3
 
satuprinsessa meillä kun ei ole ollut helppoa saada kumpaakaan lasta alulle, niin mies on nähnyt minun alakertani varmaan kymmeniä kertoja gynellä, ultrissa ja tutkimuksissa. Ja kyllä, on nähnyt sen myös kotioloissa useamman kerran, niin en ees koskaan ajatellut että, se ois hänelle jotenkin ahdistavaa. :D Ja synnytyksenkin katsoi niin läheltä kun vaan kätilö antoi mennä! :LOL: Mutta tietysti, onhan ihmiset erilaisia, tiedän yhden miehen, joka ei olisi halunnut mennä synnytykseen ollenkaan mukaan, kun ei kestä ajatusta että joku muu ronkkii hänen naisensa alapäätä. Tai saatika että sieltä tulee ihminen ulos.

Onnea kaikille hyvän uutisen saaneille! :flower:

Kurpitsa hyvin siellä menee!!

Mulla on muuten aika hyvä olo nykyisin. Paha olo enää iltaisin, aamuisin ei oo koskaan ollutkaan. Mahaan sattuu iltaisin tosi kovin ja tissit on jo nyt kasvanut aikakin yhdellä (ellei kahdella) koolla!! Mitäs te muut, onko oireet jo helpottaneet?

Liirah + Sissi
 
liirah voi kun olisikin helpottanu :D mähän otin ultrassa takapakkia yli viikon ja tuntuu et sain viikon lisää pahoinvointia :D tai eihän tässä muuta ku et täytyy olla tarkkana että syö usein ja nukkuu kunnolla. Mahassa ihan liikaa kaasua :ashamed: tämmöstä ei oo ollu ikinä.. tissit kipeänä ja mulla kans on uusien liivien osto kohta pakollinen.. alkaa olemaan aika naftit noi edelliset.. mulla on ollu selässä vihlomisia ja mahassa jonkin verran kanssa , ei yhtään kiva :|

H3idi ja Elvis (nimi vaihtelee taas..) 10+5
 
Onko H3idillä jompi kumpi olo, kumpi tulis?? Tyttö vai poika? Ajattelin vaan kun noin paljon oksettaa.. Mulla ei oo kumpaakaan oloa, toisaalta luulen että tulee poika, mutta eilen toi Sissi nimi sit taas tuntui niin oikealta. Miten teillä, joilla on jo useampi lapsi, on eronneet raskaudet toisistaan? Ja onko tyttöjä vai poikia?
 
poikaa odottaessa iho kukoisti mutta tyttöä odottaessa naama ja kaula oli täynnä pienen pientä nyppyä, iho tosi rasvanen, näissä aiemmissa raskauksissa olen molemmissa oksentanut vaan yhden käden sormissa..tässä kolmannessa raskaudessa iho kukoistaa taas mitä nyt pahoinvointia on ollut ihan jo ennen plussatestin tekoakin eikä loppua näy..
 
muuten, onko teillä muilla ultraajina (siis se eka ns np-uktra, viikoilla 10-14) aina lääkäri? olin hieman pettynyt/yllättynyt kun Hämeenlinnassa ultraajana kuulemma sit kätilö..siis väheksymättä mitenkään kätilön ammatttaitoa, mutta kuitenkin kuun lääkärithän noita ultria ja muita enemmän tulkitsee ja on siihen saanu pitkän koulutuksen..niin ois ihan kiva olltkun just toss ekas ultras niit kehityshäiriöitäkin sit katottais yms..mut eipä voi mitään. ja meil ei tosiaan neuvolas oo mitään ultraa.
 
Taas täällä :ashamed:

Esikoisesta mulla oli kuvotusta ekat 12vkoa. Mitään ei oikein tehnyt mieli syödä,mutta muuten olo oli ihan hyvä=poika.
Keskimmäisestä oli tosi kova kuvotus mikä alkoi aina heti aamusta ja jatkui pitkin päivää. Loppui kuin seinään rv12=poika.
Nuorimmasta olo oli mitä mainioin koko raskauden ajan. Ei yhtään mitään kuvotusta eikä mitään. Mietinkin useasti,että olenko raskaana=poika.

Että saas nähdä kumpaa sukupuolta nyt tulossa :LOL:

LilliM
 
Lista päivitetty!
Korjailkaa virheet, eilen palsta tökki, niin ei päässyt päivittelemään.

Onnea ultrassa käyneille :flower:
Ja liirah, sisukas vauva sulla on, onko sulla sitten pelkkää verta vai joku hematooma?

Liikkeet niitä olen tuntenut jo viikon ajan ja tunnistan ne liikkeiksi, onhan tämä jo kolmas raskaus 3,5v sisällä.

Rakenneultraa kovasti odottelen, sukupuolen ehdottomasti meinaan kysyä.
Kahdella aiemmalla kerralla on pitänyt paikkansa.

BV ja Chilli 12+1
 
Josefiina Kyllä täällä pohjoisessakin on kätilö ultraajana sekä np-ultrassa että myös rakenneultrassa. Tuohon rakenneultraankin vaihdetaan lääkäri ultraajaksi vain erikoistapauksissa. Kyllä mä vaan luotan kätilöön ihan yhtä lailla, nehän tekee sitä työtä siellä päivästä päivään, ja eiköhän ne oo vaan yhdet ja tietyt kätilöt jotka niitä ultrauksia muutenkin tekee siellä. Joten sinuna olisin ihan luottavainen kätilön ammattitaitoon :)

Mä puolestaan en luota kummoisesti kaikkiin lääkäreihin, sillä niissäkin on sellaisia jotka ei todellakaan ole tottuneita ultran käyttäjiä!! Viime kerralla sain senkin nimittäin huomata kun kokomittaukset alkoi heitellä ihan älyttömästi...
 
Heissa pitkästä aikaa =)

Liirah Todella mahtavaa,et pikkuinen löytyi =) Minun ystävälläni oli raskaudessa juuri samanlaista. Monta kertaa lääkärit sanoivat,että aivan selvä keskenmeno. Mutta vuoto loppui vähän ennen puolta väliä raskautta ja poika syntyi laskettuna aikana :)

Lilli Mennninkäinen Täällä yksi joka synnyttää SekS:issä :wave:

Itselläni tämä olotila vaihtelee päivittäin. Eilen aamulla sain käydä oksentamassa ja olo oli koko aamun todella vetämätön. Tänään taas olo on ollut heti aamusta mitä mainioin ja energinen =) Aamuiksi en kuitenkaan uskalla sopia mitään menoja, koska en ikinä tiedä millainen olo seuraavana aamuna on :/ Täällä maha alkaa pikkuhiljaa pyöristymään ja aika moni on huomannut,että olen raskaana. Normaalisti olen hoikka ihminen ja nyt yhtäkkiä ilmestynyt vatsan kohtaan pallo :D
Ens viikolla olisi ensimmäinen ultra ja sitä tässä kovasti odotellaan :heart:

Minda ja muru 10+5
 
Ei ole huono olo helpottanut, ei! :( Tosin 12 viikkoon vielä matkaa joten sitä odotellessa.

Aikaisemmissa kahdessa raskaudessa oli vain kuvotusta, oksu lensi ehkä max. 5 kertaa /raskaus. Molemmat poikia.
Nyt oksu lentänyt 4+ viikoilta ja helpotusta ei näytä olevan tulossa :( Kahdesta ekasta oli mielihaluja ( esim. mozzarella ja tomaatti, joita vedetty ainakin 20 kiloa/raskaus. Tästä ei mitään haluja, joutuu pakottautumaan syömään.... Tyttö olo senkuin vahvistuu.

pojat olleet vasemmanpuolen matkalaisia ( siis asustaneet mahan vasemmalla puolella tämä oikealla ) Tuskin mitään merkitystä, mutta tulipahan mieleeni :)

[/b]Liirah[/b] ihania uutisia, kyllä se taistelija siellä pysyy. Nyt nauttimaan raskaudesta! :hug:

Josefiina täällä Etelä-Pirkanmaalla ( tosin ulktra Tampereella ) ultraaja on kätilö.

Ekasta ei kysytty kun ei haluttu sukupuolta tietää etukäteen. No vikassa kokoarvio ultrassa kävi kuitenkin niin, että kun katseltiin kuvaa joka mukaan saatiin niin samakkoasennossa ollut sikiö paljasti kaiken, pallithan siellä näkyi.
Tokassa raskaudessa saatiin jo np-ultrassa arvio pojasta ja varmistui rakenneultrassa.

Tästä ajattelin kysyä josko näkyisi. Tytölle olisi jo nimikin :D

Op kera TiTi-Uuun 10+1
 
Mun mielestä on aika hurjaa jos kätilö tekee rakenneultran. Siis eihän niillä nyt ole koulutusta arvioida onko sisäelinten rakenteet kohdillaan. Mulla viimeks np-ultran (ilman np:tä) teki erikoistuva lääkäri ja rakenneultran erikoislääkäri. Nyt toivoisin että erikoislääkäri tekisi molemmat ultrat. Mutta siihenhän en hirveästi voi itse vaikuttaa.

Niin tässä viikosta 12 viikolle 20 ei taida hirveästi neuvoloita olla, koska mitään ei vielä voida kumminkaan tehdä jos jotain menee pieleen. Mun mielestä se viikon 16 tienoilla oleva neuvola olisi hyvä juttu ihan oman mielenrauhan vuoksi. Liikkeitä kun ei vielä välttämättä tunnu, niin olisihan se kiva tietää onko siellä ketään elossa.

No, minä olen kyllä niin hankala asiakas, että aion vaatia (jos en muuten saa) neuvolan ennen viikkoa 20. Ja onhan siinä välissä jo yhden lapsen neuvola-aikakin, niin voi samalla varmistaa onko Sintti elossa.

Kolme yötä ultraan. Ehkä. Lapset nimittäin kipeitä ja jos minuun tarttuu niin sittenpä ultrakin menee ties miten kauas.

Muari rv 11+
 
Oulussa myöskin kätilö tekee np ultran ja varmaan myös rakenneultran, ei se mua mitenkään häiritse. En ole oikeastaan koko asiaa ajatellut, mut sama mulle kuhan ei mikään harjottelija sitä tee!

Ei ole oireet mihinkään kadonnut. Eniten ärsyttää se kun yöllä pitää käydä vessassa, ku ei millään jaksais |O

puhnalle 8+5
 
Koksissa on ihan koulutuksen saaneet kätilöt tehneet rakenneultran =)
Tuskin niitä siihen hommaan edes laitettaisi, jos ei olisi pätevyyttä.

Onko kellään muulla ollut vielä supistuksia?
Mulla välillä illalla on kerran kovettunut vatsa ja tulee menkkakramppeja :x
Kovin kauaa se ei kestä, mut mitä muuta toi voisi olla, joka päivä niitä ei tule ja sen kerran päivässä,illalla.
 
Niin onhan siihen varmaan koulutus, mutta ei kuitenkaan läheskään vastaava kuin erikoislääkärillä. Mutta voi olla että tämä uusi "laki" joka pakottaa tarjoamaan kaikille kaksi ultraa aiheuttaa sen, että resursseja on pakko jakaa ja kätiöt "seulovat" ne jotka menevät lääkärin ultrattavaksi.
 
Heippa taas!

Onnea liirah! Mahtavia uutisia.

Mulla on perjantaina ultra, en malta millään odottaa. Jännittääkin kyllä kauheasti, mutta ihana tietää, missä mennään.

Mulla on vatsa tosi turvoksissa ja nyt on alkanut alaselkää särkeä liikkuessa. Onko muilla kipuja selässä tai muualla?

Millaisia ne liikkeet on näin alkuraskaudessa? Ei kai mitään selviä potkuja vielä? Tuntisinpa itekin pian liikkeet. :heart:
 
Bigwish Mulla lantion/selän seutu kipeänä ja välillä masuakin vähän kivistelee. Ja juurikin liikkuessa selkään sattuu..

Asiasta kolmanteen, huomasin just, että mun maha on myös pompannut esiin. Pari peintä makkaraa on vaihtunut yhdeksi isoksi makkaraksi :ashamed: Kohtu vissiin tyrkänny noita läskejä.. Mutta kyllä siitä jo hiukan vauva masua erottaa :)
 
Pikainen tilannepäivitys kiireen keskellä.

Kävin ultralla keskussairaalassa ja kaikki oli hyvin. Syke näkyi ja koko vastasi viikkoja. Kovasti oli nupsukka kahdessa viikossa kasvanut <3

Jos taas muutaman päivän saisi tämäkin hermo heikko oltua rauhassa :)

T: Juli ja Nupsukka rv 8+2
 
ultrasta kotiuduttu =)

kaikki hyvin, siellä se pieni liikuskeli ja huito menemään..tosin mun viikot muuttuu taas..luultavasti takasin siihen mihin ennen varhaisultraa oli..oli tuossa ultrassa mitattu väärin ja nyt kun monen monta kertaa mitattiin niin kätilö sanoi ettei millään vastaa sikiö rv11+ vaan enempikin 10+ viikkoja ja että moni asia puoltaa sen puolesta mutta hällä tällä väliä kun pikkuinen siellä masussa kuitenkin voi hyvin, viis viikoista =)
nenäluu näkyi selvästi ja niskaturvotusta ei ollut kuin jotain 0,59mm isoimmillaankaan ja kätilö sanoi jo ennen mittaamista jotta näkee jo silmin ettei turvotusta oo oikein laisinkaan, kävin mä kuitenkin siel veriseulas vaikken mielellään olis sinne mennytkään, olis riittänyt tuo ultrakin ihan hyvin...
nyt oon kyllä niin huojentuneen onnellinen!!

BV: kun päivität listaa niin mun lasketun ajan vois sitten kaiketi muuttaa takas sinne alkuperäiseen eli 14.11 (12-14.pvä:n välil tuo laskettuaika taitaa olla mut ei se niin päivän päälle ole.. )

kurpitsa ja rv10+2/3 ( uudet raskausviikot taas )
 
kiitos hipsu86 ja saana07 :wave: kiva olla täällä lukemassa teidän kaikkien raskauksista !
tuo liirahin pikkuinen sissi tulee olemaan melkoinen selviytyjä ja taistelia,se on varma <3 aivan ihanaa ! paljon zemppiä ja kaikkea hyvää sissin odotukseen :flower:
meillä mies ei ole sanonut mitään eikä nurissut mukaan tulemisesta mutta kuinka mulle vaan tulikin sellainen tunne että jaa,a jos on mies lääkäri ja oma mies istuu vieressä kun minua tutkitaan toosa paljaana (hipsu86 lainaten heheee) ;) niin onko mies kuinka korvat punaisina vieressä :LOL:
mutta siis kiva oli kuulla teidän mielipiteitä ja miten miehenne on asian ottanut. minua ei hetkauta nuo alapään ronkkimiset kyllä tässä sen verran on elämän varrella kintut levällään oltu noissa gynetutkimuksissa ! aina se kiusallisempaa on kun tutkimuksen tekee mies mutta se on vaan voi voi. on se ihanaa odottaa että pääsee ne pikkuisen sydänäänet kuulemaan ! niitä täällä odotellessa kun kuuta taivaalta :) juuri tulin koiran kanssa 2h lenkiltä ! johan on taas keli,ensin paistoi aurinko ja oli niin lämmin,sitten meni täysin pilveen ja alkoi tulla lunta/räntää kuurona ja ilma kylmeni aivan hemmetisti !! loppumatkan olikin kauhea tuuli hrrrr ....
 
Hei taas pitkästä aikaa.

Olen täällä lukenut teidän kuulumisia aina kun mahdollista (kone rikki ja kaikkee) mutta omassa olossa ei ole paljon mitään tapahtunut. Viikon 9 jälkeen ei ole ollut oireita muutakuin kova väsymys ja ilmavaivat. Joten välillä tässä miettii että oonko mä sittenkää raskaana. Tosin mies otti kuvan masusta taas vaihteeksi ja totes et se on kasvanu. (vaikka kiloja tippunu ainaki 4)

Viikon päästä vasta ois np-ultra ja sitä odotellessa ei auta kun oleskella ja suunnitella häitä. Päädyttiin eilen tulokseen et mennään ennen vauvan syntymää naimisiin ja ne olis varmaankin sit kesäkuus kun tulee 20+0 viikot.(ei ole vielä lyöty täysin lukkoon päivää, maistraatti häät siis kyseessä)

Nyt syömään :)
Eveny ja hanke 11+5
 
Turussa (ainakin ennen) np- ultran teki lääkäri ja sitten rakennenultran teki kätilö. Jos näyttäisi olevan jotain hämminkiä rakenneultrassa, niin lääkäri tulee kyllä paikalle. Näin meillä oli ensimmäisessä raskaudessa. Eikä mua todellakaan haittaa se, että kätilö teki ultran. Luultavasti saanut hyvän koulutuksen ja on muutenkin asiantunteva, omalla alallaanhan se on.

Turussa ollut ihan mahtava päivä!! Aurinko on paistanut aamusta asti ja lämpöä on varmasti yli 10 astetta! :D Olin koiran kanssa reilun tunnin lenkillä ja koira- raukka ei oikein jaksanut kävellä kun sillä tuli niin kuuma! :LOL:

Onkos muita meinannut lähteä kesällä etelään? Meillä on tapana ollut mennä kerran / kaksi vuodessa etelään ja nyt oltiin suunniteltu thaimaan lämpöä tammikuussa. No jostain kumman syystä, se matka jää nyt ehkä ensi vuoden syksyyn!! :LOL: Kesällä ei näyttäisi olevan mitään kivoja matkoja.. Pöh. Antakaa vinkkejä mihin mennä. Turkkiin en haluaisi, Bulgariaan ei todellakaan, ei Afrikan mantereelle. Vaihtoeihdoiksi jää siis tyyliin Kreikka. Ja tuollakin ollaan oltu. Mahtaako Tunisiasta saada kovan vatsataudin? Egyptistä kun ainakin saa ( siis mä ainakin).. Äh, auttakaa naiset! :LOL:

Liirah + Sissi
 

Yhteistyössä