MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Hugsylle iso :hug: . Voimia tähän vaikeaa tilanteeseen. Toivotaan, että kaikki menee lopulta hyvin. :heart:

Paljon oli hyviä ultrakuulumisia tullut. Onnittelut heille! :flower: :flower: :flower:

Ahomansikka, voit vaihtaa terveydenhoitajaa. Mä vaihdoin. Kaikki alkoi kun me muutimme täällä Espoon sisällä ja neuvola ja terveydenhoitaja vaihtui. Tämän uuden hoitajan kanssa ei ajatukset mennyt yhtään yksiin (ja oli siinä muutakin, mitä en tässä nyt käy läpi), joten pyysin terveydenhoitajan vaihtoa ja sen sain. Mä jouduin soittamaan noiden terveydenhoitajien esimiehelle, jolle selitin tilanteeni. Mitään ongelmaa ei tuosta vaihdosta tullut ja tämä esimies lupasi antaa palautetta entiselle terveydenhoitajalle. Eli rohkeasti pyytämään vaihtoa vain. =)

Tänään olisi mulla se ylimääräinen ultra. Toivottavasti tulen sieltä hyvien uutisten kera. Tulen kyllä myöhemmin kertomaan miten siellä meni.

Katja-75, rv 11+1

 
tsempit hugsy! :hug:

mä odottelen sitä kotidoppleria saapuvaksi ens vkolla, kun tuo työkaverin tyttö syntyi reilu vko sitten, niin eivät enää sitä tarvitse =)

ja maanantaina olis vihdoin np ultra, toivottavasti kaikki on niin kuin kuuluukin!

ei muuta kuin hauskaa Vappua kaikille!!! :p

saana & 11+3
 
Minä täällä juon nakkeja ja grillaan simaa, niinkuin kunnon pääsiäiseen kuuluu.Olen puhaltanut paljon selvin päin, ja aion olla ilmapallo. Hyvää tuttua kaikille Vapuille, missä ikinä sitten juhannusta vietättekin." ILOISTA VAPPUA KAIKILLE! =)
 
Onnittelut ultrassa hyviä uutisia saaneille!

Ahomansikka meille kanssa sanottiin, että sukuelimet eivät ole vielä kehittynet ja tässä vaiheessa ovat hyvin saman näköisiä, että kyllä sulla vielä se tyttö mahdollisuus varmasti on! =)

Liirah, jos ei esimies muuten usko, niin kannattaa kääntyä oman työterveyslääkärin puoleen. Itse kun pistän silloin tällöin yhdelle asiakkaalle sytostaattilääkettä, niin kysyin omalta työterveyslääkäriltä onko siitä jotain haittaa. On painavampaa sitten kun taustalla on ammattilaisen lausunto! Ja jos ei vieläkään suostu niin sitten vain aikaiselle äitiyslomalle! :)

Muutama tunti vielä töitä ja siten vapun viettoon! Ja ens viikolla taas maanantaina täysiä viikkoja!

Birre86 + Nyytti 12 + 4
 
Kaveri sai esikoisesta tietää jo np-ultrassa kumpi tulee, kun tyyppi oli siellä jalat levällään ja esitteli haaroväliään. Ultraajakin oli sanonut, että näette varmaan itsekin, että tuosta ei voi erehtyä, oli niin selvä poika kuin olla voi ja poikahan sieltä tuli :)
 
http://baby2see.com/gender/external_genitals.html

Tuossa ainakin on kuvia, joissa tytön elimet ovat hieman isommat 11 viikolla eli täytyy olla todella kokenut, jotta tietää tai sitten vaan arvaa oikein =)
Mulle ei oo mitään väliä kumpi tulee, mutta eipä kätilö ultrannu jalkovälistä ollenkaan. Tyttö on siis meidän esikoinen.


Täällä on todella huono sää...kylmä ja sataa. No munkit on paistettu ja sima valmista...illalla sit vielä grillataan
:)

Riikka & öttiäinen 12+2
:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RiikkaVaan:
http://baby2see.com/gender/external_genitals.html

Tuossa ainakin on kuvia, joissa tytön elimet ovat hieman isommat 11 viikolla eli täytyy olla todella kokenut, jotta tietää tai sitten vaan arvaa oikein =)
Mulle ei oo mitään väliä kumpi tulee, mutta eipä kätilö ultrannu jalkovälistä ollenkaan. Tyttö on siis meidän esikoinen.


Täällä on todella huono sää...kylmä ja sataa. No munkit on paistettu ja sima valmista...illalla sit vielä grillataan
:)

Riikka & öttiäinen 12+2
:heart:
Juuri tuollainen uloke näkyi mulla, mikä oli molemmilla viikoilla 9-11, eli sen perusteella ei todellakaan voi arvailla kumpi tulee :D
 
Pitkästä aikaa sellainen pirtsakka olo, että vois tehä vaikka sun mitä.. Taidankin kohta ruveta pullataikinan tekoon :) Toisaalta tämä pirtsakka olo voi ihan yhtäkkiä muuttu, niin ettei jaksakkaan mitään.. Pitää nyt heti alottaa hommat ni kerkee jotain, ennen ku into lopahtaa :D

puhnalle 10+1
 
huh ja huokaus ! nyt o ensinmäinen np ultra ohi ja pikkuinen 44,7 mm vauvahan se sieltä löytyi ! niskaturvotusta 1.1 ja la pysyi samana :heart: vastasi viikkoa 11+1 kun olen 11+3 että aikas hyvin . mua jännitti niin kovasti että illalla töissä jännitys laukesi sitten kauheana migreeni kohtauksena ja huonolla ololla varustettuna :x !!nyt aletaan pikkuhiljaa pikkuisesta sitten kertomaan muillekkin =) tänään olin neuvolassa mutta ei kuunneltu sydänääniä vaikka kovin sitä odotin ! eilen kun ultarassa olin niin sanoi että kuunnellaan sitten ensikerralla. no ei onneksi montaa viikkoa ole sillä sain seuraavan ajan neuvolaan 24.5 ja ultraan 23.6 . kyllä helpotti kun sen pienen ihmisen alun näki monitorista !!!!!! oli kyllä ehdottomasti elämäni onnellisin päivä :heart: mies oli mukana ja haltioissaan seúrasi monitoria hih ! bv minulle voit päivittää iäksi 24 vuotta ja lapsi on siis esikoinen. ja älytön poika olo ollut alusta asti hih :D kiitos paljon ! :flower: tai kuka päivitteleekään sitten ensikuun ! itse olen täysin tumpelo ja tietokoneen surma oikein joten en voi ryhtyä päivityksiin ! onnea kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille ja jaksamisia niille jotka joutuvat vielä elää epätietoisuudessa tai huonojen uutisien varassa
:flower: :flower: aijuu ja näin lopuksi pakko vielä lisätä,kyllä mulla on sitten hemmetin hyvät suonet käsissä kun eilen sairaalassa otettiin 1pullo verta ja tänään neuvolassa olisi otettu 3 niin ei pisaraakaan !!!!!!! ei vaikka nelan asentoakin muutteli !! :LOL: uskomatonta....eipä ole noin ennen käynyt.. vasemmasta kädestä mulla ei saa edes otettua kun koko suonta ei tule esiin ! :p
 
niin ja kaikille oikein iloisen kivaa vappua :wave: :wave:
toivotaan vkl aurinkoa niin maistuu munkit ja simakin paremmalta heh !!
oma vappu menee tänään iltavuorossa 22 asti ja huomenna 8.00 aamuun .
mutta töitten jälkeen huomenna sitten jotain mukavaa keksitään !!!!
vappuja :p
 
Hauskaa Vappua kaikille :D

Neuvolassa käyty =) Ultrattu ei nyt sitten kuitenkaan,koska sydänäänet kuuluivat niin hyvin =) Aika hyvin kun viikkoja vasta 9+5 ja hyvin kuului. Kaikki oli mallillaan. Mulla meni neuvolassa aikaa 1h15min joten hyvin tuli asiat hoidettua! Täällä onkin systeemi muuttunut eli kutsu np-ultraan lähetetään kotiin ja se pitäisi tulla ensi viikolla. Maanantaina menen verikokeisiin. Lääkärineuvola varattiin 11.5.

Täällä on yksi aneemikko :wave: Mulla on aina tosi huono hb. Nytkin oli jotain 110 paikkeilla. Rautaa rautaa...

Ahomansikkakos se kirjoitteli mielialan vaihteluista. Mulla ei liene mitään vakavaa,mutta mua nyt jo hieman ahdistaa sukulaisten suhtautuminen tähän neljänteen lapseen. vaikka näin ei pitäisi ajatella,mutta minkäs teet. varsinkin mun isän ajatukset tiedän ja miehen vanhempien. Mä olen ollut pitkään kotona ja suunnitelmia oli jos jonkinlaisia...tiistaina menenkin valintahaastatteluihin ja jos opiskelupaikka mulle tulee niin lykkäystä joudun hakemaan. Mutta asiat nyt vaan meni erilailla mitä olimme miettineet ja tähän on nyt sopeuduttava. Meilläkin on ihan liian pieni asunto (oma ) mutta ei uskalleta hommata omakotitaloakaan kun mulla ei ole töitä. Eli tässä ahtaudessa asumme ja se kiristää välillä kaikkien hermoja. Mutta mä uskon,että asioilla on tapana järjestyä ja tällä meidänkin vauvalla on varmasti oma tarkoituksensa,koska hän tähän maailmaan haluaa tulla =)

Tein tuossa pellillisen pizzaa :p Nyt meen syömään :wave:

LilliM+ manteli 9+5 (vaihdoin työnimeä )
 
Täälläkin käyty tänään np-ultrassa, ja pikkusella oli kaikki hyvin :heart:
Millään ei meinannut niskaansa näyttää, ja jouduinkin välillä pomppimaan ja yskimään ja tekemään kaikkia muita kikkoja :LOL: Saatiin se kuitenkin vihdoin ja turvotusta ei ollut kuin 0,7.
Mä voisinkin nyt sitten täyttää ainoana tuon 17.11 kohdan, eli mun laskettu aika olisikin silloin :) Laskevat näköjään jotenkin eritavalla, mitä itse katsoin vau:n sivuilta. Pikkunen oli 4 päivää pienempi, mutta koska neuvolasta oli jo la määritetty, niin ei sitä muutettu sitten kuitenkaan.

Ainoa asia, mikä itseäni jäi huolettamaan, oli se, että ultraaja sanoi istukan olevan aivan kohdunsuun päällä...Ja, että jos se ei siitä siirry, niin alakautta synnyttäminen ei onnistu :'(
Onko jollain muulla kokemusta tällaisesta? Olikos se nimike nyt sitten etinen istukka vai...?
Itse en todellakaan haluis mihinkään sektioon...mutta sepä selvinee sitten myöhemmin...

Mutta eipä muuta tälläerää!

Ansku 11+2 ?!
 
Annsku, mulla oli viimeks istukka samalla tavoin kohdunsuun päällä np-ultrassa. Siis sillä kertaa, kun kaikki oli ok. Istukka kuitenkin siirtyi ja alakautta synnyts olis onnistunu, ellei neitokainen olis ollu väärässä asennossa ja tervehtiny kätilöä ja sitten tuliki kiire hätäsektioon. elikkäs tyttömme työnsi kätensä esille, joten oli pikkuusen kiirus sen jälkeen. Tällanen kuitenkin hyvin harvinaista.

LilliM Kyselit mitä päin olen :) No, täältä tangocityn etelä-puolelta. Käpykylästä, jota kaupunginosaksi kutsutaan nykysin :LOL: Mistäs sinä?

Hygsy :hug: Ei voi kuin toivottaa paljon voimia ja jaksamista tulevaan. Itse np:ssä huonoja kuulumisia saaneena muistuu mieleen väkisinkin kaikki ne sekavat ajatukset, pelko ja ahdistus....Se on kuin eilinen, vaikka siitä on nyt rapiat 2v aikaa kulunut. Toivotaan parasta :hug:

Te, joilla ollu huonovointisuutta, millon se on alkanu helpottaan? Tuntuu, että mulla vaan pahenee ja illat on ihan kamalia. Järki tässdä lähtee pian, jos ei ala olo helpottuun :x

Hauskaa Wappendaalia kaikille :wave:

Lumi-Marja ja Nuppunen 9+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Ahomansikkakos se kirjoitteli mielialan vaihteluista. Mulla ei liene mitään vakavaa,mutta mua nyt jo hieman ahdistaa sukulaisten suhtautuminen tähän neljänteen lapseen. vaikka näin ei pitäisi ajatella,mutta minkäs teet. varsinkin mun isän ajatukset tiedän ja miehen vanhempien. Mä olen ollut pitkään kotona ja suunnitelmia oli jos jonkinlaisia...tiistaina menenkin valintahaastatteluihin ja jos opiskelupaikka mulle tulee niin lykkäystä joudun hakemaan. Mutta asiat nyt vaan meni erilailla mitä olimme miettineet ja tähän on nyt sopeuduttava. Meilläkin on ihan liian pieni asunto (oma ) mutta ei uskalleta hommata omakotitaloakaan kun mulla ei ole töitä. Eli tässä ahtaudessa asumme ja se kiristää välillä kaikkien hermoja. Mutta mä uskon,että asioilla on tapana järjestyä ja tällä meidänkin vauvalla on varmasti oma tarkoituksensa,koska hän tähän maailmaan haluaa tulla =)
Meillä on ihan saman tyyppinen tilanne. Ostimme juuri viime vuoden puolella omakotitalon kunnon lainalla. Mies on töissä ja minun piti valmistua tänä keväänä, jonka jälkeen laina ei enää olisi ongelma. Toisin kävi: tulinkin raskaaksi odottamatta, alkuraskaus on jatkuvan keskenmenon uhatessa ja muutenkin pahoinvoinnin vaivatessa kunnolla ollut aika hankalaa aikaa, joten motivaatio gradun kirjoittamiseen ja valmistumiseen on ollut täys nolla. On tosi inhottava tilanne, kun tietää että kummankaan vanhemmat eivät ole raskausuutisesta ilahtuneita. Tiedän, että he ovat huolissaan meidän toimeentulostamme, mutta silti jatkuva negatiivisuus käy hermoille. Etenkin kun meidän tilanteemme ei mitenkään ylitsepääsemätön ole, miehen täytyy vain ottaa jonkun verran ylitöitä.

 
Onnittelut hyvistä uusista ultrakuulumisista! :flower: Nythän niitä alkaa oikein tosissaan tulemaan...

Kävin tänään klo 12.20 siellä Diacorissa. Gynekologi oli tosiaan entuudestaan tuttu ja muisti hyvin mut. Hän ultrasi ensin niin, etten nähnyt mitään. Sanoi vaan, että täällä on hyvin kasvanut sikiö. Sitten hän käänsi monitorin niin, että itsekin näin. Siellä se pikkuinen pomppi ja heilutteli käsiä. Gyne sanoi, että harvoin on noin liikkuvaista tapausta näillä viikoilla nähnyt. (Oli vissiin aamujumppa menossa ;) )Mittoja ei oikein saanut kun pikku sintti oli pää kumarassa ja muutenkin hiukan kippurassa. Oli se vaan niin ihanaa nähdä ihmisen näköinen pikkuinen siellä pomppimassa ja heilumassa ja ennen kaikkea oli helpottavaa nähdä sydämen sykkeet. Nyt voin sitten jo huokaista helpotuksesta. Vielä on np-ultra edessä ja veriseula, mutta enää en jarruttele tätä raskauden tuomaa iloa. Kyllä tässä on jo riittävästi pelättykin. ;)

Katja-75, rv 11+1

*muoks* Hyvää vappua kaikille!
 
Lumi-Marja: Vai tangocityssä päin :D No me K.joella,että ei pitkä välimatka ;)

Ahomansikka: Jaa teilläkin oli odottamaton raskaus...niin meilläkin tämä. Kaikki suunnitelmat piti laittaa uusiksi,nyt ei mene mikään niinkuin piti. Me oltiin vähän aateltu,että lapsia ei enää tule,ei ainakaan muutamaan vuoteen. Miehelle oli kovempi paikka tämä,mutta pikku hiljaa alkaa tajuamaan. Mullekin on paha stressin aihe tuo miten sukulaiset suhtautuu. Kun haluaisin vain saada tukea, mutta sitä ei tule olemaan. Kukaan ei varmaan edes onnittele tästä,mun äiti ehkä voi,mutta ei kukaan muu sukulaisista :| Vetää kyllä aika matalaksi mielen,mutta sitten pitää taas itseä muistutella siitä,että tämä on meidän päätös ja sitä pitää kunnioittaa.

LilliM
 
Mä vähän pelkäsin miten mun isä tähän raskauteen suhtautuu, mutta iloinen kyllä oli :D

Mua väsyttää niin hitosti ja yövuoroon ois mentävä :x Mies on puol yhdeksään asti töissä ja en pääse edes tässä nyt nukkumaan, kun lapset on mun kanssa kotosalla. Voipi väsyttää jossain vaiheessa :whistle: Ja kaikenlisäksi sain eilen antibioottikuurin, kauhea flunssa päällä ja keuhkoputkentulehdus.

Mulla on keskiviikkona sokerirasitus :$ Toivottavasti kaikki on hyvin, vihaan sitä jatkuvaa sokerien mittailua...

Mutta hauskaa Vappua kaikille :wave:
 
Hauskaa vappua teille naiset!! :D Olkaa rauhassa siman kanssa, ettei mene rusinat väärään kurkkuun! :LOL:

Aneeminen odottaja ilmoittautuu. Esikoisesta lähdettiin 126, laski, laski ja laski. Noin kuukausia ennen synnytystä oli 94 ja synnytyksen jälkeen 82. Ja se muuten laski ihan sellai tasaisesti, 126, 115, 110, 104 jne. Ja vaikka mitä rautalisiä söin, niin mitään ei tapahtunut. Joten tässä mennään varmaan samalla kaavalla.

Kiva taas kuulla kun ihmiset saa hyviä ultrakuulumisia! :heart:

Liirah + Sissi
 
Hb:sta kun täällä on puhuttu, niin mulla oli siis 107 viimeks (reilut 3 viikkoa sit neuvolassa siis)... Saa nähdä onko noussut yhtään sitte reilun viikon päästä kun on seuraava neuvola, oon mä koittanu syödä monipuolisesti ja rautatabletteja ottanut. Tosin rautatabletteja oon joinaki päivinä jättäny ottamatta jos on ollu oksettava olo, ja en oo ku ehkä kerran ottanu tyhjään mahaan... Muuten aina aamupalan kans. Ei vaan pysty. Joo eli taitaa olla ihan hukkaan heitettyjä siis :(
 

Yhteistyössä