Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

nallu: tyksis ainakin saa, synnytyksen jälkeen kätilö pakkaa tavarat, ulkovaatteet, kengät pussin sisään kun ollaan siirtymäs synnyttäneiden osastolle

tuli sit nukuttua 2,5h päikytkin täs, oon ollut jotenkin tosi väsynyt nyt viimeisen viikon vaik hb on yli 130:nnen..tiiä sit mistä johtuu:confused:

eipä auttanut mulla tuo flagyl kuuri mihinkään..ja tänäänkin tullut jo kahdesti sitkeetä, vanuvaa valkoista limanuljaskaa ja noi kovattelut jatkuu kuten tähänkin asti mut tulipahan kuuri käytettyä : /

nyt pyykkiä peseen ja pintapuolista siivousta

kurpitsa ja "A" rv31+3
 
SW Tosi kiva kuulla, että ovat vähentyneet! :hug:

Hys:issäkin saa sairaalakassin ottaa synnytyssaliin mukaan.

Nyt ei kummempia. Tuli pyöräiltyä toiselle puolelle kaupunkia perhekahvilaan ja nyt poitsu nukkuu päikkäreitä sikeästi. Vähän tässä jo alkaa mietityttämään, et uskaltaako sitä enää pyöräillä poika tarakalla ja laukku pyöräntangon korissa ilman kypärää (ja kun ei oo mitään mahapanssariakaan keksitty:p)... Mut se tuntuu olevan viel ainut sellainen kulkuväline millä pääsee vähemmillä kivuilla liikkumaan (jos ei autoilua lasketa mukaan) : / Mammat kahvilassa kauhistellen kyseli, että "pyörälläkö sä tulit?". Kypärää kävin tänään metsästämässä samalla reissulla (on se ollut jo pitkään ostoslistalla, mut aina unohtuu..), mutta just siinä kaupassa ei ollut enää kuin juniorikypäriä jäljellä. Täytyy kokeilla jotain muuta kauppaa.. No, kyl mä viimeistään sitten kun kuuraa alkaa maahan tulemaan, niin lopetan tän pyöräilynkin :p

Nyt on muuten alkanut mullakin nousemaan tuo pesänrakennusvietti enemmän pintaan, kun ikkunat oli ihan "pakko" pestä ja hirveästi tekis mieli jo laittaa pinnasänky kuntoon ja alkaa hiplaamaan esikoisen vauvavaatteita ja pesemään niitä :whistle: Mut mä oon päättänyt et ennen 30 viikkoa en niihin koske :p

vaimo ja vaavi 28+4 (hitaasti mutta varmasti se rv 30 sieltä lähenee)
 
Ei tämä flunssa näytä ohi menevän sitten millään!
Kauhean yskän nyt pukannut päällee, saa aika jämynä nuita lantionpohjalihaksia pitää..
Täälläkin vauva on aika kova melskaamaan masussa. Alhaalla kyllä jo on, kun alakautta tuntee pään ihan selkeästi.. Piti ihan varmistaa ku se mun "lääkäri" meinas, että on viistottain masussa. ja PYH!

puhnalle 29+1
 
Pirtsille tulin nopsaan kommentoimaan, että siinä mielessä kuulostaa tutulta, että mahanympärys on vauvalla muita mittoja jäljessä. Sama oli meillä esikoisella: ramppasin rv 26 lähtien kasvukontrolleissa juuri tuosta syystä. Poika oli aina siellä alakäyrän tuntumassa, mutta muut mitat vastasi viikkoja, mahanympärys oli pari-kolme viikkoa muita jäljessä. Mulle tehtiin viimeisinä viikkoina ultra viikon-kahden välein, eikä mitään syytä siihen löytynyt. Vasta synnytyksen jälkeen paljastui, että napanuora oli ollut kalvokiinnitteinen (eli se ei lähtenyt istukasta vaan istukan kalvoista) ja se kuulemma mitä ilmeisimmin on ollut syy vähän vaisuhkoon kasvuun. Poika oli syntyessään kyllä normaalikokoinen, rv 41+3 syntyessään painoi n. 3200 g (51 cm). Jälkikäteen olen kyllä lukenut, että kalvokiinnitteisyys pitäisi kyllä näkyä ultrassa, JOS sitä osataan katsoa. Mullakin aina katsottiin vaan virtaukset, eikä niissä ollut koskaan mitään vikaa.

Haven 33+0
 
Onko kukaan jäänyt sairaslomalle selkä/kylkikipujen vuoksi?
itseä on vaivannut hieman koko raskauden ajan kyljessä oleva kipu, liekö jotain lihaskipuilua.. Toimistotyöläisenä usean tunnin istuminen päivittäin ei ainakaan helpota tätä, vaan työpäivän jälkeen saa olla välillä jos jonkinlaisessa kiemurassa jotta helpottaa. Kotiin päästyä tekee vaan mieli oikasta selälleen. : /
Olen tästä neuvolassa ja lääkärille maininnut, mutta satun nyt olemaan ehkä maailman huonoin valittamaan mistään joten tämäkin aihe on sivuutettu hyvin nopeasti.. :headwall:
Tähän asti vaivan kanssa on jotenkin pärjännyt, mutta nyt alkaa tuntua että työpäivän jälkeen on todella kiukkuinen ja kipeä. Ja sit kun väsyneenä ei tahdo millään jaksaa liikkua ja venytellä, joka vähän tuohon vaivaan tuntuisi auttavan. Viikonloppuisin on ihan eri fiilis kun on aikaa vähän verrytellä ja liikkua, eikä istu takapuolensa päällä koko päivää.. ;)
Tsori omanapainen vuodatus, mutta sitä vaan miettii onko tämä niitä vaivoja jotka "kuuluu asiaan" vai olisiko viisasta aukaista suunsa ennenkun vaiva pääsee pahemmaksi. Pistää miettimään että mitkä kolotukset on syytä kuunnella ja mikä on se raja, että väsymys ja kipuilu alkaa olla haitaksi sekä äidille että vauvalle..

katjuska 30+2
 
Kivuista mulla on kyljessä ja vaihdellen alavatsassa kovaa kipua lähes päivittäin. Nämä kivut ja supistelut vaikuttivat siihen että olen sairaslomalla äippäloman alkuun asti. Kävin muuten äippäpolilla kipujen takia ja siellä mittas ultralla kohdunkaulan pituuden, joka olikin 3,5 senttiä, neuvolalääkäri täällä puhui yhdestä sentistä... No, onneks oli sitten enemmän kaulaa jäljellä, eivätkä supparit ole ollut sitten niin tehokkaita. Vauveli oli viikkositten arvion mukaan 1600, eli aikas kookas jo.

Tänään odotettu 30 poks, poks:heart:

Soikku ja Otso
 
Katjuska80 Itsellä ollut nyt kuukauden päivät alaselkä tosi kipeä ja istumatyö otti kyllä tosi voimille. Panadolin voimalla viimeiset kaksi viikkoa olin töissä, nyt siis olen ollut kotona vajaan kaksi viikkoa kun ma. työ loppui. Jos työt olisi vielä tämän kuukauden jatkunut, olisin kyllä joutunut hakemaan saikkua. Kovin helposti en minäkään saikulla ole, mutta olisi kyllä tullut tarpeen.

Ostoslistalla meillä olisi babysitteri ja ollaan tässä pähkäilty mikä olisi hyvä sitteri. Kokemuksia? Haluttaisiin, että siihen olisi mahdollista asentaa sellainen "lelukaari" ja sitten sen pitäisi olla suht tukeva. Tukeva sillä tavalla, että jos meidän isot koirat kävellessään osuvat siihen, se ei kippaisi helposti. Mitään värinöitä, tai ääniä siinä ei tarvitse olla.

Terese ja poitsu 31+3
 
Krampeista, mullakin ollut yöllä pohjekramppeja, jos tulee oikeen paha niin tuntuu tosiaan että siihen kuolee! Äänetöntä tuskanhuutoa vaan joutuu päästämään, kun en viitsi miestä herättää, ja pitelemään pohjetta. Jos samanlainen tulis uidessa, niin varmasti hukkuisin, ei puhettakaan että pystyis jotenkin pohjetta venyttämään krampin aikana. :kieh: Mulle kramppi tulee helposti, jos unissani venytän pohjetta, nykyään jotenkin havahdun alkavaan kramppiin ja lopetan venytyksen, niin jää kramppi tulematta.

Tosi kiva lukea noita teidän synnytyskokemuksia! Kun ei itellä kokemusta, niin mukava muiden kokemuksia kuulla.

Mulle vois päivittää iäksi 27 v., synnytyspaikka KYS ja tyttölupaus. :heart:

Neuvolassakin käyty eilen (31+5):
paino 61,5 kg, muutos -54g/viikko, tullut yhteensä 6,5 kg.
ei turvotusta
RR 118/72
pissa OK
Hb 120
Sf-mitta 30 cm
RT ja syke +135, liikkeet ++

Hiukan tuli noottia painosta, että mukamas laskenut. Kotipuntarin mukaan tullut +350g/viikko lisää painoa! :O Kahdella vaa'alla neuvolassa punnittu ja toinen vaaka näytti puol kiloa enemmän ku toinen, tosi luotettavia näköjään ;) Tietty neuvolassa painoon vaikuttaa aina vaatteet, onko just syöny ym. Sit onko kellään vaavi aina neuvolassa ihan apaattinen? Muuten myllää kyllä kovasti, mutta kun terkka alkaa mahaa tunnustelemaan ja painelemaan, niin ei potki ei, ihan muutaman liikkeen kahella viime kerralla tuntenut! :( Järkyttyy varmaan, kun ei yleensä tuollain ahdistella...

Tuli nyt vähän omaa napaa... :ashamed:

Ritu ja pomppiainen 31+6
 
Tänään kävin Jorvissa. Neiti oli perätilassa kuten olin epäillytkin. Painoarvio oli 1615g. Neidin kasvu menee ihan keskikäyrän mukaan. Istukkaa tutkivat tarkkaan ja kauan. Lopulta sen todettiin olevan takana eikä arven kohdalla. Kaikki oli siis hyvin. Sain myös samalla kerralla ajan synnytystapa-arvioon joka on rv:lla 36+2. Keskustelimme jo alustavasti sektion ajankohdasta ja se on joko 9.11 tai 12.11. Eli viikkoa ennen laskettua leikataan. Kiva kun tietää jo milloin leikataan niin on jotakin mitä odottaa. Täällä siis kaikki hyvin. Lopetan tämän taas lyhyeen koska olen kännykällä kirjoittelemassa ja se on niin hidasta. Hyvää viikonloppua kaikille! Katja -75 ja PikkuNeiti rv 30+2
 
Terese, nopeesti tuun vaan kommentoimaan, ku kysyit babysittereistä et kaikista paras on BabyBjörnin sitteri mun mielestä. Siinä vauvalla ergonominen asento selälle, voi pitää ihan vastasyntyneestä ja sitteri keinuu vauvan omasta liikehdinnästä. Siinä ihastuttava puinen lelukaari, ei muita ihme ominaisuuksia ;) Hinta lelukaaren kans muistaakseni 150e luokkaa.
Tuskin mikään sitteri niin kepeä on että koira sitä kaatamaan pääsee ja riippuen tietty aina vauvastakin viihtyykö edes sitterissä. Meidän neiti taas viihty missä vaan =)

Mummilaterkuin ja hyvää vloppua toivottaen!

Moon ja pikkusikko 33+2
 
Huomenta! Mies lähti aamuvuoroon ja mä heräsin jo puoli seitsemän maissa mikä on järjetöntä kun tyttö vielä nukkuu, mutta minkäs teet. Kannattaisi nukkua aina kun voi, mua vaan yleensä nukuttaa eniten iltapäivisin ja tuo melkein 3v ei nuku päikkäreitä enää läheskään joka päivä. Sen nukahtamista auttaisi jos kävisi pitkän kävelyn, uupuu yleensä silloin rattaisiin. Viime aikoina vaan olen rajoittanut noita rataskävelyitä supistelujen vuoksi, mutta jostain rv 31-32 eteenpäin ajattelin taas kokeilla tuleeko mitään. Hirvittää jos melkein kaikki liikkuminen jää, miten sitä muka jaksaa synnyttää?

Enää kaksi viikkoa ja yksi päivä töitä ja sitten alkaa kauan kaivattu äitiysloma =) Tuntuu että nyt jaksaa helpommin kun loppu jo häämöttää. Sitä paitsi ilmojen viileneminen paransi oloa huomattavasti ja turvottelutkin väheni. Paino kyllä nousee tasaisesti ilman mitään tekosyitä :ashamed: jotain 11 kiloa tullut tähän mennessä enkä oikein tykkää neuvolassa puntarille kiivetä.

Tuntuu että kauhean moni teistä käy äitipolilla ultrissa ja saa painoarvioita yms. Melkein alkaa hirvittää mitä kaikkea meidänkin vauvasta voisi mennä ohi kun rakenneultra oli rv 19 ja sen jälkeen ei ole ultrattu eikä näillä näkymin ennen synnytystä ultratakaan ellei sit tule jotain. Ja neuvolakäynnitkin on melko harvassa esim. sf-mitan seurantaa ajatellen :| Mut tietysti hyvä kun ei ole mitään ongelmia ollut, ja säästyypähän kaikilta vääriltä hälytyksiltä ja niiden aiheuttamilta huolilta. Sitä vaan aina kaipaisi varmisteluja että kaikki on hyvin...

Katjuska, kannattaa kuunnella omaa oloaan. Eikä saikulle tarvitse tietenkään heti jäädä loppuajaksi, melkein neuvoisin pyytämään pari päivää alkuun vaikka viikonlopun jatkoksi ja levähtelemään kunnolla, jos rauhoittaisi kipuiluja? Ja sit jos kokeilee töihin paluuta ja vaivat jatkuu samana niin hakee jatkoa, eikä jää itselle sellaista oloa että luovutti liian helpolla. Tai näin varmaan itsestä tuntuisi.

Jospa sitä alkaisi siivoamaan ja pyykinpesuun =) Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sokeripala tänään rv 29
 
Terese - me hommattiin myös baby björnin sitteri, kun olin kuullut/lukenut siitä niin paljon hyviä kokemuksia :)

Sokeripala - mäkin oon miettinyt miten täällä niin moni pääsee äippäpolille ultriin jne. Meillä ei myöskään olisi päässyt rakenneultran jälkeen kertaakaan, paitsi tietenkin nyt kun huomattiin niitä sivuääniä sydämessä.

Ritu - mulla oli maanantain neuvolassa laskenut paino -117 kg / vk vaikka syön mielestäni ihan samalla tavalla kun ennenkin. Neuvolantäti oli jo huolissaan että maistuuko ruoka ollenkaan :popcorn:

Vauvalla on taas hikka.. tuntuu nykyään olevan usemamman kerran päivässä. Hikotteleeko muilla vauvat näin paljon?

SW 30+5
 
Viimeksi muokattu:
SW täälläkin hikataan välillä monta kertaa päivässä:wave: Eikös se ollut joku hengitysharjoitushomma? Siis tuo hikka, että miksi vauva hikkaa niin se harjoittelee hengityslihaksia tms.?!
Meillä mies ja poika flunssassa ja nyt odotan milloin itselle iskee... En usko etteikö tulisi minullekki, sen verran olen hyvä noita viruksia imemään itselleni:whistle:

Katja-75 varmasti mukava kun sai jo nyt tuon sektio ajan suurinpiirtein, niin tietää valmistautua:heart:

Kramppeja on alkanut täälläkin tulla pohkeeseen ja jalkapöytään... Pitänee kiinnittää huomiota tuohon magnesiumin saantiin nyt! On kyllä tosi inhottavaa herätä siihen! Muutenkin loppuraskauden vaivoja alkaa ilmetä. Olo on jo aika tukala ja ankkana sitä koittaa vaappua sinne tänne:D Mahakin alkaa olemaan jo sen kokoinen, että pitänee laittaa kottikärryt sen alle jos mielii pitemmälle kävellä:rolleyes:

Ja tänään poksuu Rv 32 kuitattu:eek: T: Zaijuska
 
Hikasta: Mä en oo viel kertaakaan bongannut tällä vauvalla selkeätä hikkaa. Pari kertaa oon kuulostellut et nytkö, mut ilmeisesti vaan liikkeitä olleet kun muutamaan jääneet. Esikoinen hikkaili tosi paljon mahassa, mut en kyl yhtään muista mistä viikoista lähtien..

Tänään pitäis lähteä miehen tädin viiskymppisille ja huomenna olis ystävän kolmekymppiset/valmistujaiset. Joten juhlaviikonloppu tiedossa. Mitähän se vaakaa näyttää reilu viikon päästä neuvolassa... :whistle: Mä taistelen ihan hirveätä makeanhimoa vastaan tääl koko ajan ja en aina niin onnistuneesti :ashamed: No, tänään uimaan viel ennen synttäreille lähtöä, jos se edes vähän tasottaisi tätä hommelia :p
 
Huomenta,

sateinen aamu pk-seudulla..ulos ei huvittaisi lainkaan lähteä tällaisella ilmalla. Tai happi maistuisi, mutta en jaksaisi pukea lapsille kuravermeitä...

SitteristäMä en henk.koht. ikinä laittaisi sitteriin yli 50€, vaikka meillä molemmat lapset ovat viihtyneet hyvin sitterissä. Niitäkin saa tosi hyviä käytettyinä kun joka mallista saa varmaan kankaat pestyä helposti. Mä oon kuullu BabyBjörnistä yhtä paljon hyvää kuin huonoa ja just moni on sanonut, että se keikkaa helposti kun taapero saattaa esim. innostua antamaan "vauhtia". No, mutta ei käytännön kokemusta. Esikoisella oli Emman keinusitteri, käytetty, mutta toimiva. Sai aivan makuuasentoon joten pystyi käyttämään vastasyntyneestä, laitoin siihen täkin vielä lisäksi. Toiselle mummi osti Hobbarista Hauckin Nalle Puh-sitterin, se oli myös tosi hyvä. Siinä oli lelukaarikin mukana ja hinta n. 50€ Hobby Hallissa. Kangas oli hieman kiiltäväpintaista joten se oli helppo puhdistaa rätilläkin. Ja kantokahvat on musta ihan ehdottomat kun saatan siirtää nukkuvan vauvan rauhaisaan huoneeseen nukkumaan sitterissä. Nyt en ole tälle vielä hommannut, mutta aattelin käytetyn peruskeinusitterin ostaa. Kuosillakaan ei mulle väliä kun ekat kuukaudet melkein pidänkin siinä täkkiä jonka sisään lapsen voi kääräistä nukkumaan.

Huomenna Vallillan makasiineille hankkiutumaan turhasta materiasta eroon ja voihan se olla, että teen vaaville löytöjä. Tai noille isommille:)
 
Sittereistä, eli meillä on ollut babybjörn johon ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Ollaan kokeiltu myös muunlaisia sittereitä kylässä ja sukuloidessa, mutta meidän lapsille tuo on ollut ehdoton. vaativana vauvana kuopuskin viihtyi siinä kun sai jo aika pienestä pitäen otettua itse sopivasti vauhtia. Meillä se tosissaan on ollut kahdella lapsella ja näiden jälkeen yhdellä kaverin lapsella eli tuleva vauva on stten neljäs käyttäjä, eli ei se hinta enää yhtä lasta kohdin niin hirveän isoksi jää.

Tänne ei muuten ihmeellisempiä kuulu, vauva tuntuisi kasvavan niin kuin pitääkin. Maanantaina mennään sitten 4d-ultraan. Josko sieltä selviäisi sukupuolikin, kun ollaan tähän mennessä jo kolmeen otteeseens itä turhaan metsästelty.

Itse kyllä alan aikas vahvasti uskomaan poikaan, en osaa oikein tyttöä kuvitellakaan. vaikka yleensä olen tytön vaatteita tykännyt enemmän niin nyt vain väkisin katse kaupoissa siirtyy poikien hyllyille, pojalle minulla olisi nimikin valmiina (vaikkei mies siihen ole vielä lämmennytkään), tytön nimiä en osaa edes ajatella jne.

Madicken
 
Sokeripala Mullakaan ei olisi ultraa äitiyspolilla rv36, jollei epäiltäisi isoa vauvaa. Mun mielestä olisi hyvä, että kaikilla olisi ultra vielä rv30 jälkeen.

Miltä se hikka oikein tuntuu?

Täällä poksuu rv34! Enää kuusi viikkoa jäljellä laskettuunaikaan ja viikko äiteyslomaan! Tuntuu ihanalta, pian mulla on jo oma pieni kulta sylissä:heart: Reilun kahden viikon jälkeen onkin sitten ultra, jos se vähän helpottaisi synnytyspelkoa..

Nallu ja Hattivatti 34
 
Hikka Vauva hikottelee monta kertaa päivässä. Välillä tuntuu vain alhaalla,välillä hyppii koko maha :)

Sitteri Itse ostin Emman sitterin,aiemmin on ollut saman merkin sitterit myös,ja hyvin ovat asiansa ajaneet.

Krampit Mulla alkoi tällä viikolla tulemaan noita kramppeja,ei onneks vielä niin pahoja ku aikasimmissa raskauksissa,nyt olen tosin syöny magnesiumia ja ainakaan enää viime yönä ei krampannu.

POKS RV 32 :heart:

Varattiin alustavasti miehen kanssa ruotsin risteily,puolentoista viikon päähän. Kahdestaan lähettäs reissuun vähän rentoutumaan,ennenkuin vauva syntyy.
Äitiyspolille meen keskiviikkona,aattelin kysästä asiasta vielä lääkäriltä et onko mitään esteitä lähteä. Mut jos muutoksia ei ole esim kohdunsuulle tullu,ni sit kyllä uskallan lähteä.
 
Voi apua kun ei enää ehdi täällä lueskella ja vastailla. Kun kävin vielä töissä niin aikaa oli vaikka kuinka paljon ja nyt kun olen työttömänä niin aikaa ei ole enää yhtään?!?:confused:

Me tehtiin viikko sitten reissu pohjanmaalle ja mies unohteli sinne sit tavaraa vaikka miten paljon. Eilen käytiin sit hakemassa ne unohtuneet tavarat kotiin. Hieman tuo 600kilsaa yhtenä päivänä rasitti selkää ja takapuolta. nyt pitäisi siivoilla mut ei oikein meinaa onnistua. Vauvalle on vaatteita enemmän kun laki sallii. Monta koneellista saanu pestä. :) No eipähän ainakaan alasti tarvitse kulkea.

Supistuksia tulee vähän liikaakin. Tiistaina olisi neuvola ja ensi kuussa alkaa perhevalmennus.

Nyt takas touhuamaan. Eveny ja poju 32+3
 
SW mein poika hikkailee pari kertaa vuorokaudessa :)

Tympeä ilma ollut ulkona tänään pk-seudulla, en viitsinyt mennä ulos kävelyllekään, vaikka raitis ilma ois varmasti tehnyt hyvää |O
Mies lähti eilen ex-temporena mun veljien kanssa baareilemaan, harvoin käy ja nyt miettii meneekö enää koskaan uudestaan, kun sai semmosen darran ettei tosikaan :D Jännää kuin itselle tuli semmonen säälin tunne miestä kohtaan, mä yritin epätoivoisesti aamulla hieroa sen päätä ja niskoja, jotta kapula hellittäisi =)
Sain kudottua vauvalle villasukat valmiiksi, nyt alan tekemään lapasia sitten :)

Tanya & herra hukkapätkä 33+1
 
Tulin poksumaan 32+0! =) Enää 8 viikkoa jäljellä!

Käytiin tänään synnytysvalmennuksessa, vähän aikasta joo, mut miehen reissaamisten takia olis muuten jääny niin viimetinkaan, että parempi näin. Eipä siel mitään kovin ihmeellistä ollut, ihan mukava tilaisuus. :)

Nallu
Hikka tuntuu aivan kuin vauva tekisi kevyen pienen potkun tasaisin väliajoin samassa kohdassa tai sitten sitä voisi verrata kevyeen pieneen vasaran naputteluun samaan kohtaan. Näin ainakin meidän bebe.

Sittereistä
Ite himoitsin sitä BabyBjörnin sitteriä kans, mut ihan ulkonäöllisistä syistä, kun mun mielestä se on niin ihanan näköinen. :p Päädyttiin kuitenkin säästään tuon kohdalla rahaa ja ostettiin käytettynä 15 eurolla abc:n keinusitteri, kankaat kuin uudet ja lelukaari ym. mukana, hyvältä vaikutti. Ite päätin, että johonkin saan panostaa enemmän ja ne oli sit vaunut. :heart:
 
Kerran tätä jo pyysin, mutta ehkä viestini meni ohi. Eli voitaisko meidän poika lisätä syntyneisiin?
11.8. rv 27+4, ~1280 g ja ~38 cm. Mitat eivät ole tarkkoja, koska siinä tilanteessa oli lääkäreillä "vähän" muutakin tekemistä, kuin vauvan mittailu.

Muari ja pieni ihmemies 1 kk (1540 g ja 39,5 cm)
 
Kerran tätä jo pyysin, mutta ehkä viestini meni ohi. Eli voitaisko meidän poika lisätä syntyneisiin?
11.8. rv 27+4, ~1280 g ja ~38 cm. Mitat eivät ole tarkkoja, koska siinä tilanteessa oli lääkäreillä "vähän" muutakin tekemistä, kuin vauvan mittailu.

Muari ja pieni ihmemies 1 kk (1540 g ja 39,5 cm)
Mäpä lisäilen, en ole ollut täällä moneen päivään kun flunssa on ollut melko kova:snotty:
 
Moikka vaan täältä harmaan ja sateisen ilman keskeltä:wave:

On Muarilla kyllä aikamoinen pieni ihmemies:hug:

Vaimo: Tuosta pyöräilystä tuli mieleen kuinka minä kolmosta odottaessa pyöräilin silloin meidän 3v8kk ikäsen pojan kanssa perhekerhoon viikoittain:whistle: Kerhon tädit oli aina sen näköisiä,että tulitko sä taas pyörällä. Elettiin siis marraskuuta kun olin viimeisilläni,mutta en mä sitä mitenkään ihmeellisenä asiana pitänyt,että raskaana oleva ihminen pyöräilee. Paremmin pyörällä pääsee kuin kävellen kun alapäähän painaa ym. Mutta nyt tällä kertaa mulla pyöräilyt ohi toistaiseksi...on vähän huonoja kokemuksia:whistle:

Me vietetään täällä todella rauhallista lauantaita. Mies tuli juuri meidän raksalta ja isot pojat jäi yöksi mumman ja paapan luo. Päivällä tehtiin juniorin kanssa pari pelliä pizzaa ym. Joten varmasti tulee herkuteltuakin tässä lauantain kunniaksi:p:ashamed:

LilliM ja manteli 28+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä