Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

Kurpitsa, kyl mä taisin siellä siihen samaan aikaan olla =)
En tarkemmin katsonu kello mut 12 aikaan pääsin vasta lääkärille ja varmaan siellä tuli pari tuntia odoteltua! Kauhee ryysis olikin =(
Mul oli harmaa valkoinen paita pääl ja vaalea ponnari, sillee sopivasti ilman meikkiä just heränneen näköisenä =P
 
moonvaan: juu, porukkaa oli paljon, mä odottelin siel toisaalla, päivystyspuolel..mul oli valkoinen paita 3/4 osa hihoil ja sit sellaset rennot vaalean rusehtavan vihertävät verkkarit, ja tennarit jalas..en oo ihan varma näinkö sua..
 
Äitiyspolilla käyty.
Käyrälllä istuin 15min,Syke oli ok.
Ultrasivat ja paino arvio oli 2100-2200g. Siinä oli joku lääkäri harjoittelija joka ultras eka,ja se sai painoarvioiksi 5800g :LOL:
Keskikäyrällä kasvaa hienosti. Joten tuo sf-mitta ei ainakaan minulla tarkoita et ois vauva jotenkin iso,vaikka mitta menee yläkäyrällä.Tosin aikaisemmissa raskauksissakin on sf-mitta mennyt aina yläkäyrällä.
 
JanJade, kertaatko mitkä sun viikot oli nyt ja mikä sf mitta? Nimittäin tän pvnen painoarvio omalla pikkuisella tuo 2200g ja viikot tosiaan 33+6 ja sf-mitta 33cm.
Esikoinen painoi 4010g syntyessään ja siltä näil viikoil 2cm pienempi sf-mitta.

Kurpitsa, mä siis oottelin eka siinä äippäpolin aulassa käyrille pääsyä ja sit siirryin lasiovien taakse käytävälle oottaan lääkärille pääsyä. Tietääkseni kaikki äippäpolin asiakkaat asioivat samoissa tiloissa, synnyttäjät menee sinne toiselle puolelle eli varmaan ollaan oltu samas paikkaa. =)
En kyl itseasiassa kiinnittäny hirveästi huomiota muihin ihmisiin .. yks valkopaitainen istui vieressäni mut sil oli farkkuhame!

Tästä tulee pitkä ilta, neiti tekee pahuutta minkä kerkeää ja mä yritän kutoo vauvalle myssyy!
Tarhastakin saatiin varhaiskasvatus suunnitelma täytettäväksi, about 20 sivuu kysymyksiä lapsesta laidasta laitaan! Nythän mul on siihen aikaa perehtyy, ku pitää levetä ;)

ja näköjään neiti osaa ite laittaa muumitki pyöriin.. plaah !
 
Moon vaan Nyt viikkoja 32+4. Sf-mitta oli viimeks 31cm.
Kakkosen kohdalla oli sama mitta näköjään rv 34+6.

Kurpitsa Todellakin. Kysyin uudelleen ku eka luulin et kuulin väärin.. Mieskin sano et oli meinannu ruveta nauramaan :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Moonvaan meillä esikoisen normaalisyke oli 160 +. Monesti sykkeet oli 175 ja kukaan ei ollut huolissaan, kunnes polilla Perheentupa Antti sanoi ettei noi sykkeet oo nyt ihan normaaleita, oli silloin siis koko ajan lähes 200. No sitten mä jouduinkin osastolle raskausmyrkytysepäilyn takia. Sain lääkkeitä oikein kunnolla ja se laski mun leposykkeen ja myöskin esikoisen sykkeen. Syytä ei korkeaan sykkeeseen löytynyt. Tosin esikoisella oli rytmihäiriöitä syntymän jälkeen ja niitä tutkittiin. Ja silloin sanottiin, että korkealla sykkeellä ja rytmihäiriöillä on yhteys.
Mutta terve lapsi meillä on ja rytmihäiriötkin oli vaarattomia!
Joten Moonvaan uskon että kaikki on hyvin! :hug:

u
 
liirah, Meillä neidillä sykkeet ollu koko raskauden 145-155 joten nyt ne olivat kyl normaalista kovinkin poikkeavat =( eikä muutosta 2.5h mitä niitä tyksis mittailtiin.
Raskausmyrkytys epäily suljettiin pois, kun omaverenpaine, pissa, ei turvotusta ok.

Lääkäri ultras sydäntä/keuhkoja varmaan 15min ja sanoi ettei sydämessä näy rytmihäiriötä tai sivuääniä, ei myöskään ollut kertynyt nestettä. Täysin normaali siis. Myöskään syke ei ollut niin korkea, että se se ainoana syynä olisi johtanut tarkempaan seurantaan.
Syke pysyi siis tasaisesti 170-200 välillä ja lääkärin mielestä hälyttävämpää olisi ollut suuremmat laskut/muutokset.
En halua asialla yöuniani menettää, kun en voi muutakaan kun nyt odotella viikon päästä olevaan kontrolliin. Vaavi ainakin liikkunut tän illan ihan normaalisti <3 ja mä oon levännyt =)

Nyt nukkumapuuhiin, hyvät yöt kaikille!

Moon ja pikkusikko tunninpäästä 34+0 jee !!
 
Pikaisesti oma napainen päivitys. Syysflunssa on iskenyt meikäläiseen. Kuivayskä ja räkänenä... Poskiontelotkin tuntuu taas täyttyvän. Täytyy siis kaivaa toi kannu ja mennä puhdistamaan röörit. Loppu viikon oon pois töistä. Onneksi tässä saa samalla nukuttua jos vaikka osan univeloista sais kuitattua.

AaVee ja pikku L 29+2
 
Moonvaan :hug: Toivottavasti pikkuisella ei ole mitään hätää.

Janjade Ihanaa, toi vähän toivoa minullekin että jospa tää vauva ei olisikaan niin iso :) Mun sf-mitta oli tosin 33+3 viikoilla 34cm..

Täällä alkaakin jo parin päivän päästä äiteysloma! Ihan uskomaton tunne, vaikea käsittää kuinka lyhyt aika siihen oikeasti on enää kun vauva syntyy..

Nallu ja Hattivatti 34+5
 
onko teil muille neuvolas otettu puheeks synnytyksen jälkeinen ehkäisy täs vaihees raskautta?
mulle neuvolatäti kyseli eilen olenko ajatellut steriilisaatiota..:confused:

kävin taas terapias ja sekin tuntuu välil niin turhalta...

aavee: paranemisia flunssan kourista

pääsettekö muut äitiyspolilla käydessä käyrille? kun mä olen käynyt tän raskauden aikana yhden kerran joskus rv25 10min ajan..säästölinja vissiin menos..

no joo jos jois kaffeet ja ahtais väkisin jotain välipalaa suuhun ( ruokahalut on tiessään ollut jo pari viikkoa kun kohtu painaa mahalaukkua ) ja painuis hetkeks nokosille

kurpitsa ja "A" rv32+2
 
Jospas käväsis täälläki vähän kurkkimassa. Oon ollu niin rätti-poikki-puhki-väsy, että ei ole oikein jaksanu palstailla. Neuvolassa eilen käyty ja terkalle ei taaskaan kelvannu mikään, mutta eipä sille ikinä. Kaikki arvot kohdillaan eikä rautaakaan tarvinnu vieläkään aloittaa. Hb 125, verenpaine 95/60, painossa saavutettu lähtöpaino, pissa puhdas, sydänäänet 150-160, liikkeet ++, tarjontana poikkitila. Sf 34, ihan riittävä, kun viikkoja 29+2 eilen.

Tyttö taas kipeenä ja vietellään hiljaiseloa kotosalla. Tuntuu, että tuo tyttö imee itteensä jokaise pöpön, mikä tarhassa liikkuu : /

Lumi-Marja ja Nuppunen 29+3
 
kurpitsa, täällä otettiin synnytyksen jälkeinen ehkäisy puheeksi hyvissä ajoin. Olikohan toisella neuvolakerralla. Sitten sitä on kyselty joka kerta siitä lähtien ja olisin sterilisaation kannalla, mutta terkka ei todellakaan sitä suosittele. Mulle riittäis hyvin kuusi lasta ja ikää alkaa olla sen verran, että ei muutenkaan enää tän jälkeen. Mut eiköhän se kuitenkin ole oma päätös, mihin sitten päädynkin. Pillereistä tulen vain hulluks, joten niitä ei todellakaan.
 
AaVee Toi flunssa oli kerrassaan inhottava sairaus, pikaista paranemista sulle <3

Moonvaan Tsemppiä, toivottavasti pikkusikolla on kaikki hyvin :)

Minen ainakaan stressaile enää sf-mitoista, kun mun mielestä ne ei mitään kerro vauvan kasvusta :p Itsellä se menee alakäyrillä, ja vauva kasvaa keskikäyrillä :)
Mulla alkoi nyt kesäloma, ja viikon päästä alkaa mammaloma, niin se aika rientää.
Ulkona näyttää siltä, että vettä alkaisi satamaan taas ihan huolella, onneksi mä kävin aamusta pyöräilemässä sen 20km niin ei haittaa vaikka tulisi pieniä miehiäkin taivaalta :)
Nyt suihkuun, ja ruuan laittoon.

Tanya & herra hukkapätkä 33+6
 
Minen ainakaan stressaile enää sf-mitoista, kun mun mielestä ne ei mitään kerro vauvan kasvusta :p Itsellä se menee alakäyrillä, ja vauva kasvaa keskikäyrillä :)
Se on ihan hyvä :) Mun kaverille hoki koko raskauden ajan hoitohenkilöstö, että "ihan varmasti tulee pieni vauva" ja se hänen "pienensä" painoikin syntyessään yli 4kg :LOL:

Toi JanJaden harjoittelijan tekemä painoarvio oli tosissaan aika uskottava :LOL:

MoonVaan:ille :hug: lisätietojen odotteluun! Mä kyl uskon kanssa, et kaikki kunnossa, mut huolestuttaahan tällaiset uutiset aina :|

vaimo ja vaavi 29+3
 
Moonvaan :hug: hurjista sykkeistä huolimatta ihanaa ku kaikki näytti olevan ok ultran ja lekurin mukaan, kovasti vaan jaksuja siihen kontrollin oottamiseen!

JanJade: Iiihana painoarvio :rolleyes: on siinä ollu "oikealla" lekurilla varmaan pokassa pitämistä..

Ei ole meilläkään ehkäisyä otettu puheeksi. Mua kans mietityttää tuo sterilisaation mahdollisuus ku ei mulle passaa siis ykskään härveli taikka pilleri..aika törkeää mun mielestä ku Kurpitsalle sitä oli ihan tyrkytetty...

Voi vitsit Nallulla alkaa jo äippäloma (miten niin kade :whistle:) tuntuu vaan ettei itellä noita viikkoja tuu millään kasaan...tietty se vaan korostuu ku loppukuusta on LA ja toisilla se on peräti lokakuun puolella...mutta eihän sille mahda mitään sen kans on vaan elettävä!

Täälläkin iso sf-mitta...30cm oli tänään neuvolassa. Tuumas th vaan että vauvalla on paljon tilaa liikkua eli maha on iso mutta vauva ei vielä niinkään (toivottavasti näin on!). Hyvin lähti dopplerin alta pois ja vaihtoi selkäänsä kyljeltä toiselle.
Hyvin on kuulemma pää tuolla alhaalla.

Muita nla-juttuja:
Hb 111 laskenut siis (pitää vaihtaa tieten rautavalmistetta ku obsidan ei oo tehonnu, liian herkkä noille muille syömisille ja kellonajoille, mää ku syön vielä lisäkalsiumia niin ei ilm imeydy vaikkakin syön ne eri aikaan) ihmekkös siis ku väsyttää KOKO ajan (8h yöunien jälkeen vielä ihan zombieolo)
painoa tullu "riittävästi" yhteensä noin 10kg tai enempi riippuu puntarista
sf-mitta sen 30cm (rv30+3)
RR. jotain 120/70
Vauvan sykkeet 135 tienoilla ja tasaiset
Liikkeet ++ (hyvin monotti siihen doppleriin)
Vasta-aine verikokeen tulokset negatiiviset
niin ja pissa oli nyt puhdas

 
Heippa taas!

MoonVaan tsempitykset odotukseen, eiköhän kaikki ole kunnossa!:hug:

Tänne ei taas kummempaa, kävely sattuu edelleen ja välillä tekee mieli kiroilla, mutta se on vaan puskettava eteenpäin. Seuraava neuvola on vasta ens torstaina, odotan jo, että mitä sf-mitta näyttää. Ekalla mittauksella se oli yläkäyrällä, seuraavat kerrat keskikäyrälle jo pudonnut, saas nähdä mitä nyt. Ainakin tuntuu, että toi vatsa ois kasvanut, kun alkaa olo käydä päivä päivältä tukalammaksi ja vaikeammaksi käy löytää asentoja. Vauvankin tila on varmaan vähentynyt, kun viime ajat liikkeet on tuntuneet toooosi selvästi, vauvan möyrintä on jo niin voimallista, että välillä sitä ihan hämmästyy!

Kuten puhnallella, niin täälläkin poksuu 30+0 vihdoin :heart: !! Nyt ollaan sitten sillä odotetulla vikalla kympillä!

Siilinlapsi ja öttis 30+0
 
ihana masu tanyalla

siilis: mulla tuntuu vauva majaievan koko ajan samas asennos siis ruumis majailee aina vatsan oikealla puolella , pää on alas ja loput kropasta vasemmalla ja monotus oikeesti sattuu ja mahan heittelyn puolelta toiselle näkyy, ei mitään pientä möyrintää

puhnalle: mä ajattelin kans tilata lindexilt jotain en varmaan vauvalle mut noil isommille..päätin että nyt en enää juoksentele ite tuol kaipois kun sen verran alkaa koskemaan alamahaan ja supistelee mut onneks on nettikaupat olemas

crocus: neuvolatäti aluks oikein pahoitteli et ottaa asian puheeks, meillä kun on lapsettomuustausta ja tää nykyinen raskaus on saanut alkunsa luomusti eikä ollut ns. harkittu raskaus, ehkäisyä ei olla käytetty vuodesta -02 ( edelliset kolme raskautta hoitojen kans ) ja sit on tää mun masennus yms. niin siks uskalsi ottaa puheeksi, en mä siitä mieltäni pahoittanut mut jotenkin tuo steriilisaatio tuntuu kovin lopulliselta vaihtoehdolta vaik lapsiluku olisikin täynnä. mulle ei apc-resistenssin takia sovi ja en uskaltaisikaan käyttää hormonaalista ehkäisyä ja kun takana on veritulppa niin aika riskiä olis alkaa popsia pillerei ja mitään kierukoi en haluu muhun lykättävän..ei tuo steriilisaatio tietty poissuljettu asia ole mut pelkään vaan tän geenivirheen takia suostua mihinkään ylimääräisiin leikkauksiin..

olen näistä tyks käynneistä ollut niin närkästynyt et tekis mieli peruu se kolmen viikon päästä oleva ultra ja men synnyttäänkin ihan eri paikkaan..oon niin täynnä koko lafkaa. neuvolassakin täti ihmetteli eilistä käyntiä ja sitä et en vieläkään ollut käyril et joka äitiyspolikäynnillä pitäis otattaa käyrät...missä muualla vois tääl turus synnyttää..???

eilisestä pikaultrasta jäi sikiön iso päänmitta vaivaamaan kun meni tosiaan muuta ruumista nähden liki 4viikkoa pidemmillä viikoilla ja sit lääkäri vaan kysäs et mites multa itestäni tuntuu et onko vauva isompi kuin aiemmat :headwall:

sori purkautuminen :ashamed: nyt meen siivoomaan..
 
Raato ilmoittautuu :x Ti-aamuna alko oksentaminen, mikään ei pysynyt sisällä. Viime yönä sain syötyä jopa jogurtin ja lasillisen kaakaota myös pistelin menemään. Ne pysyi, mutta aamulla taas oksensin. En tiiä, onko kyseessä ihan ykätauti vai alkoiko raskauspahoinvointi uudelleen. Olo on todella heikko, mutta ehkä jo parempaan päin. Jalkeilla en tosin jaksa hetkeä kauempaa olla.

Nyt takas huilimaan.

30+3
 
Tanyan massu on kyllä kasvanut huimasti=)

Mäkin oon sitä mieltä,että sf ei kerro koko totuutta. Kolmosesta mulla oli sf aina ihan keskikäyrällä ja silti vaan synnytin pikkujättiläisen.

Tsemppiä sairastelijoille:hug: Minä en nyt pöpöjä kerää kun en missään liikukaan tämän koipeni kanssa:LOL: Tietty huomenna heti torso tukossa...

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta ja ei siis siltä rintamalta mitään kerrottavaa. Manteli möyrii pitkin päivää ja välillä nukkuu ja yöt nukkuu:heart: On se niin ihana ja rakas jo nyt:heart:

LilliM ja manteli 29+4
 
Heissan piiiiitkästä aikaa!

Paremmin tuolla fb:n puolella viihtynyt, mutta tännekin nyt uutisia kerrottavana.
Kaunis pieni tyttö syntyi maanantaina 13.9.2010 raskausviikolla 32+3.
Pituutta 45,2cm ja painoa 2235g
<3

Onnea odotukseen teille kaikille!

Kiittää ja kumartaa.
 
Onnea Noora84 :flower:
Hyvän kokoinen tyttö, antoisaa vauva-aikaa! (joka itsellä tuntuu olevan vielä kovin kaukana).

Tsemppiä sairastajille ja erityisesti Aletheian oksentelu herättää myötätuntoa, vihaan niin oksentamista! Onneksi ei viime raskaudessa ainakaan itselle tullut mitään pahoinvoinnin paluuta loppuvaiheessa, toivotaan ettei tule tälläkään kertaa.

Huomenna poksuu täälläkin se odotettu 30 viikkoa =)
Ja enää yksi kokonainen työviikko ja yksi päivä niin alkaa erittäin odotettu äitiysloma, mahtavaa :D
Valmisteluista suurin osa on vielä tekemättä, lomalla sitten.
Hyvillä fiiliksillä täällä siis mennään. Hauskaa viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä