**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Viikonloppu takana. Tuntuu, että aika menee samalla hitaasti ja nopeesti. Vaikea selittää. kolmen viikon päästä ekskiviikkona onkin sitten jo se kauan odotettu ultra. Tuntuu, ettö sitten kun saa sukupuolen tietoon, niin pystyy kunnolla alkaa luomaan kuvitelmia tulevasta vauvasta.

Joku kyseli Dopplerista: mulla on se halpamalli siitä Angelsoundsista. Taisi alle 50 e maksaa postikuluineen ja tuli tosi nopeasti. Viikolta 8 eteenpäin oon kuunnellu sen 2 kertaa viikossa ja on kyllä rauhottanut kovasti.

17 viikkoa poks Birre86 ja Nyytti
 
Nooralle peukut pystyssä, että supistelut loppuisi.

haluttais tuo doppleri kans ihan vaan sen vuoksi, että sais lapsetki kuunnella =)

eipä uutta auringon alla, mutta vatsa hellänä ku touhunnu tänään ehkä liikaaki kaikkea.

piprane ema ja Lotta 16+3 ( ultra 17 )


 
Lista päivitetty viimeisen kerran!

Kojootti voi halutessaan tehdä jo tänään uuden pinon meille tia huomenna, ihan miten itse kerkeää =)
Kysy sitten neuvoa, jos tulee kysyttävää :wave:

Ihanaa keskittyä pelkästään kommentointiin ja nyt on sellainen suvantovaihe menossa, ettei oikein kamalasti vielä juttua ole.
Kunhan nyt pääsisi rakenneultraan pikkuista katselemaan :heart:

BV ja Chilli 18+0 *poks*
 
Hienoa Noora84, että supparit rauhoittuneet! Mutta se ei tarkoita sitä,että alkaisit taas kauppakasseja kanteleen. Ei. Nyt mies hommiin ja sassiin! =) Lepäilet, makoilet niin paljon kuin voit. Oikeesti. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Noora84:
Hei kaikki!

Supistukset aavistuksen rauhoittuneet, eivät enää niin säännöllisiä vaikkakin kipeitä edelleen jonka vuoksi panadolia syön.
Lääkäri ei kattonu sen kummemmin lauantaina, laitto lähetteen k-sks:n johon pitäis tulla kutsu tällä viikolla.
Huomisen ja keskiviikon ajattelin huilia, kun on muksut poissa kuvioista.
Ehkä kaikki vielä kääntyy parhain päin...
Hyvä juttu ja nyt HUILAAT hyvällä omalla tunnolla :hug:
 
Heippa kaikille!

En oo nyt vähään aikaan saanu kirjoiteltua ku ei oo oikeastaan mitään kummoista tapahtunutkaan. Liikkeet tuntuvat edelleenkin aika vaimeina, vaikka melko aikaisin niitä eka kerran tunsinkin.. sen vuoksi oon noin 1-2x viikossa kuunnellu dopplerilla liikkeitä/sykkeitä. Ens torstaille tuli kutsu aloittaan pitkävaikutteisia insuliineja :( onneks aterian jälkeiset arvot ovat vielä olleet ok.

Noora84 Onneks tilanteesi on edes hiukan helpottanut mut nyt todellakin otat iisisti ja laitat miehes tekeen kaikki mahd. kotihommat! :hug:

Meillä on esikoinen ollut korvatulehduksessa, joten viime päivät ovatkin menneet häntä lohdutellessa ja viihdytellessä - ja nyt tietty sama flunssapöpö on iskemässä sekä minuun että mieheenikin, jipaa :(

Pirtsi, oisko 18+2 ?
 
AaVeelle ja Evenylle synttärionnittelut! :flower:

Hienoa kuulla Noora, että vähän helpottaa! Tsemppiä ja varjelusta jatkoon!! :hug:

Tanyako se puhui jotain kela-papereista..? Noin rv 23 (kun raskaus on kestänyt 154 päivää ) saa sen todistuksen, millä voi hakea sitä äitiysavustusta. Aiemminkin toki th voi jo jotain etuuksista etukäteen puhua =)

Pirtsin perheelle voimia sairasteluun! Meillä kanssa tämä puoltoistavuotias on ollut korvatulehduksessa, tänään oli vika satsi antibioottia :/ Niitä on ollut runsaasti ekan vuoden aikana, mutta nyt onneksi edellisestä tulehduksesta on jopa 3,5 kuukautta aikaa :) Aiemmin saattoi olla parhaimmillaan 1,5 kuukautta terveenä korvat..

(.) Tänne ei kummempia kuulu. Luulin, että pahaolo olisi jo helpottanut, mutta se on välillä vähän hiipinyt takaisinpäin :p Ei onneksi läheskään siinä laajuudessa kuin sitä pahimmillaan on ollut, joten voi sanoa että on se selkeästi helpottamaan päin :) Stressaamisesta on jonkin verran kanssa ollut täällä puhetta. Itse en ole mikään vähiten stressaavammasta päästä oleva ihminen, mutta tämän raskauden suhteen mulla on aika tyyni olotila :) Esikoista odottaessa stressasin paljon enemmän, ja se nyt on ymmärrettävää kun kaikki on niin uutta. Nyt ajattelen ehkä enempi niin, että stressaan sitten kun jotain stressattavaa oikeasti on (ja aina sitä tulee olemaan ;) ) Tokihan sitä aina vähän jännittää kun neuvolakäynti on tulossa (mulla on perjantaina), että kuuluuko ne äänet jne, kun ei sitä kotidobbleri meillä ole enkä raaski hankkiakaan.

Jätettiin meidän pojalta tutti pois viikko sitten ja hyvin on mennyt sen suhteen :) Ja eilen kokeiltiin miten poitsu nukkuisi "isojen poikien" sängyssä ja hyvin sekin tuntuu sujuvan :heart: Toki sinne sänkyyn rauhottelu vie enempi aikaa, kun ei ole enää pinnasängyn laitoja kulkua estämässä, mutta.. kyllä se siitä ajan kanssa ;) Pakko oli siirtää poitsu lasten sänkyyn, kun on ruvennut viikon sisässä kiipeämään laidan yli :whistle:

Hyvää alkuviikkoa kaikille!!! =) Ja öitä! Tää mamma menee nukkuu... *kroooh*

vaimo 14 *poks*
 
Hiiohoi. Täälä myöskin oltu räkätaudissa ja tänään kävin hakeen itelleni antibiootit poskiontelontulehukseen ja tytölle korvatulehukseen. Äää. Ei kestä tätä sairastelua..
Liikkeitä kovasti oottelen. Esikosta tunsin aika myöhään kun istukka edessä ja epäilen että nyt sama tilanne. No, mikäs tässä odotellessa :)

ziziz ja katkis 15+2
 
Huomenta!

Olipahan taas yö takana. Tuolla meidän nuorimmaisella on allergia epäily, 6 viikkoa vuotanut nenä kuin seula ja iho-oireita on myös. Eilen käytiin kyläilemässä paikassa, jossa on koiria, niin illan oksenteli limaa ja yön raapi itseään. Aerius allergialääkettä kokeiltu reilu viikko, ei toinna mitään. Nyt odottelen lääkärin soittoa, jotta saadaan lastenlääkärille lähetettä tarkempiin tutkimuksiin.

Iltavuoroon lähtö edessä, motivaatio nolla. Viikonloppuna onneksi viimeinen yövuoro edessä, saapahan edes niistä vapautuksen.

kirppunen 18+4
 
Huomenta kaikki! Siis mä en kyllä ymmärrä. Kaikki jauhaa sitä miten toinen kolmannes on sellanen jossa on paljon enemmän energiaa ku ekassa kolmanneksessa. Jep, voin sanoo että ei pidä paikkaansa mun kohdalla. Kokoajan vois vaan nukkua... Ja sit ku ei tee mitään mieli. Näkkäriä ja sitrushedelmiä menee ilman ongelmia mut kaikki muu sit tökkiikin. Mitään oikeeta ruokaa ei tee mieli syödä. Pakkohan sitä on jotain joka päivä syödä mut ku sain noottia neuvolassa viime viikolla siitä ku paino oli tippunu 400g niin ei nyt tekis kauheesti mieli laihtua tässä... Huoh.. Tulipas valitusvirsi!

Kaikille oikein hauskaa kesäkuun ekaa!

AaVee ja Baby 14+0 **POKS**
 
Huomenia :)
AaVee, mulla oli hetki sitten ihan samanlaisia tuntemuksia, ihmettelin että koska tässä muka on "elämänsä kunnossa", väsymys vaan jatkui ja jatkui.. mutta nyt tuntuu elämä hieman piristyneen! Ehkä sellasen vajaan viikon ajan on tuntunu meno vähän energisemmältä. Viikonloppuna oikein ihmettelin miten paljon on saanut aikaseksi, kun viime ajat mies on suurinpiirtein hoitanut siivoukset yms kun itse vaan jumittaa silmät ristissä sohvan nurkassa ;)
Toivotaan että olot piristyy sielläkin!

katjuska 15+6
 
Mulla on sellanen hyvä olo/vaihe meneillään. Ekat 12vkoa väsytti ihan tajuttomasti,mutta kun se maaginen 12vkoa pärähti täyteen niin väsymys kaikkos. Nyt olen jopa iltaisinkin vielä virkeä :whistle: Mutta tästä pitää nyt nauttia,koska loppuraskautta kohden tilanne muuttuu taas.

Mä en ole stressannut tässä raskaudessa vielä yhtään mistään. Tämä on kyllä ihan käsittämätöntä,että kuinka minä,ikuinen murehtija,oon pystynyt olemaan näin stressittä. Kaippa se johtuu tästä,että kun on udeampi raskaus ja synnytys jo takana niin jotenkin sitä luottaa itseensä ja kroppaansa,että kaikki menee niinkuin on tarkoituskin mennä. Ja jos jotain ikävää tapahtuisi niin sillekään en voisi mitään. Mutta en tietenkään toivo mitään pahaa..mutta en mä oikein osaa selittää,että mistä tämä stressittömyys johtuu.

Mutta kaippa sitä täytyy tuonne ulos mennä katsomaan mitä pahojaan kaksi riiviötä siellä saa aikaan :wave:


 

Yhteistyössä