Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

Huomenta ja paljon onnea taas kaikille vauvan saaneille :flower:

Itse en valitettavasti kuulu vieläkään siihen joukkoon...Eilen tuli taas vaihteeksi savustettua vauvaa ulos saunalla ja seksillä, mutta eipä nuo saaneet aikaan ainuttakaan supistusta, voitteko käsittää!:headwall: Se hyvä puoli kaikesta oli, että nukuin nykymittapuulla oikein hyvät yöunet pitkästä aikaa. Pisin pätkä oli jopa 5 tuntia putkeen =)

Jos sitten vaihteeksi vähän siivoaisi ja sitten ulos lasten kanssa. Iltapäivällä synttäreille herkkuja syömään, nam! Hyvää ja vauvaisaa viikonloppua!

Mirtsu ja vaavi 39+3
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille=)

Yhessä koossa täällä aina vaan ja ei merkkiäkään mistään muutoksesta:stick: No,olisihan tämä pitänyt arvatakin. MUllahan oli kolmosen l.a myös 28.11 niinkuin mantelistakin ja hän syntyi 9.12|O Mulla hajoo pää kun ajattelenkin,että jos tämäkin menee noin paljon yli:confused: Mutta mulla on se painoarvio vielä ensi keskiviikkona ja sitten varmaan käynnistys laskettuna aikana jos mantelikin on iso. Tosin,edellisen painoarvion mukaan ei millään voi kasvaa niin isoksi kuin kolmonen joten tod.näkösesti kasvattelen mahaani joulukuulle:kieh: Mutta näillä mennään...

LilliM ja manteli 38+6
 
Reipastuinpa tänään hieman ja lähdin kaupungille äidin kanssa. Jaksettiin pari tuntia kierrellä kauppoja ja sitten pitsalle, nam :) Nyt on sitten ihan naatti olo, selkää särkee ja jostain pukkas päälle lievä pahoinvointi. Vaikka ravintolassa jaksoin oikein hyvin syödä ja lisääkin ois uponnut, niin nyt tuntuu siltä, että aivan liian täysi..

Jostain luin, että pahoinvointi saattais ennakoida synnytystä, joten saas nähdä. Selkäkipu johtuu todennäköisimmin kyllä siitä, että on taas pitkästä aikaa liikkunut enemmän, kävellyt tuolla jne. Hoh, jos tästä olosta ei synnytys lähde käyntiin, niin saa luvan kyllä mennä pian ohi, oli mitä oli :/
Ehdin tässä jo vähän raskaushepatoosiakin pelätä, kun on iho tuntunut kutisevan enemmän kun aiemmin, vaikkei mitään kovaa kutinaa olekaan. Mut taitaa mennä kuitenkin tuon ilman pakastumisen ja sitä myötä ihon kuivumisen piikkiin. Sellaista kihelmöivää kutinaa satunnaisesti siellä täällä..

Taidan vetää sohvalle pitkäkseen toipumaan päivästä, tsemppiä kaikille meille mahakkaille :)

Siilinlapsi ja öttis 39+2
 
Onnitteluja taas uusista vauvoista! =) :flower:

Täällä vielä reilu viikko odoteltavaa edessä ja nyt alkaa kyllä jo maha painaa... Torstaina olin viimeisellä neuvolakäynnillä ja silloin (rv37+3) painoarvio oli jo vähän yli 4kg! Helpottaa kyllä tietää että sektio on edessä ja tosissaan jo noin ennen laskettua aikaa.

Tänään olin kaverin kanssa elokuvissa, viimeinen tyttöjen vapaailta ennen vauvaa. :D Muutoin kaikki on jo valmiina ja odotellaan vaan pikkuisen (niin no, jos sitä kovin pieneksi voi sanoa...) saapumista.

madicken rv 37+ 5
 
Ohhoh, onpas se Madicken teidän vauva sitten jo painoa kerryttänyt :O Mulla kun samoilla viikoilla oli painoarvio 2,9kg. Mutta onneksi sun ei ainakaan tarvitse edes yrittää alateitse synnyttää :)

Siilinlapsi puheli huonovointisuudesta. Täälläkin ollut etomisfiilistä ilmassa tässä viime päivinä ja samoin kiukkuisuutta (jonka oon myös joskus kuullut enteilevän joillakin synnytystä). Siis ihan sellaista pms-oireiden tyyppistä oirehdintaa täällä päin :whistle: Mutta tässä sitä edelleen ollaan yhtenä kappaleena. Miehellä olisikin sitten 4 vuoroa töitä ma-to Hesassa, joten jos alkuviikosta lähtee syntymään, niin olis paras lähteä yötä vasten tai sitten hitaamman puoleisesti, että mies kerkeää takas kotiin. Mähän en meinaan synnyttämään lähde ilman häntä, se on varma! |O

vaimo ja vaavi 38+6 (se olis sitten taas huomenna poksahdus..)
 
Plääh :headwall:

Eilen oli kaikki ässät käytössä ja heräsin sitten aamuyöstä kolmen jälkeen kipeisiin supistuksiin ja mahanväänteisiin. Tunnin verran tulikin suppareita melko säännöllisesti 3-4 min välein, juoksin myös vessassa ja aloin olla jo tosi innoissani että tuleekohan tästä oikeasti lähtö... No, arvannette että alkoivat sitten hiipua. Mutta se mikä vitutti eniten oli että kun alkoivat heiketä ja ajattellin että nyt kaikki keinot käyttöön, kävelen vaikka nännejä hieroen yms, niin eiköhän tuo esikoinen herää ja ala itkuisesti huuutelemaan äitiä yläkerran makkariin. Ja ei meinannut sitten millään rauhoittua nukkumaan takaisin, kaiken kukkuraksi kissa mokoma sai vielä jonkin hepulin ja maukui ja juoksenteli ympäriinsä mikä tietty herätti taas tytön :kieh: Ja mun piti maata hiirenhiljaa ja teeskennellä nukkuvaa että lapsi nukahtais ja tunsin miten supparit hiljalleen hiipuu pois :headwall: No, olis ne varmaan muutenkin loppuneet mutta sitä pettymyksen katkeruutta kun ehdin jo innostua! Nyt on jo pari tuntia pysyneet täysin poissa, eli ei tainnut tulla sunnuntailasta : / Mutta olen kyllä tyytyväinen kun jotakin tapahtuu ja vauva tuntuu olevan vähän alempanakin taas, jospa tässä ei ihan sitä kolmea viikkoa menisi.

Tsempit muillekin odotteleville!

Sokeripala 39+1
 
Voi että osaa ärsyttää. Eilen illalla kävin kunnon reippaalla kävelyllä ja juoksinki välill (joo jälkeenpäin kuulin ettei juoksemista kannattais hirveesti harrastella?), no, en mä menny kun joku vähän päälle 5km yhteensä mutta kuitenki :D Ja sitten tietenki hissin sijaan taas rappusia pitkin ylös ja alas reipasta vauhtia 3 kerrosta. Ja vielä kunnon löylyt saunassa.
Eikä mitään merkkejä mistään! Ainut asia mitä tosta lenkkeilystä aiheutu on se, että mun nivuset on niin hiton kipeet että en meinannu päästä sängyssä taas kääntymään enkä ylös. Ja käveleminen on nyt sit taas entistä "mukavampaa"... Ärrrh. Just kun ajattelin että nuo vaivat oli vähän helpottanu.

Mä lopetan koko lenkkeilyn sitte loppuajaks, istun vaan sohvalla ja syön pullaa :stick:

38+6
 
PLÄÄH, täältäkin!

Huomenna poksuu 40 ja kasassa ollaan ja visusti! Eilen harjotettiin kaikenmaailman ässät shoppailusta alkaen, olin niiiiiiin kipeä eilen Jumbossa että ihan pelotti että ehitäänkö kotiin Lahteen asti...mutta juu-u autossa ne supparit loppu TÄYSIN! Illalla tuli vielä muutama, mutta niin tässä sitä taas ollaan...
Olen niiiin kipeä että itku tuli eilen kuopusta nukuttaessa, olen niin turhautunut ku koko ajan tapahtuu mutta niin, ei tarpeeksi...

Jaksuja taas meille kaikille...taidan mennä ruuan laittoon...

Crocus ja Murunen 39+6
 
Täälläkin ässiä kokeiltu, mutta mitään ei vaan tapahdu:stick: Oon JOPA käynyt kävelylläkin eilen ja tänään,mutta eilinen lenkki ei vaikuttanut mitään ja tänään vaan sukkapuikkovihlontoja|O Että siinäpä se. Kun vaan pystyisi ajattelemaan jotain ihan muuta edes hetken,mutta mulla ainakin on koko ajan mielessä,että koska koska ja nytkö...

Mutta ei auta muu kuin mennä eteenpäin niinku mummo lumessa ja tänään toivottavasti poksun viimesen kerran!

 
Jep, taidetaan me loppukuisetkin olla aika valmista kamaa :D Kiva kuulla kohtalotovereistakin, vaikka eihän tuo paljon lohduta kun supistukset katosivat täysin eikä mitään muutakaan merkkiä mistään paitsi tuo nivuskipu tuli tännekin kun kävin kävelyllä, suppareita en sen sijaan saanut aikaan... Nyt jos ois jollain pimeesti Cytotecia myytävänä niin arvatkaa ostaisinko :whistle: No mutta katelllaan, ehkä ensi yönä, tai seuraavana, koskaanhan ei tiedetä!
 
Onnea vauvan saaneille, teitä on jo ihan valtavan paljon! :flower:

Mahakkaana täälläkin edelleen. Vuokralaisen sopimus päättyy tänään, mutta eipä tuo osoita merkkiäkään maisemien vaihdokseen. Tyytyväisenä varmaan häätöä odottelee. Jonkun verran sukkapuikkovihlaisuja ja satunnaisia supistuksia, mutta eipä muuta. Anoppi jo soitti, että "ootteko vielä kotona"... Ja heti perään oma äiti. Noh, eiköhän tämä tästä! :) Tuntuu vaan niin pitkältä tämä aika, vaikka on jo sen 9kk odotellu.

Jaksamisia mahakkaat!

Daewen ja Tyyppi 40+0! (Toivottavasti poksumiset on tässä)
 
Mä oon saanut ihan "mukavia" ja tuntuvia supistuksia aikaan nännien näpläilyllä/hieronnalla. Nyt vaan pakko pitää pari päivää taukoa ku meinaa jo ihan helliksi mennä :/ Mutta tosiaan saa ihan miehen kädestä kiinni ottaa ja puristaa ku sattuu niin.. Pitäs vaan jaksaa ja jaksaa pyöritellä ja sit ku ne kivut alkaa, niin rupeaa jo ajattelemaan onko tässä mitään järkeä ja miksi mä oon tähän taas ruvennut XD Mulla ei noi muut ässät näytä muuten auttavan mitään paitsi, että limatulppaa aina jonkin verran irtoilee.. Huoh!! '

puhnalle 39+3
 
Kotona taas, ihanaa!

Meille syntyi 19.11 klo 1.57 täyden kympin tyttövauva. Strategiset mitat 4110g ja 52cm, pipo 36cm. Äidin mitat lähinnä traagiset...
Kaikki meni tosi hyvin, sairaalassa ehdittiin olla 2,5h. Äiti on vähän romu mutta kovin onnellinen. Laittelen synnytysjuttuja myöhemmin.
Nyt täytyy avata taas tissibaari kun sitä maitoakin alkaa vihdoin tulla.

TätiUuu ja syötävän suloinen rinsrenssa 2vrk

ps. Piti vielä lisäämäni että isot tsempit kärvistelijöille.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kyllä, että meitä kärvistelijöitä on vielä useampi. Kukaan muu ei ymmärrä tätä olotilaa paremmin :hug:

Crocus mullakin on päässyt itku tällä viikolla jo 3 päivänä, kun sattuu niin paljon ja olo on turhautunut. Lisäksi kun ei ole kuukauteen kunnolla nukkunut niin ei siinä isoa harmitusta tarvita, kun taas jo hanat aukeaa ihan vaan väsymyksestäkin.

Hermot menee myös äidin ja anopin kanssa. Joka päivä sitä soittelua ja syitä miksi just ko.päivänä ois hyvä syntyä. Ihan kuin en olis jo synnytänyt, jos voisin asiaan jotenkin vaikuttaa! Ja sit niitä kommentteja, että "hän tulee sitten kun haluaa". No älä! Mitäs sitten soittelette koko ajan :kieh:

Huomenna on neuvola, johon toivon, ettei ois enää tarvinnu raahautua, mut pakko se kai on.

Puhnalle mäkin sain rintojen hieronnalla viikko sitten aikaan tosi kovia supistuksia, mutta sen jälkeen ei ole samaa tulosta tullut vaikka on nännit ihan hellinä hieronnan määrästä :LOL: Ainut asia, mitä hieronta nyt saa aikaiseksi on maidon valuminen.

Sokeripala mäkin oisin heti jonossa ostamassa Cytotecia, jos sitä jostain sais :D

Tätiuulle paljon onnea vauvasta!:heart:

Oikein paljon jaksamishaleja kaikille mahakkaille, tsempataan toisiamme niin kyllä tämä tästä!

Mirtsu ja vaavi 39+4
 
Ekaa kertaa kirjoittelen tänne, taustalla olen kyl lukenut juttujanne...mulla siis oli la 14.11 eli tässä mennään viikolla 41+0 ja hohhoijaa...toinen tulossa ja eka syntynyt 39+6 niin sitä jotenkin ootti ettei ainakaan näin paljon yli menis....Joka aamu sitä herää et eipä taaskaan tullut lähtö, vaik voihan se päivälläkin tulla mut useimmiten yöllä..
Voi kun haluis jo niin päästä synnyttää ja saamaan vaavin syliin, päivä päivältä huoli kasvaa että onko varmasti kaikki hyvin kun ei se kuiteskaan mahdu enää älyttömästi liikkumaan siellä..
 
Niin siinä sitten kävi, että:

Meille syntyi ihanainen poika vauva laskettuna päivänä 19.11, klo 01.12.
Painoa poikasella oli 4500 ja pituutta 54 cm.
:heart:

tänään kotiuduttiin ja lisämaitoa joutuu välillä antamaan kun ruokahalut on mahdottomat.

Jaksuja vielä vatsansa kanssa tarpoville ja Onnea vauvautuneille!

T. Soikku ja Roomeo 2 pv.
 

Yhteistyössä