Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

Hattivatti, meillä on carenan easyt ja ne menee kanssa melkeen makuuasentoon, ihan pienenpieni istuinkulma jää siinä makuuasennossa. Ajattelin kyllä ottaa ne vauvalle heti autoreissukäyttöön, koska ne on niin kevyet ja helpot kasata. Ja menee tosi littanaksi. Ikäsuositus niissä taitaa olla alkaen 6kk, mutta jos sinne laittaa vaikkapa makuupussin ni ei se vaavi voi kovin pahasti itteään siellä teloa :p
 
Daewen , mäkin oon noita imetysliivejä miettiny mutta ei yhtään tietoa minkä kokoset kannattais ostaa, ja kaikki isot on niin kalliita :/
Nyt mulla 85F kokoset rintsikat jotka ostin jonki aikaa sitten, ja nääkin on jo liian pienet... Tiiä minkä Ö-kupin saa pian valita :D

Täälläpä oli jo monta vauvaa syntyny, mä en ookkaan vähään aikaan taas käyny täällä :) Onnea kaikille :heart:

Mulla on viikon nyt ollu päää kipee enkä tiiä mistä johtuu, verenpaine on kyllä noussu aika reippaasti verrattuna siihen mitä se alussa oli, mutta ihan ok se kuitenki vielä on.... Aamulla maatessa se oli eilen kuitenki vaan 95/56 eli tuskin raskausmyrkytystäkään kun ei se koko aikaa oo korkee. Päivän mittaa sit nousee yläpaine johonki 120-135 ja alapaine 85-95. Normaalisti mulla ollut noin 115/65.
Ja turvottaaaaa. Just kyllä aamulla olin niin tyytyväinen ku ei ollu turvotusta ja vaakaki näytti sit paljon vähemmän ku viikko sitte... Mutta nyt taas rupee sormet paisumaan :D

Onpa ankeeta kun itellä vielä 4 viikkoa odottelua jos se laskettuna päivänä sattuu syntymään, teillä monilla muilla kun on enää päivistä kiinni että millon vauva syntyy :)
 
tyksi käynti takana
nyt oli ihan asiallinen lääkäri vastaanottamassa..

eli verenpaine 117/97 edelleen koholla alapaine,pissassa edelleen protskut +:lla, perjantain verikokeissa->uraatit edelleen nousussa ja joku maksa-arvokin noussut..
lääkäri soittaa tämän päivän verikokeista tos iltapäivästä ja sit katsotaan mitä tehdään..

vauva voi hyvin, teki hengitysliikkeitä, lapsivettä normisti ja virtaukset ok, painoarvioksi heitti 3,2kg

kurpitsa rv38+6
 
Viimeksi muokattu:
Kurpitsa, mahtaako enteillä raskausmyrkytystä vai mitä?
Tuu heti kertoo, ku lääkäri on soittanu tulokset !!

Tuosta välilihan rasvauksesta tuli vielä mieleen et kannattaa pitää huoli alapään karvattomuudesta näin lähdön lähettyvillä ;) nimittäin ehkä jopa synnytystäkin tuskallisempana pidin paria tikkiä alakerrassa jotka kirrasivat ku karvoja oli jääny väliin =( Se mulla ainakin oikeasti vaikeutti istumista ja tuntu tosi kurjalle.. Kolme pvää kärvisteltyäni pyysinki, et kätilö tsekkaa ja toisen tikiin ympäriltä nipsas karvat poikki ja toisen tikin (mun sitä anellessa) otti kokonaan irti ! ja heti helpotti ja istuminen luonnistu !
En tiedä onko muilla näin, mut mää aloitin 38 viikosta höyläilee tuota alakertaa, niin ettei siel oo taatusti karvan karvaa kiristämässä :LOL:

eipä muuta, nyt kutomishommeleihin =)
 
moonvaan: en tie mitä on, onko mitään.. oireet vaihtelee päivittäin.. lääkäri soitti tos äsken, maksa-arvot noussu mut ei kuitenkaan mitenkään pahasti, uraatitkin edelleen koholla mut parempaan suuntaan menossa kuin viimeks ja trombosyytit oli kas kummaa noussut viime kerrasta joten ens maanantaina uus kontrolli+labrat ja täl viikol riittää vaan neuvolakäynti..ääh syntyi tää jo niin ei tarttis ihmetellä...

nyt nukkuun hetkeksi ja sit miettis miten tään synnytyksen sais käyntiin..täytysköhän kellistää mies illalla :p
 
Marraskuun kunniaksi limatulppaa bongattu! :D kaks oikeen kunnon klönttiä tullu, tosin ei mitään veriviiruja oo ollu vaan ihan kirkkaita limapalluroita ja jotain peukalon kokoisia... eihän tää voi olla mitään muuta, eihän? :) Voiko yks lima tehdä näin onnelliseks, ehkä mulla sittenki on viel toivoa :)

MoonVaan komiat kärryt olis tarjolla, mut poikaa me täällä kovin odotellaan :)

Mä vähän ajattelinkin et onks sillä nyt niin väliä vaik ikäsuositus olis se 6kk kun jos rattaisiin laittaa jotain pehmustetta tai makuupussin niin eihän se vauva sieltä tipu.. ja tarkotus tosiaan ei oo rämpii missään hangessa vaan rattaat lähinnä käytössä kauppa tai kaupunki reissuilla!
 
Karvoista sen verran, että kyllä meillä ainakin vetasevat sileeks tuolla synnärillä jos näyttää tarpeelliselta =) Lyhyenä oon koittanu pitää ihan jälkivuodonki vuoksi jo.

Täällä on paineen tunne alamahalla melkeen koko ajan, välillä supistelee mut melko kivuttomia :/
Koko alapää on kipee ja pissaaminen ei oo kivaa.. päätäki särkee ja silmä on tulehtunu ja ja ja ...

mistä mie tiän oottelenko vaan rauhassa et muuttuuko tilanne vai ei..kipulääkkeen meinasin ottaa et jos se rentouttas vähän..

piprane ema ja Lotta 38+3
 
Ihanaa, että nyt on sitten se MEIDÄN KUU ja meidän vuoro poksua! =) Kyllä tätä on odotettukin.

Mä olen koko tämän aamun yrittänyt asentaa kolme istuinta meidän Volvo V70:een. Ei tule mitään. Kaukalo ja jalusta (Britax Baby Safe Plus + turvavyöjalusta) kun pitää olla reunapaikassa (sitä ei saa keskelle asentaa) niin kuopuksen Britax Two-Way Elite turvaistuin ja esikoisen Maxi-Cosi Rodi XR turvavyöistuin eivät kyllä vierekkäin mahdu olemaan. Tai siiis jotenkin mahtuu, mutta sitten ei saa kättä niiden väliin, että saisi esikoiselta turvavyötä kiinni. Eli mä joudun nyt laittamaan tuo esikoisen turvavyöistuimessa eteen istumaan ja käymään Volvon huollossa, että saa sen pelkääjän paikan airbagin pois käytöstä. Ei auta muu. Mä jotenkin kuvittelin tämänkin helpommaksi kun mitä se nyt sitten osoittautui. :headwall:

Sitten asiasta toiseen. Jorvissa ainakin on vapaat vierailuajat isälle ja sisaruksille ja muille vierailuaika klo 18-19.

Liirah, mä uskon kyllä, ettei sun sektiota peruta, vaikka Sissi olisikin kääntynyt raivotarjontaan. Mä luulen, että Sissin tilan takia sektio on hänelle se turvallisempi tapa syntyä. (Mulla se sektio kuopuksesta peruttiin kun sovittuna sektioaamuna todettiin olevan raivotarjonnassa. Tosin mulla ei ollut mitään ongelmia raskaudessa ollut, joten tilanne oli eri).

Mä en nyt yhtään muista mitä muuta mun pitikään kommentoida, joten päätän tällä kertaa tähän. Tulen sitten huomenna taas kertomaan tuoreet neuvolakuulumiset.

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 37+5



 
Katja, Meillä on S80 volvo ja esikoisesta aikanaan kysyttiin et mitä tuo airbackin "purku" etupenkistä maksais, ni hinta oli Volvo-huollossa huisit 160e.
Miksi maxi-cosin kaukaloa ei saisi asentaa takapenkille keskelle?
Mun autossa (Honda Jazz) me ollaan matkattu kahden taaperon ja vauvan, siis kaverin kanssa muutamia kertoja sillee että laitettu vauva turvakaukalos etupenkille ja sitte britaxin two way elite ja evolva123 menneet hyvin takapenkille ja keskelle jääny vielä kaverille tila istua!
Nää on niin näitä, ku mukamas autotkin on tilavia nykypäivänä mut hitto et nuo istuimetkin vievät paaaljon tilaa ...

Päikkärit vedetty, sit kaffetta =)
 
Hattivatti: Meillä on matkarattaina Peg perego Pliko P3 ja tosi hyvät ovat olleet. (On hintavat, mutta mun mielestä hintansa väärti). Siinä on mm. seisomalauta sisarukselle valmiina ja hyvä jousitus. Selkänojan saa siinä 5 eri asentoon, mukaan lukien lepoasento. Näihin saa esim. Britaxin kaukalon kivasti mahtumaan, vaikkei siihen varsinaisesti kuulukaan. Mä ajattelin käyttää näissä myös pehmeää kantokoppaa, jolloin ne soveltuvat hyvin myös vastasyntyneelle (varsinkin jos joudun menemään jonnekin missä on pienet tilat, eikä viitsi isoja Brioja ottaa).

Näitä ennen meillä oli Carena Easy matkikset. Olivat ihan ok pelit, tosin se työntelykorkeus ei ollut kauhean hyvä lyhyelle ihmiselle, eikä niissä ollut jousitusta. Niissä myös alkoivat renkaat herkästi kitisemään, joten aina piti pitää hyvää huolta tuosta öljyämisestä. Hyvää niissä oli se, että niissä oli pitkä makuutila, iso tavarakori ja eivät maksaneet paljoa.
 
MoonVaan, meillä tuo kaukalo on Britaxin ja varmaan se pelkästään laitettuna menisikin siihen keskelle. (Täytyy tarkistaa ohjekirjasta vielä!). Ongelmana on vain se, että sitä Britaxin turvavyöjalustaa ei saa keskelle asentaa. (Kokeilin sitä ja se tukijalka nostaa sen alustan ylös penkistä (jolloin kaukalon ollessa paikallaan on hieman liian etukenossa), eikä sitä tukijalkaa saa yhtään lyhyemmäksi). Tämän vuoksi varmaan se kiellettyä onkin. Mä kun kuitenkin haluaisin tuota jalustaa käyttää, ettei tarvi kaukaloa aina erikseen vyöttää autoon kiinni. Eli kyllä täytyy se Volvon huoltoon vaan viedä.

Täytyy sanoa, että kyllä ne Volvossa osaa hintaa ottaa! :rolleyes: Jos olisi jokin toisen merkkinen auto niin varmaan puolta halvemmalla pääsisi.
 
Viimeksi muokattu:
kojootti, meillä samiset matkarattaat ja se kulma on siinä kyllä niin pieni, että varmasti vähemmän selkä tossa väsyy, kun yhdessäkään turvakaukalossa, joka olis rattaissa. Kävin hakemassa vaunulasta (vaunula.fi) vielä vitosella jalkapeitteen noihin ja makuupussi lämmikkeeksi, niin niillä mennään.

Meidän kuu, vihdoinkin :) Kiitoksia vaimolle uudesta pinosta :D

Huomenna neuvola ja eipä tässä muuta kuin 36+0 poksista

Lumi-Marja ja neiti Nuppunen
 
Kiitos Vaimolle uudesta pinosta :)

Käväsin tänään neuvolassa, paino tippunut edelleen lähtö 76,6kg nyt 86,2kg eli olen todella tyytyväinen. Viimeviikosta laskua -700g.
pissa taas proteiinit +
RR 117/78
syke 143
sf 34 ( kasvua 3 cm, tosin sitä edellisellä kerralla oli laskua 3 cm?? )
Vauva laskeutunut ja kiinnittynyt odottelee kuulemma vaan lähtökäskyä, Noh se on kyllä jo moneen kertaan annettu!!

vatsa siis roikkuu todella alhalla, siltikin närästää :(
Nivuskivut on kauheet ja shoppailupäivä ei todellakaan auttanut asiaa..

Tayssissa saa vierailla vain isä ja sisarukset ( vapaat ajat, mutta viim. 21.00 pitää poistua. Uskon kaikissa muissakin sairaaloissa vierailemaan pääsevän ainakin isän ja sisarukset. Itse olen todella tyytyväinen, ettei sinne muut saa tullakaan!!
kerkee sitä muut sukulaiset näkemään vauvan parinkin päivän ikäisenä.

Meillä on matkarattaina Gracon Spreet ja hyvät ovat, menee ihan makuuasentoon ja tarvittaessa saisi kaukalonkin kiinni. Jalkapeite kuului mukaan.

Voi, että mua alkoi nyppimään tuo mun terkkatäti. sen mielestä kaikki on ihan normaalia, jopa se että proteiinit on plussalla joka toinen kerta. Jaksoi ääneen ihmetellä miksi eivät Tayssissa tsekanneet pissaa ( teki mieli kysyä, että miksi itse tsekkaa... ) Painonlasku on normaalia, viimeksi totesi, että vauva on todella ylhällä vielä, no kävin samana päivänä Tayssissa jossa kaksi eri lekuria ultrasi ja totesi vauvan olevan todella alhalla...
Ehkä mua vaan ärsyttää tämä odottava olotila, tiedä häntä mutta en kyllä haluis enään neuvolaan mennä kun ne tuntuu ihan turhilta käynneiltä, kun kaikki on ihan NORMAALIA!

Vihdoinkin meidän kuu :)

OP ja Arvo 38+4
 
Neuvolassa käyty ja kaikki ok ja ennallaan. Painokin pysynyt samassa. Hienoa!

Vauva liikkuu niin mahdottomasti et sattuu. Neukkutätikin sanoi et varmaan yrittää puskea itseensä jo ulos kun ponnistelee alaspäin. Toivottavasti.

Ens maanantaille varattii vielä neukku aika ja to olis äippäpoli aika jos ei tuu sitä ennen ulos tää pieni.

Eveny ja poju 39+5
 
KatjaMun mies on autokauppias, ja justiinsa yks päivä kuuntelin ku se puhui asiakkaan kanssa siitä, että mihin huoltoliikkeeseen asiakkaan kannattaa autonsa viedä. Mun mies siis myy käytettyjä autoja, mutta ne on monet vielä takuun piirissä. Nykyään autojen takuu EI raukea, vaikka autoa huoltaisikin muualla kuin merkkiliikkeesä, mutta hinnat on n. puolet halvemmat. Eli lukaise vielä mitä teidän takuusopimuksessa sanotaan, koska tosiaan voit säästää pitkän pennin jos teet sen airback-purun jossain muualla ku merkkihuollossa.
 
37+0 POKS! :) Enpä olisi kuuna päivänä uskonut, että tämä raskaus näin pitkälle menee. Siis neljäs ja ekan kerran täysiaikainen vauva tulossa :heart:

Viime yö meni Kättärillä synnytyssalissa. Illalla 19 aikaan alkoi kipeät supparit ja 23 aikaan lähdettiin synnärille. Suoraan saliin ja käyrälle. Komeita suppareita piirtyi ruutuun ja niitä kestikin tuonne 03 asti. Silloin kohdunsuu oli 2,5cm auki. Siihen sitten lopahti |O Aamupäivällä pistivät kotiin, kun ei edistystä tullut. Että osaa ketuttaa!!!!

Limatulppaa tulee. Äsken vessareissulla tuli tosi iso verinen klöntti, yök :D Että jospa tästä pian päästään uudelleen lähtemään. Äiti on nyt meillä ja jää yöksikin.
 
Jee, marraskuu!

Kiitokset Vaimolle uudesta pinosta =)

Tänne ei kummempaa, esikoisen 3v synttäreitä vietetään ens viikonloppuna ja sen jälkeen vauva voiskin mun puolesta syntyä, kiitos! Mutta yritän psyykata itseäni siihen että menee joulukuun puolelle, olen sit vaan iloisesti yllättynyt jos syntyykin ennemmin. Toisaalta tajusin just että kai mä voisin kumminkin alkaa laittamaan kaiken valmiiksi kun enhän mä voi sen varaan myöskään laskea että yli menee. Vaatteet on suunnilleen valmiina mutta kotiinhakukassi pakkaamatta, sänky kokoamatta yms. Ärsyttää vaan kun tietää että heti kun sänky on koottu niin siellä pomppii lapsi ja kissa :headwall: Lakanoita en ajatellutkaan siksi laittaa valmiiksi, pelkän patjan ja loput sit kun tullaan kotiin. Kissa menee alkuajoiksi mummolaan hoitoon joten uskaltaa pienen jättää sänkyyn =)

Oho, Aletheian tilanne kuulostaa lupaavalta, onnea matkaan vaan! Ja muillekin jotka lähtemään pääsee tietty :)

Sokeripala rv 36+3
 
Kiitos uudesta pinosta Vaimo! On se vaan hienoa ku on Marraskuu. Kyllä tätä on odotettukin. :)

Pitäis se sairaalakassi varmaan kohta puoliin kasata mut jotenkin se tuntuu niin oudolle.. Ei oo oikein sisäistänyt vieläkään, et pitäis muutaman viikon päästä synnyttää. huomenna poksuu taas viikot ja sen kunniaksi meen kampaajalle. Keskiviikkona taas neuvola ja ens viikolla synnytystapa-arvio. Ens viikolla olis miehen veljen pojan ristiäiset ja me ollaan kummeja. Kohta noita kummilapsia alkaa oleen jo sellanen määrä, et pitää kyl alkaa jo miettimään et voiko kyseistä kunniatehtävää enää ottaa vastaan.

AaVee ja pikku L 35+6
 
Kiitos Vaimo uudesta pinosta =) Ihanaa tosiaan, kun vihdoinkin meidän kuu!

Ingu mulla ainakin samanlaisia jännityksiä, se on ihan normaalia. Samoja ajatuksia ollut aiemmissakin raskauksissa, mutta eipä niitä pelkoja sitten enää synnärille lähtiessä ole ollut.

Joku kyseli ärsyttävätkö utelut tuntemusten ja "merkkien" suhteen. Mua ainakin ärsyttää suunnattomasti! Aiemmat raskaudet menneet yli ja nyt on vielä 3 viikkoa laskettuun aikaan ja silti tulee jo noita uteluita, huoh! Kai se ärsyttää siksi, että itsekin on jo malttamaton eikä kaipaisi muilta muistutusta siitä, että h-hetki on lähellä.

Aletheia saa toivottavasti pian nyyttinsä syliin. Onnea matkaan!

Vierailuista vielä, toivon todellakin, etteivät tyksissä evää pääsyä vauvan sisaruksilta. Mäkään en kestä ajatusta, että en näkisi muutamaan päivään isompia lapsiani ollenkaan!:'( Ja isovanhempien toivon todella pääsevän myös. Omat ja miehen siskot ovat olleet kovin pettyneitä, kun kerroin etteivät pääse tätä vauvaa laitokselle katsomaan vaikka aiempia vauvoja saivat tulla ihailemaan. No ehtiväthän nuo sitten kotiinkin toki.

Supparituulia niitä kaipaaville ja jaksamista vaivojen kanssa kärvisteleville!

Terv. kärvistelevä Mirtsu + rakkoa survova vauva 36+5
 
Mirtsu, siinä hissiaulassa on kyllä ihan penkkejä että voi istuskella, ja tosiaan sinne mä menin kolmisen viikkoa sitten katsomaan yhtä kaveria ja hänen vauvaansa kun osastolle ei päässyt. Eli jos vaan itse jaksat ottaa sisaruksesi vastaan niin tosiaan siinä hissien luona se onnistuu, vauvan voit ottaa mukaan siinä kärryssä. Jos ne ei nyt sitten tiukenna entisestään noita sääntökä influenssan takia :(
 
Moonvaan ja muut turkulaiset 2 Vierailuajat

Puoliso ja lapsen terveet sisarukset voivat vierailla osastoilla klo.10.00 - 20.00. Jos lapsen isä ei vieraile sairaalassa, on äidillä mahdollista nimetä yksi tukihenkilö käyttämään vierailuoikeutta.

Vauvan isovanhemmat voivat vierailla osastolla vierailuaikoina joka päivä klo. 18.00 - 19.00, sunnuntaisin klo.14.00 - 15.00 ja klo 18.00 – 19.00.

Ton kopsasin suoraan Tyksin sivuilta ja niillä on polin seinillä tuollaisia lappujakin.

Aletheia onnea matkaan! Pian se vaavi on jo sylissä.

Onko Kojootti siinä niitä penkkejä vielä? Viimeks ku mä kävin vauvaa siinä katsomassa, ni siin aulas oli joku kaksi tuolia.

Liirah + Sissi 36+4
 
Tulee jo melkeen samanlainen olo kun synnärillä..Muut ne vaan menee synnyttään ja ite täällä venttaan niitä suppareita ja koko synnytystä :D

VaimoKiitos meidän kuun pinosta! On se vaan mahtavaa kun ollaan jo kuitenkin täällä asti. Mulla vain hormoonit tekee temppujaan ja meinaa itku tulla liiankin herkästi. On miehellä vaan kestämistä kun tämä mamma hokee haluavansa tehdä sitä, tätä ja tuota ennen vauvan syntymää... ja sitte vielä itkee perään ett miks se ei jo synny. Muutenkin oon aika räiskyvä, niin nyt tuntuu ett vain korostuu oma "ihana" luonne.
 
Enpä oo taas jokuseen hetkeen kirjoitellut, oon ollut jotenkin vähän alamaissa viime päivinä :/ Taitaa pikku hiljaa jännitys hiipiä ja ruveta hermostuttaan. Viikonloppuna oon panikoinut yhtä mahaan kesän aikana kasvanutta luomea, kun pelkään ihan kuollakseni melanoomaa.. nyt oon saanut sentään itseni rauhoitettua, että tuskinpa se mikään pahanlaatuinen on, kunhan vaan uusi luomi, niitähän nyt voi raskausaikana tullakin lisää. Huomenna täytyy kyllä kysyä neuvolaterkalta, että osaako sanoa siitä mitään. En suoraan sanoen luota kauheasti ammattitaitoonsa, kun viimeksi kysyin listerian oireista omalta terkaltani, niin hänpä kaivoi jotkut opetuskalvot koneeltaan ja luetteli siitä sitten... huomenna on onneksi toinen terkka kun oma on lomalla, joten ehkäpä kohdalle osuis joku vähän kokekeempi. En tiedä miks oon niin säikky aina just noiden luomien takia, mutta viikonloppu on ollut jotenkin tosi ankea, kun oon pelännyt niin kauheasti.

Muutoin täällä menee kaikki omalla painollaan, napero myllää masussa kun viimeistä päivää, ja pelkään, että on saattanut parin kuukauden rt:ssä olemisen jälkeen kääntyä ihan miten päin tahansa, kun viime päivinä liikkeet on tuntuneet vähän millon missäkin, hikkakin ylempänä kun normaalisti.

Kävin tänään testailemassa Kampin Bebesissä imetysliivejä, ja pohdin nyt niiden Bravadon Body Silk Seamlessien ja/tai Boob'in fast food nursing bra'iden hankkimista. Ehkä lopulta hommaan sit molemmat, koska tuntuivat hyviltä, mutta vielä noi koot epäilyttää. Mulla oli ennen raskautta kuppikoko 70C ja nyt on jo D-kuppi, mutta molemmista noista menisi mulle koko S. Isommissa koissa on meinaan liian isot rinnanympärykset ja myyjä sanoi, että sen pitäisi olla sopiva. Molemmat liivit kyllä tuntui siltä, että kuppikoko joustaa, mutta vähän hassulta tuntuu, et se pienin koko ois kumminkin se oikea. En vaan jaksais sit heti vauvan synnyttyä lähteä sovitteleen mihkään kauppoihin liivejä, joten ois kiva kun vois toiset ees hommata valmiiks. Mulla kun ei ole nyt muita kuin nuo Carriwellin comfortit, joilla varmaan mennään laitokselle, mutta epäilen ettei nää anna ihan kauheesti periksi sitten kun maito nousee ilman että hilautuvat ylöspäin ja paljastavat rinnan alaosan.

Kylläpä tässä nyt oli omaa napaa. Täällä tuntuu aletheia ja Moonvaan olevan ihan lähtökuopissa, toivottavasti aletheia oot jo takaisin synnytystouhussa ja Moonvaan kanssa, ainakin parin päivän sisään :) Jännää! Ihanaa kun on tosiaan marraskuu, nyt voi jo puhua meidän kuusta <3 vaikka itsellä on ihan loppukuusta la, eli voi olla et mun kuu onkin sitten joulukuu...

Kiitos uudelle päivittäjälle!

Huomenna tuun sit kans kertoon neuvolakuulumisia,

Siilinlapsi ja öttis 36+4
 
Siilinlapsi ymmärrän täysin huolesi luomista. Mulla itselläni on tosi paljon luomia ja yksi on leikattu päästä pois ja pari sieltä pitäis leikata vielä.. Selkään mulla tuli pari vuotta sitten uusia luomia ihan järetön määrä kun satuin kerran ottamaan aurinkoa ilman rasvaa :/ Naamassakin on aika paljon ja mahassa yksi joka on koholla ja olen useaan otteeseen saanut sen raapaistua rikki.

Ja joskus aikoinaan menin lueskelemaan nettisivuilta juttuja pääalueen luomista, niin tuntui että kuolema tulee..
No mutta koitan tämän raskauden jälkeen saada varattua ajan sinne leikkaukseen..

Niin ja kitoksia vaimolle uudesta pinosta! :)

puhnalle36+4
 

Yhteistyössä