Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

saas nähä tuleeko täs lähtö tälle illalle...sattuu aika makeasti :)
matkaa on 50km ja pikku mutka tulee ku muksut vie hoitoon ja täs sitä sit arpoo et millo pitää mennä...
supparit ei oo säännöllisiä, mut koko ajan melkeen sattuu ja nyt noi supparit on kyl ärtsympiäki ku aiemmin..
ollappa kristallipallo ettei sit turhaa reissua tee ja toisaalta et menis kuitenki ajoissa :rolleyes:
 
liirah, kyllä siinä oli joku penkki, mutta ei siihen montaa mahdu istumaan. Eli ei sitä mitenkään ole vieraita varten tuunattu. Nyt sit vaan peukut pystyyn, ettei sitä vierailurajoitusta kiristettäis tuon influenssan takia, koska sitten ei varmaan voi kyllä treffata siinä hissiaulassakaan :(
 
Pnda Mulla oli tänään neuvola ja se täti siellä vaan höpöttää, että ihan normaali vauvan mitoissa on ja täytyy luottaa siihen mitä lääkäri sanonut, että hyvin mahtuu tulemaan. Huh huh. Vähän kävin siellä tänään kierroksilla ja ehdotti käyntiä psykologilla. Sanoin ettei nyt taida psukologi tässä tilanteessa mua paljon helpottaa. Täytynee varmaan viä soittaa synnärille.
On kyllä joo paikkakuntakohtaiset erot valtavat. Toivon kuitenkin sinulle ja itselleni että lähtis hyvissä ajoin itsestään käyntiin, eikä tulis mitään ihan mahdottoman kokoisia vauveleita meille.
Mitään seuranta-aikaa siis en saanut, kun kävin siellä kääntöyrityksessä viikkositten. Sanoi lääkäri vaan että tervetuloa synnyttään tai yliaikaiskontrolliin 41+5.
Yöuneni oon jo menettänyt tän takia ja välillä valvon aamuisin seitsemään saakka ja kerkeenkin nukkua mahtavat 2 tuntia, ennen kun tuo 1,8v heräilee.
Niin ja kerroin neukkutätille että saa ne muutkin käynnistykseen aikoja, vaikka ei raskausdiabeettestä olisikaan, niin käski vaan olla käymättä lukemassa tällaisilla palstoilla... Tulipas taas valitusta, mutta korpee niin kiitettävästi!

Hattivatti 1986 Joku muukin näitä jo suositteli, eli meillä kanssa noi peg perego pliko 3;set ja ei voi olla kun tyytyväinen. kannattaa tutustua, vaikka hintavat ovatkin.

Niin ja meidän kuu! Kyllä aika on mennyt nopeesti. Kiitos uudesta pinosta!

T. Soikku ja Otso 37+3
 
Huomenta!|O

Onnittelut ensiksi kaikille vauvautuneille :) :flower:

Täällä ollaan vielä yhdessä koossa :( ei sitten minkäänlaisia tuntemuksia...ei auta mikään!nvltätikin eilen tai siis kätilö hieman avitti kohdunsuuta ronklaamalla vähän, tuloksena kova menkkamainen kipu ja hieman tuli limatulppaa...siihen jäi :D tänään sitten ei yhtään mitään :D ei taida tulla äitiinsä koska ei tule ajoissa :D yliaikaiseksi näyttää siis menevän jos ei tänään mitään ihmeitä satu :D

Tsemppiä kaikille!

RP&möykky 40+0 (ja oli sitten viimeinen poksuminen)
 
Heipparallaa pitkästä aikaa! Mä en ole täällä tän uudistuksen jälkeen kirjotellut kun tää on jotenkin niin tuskastuttavan sekava...tai sit mä vaan olen sekaisin... Olen kyllä hiukan teidän kuulumisia käynyt lueskelemassa, joten hiukan kärryillä...

Täällä on ollut puhetta tosta alapään öljyämisestä...esikoisen kohdalla sitä tein, en kyllä ihan karmean huolellisesti ja säännöllisesti, mutta vaikka vielä leikattiinkin välilihaa niin silti repesin niin pahasti että oli milleistä kiinni ettei peräaukon sulkijalihas revenny siinä samalla... eli ainakaan mulla öljyt ei paljoa auttanut, mutta esikko olikin väärässä asennossa ja tuli otsa edellä, eikä takaraivo, niinkuin pitäisi. ja sen takia vielä jouduttiin käyttämään imukuppia kun se ei virheasennon takia ollut kovin helppo synnytys ja imukupilla noita repeämiä tulee helpommin vielä...

eilen kävin ton esikon synnytyksen takia vielä ekstraultrassa ja synnytystapa-arviossa ja alatiesynnytystä ne mulle silti suositteli... sanoivat että jos sieltä on 3, 7 kilonen mahtunut väärässä asennossa niin mahtuu vaikka isompikin oiken päin ;) Koko arvio oli nyt 3,3 kiloa ja kauniisti lääkäri etsi mulle selkeät merkit pojasta, kun pyysin, niin nyt ihan oikeasti uskon että poika sieltä ihan oikeasti meille tulee :) ja hyvä niin kun mä jo olen sitä puhutellut vaikka kuinka kauan pojan nimellä, ni ei jää sitten traumoja meidän pikkumiehelle ;)

Viikkoja on nyt 37+5 ja viimeiset kaks viikkoa on ollut helpompia ja olen jaksanut ja pystynyt jotain tekemäänkin, siihen asti koko raskaus on ollut todella raskas... eilen oli kohdunsuu 1 cm auki ja kaulaa jälellä 2 cm, eli ei tässä nyt ihan just mitään kait tapahdu, vaikka mulla on jotenkin sellanen fiilis ettei tarvi laskettuun aikaan asti odottaa... mies lähtee pe yön yli kestävälle reissulle, niin toivotaan ettei tää tyyppi just sillon tule...

Hei ja joku puheli luomista! Mulle tuli esikon aikana ja nytkin joku 20 luomea lisää raskausaikana ja ainakin viimeksi ne katosivatkin itsestään, kaikkea se raskaus voi teettäää!


Onnea kaikille jo käärönsä saaneille ja muille tsemppiä viime metreille! yhtäkkiä on meidän kuu, ihanaa <3

vaahtokarkkiunelma ja rumpali-pupu 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan edelleen =)

40+5 neuvola takana
Plussana se et sf-mitta oli 35 (tapahtanu sentillä) eikä vauvan pää enää liikkunut niinkuin viime vkolla. Painoo oli tullu komiat 1200g/vkos, mut paineet ja muut oli kaikki normaaleja !!
Limatulppa klöntin pongasin taas tänä aamuna, ja sellaista menkkamaista jomotusta ollu pitkin yötä ... Mut ei supistuksia !

Miehen veli ilmoitti eilen et heille on syntymäs kaksoset. eka on jo 9v, toka täyttää just 1v ja kesäkuulle sitten kaksoset =) ei tiä itkeäkö vaiko nauraa heidän puolestaan!
Ihana juttu, mut hulina taattu pariksi vuodeksi etiäpäin ;)

Mä meen nyt penkoo netistä tietoa et kuinka suurella todennäköisyydellä toi limatulpan irtoaminen tarkoittais käynnistyvää synnytystä !

Ei muutako mukavaa pvn jatkoa kaikille !!

Moon ja pikkuSanni 40+5
 
TYKS:n vierailuista... veljeni perheeseeen syntyi tosiaan 3 vkoa sitten pieni tyttö tyksissä ja vierailuajat/säännöt olivat silloin juuri nuo mitkä liirah laittoi. Eli isä ja lapsen sisarukset saivat käydä ja isovanhemmat lyhyemmän aikaa.. ja minä kun olisin tätinä halunnut käydä mutta eipä päässy vaikka yksin huoneessa olivatkin..
meillä täällä salossa isä ja mahdolliset lapsen sisarukset saavat olla paikalla muistaakseni "melkein koko pvän" ja muille vierailijoille on varattu 1 tunti illalla, mielestäni muille vieraille ei ole mitään "sukulaisuus"rajoituksia tms vaan kaikki saavat tulla ketä äiti haluaa ottaa sitten vastaan...

(.) nyt on tuntunu maha ihan erilaiselta pari pvää.. en tie onko laskeutunu vai mitä, hiukan enemmän sellasta paineen tunnetta on kyllä.. ja pikkasen jotain kipuiluakin. mutta saa nähä tuleeko pe nyt sitten käsky sairaalaan vai jo aikaisemminkin kun noi paineet on vaan luokkaa 142/100.. eli ihan tarpeeks korkeat koko ajan.. pissa ollu puhdas tai protskut yhellä plussalla.. turvotustakin riittää edelleen.. neuvolatäti ois laittanu mut jo viime vkolla äpolille, mut eivät pe mua ottaneet, käskivät seurailla seuraavaan neuvolaan joka on perjantaina.. ärsyttää kun eri ohjeita ja mielipiteitä... katsellaan.. jos vaikka tulis ittestään tällä vkolla? :)

äitiysrahoista yms.. onko kaikilla sujunu ongelmitta kelan ja/tai työnantajan kanssa nää äitiysloman alun palkan/rahojen maksut? Mulla työnantaja väittää ettei heidän kuulu maksaa palkkaa mulle äitiysloman alusta n.3kk:lta, mutta se lukee meill'ä työehtosopimuksessa selkeästi.. nyt olen sitten liiton kautta asiaa vieny eteenpäin ja tänään taisin saada tuloksen tälle.. huh,paineet noussu jo taas tämänkin takia. nyt pitäis olla asiat tosiaan kunnossa mut en usko ennen kuin rahat saapuvat tilille.. perjantaina ois ne pitäny tulla mut ei ilmestynyt ja nyt kattellaan koska saapuvat sitten.. huh taas, pientä työntekijää koitetaan viedä.

saana & 38+4
 
Siilinlapsi, miekin ymmärrän hyvin luomihuolet. Mulla poistettiin selästä musta ja röpöreunanen luomi, joka onneks osottautu ihan hyvänlaatuseks. Mulle jäi siitä kuitenkin joku paniikki ja oon edelleen aika hysteerinen noitten luomien suhteen. Mulla on niitä myös aika runsaasti ja nyt raskauden aikana tullu selvästi lisää. Onko se sun luomi minkävärinen ja -kokonen?

Soikku-83, voi että meinasin pimahtaa ku luin tosta sun neuvolakäynnistä! :headwall: En voi käsittää miten ne ei ota sun huolta tosissaan eikä anna käynnistysaikaa. En yhtään ihmettele ettet saa nukuttua, kun miettii että jos sun tosiaan pitää oottaa vaikka johonkin 41+5 asti :kieh: Kerro sit jos soitat sinne synnärille, että mitä ne sano. Toivottavasti se nyt lähtis syntymään :heart:

( . ) Äh, oon ruvennu vahtaamaan kaikkia oireita, vaikka ajattelin etten rupeis. Eilen illalla reippaan kävelyn (4,2km) jälkeen supisteli ihan kiitettävän ärhäkästi 5-8 minuutin välein ja osa jo vähän sattukin, jeejee :LOL: Lisäks on ollu muutamana päivänä semmosta alavatsan jomotusta, mutta eipä tässä nyt niin hirveesti uskalla mitään toivoa. Käynnistykseen aikaa 12 päivää. Huomenna on taas neuvola, johon toivoin ettei tarvis enää mennä.

pnda ja miisumi 37+1
 
Heippa!

Yhtenä kappaleena ollaan täälläkin. Huiks, ei ole enää montaa päivää laskettuun aikaan.

Sunnuntaina oli vähän ikäviä tuntemuksia mahassa metsässä rämpimisen jälkeen, samoin eilen sellaista painontunnetta alapäässä ja tukalaa oloa.

Eilen oli neuvola ja sanoi nyytin olevansa tosi alaalla. Sf-mitta oli samana pysynyt, kuin viikko sitten. Kertoi myös kuulemma siitä laskeutumisesta. Pissa oli muuten puhdas, paitsi aavistuksen verran verta oli mukana, epäili limatulpan alkua. Verenpaineet hyvät ja hemppa 121.

Kamala yskä vaan vaivaa. Maha kovana saa yskiä, kun ei milllään pysty olemaan yskimättä. Muutenkin huomaa, ettei paljoa jaksa mitään. Sohvalla kyljellään paras asento tällä hetkellä. Tänään toinen kerta perhevalmennusta, ettei vaan jää viimetippaan :)
 
hei kaikille!
meille syntyi tyttö 28.10.10 (37+5), 51cm ja 3870g. synnytys ei käynnistyksestä ja supistuksista huolimatta edistynyt ja neiti syntyi sektiolla.

voimia kaikille synnytystä odottaville! =)

tasse & vaavi 5vrk
 
sain perjantaille neuvolakäynnin ja th-kätilö lupas tsekata tuon alapään tilanteen samalla kun sanoin ettei sitä olla tsekattu kahteen viikkoon ja eilen alapää oli kuin halolla hakattu ja vihloo törkeesti, yöt on huonontunut kun ei kykene kivuitta ees kylkee kääntämään. oma olo alkaa olla vähän samanlainen kuin mitä huhtikuussa ( masentunut ja apea.. ) nytkin vaan itku silmässä

kait se täytyis jotenkin yrittää piristää itseään, käymäl vaik miehen kans ulkona syömäs tai jotain

kurpitsa rv39+0
 
Poks 36+0 <3

Saana Ei mulla ainakaan oo ollu mitään ongelmia (vielä). Ihan kiltisti työnantaja lupasi maksella rahat ekan kolmen kuukauden ajalta. :) Toivottavasti saamasi päätös on hyvä.

Eilen tuntu siltä, et vauva ei liiku juuri lainkaan ja nyt tuntuu, et se ei "tajua" olla rauhassa ollenkaan. Samoin kävi viime viikolla ja parin rauhallisen päivän jälkeen vauva mylläs kaks vuorokautta non-stoppina.. :)

AaVee ja pikku L 36+0
 
Ihanaa, vihdoinkin SE kuu :) Onnea jo nyyttinsä saaneille ja tsemppiä meille muille!

Täällä odotus on edennyt omalla painollaan, pientä kolotusta ja jomotusta, mutta hengissä ollaan...
Synnytys on alkanut pikkuhiljaa jännittämään, tai siis se, miten synnytys tulee tapahtumaan. Vauva on nimittäin hankalassa tarjonnassa, että todnäk on sektio edessä. Ulkokäännöstä yritetään ensi viikolla. Oliko muuten jollakin joku linkki jonnekin kokoarviotaulukkoon?
 
Kiitos vaimolle uudesta ja viimeisestä pinosta! Meidän kuu <3

Mites piprane ema, päässyt tositoimiin?!

MoonVaanille tsemppiä yliaikaisiin päiviin! Samoin muille jo LA:n ylittäneille.

Ja tietenkin SUURET ONNITTELUT jo vauvansa saaneille!

(.) on sitten ihan ku ennenki. La lähestyy ja tuntuu nyt siltä, että se tullaan myös saavuttamaan. Enkä edes uskalla sanoa ääneen, että alaselässä tuntuu sitä ja toosassa tätä... koska yleensä kun saan sanat suustani, hetken päästä olo on taas niin hyvä että voi piru... omaa oloa tutkailen KOKO ajan, mutta hetkeekään en uskalla ajatella, että pian lähdetään... Tänään käytiin aamukahvilla kaverilla ja hänen sanat oli: "huulista näkee, ettei enää mee kauaa!" Kuulemma huulet paisuu kun synnytys lähestyy.. m'kay..
Ja voi pojat näitä vessassa käynnin määriä..ja sitten sitä paperin tutkimista, että olisko siinä mitään kummallista. Ihanaa olla nainen. :)

suhveli ja hiljainen vauva 39+0 <3
 
Tasselle onnittelut:flower:

Tässä alkaa jännäämään pääseekö itsekin lähipäivinä tositoimiin, tänään tullut suht runsaasti limaa ja äskeisellä vessareissulla tuli jo veriviirujakin, paineen tunne alhaalla on kova jne muita oireita.. jäädään kuulostelemaan:rolleyes:

BV ja Leo 40+1
 
Pikainen raportointi.
Äitipolilla käyty ja painoarvio oli 3,7kg tällä hetkellä. Ei tarvetta uusiin mittauksiin. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi että kanava lyhentynyt 3 sentistä kahteen mutta eipä muuta. Ja lopuksi lohdutti että kyllä vauva alle 4,5kgn jää. Eli haudon jättiläistä. Menen päiväunille.

TätiUuu ja "pikku" prinsessa 38+2
 
Saana, itellä menny äippäraha-asiat sekä työnantajan että Kelan kanssa tosi hyvin, ei mitään huomautettavaa. Meidän työpaikalla tosin niin paljon ollu noita äippälomia, että aika rutiinilla menee kaikki asiat. Harmillista, että oot joutunu tollain taistelemaan oikeuksies puolesta! Varmasti rasittanu noista vääntää... Toivottavasti asiat ois nyt kunnossa!!

Tinker bell, kovasti jaksamista sulle! Tääl myös alkaa olla tylsää, kaikki valmiina vauvaa varten, joten sit vaan hohhaillaan... Oon kyl päätyny puuhailemaan köökin puolella, kun muuten hypin aivan seinille. ;) Mies valittaa, että hän lihoo, kun väsään herkkuja joka viikko :D

Onnea tuhannesti tasselle prinsessasta!! :)

Ja kiva lueskella piinailijoiden oireita ja lähdön oottelua! Ollaan niin lopussa jo! :) Täällä ei edelleenkään mitään oireita mihinkään suuntaan, vähäisetkin nivusten kolotukset on kaikonneet, ei juuri supistele, eli tuskinpa tällä viikolla tapahtuu mitään. Höh, mulla on tunne, että ei tuo tuolta ilman käynnistämistä mihinkään älyä tulla, varaudun siis henkisesti odotteleen tuonne 42-viikolle, prkl.

Ritu ja pomppiainen 39+3
 
tasse Onnea!
Linnna mä ostin Ticketin baby suitin kokoa 56cm, ja uskoisin sen menevän kevääseen saakka, aika reilua kokoa on samoin reimat on reiluja.
Saana ei mullakaan mitään ongelmia ole ollut palkan maksamisen kanssa, 72 päivältä taitaapi työnantaja palkan maksaa ja sitten kelan äippärahoille....

Omaan napaan ei mitään, muuta kun joutaisi tästä jo pikkuhiljaa synnyttämään....

kirppunen 40+4 :rolleyes:
 
Pikainen päivitys täältä vauvantuoksun keskeltä!

Meille syntyi pieni tytöntyllerö perjantaina 29.10. klo 8.45 (rv 37+4) :heart:
Kokoa vauvalla oli huimat 2 610 g ja 47 cm. Synnytys sujui hyvin ja alkoi lapsivesien menolla.

Tarkempaa synnytyskertomusta luvassa myöhemmin :)

Silent whisper ja pikkuneiti 5 vrk
 

Yhteistyössä