Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

Siilis; Mulla ollut aikaisemmin 4 kpl, mutta nyt en ole toistaiseksi hankkinut kuin 2 kpl valmiiksi odottamaan. Ainakin yhdet meinaan vielä hankkia, kunhan vauva syntyy ja tietää paisuuko tissit tälläkään kertaa isoiksi ( vaikka maitoa on kyllä riittänyt ilman mega tissejäkin :) )
 
imetysliiveistä: mulla on carriwellin comfortit ja kokoa XL.. tilasin ensin L mutta oli silminnähden liian pienet vaikka rinnat ei C kuppia isommat vielä ole.. XL on jo kasvuvaraa..

Carriwellin MUSTISSA saumattomissa luomupuuvillaisissa liiveissä on valmistusvikaa, itselläni repesi olkain pesussa ja nyt lähtee takaisin ja ovat jo lähettäneet minulle uudet tilalle. Eli jos jollain on samat (30.20€ pepinolla), ja vikaa ilmenee, niin infoa vaan eteenpäin :)

Nuo saumattomat liivitkin olkaimen klik-systeemillä on kokoa XL ja hieman mietityttää mahtuuko maidonnousun jälkeen miten päälle, mutta on siinä hieman varaa kasvaa.. luulisi että D vielä menee mutta siitä isommat kannut kyllä tuntus pursuavan.. : /


Nyt on laskettu noita supistuksia ja 4-7minuutin välein tulee, kestoa 5-20sek. saas nähdä koska rauhottuu taas.. ärsyttää itsellä kun on niin tietämätön olo.. kivuttomia suppareita taas tuntuu olevan vähän väliä lisäksi päällä kun vatsakin on pinkeä lähestulkoon kokoajan..
 
Nyt tulee omaa napaa koska ketuttaa ihan vietävästi. Mulla ois TÄNÄÄN sektioaika, mutta uskokaa pois, että Sissi onkin kääntynyt oikein päin ja sitten ei leikatakkaan. Mä kyllä meinaan kävellä sitten Pertti Palon oven taakse ja sanoa, että herra on nyt hyvä ja sanoo parit valitut sanat noille toisille ääliöille.
Mulla on ollu niin paljon parempi mieli, kun oon ajatellut että tänään vihdoin saa tietää mikä Sissin tilanne oikeasti on ja miten tästä eteenpäin. KIUKUTTAA jo valmiiksi! Joten, jos päivällä mä oon kirjottanut jotain, niin varokaa, teksti voi olla hyvin, hyvin katkeraa.

Onnea vauvaantuneille! =)

Liirah + Sissi 36+6
 
Imetysliiveistä tilasin eilen bravadon kahdet liivit, aika tyyriit oli, toivottavasti ovat hintansa arvoiset. Mulla on varmaan ainakin 13 imetysliivit, mutta osa on just sellaisia ei niin hyviä päällä, että harvoin tulee käytettyä...
liirah tsemppiä!

Jos sitä lähtisi perhekerhoilemaan...

kirppunen 40+5
 
liirahille tsemppiä matkaan =)

Mulla ainakin käynnistysinnokkuuteen vaikuttaa selkeesti se, että arviot voi heittää paljonkin ja kun on sokerivauva. Mulle arvio tosiaan 3600g 38+4 oli eilen. Vauva on vähän niinku tulossa jo niin ei aleta pitkittämään edes ensi viikkoon tätä hommaa.

Nyt pietän peukkuja et saan vkolopuks perhehuoneen ja isommat pääsee isälleen. Ois niin ihana ku mies sais olla meidän kanssa koko vkolopun sairaalassa eikä mun tarttis joka kerta itkeä ja parkua ku se lähtee kotiin :D
Hiljaista oli synnärillä vielä eilen ja mies oli ma-ti välisen yön siellä mun kans ja koko päivän kans ja saatiin olla ihan rauhassa. Nukkumisesta ei tietenkään juurikaan mitään tullu ja viime yönä nautin oman sängyn lämmöstä täysin siemauksin.

Tänään mennään siskon luo yöksi ja lapset jää sinne sit aamulla ku mennään käynnistyshommiin. Kovasti pitää vaatteita pakata mukaan ku lapsetki sit tosiaan hoidossa to-su. Sit vielä omat ja miehen vaatteet..huh huh auto on täynnä ku lähetään "reissuun" toki mies voi sit kotona käydä, mut mieluummin ei ku tota matkaa on aika paljo..

pyykkikone laulaa ja pikkasen jännittynyt fiilis, huomenna meillä ehkä on jo pikkulikka maailmassa =)
Oliki ihana siel synnärillä ku niitä vauvoja näki pikkuruiset pipot päässä pötköttelemässä ja toki niistä välillä lähti ääntä aika kivasti =)

piprane ema ja Lotta 38+5
 
H3idi: Mä oon kans sitä mieltä ettei lääkäri varmaan ihan höpöjäkään sulle oo puhunut, kun mulle lääkäri sanoi, että keskikäyrillä kulkeva "normikokoinen" vauva painaa laskettuna aikana n. 3,5-3,7kg. :) Meille tällainen näyttäisi olevan tulossa ainakin edellisen uä-arvion mukaan. Ens viikolla on sitten synnytystapa-arvio ja ultra, joten saan varmistuksen sille.

liirahille tsemppiä matkaan!!! Toivottavasti susta kuuluu vasta, kun ovat sektion tehneet ja synnytys takanapäin!

vaimo ja vaavi 36+2
 
Huomenta!

Täällä edelleen, ei yhtikäs mitään mainitsemisen arvoista =/

Siilinlapsi, mulla on ostettuna tähän alkuun yhdet carriwellin liivit (en muista mallia mut se perus luukkumalli) ja pärjään niillä taatusti alkuun ennenku tissit sit tasottuu parissa viikossa.
On mulla laatikon pohjalla muutamat esikoisesta jäädyt ja otan ne sit hätävarana. Carriwellejä neki. Minusta sä kyl pärjäät noiden kans mainiosti ja meet sit ostaa myöhemmin lisää jos tiedät niitä tarvitsevasi! (mä imetin esikoista 10kk ja pärjäsin kaksilla liiveillä koko ajan)

Liirah, tsemppiä! Toivotaan et saat vaavin tänään syliin tai ainakin jonku selvyyden hommaan !!

Mun kummityttö tulee tänään yökylään perheensä kanssa, onpahan ainakin jotain kivaa puuhasteltavaa!
Mun tekis mieli leipoo jo pipareita, mut ehkä ei ihan vielä ;)

Moon ja yksiössään viihtyvä pikkunen 40+6
 
Vauvansa saaneille Onnea! :heart:
Tänään oli neuvola: painoa nyt +525g/vko (viime viikolla olikin huimat +1488g).. Turvotusta on. Prot taas +-, RR koholla, on aina ollu neuvolassa, mutta hiukan enemmän nyt. Sf 35, sykkeet 150. Paino arvio 3,7kg nyt. Pää heiluu vielä hiukan, mutta ei paljoa! Viime viikolla lääkärissä kohdunsuu pehmeä, mutta kiinni, pituus 3 cm.

Vatsa oireista joku puheli täällä. Mullakin on muutamina päivinä lähiaikoina vatsa toiminut aika liukkaasti. Välillä alavatsalla väänteitä. En kuitenkaan tunne kiristystä, supistuksia tuskin ovat. Hetken aikaa vääntää ja sattuu, sitten ohi. Myös reisissä parina iltana tuntunut menkkamaista kipua.

Mä meen nyt huilaan hetkeks ja nostan jalkoja ylös. Nilkoissa tuntuu kiristystä. Sitten kaverin luokse käymään.

rv 38+1
 
Liirah Toivottavasti pääset tänään sektioon. Tsemppiä matkaan. :hug: :heart:


Neuvola takana ja kotona tuli itku ihan älyttömän idioottimaisesta asiasta. Nimittäin painosta. Nyt on sellaset kiva 15 kiloa tavoitepainoon laihduttamista ja 20 unelma painoon. Lannistaa. :(

Mutta tässä nämä tämän päivän nlakuulumiset.

paino: + 1400g / vko (!!!)
turvotus: +/-
RR: 117/69
pissa: puhdas
sf: 32
tarjonta: 1 rt (mitähän hittoo sekin tarkottaa siis toi ykkönen), vauva kiinnittynyt
sykkeet: 135-160
liikkeet: ++

Kaikki siis varsin hyvin mut mun laho ja idiootti pää ei osaa hyväksyä tuota painoa. Painoa ekasta nla punnituksesta on nyt tullu 8,1kg eli ihan normaali määrä mut sit siihen ku lisätään hoidoista tulleet painot ja tupakan lopettamisesta jääneet kilot niin laihdutusta on kivasti edessä. Toivottavasti lenkkeily ja imettäminen auttaisi takaisin omaan normi painoon.

AaVee ja pikku L 36+1
 
Onnea matkaa Liirah ja Piprane ema! Toivottavasti kuulemme teistä seuraavan kerran kun vauva on jo kainalossa. =)

Noista imetysliiveistä. Mulla on niitä useampi pari. Mulla on 3 kpl Bravadon liivejä, 1 kpl Anitan liivejä ja 6 kpl Triumphin liivejä. Näistä muut on hankittu jo edellisten aikana ja tämän raskauden aikana ostin vain kahdet Triumphin liivit lisää. Mulle on tärkeää, että on tarpeeksi liivejä ainakin näin alussa kuin herkästi liivit kastuu maidosta ja mä en mitään pyykkejä pysty pesemään ihan heti kun olen leikkkauksesta vasta toipumassa. Ostan sitten lisää jos tarve vaatii, mutta näillä mennään nyt alkuun.

Täällä ei omassa olossa ole mitään sen kummempaa. Harkkasuppareita on, liitoskipuja löytyy sekä selkä on nyt alkanut oikein kunnolla vihoittelemaan aina välillä, mutta muuten ei ole mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta. Enpä niitä edes odota (tai tällä kertaa edes toivo) kun oma raskaushistoria on mikä on, eli pidemmän kaavan mukaan ollaan aina menty. Tuskin tälläkään kertaa poikkeusta tehdään.

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 38+0 POKS! (ja toiseksi viimeinen poksuminen)



 
Aavee Mulle eilen meidän neuvolasijainen selitti, että RT1 tarkoittaa, että vauva on selkä sun vasempaan kylkeen, ja RT2 vastaavasti tarkoittaa, että vauvan selkä on vasten omaa oikeeta kylkeä. Mulla ei oo oma terkka tai lääkäri noita käyttänyt, mutta eilen merkkas tää sijainen mun korttiin tuon RT2:sen!

Mä taidan noiden imetysliivien kanssa sitten tehdä sen tempun, että tilaan ne yhdet bravadot briteistä, kun sieltä saa halvemmalla, ja katselen sitten synnytyksen jälkeen, että kuinka paljon koko kasvaa, ja monilleko liiveille ois tarvetta. Tilailen sit lisää tai käyn kaupoilla kun kykenen :)

Huh mikä väsymys, pitäis tänään jaksaa valmistella graduesitys, esittää se, ja vielä illalla hoitaa yhdistyshommia, nimittäin syyskokous ja hallitus. En kyllä tajua miten pysyn hereillä koko päivän..

Tsemppiä Liirah ja Piprane ema!

Siilinlapsi ja öttis 36+6
 
Täällä ainakin on jo pari viikkoa sitten leivottu ekat piparit MoonVaan, että siitä vaan leipomaan jos siltä tuntuu! :D Glögiäkin on tullut hörpittyä, joululauluja kuunneltua pikkuisen, kyntteliköt lykkäsin ikkunaan (on niin pimeän harmaata muutoin) ja puolet joululahjapaketeista paketoitu. :rolleyes:

Neuvolareissu takana päin. Seuraava olisikin sitten vasta kahden viikon päästä, kun viikon päästä on sairaalalla se synnytystapa-arvio.

Vikkoja siis se 36+2
Paino +420g/vko (yhteensä tullut nyt 6,8kg)
Rr 132/76
Pissa puhdas
Turvotukset +/-
Sf 33,5
Tarjonta RT
Syke +, liikkeet ++

Mua kanssa tää oma kehonkuva ja painonnousu häiritsee ja ahdistaa taas vaihteeksi.. Ja nää säryt, jotka rajoittaa kaikkea liikkumista. Ei tuota painoa nyt hirveästi ole tullut ja esikoisenkin synnytyksen jälkeen oli 2 viikon kuluessa jo 11kg painoa tippunut (eli jos samoin menee niin miinukselle täs silti tod.näk. jäätäis synnytyksen jälkeen), mutta kun sitä painoa olis muutenkin sellainen 20kg tiputettavana noidenkin jälkeen :stick: :headwall: :kieh: Ja silti sitä yrittää saada jotain iloa tähän loppuraskauden aikaiseen vaivaiseen elämään herkuttelusta tai leipomisesta... Kun sitä ei voi liikunnankaan kautta hakea. Tai käynhän mä siel vesijumpassa, mutta kaipaisin muutakin aktiviteettia, erityisesti tuon poitsun kanssa. Nyt on vaan yritettävä tsempata tänkin suhteen (jälleen kerran). Mä vaan haluisin jo sen kroppani takaisin, jolla mä pystyn edes kunnon kävelylenkin tekemään tuolla pihalla ilman särkyjä. Lohduttavaa kuitenkin on, ettei tätä raskautta tarvitse kestää enää kuin korkeintaan 6 viikkoa. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan niin kauan... : /
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Tasse ja sw :flower:

Voikun sais jo tämän oman rakkaan mahasta syliin. Kovasti koitan olla ajattelematta ja odottamatta niitä supistuksia. Mulla ne ei oo aikasemminkaan tullut etukäteen. Sitten on tiennyt synnytyksen käynnistyneen kun supistukset on alkaneet tuntumaan.

muutes voiko ihminen olla näin tyhmä?! Siis multa on kysytty moneen kertaan että onko nyt loppupuolella raskautta tuntunut enääkipu nivuskipuja. Aina oon vastannut että ei. Kuitenki oon joka kerta joutunu valittaan kauheista alavatsakivuista jotka vaivaa yötä päivää. Siis tuntuu ihan tuolla alhaalla mahassa... Tautinen kun on tyhmä olo:LOL:

nla kuulumisia 37+5

paino: 61,4 (+400)
turvotus:+/-
RR: 113/70
pissa: puhdas
sf-mitta: 34,5 (maha tullut kauheasti ulos ja pudonnut:) )
tarjonta: rt
sydämensyke: 145
liikkeet: ++

petite 37+5
 
Vauvan painoarviosta: Juu mä oon rauhotellu itteäni kattelemalla kasvutaulukoita sun muita, on vaan välillä niin tietämätön olo että ahdistaa, varsinkin sen jälkeen kun lääkäri ei osannut vakuuttavasti mulle kertoa muutenkaan tuosta painonkehityksestä jne. ei kertonut mitään mittoja mulle, itse jouduin tihrustamaan taululta ne, ja siinä vaiheessa epäluulo iskee että no mikäs nyt kun ei vaivaudu sen vertaa kertomaan.. kuitenkin kun otin asiakseni keskustella tästä lantion ahtaudesta ym. mutta se kyllä meni vähän kinttaalla viitaten.. silloin ottaa todella päähän kun ei saa itse edes selittää alusta loppuun vaan teilataan heti että "no sehän taas ei sano siitä mitään " ja "ei se siitä johdu yhtään" ..

pöh.. kai sitä on niin herkällä päällä muutenkin, mutta en edelleenkään sanoisi noita lääkäreitä hirveän miellyttäviksi.. onneksi se kätilö joka on aina minun aikana ollut paikalla, on todella mukava, sepä mulle vastailikin suurimmaksi osaksi kysymyksiin, eilen tajusin että se lekuri mahto olla tavallinen lekuri joka perusti kaiken vaan omaan kokemukseen synnytyksissä..

noh mut täällä ollaan edelleen yhtenä.. viime yö supisteli aamu 4 asti.. lyhyitä suppareita mutta tiheästi.. en mä täällä silti vauvaa vielä näe :D

Onnea vauvautuneille ja paljon tsemppiä niille joilla se hetki nyt on!!

H3idi ja pikkumies 39+2
 
Moi,
Tulin pikaisesti kurkaamaan vauvauutisia, ja huomasin, että omani ei ole kai jostain syystä tänne tallentunutkaan...
Eli meille syntyi suloistakin suloisempi poikavauva 19.10 (rv 37+2). Painoa ikiomalla synttärilahjallani (oma synt.päivä 20.10 ;) ) oli 3052g ja pituutta 48cm. Synnytys oli jotain uskomattoman ihanaa, voin käydä siitä lisäämässä myöhemmin!
Vauva sai jonkun infektion huolimatta mun streptokokkilääkityksestä, mutta hoitui kahden päivän tehohoidolla ja antibiootilla sen jälkeen, joten sairaalareissu venyi meillä viikkoon. Nyt olemme onnellisesti kotona ja pikkumies huutelee tuolla jo ruokaansa =)

Onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille ja tsemppiä matkaan vielä odottaville!
 
onnittelut tuttemui pienestä pojasta

omaan napaan ei ihmeempiä, supisteluja tulee tyyliin 1 per tunti tai joskus jopa 4 per tunti joten eipä tässä olla hetkeen minnekkään lähdössä. perjantain neuvolakäyntiä odotellessa josko kätilön tekemä alapään ronklaaminen avittais asiaa...

kurpitsa rv39+1
 
Onnea taas vauvoista :) :flower:

Painoarviosta : Mä kävin 34+2 tarkistettavana synnärillä mahakipujen takia niin se katto samalla ultralla että noin 2600g ois ollu sen hetkinen paino... Eilen lääkärineuvolassa sitten lääkäri sano kyllä kans että ihan normaalin kokoselta vaikuttaa...
Ite oon luullu koko ajan että oon syntyny myöhässä, mutta oonki syntyny 39+6 mutta käynnistettynä,... sillon painon 4330g :D Että ihan syystä käynnistettiin vissiin.

Mäpäs en oo kertaakaan tänne kunnolla tainnu noita mun neuvolakuulumisia kirjotella... No, eilen (36+1) oli ensimmäinen ja viimenen lääkärineuvola niin vois kai sitä siitä sitten kertoo :D Eli...

Painoa oli tullu 400g viikossa (yhteensä 16,75kg :ashamed: )
Turvotus: +/-
RR: 128/71
Pissa puhas
Sf: 35cm (0,5cm kahdessa viikossa kasvanu)
Tarjonta: rt
Syke: 130-156
Liikkeet: ++

Ja kohdunsuu pehmeä, kiinni ja 2cm

Eipä siinä muuta...

:heart: 36+2
 
*POKS* rv39+0! :xmas:

Tänään oli (toivottavasti viimeinen) neuvolakäynti.:) Mun oma neuvolatäti on ollut yli kuukauden sairaslomalla ja nyt se oli vihdoinkin päässyt takas töihin. Ei mua muuten oo haitannut vaikka oon joutunut hyppäämään paikasta toiseen ja on ollut sijaisia jne., mutta ois kiva et mittaukset tekis aina sama henkilö niin pysyis vähän paremmin kärryillä. Ja muutenkin sijaiset on ollut vähän asenteella "en mä ois töihin tullut mutkun oli pakko" niin tuntuu et ei kaikkea oo kovin tarkoin seurattu..

Terveydenhoitaja katteli ensin tota mun äitiyskorttia, että on vähän mennyt sf-mitta käyrän yläpuolella ja ehdotti jo, että otettais vielä yks lääkärikäynti, jos lääkärin arvion pohjalta ne suostuis tyksissä käynnistämään sit aikasemmin jos on tarvetta. Mut sit kun se ite mittas niin sf-mitta olikin vähän käyrän alapuolella ja arvioi vauvan kooksi 3500-3600g, joten ei enää nähnytkään mitään syytä lähettää mua lääkärille enää. Ja kyllä mä luotan enemmän ton vakituisen sanomisiin ja mittauksiin kun niihin sijaisiin. On se kuitenkin tuolla ollut töissä varmaan ties kuinka kauan. Sain nyt mielenrauhan siitä, ettei tuolta varmaan nyt mitään jättiläistä ole tulossa.:)

Mäkin voisin kerrankin laittaa tarkemmat tiedot neuvolakäynnistä, jos tämä vaikka olis nyt jäänyt viimeseks.;)

Rv 39+0
Paino: 81,8 (-525g, yhteensä tullut nyt neuvolakortin mukaan +5kg, oikeasti ehkä 1-2kg enemmän..)
Turvotus: +
RR: 123/82 (yleensä ollut keskimäärin 115/70 tai lähelle eli vähän on mun mittapuulla "kohonnut")
Pissa puhdas
Hb: 120
Sf-mitta: 33
Tarjonta: Rt (ollut jo viikosta 26 lähtien :D)
Syke: D128


Mites muuten toi syke..? Kortissa aikasemmat lukemat on ollut melkeen kaikki päälle 145, mutta nyt tosiaan syke oli hidastunut.:/ Pitäskö tosta olla huolissaan vai laskeeko se näin lopussa muutenkin tai jotain? Ei se neuvolassa ainakaan mitään tuosta sanonut..

Anteeksi, tuli taas täysin omaa napaa.. En mä nykyään puhu muutenkaan mistään muusta kun omista vaivoista, miehelläkin menee varmaan kohta hermo..:D Mut jotenkin vaan nyt kun tulee omaa oloa niin tarkoin seurattua niin ei osaa oikeen muuta ajatellakkaan.

Elina ja vauva 39+0 :heart:
 
Onnea Tuttemuille ja koko perheelle pojasta! :heart:

Täälläkin on tehty jo joulupiparitaikina viikko sitten, mut eipä siitä pipareihin jääny ku söin sen raakana :LOL: Joululahjoja oon paketoinu ja kynttelikkö on ollu ikkunalla kolmisen viikkoa :heart:

( . ) Tänään oli neuvolakäynti ja täti sano että miisumi on lähtökuopissa (ilmeisesti ei kuitenkaan kiinnittyny). Painoa ei ollu tullu ku 500g/viikko (viimeks yli 2kg/viikko), vaikka oon syöny suunnilleen pelkkää voi- ja piparitaikinaa ja tietysti suklaata, sipsejä, vanukasta jne jne :D

Mulla on nyt ollu pari päivää semmosta ihme menkkakipua alaselässä ja -vatsassa. Joskus se tulee supistusten kanssa yhtä aikaa ja joskus omia aikojaan. En muista et semmosta ois ollu aikasemmin. Onko muilla? Supistuksia on nyt tässäkin istuessa tullu 3-10 minuutin välein, niitä tulee aamusta iltaan (ja öisinkin, mutta en herää niihin).

pnda ja miisumi 37+2
 

Yhteistyössä