Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

Käynnistyksestä mulla on maanantaina kontrollikäynti sillon 41+3 ja eivät ala käynnistämään kun tasan 42 jos vaan kaikki on ok. Tympii, vaikka mulla on itse asiassa aika hyvä olo, mut tahtois jo synnyttämään, hermot on niin pirun pinkeellä.... Neuvolassa tänään kaikki ok...

kirppunen 40+6, HUOH.
 
Nyt on neuvolassa käyty ja taas oli eri terkka, oikea hössöttäjä tällä kertaa.

Paino -117g/vko, positiivinen asia mulle, kun on tuossa viime aikoina painoa tullutkin aika vaudilla :)
RR 122/78 pulssi oli jotain 60 paikkeilla, kun kuulemma monilla huitelee siellä 100 paikkeilla
Virtsa puhdas
Sf-mitta 36,5, elikkä pomppas oikein kunnolla ylös, nyt mentiin yläkäyrän yläpuolella, kun tähän asti on oltu koko ajan keskikäyrällä, mutta sanoikin, että mittaajasta se riippuu.
Sykkeet +140

Tyyppi oli nyt vaihtanut asentoa, kun tähän asti on aina ollut selkä oikealla puolella, niin nyt oli vasemmalla ja jalat oikealla. Hyvin on kuulemma laskeutunut, hieman vielä liikkuu, mutta uudelleensynnyttäjillä ei välttämättä edes kiinnity. Tosin ei mulla esikoinenkaan koskaan kiinnittynyt.

shihtzu + poitsu 39+0
 
Tuttemui ja janjadelle oli syntynyt nyytit, onnea niistä :)

Pirtsille kiitos synnytyskertomuksesta! :)

Voimia kaikille kärvistelijöille, supparituulia niitä tarvitseville, tosin otan voimakkaimmat itse, kiitos ;)

Op ja Arvo 39+0 *POKS*
 
HeHeiiiiii =)

Tuun jälleen poksumaan 41+0 ja HipHurraaa =D
Uskokaa pois, tuun poksumaan vielä kerran, mut sit jätän teidät rauhaan kun käynnistys koittaa ;)

Tyksin käytännöstä jättää vauva pesemättä: Minulle Tyksin kätilö (sama jolla kävin vyöhyketerapiassa) sanoi syyksi sen, että vauvan iholla oleva Kina suojaa ihoa, eikä sitä ole mitään tarvettä pestä pois. Jos vauva on kovin verinen, kakkainen se pyyhitään kosteilla, lämpimillä pyyhkeillä mutta ei vielä pestä. Toinen tärkeä syy tälle pesemättömyydelle on kuulemma kuuden tunnin ikäisen vauvan sokeriarvot jotka mitataan aina. Näissä tuloksissa on huomattu suuria eroja pestyihin ja pesemättömiin vauvoihin. Vaikka vesi onkin lämmintä, pääsee vauvan ruumiinlämpö kuitenkin laskemaan ja tällä on vaikutus sokeriarvoihin.
Toinen mistä mainitsi oli se että syntyminen itsessään on vauvalle jo tosi kova koettelemus, niin kaikella mahdollisella tapaa yritetään tehdä vauvan olo mukavaksi heti syntymän jälkeen ja mitä pitempään vauva saa olla äidin rinnalla, sydänäänien lähettyvillä sen parempi. Harvemmin on vauvaa itkemättä kuulemma kylvetetty. että näin!

Tyksissä yliaikaiskontrollit ovat virallisesti ensimmäisestä lapsesta 41+5 ja seuraavista lapsista 42+0. Sitä ennemmin ei edes kontrolliin pääse, ellei ole jotain erityistä syytä!
Esikoisesta yliaikaiskontrollista olisi vielä passitettu kotiin pariksi päivää juuri tuon epäkypsän kohdunsuun tilanteen takia mutta anelemalla sain jäädä ja pieni oli maailmassa 8h päästä.

Nyt tokasta meen 42+0 ja otan kassit mukaan. Aion tälläkin kertaa jäädä ja järjestää esikoisen hoidot jne siihe malliin etteivät kotiin enää passita! Neuvolan täti kyllä sanoi, ettei ne kotiin tuolla vkomäärllä laitakkaan!

Mä yritän keksii kaikkea touhuttavaan vaan ja elää niinku en raskaana oliskaan saatikka sit synnyttämään lähdössä ! Onhan tää turhauttavaa, mut tylsä tällä asialla olis päiviään pilatakaa ! ;) Enää viikko max ja sit meitä on neljä.. vähiin käy ennenku arki taas muuttuu joten otan joka hetkestä irti ja menen nyt päikkäreille :heart:

SupistusTuulia kaikille niitä haluaville !!

Moon ja pikkunen 41+0
 
terkkuja synnäriltä... tässä on nyt 5 tuntia oltu käynnistystipassa ( alunperin piti olla vaan se 5h ja aine loppuis sillo, mutta... vielä melkeen puolet jäljellä. )
supistelee ja just tutkittiin niin ulkosuu hyvällä mallilla, mutta kätilöllä ei yltäny sormet sisäsuun tutkimiseen.. odotan lääkäriä..

jospa se tänään saatas kuitenki pihalle tuo lapsi tuolta =)

piprane ema ja Lotta 38+6
 
Täytyy tulla ihastelemaan MoonVaanin asennetta! Aivan ihanan positiivinen olet! :) Itse en ole edes la:ta vielä saavuttanut ja revin jo hiuksia päästäni... noh, kunhan itsekin tuon la:n ylitän, niin taidan olla ihan ihmishirviö... sitä odotellessa! :)

piprane emalle tsempit synnärille!
 
Moikka

Onnea vauvautuneille :kiss: ja piprane emalle tsempit synnärille!

(.) Pääsin tänään HYKSissä käymään päivystyksessä, terveydenhoitaja laittoi lähetteen jotta tarkistaisivat tilanteen ja rauhoittuisin neuroottisuuteni kanssa :D
Kohdunsuu on 3-4 cm auki ja kohdunkaulaa ei enää ole, eli supparit ovat onneksi tehneet jotain.

Lääkäri ropelsi tosi kovasti kohdunsuuta, jotta saisi lisää suppareita aikaiseksi ja niitä onkin tullut aika kivasti tänään...saa nähdä olisko niistä käynnistämään synnytystä, vähän epäilen |O
Painoarvion teki käsikopelolla ja ultralla, nyt olisi n.3,9kg painoinen...eli saisi jo pian tulla!

Pikku-Katti 40+1
 
Pikaisesti omaa napaa täältä

Suppareita tulee edelleen kiitettävästi ja kestoltaan aina vaan pidempiä. Tänään oli neuvola ja kaikki hyvin, meinasivat siellä että tää viikon kärvistely supistuksien kanssa on jo vauhdittanu ihan mukavasti, että voi olla ettei ehditä maanantaihin odottelemaan kun olis LA :) Nyt iltasella soitan synnärille ja suunnittelin mennä tarkistamaan tilanteen, kun neuvolakin siihen rohkaisi. Onhan tässä öitä valvottu ja kipuiltu jo erittäin runsaasti, tänään tuli poltot selkäpuolelle mukaan, niin itselläkin ollut jotenkin pian synnyttävä olo :)

Katsotaan onko paikat auennut enemmän kuin viikko sitte oli tiukasti yhdelle auki. Oma mielenrauha on kuitenkin nyt tärkeä saada takaisin, jos vaikka sais sitten öisin edes hetken nukuttua..

Stressitön olo ja hyvä mieli, mutta kipeetä tekee.. toisaalta, mulla on aika kova henkinen tsemppi ollu näiden supistuksien kanssa niin tiedä missä tässä nyt mennään :D onko nämä kovia vai ei, tuntuu että kipurajaa on saatu nostettua.. vaikka epäilinkin hetken etten pysty mieltä tsemppaamaan..

Ilmoittelen tänne jos ei tilanne muutu . Illallahan sen näkee sitten miten käy. :)

H3idi ja pikkumies 39+3
 
Onnittelut vauvansa saaneille ja kiitos täältäkin Pirtsille ja kaikille muillekin jotka jaksaa laittaa synnytyskertomuksia, niitä on aina kiva lukea =)

Mulla oli tänään vika lääkärineuvola ja yllätys yllätys, kommentoi että kovin on vauva vielä ylhäällä (tuo kyllä vaihtelee, välillä etenkin iltaisin puskee päätään alas ihan riittävästi) ja kohdunsuu kovin epäkypsä, että ei näytä ihan vielä lähiaikoina olevan tulossa... No joo, eihän sen tarttiskaan kun viikot 36+5 mutta jotenkin kuulosti silti lannistavalta tuo kovin epäkypsä, että käännetäänpä katse suosiolla sinne joulukuulle :headwall:
Panen nyt toivoni siihen koulukuntaan joka sanoo ettei kohdunsuun tilanteesta voi mitään ennustaa. Mä alan olla jo kypsä tähän vaikkei kohdunsuu olekaan...

Onnittelut ja tsempitykset kaikille joilla H-hetki lähenee!

Sokeripala 36+5
 
Kylläpäs tänään on ollut äitiyslomalainen olo :) kävin ja serkun ja kummipojan kanssa Ikeassa, mistä itselle tarttui onneksi vaan tarpeellista mukaan (+joulusukka..), mutta isäni kustansi lisäksi vauvalle Ikean lampaantaljan, joka oli tarjouksessa <3 Kyllä siinä kelpaa vauvan sitten köllötellä, kun on niin sieväkin!

Nyt oon lisäksi pessyt ekaa kertaa vauvapyykkiä, kun pyöräytin koneellisen harsoja. Seuraavaksi sitten muita vauvan tekstiileitä ja pikku hiljaa vaatteita kanssa. Ehkä tästä nyt rupeaa tulemaan todellisempaa.. jotenkin on viime päivinä ollut ihan pöllämystynyt olo, että onko meille tosiaan tulossa vauva, eikös tää ollutkaan vaan tällainen mahankasvatusdiili tää raskaus :D Kaipa tämä vaatteiden ynnä muiden laittelu valmiiksi sitten auttaisi kaikkea muuttumaan ihan todentuntuiseksi.. tähän mennessä kun todelliselta ovat tuntuneet lähinnä julmetun kivut tuolla lantiossa. Kun pääsin tänään Ikea-reissulta kotiin, niin ihan lyhyetkin matkat ovat olleet aivan työn ja tuskan takana, niin kipeenä on paikat!

Siilinlapsi ja öttis poks 37+0!
 
Huhhuh tuli tehtyy ihan kiva kävelylenkki :) no joo, ei nyt mikää hirveen pitkä mutta aika reipasta vauhtia kävelin. Ei mulla niin huono kunto ollukaan kun luulin. Meni suunnilleen yhtä kauan kävellä kuin "normaalisti" vaikka jouduin pysähtyy 2 kertaa kun mahaan tuli "kylkipistoksen" tuntunen kipu taas.
Sit vielä juoksin portaat ylös :D
Pitää nyt koittaa vähän pitää kunnosta huolta kun ei sitä tiiä kuinka kipeenä sitä on synnytyksen jälkeen, että voiko sitä ees harkita kävelevänsäkään muuten ku haarat leveellä :D

Mua jotenki harmittaa ku ei oo yhtään supistuksia tai mitään. Ei sillä et tuon vauvan nyt just pitäis syntyäkään kun vasta 37. viikko menossa mutta kun monilla on useita viikkojaki ennen synnytystä supistuksia, mut mulla ei mitään.. Tuntuu että oon varmaa meistä viimesenä synnyttämässä :D Ainut mitä huomasin niin taas rupes "pistelemään" tonne jonnekki sisuksiin.. Kohdunsuulle ehkä. Niikun joku tökkis tikulla.
Mutta enpä tiiä tarkottaako nekään mitään vai kaiveleeko vauva siellä vaan...

No joo pitäis tästä nyt vissii suihkuun vääntäytyä...
 
Ihanaa taas vauvoja tullu!! Onnea kaikille jo nyytinsä saaneille!! :heart:

Mullaki on supparit kaikonneet jonnekkin?! Tosi hiljasta ollu sillä rintamalla nyt muutaman päivän. Pidän toivoa yllä että se tarkoittas sitä hiljaista ja ennakoivaa tulevaa ;) tänään on illalla kyllä taas tullu muutama jo vähän tujumpi taas, ku hiljaiseloa mietiskelin, joten siitä viisastuneena vähän järkkäilin paikkoja ja pakkailin ekoja joululahjoja kääreisiinsä.
Meillä ku tuo ukkorakkaani sairastu sillon pari viikkoa sitte niin tällä viikolla hän on jo pikku hiljaa töitänsä alotellu ja niin se vaan aamusella hyppäs junaan ja tehtaalle tuonne 5h:n päähän (oli kuulemma ihan pakko ja ihan jees vielä kait tällä viikolla, ens viikolla en ois enää päästäny)...niin siis tietty tämän rouvan päänuppi tässä näköjänsä kehittelee suppareita...ehei ei ens yönä lähetä minnekkään ku yksin ollaan lasten kans!!!

Äippäloma on vielä alottamatta, tää yrittäjän arki ku ei oo niin yksinkertaista. Vielä ku tuossa miehen sairastamisen merkeissä jäi mulla paljo hommia rästiin niin pakkohan ne ois tehtävä ennen neitin tuloa. Ihan poikki sitte oon ku möllötän koneen ääressä tuntitolkulla ja ihanasti kerää nuo raajat nestettä..

Neuvolassa tuli kans tiistaina käytyä:
Paino pysyny samassa (ihme ja kumma), noh ihan tarpeeksi sitä taas on tullu
RR 125/73 ihan ok
Hemppa noussu, jo 129
Pissa puhas
Sf-mitta taas 33cm (ollu jo 3vkoa sama??)
Turvotus ++++
Vauvan sydänäänet hyvät ja vaihtelevat, liikkeet ++
Joten kaikki on suurin piirtein ok...
miten teillä muuten on tuo sf-mitta menny näin loppuviikoilla??

Ei kait sitä tässä sen kummempia...katotaas ketä ens yönä lähtee nyytinhakureissulle! :wave:

 
Tarkastuskäynnillä käyty ja oli kyllä mukava ja ymmärtäväinen kätilö :) jotain hyötyä supistuksista ollut kun yhdelle sormelle ollaan auki ja viimeksi oli tiukasti vaan kärjelle.. JES. :D hyvin piirtyi supistuksia paperille, tosin ne oli suht kivuttomia ja yhdesti sain napilla painettua sinne että tuntu kipua..

Tässä onkin oikeen sen edestä sitten supistellu taas kipeästi heti kun sängyltä pääsi pois.. Särkylääkettä naamaan ja nukkumaan, nyt on levollinen olo, jos se unikin tulisi :)

Meillä tosiaan olla lähtökuopissa valmiina, enää puuttuu se kunnon lähtölaukaus vaan ja kilpajuoksu voi alkaa :)
 
Voi ihana pieni nyytti Piprane ema! :heart: Onneksi olkoon koko perheelle! :flower:

Ei ihmeempiä tänään. Typykkä yritti ottaa ja kääntyä toisin päin, mutta sain yrityksen estettyä. Tänään muutenkin tehnyt sen liikkuminen todella kipeää, kun toisella puolella painaa lonkka- ja kylkiluuhun ja toisella puolella kylkiluihin. Oma olo ollut todella epämukava, harkkareita tulee suht. paljon.

Ei kai se auta, nukkumaan on mentävä! :)
 
Oikein paljon onnea rimpsessasta Piprane Ema!! :heart: Aivan ihana pieni nyytti! :kiss:
Ja toivottavasti suonet anteeksi...jäi laittamatta illalla tsemppejä käynnistykseen...noloa...:ashamed:

Mitähän tosiaan Liirahille ja ainakin Athleia taitaa myös olla matkalla...

Kylläpä taas oli kipiä yö...ei tosiaan kannattais kirjoitella mitään paremmista oloista, se kyllä kostautuu heti...oik.puolen lonkka sanoi sopparin irti ja muutama tuju S tuli yöllä siinä se...onneksi ei tarttenu mihkään lähteä vielä, mutta nyt ei sitte enää piätellä...eli Murunen sais alkaa tulemaan heti ku isi tulee kotiin ;)

Nyt laitan kyllä kaikille tasapuolisesti jaksuja oli ne sitte tarpeen käynnistyksessä taikka ihan omin tein alkaneessa synnytyksessä ja supparituulia tietty meille kaikille!!
Runsasta vauvautumisviikonloppua kaikille!
 
Onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Omaan napaan ei mitään uutta, vointi hyvä, yönkin nukuin puoli kahdeksaan asti kertaakaan vessassa käymättä, eli vauva ei ole vieläkään lähtökuopissaan. No mulla onkin viikonlopuksi menoja, joten pysyköön vielä mahassa :D


kirppunen 41+0 POKS
 
Tulinpa poksumaan 38 tänään täynnä :heart: Ja maanantaina olisi vielä tarkotus päästä miehen kanssa kahdestaan syömään :)

Onnea vauvan saaneille!:flower: Eihän tässä meinaa pysyä nahoissaan kun näkee tuollasia sulosia :)
 

Yhteistyössä