Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

Pieni prinssini syntyi rv 38+4 to 28.10 klo. 21.34 mitoin 3530 g 50 cm :heart: En osaa sanoin kuvailla kuinka onnellinen olen tästä lahjasta :heart: Sairaalassa oltiin 5 vrk keltasuuden takia, tiistaina 2.11 päästiin kotiin ja torstaina 4.11 oli kontrolli jolloinka jouduttiin taas jäämään yöksi sinne valohoitoon arvojen takia ja tänään päästiin taas kotiin ja sunnuntaina uudestaan kontrolliin, toivottavasti ei jouduta silloin jäämään. Sairaalassa on jotenkin todella masentavaa, moneen otteeseen tuli eilen itku. Tulen paremmalla ajalla kertomaan lisää :)
Paljon paljon onnea kaikille :heart::flower::heart:
Maria & Rakas 8vrk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta !!

Supistelee.. Tunnin ajan ja ekku 10min välein mut nyt tuntuu jo et väli tihenee 6min ja supistukset kovenee !
Voisko olla niin mahtavasti että päästäis sittenkin luonnollisesti vauvanhaku reissulle?
Hei3in kirjotus "masensi" ku aattelin heti, et joo totta voihan näitä supistuksia tulla ja mennä, ettei täs oliskaa tosi kyseessä. Ite ku samantien lähdössä synnyttämään ku supistuksia tullu 10kpl ;) No mut voi synnytys alkaa kertaheitollakin, eikö niin? =)

Taidan varuiksi mennä laittaa Likan kassin valmiiksi.

Moon ja PikkuSanni 41+2
 
Huomenta, ensimmäinen aamu kun minusta tuntuu, että se synnytys ehkä voisikin olla jo lähellä. Yöllä heräsin vessaan mennäkseni ja alamahaa jomotti ihan mukavasti, mutta ei sen kummempaa ja sain ihan hyvin unen päästä taas kiinni.
Aamulla kun heräsin niin jomotus taas jatkui, alaselkää ja reisiä hieman jomottaa ja pieni pala limatulppaakin tänään tuli. Eilen vielä puhuin, että ei mitään oireita ole.

Toivoisin vaan, että synnytys käynnistyisi vesien menolla, niin tietäisi milloin pitää lähteä. Kaveri on kärvistellyt supistuksien kanssa jo monta päivää, mutta vielä ovat kotona, kun eivät kuitenkaan vielä tule tarpeeksi usein.

shihtzu + poitsu 39+2
 
Valtavasti onnea jo vauvansaaneille <3
itsellä ihan ristiriitainen olo, kun odottaa jo että pääsis vauvan haluun ja sitten toisella hetkellä on ihan kauhuissaan että nytkö sitä jo ollaan loppusuoralla ;)
supistelut itsellä on edelleen jatkunut ja illallakin oli jo parin tunnin ajan ihan topakoita, mutta ei sellasia mitä alkoi esikoisen synnytyksen alkaessa, jännä nähdä miten nyt tällä kertaa lähdetään :)

eilen oli Nlo (36+6)
vauva laskeutunut nyt viikon aikana, mutta ei vielä kiinnittynyt. Onko muillekin painotettu neuvolassa, että jos menee vedet kun vauva ei ole kiinnittynyt niin pitää ampparilla lähteä meidän Nlo täti tätä hoki mulle monta kertaa.

Painon muutos vko: 700g
turvotus: ++ ( sormet on ihan nakit)
rr: 125/76
pissassa prot. +/-
hb: 130 ( jee ei tartte rautaa syödä!!)
sf: 32,5
raivotarjonta
syke:140
liikkeet:++
asukas hermostui Nlo tätin paineluista ja aloitti hirmuisen jumpan, jalkapohja oikein näkyi kyljestä :)
ihana kun nyt täysi varmuus että asukas on oikein päin mahassa terkkari olisi nyt laittanut vielä ultraan tarkistukseen jos ei varma olisi ollut, kun viime lääkärinlo lääkäri oli merkannut vielä tarjonnan rt?. Nyt vaan siis odotellaan milloin asukas valmis tulemaan.
Suppareita niille jotka jo valmiita lähtöön ja kiitos synnytyskertomuksista niitä on aina kiva lukea :)

liongirl ja poks 37+0
 
Huomenta,

kiitos ihanaiset hammasvastauksista <3 Joo, kysyin, että mitäs jos antib.kuurin jälkeen edelleen tosi kipeä niin eikö voisi poistaa niin vastaus, että sitten on pakko ottaa röntgenit ja poistaa, mutta yritetään nyt pitkittää ja että tulisi vielä enemmän ulos kun kasvamassa jotenkin ihme asentoon...Mä olisin mielelläni hoidattanut ennen synnytystä pois päiväjärkästä, mutta ei voi mitään jos joutuu sitten heti vauvan synnyttyä operaatioon ja silloin en mielellään söisi antibioottikuureja kun imetän vastasyntynyttä.

Ollaan tässä lähdössä taas uuteen kotiin hommiin ja siinähän se loppu viikonloppu meneekin!

Onnea vauvautuneille ja supparituulia ja limatulppairrotuksia kaikille toivoville!
 
Tässäpä synnytyskertomusta :)

Maanataina menin siis sovitusti äitiyspolille. Paikat oli sillä mallilla että ruvettiin käynnistelemään tipalla klo 11 aikaan.
Klo 16 aikaan Lääkäri teki sisätutkimuksen,et onko mitään tapahtunut ja voiko kalvot puhkaista. Eipä tarvinnut puhkaista kun vedet meni samalla ku lääkäri tutki.
Vesienmenosta alkoivat säännölliset kipeät supistukset.
Klo 18 sain mini spinaalin.
Klo 19 paikat oli auki 5cm, Sit rupeskin tapahtumaan ja paikat aukes nopeasti 10cm.
Ponnistusvaihe kesti 2min,ja juuri ja juuri kerkesi kätilö mukaan..
Pää oli jo melkein ulkona kun kätilö tuli huoneeseen,tuli kiire hälyyttää muut paikalle.

Synnytyksen kestoksi merkittiin 3h 46min.

Keskiviikkona päästiin kotiin,onneksi. Pientä draamaakin saatiin kun, huomattiin et vauvalta kuuluu sydämmestä sivuääni.
Tiistaina ollaan menossa lastenpolille ultraamaan sydäntä. Raajapaineet olivat normaalit joten päästiin kotiin,eikä tarvinnut jäädä osastolle.
Lääkäri epäili että meillä ns sukuvika tuo sivuääni kun molemmilla tytöilläkin se on.
 
Liongirl: Minä menin ihan istualtaan, ei kukaan sanonut että makuultaan pitäisi mennä, esikoinen oli kuitenkin laskeutunut aika alas.
Nytkin terkka totesi, että lapsi on jo hyvin mennyt alas, mutta ei kiinnittynyt ja usein kuulemma uudelleensynnyttäjillä ei edes kiinnity, ja ymmärsin että nytkin voi mennä ihan normisti istualtaan omalla autolla.
 
Mä olen kuullut, että jos vedet menee eikä vauva ole kiinnittynyt, on vaarana että napanuora luiskahtaa ulos kohdunsuulta, ja sitten vissiinkin supistusten aikana vauva ei saa happea. Mulla esikoisen pää oli kiinnittynyt, ja kun synnytys sitten käynnistyi vesien menolla niin istuvaltaan matkustin sairaalaan. Onneks ei ole kuin vartin ajomatka, koska supistukset alkoi samantien niin törkeän voimakkaina ja pitkinä että autossa oli tosi paha istua.
 
shihtzu:taitaa siis eri ohjeet olla paikkakunnittain. Täällä siis ohje, että olipa viikot mitkä tahansa vaikka yliajalla ja vauva laskeutunut mutta jos ei ole kiinnittynyt niin vesien menon jälkeen odotellaan kylkiasennossa ampparia. Syynähän se, että ei tule napanuora edellä.
 
Meidän pikkuinen prinssi näki päivänvalon eilen 5.11. (rv 39+3) Klo.18.15 mitoin 3440g ja 50cm. Synnytys oli ohi 4 tunnissa. Ilmeisesti vedet meni kotona, mutta en huomannut ja supistukset alkoikin sit rytinällä. Palailen myöhemmin kertomaan lisää.
 
Meidänkin muru on jo syntynyt :heart: Mä en vaan ole kerinnyt tänne kirjoittamaan kun ollaan koko perhe oltu kotona tämä viikko ja vilinää riittää :ashamed: Mut jos nyt ..

Mentiin siis viikko sitten käynnistykseen.Perjantaina päivällä laittoivat kohdun suulle lääkettä.Ekasta ei tapahtunut mitään.Tokasta joka alkoi yötävasten supistelee säännöllisesti mut ei vielä hirveen kipeästi. Nukuttua en kuitenkaan saanu ku muutaman tunnin.Neljän aikaa aamuyöstä alkoi jo sattuu niin et pysin särkylääkettä.Aamupäivällä lääkäri katsoi, ja laittoi jonku pallonkan (tai mikä lienee muoviputki johon puhallettiin ilmaa?)Se aukaisi paikkoja muutaman sentin niin et päästiin synnytys saliin odottamaan kätilöö ja kalvojen puhkasuu... Melkein kolmisen tuntii odoteltiin mikä ei ollut ollenkaan kivaa ku olin jo niin kipee ja tiesin et siltikään mitään ei tapahdu ennen ku kalvot puhkaistaan:kieh: Onneksi siellä oli edes ilokaasuu mun helpotukseksi.
Sitten ku lääkäri puhkaisi kalvot nin synnytys eteni ihan hyvin.Pyysin heti saada puudutteen ja sainkin sen tosi nopeesti.Joka ei kyllä ekalla kerralla auttanut paljon yhtään Eikä vaikka lisäsivät mut onneksi meillä oli ihana kätilö ja se oli tilannut puudutuksen uudelleen.Laitettiin sitten koko naan uusiks ja se auttoi niin et en ollut enää yhtään kipee.Hetken kesti ja alkoi tuntua et vauva punkee pihalle. Siitä alle kymmenen minuuttia niin meidän tyttö oli syntynyt :heart:
Ponnistus vaihe oli tosi helppo eikä oikeesti edes sattunut yhtään.Kahdella ponnistuksella oli tyttö ulkona ja mulle ei tullut edes nirhaumia.

Tytön sokereita seurattiin mut sain pitää pienen koko ajan vierellä.Arvot oli ekaa mittausta lukuunottamatta hyvät joten päästiin kotiin jo maanantaina.Lonkissa oli jonkinlaista naksuntaa ja niitä mennään vielä tarkistuttamaan ensiviikolla.

Mä olen ollut synnytyksen jälkeen tosi väsynyt ja raivosin jo laitoksella miehelle ja jatkoin sitä koko tiistain kotona :ashamed:
Nyt on jo onneksi parempi.Vaikka taitaa mussa silti olla vielä kestämistä...aina.

Vauva nukkuu ja syö.Mä en ole edes kuullut sen itkua muuta ku siellä synnytyssalissa. Ja meillä sisarukset haluais hirmuisesti hoitaa ja seurustella pikkusiskon kanssa.Mut toinen melkein vaan nukkuu.Tyttö herää vasta kun isommat lapset menee nukkuu...

Sintsu ja tyttö 6vrk

Tyttö oli 3200g ja 47cm, pää 34 ja syntyi 30.10 klo 20.57
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taas vauvansa saaneille ja tsemppiä kaikille muille :) :flower:

Täällä ei oo mitään uutta, paitsi heräsin vasta aamulla vessaan ekakerran. Hmm aika erikoista kun yleensä oon käyny ekakerran viimestään klo 1-2 aikoihin :D

Lonkkaa särkee jotnki, en tiiä oonko nukkunu sen päällä huonosti tai jotain...
Hmm, saa nähä, kaveri pyysi mut lenkille tänään ja mies kysy jos tulisin sen jälkeen saunaan :D haha. No joo eipä viimekskään lenkin jälkeen hirveesti tapahtunu, muuta ku heräsin yöllä kun pari vähän tuntuvampaa supistusta tuli.. Eli tuskin nytkään :)
 
MoonVaan: mullahan noita supistuksia on tullu jo reilu viikon ajan parin tunnin jaksoissa ja sitten selvästi hiljentyny aina muutamiksi tunneiksi.

NYT SUPISTAA säännöllisesti 4minuutin välein ja kestot on 40-60sek. Koko yön kärvistelly ensin puolentunnin väleillä, aamu 6 aikaan tiheni 15min ja nyt aamu8 tähän asti tuo 4min väliä..

Voin vain sanoa että kohta ei oma tsemppi enää riitä vaan pakko päästä vaikka sairaalan ammeeseen lillumaan. Kyllä nämä tosiaan eroaa niistä aiemmista supistuksista ja olo on sellanen että kyllä se tänään vielä syntyy!

Tuossa suihkussa istuskelin puolisen tuntia ja puolisen tuntia pidin lämpöpulloa masulla muttei paljoa auttanu.. nää jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.. ehkä pitäisi soittaa synnärille.. (viime tarkistuksella toissapäivänä oltiin yhdelle auki..)

Kyllä, kipu on kovempaa kuin koskaan ennen ja näitä ei voi olla huomaamatta.. huuuuh.
 
Onnea onnea hirmuisesti vauvansa syliin asti saaneille!!! :heart: Teitä oli niin paljon, että en muista kaikkien nimiä...sintsulle ainakin onnittelut! Ja ihanaa lukea kertomuksia...

Tääl poksutaan 40+0 POKS!! Eräpäivä käsillä, mut toimitus viivästynee hiukan :D On täs viimesen viikon aikana ilmaantunut myös ah niin ihania raskausarpia, en siis niiltä säästynyt... :kieh: Tänään mennään kavereiden luokse syömään ja leffailtaa viettämään, jipii! Nyt kävelylle raikkaaseen pakkassäähän!

Ritu ja pomppiainen 40+0
 
Heips Kukkuu...

Täällä ollaan! nelisen tuntia sain nauttia lähes säännöllisistä supistuksista 4-6min välein kestoltaan vajaan minuutin mut sitten loppuivat kuin seinään. Tunnin totaalitauko ja nyt niitä on tullut silloin tällöin, en oo vaivautunu ees kellottaan! HUOH !!
Miks mä en voinu olla se synnyttäjä jolla kerrasta lähtee kunnolla käyntiin =(

Hei3i, ei se sunkaan olot hääviltä kuulosta.. Tai siis kuulostaa hyvälle mut pitkään supparit kyl suokin pidättelee !

Mä en oo koskaan kuullutkaan tuosta, että jos vauva ei oo laskeutunu ja vedet menee ni täytyy soittaa ambulanssi. Siis tää tyyppi ei oo laskeutunu, ni tuo sit koskis mua kans vai?
Joka tapauksessa meinaan soittaa synnärille ennen lähtöä on sit vedet menny tai ei, joten luotan siihen et he sanovat mitä pitää tehdä !!
Mulla ei vaan tuo "kyljellään makuu siihen asti et ambulanssi tulee" oikeen onnistu jos tilanne on se et oon esikoisen kans kaksin kotona.. mun täytyy saaha se taxiin ennen omaa lähtöäni!

Sintsu ja Suhveli, Onnea älyttömästi pienokaisen johdosta !! :heart:

Meidän esikoisen kummisetä soitti just et hänestä oli tullu Setä. Laskettu aika olis ollu kuukauden päästä.. piru, et tässä kohtaa kyl vähä sapettaa et kaik synnyttää ennen mua, vaiks eihän se niiin ookkaa ;)

Onkos teistä joku koittanu tätä palstaa Kännykän avulla? Toimiiko se?
ite en oo, vaiks paljo sähköpostii ja fb:tä käytänkin kännyn välityksellä. Mietin vaan, et kännyllä pääsis sit kätevästi teillekin päivittämään tapahtumia, sitteku jotain ylipäänsä tapahtuu =)

Sit viel tällänen vähä hassumpi/oudompi kysymys? Mites teidän muiden pimppi "oireilee" kun synnytys lähestyy? Mulla on jo jonkin aikaa pitäny sellaisia ihmeääntelyitä.. niinkö sinne menis ilmaa ja sitte ku istahtaa tai menee kyykyyyn ni ne ilmat tulee äänitehostein ulos =D
Tänä aamuna oon selkeästi huomannu et nää oireet on lisääntyny ja niinkö koko vehje olis levahtanu ja lapsivedet tulis koskaa vaan? Voi kuulostaa oudolle, mut totta! Voiko tollasta ylipäänsä ees tuntee?

Mä taidan syödä vähä jotain välipalaa ja mennä hetkeksi levähtää!

Mukavaa Nenäpäivää kaikille !!

Moon ja pikkunen edelleen 41+2
 
Synnytyskertomus:

28.10. seitsemän aikaan illalla alkoi tihkumaan lapsivettä. Soittelin synnärille ja sanoivat että kannattaa tulla vasta kun tihkumisen alkamisesta on 12 h, eli seiskan aikaan aamulla. No heti kun olin lopettanut puhelun, huomasin että lapsiveden mukana tulee verta ja soitin uudelleen sairaalaan. Sanoivat että lähtekää vaan tulemaan. Siinä sitten rauhassa pakkailin viimeiset kamat ja lähdettiin ajamaan sairaalaan.

Sairaalan pihassa, kun pääsin autosta, tuli lapsivedet kunnolla ja valui reisiä pitkin joka paikkaan :D Laittoivat mut sydänkäyrään ja kun olin ollut siinä noin 20 min alkoi supistukset, jotka olivat heti todella pahoja. Sain särkylääkepiikin perseeseen ja unilääkettä. No ei mitään toivoa että olisin pystynyt enää nukkumaan vaan istuskelin keinutuolissa, se oli ainoa paikka missä pystyin olemaan. Jonkun ajan päästä kätilö tuli kysymään haluanko mennä ammeeseen (se kuulemma nopeuttaa avautumisvaihetta) ja mähän menin. Lämpö tuntui kivalta supistusten välillä, mutta kipuun se ei kyllä auttanut yhtään. Olin about tunnin ammeessa ja siitä mentiin suoraan synnytyssaliin. Istuskelin taas hetken aikaan keinutuolissa ja vedin ilokaasua, josta ei muuten ollut mulla mitään hyötyä. Saattaa olla että otin sitä aina liian myöhäisessä vaiheessa kun supistus oli jo päällä. Siinä kuulemma ajoitus on todella tärkeä.

Jossain vaiheessa sain sitten epiduraalin ja se tuntui kun taivas olisi aeunnut! Kivut katosi kokonaan ja sain nukuttua n. 2 h. Sain samalla myös supistuksia lisäävää lääkettä tipalla. 3-4 tunnin päästä epiduraalin saamisen jälkeen aloin tuntemaan ponnistamisen tarvetta ja siitä sitten alettiin ponnistamaan. Voin kertoa että sattui niin saatanasti! Väliliha jouduttiin leikkaamaan ja vauva tuli ulos käsi poskella, joka teki myös lisää nirhaumia alapäähän :kieh: 29.10. klo 8.45 neitonen oli ulkona ja sen jälkeen mua kursittiin kasaan noin 2 h. Synnytys kesti noin 11 h ja ponnistusvaihe 34 min.

Siinä synnytystarina lyhykäisyydessään. Tai no ei tosta tekstistä tainnut niin lyhyt tullakaan :)

Vauva on niin pieni, että se pitää herättää kolmen tunnin välein syömään kunnes painaa kolme kiloa. Se on aika rankkaa varsinkin yöllä. Mutta en valita, oli tämän pikkuneidin syntyminen niiiin suuri ihme :heart::heart:

Nyt täytyy taas mennä, mutta paljon onnea kaikille vauvautuneille :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
MoonVaan: mullahan tuo poika on jo kiinnittynyt ja valmiina tulemaan, kohdunkaulaa oli 2cm jäljellä toissailtana, että siitä en tiedä onko jo hävinnyt vai mitä on tapahtunut kunnon supistuksien myötä :)

Tosiaan jos vauva ei oo kiinnittyny ja lapsivesi menee niin kehotus oli että makuuasento.

Mulla on ollut eilen ja tänään noita kurahteluja, tosin tuntuu tuolla missä vauvan pääkin on ja välillä sivussa.

supistuksia tulee edelleen, välillä hiljasemmalla tahdilla, väliä 8-15min, mutta tulee edelleen, ja välillä taas 3-5min.. huh ..

matkaa onneksi synnärille on hurjat muutama kilometri, joten hätää ei tässä varmaan vielä ole.. katsotaan mikä on tilanne parin tunnin päästä kipujen kanssa.. :D
 
Meille syntyi pieni tyttö eilen 5.11. klo 01.12. Kokoa neidillä oli n. 50 cm ja painoa 3440g.
Pääsimme jo eilen iltapäivällä kotiin, sillä synnytys meni aivan täydellisesti ja vauva sekä minä olemme tosi hyvissä voimissa.
Kirjoittelen tässä joku päivä synnytyskertomuksen.

Onnea muille vauvautuneille :flower:

Pikku-Katti ja vauva 1 vrk :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower:Teitä olikin aika monta. =)
Kiitos myös synnytystarinoista, niitä on aina kiva lukea.

Täällä ollaan vielä isäni luona. Tänään myöhemmin lähdetään ajamaan taas kotia päin.

Hyvää pyhäinpäivää!

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 38+3
 
Onnea suhveli, sintsu78 ja Pikku-Katti :heart:

( . ) Supistuksia, vihlontaa, kouristeluja ja menkkakipuja täällä, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Osaisinpa lopettaa tän oottelun ja keskittyä muihin juttuihin! Ajatukset pyörii koko ajan synnytyksessä ja vauvassa ja toivoisin tosi kovasti että miisumi haluis tulla ennen käynnistystä (johon on aikaa 8 päivää).

kärsimätön pnda ja iso miisumi 37+5
 
onnittelut vauvan saaneille!

(.) turhauttaa!!! supistuksia tulee epäsäännöllisesti tyyliin 5min-½h välein mut eihän ne mihinkään johda, esikoisesta kun alkoi supparit 5min välein niin se oli menoa heti mut nyt vaan lopahtavat->kuuluvatko tälläiset uudelleen synnyttäjille et nää supparit ei johda mihinkään..?

kävin metsässäkin kävelemäs pitkin kallioita, hauskaahan se oli kun oltiin siel rämpimäs koko perhe mut ei se ainakaan lisännyt suppareita

seuraavaks mä kirjotan tänne vasta kun oon saanut vauvani syliin

kurpitsa rv39+4
 

Yhteistyössä