Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

Voi, onnea taas kaikille vauvautuneille tasapuolisesti :heart:!

Hihi, täälläkin on kyllä synnytysjutut mielessä, vaikka viikkoja on tosiaan vasta se 37+2, kun täällä palstalla vaan pieniä putkahtelee :) En kyllä tosissani ota omia oireitani, kun todennäköisesti ei ennen laskettua aikaa tapahdu mitään, mutta toissayön peiton heiluttelujen jälkeen oli kyllä kipeimmät supparit mitä tähän mennessä on koettu, vaikkei vielä häiritsevän kipeitä olleetkaan. Myös jotain limatulpan tapaista olen saattanut bongata sen jälkeen, nimittäin eilisen aikana tuli välillä sellaista kellertävää paksumpaa ja sitkeämpää limaa, ihan tuoksutonta (joten tuskin oli siemennesteen jämiä, sen odöörin kun kyllä tunnistaa aina..). Saattaahan tuo olla ihan mitä vaan limakalvojen tekosia, mutta huvittaisi ajatella, että limatulppaa rupeaisi pikku hiljaa tulemaan...

No haaveilut sikseen, en tuosta maininnut ees miehelle, kun todennäköisesti ei merkkaa yhtään mitään, mutta hauska on ajatella, että jospa se synnytys sieltä lähestyy pikku hiljaa :)

Onneksi vielä on laskettuun aikaankin matkaa sen verran, että en tosissani vielä odota, että olisi ihan kynnyksellä tuo synnytys, kun tekemistä ja mukavaa puuhailua riittää vielä kodinkin kanssa, mikä pitää mukavasti "kiireisenä". Tänään silittelin aiemmin pesemiäni vauvan lakanoita ja tekstiilejä, tuli kiva fiilis siitä!

Siilinlapsi ja öttis 37+2
 
Liongirl mä jouduin just sen takia ambulanssin soittaa koska neuvolas sanottiin että vauva niin korkeella vielä että jos synnytys lähtee käyntiin vesienmenolla niin kylkiasennos ambulanssil. sillon ku soitin synnärille vesienmenosta niin sanoivat että samantien pitää soittaa ambulanssi ja missään nimessä ei saa nousta missään vaiheessa.
 
Mikä on syynä tuohon, että jos vedet menee ja vauva ei laskeutunut, niin ei sais nousta???
En oo tollasesta koskaan kuullutkaan...eikä varmaan moni muukaan?
Mullakin eka synnytys käynnistyi vesien menolla, ja mistä mä olisin voinut edes tietää onko vauva laskeutunut, saati sitten, että ei sais olla pystyssä?

Muoks. Jaaha...olis voinu lukee hiukan tarkemmin...eli ilmeisesti joku napanuora juttu?! Mut silti outoa, että ei mulle ainakaan oo kukaan tommosesta puhunu mitään...
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut taas vauvaantuneille, suhvelille, sintsu78:lle ja Pikku-Katille! =) Huomasin just tuossa listaa päivittäessä, että suhvelin ja Pikku-Katin vauvat onkin syntyneet samana päivänä ja vielä pituudeltaan ja painoltaan samankokoisina ;)

Kiitos myös synnytyskertomuksista!

Mä en oo kanssa aiemmin kuullut tuosta lapsivesien meno -jutun makuukäskystä, jos vauva ei oo vielä kinnittynyt... Vähän vaikea varmaan käytännössä toteuttaa, jos ei tiedä mikä se vauvan kiinnittymistilanne on.
 
Olipas vauva uutisia, onnittelut kaikille tasapuolisesti! :flower:

Täällä ei mitään uutta, supistelut valvottaa edelleen, mutta eivät kestä kuin sen 2 tuntia. Tänään juilinut mahaa ja selkää taas kunnolla, limatulppaa veriviiruineen tullut ja tuikkii tuonne kohdunsuulle. Noh, mennään sitten synnyttämään kun aika on. Enään ei täällä harrasteta mitään Ässiä eikä muutenkaan rehkitä, vaan nyt otetaan rennosti! :)

Op ja arvo 39+2
 
Täällä on nyt sit maha sekasin .... Toivottavasti ei ois mahatautia tulossa :(
Ja nivuset niin p*rkeleen kipeet.

Äsken käytiin saunassa miehen kaa pitkästä aikaa :) oli kyllä ihanaa. Eipä tässä varmaa muuta ku leffan kattelua tms ja sitte nukkumaan :)
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :heart: teitä on jo ihanan paljon!
Silent whisperille olen kyllä hippasen kateellinen! Mulla lähti ekasta synnytys käyntiin vesien menolla, kotona holahti kunnolla ja siitä vartin päästä alkoi tiheät, pitkät ja säännölliset ja järkyttävän kipeät supparit. Laitokselle ku pääsin ni heti sanottiin että sinä et pääse ammeeseen koska vedet on menneet, eikä puhettakaan mistään kipulääkkeestä vaikka mä olin AIVAN tuskissani. Ja tosiaan ilokaasukin multa evättiin välittömästi migreenin takia, vaikka täällä moni migreenistä kärsivä on sitäkin saanut. Onneks avautuminen oli just niin nopeaa kuin niiden supistusten tehosta saattoi päätelläkin, ja sain sitten suht nopeesti epiduraalin. On kyllä jännä nähdä, että jos tällä kertaa osuu kohdalle eri kätilö, niin kuinka paljon se vaikuttaa tähän tulevaan synnytyskokemukseen. Vaikka siis ihan hyvä mieli mulla ekasta synnytyksestäkin jäi, kätilö ei vaan ollut lainkaan semmonen tsemppaava ja kiva.

Mies on kavereiden kanssa ulkona, me katottiin pojan kanssa Nemo disney chanelilta ja laitoin pojun vasta vähän aikaa sitten nukkumaan. Nyt oottelen että sauna lämpiäisi ja lauteille ajattelin kömpiä kera alkoholittoman oluen (jossa muuten lukee että sisältää alkoholia <0,5%)
Olen ollu miehen hovikuskina tänään sen yhdellä myyntiautoista. On se kyllä hippasen erilaista ajaa isoa maasturi-mersua ku 206-pösöä :D Vähänkö mulla oli rekkakuski-olo kun kiipesin (todellakin KIIPESIN) ratin taakse tän mun pötsini kanssa. Kohta mä pääsen onneks tosta pösön-romusta eroon ja saan tilalle toivon mukaan paremman pösön. Alkaa ahistaa tuo autotilanne, ku en tiiä koska toi vanhus laukee käsiin.
 
Syyskuisista hei! :wave:

Käyn täällä aina silloin tällöin lueskelemassa ja muistelemassa tuota loppupuolen ihanaa ja raastavaa odottamista :D Ihan vain ajattelin Ritulle pikaiseen kommentoida tuota kylvetystä, että synnytin typykän 8.9.10 KYS:ssä ja isä pesi tytön jo salissa. Eli vanhalla systeemillä mentiin. :)

Ihanaa loppuodotusta teille kaikille, ja kauhiasti tsemppiä ja onnea ja voimia synnytyksiin!

Nipistys ja Isla 8vko 3pv
 
Viimeksi muokattu:
hyvää huomenta kaikille! eilen klo20.30 syntyi 3140g ja 50cm kaunis tyttö!
Pitkä odotus vihdoin takana ja palkinto sitäkin parempi!
Sen verran synnytyksestä et erikoisen kans koettiin käynnistys ja tämä tulikin luomuna :)
Epäsäännöllisten supistusten saattelemana lähdettiin 19.15 näytille ihan varuiks vaan. olin 8cm auki.. Suoraan saliin jossa kiikkustuolis otettiin hetki käyrää. Kätilö pyysi että kävelisin hiukan, jotta supistuksiin saadaan tehoa. 2 supistusta ehti tulla, ennätin just ja just sänkyyn ku seuraavalla ponnistutti mahtavasti ja vauva oli syntyny ! Synnytyksen kesto 1h, ponnistukselle ei ollut kestoa. Ei tikkejä, ei edes nirhaumaa! Täydellinen, upea kokemus <3 vauva sai täydet 10 pistettä, minä myös ;) vauva nukkuu, minen malta. Aamulla päästään kotiin!

Oma vauva, pieni ihminen. -äidin rakkaus, se tässä koskee kaikkein eniten <3
 
RouvaPapunen onnea pojasta! :heart:

MoonVaan
onnea tytöstä! :heart: Luin kyllä suu auki täällä tota sun kertomusta! 8cm auki :O Ihanaa että voi olla noin täydellinen synnytys :heart:

Eveny
lle tsemppiä synnytykseen!

( . ) Illalla supisteli kivuliaasti viien minuutin välein, mutta sit ne loppu? :kieh:

pnda ja miisumi 37+6
 
MoonVaan Vihdoinkin pääsit jakautuu. :) ja onnea muillekkin vauvan saanneille. :)

(.) Oma maha alkaa jo kyrsii ja paljon, haluais eroon, supistellut 2-5 säännöllisesti ja sen jälkeeepäsäännöllisesti. Huoh ei jaksa.

mibetsy ja mara 40+2
 
Isot onnittelut RouvaPapunen ja MoonVaan! :flower:
MoonVaan, kiva kun sait kokea ihan luonnollisesti käynnistyneen synnytyksen tällä kertaa. =) Sitä mäkin olisin niin kovasti halunnut, mutta aina ei mene toiveet ja todellisuus yksiin. : /

Tännehän tupsahtelee niitä vauvauutisia niin tasaiseen tahtiin, että mä varmaan kohta höpöttelen täällä yksinäni kun kaikki muut ovat jo omansa saaneet tai hyvää vauhtia nyyttiänsä hakemassa. ;) Niin monella teistä tuntuu olevan supisteluja sun muita synnytykseen viittaavia juttuja.:eek: Mulla ei niin mitään! Tämä ei mitään uutta ole ollenkaan. Ihan odotettavaa mun tapauksessa. Mun keho kun ei osaa näistä vauvoista luopua ollenkaan se kun hautoo ja hautoo vaan. :p Jos ei tuota sovittua sektioaikaa olisi niin mä olisinkin ilmoittautunut suoraan noiden joulukuisten listoille, koska sinne asti tämäkin raskaus ja sitä seuraava käynnistys olisi mulla taas mennyt.:rolleyes: Onneksi ei nyt tällä kertaa tarvi sinne joulukuulle asti odotella sentään. Jotakin positiivista siis! =)

Erityistsempit vielä kaikille lasketun aikansa ohittaneille vielä! Tiedän n-i-i-n hyvin miltä tuntuu kun porukka menee ohituskaistalta ohi ja itse vaan odottaa ja odottaa ja odottaa ja odottaa...

Lopussa se kiitos seisoo, itse kullakin, kun ne vauvat sieltä sitten lopulta tulevat! Sitä odotellessa itsekin. =)

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 38+4 (häätöön enää 9 päivää jäljellä)



 
3.11 klo 16.36 Poika tuli 3745g ja 53cm, synnytys kesti n.6h.
Kaikki meni oikein hyvin, paitsi viimeiset 2cm ennen ponnistusta oli yhtä helvettiä:stick:
Nopeasti kivut unohtuu, kun saa vauvan syliin:heart:
Kertomusta sitten myöhemmin
 
Voi taas on vauvoja tullut paljon paljon onnea :)
moonvaanin synnytys kuulosti niin täydellistä, tahtoo samanlaisen kiitos ;)
(.) itsellä illalla supisteli kivuliaasti kolmisen tuntia enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Voisin vielä odotella sen viikon kyllä mutta joka ilta on nyt supistellut aika topakasti.
Vesien menosta vielä, että synnytyssairaalastakin saatiin ohje vihkonen jossa oli
mainittu tuo että jos ei ole vauvan pää kiinnittynyt niin ei saa kylkiasennosta nousta ja ampparilla mentävä. Mulla ainakin neuvolassa tuota vauvan tarjontaa katsottaessa on sanottu onko pää ollut kiinnittynyt vai ei. Kysykääpä neuvolakäynneillä terkkareilta jos eivät sano, ihme kyllä jos asia on noin tärkeä ettei sitten kaikille neuvoloissa mainita!

Liongirl 37+1
 
Musta on omituista sekin, ettei mun vauvan tarjontaa ole neuvolantäti KERTAAKAAN tarkistanut. Mä ymmärrän sen, että ultralla näkee paremmin, mutta ei siitäkään hyötyä ole kun neuvolassa ei sellaista laitetta ole.

Mulla ei esim. ole pojista laskeutunut tai kiinnittynyt kumpikaan. Nytkin tämä tyttö tuskin on laskeutunut ja kiinnittynyt. Olisi vaan kiva, että mullakin tarkistettaisiin ainakin tuo asia, vaikkei sillä asennolla ole väliä kun sektiolla syntyy, mutta jos sattuisikin syntymään aiemmin niin sittenhän sillä on väliä. Mä ainakin lähden siitä olettamuksesta, että ylhäällä on, jos tämä nyt sattuisi itsekseen tästä lähtemään (mitä suuresti epäilen) ja tilaisin ambulanssin varmuuden vuoksi.
 
Katja-75 samaa itse olen kummastellut tuosta tarjonnan tarkistamisesta. Vielä reilu viikko sitten sanottiin tyyliin "kyllä se sieltä ulos tulee" kun puhuin perätilapelostani.

(.)
Anteeks, tätä kauheaa vuodatusta tulee taas..Tänään oma usko synnytyksen käynnistymiseen ollut aika paljon koetuksella..Yöt on kauheita liitoskipuja ja särkyjä täynnä. Mutta silti mitään ei näytä tapahtuvan..*piiiiiiitkä huokaus*:/ Omaan maassa olevaan mielentilaan vaikuttaa varmasti se että pari tutuista on ollut samoilla viikoilla (3 muuta:D) ja jokaikinen on jo synnyttänyt! Itsestä tuntuu ett muut synnyttää ja itellä ei vain tapahdu yhtään mitään....Toiseksi meijän kaks muuta poikaa on syntyny aikasemmin. Pitää varmaan keksiä kauheasti tekemistä että saan oman mielentilan kohoamaan ja muuta ajateltavaa :)

Petite ja (vasta) 38+2
 

Yhteistyössä