Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

Oikein paljon onnea vauvaantuneille! Onpa teitä taas tullut monta! Ihanaa MoonVaan, että sait sittenkin kokea synnytyksen ilman käynnistystä! Tosi paljon olivat supparit kotona saaneet aikaan, hyvä, että ehdit sentään sairaalaan asti :whistle:

(.) ei uutta. Päivä kerrallaan porskutetaan eteenpäin ja odotellaan, että pienokainen tulisi ulos.

Ihanaa sunnuntaita ja tsemppiä kaikille, jotka ovat pääsemässä tositoimiin!

Mirtsu 37+4
 
ONNEA kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti!

Hieman olen kateellinen jo kaikille synnyttäneille. Huomenna ois eka yliaikakontrolli, mutta ei ne vielä käynnistä jos kaikki on ok. Siis fyysisesti voin hyvin, ei supistele tai muutakaan voinnissa, mutta tahtoo vaan jo tästä hiton mahasta eroon! Pelottaa, jos menee käynnistykseen, esikoista käynnistivät 3 päivää :stick: ja se oli syvältä...

Tsemppiä vaan kaikille, toivottavasti jakaudutaan pian, kaikki sitä haluavat ;)

kirppunen 41+2 :kieh:
 
Paljon onnea taas kaikille vauvaantuneille! Alkaa olemaan jo melkoinen katras murusia kasassa! :) :heart:

Itsellä ollut nyt muutaman päivän pieni pelko persiissä, että tämä neiti vielä ottaa ja kääntyy perätilaan... Ainakin yritys on valtava! Monta viikkoa ollut jo raivotarjonnassa ja nyt sitten 2 viikkoa ennen la päättää alkaa pyöriskelemään! :stick: Laitoin neidille vaatimuksen tulla viikon päästä sunnuntaina, olisi sopivasti isänpäiväkin... :D Mutta toiveeksi taitaa jäädä. Ihan varmasti mennään kolisten yli la, kun ei anna mitään merkkejäkään, että olisi enää 2 viikkoa laskettuun...

Kumma juttu, Katja-75 ja petite kun eivät teillä neuvolassa ole tuota tarjontaa tarkistelleet! Mulla on jo kaaaaauan sitten yrittäny ekan kerran koitella, että joko siellä oltaisiin "oikein päin" ja joka kerta nyt loppuraskaudessa terkka on tarkistanut tarjonnan.

Daewen ja Tyyppi poks 38+0!
 
Kiitos silent whisperille synnytyskertomuksesta! :)

Onnea Pikku-Katti tyttövauvasta! =)

Mulle ei oo sanottu neuvolassa mitään tuosta ambulanssin tilaamisesta, jos vedet menee ja vauva ei kiinnittynyt. Ei mulle oo ees sanottu, onko vauva kiinnittynyt vai ei... Viimeks sano vaan, että on laskeutunut selvästi alaspäin. Kyllä on eri ohjeistuksia eri paikoissa! KYSin lapuissa sanotaan vaan, että ambulanssilla tullaan, jos perätila, kaksoset tai lapsivesi menee alle 37 viikolla.

Kiitos nipistykselle infosta, miten KYSillä menee tuo vaavin pesuhomma! Hyvä tietää :)

MoonVaan, paljon onnea pienestä tytöstä!! Olipas nopean ja kivan kuuloinen synnytyskokemus, mulle kans tuollainen ;)

RouvaPapunen ja Bad Virgin,
onnea poikavauvoista molemmille!! :)

Ite oon kyl hiukan kateellinen kaikille teille, joilla selvästi supistelee tai on muita merkkejä synnytyksestä, kun itellä ei niin mitään... Ja varsinkin teille, joilla nyytti jo sylissä, vaikka viikot jotain ihan muuta ku itellä, ei oo reilua... :ashamed: Heh, joku sanoikin hyvin, että ohituskaistalta mennään ohi! :D Nojoo, ei ole minulta pois, mutta toivottavasti joku ymmärtää... :) Kyselyt alkaa tihentyä, mun äiti on selvästi jo tulisilla hiilillä!

Supparituulia kaikille, myös mulle! =)

Ritu ja pomppiainen 40+1
 
Meille syntyi pieni tyttö pe 5.11. klo 14.44. Mitat 2885g ja 46cm :heart: Rv oli 37+4.

Tulen myöhemmin kertomaan lisää. Aikamoinen koomaväsymys päällä, en ole juurikaan nukkunut sitten synnytyksen... :kieh:

aletheia ja mini 2 vrk
 
Täällä on alettu nyt kärvistellä, toissa aamuna alkoi limatulppa irrota ja nyt sitten on alkaneet supparit, joita tulee välillä enempi ja välillä taas vähempi. Minä niin toivon, että vedet menisi, niin tietäisi milloin sinne synnärille pitäisi mennä, se olisi niin selkeää. Nyt kun pitää hankkia jostain se kyyti sinne, niin ikävä jos joutuu ajattamaan edestakaisin, kun matkaa on kuitenkin n. 50km.

Kaveri on kärvistellyt jo pari viikkoa suppareiden kanssa ja vieläkään ei ole syntynyt ja itse en sitä kyllä halua.

shihtzu + poitsu 39+4
 
täällä alettu kolmen jälkeen kärvistelemääb suppareiden kanssa, tasaisesti tulee n. 7-10min välein, puolisen tuntia sitten myös limatulppa bongattu. ajattelin kohta soitella synnärille pitäisikö ainakin näytille tulla koska mul on vähän sellanen olo et lapsivettä ois tihkunu parikin pvää..?? ja ihan kun tuossakin ois hieman tullu kun limatulppaa bongailin..

mites shihtzu voit? mulla tuo matka synnärille on noin 5 km et ei sinänsä haittaa vaikka käännyttäisivät kotia...

saana & jotain, ei aivot toimi :D
 
soittelin synnärille ja sanoivat et voin tulla näytille heti tai aamupvän aikana, ihan miltä itsestä tuntuu. viimeistään kuitenkin sit jos supistukset tihenee tuohon noin 5 minuuttiin tai en pysty kotona olemaan.. hui nyt kyllä jännittää.. 7 minuutin välein taitavat nyt tulla..
 
Saana07: Täällä kärvistellään, suppareita tulee 5-10 minuutin välein ja sen muun ajan juilii ikävästi alaselkää ja reisiä. Synnärille on matkaa n. 50 km, että ei viitsisi sinne turhanpäiten mennä, etenkin kun mun pitää keksiä jokin kyyti sinne. Mullakin nää supparit alkoi siinä 3 maissa ja limatulppaa irtoaa ihan mukavasti.

Kaveri kanssa kärvistelee kotonaan tällä hetkellä, että saa nähdä ollaanko me samaan aikaan synnärillä :) Jännäksi menee.
 
Huomenia! :)

Onnea matkaan shihtzu ja Saana07! ;)

Täällä oltais vihdoin täysiaikaisia, eli rv 37+0 poksista vaan! Max. 5 viikkoa vauvan näkemiseen, jee :D

Keskiviikkona olisi mulla vihdoin se synnytystapa-arvio, jota oon ootellut. Ja isäinpäivänä vietetään esikoisen 2 -vuotis sukulaissynttäreitä (pikkuisen etukäteen). Että kunhan tämä vauva tämän viikon vielä sisällä pysyis, niin olis kiva :p Varmaan sitä alkaa sitten viikon päästä jo odottamaan ihan kunnolla, että milloinkohan sitä alkaa tapahtumaan ja sitten yliajalla täällä kärvistellään, niinkuin viimeksi :rolleyes:

Mitäköhän liirahille ja sissille kuuluu...? Toivottavasti kaikki niin hyvin kuin voi olla.
 
Onnea taas kerran vauvoista :flower:

Hmm, saa nähdä jos kohta shihtzulla ja Saana07llä on vauvat sylissä :) Pidetään peukkuja :D

Vitsi, ite heräsin äsken kun mies lähti töihin ja nyt en saa nukuttua, vaikee hengittää vaikka ois missä asennossa niin tuntuu että happi loppuu. Ei yhtään voi istuakaan silleen että nojais taaksepäin, ja KYLJELLÄKIN maatessa rupee ahistaan. Että se siitä mukavasta nukkumisesta...
Suunnittelin jo äsken jos lähtis lenkille mutta en kyllä yksin lähe, kun on noin pimeetä :D Ehkä meen päivemmällä tai koitan saada jonku kaverin mukaan illalla...

Tänää ois taas neuvola ja 37+0 :) Toivottavasti ei enää sentään 5 viikkoa menis! Hyi kamala :D

Noh... Ehkä mä painun takas tonne peiton alle ja koitan saada nukuttua vaikka pari tuntia vielä....
 
Huomenta!

Onnea munkin puolesta jo kaikille vauvansa saaneille!

Mulla on tänään laskettuaika! Iltaisin tulee sen tuntuista kipua, että vauva painaa tuonne alas, mutta sekin helpottaaa, kun menee kyljelleen pötköttää.
Yhtään oikein kipeää supparia ei ole ollut. Mahan kovettumista kylläkin ja ehkä muutaman kerran se on tuntunut alamahassa epämiellyttävänä tunteena.
Eli oikeita suppareita odotellessa...

Tänään neuvolaan. Mullekkaan ei kukaan ole puhunut mistään ambulanssi lähdöistä, enkä tiedä onko vauveli kiinnittynyt. 36 viikolla lääkäri tutki ja silloin ei ainakaan vielä ollut.

Nyt vaan odotetaan...
 
Onneksi olkoon aletheia pienestä tytöstä! :)

Jännää shihtzu ja Saana07!! Kohta teitä viedään...

Onpas ihanan jouluisen näköistä ulkona, kun on ihan kunnolla lunta maassa! Tekis jo mieli ripustella kaikki jouluvalot tuonne pihalle, mutta jospa vielä hillitsisin itseni ;)

Ja isänpäivä on sit sunnuntaina, voi kunpa mies pääsisi viettämään elämänsä ensimmäistä isänpäivää jo tänä vuonna!! =)

Ritu ja pomppiainen 40+2
 
Eikös täällä joku kysynyt, että mitenkä sujuu palstailu kännykällä? Vai oliko sa facebookin puolella?
Mä olen palstaillut jonkin verran kännykällä ja se sujuu ihan hyvin (iPhone), mutta facebookissa en pysty ryhmiin kirjoittamaan mitään, tai lukemaan mitä muut on kirjoittanut. Olen odottanut että tulis joku päivitys joka korjaisi senkin asian, mutta ei sitä olen ainakaan nyt tän vuoden aikana tullut.
Mutta tosiaan, 3g-alueella ianakin iphonen nettiselain toimii ihan mukavasti, ja saanpa sillä sitten heti kuvankin ladattua näkösälle :D
Nyt toivon, että vauva pysyis vaan masussa, mä meinaan olen melkosen kipeä ja olis kiva toipua edes hieman ennen synnytystä. Eilen alkoi tuntua kehkoputkissa vähän kummalta ja yöllä sitten alkoi sattumaan jo ihan kunnolla. Limaa ei tule, vaan tuntuu että keuhkoputkista lähtee yskiessä jotkut limakalvot, sattuu oikeen tosissaan. Varmaan keuhkoputkentulehdus, siis. Ja sen takia mulla on taas ruhtinaalliset 2 tuntia unta takana.. :(
Aamusella poikakin valitti että kurkusta sattuu kun yskii, eli nyt sitten koitetaan toipua. Poika sentään saa kunnon troppeja, mun on tyytyminen teehen ja hunajaan. Ja nasoliniin. Kuumetta mulla ei ole, joten panadol tuskin auttaa.
 
Onnea matkaan shihtzu ja Saana07! Eiköhän teille tänään tule lähtö jos ette jo sairaalassa ole. =)

Mä vein tänään esikoisen 4-vuotiaiden kerhoon ja nyt ollaan kuopuksen kanssa kahdestaan kotona. Kerroin jo kerhotädeille, ettei meidän esikoinen tule ensi viikolla kerhoon ollenkaan kun tämä meidän vauva syntyy tiistaina. Anoppi tulee varmaan viimeistään maanantaina meille, joten pojat saavat sitten olla mummonsa kanssa sen päivän. Mulla on muutenkin menoa silloin kun pitäisi labraan mennä ottamaan verikokeet leikkausta varten ja sitten mulla on se sektioinfo.

Nyt alkaa jotenkin helpottamaan kun tälle viikolle päästiin kun voin jo sanoa, että ensi viikon tiistaina tämä syntyy. Jotenkin tuntunut niin kaukaiselta tuo sektioajankohta tähän asti. Nyt enää 1 viikko ja päivä kärvisteltävänä ja sitten meilläkin on nyytti kainalossa.=) Kyllä tätä on jo odotettukin.:heart:

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja toivottavasti tämä viikko tuo taas paljon uusia vauvauutisia!=)

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 38+5 (eikä merkin merkkiä siitä, että tämä täältä lähtisi itsekseen tulemaan)



 
Onnea vauvautuneille <3

Meidän pieni herra näki päivänvalon eilen 7.11 klo 19.15. (rv 40+4) Painoa oli 3510g pituutta en vielä tiedä. Alkutaival on ollut vähän kuoppainen sillä pienellä oli ilmarinta. Nyt lasten osastolla ja kaikki ok. Eli kotiin päästään molemmat loppu viikolla. Synnytys oli ihan ok kokemus mutta kerron siitä sitten paremmalla ajalla.

Nyt katsomaan taas pientä miestä kun on ruokailun aika. <3
 
:flower: Onnea taas kaikille vauvautuneille, viimeksi ainakin aletheia ja eveny!

Täällä ei omaan napaan mitään uutta. Eilen pitkä päivä liikenteessä, mutta saatiinpa vauvallekin vielä kylvetystuki ja vähän vaatteita <3 Tänään aionkin ottaa iisisti, luvassa raskausjooga ja pyykkäystä, vaan ei suurempia urakoita :)

Tsemppiä niille, jotka ovat vauvanhaussa, näytti olleen lupaava tilanne yöllä parilla teistä. Pahoittelen kun en nimiä muista, mutta oli taas kerralla tapahtunut niin paljon, ettei yhden raskausdementikon päässä näköjään pysy paria sekuntia kauempaa...

Siilinlapsi ja öttis 37+4
 

Yhteistyössä