Marraskuun Mussukat 2014 ¤ Huhtikuussa ¤

Nasumasunen, kuulostaa samoilta fiiliksiltä kuin meilläkin! Mies meni töihin ja tässä ollaan Skypessä hehkuteltu toisillemme :D

Rosehip, olen niin pahoillani! :':)hug: Näitä ei olisi tarvittu yhtään enempää!

Idada, lisäsin sut listalle mutta laskettu aika ois hyvä ilmoittaa, en sitä ala kenenkään viikkojen perusteella laskemaan - menis varmasti väärin ;) Joku toinenkin uusista on LA ei tiedossa-alla, joten jos haluutte oikean päivämäärän alle ne omat tiedot niin ilmoitelkaahan se laskettu.
 
Pahoittelut Rosehip_87 ja SilviaLogo:hug: :hug:

Sirpa75: Täällä on kans ihan sama ongelma :) Mä en todellakaan haluaisi vielä kertoa yhtään kellekään, mutta näytän ainakin 10 kiloa lihonneelta jo nyt että ei varmaan kauaa enää tarvi peitellä... Esikoisesta tosiaan kerrottiin tuleville isovanhemillekin vasta rv24 ja mun serkku kysy samana päivänä, et oonko laihtunu :D Eli tosiaankaan ei näkynyt edes pientä kumpua. Tästä ajattelin että olisi kiva sinnitellä toukokuun loppuun, mut hyvä kun tämän kuun saa läpi kunnialla. =) Ehkä pukeudun tästä lähtien vaan hupparitakkiin, se peittää edes vähän.

Kahvia... Olen kiltisti kieltäytynyt kahvista viime viikot (paitsi anoppilassa etten jää kiinni), mutta meillä oli äsken vieras ja niin teki mieli kupposta että päätin sitten maistaa ja se oli hyvää!! Nyt sitten peukutan ettei kohta tule sitä pahaa oloa. :x
Huonot olot on kyllä hävinneet melkein kokonaan nt-ultran jälkeen.

Sukupuolesta: Onko teillä aavistuksia vauvan sukupuolesta tässä vaiheessa? Mulla on kokoajan ollu tyttöolo. Näin alkuraskaudessa unta, että synnytin tytön ja nimikin hänellä jo oli. Mies on tosin ihan varma että tulokas on poika, niinkuin tulevat isoveikatkin. Ollaankin jo maalailtu kauhukuvia raisusta poikakolmikosta. :LOL: Mutta tämä raskaus on ollut kuitenkin niin erilainen kahteen edelliseen verrattuna, niin siksi veikkaan tyttö(, vaikka poika on kyllä ihan yhtä tervetullut). Ainakin mun "kauneus" on hävinnyt johonkin plussan jälkeen.. finnejä naama täynnä ja muutenkin näytän lähinnä ryhävalaalta =) Hajuaisti on jotain uskomatonta ja aika moni asia haisee nykyään pahalle...

Tervetuloa uusille!

Ymmi 13+ 4
 
Viimeksi muokattu:
Tässä tämän päivän kuulumiset:

No niin, tänään sitten takana tuo nt-ultra ja kaikki oli hyvin :heart: pikkuinen vastasi viikkoja 12+1 eli kolme päivää enemmän mitä edellisistä kuukautisista on, mutta ei vaihdettu laskettua aikaa. Vilkasliikkeinen oli ja muutama kuperkeikkakin nähtiin :heart: syke oli hyvä ja vahva, niskaturvotus hyvä ja kaikki riskiluvut pieniä eli nyt ehkä voin hiukan hengähtää helpotuksesta :D rakenneultrakin varattiin jo eli sinne sitten kesäkuun lopussa. Nyt alkaa asiat siis vähitellen tulla todeksi täälläkin.
 
Rosehip paljon jaksamisia ja haleja!

Minullakin np-ultra käytynä ja tälläkertaa kaikki oli loistavasti! Samantien kun uä hoitaja laittoi anturin masulle tuli pikkunen näkyviin, sielä se kölli pää alaspäin ja hypähtikin meille muutaman kerran oikeen tomerasti. LA pysyi samana kun vauva vastasi täsmällisesti viikkojaan 12+6. Niskaturvotusta en osaa sanoa kun oltiin ihan yleisessä ultrassa. Ihanaa lukea niin monien muittenkin hyvistä uä kokemuksista! On tää vaan niin ihanaa :heart: Anopille ja omalle äitille laitoin viestiä heti ultrasta päästyämme ja molemmat oli _erittäin_ innoissaan (eka lapsenlapsi kummallekkin) :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Rosehip isot pahoittelut keskenmenosta :hug: paljon voimia sinne.

Tervetuloa uusille :wave:


Sirpa minulla on alhaiset verenpaineet. neuvolassa viimeksi niin 99/56 p69
ja hembba oli 116 joten kyllä täälläkin huippaa välillä ym ja väsykin edelleen varmaan osaks hempast johtuva.


Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista :)

ymmi minulla on alusta asti ollut olo et poika ois tulossa. Siis tyttökin on tervetullut mut näin unta poikavauvasta :) ja mies on kans varma et se on poika <3


eipä minulla oikein muuta.. rauhallinen aamu vaihtui kiireeks kun pomo hälytti töihin.. :) meinasin lähtee ilman päälihousui mut onneks huomasin laittaa ne jalkaan ennen kuin ovest painoin ulos.. :)


moon stras ja tirriäinen 9+5
 
Voimia Rosehip_87 :hug: Niin ikäviä noi.. :(

Useella ollu nt-ultra, oispa meilläkin jo ja et kaikki niskaturvotus sun muut ois hyvin :) :p Mutta vasta ens ke,ehkä maltan odottaa ja toivon että kaikki on siihen asti hyvin...

Teps&vaavi 11+5
 
sukupuolesta: Mä oon ihan varma että tää on poika, mutta silti mulla on tyttöolo. Osittain siksi että tämä raskaus on täysin vastakohta esikoisesta, joka on poika. Mulla kun on tavallaan koko ajan tosi hyvä olo, ja sitähän sanotaan että poika raskaus olisi oireeton - vaikkakin kumoan sen väitteen yksinään esikoisella josta oksensin 15viikkoa kolmesti päivässä lähinnä öisin.

Oon kyllä aika varma että meille tulee vain poikia, miehestähän toi nyt taisi olla kiinni sitten. Me on puhuttu että tämä toinen jää meidän viimeiseksi ja sinällään tyttö olisi helpotus - en yhtään haluaisi kuulla ainuttakaan "kai te nyt vielä yhden tytön teette?" lausetta jos sattuisikin tulemaan poika - ja meidän perheiltä voi juuri odottaa tuollaisia heittoja.

Tänään juuri kysyin mieheltä, että haluaako hän selvittää tämän lapsen sukupuolta ja sanoi että ei. Mutta kun, minä kyllä haluaisin - en oikein tykkää yllätyksistä. :LOL: Vaikka olisihan se kiva, että se viimeinen lapsi jäisi ylläriksi. Kuinkas moni tahtoisi selvittää sukupuolen?
 
Me on kanssa mietitty tuota sukupuolen kysymistä. Voipi olla tällä kertaa niin, et jos ultraaja ei sitä tietoa tyrkytä, ni ei varmaan sitten kyllä kysytäkkään. :)
Voipi toki mieli muuttua vielä moneen kertaan.

Tervetuloa uudet!

"MY" ja ViKa 9+2
 
Myös multa iso pahoittelu Rosehip_87:lle! :/

Täällähän on paljon ihania ultrakuulumisia ja ite liityn samaan joukkoon :) Saatiin tänään ensimmäiset elonmerkit meidän masukaverista <3 siellä se nukku mutta herättelyn jälkeen rupes jumppailemaan :) Mittojen mukaan vois olla pari päivää vanhempi, mutta laskettu aika ei muuttunu.

Ollaan tänään sitten kans kerrottu perheille uutiset, ja ne on otettu vastaan oikeen ilosesti :) En ehkä vielä muille huutele tästä, mutta en kuitenkaan aijo huomenna peitellä ja salailla mun alkoholitonta skumppaa.

Painosta on täällä ollut niin paljon puhetta, että kävin myös oman tilanteen tarkistamassa. Painoa ei oo liikkunut yhtään mihinkään, mikä tuntuu kyllä melko ihmeeltä. Tämä maha nimittäin on mun mielestä jo melkosesti kasvanu.

Foolihaposta: ekassa neuvolassa terkkaharjottelija sano että foolihaposta on hyötyä ekat raskauden 12vk. Ootteko kuullu samaa? Onko joku aikonut jättää foolihapon tuon 12 viikon jälkeen?

wbä 12+0
 
sukupuolta en itse ehkä haluis tietää, mies taas tahtoo kysyä. Eli siitä vielä keskustellaan. Mies on muuten kans ihan varma että poika on tulossa, ja minäkin melkein kohta rupeen häntä uskomaan kun on jo niin monta viikkoa pojasta puhunut :)
 
Ihanaa, lisää hyviä ultrakuulumisia! Muistelinkin että tälle päivälle oli aika monella :)

Me ihan takuulla kysytään tästäkin sukupuoli :D Välillä poikaolo, sitten muuttuu tyttöoloksi eli ei ota selvää. Esikoisesta olin ihan varma sukupuolesta alusta asti, toisesta oli myös tämmönen eipäs-juupas-olo vaikka enemmän tyttöön se taipui. Jännityksellä odotellaan :)
 
DONNUSKA Oon laitellu sulle pari yv:tä että haluisin fb ryhmään liittyöä, mutta onkohan ne tulleet perille? Kun ei mulla edes lähetetyissä näy niitä. :confused:

Pahoittelut menetyksen kohdanneille :hug:

SukupuolestaItellä on vahva poikaolo. Rakenneultrassa kysytään varmaankin jos se vain näkyy.

(.)Itellä rupee olo olemaan jo aika normaali, mitä nyt "pikkasen" turvottaa ja issias ajoittain vaivaa. Dopplerilla tuli taas tänään kuunneltua sykkeitä :heart: Ootan kovasti että raskaus rupeaisi näkymään muunakin kuin turvotuksena :D Rakastan sitä vauvamahaa :heart:

FoolihapostaIte oon syönyt multivitan raskaus ja imetys vitskua jossa sitä foolihappoa on riittävä määrä.


Maarii 12+5
 
Moi!

Pahoittelut menetyksen kohdanneille ja onnittelut hyviä uutisia saaneille!

Me ainakin halutaan tietää sukupuoli, onhan helpompaa sit ostella vaatteita. Mies uskoo välillä että poika on tulossa, mutta sitten mieli muuttuu kun sanoo tytön tulevan :D Mulla ei ole mitään oloa tällä hetkellä mutta ehkä on hieman tyttöolo... Jonkin aikaa sitten oksensin ainakin kerran viikossa, nyt on huonoa oloa vain jos maha on tyhjä tai täysi. Ja väsymys on aivan järjetöntä, nukahdin sohvalle kesken telkun katselun toissailtana mikä ei yleensä tapahdu melkein koskaan :D

Maanantaina oli eka neuvola ja np-ultra varattiin, se on 20.5 ja neuvolalääkäri 27.5. Tuntuu välillä ettei jaksa odottaa ultraan asti että siihen on vielä pitkä aika, mutta toisaalta en ole vielä huolissani masuasukista, olenhan käynyt muutama viikko sitten varhaisultrassa. Mitään vuotoa ei nyt ole (pidän peukkuja). Viime syksyn keskenmenossa vuoto alkoi viikolla 9+5-9+6 ja kesken oli mennyt jo n. rv 7.

malendra 9+6 tai 9+5 (neuvolassa laskettiin että la olisi 27.11, mutta sitä ei nyt kannata muuttaa vielä. Ultrassa se selviää sitten)
 
Mäkin haluaisin siihen fb-ryhmään =)

mulla on hemoglobiini hyvä, yli 150, mutta tosissaan viime vuosina verenpaineet on olleet vähän alhaiset ja nyt se tuntuu päässä kun on raskaana : /

Mulla ei oikein oo vielä tyttö- eikä poikaoloa. Olen aina toivonut, että saisin pojan ja tytön mutta nyt kun on se mahdollisuus että siellä on se 2, on ajatukset ihan sekaisin enkä yhtään osaa ajatella kuka siellä vois olla. Mutta olen ymmärtänyt, että kaksosraskaus sotkee veriseulan tuloksia ja kun mulla on muutenkin jo toi ikärasite joten luultavasti edessä on sitten tarkemmat tutkimukset, kun haluan kuitenkin tietää että vauvalla/vauvoilla on kaikki hyvin.

Mä söin ennen raskautta foli-b strongia ja syötin miehellekin. Heti kun tulin raskaaksi siirryin raskausvitamiinipurkkiin ja aion käyttää sitä imetysajan loppuun asti, kuten käytin pojallakin. En luota omiin ruokailutottumuksiin niin paljon, että luottaisin siihen että saisin ruoasta varmasti kaiken.

9+6
 
Pahoittelut Silvia Logo ja Rosehip 87 :( niin ikävää :(


Onko muilla kotidopplereita ja oletteko vielä kokeilleet? Mä kokeilin eilen ekaa kertaa täs raskaudessa ja sain sykkeen kuuluviin <3 :)

Joku kyseli supisteluista.. Mä olen kyllä kans huomannu välillä vatsan kovettumista, varsinkin jos pitää kättä vatsalla.. Kivutonta mut vähän epämiellyttävää :/ edellisistä raskauksista mulla selkeät harkkasupistukset alkanu noin 15 viikolta mut niillä ei mun kohdalla ollu vaikutusta kohdunkaulaan...toivon ettei nytkään..

Mulla on np-ultra perjantaina..aika myöhään ku sit jo 13+3! Mut ymmärtääkseni 13+6 viikolle voi tehdä...

Fb-ryhmään liittyminen kiinnostaisi, kenellekkös sitä viestiä piti laittaa?!

Mukavaa vappua ja hyviä vointeja mammat!!! :)

Kultasiipi & sintti 13+1
 
Rosehip_87, suuret pahoittelut ja voimia jatkoon. :hug:

Mulle suositeltiin foolihappoa jo hoitojen aikana. Oon syönyt ihan perus monivitamiinia, jossa on foolihappoa, ja ajattelin syödä purkin loppuun. Sitten ehkä vaihdan raskausmonivitamiineihin. Niitähän suositellaan syötävän vielä imetyksenkin ajan. Mulla olisi myös purkki raskausvitamiineja kotona, kun kokeilin niitä jo hoitojen aikana, mutta kun niissä on rautaa mukana, niin ne sai mahan tosi kipeeksi. Täytyisikin löytää sellainen versio, jossa sitä ei ole. Tietääkö kukaan raudatonta raskausmonivitamiinia?

Mulla on ollut vajaan viikon kotidoppler ja olen saanut sykkeet kuuluviin. :)

Me halutaan kuulla sitten ru:ssa vauvan sukupuoli, jos hän vaan suostuu sen näyttämään. Mies taitaa olla sitä mieltä, että poika tulee. Mulla ei ole vielä oloja suuntaan tai toiseen. Jotenkin enemmän kuitenkin veikkaisin tyttöjä, koska musta tuntuu että meidän sukuun syntyy vaan tyttöjä. Mun lähes kaikki serkut ja serkkujen lapset on tyttöjä.

Hyvää Wappua kaikille! :)

Hydra 9+6
 
Moikka!

Hyvää vappua kaikille!

Suuret pahoittelut Rosehipille! :heart:

Itsekin olen sinne fb-ryhmään halunnut päästä, mutta ei minuakaan vielä ole sinne hyväksytty. :/

Oloista, mä odotan poikaa. Meillä kaikilla on ihan poikaolo ja jutellaan mahaan "isolle pojalle" ja mieskin kertoo millaisia autoja sille sitten laittaa ja kuinka se lähtee talliin mukaan. :D Toisaalta kyllä mulle tyttökin kelpasi, kun sille olisi keksittynä niin hyvä nimi. Oli se kumpi vain, niin on enemmän kuin tervetullut! :heart: Ja aiotaan todellakin sukupuoli selvittää. Voi ostaa sit oikeanlaisia kamoja vauvalle.

Foolihappo on jo "unohtunut" kokonaan. En oikein muista enää ottaa sitä. Alkuun kyllä otin ja mieskin siitä muistutti, mut suurin apuhan siitä on viikolla 6 tai jotain kun se hermostoputki sulkeutuu. Jonkun 10viikon jälkeen se on jäänyt, kuten muutkin vitamiinit. Nyt pitäis skarpata! :)

Tänään lähetään mökille miehen kanssa ihanasti kahdestaan. Huippua! :heart: Miten muut vappua vietätte?

Hei, mies muitten mahat? Joko ne on alkanut kasvaa? Mulla jo pömpöttää kunnolla alavatsa. Eilen ultrasin niin sikiö on jo vähän navan alapuolella. Noussut ihan älyttömän nopeaa tuo kohtu, kun muutama viikko sitten oli vielä tuolla häntäluu vieressä. Ei ihme jos on ollut repivää alavatsakipuja.. :D

Mixed&Kunkku 12+6
 
Mulla on alhainen hemoglobiini, on ollut aina. Nyt se on vielä romahtanut noiden tulehdusten takia. Neuvolassa sillon pari viikkoa sitten oli 110 ja tuskin on siitä ainakaan noussut. Verenpaineet vissiin ihan normaalit.

Mulla on foolihappona Folvite 1mg, mutta meinaan unohtaa ottaa sen. :( Joku raskausmonivitamiini pitäs aloittaa kans, mutta mä en koskaan muista ostaa.

Sukupuolesta ei ole itsellä oikein mitään fiiliksiä. Esikoisesta olin ihan varma jo alussa, että on poika ja niin olikin. Rakenneultrassa ehdin jo vehkeet nähdä ennenkuin ultraaja edes kysyi, halutaanko tietää sukupuoli. Nyt tahtoisin olla tietämättä, mutta katsotaan, miten se mieli muuttuu ajan kanssa.

Millä rv:llä te olette käyneet niissä veriseuloissa? Mulla on menkoista laskettuna tänään 10+0, oviksesta 9+6. Virallisesti kuitenkin menee ton neuvolan laskeman mukaan ja tänään piti mennä sinne veriseulaan. Labratäti sanoi, ettei vois sitä ottaa vielä, jos mulla on vasta 10+0. Otti kuitenkin ja nyt jäin miettimään, että mikä siinä menee pieleen, jos menee liian aikaisin? Varsinkin, jos mulla nyt oikeasti on vain tuo 9+6. Miks tommosenkin on pitänyt nyt sitten muuttua.. Esikoisesta 2 v sitten otettiin samalla verikokeet, kun kävi ultrassa.
 

Yhteistyössä